Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Μηπως ηταν το ΙΜΟ number? Σε ολα τα πλοια σιγα σιγα το γραφουν στις πρυμνες. Ενα 7ψηφιο νουμερο

Share this post


Link to post
Share on other sites

INTERNATIONAL MARITIME ORGANIZATION

Και ο αριθμος ειναι ο αριθμος μητρωου του πλοιο. Καθε πλοιο εχει το δικο του αριθμο μητρωου που ειναι και μοναδικος και ετσι αναγνωριζεται απο φορεις και οργανισμους οπως Port Traffik Controls κτλ... Ακομα και αν αλλαξει ονομα σημαια πλοικτητες το πλοιο δεν αλλαζει αυτο το νουμερο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eιναι απαιτηση του ISPS .Ο αριθμος αναγραφεται επισης και σε ευδιακριτο σημειο του μηχανοστασιου.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ο αριθμός του ΙΜΟ (9548562) του πλοίου ξεκινάει από το 95, δε θα έπρεπε να ξεκίναγε από 08 ή 09??

Οχι γιατι να γινει αυτο? Καθε νεοτευκτο παιρνει ενα αριθμο απο τον ΙΜΟ με αριθμητικη σειρα. Δεν εχει σχεση η χρονολογια κατασκευης ασχετο αν σε μερικα ταιριαζουν τα δυο πρωτα νουμερα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

H υπόθεση σηκώνει πολλή κουβέντα... ;)

Ύπάρχει (η οποιαδήποτε) περίπτωση ΔΥΟ πλοία να έχουν τον ίδιο ΙΜΟ number ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν νομίζω να υπάρχει τέτοια περίπτωση, αφού γι'αυτό το λόγο θεσπίστηκε ο ΙΜΟ number.

Από την ιστοσελίδα του ΙΜΟ διαβάζουμε:

The IMO ship identification number scheme was introduced in 1987 through adoption of resolution A.600(15), as a measure aimed at enhancing "maritime safety, and pollution prevention and to facilitate the prevention of maritime fraud" (μετά το 0:40 :rolleyes: ). It aimed at assigning a permanent number to each ship for identification purposes.

...The IMO number is never reassigned to another vessel and is shown on the ship’s certificates.

Συνεπώς και η περίπτωση να αποδωθεί το ίδιο νούμερο πχ από πλοίο που έχει πάει για scrap σε νέο πλοίο, θα πρέπει να αποκλειστεί.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η απάντηση του φίλου enas chiotis (βάσει των στοιχείων που μας παραθέτει), είναι κατηγορηματική και ταυτόχρονα απαγορευτική και αποτρεπτική για οποιαδήποτε άλλη δημόσια επέκταση στο ζήτημα, τουλάχιστον βέβαια όσον αφορά εμένα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

το ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΣ, με ελάχιστους χώρους και ένα υποτυπώδες σαλονάκι για τους επιβάτες, κατασκευάστηκε το 1999 στο ναυπηγείο Κανέλλου στο Πέραμα, δεν διαθέτει ΙΜΟ number

Πώς και δέν διαθέτει IMO number;Δέν είναι υποχρεωτικό αυτό γιά όλα τά πλοία (εκτός από τα σκάφη αναψυχής); Edited by proud_ionian
move post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φυσικά και ΔΕΝ είναι υποχρεωτικό για όλα τα πλοία, ή τουλάχιστον για όλα τα πλοία ανοικτού τύπου..

Αν θα δεις στο subforum "Επιβατηγά Οχηματαγωγά Ανοικτού Τύπου" τους τίτλους όλων των πλοίων ξεχωριστά, θα παρατηρήσεις ότι είναι πολλά στα οποία δεν αναγράφουμε ΙΜΟ number. Kαι αυτό όχι βέβαια γιατί δεν τους ...ανακαλύψαμε αλλά γιατί δεν έχουν ΙΜΟ.

Επίσης, πολλά "παντοφλοειδή" πλοία μας που πουλήθηκαν στο εξωτερικό πήραν IMO number με την πώληση τους. Πρόσφατο παράδειγμα το BURAQ III (ex. Αγ. Νικόλαος) που ταξίδευε από το 1966 στην χώρα μας ως Ε/Γ-Ο/Γ και από το 2002 μέχρι πρόσφατα ως τουριστικό, και πήρε ΙΜΟ number μόλις πριν λίγες ημέρες όταν και πουλήθηκε στην Τανζανία.

