Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Μία πρόγευση για το .....mega star συνέδριο

ΑΙΤΗΣΗ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Η βουλευτής Σάμου του ΣΥΡΙΖΑ Αγνή Καλογερή αιτείται την παρέμβαση της Εισαγγελίας Σάμου για την διερεύνηση και απόδοση ευθυνών στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη καθώς και σε κάθε άλλον κατά νόμο υπεύθυνο για την ανασφάλεια που έχει προκληθεί στους πολίτες του νομού αλλά και στους επισκέπτες εξ’ αιτίας των συνεχιζόμενων προβλημάτων στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του νομού τόσο με το λιμάνι του Πειραιά όσο και με την Βόρεια Ελλάδα.

Η ανασφάλεια οφείλεται στην μη εξυπηρέτηση ζωτικών αναγκών στην συγκοινωνία, στην υγεία, στην εμπορική δραστηριότητα και στην τουριστική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών.

Μετά τις επανηλειμένες ερωτήσεις, αναφορές και διαμαρτυρίες (επισυνάπτονται) προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και με δεδομένη τη νομικά και συνταγματικά κατοχυρωμένη ανάγκη ειδικής μέριμνας για τις νησιωτικές περιοχές (άρθρο 101 παρ. 4 του Συντάγματος) και την υποχρέωση του Υπουργείου να παρεμβαίνει για την διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος (ν.2932/2001 άρθρο 2 παρ. 6) δεν έχουν ληφθεί μέχρι τώρα τα ανάλογα μέτρα και δεν έχουν γίνει οι οφειλόμενες παρεμβάσεις από την πλευρά του.

Συγκεκριμένα, και μόνο για το τελευταίο διάστημα, σε ότι αφορά το πλοίο ΕΓ/ΟΓ “European Express” είχαμε:

  • 17/08/2014 – πολύωρη καθυστέρηση στο λιμάνι των Φούρνων λόγω βλάβης στον καταπέλτη
  • 09/08/2014 – 10ωρη καθυστέρηση στην Καβάλα λόγω επίσχεσης εργασίας
  • 05/08/2014 – 19 ώρες καθυστέρηση λόγω προβλήματος με καύσιμα
  • 01/08/2014 – βλάβη στην πρωραία βοηθητική έλικα
  • 22/07/2014 – βλάβη στον καταπέλτη
  •  
  • Σε ότι αφορά το πλοίο «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» είχαμε:
  • 30/07/2014 – ανεκτέλεστο δρομολόγιο λόγω προβλήματος ανεφοδιασμού με καύσιμα
  • 29/07/2014 – καθυστέρηση 22 ωρών λόγω μηχανικής βλάβης
  • 07/07/2014 – ανεκτέλεστο δρομολόγιο λόγω προβλήματος ανεφοδιασμού με καύσιμα
  • 03/07/2014 – ανεκτέλεστο δρομολόγιο λόγω προβλήματος ανεφοδιασμού με καύσιμα

Σε ότι αφορά το πλοίο «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» είχαμε:

  • 01/07/2014 – τεχνικό πρόβλημα στην αριστερή κύρια μηχανή
  • 30/06/2014 – μηχανική βλάβη και επιστροφή στον Πειραιά.

Παραθέτω όλα τα σχετικά δημοσιεύματα και τις καταγγελίες.

Η ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΣΑΜΟΥ

ΑΓΝΗ ΚΑΛΟΓΕΡΗ

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Η βουλευτής Σάμου του ΣΥΡΙΖΑ Αγνή Καλογερή αιτείται την παρέμβαση της Εισαγγελίας Σάμου για την διερεύνηση και απόδοση ευθυνών στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη καθώς και σε κάθε άλλον κατά νόμο υπεύθυνο για την ανασφάλεια που έχει προκληθεί

 

Paroles που τραγουδούσε παλιά η Δαλιδά. "Ανασφάλεια", "νησιωτικότητα", "καταγγελίες": Εύκολες λέξεις, μηδενικές προτάσεις. Και οι πλέον ανίδεοι (μεταξύ των οποίων και εγώ), αντιλαμβάνονται άριστα ότι η ΝΕΛ έπρεπε να έχει εκδιωχθεί κλωτσηδόν όχι από το Βόρειο Αιγαίο, αλλά και από το Ιόνιο, την Θάλασσα Ρόδου και το Λιβυκό Πέλαγος και να αναζητηθεί αξιόπιστη εναλλακτική λύση για Σάμο-Ικαρία, Λήμνο και τις άγονές τους.

