Jump to content
Shipfriends

Απορίες για τις ναυπηγήσεις


Recommended Posts

Καλώ σε συζήτηση κάθε ενδιαφερόμενο που γνωρίζει καλά το αντικείμενο "ναυπήγηση πλοίου" , για την επίλυση των ερωτημάτων που έχω σχετικά με το θέμα που με απασχολεί και που είναι η κατασκευή ενός νέου τύπου πλοίου που έχω σκεφτεί .

Η δυσκολία που έχω για την δημοσίευση(για ευνόητους λόγους), του τύπου(πλοίο) σε ένα φόρουμ , θα καταστήσει την συννενόηση μας(έως ένα σημείο)δυσχερή .

Αρχίζοντας από λευκή κόλλα .... θέλω να σας ρωτήσω , πως ξεκινά κάποιος που δεν γνωρίζει τα περί ναυπήγησης , για να φτάσει στο σημείο να ετοιμάσει τα πρώτα σχέδια του αντικειμένου που θα έχουν "επαγγελματική" εμφάνιση στα μάτια των ενδιαφερομένων(;);

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για όλες τις απαντήσεις σας .

Στο επανιδείν !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Αγαπητοι συναδελφοι εχω μια απορια.

Γιατι το Νησσος Μυκονος και το Νησσος Χιος εχουνε ιδια/παρομοια σχεδιαση με αυτη του Παρος Ναξος και Ιθακη της Μπλου Σταρ???

Τα πλοία που προορίζονται για ταχύτητες άνω των 21 κόμβων δεν μπορούν να 'χουν στο εμπρόσθιο τμήμα βεράντες και ανοιχτά καταστρώματα όπως τα "Δημητρούλα", "Ρομίλντα" αλλά να είναι σημπαγή μαζί με τη γέφυρα. Ο λόγος είναι προφανής διότι αναπτύσσονται ισχυρά ρεύματα αέρα. Άλλη ομοιότητα δεν μπορώ να διακρίνω εξωτερικά. Τα Νήσος Μύκονος και Χίος που έχουν κατασκευαστεί στην Ελλάδα προσφέρουν άνεση πολυτέλεια και ευρυχωρία και αλωνίζουν το Αιγαίο με 26 κόμβους, ενώ τα φτηνιάρικα κορεατικά blue star είναι στενόχωρα και με το ζόρι ξεπερνάνε τους 23 κόμβους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα πέντε προαναφερθέντα πλοία φέρουν τους ίδιους κινητήρες Warstila Φινλανδίας

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ vacondios και τα blue star και Νήσος έχουν και κοινό γραφείο σχεδίασης την Delta Marin. Μάλιστα αν δείς και την ιστορία έιναι από κοινό project..... Το ότι τα μεν ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα και τα δεν στην Κορέα δεν έχει να κάνει με τους χώρους τους, το μήκος, το πλάτος και γενικώτερα οι διαστάσεις τους έχουν να κάνουν.

Link to comment
Share on other sites

σωστός ο ermenegildo,επίσης το ότι τα μικρά blue star δεν ξεπερνάνε τους 23 κόμβους δεν έχει ούτε αυτό σχέση με το ότι ναυπηγήθηκαν στη κορέα,και ετσι για την ιστορία για να καταλάβει κανείς τι πληρώνει το χίος για τους 27 κόμβους σε σχέση με το ιθάκη αρκεί να δεί την ιπποδύναμη 42000hp στο χίος 23000 στο ιθάκη,οι κινητήρες της warstila που υπάρχουν σε όλα είναι λόγω της στενής συνεργασίας deltamarin-warstila,η οποία έχει δημιουργήσει κινητήρες για να τεριάζουν κουτί στα project της deltamarin,απο άποψη απαιτούμενης ισχύος μεγέθους και βάρους θέματα που έχουν πολύ ιδιαίτερη σημασία σε τέτοιου τύπου ταχέα Ε/Γ-Ο/Γ

Link to comment
Share on other sites

Νομιζω στη συναρτηση Ιπποδυναμη-Ταχυτητα σημαντικο ρολο παιζει και το μηκος του πλοιου. Δε θυμαμαι για παραδειγμα συμβατικο πλοιο ΝΤ μηκους 120 μετρων να μπορει να αναπτυξει πανω απο 24-25 κομβους. Επισης θυμιζω οτι τα πλοια που σε επιπεδο υπηρεσιακης ειναι πιο γρηγορα στην Ελλαδα ειναι τα ιταλικα παλας με μηκος 214 μετρα... Αμφιβαλω αν ηταν 200 μετρα με την ιδια ιπποδυναμη αν θα ειχαν τα ιδια αποτελεσματα. Καποιος ναυπηγος που να μπορει να επιβεβαιωσει τα παραπανω?

