Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Proteus Main Particulars / Πρωτευς Βασικά Χαρακτηριστικά :

Name / Όνομα: PROTEUS

IMO Number: 7350416

LOA / Μέγιστο Μήκος: 87,90 m

Breadth / Πλάτος: 13,40 m

Gross tonnage / Μεικτό εκτόπισμα: 1160 tons

Year Build / ΄Ετος ναυπήγησης: 1974

Yard/Country /Ναυπηγείο/Χώρα: Koronaios Bros-Perama,GREECE

Engines (Maker and Capacity) /Μηχανές (Μάρκα και Ισχύς): 2 x MWM 4415 KW

Service Speed / Υπηρεσιακή Ταχύτητα: 15 Knots

Rebuild / Μεγάλες Ανακατασκευές:

Operator/Διαχειριστής: ANES Lines

 

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 518
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ζωσα ιστορια των ελληνικων ναυπηγησεων αποτελει βαπορι αυτο της ζακυνθου.

σε χθεσινο ταξιδι ειδα για αλλη μια φορα να διατηρειται σε αψογη κατασταση. κουκλιστικο και καλοσυντηρημενο. καθαρα σαλονια (ανακαινισμενα πριν 2-3 χρονια) καθαρα και φρεσκοβαμμενα καταστρωματα και γενικα μια αψογη εικονα.

παρολο που ναυτιλιακα εντυπα εδω και πολυ καιρο το φερουν να πωλειται δεν δειχνει κανενα σημειο εγκαταλειψης. Το γεγονος οτι δε φαινεται να βγαινει καπνος απο τις τσιμινιερες , ενω το καραβι ειναι εν λειτουργια λεει πολλα για την κατασταση των μηχανων του.

τελος να κανω και μια αναφορα στο γεγονος οτι παρολο που ειχε ενα εμφανεστατο σουελ, δεν καταλαβαμε σχεδον τιποτα γιατι το καραβι "ψηλωσε" στον καιρο. ο πλοιαρχος και οι αξιωματικοι του φαινεται οτι το ξερουν καλα.

εμενα μου θυμιζει λιγο "κεφαλληνια" χωρις ξυλο. σε εναν αλλο συνταξιδιωτη θυμισε το "κυκλαδες" (express danae).

Link to comment
Share on other sites

Παρακαλώ κάποιον moderator να μας σώσει από τους σουβλακομανείς.. :D

-Εγώ απλώς να σημειώσω ότι μου άρεσε από το πλοίο που έχω ταξιδέψει ουκ ολίγες φορές κατά το παρελθόν, η ξύλινη επένδυση της γέφυρας, το προσωπικό σαλονάκι του Κου Τυρογαλά καθως και το υπόγειο γκαράζ-πρωτότυπο για το μεγεθός τού!

Και πάνω από όλα τις καθαρές ναυπηγικές γραμμές του!

Link to comment
Share on other sites

Αν μου λέγατε πιο από το Δ. Σολωμός και Πρωτεα θα προτιμούσα να ταξιδέψω, φυσικά και θα διάλεγα το Πρωτεα!! Πρώτα από όλα γιατί είναι βαπόρι που έχει φτιαχτεί και από Ελληνικά χέρια!! Αλλά γιατί μπορούσα να καθίσω μέσα ή έξω χωρίς να με πειράζει!! Ενώ στο άλλο η εσωτερική χώροι είναι πολύ «φτηνή»!! Άσχετα άμα είναι πορθμείο και μιας ώρας διαδρομής περίπου!! Η εταιρεία πρέπει να σέβεται τον επιβάτη άσχετα πια γραμμή εξυπηρετούν!!

Link to comment
Share on other sites

Ο Πρωτεας πιστευω οτι περισσοτερο απο χαρακτηριστικο δειγμα ναυπηγικης(προσωπικα ποσως με ενδιαφερει αν τον εχουν φτιαξει ελληνικα χερια η οχι), ειναι χαρακτηριστικο δειγμα πλοιου που εχει προσεχθει διαχρονικα απο τους πλοιοκτητες του σε σημειο που να ειναι πραγματικα σαν καινουριο. Θελω να πω δηλαδη οτι οπουδηποτε κι αν ειχε φτιαχτει, αν δεν ειχε προσεχθει απο τους πλοιοκτητες του θα ηταν για να το κλαινε οι ρεγγες σε αυτην την ηλικια(οπως κακη ωρα καποια πλοια μεγαλοσχημων εταιρειων του Αιγαιου).