Όμως, σκεφθείτε την ημέρα που το ζόμπι θα σταματήσει να υποστηρίζεται μηχανικά και ο διακόπτης θα κατεβεί (νομίζω ότι η Λέσβος θα αυτοανακηρυχθεί τουλάχιστον ανεξάρτητη) όπως επίσης και το plan B που όποιο και αν είναι (Blue Star? HSW?), θα κατηγορηθεί το λιγότερο ως πράκτορας του Σόιμπλε και ενεργούμενο των Εβραιομασώνων δανειστών που θέλουν να μας πάρουν τα καράβια και τα νησιά μας.

Link to comment
Share on other sites

Άψογα τα είπες georgios!!! To τι θεωρία συνομωσίας έχουμε να υποστούμε για "τους μεγαλοκαρχαρίες που τελείωσαν τη πτωχή πλην ....τίμια νελ" δε θέλω να το σκέφτομαι!

Link to comment
Share on other sites

Να δούμε λοιπον τι θα συζητήσει σήμερα ο υπουργός, και αν θα ανακοινώσει τίποτα. Πάντως αν έχετε παρατηρήσει, εδώ και 2 βδομάδες που έχουν κάνει τράμπα τα πλοία της ΝΕΛ, η εταιρεία εκτελεί τα δρομολόγια της τυπικότατα, προφανώς δεν θέλει να δώσει άλλες αφορμές.

 

Btw, με τόσα βαπόρια στη γραμμή, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί διαμαρτύρονται αυτοί οι κάτοικοι του ΒΑ Αιγαίου. :)

post-1827-0-25241000-1408942735_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Ανέβηκε η Μυτιληνάρα και καθάρισε :).

 

Ένα ενδιαφέρον άθρο για το θέμα αλίευσα χτες στην Καθημερινή, αν και κάποια λαθάκια δε λείπουν. Τόσο δύσκολο τους είναι πια ; Για να δουμε αν θα βγει κανενα λαβράκι απο το θέμα.

 

 

Σε πολιτικό θέμα «μεταλλάσσεται» η κυοφορούμενη αναδιάρθρωση του επιχειρηματικού χάρτη της ελληνικής ακτοπλοΐας, την ώρα που η αυξημένη επιβατική κίνηση δημιουργεί προσδοκίες ότι οι πέντε μεγάλες εταιρείες του κλάδου, αθροιστικά, επιστρέφουν από φέτος σε λειτουργική κερδοφορία.

Κερδοφορία που αποτελεί προαπαιτούμενο για την αναχρηματοδότηση του βεβαρημένου με χρέη της τάξης των 900 εκατομμυρίων ευρώ κλάδου. Και αυτό διότι με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη πραγματοποιείται αύριο Δευτέρα 25 και μεθαύριο Τρίτη 26 Αυγούστου διημερίδα με θέμα τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες του Βορείου Αιγαίου στο αμφιθέατρο της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου στη Μυτιλήνη. Με δεδομένο ότι σε αυτές τις γραμμές έχουν εντοπιστεί προβλήματα και ότι πρόσφατα το υπουργείο πέρασε τροπολογία που του δίνει τη δυνατότητα λύσεως σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας πριν από τον προκαθορισμένο χρόνο με σκοπό την αποφυγή του ενδεχόμενου ανώμαλης εξέλιξης και αδυναμίας εξυπηρέτησης των δρομολογίων, πολλοί εκτιμούν ότι «ο κλάδος πορεύεται προς ναυμαχία». Ναυμαχία που αφορά στο ενδιαφέρον που εκδηλώνουν τρίτες εταιρείες να μπουν στις γραμμές του Βορείου Αιγαίου, προνομιακό χώρο δραστηριοποίησης της ΝΕΛ. Στη συνάντηση της Μυτιλήνης αύριο και μεθαύριο, πέραν του υπουργού θα συμμετέχουν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και εκπρόσωποι της ηγεσίας του αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος, ενώ έχουν κληθούν οι βουλευτές του Βορείου Αιγαίου, ο γενικός γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, εκπρόσωποι της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, της Ενωσης Πλοιοκτητών Πορθμείων Εσωτερικού, των μελών του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και των παραγωγικών φορέων. Η διαμόρφωση συναίνεσης στις συζητήσεις αυτές μπορεί να δρομολογήσει εξελίξεις, σημειώνουν κύκλοι της Ακτής Βασιλειάδη, ενώ από την αντίπερα όχθη, της Ακτής Βασιλειάδη, πιθανολογείται εντόνως η είσοδος στο παιχνίδι του Βορείου Αιγαίου και άλλης εταιρείας.

