Jump to content
Shipfriends

Αμοιβές και Ασφάλιση Πληρωμάτων


Orestis

Recommended Posts

πόσα πια να παίρνει ένας παντελώς ανειδίκευτος?

Ή έστω ένας ναύτης?

Ένας ναυτης παίρνει περίπου καθαρά 2.200-2.400 και έχει κόστος 3.000-3.200. Επειδή δε η σύμβαση της ακτοπλοΐας αφορά 13,5 μισθούς, το τελικό κόστος ανά μήνα (με επιμερισμό του επιπλέον 1,5 μισθού), είναι περίπου 3.500.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Καλημερα και ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ , δεν ξερω αν ποσταρω σωστα εδω αλλα ηθελα να ρωτησω εαν ξερει κανεις τι γινεται για καποιους που ειναι ναυτολογημενοι αλλα αντι για ΝΑΤ εχουν ασφαλιστικο φορεα το ΙΚΑ,η υπηρεσια μετραει σαν προαγωγιμη η δεν μετραει ? σαν συνταξιμα ? κλπ κλπ κλπ

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 2 months later...

Τον Αποστόλη τον διέκρινε η επαγγελματική ευσυνειδησία και η σεμνότητα από το 2000 που ήταν ανθυποπλοίαρχος στο ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ.

 

 

Να είναι καλά και οι δύο αδελφοί (που τιμούν το Ρέθυμνο :) και την ναυτική παράδοση που δημιουργεί), να ευτυχήσουν και να μακροημερεύσουν, αλλά αν συγκριθεί ο μισθός του ενός με τον μισθό του άλλου, προς το παρόν ο ένας έχει εξασφαλίσει το ζήν και ο άλλος απλώς τη δόξα.

Ποιός είναι ό "ενας" και ποιός είναι ο "άλλος" δεν κατονομάζω, καθόσον θα υπάρχουν και μέλη του forum-στελέχη του ΠΝ και δεν χρειάζεται να (ξανα) μελαγχολήσουν. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

[...] αλλα αξιζει να αναφερουμε πως οι ναυτικοι του Πηνελοπη αφου η εταιρια τους προσπαθει να τους εξαθλιωσει εχουν βρει καταφυγιο και ενα πιατο ζεστο φαι στο Σουπερφερρυ ΙΙ τα βραδια.

 

Με αφορμή τα όσα συμβαίνουν με την Πηνελόπη, αλλά και με όσα έχουν συμβεί με τόσα άλλα πλοία -εντός και εκτός Ελλάδας- και βεβαίως με τα όσα έχουμε να δούμε στο άμεσο μέλλον...ήθελα να ρωτήσω για το τι ακριβώς ισχύει σε αυτές τις περιπτώσεις.

 

Γιατί οι ναυτικοί οφείλουν να παραμένουν στο πλοίο όταν έχουν επίσχεση εργασίας, τί θα γίνει εάν φύγουν, χάνουν τα δεδουλευμένα τους? Γιατί ο πλοίαρχος πλοίου σε επίσχεση δεν μπορεί να παραιτηθεί? Ποιές είναι οι υποχρεώσεις -πέρα από την καταβολή των μισθών κλπ- του εφοπλιστή προς το πλήρωμα που βρίσκεται σε επίσχεση? Και πολλά άλλα που δεν μου έρχονται τώρα στο μυαλό.

 

Όποιος λοιπόν τα γνωρίζει, ας μας τα πει κι εμάς για να μπορούμε να κατανοούμε τα όσα βλέπουμε και ακούμε.

Link to comment
Share on other sites

Μενεις στο πλοιο γιατι αν φυγεις ειναι σαν να παραιτησε των δικαιωματων κ των δεδουλευμενων σου..οποτε μενεις κ δουλευεις κ περνεις καποια εναντι μεχρι να σε ξοφλησουν...το ιδιο γινοτανε κ το καλοκαιρι στο ΜΥΤΙΛΉΝΗ που δηλωναν παραιτηση αλλα το γραφειο δεν την εκανε δεκτη γιατι δεν ειχαν λεφτα να ξεχρεωσουν τον κοσμο

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω τις γενικές γραμμές για τους εγκαταλειπόμενους ναυτικούς τις ορίζει η Υπουργική απόφαση του 2010. (ΦΕΚ Β 314/2010)
Δεν έχω υπόψη μου τα ερωτήματα που θέτει ο Νηρέας για τα θέματα της επίσχεσης, οπότε αν καποιος γνωρίζει, ας μας πληροφορήσει.
 