Λαμβανομενου υπ' οψιν λοιπον του μεγεθους του, της ηλικιας του και των χωρων του, ειναι σε πολυ καλο επιπεδο ενω για τις ναυπηγικες του γραμμες δεν τιθεται θεμα αν ειναι ομορφο η οχι. Προσωπικα πιστευω οτι σε συγκριση με πλοια αναλογου μεγεθους και ηλικιας που κυκλοφορουν στο Αιγαιο σε επιδοτουμενες αγονες και μη, ειναι πραγματικα η μερα με τη νυχτα. Γενικα τα πλοια της Κυλληνης απ' οσο τα εχω γνωρισει ειναι αστερια σε γενικες γραμμες και σε πολυ καλυτερο επιπεδο απο παρα πολλα στο Αιγαιο.

Link to comment
Share on other sites

Με καταγωγή και από το όμορφο νότιο Ιόνιο να πω ότι το θυμάμαι το καράβι από μικρός και τότε φαινόταν μεγάλο αλλα τώρα μικρό. Έμπλεξα με την ναυπηγική αρκετά για να μην παρασυρθώ από τον λαό που το θέλει πια μικρό, παλιό και άχρηστο και τόσο αρκετά που να ξέρω ότι όταν ένα καράβι κουνάει δεν είναι πάντα κακό k εφόσον όλα είναι under rules and regulations είναι καλο.

Πέρα από τα ναυπηγικά λοιπόν ακόμα και το κούνημα του είναι γλυκό (όχι όσο του Ιονίς της ίδιας γραμμής) Το ξύλο έχει παραμείνει χαρακτηριστικό άλλων αποχών όπως και το πλωριό σαλόνι. Μπορεί μικρό αλλα θαυματουργό και είμαι υπέρ των μικρών καραβιών σε πολλές από τις χειμωνιάτικες νησιωτικες γραμμές.

Καθαρό και άψογο αφού νομίζω ανά 5-6 χρονια τα σαλόνια υποφέρουν από ολική ανακαίνιση αλλα και το μηχανοστάσιο πολύ περιποιημένο.

Οι ιστορίες που ακούω και το κάνουν ξεχωριστό είναι ότι οικογενείς έχουν μεγαλώσει εκεί μέσα σαν το σπίτι τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κυρ Μήτσος μηχανοδηγός A νομίζω με τον γιο του Γ μηχανικό.

Αυτό πιστεύω είναι ατού σε όλες τις εφοπλιστικές γενικότερα γιατί είναι σημαντικό το πλήρωμα αλλα k η εφοπλιστική να αγαπάει πραγματικά την επένδυση τους.

Και να μην ξεχάσω τα σουβλάκια που πράγματι τα άτιμα εκτος του ότι σπάνε myth με την μυρωδιά του Ιονιου ταιριάζουν τέλεια.

Είναι πράγματι προς πώληση εδώ και καιρό λένε πολλά λιμανίσια στόματα την τελευταία φορα που βρέθηκα και πιστεύω ότι ο νομος παπουτσή εγκλημάτησε απέναντι σε αυτό το πλοίο.

ελπίζω να βρεθώ σύντομα πάλι προς εκείνα τα μέρη.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Οντως σημερα ανεβηκε στη μικρη δεξαμενη του Περαματος. Παντως οσο ειμαι σιγουρος πως οσο αψεγαδιαστο ηταν το πλοιο οταν ταξιδεψα τον Ιουνιο, αλλο τοσο θα ειναι και τωρα ακομα και πριν το δεξαμενισμο. Μια φωτο στη δεξαμενη ειναι must.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

επειδη τον μελετησαμε και αλλου να υπενθυμισω οτι εδω και πολυ καιρο ακουγεται οτι ειναι προς πωληση, ενω δεν πρεπει περιλαμβανεται στον προγραμματισμο της νεας κοινοπραξιας στο καναλι.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

το μεγαλο αυτι του μικρου proud εμαθε οτι η πωληση στην ΑΝΕΣ εχει κλεισει και εχουν μεινει μονο τα γραφειοκρατικα.

