Jump to content
Shipfriends

Θεόφιλος (ΙΜΟ 7362108)


Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Αρχοντικό βαπόρι. Έφυγε ίσιο, χωρίς κλίση. Αμφιβάλω αν υπάρχουν πολλα πλοια ακομα με αυτη τη ποιοτητα κατασκευης

Link to comment
Share on other sites

Για το πλοιο εχουν γραφτει πολλα ,θα προσπαθησω ομως να γραψω καποιες δικες μου σκεψεις,αν και ισως να επαναλαμβανομαι ,οπως τα θυμαμαι απο τοτε που πρωτοηρθε για τη ΝΕΛ

Για να ειμαι ειλικρινης δεν νομιζω οτι το βαπορι αγαπηθηκε στα νησια τοσο πολυ ,οσο φαινεται απο τις αντιδρασεις των καραβολατρων.Παντα ηταν στη σκια του ΜΥΤΙΛΗΝΗ ,οπως ηταν καποτε και ο ΟΜΗΡΟΣ στη σκια του ΣΑΠΦΩ

Καλοκαιρι του 1995 λοιπον και βγαινει σιγα σιγα η ειδηση οτι η ΝΕΛ εχει παρει νεο βαπορι το οποιο θα διπλωσει το ΜΥΤΙΛΗΝΗ,που εχει φερει ηδη την επανασταση με την ταχυτητα του.Ακουγονται διαφορα,οτι σαν ταχυτητα ειναι ιδιο με το ΜΥΤΙΛΗΝΗ ,οτι ειναι πολυτελες,οτι εχει πισινα (καλα αυτο τυπικα δεν ηταν ψεμα) ,πραγμα που εδινε πολυτελεια, κλπ.Το βαπορι ερχεται, και η ΝΕΛ ριχνει τρομερη διαφημηση με διαφορους τροπους(ακομα θυμαμαι το "Καλημερα Ελλαδα" με τον Παπαδακη να βγαινει live για 2-3 μερες απο το "αυθαιρετο" του πλοιου).Φυσικα ουτε εσωτερικα ,ουτε σαν ταχυτητα ηταν αυτο που περιμενε ο κοσμος ,με αποτελεσμα να αρχισουν να ακουγονται και οι πρωτες γκρινιες.Πανω στον μηνα σκαει και το ατυχημα στη Χιο με αποτελεσμα ,παντα να υπαρχει μια καχυποψια και να ολοι να προσπαθουν να κλεισουν με το ΜΥΤΙΛΗΝΗ.Νομιζω οτι τοτε ξεκινησε και το παρατσουκλι "Θεοτυφλος"

Το βαπορι αντικειμενικα δεν ηταν κακο,μαλλον το αντιθετο θα ελεγα.Στον καιρο δεν χαμπαριαζε,μπορουσε να χωνεψει αρκετο κοσμο,ειχε καλο για την εποχη γκαραζ με αποτελεσμα να ξαλασπωνει ειδικα το καλοκαιρι. Σχετικα με το γκαραζ του, θυμαμαι Δεκεμβριο του 1996 ,μετα τη μεγαλη απεργια ,να φευγει εξπρες για Μυτιληνη πιτα απο αυτοκινητα ,με τα παταρια κατεβασμενα μεχρι πρυμα.Δεν θυμαμαι να το εχω δει ετσι ουτε καλοκαιρι.

Για το ποσο κοσμο μπορουσε να παρει δεν το συζηταμε.Ειχε μαλιστα αρκετους χωρους ανεκμεταλευτους,οπως αυτος εξω απο το εστιατοριο ,που κατα καιρους φτιαχνανε καποιο σαλονακι,αλλα μετα το χαλαγανε.Ξερω οτι αρκετοι θα σκεφτουν τη γνωστη καζουρα με τους υπνοσακους κλπ, αλλα πιστεψτε με ,πως οταν κανεις 13.5 ωρες νυχτερινο ταξιδι ,χωρις καμπινα για τους Α-Β λογους, και χωρις την πολυτελεια των αριθμιμενων καθισματων που υπαρχει σημερα,το να ξερεις πως θα βρεις χωρο να απλωθεις και να ξαπλωσεις εστω και σε συνθηκες στρατου, μαλλον ειναι στα υπερ

Οι περιβοητοι κοιτωνες που ανεφερε παραπανω ο @Stratos μπορουσαν να προσφερουν μια τιμια λυση για τους επιβατες της οικονομικης που ηταν προνοητικοι και πηγαιναν νωρις στο βαπορι.Δυστυχως νομιζω οτι τους κρατησαν καμια 5ετια και μετα τους ξηλωσαν.Δεν θυμαμαι αν μεγαλωσαν την ντισκο ή αν εκαναν κατι αλλο στη θεση τους

