Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Δε θα είναι μόνο επιμήκυνση τελικά Παναγία μου, τα πλοία θα αποκτήσουν και τη δυνατότητα να κάνουν οπερέσιο και από πλώρα. Άρα θα γίνει μεγάλη δουλειά και εκεί. Μετά την επιμήκυνσή τωνε, η Stena σκοπεύει να τα χρησιμοποιήσει στη γραμμή Nynashamn(Σουηδία) - Ventspils(Λετονία), εκεί όπου τώρα βρίσκονται τα αδελφά τους Stena Flavia και Scottish Viking. Υποπτεύομαι θα έχουμε και μετονομασία.

 

Επίσης η ναύλωση του Stena Baltica θα ολοκληρωθεί το 2021 κατά τα φαινόμενα και θα επιστρέψει στην Brittany Ferries.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Τα δυο πλοία της Stena Line που δουλεύουν στη γραμμή Trelleborg – Rostock, δηλαδή το Mecklenburg-Vorpommern και το Skåne, θα υποστούν ανακαίνιση ύψους 5 εκ ευρώ στο ξενοδοχειακό τους (καμπίνες και σαλόνια). Ενώ φαίνεται ότι είχαν μεγάλη ανταπόκριση τα dormitories στα δυο πλοία

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Panagia Ekatontapiliani said:

. Ενώ φαίνεται ότι είχαν μεγάλη ανταπόκριση τα dormitories στα δυο πλοία

Αναρωτιέμαι το Yamato που έχουν αγοράσει τελικά,θα έρθει προs τα εδώ? Γιατι ακουγόταν οτι θα περάσει απο Ελλάδα για μετασκευή.

On 2/17/2019 at 8:28 PM, Petros P said:

Στο group ferries! Εχει ανεβεί άρθρο απο το shippax , που λεει οτι η Stena RoRo αγόρασε το Yamato 

Σχετικά αναφερει οτι θα το δούμε και εδω 

 

"Stena buys Yamato unfortunately paywalled.but the article says it will be converted in Greece before summer 2020 and will meet all european regulations and it is supposed to be put on charter market."

https://www.shippax.com/en/news/stena-roro-shops-in-japan-to-meet-customer-demand.aspx

 

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω σε πόσους λέει κάτι το όνομα Concordia Maritime, είναι μια Σουηδική εταιρεία με τάνκερ που ανήκει κατά πλειοψηφία στην Stena. Σουηδική είπα? Παλιά στο Wisconsin. Η Stena -επί της ουσίας- μετέφερε τόσο την έδρα της αλλά και τη σημαία των πλοίων της στη Δανία, όπου το φορολογικό καθεστώς είναι πιο ευνοικό απ' ότι στη Σουηδία. Πουλήσανε πανεύκολα τη Σουηδία δηλαδή. Κάτι που θεωρούμε δεδομένο στην ακτοπλοία τη δική μας, δηλαδή πλοία με ελληνική σημαία και με βάση την Ελλάδα. Κάτι που θα μπορούσε να αλλάξει κάλλιστα στο μέλλον.