σε καμια 10ρια μερες ο Πρωτεας αφηνει το Ζαντε για παντα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το περασμενο Σαββατο βρεθηκα στη Ζακυνθο για κοινωνικους λογους και ειχα την τυχη να ζησω απο κοντα μια μοναδικη και σε μεγαλο βαθμο συγκινητικη σκηνη.

Στις 12.30 το μεσημερι ο Πρωτεας ελυσε καβους, βιραρε και αφησε το Zante για τελευταια φορα. Εφυγε καμαρωτος καμαρωτος με το ονομα του και το «Τ» στις τσιμινιερες, για τη νεα του αφετηρια (τη Ροδο), οπου πρεπει να εφτασε χτες το απογευμα. Οι μεχρι τοτε πλοιοκτητες ζητησαν για συναισθηματικους λογους η αλλαγη ονοματος και σινιαλων να μη γινει στο φιορο του λεβαντε.

Κατα τη διαδικασια αποπλου τα αλλα δυο πλοια της εταιρειας, (Ionian Star & Ionis, σφυριζαν διαρκως και ο Πρωτεας ανταπαντουσε. Αυτο μου θυμισε λιγο τις τελευταιες αναχωρησεις των πωληθεντων κοκκινων απο Πατρα.

Μολις βγηκε ο Πρωτεας τον ακολουθησε το Iονις, τιμητικη συνοδεια για 5 μιλια απο το λιμανι της Ζακυνθου. Πανω στο βαπορι ηταν ολη σχεδον η πλοιοκτητρια οικογενεια, καθως και αρκετος αλλος κοσμος (παλια πληρωματα πρακτορες κλπ). Το πληρωμα του Ionian Star ηταν στη γεφυρα και στο δεξιο αλουε και παρακολουθουσε. Ο πρεπων αποχαιρετισμος στο βαπορι που εφερε τα αλλα δυο στην εταιρεια. Στο κοκκινο φαναρι και στην προβλητα Αγιου Διονυσιου λιγοι ανθρωποι του λιμανιου παρακολουθουσαν, ενω στο πρασινο και στην «προβλητα» των κρουαζιεροπλοιων υπηρχαν παλι λιγα ατομα, καποιοι απο τους οποιους βιντεοσκοπουσαν.

Στο νησι το γεγονος δεν πρεπει να ειχε μαθευτει ευρεως, μιας και η εταιρεια ανακοινωσε επισημα την αναχωρηση του πλοιου το προηγουμενο βραδυ.

Προκειται παντως για μια ιστορικη στιγμη. Ο Πρωτεας δεν ηταν απλα ενα καραβι στη γραμμη. Ηταν το πρωτο εξ αρχης κλειστο της κυλληνης. Μεχρι το 1973 που ηρθε, το δρομολογιο το εκανε το (γνωστο) Μαρθα του Μοιρα, μια ημικλειστη παντοφλα (σαν... σαρωνικος της εποχης) η οποια φαινεται σε καποια παλια καρτποσταλ του Ζαντε. Με τον Πρωτεα ο χρονος μειωθηκε στο μισο και οι συνθηκες του ταξιδιου βελτιωθηκαν αισθητα. Μετα την επιτυχια του Πρωτεα ακολουθησαν και αλλες εταιρειες. Τα ετη 80 & 81 ηρθαν η μετασκευη του Μαρθα σε κλειστο και το Ζακυνθος της νεοσυστατης τοτε ΑΝΕΖ, που δεν ηταν παρα μια μεγαλυτερη εκδοση του Πρωτεα.

Ο μικρος proud θυμαται την πρωτη φορα που πηγε ζακυνθο, στα τελη της 10τιας του 70, τον Πρωτεα (με τα αρχικα του χρωματα, πορτοκαλι ριγα και τσιμινιερα) να κανει 2-3 δρομολογια τη μερα και το βραδυ να δενει στην παραλιακη, στη θεση που τωρα κανουν τις ακινησιες τους τα πλοια του νησιου. Το 1981 που ξαναπηγα ειχαν προστεθει το Ζακυνθος και το Μαρθα. Ειναι η κλασικη σκηνη της 10ετιας του 80 στο νησι, να βλεπεις Μαρθα Ζακυνθο και Πρωτεα δεμενα το βραδυστο λιμανι.