Στα υπερ και η πολυ καλη διαρυθμιση που ειχε.Οι κοινοχρηστοι χωροι απλονωνταν σε ενα deck που μπορουσες να πας απο πρυμα μεχρι πλωρα χωρις να ανεβοκατεβαινεις σκαλες.Οι εσωτερικοι του χωροι ηταν στο μεγαλυτερο μερος τους οπως ηταν και στη Γερμανια.Στο χωρο μπροστα απο τη reception υπηρχε ενας χαρτης με τα δρομολογια αυτου και του αδερφου του στη Βαλτικη.,ενω και οι καμπινες οπως εχουμε ξαναπει ητα νδεκαετιας 80 κατι που φαινεται και στην εξωτερικη αλλα και στην εσωτερικη.Οι συγκεκριμενες καμπινες τοτε τις λεγανε Α'Θεσης

Με τα χρονια ο κοσμος μαλλον το συνηθισε και εκτιμησε τα καλα που ειχε σαν πλοιο.

Δυστυχως τα καλα χρονια ηταν ηταν καμια δεκαρια αν και μας φαινονται πολυ περισσοτερα.Απο το 2004 και μετα μαζι με την παρακμη της ΝΕΛ ,ηρθε και η παρακμη του βαποριου.Αρκετες βλαβες,με χαρακτηριστικη αυτη του καλοκαιριου του 2006 ,που ταξιδευε μονιμα με 13-14 μιλια και φυσικα το ατυχημα στις Οινουσσες το 2008,που λιγο ελειψε να μετατραπει σε τραγωδια.Η Β διαχειριστικη ειχε προσπαθησει ενδιαμεσα να σουλουπωσει λιγο τα πραγματα ,αλλα και αυτο ηταν σταγονα στον ωκεανο και κρατησε λιγο

Παραθετω και ενα βιντεο που ειχαμε ανεβασει πριν λιγους μηνες με την μανουβρα του στη Μυτιληνη το 2010.

Θεωρω παντως οτι επρεπε να εχει φυγει πολυ νωριτερα ,ωστε να μην περιπλανιεται απο ντανα σε ντανα και σε αυτη την αθλια κατασταση.Ειναι η κλασικη περιπτωση του δεν πηγαινε αλλο

Φευγοντας χανεται αλλο ενα κομματι της παλιας ακτοπλοϊας που αγαπησαμε και νοσταλγουμε,ειτε γιατι ηταν καλυτερη απο τη σημερινη,ειτε γιατι τοτε ημασταν μικροτεροι και ολα μας φαινονταν πιο ομορφα

 

 

Link to comment
Share on other sites

Το Θεόφιλος αναχώρησε σήμερα το απόγευμα για το τελευταίο ταξίδι του ρυμουλκούμενο από το Christos LXI, αλλά πριν το παραλάβει Christos LXI, υπήρχαν τα ρυμουλκά Χρήστος III, το Χρηστός XXVIII (στη πρύμη) και Χρήστος XXXVI (στη πλώρη).

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Ο φίλος @polmytτα είπε όλα.

Μπορεί πάντοτε να μου άρεσε το Μυτιλήνη αλλά τις περισσότερες φορές η εκκίνηση των καλοκαιρινών διακοπών ήταν συνυφασμένη με Θεόφιλο. Ή "το οκνό" όπως το έλεγαν στο νησί.

Πολλά τα ταξίδια λοιπόν. Πολλές οι αναμνήσεις. Ήταν λάθος που διαφημίστηκε ως κάτι που δεν ήταν (πολυτελές). Ήταν όμως χρηστικό, κατάπινε κόσμο, είχε καλό γκαράζ και ήταν στιβαρό στον καιρό.

Ήταν άδικο που ταλαιπώρησε πολύ κόσμο, όμως δεν έφταιγε το πλοίο αλλά τα τζιμάνια που διαχειρίζονταν την εταιρεία.

Στο πλοίο έχω κάνει και bunkering, οπότε έχω συνδεθεί ακόμα περισσότερο.

Το πλοίο υπήρξε η αφορμή για να γνωρίσω το shipfriends και να περάσω ατελείωτες ώρες με τη συντροφιά του.

Θυμάμαι ακόμα σε μια από τις εσωτερικές καμπίνες που ήταν χαμηλά, κοντά στο επίπεδο του γκαραζ όπου είχε μέσα ένα τυφλό "παράθυρο" το οποίο άνοιγε. Όταν το άνοιξα λοιπόν είδα ένα πολύ στενό χώρισμα που χωρούσε ίσα-ίσα ένα στενό διάδρομο. Ποιος να ξέρει που πήγαινε...