 
 
Αριθμ. 3529.2/12/2010
Διαπίστωση των προϋποθέσεων παροχής προστασίας και βεβαιώσεως των δικαιουμένων αποδοχών των εγκαταλειπόμενων από τον πλοιοκτήτη ναυτικών.
Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Έχοντας υπόψη: ....αποφασίζουμε:
 
Άρθρο πρώτο
α) Εφόσον κατά οιονδήποτε τρόπο περιέρχεται σε γνώση της Διεύθυνσης Ναυτικής Εργασίας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ότι δεν τηρούνται ή δεν τηρήθηκαν από πλοιοκτήτη οι περί μισθοτροφοδοσίας υποχρεώσεις του έναντι ναυτικών,ανεξάρτητα από την ενημέρωση των αρμοδίων δικαστικών Αρχών ή την προσφυγή των ενδιαφερομένων σε αυτές, ερευνά την πληροφορία απευθείας ή μέσω της Λιμενικής ή Προξενικής Αρχής στην περιοχή αρμοδιότητας της οποίας βρίσκεται το πλοίο και εφ’ όσον επαληθευθεί καλεί εγγράφως τον πλοιοκτήτη ή τον εκπρόσωπό του να δώσει εξηγήσεις και να εκπληρώσει τις οικονομικές του υποχρεώσεις προς τους ναυτικούς εντός προθεσμίας μέχρι πέντε (05) ημερών.
β) Σε περίπτωση που δεν βρεθεί ο πλοιοκτήτης ή δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον από αυτόν ή δηλώσει ότι αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του προς τους ναυτικούς συγκαλείται με πρόσκληση του Προέδρου της η Επιτροπή της παραγράφου 3 του άρθρου 29 του Ν.1220/1981 όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 11 παράγραφος Α1 του Ν. 3816/2010 (Α΄6), αναφερόμενη ως η Επιτροπή στη συνέχεια της παρούσας Αποφάσεως, που συντάσσει πρακτικό που περιέχει την αιτιολογημένη γνώμη της προς τον Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας σχετικώς με το εάν πρόκειται για περίπτωση εγκαταλείψεως ναυτικών στο εσωτερικό ή το εξωτερικό.
 
Άρθρο δεύτερο
Καθορίζουμε τα αναγκαία στοιχεία και τη διαδικασία προσδιορισμού και καταβολής της οφειλόμενης προστασίας στους εγκαταλειπόμενους στο εξωτερικό ναυτικούς, μέλη πληρώματος πλοίων με ελληνική σημαία και συμβεβλημένων με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο υπό ξένη σημαία πλοίων, ως κατωτέρω:
α) Εφόσον κριθεί από τον Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, μετά από αιτιολογημένη γνώμη της Επιτροπής ότι το πλήρωμα εγκαταλείφθηκε και είναι αναγκαίος ο επαναπατρισμός των ναυτικών, αποστέλλονται σε αυτούς, με μέριμνα και δαπάνες της Εστίας Ναυτικών τα εισιτήρια παλιννοστήσεως και εύλογο χρηματικό ποσόν για έξοδα και λοιπές δαπάνες ταξιδιού.
β) Μετά την επάνοδο των ναυτικών στην Ελλάδα αυτοί προσκομίζουν στη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κατάσταση που περιλαμβάνει το πλήρωμα και τις έναντι βασικών μισθών και επιδομάτων αποδοχές του, που έχει εγκριθεί από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Σε περίπτωση πλοίου για το οποίο η οικεία Συλλογική Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας δεν έχει συνυπογραφεί από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, η πιο πάνω κατάσταση εγκρίνεται από την Επιτροπή με βάση στοιχεία που προσκομίζουν οι ναυτικοί.
γ) Η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας αποστέλλει με απόδειξη στον πλοιοκτήτη ή τον εκπρόσωπο αυτού αντίγραφο της ανωτέρω κατάστασης για έλεγχο και τάσσει σε αυτόν προθεσμία τριών (03) εργασίμων ημερών για να απαντήσει εάν συμφωνεί ή διαφωνεί προς το περιεχόμενό της. Σε περίπτωση διαφωνίας του πλοιοκτήτη ή του εκπροσώπου του, περί του ύψους των χρηματικών ποσών της κατάστασης του εδαφίου (β) αποφαίνεται η Επιτροπή.
δ) Μετά τον έλεγχο από τον πλοιοκτήτη ή την πάροδο απράκτου της ταχθείσης προθεσμίας ή σε περίπτωση διαπίστωσης με οποιονδήποτε τρόπο ότι τα γραφεία του πλοιοκτήτη ή του εκπροσώπου του έπαυσαν να λειτουργούν, η Επιτροπή συντάσσει πρακτικό περί του δικαιουμένου, από κάθε ένα ναυτικό, χρηματικού ποσού. Το ως άνω πρακτικό κυρώνεται από τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλιακής Πολιτικής και κοινοποιείται στην Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας και στην Διεύθυνση Υποστήριξης Ασφαλιστικών Οργανισμών του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, στην ΔΟΥ Πλοίων, στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, στον Οίκο Ναύτου, στην Εστία Ναυτικών, στο Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, στους δικαιούχους ναυτικούς με κάθε πρόσφορο μέσο και στον υπόχρεο πλοιοκτήτη ή στον εκπρόσωπο αυτού. Βάσει του κατά τα ανωτέρω κυρωθέντος πρακτικού, το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο καταβάλει από το κεφάλαιο Ασθενείας και Ανεργίας Ναυτικών (ΚΑΑΝ) σε κάθε δικαιούχο ναυτικό το προσδιορισθέν χρηματικό ποσό, γνωστοποιεί την γενομένη καταβολή στους αποδέκτες του πρακτικού και προβαίνει στο κλείσιμο του ναυτολογίου του πλοίου.
 
