Jump to content
Shipfriends

Kλείνει το faktaomfartyg


.voyager

Recommended Posts

με προλαβες .voyager οτι ετοιμαζα το screenshot ;)

μετα απο καμια 10ετια που αποτελεσε σημειο αναφορας ολων μας, το fakta κλεινει. ο σουηδος, που ολοι κατακριναμε για τα διαφορα λαθη που βρισκαμε, που θεωρουσαμε ξεπεραμενο, λογω της μικρης αναλυσης των φωτογραφιων, αλλα που ολοι σε αυτον καταφευγαμε για μια ευκολη αναζητηση στοιχειων και φωτογραφιων και που αποτελουσε κοινο σημειο αναφορας για ολους οσους αγαπανε τα (ευρωπαϊκου ενδιαφεροντος) επιβατηγα πλοια, εγκαταλειπει το αθλημα.

ενα προβλημα στον server που τον φιλοξενουσε αποδιοργανωσε τη database και ειναι αδυνατον για τον ιδιο να ξαναστησει το site απο την αρχη.

Jag tackar alla mina besökare under åren

post-1817-0-83768900-1308355749_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

εχει προκαλεσει μεγαλη αισθηση το κλεισιμο του fakta. στα yahoo groups ειναι αρκετοι που δηλωνουν προθυμοι να βοηθησουν, αν το προβλημα ειναι μονο μηχανογραφικο.

Link to comment
Share on other sites

Όντως πρόκειται για μια πολύ άσχημη εξέλιξη. Μπορεί να είχε όλα αυτά τα προβλήματα που ανέφερε ο proud αλλά για να πάρεις μια ιδέα για το ποιό είναι το Χ πλοίο και την ιστορία του ήταν πάρα πολύ καλό.Είχε μέσα όλα τα βαπόρια και παρόλο που ήταν στα Σουηδικά ήταν ένας μπούσουλας αρκετά ικανοποιητικός.

Όλοι έχουμε καταφύγει σε αυτό κι ελπίζω κάποια στιγμή να μπορούσε να το ανοίξει.

Link to comment
Share on other sites

Ναυτική χώρα είμαστε (έστω και χωρίς αρμόδιο Υπουργείο :angry: ) μακάρι να ανοίγαμε και στα Ελληνικά έναν ανάλογο 'ηλεκτρονικό κατάλογο'. Οι δικές μου γνώσεις στην πληροφορική δυστηχώς είναι ελάχιστες, αλλά ελπίζω κάποιος μερακλής θα βρεθεί.

Link to comment
Share on other sites

ολα αυτα δεν απαιτουν τοσο γνωσεις, οσο πολυ χρονο.

το fakta στηνοταν σαν word.doc. "χειρογραφα" ολα τα στοιχεια, "χειρογραφα" τα links και τα hyperlinks "χειρογραφα" τα μεγεθη των φωτογραφιων.

αν δεν κραταγε συχνα back up ή αν υπαρχει αλλο προβλημα αυτος το ξερει. μου κανει εντπυπωση που δεν εχει back up, εστω καποιων εβδομαδων πισω. παντως αν πρεπει να το ξαναστησει απο την αρχη με τον ιδιο τροπο θελει παρα πολλη δουλεια και δεν αρκουν 2-3 μερακληδες.

ειναι κριμα παντως. ηταν απο τα πιο σταθερα σημεια αναφορας. forums, sites, περιοδικα, εταιρειες, απλοι ferry enthousiasts, οι παντες το ειχαμε σαν πρωτη καταφυγη.

θυμιζω οτι οταν κοντραροταν ο μανουσης με τον μιμμη αν θα παρει το σαμοθρακη ή το πηνελοπη στην αγονη του ΒΑ Αιγιου, ο μανουσης εγβαλε δελτιο τυπου με τη σελιδα του penelope στο σουηδο.

upplagd λοιπον

Link to comment
Share on other sites

Eχει και κάποιες φωτο στο Highspeed 4 για παράδειγμα.Ο σουηδος για μένα ήταν το χρησιμ΄πτρο εργαλείο έβρεσης-αναζήτησης πλοίων.Εμπαινα και μπορούσα να κάτσω με τις ώρες να κοιτώ διάφορα πλοία.Κριμα

Link to comment
Share on other sites

Το faktaomfartyg το θεωρώ μακράν το πιο πετυχημένο και χρήσιμο ναυτιλιακό site. Κι αυτό γιατί μπορείς να βρεις απλά τα πάντα. Και όπως και να το κάνουμε, τα πάντα δεν είναι μόνο οι φωτο που έχουμε ανάγει σε επιστήμη. Προσωπικά το "ανακάλυψα" το 2002 αν και όπως έμαθα εκ των υστέρων ξεκίνησε γύρω στο 1997 ως ένα site με πληροφορίες για τα Ro/Ro που ταξίδευαν στην Σκανδιναβικές χώρες, στηριζόμενο σε καρτ ποστάλ του Micke Asklander (γνωστού ως Σουηδού) και του αδερφού του Peter Asklander. Δύο χρόνια αργότερα επεκτάθηκε στα ferries και με την εξέληξη της τεχνολογίας έγινε πιο προσιτό στους καραβολάτρες.