Το κορυφαίο βίντεο (εξ ου και τόσα εκατομμύρια θεάσεων) που λέει πολλά για το πλοίο αλλά και για την ελληνική ναυτοσύνη εν γένει (αξίζει να διαβάσει κανείς από κάτω τα σχόλια ξένων καπετάνιων και εν γένει ναυτικών) είναι αυτό.

Υπηρέτησε το Β. Αιγαίο για πολλά χρόνια. Και έγραψε την ιστορία του. Με τις καλές και τις κακές του στιγμές.

Για μας που το ταξιδέψαμε είναι ένα τσίμπημα, όμως στη ζωή υπάρχει η αρχή και το τέλος.

Και μια φωτογραφία από το μακρινό πια 2008 (για την ακρίβεια στις πληροφορίες αναφέρει 1/5) πριν την αναχώρησή μας από τη Λέσβο. Δε θυμάμαι πια αν την έχω ανεβάσει ξανά.

Kυρ 092+ (2).jpg

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Τελευταια ενημερωση απο MarineTraffic [Received: 14-05-2022 11:29 MyT (UTC +3)] το Christos LXI για τα διαλυτιρια της Αλιαγκα δινει ETA αυριο στις 12.00 το πρωι (μπορει και νωριτερα καθως μας δινει για TRALI και οχι ακριβως στα διαλυτιρια). Οτι ακουγαμε τα τελευταια χρονια βγηκε αληθινο 🤧

Screenshot 2022-05-14 112948.jpg

Edited by Giorgiopat
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Ναι , σωστη παρατηρηση (το εθεσα λαθος) {το waypoint δεν ειναι στα διαλυτιρια εννοουσα}.

Screenshot 2022-05-14 122015.jpg

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Το Θεόφιλος είχε χωρητικότητα 13.572 GT (3.472 DWT) και χωρούσε συνολικά μέχρι 1.300 επιβάτες και 433 οχήματα Ι.Χ. Προωθούταν από δύο κύριους πετρελαιοκινητήρες Pielstick 16PC2-5V, συνολικής ισχύος 15.300kW, οι οποίοι του έδιναν υπηρεσιακή ταχύτητα 18 κόμβων και μέγιστη 19,5. Είχε 860 κρεβάτια για τις νυχτερινές πλεύσεις, ενώ διέθετε-μεταξύ άλλων-δυο bow thruster (πλαϊνά προπελάκια πλώρης) ισχύος 2.200 KW, δύο τιμόνια και προπέλες μεταβλητού βήματος

Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1975 στην Δυτική Γερμανία, από τα ναυπηγεία Werft Nobiskrug στο Ρέντσμπερκ και ονομάστηκε αρχικά Nils Holgersson, από το ομώνυμο παραμύθι για την TT-Line. Αδερφό του πλοίο ήταν το Peter Pan (1974), το οποίο επίσης ήρθε στην Ελλάδα, ως το "Φαίδρα" των Μινωικών Γραμμών. Δούλεψε επί σχεδόν 10 χρόνια μεταξύ Τραβενμούντε (Γερμανία) και Τρέλλεμποργκ (Σουηδία).

Το 1985, όταν η Australian National Line, ναυτιλιακή εταιρεία της Αυστραλίας ανακοίνωσε ότι θα αποσυρθεί από το στενό του Μπας, η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση της Αυστραλίας αποφάσισε να δώσει επιχορήγηση για την αγορά πλοίου για την γραμμή Μελβούρνη - Ντέβονπορτ. Έτσι, η TT-Line αποφάσισε να μεταβιβάσει το Nils Holgersson στην τοπική εταιρεία Transport Tasmania (Που επίσης λέγεται TT Line, αλλά υπενθυμίζουμε ότι οι δύο εταιρείες δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους.) Πριν ξεκινήσει δρομολόγια, υπέστη μικρής κλίμακας μετασκευή, που αφορούσε την προσθήκη μιας υπερκατασκευής στην πρύμνη, που προοριζόταν να φιλοξενήσει το πλήρωμα του πλοίου καθώς στην Αυστραλία απαγορευόταν για το πλήρωμα να έχει καμπίνες κάτω από το κυρίως γκαράζ. Το "αυθαίρετο", όπως ονομάστηκε από τους Έλληνες καραβολάτρες, παρέμεινε και μετά την έλευσή του πλοίου στην Ελλάδα και αφαιρέθηκε πολύ καιρό αργότερα. Έτσι στις 22 Απριλίου 1985 σάλπαρε από το ναυπηγείο Nobiskrug Werft που ανέλαβε την προσθήκη του "αυθαίρετου", (το οποίο, κατά σύμπτωση, ήταν και το ναυπηγείο που ανέλαβε την κατασκευή του 10 χρόνια νωρίτερα.), για το Ντέβονπορτ, με ελαφριά καθυστέρηση (Τελικά άφησε οριστικά την Γερμανία 18 Μαΐου.) με νέο όνομα "Abel Tasman", προς τιμήν του ομώνυμου θαλασσοπόρου.