Τα πράγματα βέβαια πρέπει να ομολογήσω ότι είναι κάπως μπερδεμένα. Πάρα πολλά από τα πλοία (αμφίπλωρα ή μη) που κατασκευάστηκαν τα τελευταία χρόνια δεν διαθέτουν ΙΜΟ number ενώ την ίδια στιγμή κάποια άλλα (ελάχιστα) που ταξιδεύουν και στις ίδιες γραμμές μάλιστα διαθέτουν. Ή ακόμα, παλαιότερα πλοία, όπως για παράδειγμα το ΕΛΛΑΣ ή το ΑΦΑΙΑ και πολλά άλλα είχαν ΙΜΟ από τις πρώτες ημέρες της "ζωής" τους ενώ κάποια άλλα (ΣΕΜΙΡΑΜΙΣ, ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΡΥΠΗΤΗ, ΝΟΤΕΣ ΕΝ ΠΛΩ, ΝΑΥΤΗΣ Ι κλπ) από τη στιγμή -όπως είπαμε και πιό πάνω- που πουλήθηκαν στο εξωτερικό.

Ένα ακόμα παράδειγμα το οποίο μάλιστα μπορεί και να μας βοηθήσει για να βρούμε κάποια άκρη στο γιατί γίνεται αυτό, είναι του ΓΛΥΚΟΦΙΛΟΥΣΑ (νυν BOL), το οποίο ενώ κατασκευάστηκε και δρομολογήθηκε στην χώρα μας το 2006, απέκτησε ΙΜΟ το καλοκαίρι του 2008 όταν και πουλήθηκε στην Κροατία. Και λέω ότι μπορεί να μας βοηθήσει στο να βγάλουμε ίσως κάποια άκρη, διότι σε μία φωτογραφία του που υπάρχει στο shipspotting, στα σχόλια που την συνοδεύουν, ο φωτογράφος γράφει ανάμεσα σε άλλα τα εξής :

Built 2005 at Perama, Greece, as GLIKOFILOUSA for service between Perama and the isle of Salamis. 95.4 x 20.0 x 2.3 m. 999 GT. 4 x Guascor diesel engines, 1412 kW, 11.5 kn. 600 passengers (winter), 197 vehicles. May 2008 sold to Jadrolinija d.d., Rijeka, Croatia. Renamed BOL. Commissioned 19 July 2008. Not registered as a sea-going ship (no IMO number)

Να τελειώσω λέγοντας ότι τα πρώτα χρόνια χορήγησης του ΙΜΟ number, τα δύο πρώτα ψηφία του εξαψηφίου στην αρχή και μετέπειτα επταψηφίου αριθμού, αντιστοιχούσαν στην χρονιά ναυπήγησης - δρομολόγησης του. Από τα μέσα όμως της δεκαετίας του '80 (περίπου) ο αριθμός ήταν ανεξάρτητος του χρόνου ναυπήγησης και αυτό έγινε πολύ φυσιολογικά ώστε να μπορούν να καταχωρούνται όλα τα πλοία. Έτσι βλέπουμε πολλά πλοία τα οποία έχουν ναυπηγηθεί την δεκαετία του 2000 να έχουν ΙΜΟ που ξεκινάει από 8... ή από 9...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναί,αλλά όπως λέει ο IMO ο αριθμός αυτός καθιερώθηκε "to facilitate the prevention of maritime fraud".

Δέν θα έπρεπε λοιπόν ΟΛΑ τα πλοία να έχουν αυτόν τον αριθμό;

(Εντάξει,δέν λέμε βέβαια να έχη IMO number h "βάρκα τού καμπούρη Αντρέα",αλλά άν κάποιο μέτρο θεσπίζεται γιά να αποτρέπεται η ναυταπάτη τού "αλλάζουμε όνομα εν πλώ κι'έτσι ξεφεύγουμε από το Λιμενικό",υποθέτω θα πρέπη να έχη γενική εφαρμογή σ'όλα τα εμπορικά πλοία,είτε φορτία μεταφέρουν,είτε επιβάτες).