Άρθρο τρίτο
Καθορίζουμε τα αναγκαία στοιχεία και τη διαδικασία προσδιορισμού και καταβολής της οφειλόμενης προστασίας στους εγκαταλειπόμενους στο εσωτερικό ναυτικούς, μέλη πληρώματος πλοίων με ελληνική σημαία και συμβεβλημένων με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο υπό ξένη σημαία πλοίων ως κατωτέρω:
α) Εφόσον κριθεί από τον Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, μετά από αιτιολογημένη γνώμη της Επιτροπής ότι το πλήρωμα εγκαταλείφθηκε, οι ναυτικοί προσκομίζουν στη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κατάσταση που περιλαμβάνει το πλήρωμα και τις έναντι βασικών μισθών και επιδομάτων αποδοχές του, που έχει εγκριθεί από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Σε περίπτωση πλοίου για το οποίο η οικεία Συλλογική Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας δεν έχει συνυπογραφεί από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, η πιο πάνω κατάσταση εγκρίνεται από την Επιτροπή με βάση στοιχεία που προσκομίζουν οι ναυτικοί.
β) Η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας αποστέλλει με απόδειξη στον πλοιοκτήτη ή τον εκπρόσωπο αυτού αντίγραφο της ανωτέρω κατάστασης για έλεγχο και τάσσει σε αυτόν προθεσμία τριών (03) εργασίμων ημερών για να απαντήσει εάν συμφωνεί ή διαφωνεί προς το περιεχόμενό της. Σε περίπτωση διαφωνίας του πλοιοκτήτη ή του εκπροσώπου του, περί του ύψους των χρηματικών ποσών της κατάστασης του εδαφίου (β) αποφαίνεται η Επιτροπή.
γ) Μετά τον έλεγχο από τον πλοιοκτήτη ή την πάροδο απράκτου της ταχθείσης προθεσμίας ή σε περίπτωση διαπίστωσης με οποιονδήποτε τρόπο ότι τα γραφεία του πλοιοκτήτη ή του εκπροσώπου του έπαυσαν να λειτουργούν, η Επιτροπή συντάσσει πρακτικό περί του δικαιουμένου, από κάθε ένα ναυτικό, χρηματικού πoσού. Το ως άνω πρακτικό κυρώνεται από τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλιακής Πολιτικής και κοινοποιείται στην Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας και στην Διεύθυνση Υποστήριξης Ασφαλιστικών Οργανισμών του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, στην ΔΟΥ Πλοίων, στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, στον Οίκο Ναύτου, στο Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, στους δικαιούχους ναυτικούς με κάθε πρόσφορο μέσο και στον υπόχρεο πλοιοκτήτη ή στον εκπρόσωπο αυτού. Βάσει του κατά τα ανωτέρω κυρωθέντος πρακτικού, το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο καταβάλει από το κεφάλαιο Ασθενείας και Ανεργίας Ναυτικών (ΚΑ−ΑΝ) σε κάθε δικαιούχο ναυτικό το προσδιορισθέν χρηματικό ποσό, γνωστοποιεί την γενομένη καταβολή στους αποδέκτες του πρακτικού και προβαίνει στο κλείσιμο του ναυτολογίου του πλοίου.
 
