Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Nhsos Xios και Nick the Greek κάνουν εγκαίνια στην ανοιξιάτικη σεζόν με επίσκεψη στην Elba που φέτος έχει και ελληνικό ενδιαφέρον με την παρουσία του Αχαιού για λογαριασμό της Blu Navy. Δεν προτιμήσαμε να ταξιδέψουμε με τον Αχαιό -θα δούμε αλλού με τι ταξιδέψαμε- αλλά ας πάρουμε μια μικρή γεύση από το πλοίο σε μια από τις αφίξεις του στο Portoferraio. Διακριτικά τα σινιάλα της Blu Navy στο πλοίο, υπάρχει ακόμα μια λωρίδα με 3 αστέρια ενω το όνομα του πλοίου έχει γραφτεί πια και στα Αγγλικά. Κάνει 4 καθημερινά δρομολόγια από και πρός Piombino. Αναχωρήσεις από Piombino στις 0515, 1230, 1730 και 2100, επιστροφές από Portoferraio στις 1050, 1600, 1930 και 2230. Υπενθυμίζω το πέρασμα διαρκεί μια ώρα. Δεν είναι και τα πλέον εμπορικά δρομολόγια αλλά νομίζω πως έχει εκ των πρώτων πρωινών και μάλλον το τελευταίο δρομολόγιο κάθε βράδυ. Σε ένα μικρό τουριστικό σχόλιο να πώ πως το νησί είναι πανέμορφο και αξίζει επίσκεψη.

Στα πλαίσια της τελευταίας επίσκεψης στην Elba, ας κάνουμε ένα αζμπέτε με το Giraglia, το μικρό, κομψό επιβατηγό-οχηματαγωγό της Moby Lines που συνδέει το Piombino με το Cavo και παίρνει το όνομά του από μια βραχονησίδα με φάρο λίγο έξω από την Elba. Όπως μπορείτε να δείτε και στα παραπάνω links η γραμμή συνδέει το Piombino με το ανατολικό και νότιο κομμάτι του νησιού, κόβοντας το χρόνο ταξιδίου προς το Portoferraio(μία ώρα) στο μισό και συμφέρει πολύ αν ο προορισμός του επιβάτη είναι μακριά από το Portoferraio. Η Moby Lines έχει 4 κυκλικά ταξίδια κάθε μέρα στη γραμμή με αναχωρήσεις από Piombino στις 0730, 1100, 1400 και 1845. Επιστροφές από Cavo στις 0930, 1300 και 1740 ενώ το πλοίο κάνει μια βραδυνή η πολύ πρωινή επιστροφή από Cavo χωρίς επιβάτες, υποθέτω μόνο με φορτηγά. Χρόνος ταξιδίου μισή ώρα όπως είπαμε με ταχύτητα περίπου στα 16 μίλια, καθόλου άσχημο θα έλεγα.

Με αφορμή τα ταξιδάκια από Piombino για Portoferraio και Cavo, μια μικρή γεύση από τα ωράρια για όσους τυχόν έχουν τέτοιες βλέψεις για φέτος το καλοκαίρι. Η σύντομη και περιεκτική μπροσούρα της Moby για Portoferraio με τα Moby Lally, Moby Baby και Moby Love, και για Cavo με το Giraglia. Γενικά εντυπωσιακή η μπροσούρα της Toremar για το 2011, ένας από τους λόγους που πήγε κατά διαόλου. Εδώ θα δούμε τα δρομολόγια του Ιουλίου και εδώ του Αυγούστου για Portoferraio και Rio Marina αντί του Cavo.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Ας πάρουμε μια γεύση από το φετινό lineup των εταιρειώνε της γραμμής:

 

Blunavy: Για τέταρτη χρονιά δεν κάνω λάθος, το αμφίδρομο Acciarello

Toremar: Το ταχύπλοο Acapulco Jet ναυλωμένο από την Alilauro, και τα συμβατικά μικρά ferries Rio Marina Bella, Marmorica, Aethalia, Giovanni Bellini και Oglasa