Το αρχικό πρόβλημα ξεκίνησε γιατί είχε ξεπεραστεί κατά πολύ ο αριθμός αρχείων που επέτρεπε ο server κι έτσι δεν ήταν δυνατό να γίνει update. Το ίδιο πρόβλημα είχε αντιμετωπιστεί και παλιότερα γι'αυτό και η διεύθυνση του site έχει αλλάξει αρκετές φορές. H αρχική του ήταν www.faktaomfartyg.crosswinds.net. Μετά έγινε www.faktaomfartyg.com. Και μετά μεταφέρθηκε στη σημερινή του.

Το ευχάριστο είναι πως ενώ είχε ληφθεί η απόφαση να κλείσει οριστικά το site, μετά από πολλά mail και γράμματα από καραβολάτρες από όλο τον κόσμο, τελικά πάρθηκε η απόφαση το site να ξανανοίξει. Κάτι τέτοιο απαιτεί βέβαια αρκετό χρόνο μιας και πρέπει να γίνει πολλή δουλειά. Όσοι το έχουν αναλάβει πιστεύουν πως μέσα στον Αύγουστο το site θα είναι σε θέση να ανοίξει με έναν ικανοποιητικό αριθμό αρχείων και στην πορεία θα ολοκληρωθεί.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
το fakta κλεινει.

πριτς;)

οπως ειπε και ο George κατοπιν απαιτησεως του κοινου θα ξαναανοιξει.

συμφωνα με mail του Asklander στα yahoo groups, θα ανοιξει μεχρι το σαββατοκυριακο, αρχικα σε αλλο domain.

I hope that I have a solution ready soon, and the site maybe is up to the weekend.

But It will not have the orginal adress the fisrt time.

More will come

Micke

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Σαν ιδεα αδικο δεν εχεις αλλα η πραγματικοτητα απεχει πολυ απο το ιδανικο.

 

Σε οποιο φορουμ η' γκρουπ και να μπεις οι μισοι τσακωνονται με τους αλλους μισους(εδω ευτυχως δεν συμβαινει αυτο τοσο συχνα η αληθεια ειναι)για το αν ο Θεοφιλος ειναι βασιλοβαπορο και πρεπει να συνεχισει να ταξιδευει αλλα 40 χρονια η' για το αν πρεπει να παει για σκραπ για παραδειγμα.

 

Αλλοι εχουν αναπτυξει φοβικα συνδρομα εναντιον πλοιων μονο και μονο επειδη ο καπετανιος δεν ειναι Ελλην μανουβραδορος(αυτοι δεν εχω καταλαβει εαν ειναι καραβολατρες η'..καπετανολατρες εντωμεταξυ. ^_^ )

 

Γενικα υπαρχει μια φαγωμαρα για να κοντολογουμε οπου δεν προκειται ποτε να αποδωσει κατι δημιουργικο(μικρογραφια της ιδιας της ελληνικης κοινωνιας ειμαστε).Σαφως υπαρχουν και υγιεις δυναμεις στο χομπυ μας,πολλες απο αυτες ειναι στο shipfriends,αλλες αλλου και αλλες κατ' επιλογην απεχουν και κανουν οτι κανουν για την παρτη τους.

Link to comment
Share on other sites

στο ferries of northern europe αναφερουν οτι ο Asklander αποφασισε να κλεισει οριστικα το fakta

 

Κακά τα ψέμματα. Το πολύ καλά ενημερωμένο site στο οποίο όλοι μας -λιγότερο ή περισσότερο- είχαμε προστρέξει σε διάφορες αναζητήσεις μας και είχαμε λάβει απαντήσεις, είχε χάσει πολύ από την "λάμψη" του μετά την ζημιά και την απώλεια δεδομένων και φωτογραφιών που είχε υποστεί πριν ενάμισι χρόνο.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Σε μια απο τις πολλες δοσεις βαρεμαρας που εχω οταν πλησιαζει μια εξεταστικη (ετσι και τωρα δηλαδη..σε 19 μερες ξεκιναω :P) ειχα φτιαξει αυτο το μπλογκακι .. Βεβαια μεχρι στιγμης εχω ανεβασει δικα μου...αλλα πιστευω πως θα μπρουσε να δουλεψει βαζοντας του στοιχεια και φωτογραφιες..εγω προσωπικα δεν εχω κανενα προβλημα να βαλω δικες μου φωτογραφιες και ας τις παρει ο καθενας..αρκει να αναφερει απο που τις πηρε :P 

Εννοειται αν θελετε σας βαζω συν-editors .. Ιδεα δινω για να μη χαθουν τα στοιχεια..ουτως η  αλλως στο chrome μεταφραζει σχεδον παντα τα Σουηδικα... φωτογραφιες  υπαρχουν και στο shipspotting.. 