Άρθρο τέταρτο
Κάθε προηγούμενη σχετική με το θέμα της παρούσας Απόφαση και των οριζομένων σε αυτήν, καταργείται. Να κοινοποιηθεί για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και για εκτέλεση.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
 
Πειραιάς, 8 Μαρτίου 2010
Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΛΟΥΚΙΑ−ΤΑΡΣΙΤΣΑ ΚΑΤΣΕΛΗ

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι το χειρότερο από όλα είναι ότι αναγκάζονται Έλληνες ναυτικοί να παίρνουν υπηκοότητες τρίτων χωρών για να βρουν πλοίο να μπαρκάρουν...εκεί φτάσαμε!! βέβαια αναμενόμενο...

Link to comment
Share on other sites

Λεπτομέρειες για την έννοια της επίσχεσης εργασίας εδώ.

Συνήθως (τουλάχιστον αυτό προτείνουν κάποιοι νομικοί), ο εργαζόμενος σε καθεστώς επίσχεσης παρουσιάζεται στην εργασία του (ώστε σε καμμία περίπτωση ο εργοδότης να μην μπορεί να ισχυριστεί περί παραίτησης) δηλώνοντας παρουσία χωρίς όμως να εργάζεται. Ενδεχομένως στα πλοία η παρουσία να είναι περισσότερο υποχρεωτική για λόγους ασφαλείας.

 

Όσον αφορά τον πλοίαρχο, θα πρέπει κατά την παραίτηση να οριστεί και να αναλάβει αντικαταστάτης - αλλιώς η παραίτηση δεν μπορεί να γίνει δεκτή από το λιμεναρχείο (δεν μπορεί να υπάρχει πλοίο σε λιμάνι χωρίς πλοίαρχο).

Edited by csst9728
Link to comment
Share on other sites

Όσον αφορά τον πλοίαρχο, θα πρέπει κατά την παραίτηση να οριστεί και να αναλάβει αντικαταστάτης - αλλιώς η παραίτηση δεν μπορεί να γίνει δεκτή από το λιμεναρχείο (δεν μπορεί να υπάρχει πλοίο σε λιμάνι χωρίς πλοίαρχο).

 

Καλά, τί είδους "ομηρεία" είναι αυτή του πλοιάρχου? Εάν υποθέσουμε ότι είναι απλήρωτος κανένα εξάμηνο και βρεί μια καλοπληρωμένη δουλειά σε άλλο πλοίο, δεν μπορεί να παραιτηθεί και να πάει να δουλέψει? Και ποιός θα δεχθεί να τον αντικαταστήσει όταν ξέρει ότι δεν πρόκειται να πληρωθεί?

Link to comment
Share on other sites

Νηρέα, μεγάλες θέσεις - μεγάλες ευθύνες. 

Νομίζω πως μετά από δικαστική απόφαση για την τύχη του πλοίου (και τη μεταφορά του εκτός λιμανιού σε ασφαλές σημείο), ο πλοίαρχος μπορεί να παραιτηθεί.

Η κατάσταση ισχύει για περιορισμένο χρονικό διάστημα (όσο το πλοίο βρίσκεται εντός λιμένα - δηλαδή τυπικά ενεργό).

Προφανώς και ο πλοίαρχος αντίστοιχα μπορεί να κινηθεί εναντίον της εταιρείας του για να "σπρώξει" τις εξελίξεις.

Επιπλέον μην ξεχνάμε , πως ο χρόνος της επίσχεσης (και αντίστοιχα της παρουσίας του πλοιάρχου στο χρεωκοπημένο πλοίο) είναι υπό αμοιβή (και μετρά επιπλέον στα ήδη χρωστούμενα).

 

σημείωση: ένας επιπλέον λόγος όπου πολλές φορές βλέπετε σε εταιρείες υπό πτώχευση τους απλήρωτους εργαζόμενους να "καταλαμβάνουν" τις εγκαταστάσεις, είναι ώστε να προφυλάξουν τα πάγια της εταιρείας, από τα οποία κατά τον πλειστηριασμό θα πληρωθούν τα χρωστούμενα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Και επίσημα αναγνωρίστηκαν ως εγκατελειμμένοι από τον πλοιοκτήτη, 39 ναυτικοί του Πηνελόπη Α, και πλέον μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία παροχής προστασίας από το κράτος.

 

Και αυτό πρακτικά τί σημαίνει?