Link to comment
Share on other sites

Συνεχίζει να τροφοδοτεί την επικαιρότητα η Stena, η τελευταία εξέλιξη είναι πως βγαίνει στις αγορές για να εκδώσει ομόλογο σε 2-3 "φέτες" συνολικού ύψους 600 εκατομμυρίων δολλαρίων με επιτόκιο 4.5% για το πρώτο κομμάτι και 7% για το δεύτερο. Τα έσοδα θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή τραπεζικού δανείου που ωριμάζει το 2021 και είναι ισόποσο με το ποσό που αναζητά η Stena. Τα παραπάνω σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Panic mode στη Stena λόγω του ιού. Η εταιρεία αφ' ενός ανακοίνωσε πως περίπου 950 υπάλληλοι θα απολυθούν λόγω πτώσης της ζήτησης, οι θέσεις θα είναι κυρίως στη στεριά. Την ίδια στιγμή, ανακοίνωσε πως οι έξτρα πληρωμές που έδινε στους ναυτικούς της όταν αυτοί έπαιρναν άδεια για λόγους υγείας, καταργείται εν μέσω της κατάστασης που ζούμε. Αντίθετα, θα συνεχίσει να υφίσταται το βασικό πακέτο αποζημείωσης που ανέρχεται στο αστρονομικό ποσό των 94 λιρών Αγγλίας την εβδομάδα:rolleyes:. Όπως μπορεί να καταλάβει κανείς, αυτό έχει φέρει μεγάλες αντιδράσεις από τα σωματεία και έχει σηκωθεί αρκετή σκόνη. Η ίδια η εταιρεία λέει πως όλα αυτά είναι μέτρα που παίρνονται προκειμένου να σιγουρευτεί η επιβίωσή της. Εγώ απλά να σχολιάσω πως αν η επιβίωση ολόκληρης Stena εξαρτάται από αυτές τις πληρωμές, θα πρέπει να γίνουν πολλές ερωτήσεις όσον αφορά το management.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Δεν ξέρω αν αυτές οι απολύσεις είναι κομμάτι των 950 που είπαμε παραπάνω, ή επιπλέον. Πάντως το ρεζουμέ είναι πως περίπου 150 υπάλληλοι της Stena Line σε Μεγάλη Βρεταννία και Ιρλανδία πάνε στο ταμείο ανεργίας με άλλους 600 να περνάνε σε αργία, λαμβάνοντας όμως το 80% του μισθού τους.

Link to comment
Share on other sites

Μετά το κλείσιμο της γραμμής Oslo - Fredrikshavn και την διάθεση πρός πώληση του Stena Saga, το ίδιο ακριβώς συμβαίνει με τη γραμμή Sassnitz - Trelleborg και το πλοίο Sassnitz, το ανακοίνωσε η ίδια η Stena. Πρόκειται για την πιο σύντομη πιθανή σύνδεση σε διάρκεια θαλάσσιου ταξιδιού ανάμεσα σε Γερμανία και την ηπειρωτική Σουηδία και μιλάμε για μια γραμμή που με τον ένα τρόπο ή τον άλλον υφίσταται εδώ και πολλές δεκαετίας.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τελειώνουμε την σημερινή πανευρωπαική ανασκόπηση του στόλου με τη Stena Line. Θεώρησα σωστό να κάνουμε κάτι τέτοιο για να πάρουμε έτσι μια σφαιρική εικόνα για το τι συμβαίνει στις άλλες χώρες, που τελικά δεν διαφέρει και τόσο πολύ με τα εν Ελλάδι τεκταινόμενα. Πάμε να δούμε τι γίνεται με τη Stena λοιπόν:

 

Ενεργά:

Stena Europe στο Fishguard - Rosslare

Stena Estrid και Stena Adventurer στο Dublin - Holyhead, νομίζω με λιγότερα δρομολόγια

Stena Mersey και Stena Edda στο Liverpool - Belfast

Stena Superfast VII και Stena Superfast VIII στο Cairnryan - Belfast

Stena Hibernia και Stena Scotia στο Heysham - Belfast (roro)

Stena Horizon στο Rosslare - Cherbourg

Stena Britannica και Stena Hollandica στη γραμμή Harwich - Hoek van Holland

Stena Transit και Stena Transporter στη γραμμή Killingholme - Hoek van Holland

Somerset στη γραμμή Rotterdam - Harwich (roro)

Qezban στη γραμμή Rotterdam - Killingholme (roro)

Stena Jutlandica και Stena Vinga στη γραμμή Goteborg - Fredrikshavn

Stena Scandinavica και Stena Germanica στη γραμμή Goteborg - Kiel

Stena Nautica στη γραμμή Halmstad - Grenaa

Skane και Mecklenburg-Vorpommern στη γραμμή Rostock - Trelleborg

Stena Spirit, Stena Vision και Stena Baltica στη γραμμή Karlskrona - Gdynia

Scottish Viking και Stena Flavia στη γραμμή Nynashamn(Σουηδία) - Ventspils(Λεττονία)

