Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

On 2/10/2018 at 7:10 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Τα τέσσερα (2+2 option) πλοία της Stena RoRo της σειράς Stena E-Flexer Class, που θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο της AVIC Weihai θα είναι σε σχεδιασμό της Deltamarin. Τη προηγούμενη εβδομάδα έγινε η τελετή τοποθέτησης της τρόπιδας του πρώτου πλοίου στο ναυπηγείο AVIC Weihai.

 

On 12/22/2021 at 9:15 PM, Ariadne said:

Μια επισκόπηση των έως τώρα E-Flexer.

Όλα ναυπηγημένα από το 2019 και μετά στη ΛΔ της Κίνας.

 

1) Stena Estrid Stena Line 2019 215 m 3100 lm+120 ΙΧ 927 επιβάτες+684 κρεβάτια 22 kn

2) Stena Edda Stena Line 2020 215 m 3100 lm+120 ΙΧ 927 επιβάτες+684 κρεβάτια 22 kn

3) Galicia Brittany Ferries 2020 195 m 3100 lm 1015 επιβάτες+1233 κρεβάτια 22 kn

4) Stena Embla Stena Line 2020 215 m 3100 lm+120 ΙΧ 927 επιβάτες+684 κρεβάτια 22 kn Ice-class 1A

5) Cote d'Opale DFDS 2021 215 m 3100 lm+120 ΙΧ 890 επιβάτες 22 kn χωρίς καμπίνες

6) Salamanca Brittany Ferries 2021 195 m 2800 lm 1015 επιβάτες+1015 κρεβάτια 23 kn LNG

7) Stena ??? Stena Lines 2022 240 m 3600 lm 1200 επιβάτες

8 ) Stena ??? Stena Lines 2022 240 m 3600 lm 1200 επιβάτες

9) Santona Brittany Ferries 2023 195 m 2800 lm 1015 επιβάτες+1015 κρεβάτια 23 kn LNG

10) ??? Marine Atlantic 2024 203 m 2600 lm 1100 επιβάτες LNG

11) ??? Brittany Ferries 2024 195 m 2100 lm 1310 επιβάτες 23 kn LNG

12) ??? Brittany Ferries 2025 195 m 2400 lm 1290 επιβάτες 23 kn LNG

 

 

On 12/21/2021 at 7:26 PM, Ariadne said:

Πέρασα την τελευταία ώρα ενημερώνοντάς με σχετικά με τα Stena E-Flexer και απογοητεύτηκα άλλη μια φορά με τις δικές μας εταιρείες.

Για να το πω απλοϊκά, αδυνατώ να καταννοήσω γιατί π.χ. η Attica δεν ακολουθεί τις Brittany, DFDS, Marine Atlantic και προχωρά σε ναύλωση των επόμενων δύο μονάδων. Με το πρόγραμμα να προχωρά σε γοργούς ρυθμούς, τυχόν παιδικές ασθένειες να έχουν εκλείψει και εμπιστοσύνη στην τεράστια εμπειρία της Stena, θα μπορούσε με μια κίνηση ματ να προχωρήσει σε μια ανανέωση του στόλου της με state-of-the-art πλοία.

Άλλα ξέχασα, εμείς είμαστε μάγκες και πιο έξυπνοι από τους κουτόφραγκους ...

Σε παρομοια φαση ημουν το ΣΚ @Ariadne:)

Να βαλουμε και τα τοπικ του καθε πλοιου 

Stena Estrid

Stena Edda

Galicia

Stena Embla

Cote d'Opale

Salamanca

Stena 7

Stena 8

Santoña

 

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Το πρώτο E-Flexer (240 m) άρχισε τα δοκιμαστικές πλοές.

Στη γραμμή Nynäshamn-Hanko η εταιρεία δέχεται και επιβάτες τώρα

 

Λόγω της κατάρρευσης της P&O, υπήρξαν πολλά ανακατέματα της τράπουλας στη Stena. Ο τρέχων προγραμματισμός για τη νότια Βαλτική προβλέπει τα εξής:

- Από την επόμενη εβδομάδα η γραμμή Karlskrona-Gdynia θα εκτελείται πάλι από τέσσερα πλοία, τα Stena Nordica, Spirit, Vinga και Vision. Από τον Ιούλιο και Νοέμβριο αντίστοιχα, στη γραμμή θα μπουν τα δύο νέα, μεγαλύτερα E-Flexer των 240 m που αρχικά ήταν να μπουν στη γραμμή Nynäshamn-Ventspils

- Η έλευση του Stena Nordica, ελευθερώνει το Stena Gothica, το οποίο δυναμώνει ως δεύτερο πλοίο τη γραμμή Nynäshamn-Hanko. Το έτερο πλοίο είναι το Urd

- Από τον Ιούλιο, με την παράδοση του πρώτου E-Flexer (240 m), το Stena Vinga φαίνεται να επιστρέφει στη γραμμή Gothenburg-Frederikshavn 

 

Γενικότερα, η εταιρεία φαίνεται να θέλει να δυσκολέψει τη ζωή των άλλων στη κεντρική και νότια Βαλτική, πράγμα που έχει προκαλέσει αντιδράσεις, ειδικά στις υπόλοιπες σουηδικές ναυτιλιακές εταιρείες. 