Link to comment
Share on other sites

Κάτι άσχετο, αλλά μου δημιουργήθηκε η εξής απορία: Στο έγγραφο που δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια, δίπλα από το όνομα του κάθε ναυτικού έχει έναν αριθμό ΜΕΘ. Τι σημαίνουν τα αρχικά αυτά?

Link to comment
Share on other sites

Και επίσημα αναγνωρίστηκαν ως εγκατελειμμένοι από τον πλοιοκτήτη, 39 ναυτικοί του Πηνελόπη Α, και πλέον μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία παροχής προστασίας από το κράτος.

 

 

Και αυτό πρακτικά τί σημαίνει?

 

Όπως αναφέρει ο υπουργός σε απάντηση ερώτησης στη Βουλή για το Πηνελόπη, αυτό οδηγεί σε καταβολή από το ΝΑΤ, αποδοχών ενός τριμήνου, όπως αυτές προβλέπονται από τις συλλογικές συμβάσεις.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Τι ακριβως ειναι η Συμβαση Ναυτικης Εργασιας (MLC) ?? Γιατι απο ναυτικους ακουσα οτι θεωρειται καλυτερη!! Γιατι πλεον εαν υπαρχει καποια οφειλη προς καποιο ναυτικο γινεται ανωνυμη καταγγελια (τωρα χρειαζεται επωνυμη καταγγελια στα σωματεια) με αποτελεσμα το πλοιο να σταματησει αμεσα εαν δεν εξοφληθουν οι ναυτικοι!! Καθως και πλεον πρεπει να υπαρχει αντιγραφο των πληρωμων των ναυτικων στο πλοιο περα απο το βιβλιο υπερωριων που κολλαγαν ενα αντιγραφο πληρωμης!!

 

Καποιες παραπανω πληροφοριες σχετικα με αυτο το θεμα απο την ΕΞΠΡΕΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 6 Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την εφαρμογή απαιτήσεων της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, που τέθηκε σε εφαρμογή στη χώρα μας από τις 20 Αυγούστου, στην περίπτωση που δεν υφίσταται σε ισχύ συλλογική σύμβαση εργασίας, οι όροι και οι συνθήκες ναυτολόγησης των ναυτικών, συμφωνούνται ελεύθερα από τα συμβαλλόμενα μέρη και καταχωρούνται στη σύμβαση.

 

Πάντως, οι απόψεις των νομικών σε αυτό το θέμα διίστανται, καθώς ορισμένοι αναφέρουν ότι λόγω εφαρμογής των μνημονιακών υποχρεώσεων έως το 2016 δεν ισχύει η μετενέργεια των συμβάσεων, ωστόσο άλλοι αναφέρουν ότι ο κλάδος των ναυτικών εξαιρείται.

 

Πρόσθεσαν δε ότι όλες οι εταιρείες της ακτοπλοΐας προχώρησαν στην υπογραφή νέων συμβάσεων εργασίας στα πληρώματά τους, με αφορμή την εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, που από τις 20 Αυγούστου έχει επικυρώσει και η χώρα μας. Οι συμβάσεις αυτές, σύμφωνα με τους ίδιους, ευθυγραμμίζονται πλήρως με τη συλλογική σύμβαση που έχει υπογραφεί με την ΠΝΟ.

Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

Οι μεν ναυτικοι λενε οτι ευτυχως τους σκεφτονται οι διεθνεις οργανισμοι μετα την ταλαιπωρια της εναρμονισης τους με τη χαρτογραφια του ISM και απο την αλλη οι εταιριες,και ειδικοτερα οι μικροτερες τα "εχουν παίξει" με το MLC

Link to comment
Share on other sites

Τι ακριβως ειναι η Συμβαση Ναυτικης Εργασιας (MLC) ?? Γιατι απο ναυτικους ακουσα οτι θεωρειται καλυτερη!!

 

 

Καθως και πλεον πρεπει να υπαρχει αντιγραφο των πληρωμων των ναυτικων στο πλοιο περα απο το βιβλιο υπερωριων που κολλαγαν ενα αντιγραφο πληρωμης!!

 

 

Η περιβόητη MLC είναι με απλά λόγια η "Χάρτα δικαιωμάτων των ναυτικών".  Αυτό που κερδίζουν οι ναυτικοί είναι:

1) καλύτερες συνθήκες και όροι απασχόλησης, ειδικά για νέους ναυτικούς,

2) Σωστότερη ενδιαίτηση και τροφοδοσία, όπου θα ελέγχονται απο ειδικούς επιθεωρητές

3) σωστότερη ασφάλιση, όταν θα είναι ξέμπαρκοι, σε σχέση με ότι ίσχυε περί ανανέωσης βιβλιαρίου, κλπ

και τέλος 4) όταν είναι ναυτολογημένοι θα υπάρχει ουσιαστικότερη ιατρική περίθαλψη και προστασία των ναυτικών, απ'ότι ίσχυε εως τις 20/08/13, όπου και τέθηκε σε εφαρμογή η νέα διεθνής σύμβαση.