Stena Gothica και Urd στη γραμμή Travemunde - Liepaja

 

Παροπλισμένα:

Stena Lagan για επιμήκυνση στην Tuzla, έχει βάλει σημαία Bahamas παρεπιπτόντως

Stena Forecaster δεμένο στο Belfast από τις αρχές Απριλίου

Stena Nordica παροπλισμένο στο Rotterdam, αυτό βέβαια δεν έχει σχέση με την πανδημία

Stena Saga παροπλισμένα στην Uddevalla της Σουηδίας, πρός πώληση τέλος η γραμμή Oslo - Fredrikshavn

Sassnitz παροπλισμένο στo Mukran της Γερμανίας, πρός πώληση, τέλος η γραμμή Sassnitz - Trelleborg

Stena Danica δεμένο στο Goteborg από το τέλος Μαρτίου

Stena Carisma παροπλισμένο στο Goteborg, άσχετο με την πανδημία

Stena Superfast X σε refit στον Πειραιά για ναύλωση στην Corsica Linea

Stena Forerunner στην άγκυρα στο Rotterdam περιμένοντας ναύλο

Stena Foreteller στην άγκυρα στο Δουβλίνο περιμένοντας ναύλο

 

Για να μιλήσουμε με αριθμούς, 10 πλοία μη ενεργά και 30 εν ενεργεία. Με λίγα λόγια είναι εκτός δράσης το 25% του στόλου. Παρεπιπτόντως, παραπάνω είναι όλες οι γραμμές της εταιρείας.

Edited by Nick the Greek
Ορθογραφία
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Και ενώ στην Ελλάδα προτεραιότητα των εταιρειών είναι τα νταλαβέρια με το ΥΕΝ και το ΣΑΣ, όπως και προτεραιότητα του ΥΕΝ είναι τα νταλαβέρια γενικώς, αλλού υπάρχουν εταιρείες που σκέφτονται πολύ μακρύτερα. Η Stena Line λοιπόν μας υπενθυμίζει πως δουλεύει επάνω στο Stena Electra, με ορίζοντα το 2030, να και το μακέτο:

8c69832d1322d97d59e62ad111d615ea_L.jpg

 

Φυσικά εφ' όσον θα πρόκειται για πλήρως ηλεκτροκίνητο πλοίο, δε χρειάζεται φουγάρο. Εδώ μπορούμε να διαβάσουμε και περισσότερα για όλα όσα κάνει η εταιρεία σε σχέση με το περιβάλλον, είναι λιγάκι σαν εταιρική διαφήμιση οπότε δεν μπαίνω στον κόπο να μεταφράσω.

 

Να συναγωνιστεί κανείς από την Ελλάδα τη Stena στο μέγεθος και τα λεφτά, δε γίνεται. Αυτό όμως που θα έπρεπε να γίνεται, είναι οι ελληνικές εταιρείες, η Attica δηλαδή(γιατί ρεαλιστικά από τις άλλες δεν μπορεί κανείς να έχει τέτοια απαίτηση), θα έπρεπε να ψάχνονται σε νέες τεχνολογίες και καινοτομίες ώστε να μειώσουν την απόσταση. Όχι από τη Stena, αλλά από τον άμεσο Ιταλό ανταγωνιστή τους. Και το ΥΕΝ θα έπρεπε να τους διευκολύνει και να γίνει τα κίνητρα. Αντ' αυτού, τα βλέπουμε καθημερινά. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
On 9/10/2019 at 11:20 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Η Stena Line αποφάσισε να προχωρήσει στην επιμήκυνση του Stena Lagan και του Stena Mersey κατά 36 μετρά στο ναυπηγείο Sedef Shipbuilding στη Τουρκία.