Link to comment
Share on other sites

Καλός φίλος που διάβασε το αμέσως προηγούμενο μου ποστ, με πληροφόρησε (και τον ευχαριστώ) ότι λειτουργεί ακόμα "ένα Link με ότι είχε διασωθεί στο Backup του, το οποίο είχε δώσει ως προσωρινή λύση ο διαχειριστής του, όταν είχε πάθει τη μεγάλη ζημιά".

 

Μετά από λίγο θυμήθηκα ότι είχε αναφερθεί τότε και εδώ στο θέμα του,

 

υπαρχει αναρτημενο αντιγραφο του site το οποιο βγηκε στο ferries of northern europe.

 

και καλό είναι -για όσο τουλάχιστον υπάρχει ακόμα- να το ξαναπαραθέσουμε.

http://web.archive.org/web/20100812155148/http://www.faktaomfartyg.se/

Link to comment
Share on other sites

πραγματικά κρίμα κυρίως για τα στοιχεία που είχε αλλά και για τις φωτογραφίες πολλές απο τις οποίες δεν υπάρχουν αλλού κυρίως οι πιο παλιές,επίσης πιστευω ότι πολύ δύσκολα θα ξαναβρεθεί σελίδα που να δίνει σωστές δωρεάν πληροφορίες συγκεντρωμένα για κάθε πλοίο,τουλάχιστον ας το είχε σκεφτεί λίγο παραπάνω έτσι ένα πρωί μετά απο τόσα χρόνια αποφασίζω να κατεβάσω το σιτε επειδή βαρέθηκα-κουράστικα δεν είναι λογική για μένα,θα μπορούσε να το αφήσει ως έχει στη τελική χωρίς να ασχολείται,δυστυχώς και το bacκ up δεν είμαστε σίγουροι ότι θα παραμείνει για αρκετό καιρό ακομα

Edited by Stefanos
Link to comment
Share on other sites

.....τουλάχιστον ας το είχε σκεφτεί λίγο παραπάνω έτσι ένα πρωί μετά απο τόσα χρόνια αποφασίζω να κατεβάσω το σιτε επειδή βαρέθηκα-κουράστικα δεν είναι λογική για μένα,θα μπορούσε να το αφήσει ως έχει στη τελική χωρίς να ασχολείται.....

 

Πολύ λογική άποψη, συμφωνώ. Τόσος κόπος, τόσα χρόνια, τόσο πολύτιμο υλικό, είναι κρίμα έτσι απλά να "πάψει να υπάρχει". Πράγματι, θα μπορούσε να το αφήσει να υπάρχει "ως έχει", βάζοντας μία επισήμανση ότι τα στοιχεία που αναφέρονται στο site έχουν ενημερωθεί έως π.χ. και το 2012. Εκτός και αν -από την στιγμή που αδυνατώ να πιστέψω ότι δεν ενδιαφέρθηκε κανείς είτε να το αγοράσει είτε απλά να το συνεχίσει- υπάρχει ήδη κάποια συμφωνία για πώληση ή παραχώρηση του μεγάλου υλικού που διέθετε.    

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

για μενα ο σουηδος αν δεν εχει το χρονο ή την ορεξη πια να το ενημερωνει, θα επρεπε να διαλεξει δυο τρεις νεαρους (καθε ηλικιας ^_^ ), απο τους τοσους που του στελνουν φωτο και στοιχεια τοσα χρονια, να κανουν εκεινοι την ενημερωση και εκεινος απλα να επιβλεπει. το χρηματικο κοστος του fakta ειναι μηδαμινο. δεν εχει κανενα τρελλο και ακριβο λογισμικο.

 

αν το πουλησει θα ειναι φαουλ, γιατι τοσα χρονια ολοι του εδιναν στοιχεια γι'αυτο που ηταν, οχι για να γινουν δικα του τζαμπα. παρα πολυς κοσμος περα απο φωτο, του εστελνε λεπτομερειες κλπ, ακριβως επειδη το fakta ηταν ελευθερο και προσβασιμο σε ολους.