Moby Lines: Όλα τα παραδοσιακά - διατηρητέα. Το Bastia που αναλαμβάνει τη γραμμή του Cavo, όταν αυτό γυρίσει από την αντικατάσταση του Giraglia στη γραμμή Santa Teresa Gallura - Bonifacio αλλά και τα Moby Baby, Moby Ale, Moby Love, Moby Lally
Corsica Ferries: Ο κίτρινος πύραυλος που κατέκτησε το Αιγαίο :D, το Corsica Express Three

 

Σε υψηλή σεζόν οι αναχωρήσεις είναι κάθε 15 λεπτά στην κυριολεξία, πρέπει να δεί κανείς για να το πιστέψει, για πόση κίνηση αυτοκινήτων και επιβατών μιλάμε. Πέρα από το Porteferraio, το βασικό λιμάνι της Elba, κατά την υψηλή σεζόν υπάρχουν κάμποσες καθημερινές αναχωρήσεις για Cavo και Rio Marina.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Τα μηνύματα για το 2018 μέχρι στιγμής λένε πως η γραμμή είναι -2 πλοία, τα μεγαλύτερα που δραστηριοποιούνται εκεί, το Moby Niki και το Moby Kiss δηλαδή. Αν σκεφτεί κανείς πως δεν είναι πια διαθέσιμα ούτε το Moby Love αλλά ούτε και το Moby Baby που κατέληξαν στη Δραπετσώνα, είμαι περίεργος τι θα πράξει η Moby και πως θα ανταπεξέλθουν. Αναρωτιέμαι επίσης αν θα δούμε την BluNavy να διαισθάνεται την ευκαιρία και να φέρνει δεύτερο πλοίο στη γραμμή ίσως.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Βγήκαν τα δρομολόγια του καλοκαιριού της Moby Lines, πάμε να ρίξουμε μια ματιά ποιά πλοία θα βρίσκονται εκεί με βάση το πρώτο Σάββατο του Αυγούστου. Τα δρομολόγια είναι συνεχή υπενθυμίζω, σε στύλ πορθμείου.

 

Moby Lines/Toermar: Moby Baby Two, Bastia(για Cavo), Giovanni Bellini(για Rio Marina), Rio Marina Bella(για Rio Marina και Portoferraio), Stelio Montomoli, Marmorica, Oglasa και το ταχύπλοο επιβατηγό Schiopparello Jet.

 

Corsica Ferries: Δεν έχουν βγεί ακόμα τα δρομολόγια αλλά μάλλον μιλάμε για το Corsica Express Three, όπως τα τελευταία χρόνια. Δεν έχει κι άλλο που να κολλάει στη γραμμή άλλωστε.

 

BluNavy: Acciarello φαντάζομαι, εδώ βέβαια δε θα μου κάνει εντύπωση να δούμε και παρτενέρ, με δεδομένη τη μείωση της χωρητικότητας της Moby.

 

To ρεζουμέ είναι πως πέρα από τα Moby Niki και Moby Kiss θα λείπει και το Moby Ale το καλοκαίρι, φαντάζομαι βγαίνει και αυτό στο σφυρί. Ορθολογίζονται λοιπόν τα δρομολόγια της Moby, με δραματική μείωση της χωρητικότητας, -3 πλοία σε σχέση με πέρυσι. 

Link to comment
Share on other sites

Άνοιξε και η Corsica τα πλάνα της, Corsica Express Three στη γραμμή όπως προείπαμε, ή αλλιώς "κίτρινο βέλος" όπως το προσφωνούν τα στελέχη της Corsica. Δρομολόγια από Μάιο μέχρι Οκτώβρη με την ιδιαιτερότητα πως η Corsica πουλάει και business class στη γραμμή.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Για να δούμε και τα χάλια των Ιταλώνε, έχει ενδιαφέρον αυτό το δημοσίευμα. Φαίνεται λοιπόν πως η Blunavy πιέζει εδώ και χρόνια για άδεια να δρομολογήσει και δεύτερο πλοίο στη γραμμή Piombino - Portoferraio, πλήν όμως ο τοπικός ΟΛΠ, δεν της δίνει τα απαραίτητα slots. Όσοι έχετε παρακολουθήσει τα κατά καιρούς σχόλιά μου για τη γραμμή, θα θυμάστε πως υπάρχει μεγάλη κίνηση και μπόλικο φαί. Κι αν τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν αρκετά πλοία στη γραμμή, φέτος έχουμε την ιδαιτερότητα πως είμαστε στο -3 σε σχέση με πέρυσι, όπως είπα και στο προηγούμενο post. Κι όμως, οι τοπικές αρχές, σφυρίζουν αδιάφορα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ανεξαρτήτως των παραπάνω αναφερομένων, τα αφεντικά της Blunavy παραμένουν αισιόδοξα και δηλώνουν πως θα συνεχίσουν το διάλογο με το λιμάνι του Piombino, όχι μόνο για να μετατρέψουν το service τους σε γραμμή που θα λειτουργεί όλο το χρόνο, αλλά και για την προσθήκη 2ου πλοιου κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Πάνω-κάτω στα ίδια τα πλοία της γραμμής σε σχέση με πέρυσι το καλοκαίρι.