Όταν τελειώσουν της εργασίες επιμήκυνσης το Stena Lagan και το Stena Mersey θα δρομολογηθούν στη γραμμή Nynäshamn-Ventspils, αντικαθιστώντας το Stena Flavia και το Scotish Viking.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 10/24/2019 at 9:08 PM, Nick the Greek said:

Επίσης η ναύλωση του Stena Baltica θα ολοκληρωθεί το 2021 κατά τα φαινόμενα και θα επιστρέψει στην Brittany Ferries.

 

Όπως είδα σε φωτο που μου εστάλησαν στο Viber από έναν καλό μου φίλο, το πλοίο δεξαμενίστηκε και φόρεσε πάλι τα σινιάλα της Brittany Ferries. Το παράδοξο είναι πως -πρός το παρόν τουλάχιστον- διατηρεί το επί Stena όνομά του.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ενα ενδιαφέρον βίντεο ενός νταλικερη που δείχνει την φόρτωση της νταλίκας και πλάνα από τους εσωτερικούς χώρους του Stena Gothica. 

Ο συγκεκριμένος έχει κι άλλα τέτοια βίντεο.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
On 7/18/2018 at 3:46 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Τα δύο νέα πλοία θα είναι μεγαλύτερα από τα τρία E-Flexer που κατασκευάζονται σήμερα για την Stena Line. Τα πρώτα τρία πλοία E-Flexer θα έχουν μήκος 215 μέτρα με 3 100 γραμμικά μετρά ενώ τα δύο επόμενα πλοία θα έχουν μήκος 240 μέτρα με χωρητικότητα μεταφοράς 3 600 γραμμικά μετρά.

Στοιχεία για το E-Flexer 7 και 8

Μήκος πάνω από όλα (LOA): 239,7 μ

Πλάτος: 27,8 μ

Μέγιστο βύθισμα: 6,4 μ

Χωρητικότητα επιβατών: 1200

Αριθμός καμπινών: 263

Χωρητικότητα στο γκαράζ: 3 600 lm

 

Για αυτά τα 2 πλοία(4ο και 5ο στη σειρά δηλαδή), η εταιρεία εξασφάλισε χρηματοδότηση 180 εκατομμύρια ντάλλαρς από την KfW-IPEX Bank. Θα έχουν 2 μηχανές αντί για 4 γλιτώνοντας εκπομπές ρύπων και κατανάλωση 25% σε σύγκριση με τα πρώτα 3. Μαθαίνουμε επίσης από την ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds πως τα πλοία θα είναι methanol και LNG-ready, θα μπορούν δηλαδή εύκολα να μετατραπούν οι μηχανές τους να καίνε τα παραπάνω καύσιμα.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Να πούμε πως η Stena πούλησε ένα από τα ro-ro που έχει στην κατοχή της, πρόκειται για το Mont Ventoux(IMO 9129586). Πουλήθηκε στην CMA CGM, εταιρεία στην οποία είναι ναυλωμένο εδώ και πάρα πολλά χρόνια κάνοντας δρομολόγια ανάμεσα στη Μασσαλία και την Τύνιδα. Η τιμή του τετιμημένου ανεφέρθη στα 24 εκατομμύρια δολλάρια.

Link to comment
Share on other sites

Μάλλον υπήρχε κάποιο BBHP απο πίσω γιατι ειναι σχετικά υψηλή τιμή για την ηλικια του πλοιου (οσο και αν εχει ανέβει η αγορά,τέτοια τιμη δεν επιανε)

Link to comment
Share on other sites

Μάθαμε τι θα γίνουν τα Urd και Stena Gothica, η Stena ξεκινά νέα γραμμή ανάμεσα στο Nynashamn της Σουηδίας και το Hanko της Φινλανδίας. Η γραμμή ξεκινά την 1η Φεβρουαρίου με το Urd και θα προσφέρει 2 αναχωρήσεις κάθε μέρα πρός κάθε κατεύθυνση σε ένα ταξίδι που θα διαρκεί 11-12 ώρες. Από την 1η Μαίου, θα ξεκινήσει δρομολόγια και το Stena Gothica και θα προσφέρονται μάλλον overnight δρομολόγια πρός κάθε κατεύθυνση. 