Στην παρούσα φάση σαφές και μεγάλο προβάδισμα στην κούρσα της ανάκαμψης των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων έχει αποκτήσει η Attica Group –που ελέγχει τα Blue Fast Ferries :P και Super Fast Ferries– μετά και τη συμφωνία με τη Fortress Investment, η οποία θα επενδύσει 75 εκατ. στον όμιλο, αλλά και την επίτευξη συμφωνίας με όλους τους πιστωτές της για την αναχρηματοδότηση του συνόλου του δανεισμού της. Την ίδια ώρα, η Hellenic Seaways προχωράει σε μείωση του αριθμού των πλοίων της, έχοντας λάβει σχετική απόφαση για πωλήσεις, ενώ κινήσεις μείωσης τους κόστους υλοποιεί και η ΑΝΕΚ όπως άλλωστε και οι άλλες δύο μεγάλες ακτοπλοϊκές, Minoan και ΝΕΛ.

Υπενθυμίζεται πως μόνο η Attica Group, η Minoan και η ANEK ενέγραψαν θετικά αποτελέσματα EBITDA το 2013, ύψους 49,7 εκατ. από μόλις 7,1 εκατ. το 2012. Στη φετινή χρήση αναμένεται όμως σημαντική περαιτέρω βελτίωση, καθώς με βάση τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα δεδομένα, η επιβατική κίνηση της ακτοπλοΐας τον Ιούλιο από τον Πειραιά προς τα λιμάνια του Αργοσαρωνικού αυξήθηκε φέτος κατά 11,69% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, στους 276 χιλιάδες επιβάτες και προς τα υπόλοιπα λιμάνια του Αιγαίου και της Κρήτης κατά 6,22% στους 838 χιλιάδες επιβάτες. Οι αυξήσεις αυτές έρχονται μετά και την κατά 3,84% και 1,51% άνοδο του Ιουνίου, ενώ ανάλογη εικόνα προεξοφλείται και για τον Αύγουστο.

Οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι ANEK, Minoan, Attica Group, NEL και Hellenic Seaways έχουν ήδη μειώσει δραστικά τα κόστη τους, ενώ έχουν προχωρήσει σε πωλήσεις πλοίων αλλά και μεταξύ τους συνεργασίες σε επιμέρους γραμμές. O συνολικός αριθμός των πλοίων που διαχειρίζονταν έως και τον Ιούνιο του 2014 αριθμεί 65 σκάφη έναντι 89 πλοίων το 2011 και 125 μια δεκαετία πριν, το 2001.

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

παρα ειναι ενδιαφερον το θεμα, ειδικα αν λαβουμε υπ'οψιν και το τι ειπε ο Barbie στην ημεριδα.
 

...Βελτίωση ακτοπλοϊκού δικτύου

Έμφαση έδωσε ο υπουργός στις δράσεις που υλοποιεί αλλά και έχει προγραμματίσει το Υπουργείο Ναυτιλίας για την βελτίωση του ακτοπλοϊκού δικτύου, εστιάζοντας στην αναδιάρθρωση των επιδοτήσεων για τις μακροχρόνιες ατελέσφορες συμβάσεις. «Τα χρήματα του ελληνικού λαού να δαπανώνται προς τη σωστή κατεύθυνση», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, αναφέρθηκε σε μία συγκεκριμένη εταιρεία που δραστηριοποιείται στο Βόρειο Αιγαίο και η οποία αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της λόγω των οικονομικών της προβλημάτων με αποτέλεσμα να έχει καταστεί όμηρος των συμβάσεων. Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι η εταιρεία έχει κληθεί σε απολογία, της έχει δοθεί παράταση για να το κάνει και πάνω σε αυτή την απάντηση θα ληφθεί η απόφαση μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες.