 

Εγώ ένα δεν καταλαβαίνω, σε αυτό που αναφέρει ο Π100 περί αντίγραφου πληρωμών ναυτικών, απο τη στιγμή που τα χρήματα μπαίνουν στην τράπεζα τί άλλο να χρειάζεται πέραν αυτών που κάνουν μέχρι τώρα??

Link to comment
Share on other sites

Τι ακριβως ειναι η Συμβαση Ναυτικης Εργασιας (MLC) ?? Γιατι απο ναυτικους ακουσα οτι θεωρειται καλυτερη!! 

Απο ναυτικους θεωρειται καλυτερη οταν ειναι ενταγμενη ομως στην ΣΣΕ.Εδω υπαρχουν αντιδρασεις διοτι η Ανεκ επιχειρει να συναψει ατομικες συμβασεις εργασιας.Αρα το θεμα δεν ειναι η MLC αυτη καθεαυτη.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Νέα συλλογική σύμβαση εργασίας, η οποία προβλέπει μηδενικές αυξήσεις για το 2014 και καλύπτει όλους τους ναυτικούς που εργάζονται στα πλοία της ακτοπλοΐας και τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία διεθνών γραμμών, υπέγραψαν την Τρίτη οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

 

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Οἱ ΣΣΕ (συλλογικὲς συμβάσεις ἐργασίας), ὅπως πολὺ σωστὰ ἀναφέρει ὁ φίλος Ἑκαντονταπυλιανή, προβλέπουν μηδενικὲς αὐξήσεις γιὰ τὸ τρέχον ἔτος. Τὶς σχετικὲς μὲ τὰ ἐπιβατηγὰ πλοῖα ΣΣΕ θὰ μπορούσαμε νὰ κατατάξουμε σὲ 2 διακριτὲς κατηγορίες.

α) Τὴν ΣΣΕ Πληρωμάτων ἀκτοπλοϊκών ἐπιβατηγῶν πλοίων τοῦ 2014 (καλύπτει ὅλο πλήρωμα+πλοιάρχους)  (ΦΕΚ 1664)

β1) Τὴν ΣΣΕ Πληρωμάτων μεσογειακῶν καὶ τουριστικῶν ἐπιβατηγῶν πλοίων καθὼς καὶ  (β2) τὴν ΣΣΕ Πλοιάρχων μεσογειακῶν καὶ τουριστικῶν ἐπιβατηγῶν πλοίων τοῦ ἰδίου ἔτους (ΦΕΚ 1665 καὶ ΦΕΚ 1658 ἀντιστοίχως, γιὰ κάποιον λόγον ποὺ δὲν κατανοῶ δὲν ἔχουν ἑνοποιήσει τὶς δύο παραπάνω ΣΣΕ σὲ μία, ἀλλὰ γιὰ τὴν οἰκονομία τῆς συζητήσεώς μας ἂς θεωρηθεῖ ὅτι ἡ ΣΣΕ τῶν μεσογειακῶν καὶ τουριστικῶν ἐπιβατηγῶν πλοίων τοῦ 2014 εἶναι μία).

 

Διαβάζοντας τὰ παραπάνω ΦΕΚ, μοῦ δημιουργήθηκε ἡ ἑξῆς ἀπορία: ποιὰ ἀπὸ τὶς 2 ΣΣΕ πρέπει νὰ ἐφαρμοστῇ στὴν περίπτωσιν τῶν ἀκτοπλοϊκῶν πλοίων τῆς Ἀδριατικῆς; Προσωπικῶς δὲν μπόρεσα νὰ δώσῳ ἀπάντησιν, διότι καμιὰ ἀπὸ τὶς ΣΣΕ δὲν εἶναι ξεκάθαρη στὸ πεδὶο τῆς ἐφαρμογῆς της. Πιὸ συγκεκριμένα:

 