ΥΓ.Αν θυμάμαι καλά,το ΕΛΛΑΣ και το ΑΦΑΙΑ ταξίδευαν απ'την δεκαετία τού '70,έφταναν μάλιστα τότε μέχρι τον Πόρο.Είχα μπεί και στά δύο αρκετές φορές και δέν θυμάμαι σε κάποιο απ'αυτά να είδα βαμμένο πουθενά κανένα IMO number.Υπάρχει καμμιά φωτογραφία που να επιβεβαιώνη ότι όντως είχαν τέτοιον αριθμό;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βρέθηκε το πλεούμενο στην Αβάνα της χώρας του Φιντέλ και του Ραούλ. Με το όνομα PLUTON, φωτογραφημένο (link) στις 10/09/2010 από τον συνάδελφο Serg Petrushin του shipspotting. Η εταιρεία sermar φαίνεται μεταξύ άλλων να κάνει και έρευνες για ανακάλυψη θησαυρών από βυθισμένα παλαιά πλοία.

ΥΓ. Επιβεβαιώνεται και το λάθος του equasis που έχει ανακατέψει στοιχεία απο το συγκεκριμένο πλοίο με το νυν BURAQ III.

Φωτογραφία ντοκουμέντο πράγματι, που αποδεικνύει ότι το πλοίο υπάρχει ακόμα, και ότι το BURAQ III δεν του πήρε το ΙΜΟ του επειδή ίσως είχε διαγραφεί.

Εκ των πραγμάτων λοιπόν και αποδεδειγμένα, αυτήν την στιγμή υπάρχουν επί του ...πλανήτη μας :P , δύο πλοία που φέρουν το ίδιο ΙΜΟ number. To PLUTON (ex-Άγιος Νικόλαος) στην Κούβα, και το BURAQ III (ex-Άγιος Νικόλαος - Fun Boat) στην Τανζανία.

Τώρα πως γίνεται αυτό, ας απασχολήσει τους υπευθύνους. Το equasis πάντως, ουσιαστικά δεν έχει κάνει κανένα λάθος, μιας και δεν είναι υποχρεωμένο να γνωρίζει ότι το PLUTON δεν μετονομάστηκε σε BURAQ III, και ότι πρόκειται για δύο διαφορετικά πλοία ;) .

Δεν θα πούμε βέβαια κάτι καινούργιο, τα έχουμε ξανασυζητήσει..... ;)

Mετά το πρόσφατο ανέβασμα στο shipspotting των δύο φωτογραφιών του BURAQ III στο Ομάν που μας παρέθεσε ο enas chiotis, αν κάποιος πληκτρολογήσει (search) στο συγκεκριμμένο site το ΙΜΟ 8969109, θα αντικρύσει το ευτράπελο να παρουσιάζονται με το ίδιο ΙΜΟ δύο διαφορετικά πλοία. Το PLUTON μάλιστα, τραβηγμένο τον Σεπτέμβριο του 2010 στην Αβάνα της Κούβας, την ίδια εποχή δηλαδή που το BURAQ III βρισκόταν δεμένο ως ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ στο Καματερό της Σαλαμίνας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επανερχομαι ξανα στο θεμα του IMO number

Απο αξιοπιστο ανθρωπο εμαθα οτι τα πλοια που πρεπει να παρουν ΙΜΟ number το περνουν απο την κατασκευη τους και οχι αργοτερα.Απλα σε ορισμενες περιπτωσεις το ΙΜΟ για καποιο λογο δεν περναει στις βασεις δεδομενων

Παρατηροντας ομως κυριως τις παντοφλες παρατηρω διαφορα περιεργα που αντιτιθονται σε αυτο τον ισχυρισμο

Πχ το ΑΣΠΑΣΙΑ του 1970 και το ΕΛΕΝΗ του 1993 εχουν παρα πολυ κοντινο ΙΜΟ(8748828 και 8748488 αντιστοιχα).Και στα δυο το ΙΜΟ εμφανιστικε προσφατα στις βασεις δεδομενων.