Έμφαση στη σύνδεση του Β. Αιγαίου

Επεσήμανε ότι θα δοθεί οριστική λύση για τις μακροχρόνιες συμβάσεις του Βορείου Αιγαίου που δεν εξυπηρετούνται. «Η οποιαδήποτε αλλαγή μέσα στην περίοδο του καλοκαιριού και ιδίως του Αυγούστου ήταν αδύνατη, καθώς ολόκληρος ο ακτοπλοϊκός στόλος ήταν δρομολογημένος» σημείωσε.

Στη συνέχεια ο κ. Βαρβιτσιώτης στάθηκε στις πρωτοβουλίες και τον σχεδιασμό του υπουργείου Ναυτιλίας για την αναβάθμιση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας.

Ειδικότερα έκανε εκτενή αναφορά στην ανάγκη αύξησης της χρηματοδότησης προς την ακτοπλοΐα της χώρας και αναβάθμιση της κατηγορίας των πλοίων που εκτελούν συμβάσεις δημοσίου συμφέροντος και εξυπηρετούν γραμμές. «Πρέπει να βρεθούν πλοία πρώτης ή δεύτερης κατηγορίας για τον σκοπό αυτό» επεσήμανε.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου και της Βόρειας Ελλάδας ευρύτερα, καθώς όπως είπε άποψη του είναι η Λήμνος να ενταχθεί στον κορμό του υπόλοιπου Βορείου Αιγαίου. Ταυτόχρονα σημείωσε ότι πρέπει να υπάρξει προέκταση των συνδέσεων του Βορείου Αιγαίου και στα Δωδεκάνησα, ενώ προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης του Βορείου Αιγαίου πρέπει να δρομολογηθούν πλοία ικανά σε μεταφορική ικανότητα με ταχύτητα και συνέπεια...

Edited by proud_ionian
δικα μου τα κοκκινα
Link to comment
Share on other sites

Σα να μας λεει,μεταξυ αλλων,δηλαδη οτι συντομα η Λημνος θα εξυπηρετειται απο πλοια της γραμμης Χιου-Μυτιληνης οπως εχουμε απο καιρο γραψει και εδω.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως πρέπει να ηταν μια ωραία ατμόσφαιρα στη διημερίδα. Αναρωτιέμαι αν τόλμησε να μιλήσει ο εκπρόσωπος της ΝΕΛ και εφοσον το έκανε αν γλύτωσε το λυντσάρισμα. ^_^

 

Υποθέτω οτι επιχειρείται να βρεθεί καποιου είδους χρυσή τομή αλλά για το αν θα μεινουν όλοι ικανοποιημενοι θα το δουμε.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η επίσημη ανακοίνωση της λύσης των πολυετών συμβάσεων με τις οποίες εκμεταλλεύεται η ΝΕΛ τις συγκεκριμένες γραμμές. πρόκειται να γίνει τις επόμενες ημέρες κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, παρ’ ότι η κατάργηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της συμπρωτεύουσας με τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου αποτελεί θέμα ταμπού για τους φορείς της πόλης.

Η χαλαρή αντίδραση από την πλευρά τής ΝΕΛ, τόσο πριν, όσο και μετά τη διημερίδα, μας κάνει να πιστεύουμε ότι η εταιρεία έχει αποδεχθεί τις αποφάσεις του Υπουργείου και γι’ αυτό κρατά στο θέμα χαμηλούς τόνους.

Είμαστε βέβαιοι πως η διοίκηση της ΝΕΛ δεν είναι καθόλου ευχαριστημένη από αυτή την εξέλιξη, ωστόσο αντιλαμβάνεται πως στην παρούσα φάση δεν έχει πολλά περιθώρια αντίδρασης.

Τις επόμενες ημέρες, κατά πάσα πιθανότητα, αναμένουμε να πάει ξανά στη Βουλή η τροπολογία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου που θα επιτρέπει να λυθούν συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας, αζημίως για τις επιχειρήσεις -δηλαδή χωρίς να καταπέσουν οι εγγυητικές επιστολές που έχουν δώσει στο Δημόσιο. Σε αυτή την εκτίμηση κατατείνουν και οι αναφορές περί εγκλωβισμένης εταιρείας που έγιναν κατά τη διάρκεια της διημερίδας, για τη ΝΕΛ.