Η αποχωρηση του ειναι κατι αντιστοιχο με την αποχωρηση του κεφαλληνια απο τη γραμμη Πατρα Σαμη Ιθακη ή την αποχωρηση του Παναγια Τηνου (ένα ηταν) απο τη Συροτηνομυκονια. Τα τελευταια χρονια η συγκριση με τα μεγαθηρια της γραμμης ηταν εις βαρος του. 150 αμαξια και 16 μιλια που να συγκριθουν με τα 360 αμαξια και 18 μιλια των Διονυσιος Σολωμος & Ionian Star, δεν επαψε ομως μεχρι την αναχωρηση του να συντηρειται διαρκως και να παραμενει αψογος και αξιοπιστος.

Ελπζω οι νεοι του πλοιοκτητες να φανουν ανταξιοι του βαποριου και οταν παψουν να το χρειαζονται να του εξασφαλισουν μια ακομη νεα ευκαιρια και να μην το στειλουν στα αβαθη του Dar Es Salam οπως πηγε καποιο αλλο.

YΓ. εκτος απο την φωτο απο κατω, υπαρχει αλλη μια και στο φωτο κουιζ

post-13-128326956466_thumb.jpg

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Οι πρωτες του μερρες στα Δωδεκανησα δεν ηταν και στα φορτε του , πολλα προβληματα με τη προσδεση του σε Νισυρο και Κω , εχει προβλημα στο καταπελτη οταν δενει ειναι πολυ ψιλα και τα Φ/Γ και τα Ι/Χ δεν μπορουν να μπουν στο βαπορι ..

Περιμενουν να δουν τι θα γινει για να μπορει να δενει καλα ......

Link to comment
Share on other sites

Επιβεβαιώνω και εγώ τα προβλήματα.

Φαίνεται ότι η στάθμη που βρίσκονται οι ντόκοι είναι αρκετά ψηλή και μάλλον ο καταπέλτης του πλοίου είναι κοντός με αποτέλεσμα τα οχήματα να είναι πολύ δυσκολο να απο-επιβιβασθούν.

Η ΑΝΕΣ έστειλε μάλιστα και επιστολή στο λιμενικό ταμείο της Κω για να γίνουν παρεμβάσεις στα λιμάνια Κω και Νισύρου αλλά έτσι που ζητάει να γίνει το βλέπω πολύ δύσκολο.

Link to comment
Share on other sites

Τώρα...να βάλω τα γέλια ή τα κλάματα?...με τους διαγωνισμούς του Δημοσίου...και με τους διαγωνιζόμενους!

Κανένας τους δεν το σκέφτηκε? Κανένας τους δεν το ήξερε? Κανένας τους δεν ρώτησε?

Link to comment
Share on other sites

ΝΗΡΕΑ εσύ τώρα ζητάς πολλά.:D

Εδώ όταν το ΟΛΥΜΠΙΑ το πήγαν στα 200αρια είχαμε ένα όμοιο καθημερινό γεγονός(βαπόρι με πολύ χαμηλό καταπέλτη και ψηλοί ντόκοι για τα βαπόρια της Ρόδου) και κανείς δεν σθγκηνήθηκε 3 ολόκληρα χρόνια.

Ελπίζω πάντως να βρεθεί κάποια λύση γιατί μια τέτοια κατάσταση είναι μαρτύριο για τους οδηγούς και το πλήρωμα ενώ και οι ζημιές σε εξατμίσεις ποδιές δεν θα αργήσουν να γίνουν αν δεν έχουν γίνει.

Έχει να πέσει στρωμάτσα που θα πάει σύννεφο.:D

Link to comment
Share on other sites

φακατοι μου ελληνες και ατασθαλες αναφτρες (που ελεγε και η μαλβινα), ο πρωτεας ειναι γνωστο τοις πασι (που θα ελεγε και ο επιτιμος:D ) οτι και χαμηλο βαπορι ειναι σα σκαρι, και χαμηλο υψος γκαραζ εχει (4.10 αν δεν απατωμαι). συνεπεια αυτων, αν δεν ειναι ο καταπελτης στην ευθεια τοτε τα οχηματα βρισκουν, τα φορτηγα πανω και τα ΙΧ κατω.

στην κυλληνη και στη ζακυνθο εδενε σε συγκεκριμενες θεσεις που ηταν πιο χαμηλες απο το υψος του ντοκου. το ιδιο γινεται και με το ιονις.