Σιγουρα δεν μπορει να ειναι τυχαιο οτι εχουν τοσο κοντινους αριθμους και οτι αυτοι εμφανιστικαν ταυτοχρονα στις βασεις.Αυτο που μπορω να σκεφτω ειναι πως για καποιο λογο, ενω οταν χτιστικαν δεν χρειαζοταν να εχουν ΙΜΟ, για καποιο λογο τωρα πρεπει,αλλα και παλι και τα δυο δουλευουν χωρις προβλημα τοσο καιρο.Τι αλλαξε τωρα;

Μηπως ξερει καποιος κατι παραπανω ωστε να λυθει το μυστηριο και να μαθουμε και μεις τιποτα

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πότε "επινοήθηκε" το IMO number;Το ρωτάω αυτό επειδή είναι πιθανόν να εξηγή τον λόγο γιά τον οποίο κάποια παλιά πλοία είχαν αριθμό από την αρχή τής ύπαρξής τους-και μιλάμε γιά δεκαετίες '60 και '70-ενώ άλλα όχι.

Επίσης,άν το IMO number είναι τόσο μοναδικό ώστε όταν δοθή σ'ένα πλοίο και αυτό πάη γιά σκράπ,ο αριθμός αυτός δέν αποδεσμεύεται γιά να δοθή σε κάποιο άλλο,μήπως τα 7 ψηφία δέν αρκούν;Κάποια στιγμή θα φτάσουμε στο 9999999 και τότε τί θα γίνη;

Share this post


Link to post
Share on other sites
Μικρή παντοφλίτσα το ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΣ..... .....δεν διαθέτει ΙΜΟ number και ο αριθμός νηολογίου του είναι ΝΠ 11291. Στα πηδάλια του όλα αυτά τα έντεκα χρόνια, ο κάπτεν Δημήτρης Κωνσταντινάκος, ο οποίος πολύ ευγενικά μας φιλοξένησε στην γέφυρα και μας είπε τα παραπάνω στοιχεία και νέα για το πλοίο.
Το ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΣ, όπως μπορούμε να δούμε στο equasis (Last update : 29-03-2011 ), πρόσφατα απέκτησε ΙΜΟ number τον οποίο και βλέπουμε στον τίτλο του θέματος.

Τον περασμένο Απρίλιο (2012) που βρέθηκα ξανά στο πλοίο, ο κάπτεν του ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΣ θυμήθηκε την προηγούμενη φορά που είχαμε ξαναβρεθεί, με ευχαρίστησε για τα καλά λόγια που είχα γράψει για το πλοίο και εκείνον προσωπικά, και προσφέρθηκε να μου δώσει τον αριθμό ΙΜΟ που πλέον είχε αποκτήσει -όπως μου είχε πει- το πλοίο. Τον ευχαρίστησα βέβαια και του είπα ότι ήδη τον γνώριζα μιας και τον είχα πληροφορηθεί από το equasis.

To Kαπετάν Aριστείδης απέκτησε πρόσφτα αριθμό IMO (ή τουλάχιστον αυτός εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις βάσεις δεδομένων) Last update στο equasis : 27/12ου.

Να επιβεβαιώσουμε διά της πλέον αρμοδίας πηγής (του ευγενέστατου πλοιάρχου του, με τον οποίο είχα την χαρά να συνομιλήσω φέτος το καλοκαίρι) ότι το ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ απέκτησε ΙΜΟ number μόλις πέρυσι, δέκα χρόνια δηλαδή μετά την ναυπήγηση του.

Αναφέρω όλα τα παραπάνω, και για κάποιες συζητήσεις που έχουμε κάνει εδώ παλαιότερα περί ΙΜΟ numbers, αλλά και περισσότερο διότι πέρυσι που είχα αναφέρει ότι το ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ "απέκτησε πρόσφατα αριθμό IMO", όταν αυτή την πληροφορία την ....."μετέφερε" μετά μιας - δύο ημερών κάποιο μέλος σε κάποιο .....άλλο ελληνικό φόρουμ, είχε λάβει την απάντηση -και μάλιστα από άνθρωπο της θάλασσας- ότι αυτά είναι ανοησίες διότι δεν υπάρχει καμμία απολύτως περίπτωση να υπάρχει πλοίο που δεν διαθέτει ΙΜΟ number από την αρχή που ναυπηγήθηκε.

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...