Το πλοίο παρέμεινε στην γραμμή μέχρι το 1993, όταν παροπλίστηκε, αφού τα αντικατέστησε ένα άλλο πλοίο ονόματι Spirit of Tasmania. Τον Απρίλιο του 1994, ήρθε στην Ελλάδα για την Ventouris Ferries και μετονομάστηκε σε "Pollux" ("Πολυδεύκης"), από το ομώνυμο αστέρι. Το πλοίο λειτούργησε για έναν χρόνο, πριν πουληθεί στην ΝΕΛ και πάρει την τελική του ονομασία. Δρομολογήθηκε στην γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη, (Με προέκταση τα καλοκαίρια προς Λήμνο και Θεσσαλονίκη) προκειμένου να διπλώσει το "Μυτιλήνη" που επίσης λειτουργούσε στην γραμμή. Ξεκίνησε δρομολόγια στις 5 Ιουνίου 1995.

Στις 28 Ιουνίου 2008, το πλοίο προσάραξε σε ξέρα κοντά στο νησί των Οινουσσών (10 ν.μ. από τη Χίο). Αν και κατάφερε να επισκευαστεί και να επιστρέψει στα δρομολόγιά του μέχρι και τις 16 Μαΐου του 2009, η πρόσκρουση του προκάλεσε μια κλίση 2,5 μοιρών. Αυτό ήταν η αρχή του τέλους του και η αφορμή της δρομολόγησης του "Λισσός" της ΑΝΕΚ στην γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Αφού σταμάτησε τα δρομολόγιά του στο Βόρειο Αιγαίο, μεταφέρθηκε στη γραμμή Θεσ/νικη – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ (Σάμου) και αντίστροφα με τερματικό σταθμό το λιμάνι της Καβάλας, ενώ τον Ιούνιο του 2012 στη γραμμή Πειραιάς – Εύδηλος- Σάμος – Χίος – Μυτιλήνη – Θεσ/νικη.

Τον Οκτώβριο του 2012 υπέστη υπέστη σοβαρή μηχανική βλάβη, αλλά η ΝΕΛ αυτήν την φορά δεν μπόρεσε να το επισκευάσει, καθώς τα οικονομικά της είχαν χειροτερεύσει. Το 2013 κατατέθηκε αίτημα πτώχευσης, το οποίο έγινε δεκτό και το πλοίο παροπλίστηκε στον Πειραιά. Στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας (2014), και τον Απρίλιο του 2018 στη θαλάσσια περιοχή Καραβοστάσι Β΄ του κόλπου της Ελευσίνας. Έκτοτε, υπήρξαν πολλές άκαρπες προσπάθειες απομάκρυνσής του από την λιμενική αρχή της Ελευσίνας , μέχρι το 2019 που η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Νότου κατάφερε να το αποκτήσει, έναντι 380 χιλ. ευρώ. Και πάλι, όμως, δεν κατάφερε να αξιοποιηθεί και στις 13 Μαΐου του 2022, κι ενώ είχε κλείσει περίπου 9 χρόνια παροπλισμού, πωλήθηκε για παλιοσίδερα στο Τούρκικο διαλυτήριο του Αλιαγά, υπό την ονομασία "Ilos" και σημαία Τόγνκο

Οι παραπάνω πληροφορίες είναι παρμένες από την Wikipedia. (υπό την άδεια Creative Commons Attribution-ShareAlike License)

Link to comment
Share on other sites

Το χειροτερο πραγμα που εκαναν σ αυτο το βαπορι, ακομα χειροτερο και απο το κουτι, ηταν οτι το εβαψαν μπλε.

Link to comment
Share on other sites

Ας δούμε ένα σπάνιο βίντεο διάρκειας μιας ώρας με εξαιρετικά πλάνα από ένα ταξίδι στο ΒΑ Αιγαίο το 2010 με πλοίαρχο τον Cpt Γιώργο Αρβανίτη 
 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...