Αν η ΝΕΛ αρνηθεί να αποδεχθεί αυτή την επιλογή, τότε το Υπουργείο έχει τη δυνατότητα να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία από τις άγονες γραμμές που εκμεταλλεύεται. Τα επιχειρήματα που θα χρησιμοποιήσει, είναι οι πάμπολλες ματαιώσεις και καθυστερήσεις στα δρομολόγια από τα πλοία τής ΝΕΛ που εξυπηρετούν τις γραμμές, αλλά και οι δηλώσεις του ίδιου του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας πως δεν μπορεί με τα σημερινά μισθώματα να εξυπηρετήσει η ΝΕΛ τις γραμμές.

Μετά τη λύση των πολυετών συμβάσεων, το Υπουργείο έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση της εξυπηρέτησης των συγκοινωνιακών αναγκών της Λήμνου προσωρινά, για διάστημα τριών μηνών. Αυτό προβλέπει η τροπολογία που ψηφίσθηκε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

 

Πηγη: Emprosnet

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Επιασε τόπο η "διαφημιση" του -πως τον είπατε?- Lovely Tony λοιπόν.

Αυτό το ανέκδοτο από την "πηγή" και ειδικά το πρώτο σκέλος μου άρεσε

 

Η χαλαρή αντίδραση της ΝΕΛ σε αυτή την εξέλιξη δείχνει είτε πως έχει προσανατολιστεί στο να δραστηριοποιηθεί σε άλλες γραμμές, είτε πως εκτιμά ότι δεν τη συμφέρει μια ευθεία αντιπαράθεση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου αυτή την περίοδο.

Η χαλαρή αντίδραση της ΝΕΛ πιθανόν να σημαίνει ότι προκειμένου να χάσει τα αυγά ΚΑΙ τα καλάθια ίσως προτίμησε να χάσει μόνο τα αυγά (τα πιθανώς κλούβια).

Όσο για την "εξοικονόμηση" ας περιμένουμε να δούμε πριν χαρούμε γιατί είναι γνωστό από καιρό ότι κάποιοι καλόβλεπαν το σενάριο προφανώς όχι χωρίς λόγο.

Για το σχόλιο αναγνώστη της "Εμπρός"

 

Η ΝΕΛ έχει μεγάλες ευθύνες, αλλά έχει οδηγηθεί στη χρεοκοπία από την Τράπεζα Πειραιώς, η οποία αρνείται να εφαρμόσει την απόφαση του δικαστηρίου για την εξυγίανση της εταιρίας, λόγω των συμφερόντων που έχει σε μεγάλη ακτοπλοϊκή εταιρία.

τι να πεί κανείς (του απάντησε βέβαια άλλος αναγνώστης). Οι διοικήσεις της εταιρείας (συμπεριλαμβανομένου και του "επτάψυχου" κου Αβραντίνη) έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν. Και άν είχαν τα χρήματα που ισχυρίζονται ότι διεκδικούν από το δημόσιο (15 εκ. από εκπτώσεις και 4-5 από αναπροσαρμογές λόγω πληθωρισμού) θα την είχαν σώσει την εταιρεία (έστω και αν "πέταξαν??" του κόσμου τα λεφτά από το παράθυρο με τις ναυλώσεις και τις καταδικασμένες γραμμές που έστησαν παντού). Παρεμπιπτόντως μήπως προσδοκούσαν στην ΝΕΛ να πάρουν αυτά τα χρήματα από το δημόσιο για να κάνουν την ΑΜΚ (19,6εκ)? :P

Ένα ακόμη σημείο που μου έχει δημιουργήσει απορίες είναι σε τι μονάδες αγοράζουν τα καύσιμα στην ΝΕΛ? Τα "50 ευρώ που έγιναν 100" σε τι μονάδα καυσίμων αντιστοιχούν? :P

Δεν συνεχίζω διότι θα μπορούσα να γράφω μέχρι αύριο και θα με βαρεθείτε :D

Edited by pathfinder
Link to comment
Share on other sites

αυτο το σχολιο του αναγνωστη, το εχω διαβασει 15 φορες σε διαφορα site/forum/fb κλπ! CopyPaste το κανει... και οσοι του απαντανε ειναι εχθροι της ΝΕΛ!!!