 

Link to comment
Share on other sites

Οπότε, απευθείας επίθεση στη Finnlines, αλλά έμμεσα και στις υπόλοιπες εταιρείες μεταξύ Σουηδίας και Φινλανδίας.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα αντιδράσουν και πως θα αντιδράσει και η Stena αργότερα με την έλευση των Superstar της Finnlines.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Πέρασα την τελευταία ώρα ενημερώνοντάς με σχετικά με τα Stena E-Flexer και απογοητεύτηκα άλλη μια φορά με τις δικές μας εταιρείες.

Για να το πω απλοϊκά, αδυνατώ να καταννοήσω γιατί π.χ. η Attica δεν ακολουθεί τις Brittany, DFDS, Marine Atlantic και προχωρά σε ναύλωση των επόμενων δύο μονάδων. Με το πρόγραμμα να προχωρά σε γοργούς ρυθμούς, τυχόν παιδικές ασθένειες να έχουν εκλείψει και εμπιστοσύνη στην τεράστια εμπειρία της Stena, θα μπορούσε με μια κίνηση ματ να προχωρήσει σε μια ανανέωση του στόλου της με state-of-the-art πλοία.

Άλλα ξέχασα, εμείς είμαστε μάγκες και πιο έξυπνοι από τους κουτόφραγκους ...

Link to comment
Share on other sites

Μια επισκόπηση των έως τώρα E-Flexer.

Όλα ναυπηγημένα από το 2019 και μετά στη ΛΔ της Κίνας.

 

1) Stena Estrid Stena Line 2019 215 m 3100 lm+120 ΙΧ 927 επιβάτες+684 κρεβάτια 22 kn

2) Stena Edda Stena Line 2020 215 m 3100 lm+120 ΙΧ 927 επιβάτες+684 κρεβάτια 22 kn

3) Galicia Brittany Ferries 2020 195 m 3100 lm 1015 επιβάτες+1233 κρεβάτια 22 kn

4) Stena Embla Stena Line 2020 215 m 3100 lm+120 ΙΧ 927 επιβάτες+684 κρεβάτια 22 kn Ice-class 1A

5) Cote d'Opale DFDS 2021 215 m 3100 lm+120 ΙΧ 890 επιβάτες 22 kn χωρίς καμπίνες

6) Salamanca Brittany Ferries 2021 195 m 2800 lm 1015 επιβάτες+1015 κρεβάτια 23 kn LNG

7) Stena ??? Stena Lines 2022 240 m 3600 lm 1200 επιβάτες

8 ) Stena ??? Stena Lines 2022 240 m 3600 lm 1200 επιβάτες

9) Santona Brittany Ferries 2023 195 m 2800 lm 1015 επιβάτες+1015 κρεβάτια 23 kn LNG

10) ??? Marine Atlantic 2024 203 m 2600 lm 1100 επιβάτες LNG

11) ??? Brittany Ferries 2024 195 m 2100 lm 1310 επιβάτες 23 kn LNG

12) ??? Brittany Ferries 2025 195 m 2400 lm 1290 επιβάτες 23 kn LNG

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

  

On 10/12/2020 at 12:18 PM, Nick the Greek said:

Από τον προσεχή Ιανουάριο επεκτείνεται η βασική γραμμή της εταιρείας με τη ναύλωση 2 αδελφών πλοίων από τα ναυπηγεία Jingling. Δεν είναι μόνο το Fionia Sea αλλά και το Jutlandia Sea. 

Το Jutlandia Sea αποχώρησε από το στόλο της Wallenius SOL και ναυλώθηκε από τη Stena Line και φόρεσε τα σινιάλα της. Το πλοίο δουλεύει στη γραμμή Rotterdam – Immingham

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...