 

ΥΓ: θυμαμαι πριν χρονια σε καποιο χωριο, ενας ντοπιος γιατρος (που εμενε αθηνα πλεον), ειχε μετατρεψει το πατρικο του σε ατυπο λαογραφικο μουσειο. μαζευε καθε ειδος παραδοσιακου οικιακου και αγροτικου σκευους και γενικως το 85% του σπιτιου και του περιβολιου τριγυρω ηταν οπως θα ηταν στα τελη του 19ου αιωνα. ο γιατρος ηταν σχετικα ευκολος και σε επισκεψεις. ολοι απο το χωριο και τα γυρω χωρια εδιναν στο γιατρο οτι τους ζηταγε (σκευη, ρουχα, αλλα αντικειμενα), χωρις να ζητησουν κατι και πολλες φορες ενισχυοντας τον για την προσπαθεια του, εχοντας τη διαβεβαιωση οτι εχει προβλεψει τα παντα στη διαθηκη του (δεν ειχε οικογενεια) και μολις φυγει το σπιτι και οτι περιεχει θα περασει στην κοινοτητα. οταν εφυγε ο γιατρος το σπιτι δεν περασε στην κοινοτητα. ο γιατρος στη διαθηκη του ειχε προβλεψει (με τροπο ακλονητο) να περασουν τα παντα σε κοντινο του προσωπο.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Πρώτα απ'όλα,αυτούς τους δυό-τρείς "κάθε ηλικίας" νεαρούς θα έπρεπε να τους πληρώνη διότι μπορεί ο ίδιος ο Asklander να έκανε αυτήν την δουλειά τόσα χρόνια από μεράκι,όμως δέν είναι όλοι πρόθυμοι να κάνουν το ίδιο.Επειτα,υπήρχε και το έξοδο τού server που φιλοξενούσε το site.Οπως και να το κάνουμε,είναι κάποιο χρηματικό ποσό κι'αυτό,που ο "Σουηδός" μπορεί πλέον να μήν έχη την δυνατότητα να το διαθέτη.

 

Πάντως αναρωτιέμαι τί θα απογίνη όλο αυτό το πληροφοριακό και φωτογραφικό υλικό γιατί πράγματι,όπως λέει και ο proud,έχει αποκτηθεί δωρεάν και άν το site πουληθή σε κάποιον,τότε ενδεχομένως να υπάρχη και νομικό θέμα με τα copyrights όλων αυτών που τόσα χρόνια έδιναν φωτογραφίες και πληροφορίες στον Asklander χωρίς αμοιβή. 

Link to comment
Share on other sites

Ο λόγος που ο Σουηδός σταμάτησε να ασχολείται είναι, σύμφωνα με τον ίδιο τουλάχιστον, πως δεν μπορούσε πλέον να διαθέσει όσο χρόνο απαιτούσε ένας τόσο μεγάλος όγκος δεδομένων με αποτέλεσμα να "χάνει" πολλές από τις εξελήξεις και αυτές να μαζεύονται κάνοντας την κατάσταση χαώδη. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως ο συγκεκριμένος δεν έχει σαν αποκλειστική ασχολία το εν λόγω site αλλά δουλεύει και έχει οικογένεια.

 

Ο λόγος τώρα που κατέβηκε τελείως το site και δεν έμεινε έστω όπως ήταν μέχρι σήμερα είναι ότι εμφανίστηκαν διάφορα, όχι και τόσο ανιδιοτελή άτομα, που θέλησαν, όχι να συνεχίσουν το ήδη υπάρχον "faktaomfartyg" αλλά να φτιάξουν κάτι δικό τους κάνοντας όμως χρήση του αρχείου που υπήρχε. Αυτό έκανε πυροτέχνημα τον Asklander που πήρε την απόφαση να το κατεβάσει τελείως, θεωρώντας πως έτσι διαφυλάττει ακριβώς αυτά που είπαμε πιο πάνω. Δηλαδή τα δικαιώματα όσων του έδωσαν πληροφορίες και φωτογραφίες τόσα χρόνια. Θέμα να πουληθεί σε κάποιον δεν τέθηκε ποτέ!

 

Από δω και πέρα υπάρχουν κάποιες σκέψεις για κάτι αισθητά μικρότερο σε όγκο το οποίο όμως δεν είμαι καθόλου σε θέση να γνωρίζω τι μορφή μπορεί να έχει. Το μόνο σίγουρο είναι πως για το γνωστό σε όλους μας "faktaomfartyg" (το οποίο με την αρχική του μορφή βγήκε στον "αέρα" για πρώτη φορά το 1997) έπεσαν οριστικά οι τίτλοι τέλους!

 

Από τη Στοκχόλμη για το shipfriends,

Θεόδωρος Ανδρεάδης Συγγελάκης :P  :P  :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...