Το μεγάλο ερώτημα πολλών συνασθενών είναι, τι θα απογίνουν τα αδερφά του Βενιζέλου, Stena Spirit και Stena Vision με την έλευση των E-Flexer και την πρόσφατη ανακαίνιση και επιμήκυνση των Stena Baltica και Stena Scandica.

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

Εντυπωσιακό πως τα Urd και Stena Gothica λόγω μεγέθους και χωρητικότητας καταφέρνουν ακόμη να έχουν θέση στο στόλο της εταιρείας, ανοίγοντας μια καινούρια γραμμή. Τα Stena Spirit και Stena Vision είναι όντως μια καλή ερώτηση τι θα απογίνουν αλλά ομολογουμένως και για τα Urd και Stena Gothica υπήρχε το ίδιο ερωτηματικό από τη στιγμή που αναβαθμίστηκε σε τοννάζ η γραμμή Liepaja - Travemunde. Και τελικά βρήκαν ρόλο. Οπότε για να δούμε μήπως έχουμε καμιάν έκπληξη.

Link to comment
Share on other sites

Καμιά καινούργια γραμμή; Πλάκα θα είχε :D

H γραμμή Nynäshamn-Hanko ενόχλησε πολλούς άλλους παραδοσιακούς παίκτες στην από εκεί γειτονιά. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 1/7/2022 at 12:44 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

  Το Jutlandia Sea αποχώρησε από το στόλο της Wallenius SOL και ναυλώθηκε από τη Stena Line και φόρεσε τα σινιάλα της. Το πλοίο δουλεύει στη γραμμή Rotterdam – Immingham

 

Να δούμε και το πλοίο με τα σινιάλα της Stena Line, σε άφιξή του στο Rotterdam. Όπως και με το αδελφό Fionia Sea, έτσι και το Jutlandia Sea έχει κρατήσει το παλιό hull της DFDS και έχει προσθέσει τα σινιάλα της Σουηδικής εταιρείας.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Παρατηρήσατε πως η Stena στα δικά της Visentini κλείνει τα περισσότερα από τα πλαϊνά ανοίγματα των άνω γκαράζ. Υποθέτω για λόγους πυρασφάλειας.

Link to comment
Share on other sites

Η Stena γενικά προσαρμόζει τα πλοία στις ανάγκες της κάθε γραμμής. Δεν είναι νομίζω όλα τα Visentini της παρόμοια. Και νομίζω ότι οι αλλαγές έχουν να κάνουν κυρίως με τους χώρους επιβατών. Αμφιβάλλω αν προσφέρει το κλείσιμο κάποιων ανοιγμάτων από μόνο του στην πυρασφάλεια.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Καλά πάνε οι δουλειές! Επιγραμματικά το άρθρο μιλάει για δύο Ro/Rά, 147 μέτρα μήκος και 2800 γραμμικά μέτρα το καθένα για τη γραμμή Belfast - Heysham, η προσθήκη των οποίων θα αυξήσει κατά 80% την προσφερόμενη χωρητικότητα της γραμμής. Κατά τα λοιπά επαναλαμβάνονται τα μεγέθη της Stena, η πράσινη ανάπτυξη και τα πράσινα άλογα.

Link to comment
Share on other sites

Η παραγγελιά αυτή σημαίνει ότι με την παράδοση των 2 ρορό, τα Stena Scotia και Stena Hibernia αλλάζουν γειτονιά. Και λέω γειτονιά γιατί το ένα φοράει scrubber, πολύτιμο asset στις μέρες μας, ενώ δεν τα έχουν πάρει και τα χρόνια. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
On 5/10/2023 at 12:48 PM, George said:

Καλά πάνε οι δουλειές! Επιγραμματικά το άρθρο μιλάει για δύο Ro/Rά, 147 μέτρα μήκος και 2800 γραμμικά μέτρα το καθένα για τη γραμμή Belfast - Heysham, η προσθήκη των οποίων θα αυξήσει κατά 80% την προσφερόμενη χωρητικότητα της γραμμής. Κατά τα λοιπά επαναλαμβάνονται τα μεγέθη της Stena, η πράσινη ανάπτυξη και τα πράσινα άλογα.