Link to comment
Share on other sites

Η χαλαρή αντίδραση της ΝΕΛ μπορεί να οφείλεται στο ότι έχει εξασφαλίσει κάτι παραπάνω από Νοέμβρη;

Επιπλέον, αν δεν καταπέσει η εγγυητική της άγονης ποιος δεν χάνει τα χρήματα του; H Πειραιώς που τις έβγαλε με δικαστικές αποφάσεις ή η εταιρεία που έτσι κι αλλιώς δεν έχει μια;

Link to comment
Share on other sites

Η χαλαρή αντίδραση της ΝΕΛ μπορεί να οφείλεται στο ότι έχει εξασφαλίσει κάτι παραπάνω από Νοέμβρη;

Επιπλέον, αν δεν καταπέσει η εγγυητική της άγονης ποιος δεν χάνει τα χρήματα του; H Πειραιώς που τις έβγαλε με δικαστικές αποφάσεις ή η εταιρεία που έτσι κι αλλιώς δεν έχει μια;

 

Μεγάλη πιθανότητα κάποιες από τις εγγυητικές να έχουν βγει με εχέγγυο κάποιες καταθέσεις ή άλλες εμπράγματες ασφάλειες. Αν καταπέσουν η τράπεζα πιθανόν, ανάλογα τη σύμβαση, θα τα κρατήσει, αν επιστραφούν αυτές οι ασφάλειες θα απελευθερωθούν. 

Link to comment
Share on other sites

Εκτος απο τη γραμμη Θεσ/νικη/Καβαλα-Λημνο-Μυτιληνη-Χιο-Σαμο-Ικαρια το υεν θα κηρυξει τη Νελ εκπτωτη και στη γραμμη Λαυριο-Ψαρα-Μεστα λογω μη εξυπηρετησης αυτης.Η αποφαση θα κοινοποιηθει στην εταιρεια σημερα το πρωι.

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Τη γραμμή Λαύριο-Ψαρά-Μεστά δε τη θέλει κανείς. Τα φορτηγά ως βόρεια Ελλάδα κάμποσοι. Το μόνο που δε γνωρίζουμε είναι τις διαθέσεις της Blue Star, οι άλλοι τοποθετήθηκαν.

Link to comment
Share on other sites

Τόσα σενάρια και ενδεχόμενα συζητούσαμε τόσο καιρό, αλλά ο ΥΕΝ έβγαλε την προκήρυξη τόσο για τη γραμμή της Καβάλας/Θεσσαλονίκης και τη γραμμή των Μεστών, στη μορφή και τη συχνότητα που αυτές έχουν σήμερα. Το κορυφαίο βέβαια είναι ότι λόγω του επείγοντος, καλεί τους ενδιαφερόμενους να του στείλουν τα χαρτιά μέχρι αύριο το μεσημέρι, (χαρτιά εννοούμε 18 πιστοποιητικά, βεβαιώσεις κλπ). Και έτοιμος να είσαι, δεν προλαβαίνεις να τα βάλεις σε φάκελλο να τα στείλεις.  

Link to comment
Share on other sites

Πρόταση για αναδιάταξη των άγονων γραμμών Βορείου Αιγαίου, με κατάργηση των άγονων που εκτελούσαν Θεόφιλος, Άκουα Μαρία

και τροποποίηση της άγονης του Ταξιάρχη:

 

1 φορά την εβδομάδα: Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Θεσσαλονίκη

(η άγονη προέκταση δρομολογίου από Πειραιά)

 

1 φορά την εβδομάδα: Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα

(η άγονη προέκταση δρομολογίου από Πειραιά)

+ 1 ή 2 τοπικά κυκλικά δρομολόγια Χίος - Καρλόβασι - Βαθύ, από μικρό πλοίο του τύπου "Ψαρά Γκλόρυ"

για να συνδέεται  η ΠΕ Σάμου με τη γειτονική Χίο και με ανταπόκριση με την πρωτεύουσα της περιφέρειας Μυτιλήνη και με Β. Ελλάδα (πιο δύσκολο να κουμπώσει).

 

1 φορά την εβδομάδα: Λαύριο - Μεστά Χίου - Ψαρά - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα

1 φορά την εβδομάδα: Λαύριο - Ψαρά - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα

1 φορά την εβδομάδα: Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα

 

Λήμνος: 5 δρομολόγια την εβδομάδα από/προς Β. Ελλάδα αντί για 6, 3 προς Λαύριο (το 1 επιμηκυσμένο), 1 προς Πειραιά (+ 1 προς Πειραιά μέσω Σάμου)

Ικαρία - Σάμος: 1 σύνδεση με υπόλοιπα νησιά Β. Αιγαίου και Β. Ελλάδα + 1 ή 2 με Χίο και ανταπόκριση για παραπάνω αντί για 3 απευθείας