 

Moby: Bastia, Giovanni Bellini, Marmorica, Moby Ale, Moby Baby Two, Moby Niki, Oglasa, Rio Marina Bella, Schioparello Jet, Stelio Montomoli

Blunavy: Acciarello

Corsica Ferries: Corsica Express Three

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Έχουμε και καινούριο ro-ro operator στη γραμμή, πρόκειται για την Tuscany Lines που συνδέει πια και αυτή το Piombino με το Portoferraio. Και μόνο πως έχουν ανεβάσει φωτογραφία του Τάλως να φορτώνει βυτίο της Ελίν:D, καταλαβαίνει κανείς περί τίνος πρόκειται. Το πλοίο τους λέγεται Billton (IMO 8117988) το οποίο είναι πρώην ρυμουλκό/anchor handler για πηγάδια, στο οποίο έχουν προσθέσει ένα καταπελτάκι για να βάζει φορτηγά, υπάρχει βίντεο στο FB τους. Σύμφωνα με το άρθρο, προτίθενται να αντικαταστήσουν το Billton με ένα άλλο roro που λέγεται Don Angelo και πρέπει να είναι το πρώην Favignana (IMO 7114795). Greece is paradise..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Έχω αναφέρει κάμποσες φορές στη γραμμή Piombino - Elba το Giovanni το Bellini, πάμε να τον δούμε και στη φάτσα. Αυτή βέβαια είναι η τελευταία φορεσιά του πλοίου, τον έχουμε πετύχει και παλαιότερα με τα λιτά κι απέριττά του μπλέ σινιάλα της Toremar. Δεν το κουνάει από το Piombino, εκεί το βλέπουμε κι εμείς με το visor ανοιχτό.

Link to comment
Share on other sites

Άλλο ένα βαποράκι της Toremar στη συγκεκριμένη γραμμή είναι και το Oglasa, το βλέπουμε εν πλώ πίσω στο 2010 με τα αδιάφορα μπλέ σινιάλα. Στον ήλιο φαίνονται πάντα ομορφότερα, αλλά όπως και να έχει λίγο αργότερα τα σινιάλα άλλαξαν και περάσαμε σε αυτά που βλέπουμε και σήμερα. Ομολογουμένως δεν του πάνε κι άσχημα, ασχέτως αν αυτά τα σκαριά αρχίζουν και οπτικά να μαρτυρούν την ηλικία τους. Επειδή όμως ταξίδεψα με το συγκεκριμένο από το Portoferraio για το Piombino, λέω να πάρουμε μια γεύση και από το εσωτερικό.

 

Έχει μπόλικο ανοιχτό ντέκ το πλοίο, εδώ είναι το ντέκ της πρύμης που βρίσκεται πάνω από τον καταπέλτη. Ανεβαίνουμε ένα επίπεδο και βλέπουμε το δεύτερο ανοιχτό ντέκ το οποίο διαθέτει και αλουέδες στο πλάι. Και υπάρχει και τρίτο ανοιχτό ντέκ παρακαλώ το οποίο δείχνει κάπως έτσι. Εσωτερικά και από πρύμα πρός τα πλώρα, ο επιβάτης εισέρχεται και συναντά μια αίθουσα με καθίσματα αεροπορικού τύπου. Εδώ ας με διορθώσει κάποιος που ξέρει περισσότερα από μένα αλλά έχω την αίσθηση πως αυτά τα καθίσματα θα έπρεπε να λέγονται σιδηροδρομικού τύπου, μια και εκεί πρωτοεμφανίστηκαν σε ανακλινόμενη μορφή έτσι ώστε να μπορεί να κοιμάται ο επιβάτης σε λογκάδα δρομολόγια. Μάλιστα η εταιρεία που τα καθιέρωσε λεγόταν Pullman, για αυτό και έφτασε αυτή η ορολογία στις μέρες μας με τις παραλλαγές της, σε σημείο που να ονομάζεται έτσι και το λεωφορείο που φέρει τέτοια καθίσματα.