Link to comment
Share on other sites

Αφού αγαπητέ και πεφωτισμένε (έστω και χωρίς ρεύμα :D ) Ιόνιε είναι «γνωστό τοις πάσι…», τότε σίγουρα θα ήταν γνωστό και στην ΑΝΕΣ - η οποία αγόρασε το πλοίο και υπέβαλε προσφορά – και στο ΥΠ.ΑΙ, το οποίο κατακύρωσε τον διαγωνισμό στην ΑΝΕΣ.

Θεωρώ αυτονόητο ότι τόσο η ΑΝΕΣ όσο και το ΥΠ.ΑΙ. γνωρίζουν τις προδιαγραφές των λιμανιών της Δωδεκανήσου.

Πως, λοιπόν, έρχεται τώρα η ΑΝΕΣ και ζητάει διορθώσεις στα λιμάνια? Και απ’ ό,τι είδα ζητάει και ράμπα οχημάτων στη Τήλο. Δηλαδή θα πρέπει να ξαναφτιαχτούν όλα τα λιμάνια της Δωδεκανήσου, επειδή η ΑΝΕΣ αγόρασε τον «κοντούλη» ΠΡΩΤΕΑ και το ΥΠΑΙ του έδωσε την επιδοτούμενη γραμμή?

Και να πείς ότι πρόκειται για ένα πλοίο 10ετίας και πήρε την γραμμή για 5-10-15 χρόνια, να το καταλάβω. Αλλά για ένα πλοίο 33 ετών και με σύμβαση 1 έτους, δεν το θεωρώ λογικό!

Δηλαδή, εάν του χρόνου πάρει την γραμμή ο Παναγόπουλος (για 1 χρόνο), θα πρέπει να φτιάξουμε νέα λιμάνια για να χωράνε τα Superfast?

Οι διαγωνισμοί γίνονται για συγκεκριμένα νησιά και με την υπάρχουσα υποδομή.

Και τι δέον γενέσθαι? Κατά την άποψη μου - εάν τα προβλήματα είναι μεγάλα και υπάρχει κίνδυνος για επιβάτες και οχήματα – ή η ΑΝΕΣ θα πρέπει να βάλει το χέρι στην τσέπη και να κάνει μόνη της τις διορθώσεις (εάν, βέβαια γίνονται και το επιτρέπει το ΛΤ) – ή το ΥΠ.ΑΙ. να δώσει την γραμμή στον επόμενο μειοδότη!

Εννοείται ότι: δεν πιστεύω ότι θα γίνει τίποτε από τα παραπάνω. Άντε κανένα πασαλειματάκι.

Θα ροκανίσουμε την χρονιά και…έχει ο Θεός. Όπως πάντα…εδώ και…αιώνες!

ΥΓ. Εννοείται ότι τα παραπάνω δεν αφορούν το πλοίο, αλλά ούτε και τα λιμάνια.

Link to comment
Share on other sites

Το ΣΥΜΗ πρωιν ΕΥΤΙΧΙΑ , νομιζω , δεν εχει το αντιστιχο προβλημα , μπορει λοιπων η ΑΝΕΣ να αλλαξει τον ΠΡΩΤΕΑ με το ΣΥΜΗ ...

Βεβαια , θα μου πεις τωρα , γιατι αγορασε τον ΠΡΩΤΕΑ ???

Αβυσσος :D :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

to symi (einai naylomeno apo thn nel) opos kai o proteys (ean to exei agorasei olo h anes kai den epistafei ston tyrogala) apo toy xronoy tha kanoyn mono toyristika dromologia logo 35 etias (opos me to kalisti 600 me 800 hmerisioys toyristes apo rodo me epistrofh kai taksidi mexri 8 mpofor kati poy den mporoysan ta mikra kai me 6 kobontan) gia ta E/Γ dromologia agorazoyn neo ploio kai poloyntai apo perisi panormiths aigli kai symi 2 gia thn rampa kai to symi eixe problhma kai xamhlosan to limani sthn symi

episis kalo tha htan gia mas toys ntopioys na kanoyn to panormiths taxiploo kai na phgainei me 37milia kai na maste se 35 lepta rodo kai oxi symbatiko me 20milia kai 1 wra kai 5 lepta. dodekanisos 50. aigli 45 an den exei kairo allios 1 ora

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...