Μυτιλήνη: διατηρεί 3 δρομολόγια από/προς Β. Ελλάδα, 1 δρομολόγιο από/προς Λαύριο

Χίος: διατηρεί 3 δρομολόγια από/προς Β. Ελλάδα, αλλά το 1 προσεγγίζει στα Μεστά

Ψαρά: 2 δρομολόγια από Λαύριο (αντί 3 θεωρητικά και 2 πρακτικά) και σύνδεση με την πρωτεύουσα της περιφέρειας Μυτιλήνη

Μεστά Χίου: 1 δρομολόγιο από/προς  Λαύριο

Άγιος Ευστράτιος: 2 δρομολόγια από/προς Λαύριο αντί 3 με 4

Edited by Μερικώς Κάτοικος ΧίουΣάμου
Link to comment
Share on other sites

To Eμπρός βλέπει Νήσος Μάικονος στη γραμμή ως προσωρινή λύση, με μειωμένα δρομολόγια και Θεσσαλονίκη εκτός.

 

 

Πληροφορίες της τελευταίας στιγμής αναφέρουν πως το «Νήσος Μύκονος» θα είναι το πλοίο που θα αναλάβει να εξυπηρετεί τις άγονες γραμμές του Βορείου Αιγαίου. Πρόκειται για μια προσωρινή λύση, όπως αναφέρουν οι πηγές μας, μέχρι να θεσμοθετηθεί η συνολική αναμόρφωση των γραμμών του βορείου Αιγαίου, η οποία θα οδηγήσει σε κατάργηση των σημερινών άγονων γραμμών και στη σύνδεση της Λήμνου με τον Πειραιά μέσω Λέσβου και Χίου.

Το «Νήσος Μύκονος» για τους επόμενους τρεις μήνες αναμένεται να εκτελεί δύο συνδέσεις την εβδομάδα με την Καβάλα. Δε θα πραγματοποιείται καμμία ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη. Στη λύση αυτή φαίνεται πως οδηγείται το Υπουργείο υπό το βάρος των πιέσεων που ασκούνται από τους φορείς των νησιών του Αιγαίου.

Ταυτόχρονα όμως θα δώσει μια πολύ μεγάλα ανάσα στην Hellenic Seaways, η οποία πιθανότατα θα μονιμοποιήσει την παρουσία της στη γραμμή Πειραιά - Ικαρίας - Σάμου τη χειμερινή περίοδο.

 

Θυμίζουμε ότι το «Νήσος Μύκονος» έχει άδεια για προσωρινή δρομολόγηση στη συγκεκριμένη γραμμή για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο και μόλις προσφάτως έλαβε άδεια για παράταση των δρομολογίων του έως το τέλος του Σεπτεμβρίου.

Εξαιρετικά κρίσιμη θεωρείται η σημερινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τη διευθέτηση του κενού που έχει δημιουργηθεί στη συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών του Βορείου Αιγαίου. Πιθανότατα κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

 

Άγνωστο, έως την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, ποιο θα είναι το μίσθωμα που θα λάβει η Hellenic Seaways για τα δύο δρομολόγια. Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι το μίσθωμα θα κυμανθεί μεταξύ 90 και 110 χιλ. ευρώ ανά δρομολόγιο, όταν το προσφερόμενο μίσθωμα στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τρία δρομολόγια την εβδομάδα ήταν συνολικά 106.000 ευρώ. Δηλαδή όσα λάμβανε η ΝΕΛ για τα δρομολόγια που εκτελούσαν τα πλοία της.

Αυτό σημαίνει ότι τα δρομολόγια στις συγκεκριμένες γραμμές μειώνονται κατά 33% και το κόστος τους για το Δημόσιο αυξάνεται κατά 100% περίπου.