 

Στο μέσον του πλοίου έχουμε ένα μεγάλο καναπέ σε σχήμα καρδιάς που μάλλον στοχεύει στο να κάθονται οι γονείς των οποίων τα παιδιά παίζουν στον παιδότοπο που βλέπουμε στη φωτογραφία, γιατί το πλοίο διαθέτει και τέτοιον. Αριστερά στο βάθος έχουμε και ηλεκτρονικά παιχνίδια ενώ ο υπόλοιπος χώρος γύρω από τον καναπέ-καρδιά έχει τραπεζάκια και καθίσματα. Τέλος υπάρχει και το πλωριό σαλόνι όπου βρίσκουμε και το μοναδικό μπάρ του πλοίου. Δεν ξέρω τι λέτε εσείς, αλλά για ένα πέρασμα της μίας ώρας νομίζω καθόλου άσχημο το βαποράκι. Και πόσο ωραίο θα ήταν να είχαμε κάτι παρόμοιο σε γραμμές τύπου Ψαρά και Άη Στράτης.

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα θα δούμε το Rio Marina Bella, το οποίο βέβαια υπάρχει ήδη στην gallerie σαν Lora d' Abundo όταν αυτό με τα σινιάλα της Medmar ταξίδευε στον Κόλπο της Napoli. Όπως μαρτυρά και το σκαρί του είναι πιο πρόσφατη ναυπήγηση, πιο συγκεκριμένα του 2004 από τα Cantieri Navali Rodriguez της Pietra Ligure(333). Εξοπλισμένο με 2 κύριες μηχανές Caterpillar και μέγιστη ταχύτητα 18 κόμβους, την οποία όμως δεν χρησιμοποιεί. Ολικό μήκος 84 μέτρα, πλάτος 15, βύθισμα 4.9 και χωρητικότητα 895 επιβάτες, ενώ χωρά και 124 ΙΧ αυτοκίνητα σύμφωνα με αυτό που βρίσκω εγώ. Φαντάζομαι κατεβάζοντας και πατάρια, καθόλου άσχημα νούμερα. Εδώ το βλέπουμε από πρύμα σε διάρκεια φόρτωσης, ομολογουμένως περίεργο σκαρί που θυμίζει παραφουσκωμένο λουκουμά:D.

Link to comment
Share on other sites

Η γραμμή εδώ και μερικά χρόνια διαθέτει και επιβατικό ταχύπλοο που λέγεται Schiopparello Jet (IMO 8954415). Το συμπαθητικό σκαρί δουλεύει με τα χρώματα της Toremar, όντας ναυπήγηση του 1999 στο ναυπηγείο Pequot River Shipworks Inc - New London CT(PRS 5) και έχει 2 μηχανές MTU για υπηρεσιακή 35 κόμβων. Εδώ μας κοιτάζει και κατάματα.   

Link to comment
Share on other sites

Συνεχίζουμε με τα συμβατικά της γραμμής και περνάμε στο Marmorica (IMO 7717353). Προιόν των Cantieri Navali Riuniti (886) από το Palermo με μηχανές Grandi Motori Trieste και με χαρακτηριστικά που περιλαμβάνουν και visor. Δεν είναι κακή η πρυμνιά του όψη, θεωρώ πως τα ρόζ σινιάλα της Toremar έχουν δώσει κάτι παραπάνω στα πλοία αυτά, σε σύγκριση με τα μονότονα και Σπαρτιάτικα προηγούμενα σινιάλα. Οι φωτογραφίες είναι συρραφή από επισκέψεις μου στην περιοχή το 2011, 2012 και 2017.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...