Θεωρητικῶς τὰ πλοῖα μεσογειακῶν καὶ τουριστικῶν ἐπιβατηγῶν πλοίων εἶναι τὰ γνωστά μας περιηγητικὰ πλοῖα (κρουαζιερόπλοια-κ/ζ) τὰ ὁποῖα προφανῶς δὲν ἔχουν καμίαν σχέσιν μὲ τὰ ἐγ/ὀγ τῶν τακτικῶν γραμμῶν. Τὸ ἄρθρο 1 τῆς (β) ὁρίζει μὲ σχετικὴν ἀκρίβεια ποιὰ πλοῖα εἶναι αὐτά ἀποκλείοντας τὰ ἀκτοπλοϊκά («μὴ δρομολογημένα κατὰ τὰς περὶ ἀκτοπλοϊκῶν διατάξεις»). Ἐντούτοις, τὰ ἄρθρα 5, 28 καὶ 9 τῆς (β1) καὶ 12β τῆς (β2) κάνουν λόγο περὶ τῶν ἀμοιβῶν τῶν ἀξιωματικῶν καὶ τοῦ κατωτέρου πληρώματος καταστρώματος γιὰ ἐργασίες φορτοεκφορτώσεως ὀχημάτων (φορτηγῶν, ΙΧ, λεωφορείων, δικύκλων- μὰ γίνονται τέτοιες φορτοεκφορτώσεις σὲ κ/ζ;; ) καὶ γιὰ διανυκτερεύσεις πληρωμάτων ἐγ/ὀγ γραμμῶν Ἑλλάδος-Ἰταλίας (ὅ,τι νἆναι ρὲ παιδιά). Τελικῶς οἱ ΣΣΕ (β) ἀφοροῦν τὰ κρουαζιερόπλοια ἢ συμπεριλαμβάνουν καὶ τὰ ἐγ/ὀγ διεθνῶν πλόων; Καὶ ἂν ἰσχύει τὸ δεύτερο, νὰ συμπεριλαμβάνονται δηλαδὴ τὰ ἐγ/ὀγ ἀκτοπλοΐας ἐξωτερικοῦ, τότε γιατὶ ἡ ΣΣΕ (α) στὸ ἄρθρον 4 κάνει ξεκάθαρα λόγο γιὰ προσαυξήσεις μισθοῦ λόγῳ προσεγγίσεως πλοίου σὲ λιμάνι τοῦ ἐξωτερικοῦ καὶ μάλιστα σὲ αὐτὰ τῆς Ἀγκώνας, τοῦ Βρινδησίου, τῆς Κωνσταντινουπόλεως, τῆς Ἐφέσσου καὶ τῆς Κύπρου;; (βαρειὰ ἡ λέξις «ἐξωτερικοῦ» γιὰ τοὺς λιμένες τῶν ἀδελφῶν Κυπραίων, ἀλλὰ αὐτὸ εἶναι ἄλλη ἱστορία). Δηλαδὴ ἕνα πλοῖο ποὺ φεύγει ἀπὸ τὴν Πάτρα γιὰ τὴν Κέρκυρα καὶ μετὰ γιὰ τὴν Ἀγκώνα διέπεται ἀπὸ τὴν ΣΣΕ (α) ἢ τὴν (β); Ἕνα πλοῖο ποὺ ἀναχωρεῖ ἀπὸ τὴν Πάτρα γιὰ τὴν Ἀλβανία ἢ τὴν Κροατία (καὶ ὄχι τὴν Ἰταλία) βάσει ποιᾶς ΣΣΕ θὰ μελετηθεῖ; 

 

Μολονότι οἱ διαφορὲς στὶς ἀμοιβὲς τῶν ναυτικῶν δὲν εἶναι μεγάλες, ὅπως αὐτὲς προβλέπονται στὴν ΣΣΕ (α) καὶ στὴν ΣΣΕ (β), δὲν εἶναι ἀμελητέες. Οἱ σημαντικὲς διαφοροποιήσεις προκύπτουν στὸν ὑπολογισμὸν τῶν ἐπιδομάτων. Ἰδοῦ οἱ ὑπερσύνδεσμοι γιὰ τὴν διευκόλυνσιν ὅσων ἐπιθυμοῦν νὰ τὸ ψάξουν:

 

α.  http://www.pemen.gr/files/PDF/SSE%20AKTOPLOIA%202014.pdf

β1 http://www.pemen.gr/files/PDF/SSE%20MESOGEIAKON%202014.pdf

β2 http://www.pemen.gr/files/PDF/SSE%20MESOGEIAKON%20PLOIARX%202014.pdf

 