Link to comment
Share on other sites

Υπενθιμιζω απλως πως το Finjet ειναι 212 μετρα και ειχε περιπου τις ιδιες ταχυτητες με τα παλας.Τα 200μετρα Jumbo ferries εχουν 1-3 κομβους λιγοτερο,ενω το 175μετρα Blue star 4-5.Ισως τελικα μα παιζει ρολο.Πολυ καλη απορια περιμενουμε απάντηση!

Link to comment
Share on other sites

κάποτε που η ναυπηγική ήταν σε επίπεδο πατροπαράδοτης τέχνης υπήρχε ο εμπειρικός κανόνας ότι το μήκος ¨τρέχει'

Στη πορεία η επιστημονική προσσέγγιση απέδειξε ότι ο χαρακτηρισμός ενός πλοίου για το αν είναι γρήγορο η αργό δεν γίνεται με βάση τη ταχύτητα που αναπτύσει αλλά με βάση έναν αδιάστατο αριθμό που ονομάζεται Froude number (προς τιμήν του ερευνητή που έθεσε της βάσης όλης της σύγχρονης υδροδυναμικής πλοίου) ο αριθμός αυτός είναι συνάρτηση της ταχύτητας και του μήκους του σκάφους,froude number και ταχύτητα είναι ανάλογα μεγέθη ενώ froude και μήκος αντιστρόφως ανάλογα,δλδ αν το μήκος μεγαλώσει ο froude number θα μικρίνει.Ο αριθμός αυτός σε μεγάλα πλοία μπορεί να κυμαίνεται απο 0,15-0,20 για αργόπλοα φορτηγά η να φτάνει στο 0,35-0,38 σε γρήγορα συμβατικά Ε/Γ-Ο/Γ,αν ο froude φτάσει στη τιμή 0,5 εκεί πλέον το σκάφος δεν μπορεί να λειτουργήσει με συμβατικές γάστρες εκτοπίσματος αλλά θεωρείται πλέον ταχύπλοο και χρειάζονται γάστρες τύπου V πχ αίολοι

τώρα τι σχέση έχει αυτό με τη ταχύτητα,ότι πολύ απλά ο αριθμός froude συνδέεται με ένα σκέλος της αντίστασης του σκάφους στο νερό,που ονομάζεται αντίσταση κυματισμού και έχει σχέση με την ενέργεια που δαπανά το πλοίο για να φτιάξει κύματα-απόνερα στην επιφάνεια του νερού.Οσο μικρότερος είναι ο froude τόσο μικρότερη θα είναι η ενέργεια που δαπανά το πλοίο στη δημιουργία κυμάτων και επομένως πολύ χοντρικά η ταχύτητα που θα μπορεί να αναπτύξει μεγαλύτερη.και ενας εύκολος τρόπος να μικρίνει ο froude είναι η αύξηση του μήκους

Edited by Stefanos
Link to comment
Share on other sites

ο αριθμός froude συνδέεται με ένα σκέλος της αντίστασης του σκάφους στο νερό

Στέφανε, η αντίσταση εξαρτάται και είναι ανάλογη με το συντελεστή γάστρας, o οποίος με τη σειρά του εξαρτάται από το μήκος ισάλου, σωστά;

Όπου εύλογα μικρός συντελεστής γάστρας συνεπάγεται μεγαλύτερη ταχύτητα;

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

Καπως πιο απλα τα λεει ενας ειδικος για τα ferry του μελλοντος.

While similar traditional ferries are usually about 180-210 m long, the Ferry of the Future is designed to have a length of 225 m. The longer the ship, the smaller the resistance. This is because of the low speed/length ratio,” explains Levander.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...