Τι θα κάνει η ΝΕΛ

Σύμφωνα με την απάντηση που έδωσε στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς η ΝΕΛ, κεντρικό της στόχος είναι η διεκδίκηση αποζημιώσεων για τη ζημία που της προκάλεσε η απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Στην απάντηση, μεταξύ άλλων, αναφέρεται πως τόσο η ΝΕΛ, όσο και η C-Link Ferries, από τις 5 Σεπτεμβρίου είχαν προχωρήσει σε καταγγελία των συμβάσεων και επίσχεση υπηρεσιών, πριν το Υπουργείο κηρύξει έκπτωτη τη ΝΕΛ. Η ΝΕΛ διεκδικεί από το Δημόσιο τα οφειλόμενα μισθώματα, να συμμορφωθεί με το νόμο και τις δικαστικές αποφάσεις που διατάσσουν κατάργηση της υποχρεωτικά επιβαλλόμενης έκπτωσης επί των ναύλων στο σύνολο των μισθωμένων γραμμών που εκτελούν οι δύο εταιρείες και να καταβάλει στην εταιρεία αποζημίωση για τις επιβληθείσες εκπτώσεις, η οποία για την περίοδο 2005 έως και Ιούνιο 2012 ανέρχεται σε ποσό που υπερβαίνει τα 15 εκατ. ευρώ.

 

Επίσης η ΝΕΛ διεκδικεί από το Δημόσιο τα εξής:

- Να συμμορφωθεί με την προβλεπόμενη στις ίδιες τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας υποχρέωση αναπροσαρμογής του κρατικού ναυλολογίου, από την οποία εκτιμά πως έχει υποστεί ζημία 4.965.000 ευρώ για την περίοδο 2008 - 2012.

- Να συμμορφωθεί με την προβλεπόμενη στις ίδιες τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας υποχρέωση περί μη παρακράτησης της διαφοράς τού Φ.Π.Α.. Μόνο για την περίοδο 1 Μαρτίου 2010 - 31 Μαρτίου 2012 η υπολογιζόμενη ζημία ανέρχεται στο 1.385.000 ευρώ.

Link to comment
Share on other sites

Η αλήθεια της Χίου έχει είδηση ότι η hellenic παρέστη στο ΣΑΣ και εκδήλωσε ενδιαφέρον για τις άγονες.

 

 

Αξίζει να αναφερθεί ότι τελικά στη συνεδρίαση παρέστη εκπρόσωπος της HSW που εκδήλωσε ενδιαφέρον για τη γραμμή από τα νησιά μας προς τη Β.Ελλάδα και μένει να δούμε αν θα επιβεβαιωθούν τις επόμενες ώρες, με την απόφαση του ΣΑΣ τα τελευταία σενάρια που ήθελαν να μπαίνει στη γραμμή το  «Νήσος Μύκονος» για τους επόμενους τρεις μήνες εκτελώντας δύο δρομολόγια την εβδομάδα προς και από  Καβάλα, μένοντας ακάλυπτη η σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη.

alithia.gr

 

Edited by enas chiotis
Link to comment
Share on other sites

Να σοβαρολογήσουμε λίγο; Ας συνδεθούν αξιόπιστα Σάμος-Χίος-Μυτιλήνη-Λήμνος με την Καβάλα και ας παραλειφθεί η Θεσσαλονίκη, υπο τις παρούσες συνθήκες (ανάγκης). Σε μιάμιση ώρα το φορτηγό μπορεί να βρεθεί από το λιμάνι της Καβάλας στο Καλοχώρι ή στη Σίνδο (εκεί είναι η έδρα των περισσότερων μεταφορικών). Καύσιμα και διόδια δεν αντισταθμίζονται από τη διαφορά του ναύλου μεταξύ Θεσ/νίκης-Καβάλας;

Edited by georgios express
Link to comment
Share on other sites

το lesvos news, σε σημερινη αναρτηση του, επιβεβαιωνει αυτα που ελεγε η αληθεια χτες.

 

  • ο πελαγιτης παιρνει το ΟΚ να συνεχιζει για λημνο καβαλα μια φορα την εβδομαδα.
  • ταξιαρχης τελος απο ψαρα. θα πηγαινει μια φορα την εβδομαδα καποιο απο τα πλοια της γραμμης πειραια χιος μυτιληνη
  • δυο δρομολογια απο καβαλα. το ΣΑΣ εισηγειται στον υπουργο δυο δρομολογια. ειτε δυο δρομολογια μεχρι σαμο και εν συνεχεια για πειραια (οπως τα εκανε η νελ λογικα), ειτε ενα μεχρι σαμο και εν συνεχεια πειραια και ενα μεχρι χιο και μετα πειραια. εδω στην ουσια αφηνουν τη HSW να διαμορφωσει τα δρομολογια οπως θα τη βολεψουν για να συνδυασει την αγονη, με τη γραμμη απο πειραια.

 

εννοειται οτι αυτα ειναι προσωρινα, μεχρι να γινει ο διεθνης διαγωνισμος B)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...