 

Οι μηχανές θα είναι Wartsila, σύμφωνα με το Puente de Mando.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 4/23/2022 at 7:31 PM, Ariadne said:

Καμιά καινούργια γραμμή; Πλάκα θα είχε :D

H γραμμή Nynäshamn-Hanko ενόχλησε πολλούς άλλους παραδοσιακούς παίκτες στην από εκεί γειτονιά. 

 

Δεν προχώρησε και πάρα πολύ καλά τελικά, η Stena ανακοίνωσε το κλείσιμο της γραμμής από την 20ή Οκτωβρίου. Τα Urd και Stena Gothica είτε θα χρησιμοποιηθούν στο υπάρχον δίκτυο της Stena, είτε θα διατεθούν πρός ναύλωση. 

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχουν όμως και ιστορίες επιτυχίας φέτος το καλοκαίρι για τη Stena, μια από αυτές είναι η γραμμή Rosslare - Cherbourg. Η δρομολόγηση του Stena Vision εκεί επέφερε αύξηση 90% στη διακίνηση επιβατών και οχημάτων σε σχέση με πέρυσι.  

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Σύμφωνα με το Puente de Mando, η Stena Line παρουσίασε ένα καινούριο concept για πλοία ro-pax, βασισμένο στο αποτύπωμα των E-Flexers. Νομίζω το μακέτο μιλάει μόνο του.

410167509_891493486101736_57821991006142

 

Αντί για 1,000 επιβάτες θα μπορούν να φιλοξενούν μόνο 300 σε μια σχεδίαση μήκους 190 μέτρων και πλάτους 28.7. Θα υπάρχουν επίσης 50 καμπίνες και 2,800 γραμμικά μέτρα για φορτίο. Στην ουσία θα πρόκειται για ανταγωνισμό στη Visentini. Παραγγελία δεν έχει γίνει ακόμη αλλά αν/όταν γίνει θα είναι στην Κίνα.

Link to comment
Share on other sites

Αυτοί εκεί οι υπανάπτυκτοι στη Stena Line, έχουν πάει την έννοια «μακροπρόθεσμη επένδυση» σε άλλο επίπεδο. Τα νέα είναι πως συμφώνησαν -σύμφωνα με την Tradewinds- με την Peel Ports, εταιρεία που ελέγχει το λιμάνι του Heysham, σε χρήση μέρους του λιμανιού από τη Stena Line από σήμερα μέχρι το 2100. Μόλις για 77 χρόνια στο μέλλον δηλαδή. Ίδιας διαρκείας συμφωνία έκανε η Stena Line νωρίτερα φέτος και με το λιμάνι του Liverpool που επίσης ελέγχεται από την Peel Ports. Αυτό που έχει τρομερή πλάκα είναι πως το παρουσιάζει όλο αυτό ο δημοσιογράφος της Tradewinds, ο οποίος χαρακτηριστικά αναφέρει πως «η Stena Line ποντάρει στην επιβίωση του ανθρωπίνου είδους μέχρι τον επόμενο αιώνα» :D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

H Tradewinds είχε αφιέρωμα στη Stena. H μητρικη Stena θα κλείσει το 2023 με EBITDA γύρω στα 14 δις SEK (σουηδικές κορώνες), σινιφί 1,24 δις έουρωζ), έναντι 12,6 δις SEK το 2022 (1,12δις ευρώ). Αφορμή αποτέλεσε ότι ο όμιλος ανανέωσε το... σύμφωνο συμβίωσης με την επενδυτική Clarksons Securities, η οποία συγχρηματοδοτεί επενδυτικό πρόγραμμα της Stena ύψους €1,9δις, εκ των οποίων το 1/3 πάει σε νέες ναυπηγήσεις (ropaxes & 1 "τρυπάνι").

Ο διευθύνων της CS επλεξε το εγκώμιο του ομίλου και της πιστοληπτικής του ικανότητας, τονίζοντας ότι στα 80 χρόνια ύπαρξης  είχε ζημιές μόνο τη χρονιά της πανδημίας, ενώ κάθε χρόνο οι ιδιοκτήτες (οικογένεια Olsson) επανεπενδύουν το 90% των κερδών.

Συνολικά ο όμιλος διαθέτει: 38 ferries (με τα ναυλωμένα σε τρίτους φαντάζομαι) που εξυπηρετούν 17 διαφορετικές γραμμές, 11 φορτηγά οχηματαγωγά, 3 LNG carriers και 65!!! δεξαμενόπλοια.

Δεν χρειάζεται να προσθέσω ότι έχουμε αναφέρει κατά καιρούς για το πως η εταιρία καινοτομεί σε κάθε τομέα που δραστηριοποιείται κλπ.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...