* Ἐκτιμῶ ὅτι ὁ νομοθέτης πρέπει νὰ ἀντικαταστήσῃ τὸν ἀνούσιον ὅρον «μεσογειακὰ πλοῖα» καὶ στὶς ΣΣΕ (β) νὰ κάνῃ λόγο γιὰ περιηγητικὰ πλοῖα (κ/ζ) καὶ γιὰ ἀκτοπλοϊκὰ ἐγ/ὀγ καὶ φγ/ὀγ διεθνῶν πλόων. Ἐπίσης, μοῦ δίνεται ἡ ἐντύπωσις ὅτι, ὅταν ἕνας νόμος/ΥΑ/ΠΔ κλπ.  δημοσιεύεται πχ. τὸ 1972, οἱ ἀκόλουθες τροποποιήσεις γίνονται μὲ τὴν «ἐλαχίστην προσθήκην μελάνης» ἢ τὰ ἐλάχιστα δυνατὰ κτυπήματα τῶν πλήκτρων τοῦ πληκτρολογίου. Εἶναι ἔκδηλον ἀπὸ τὸ ὕφος τῆς προσωπικῆς μου γραπτῆς ἐκφράσεως ὅτι πρόσκειμαι φιλικῶς στὸν τρόπον γραφῆς τῆς γλώσσας μας ὅπως αὐτὴ ἐγράφετο πρὶν τὴν Ράλλειον (1976) καὶ Βερυβάκειον (1981) καταστροφή. Ἐνῶ ἡ φράσις τοῦ ἄρθρου 1 τῶν ΣΣΕ (β) «…Επιβατηγών Μεσογειακών Πλοίων τα οποία εκτελούν πλόες εις τον Μεσογειακό χώρο, περιλαμβανομένου εις τούτον και του Ευξείνου Πόντου και μη δρομολογημένων κατά τας περί ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών διατάξεις και…» θὰ ἔπρεπε νὰ μὲ εὐχαριστῇ (κι ἂς ἔχῃ ὑποστεῖ μονοτονισμό), μἐ θλίβει, διότι προφανῶς δὲν εἶναι προϊὸν προσπαθείας τοῦ νομοθέτου/ἐμπλεκομένων νὰ γράψουν ἕνα κείμενο σὲ ὀρθὰ ἑλληνικά, ἀλλὰ ἀποτέλεσμα τῆς (κακῶς ἐννοουμένης ὑπαλληλικῆς) νοοτροπίας τῆς ἥσσωνος προσπαθείας (ἐφόσον ἔτσι τό 'γραψε ὁ τέτοιος τότε, ἐμεῖς γιατὶ νὰ τὸ πειράξουμε; 11άδα ποὺ δὲν χάνει, δὲν ἀλλάζεται ἕνα πρᾶγμα). Τέλος πάντων, ἂς ἐπικεντρωθοῦμε στὴν οὐσίαν τοῦ μηνύματός μου καὶ νὰ σᾶς εὐχαριστήσῳ προκαταβολικῶς γιὰ τὶς ἀπαντήσεις σας.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ποια εταιρεία άραγε να υπονοεί το άρθρο της Ionian Press

Ειναι αλήθεια το ότι σοβαρή ναυτιλιακή εταιρία, ζητάει προσωπικό για τα καράβια της αλλά δεν βρίσκει επειδή προσφέρει μισθό κατά ...50% μειωμένο του προβλεπόμενου για τις θέσεις που είναι προς κάλυψη;

Εντάξει, οι καιροί είναι δύσκολοι, τα έξοδα πολλά, αλλά και τόση μεγάλη ... περικοπή, δεν δικαιολογείται με τίποτα!

Ελπίζουμε πάντως πως οι ανάγκες της σε ανθρώπινο δυναμικό θα καλυφθούν,το γρηγορότερο δυνατόν, με επαγγελματίες ναυτικούς (φυσικά) και μισθους και όλα τα λοιπά προβλεπόμενα από το Νόμο...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Πριν πέντε μέρες είχε γίνει επίσχεση εργασίας απο τους 200 υπαλλήλους της TTT Lines στο καράβι  με τον φόβο απόλυσης ύστερα απο την απόφαση της Grimaldi να τους αποδεσμεύσει.

 

http://catania.meridionews.it/articolo/64895/porto-i-lavoratori-occupano-la-nave-cartour-gamma-larrivo-di-grimaldi-lines-e-lombra-del-licenziamento/

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να θέλω να γίνω Κασσάνδρα ,κάτι τέτοιο θα γίνει ένα ωραίο πρωί και στο Ηράκλειο...

Μόνο που στην περίπτωση της ΤΤΤ υπάρχουν δυνατά σωματεία...

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...