Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Από τις πλέον γνωστές σαν όνομα παντόφλα της γραμμής Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας, αλλά συνάμα από τις πλέον άγνωστες, όσον αφορά στοιχεία και φωτογραφίες της. Προσωπικά δεν την έχω δει ποτέ σε φωτογραφία, είτε στο διαδίκτυο είτε σε κάποιο παλιό έντυπο, εκτός μόνο από μία που απεικονίζει ελάχιστα την πλώρη της στο λιμάνι της Κέρκυρας.

post-2102-0-88320500-1306354207_thumb.jp

Από τα πρώτα πορθμεία που ξεκίνησαν την γραμμή, στα τέλη των '50s με αρχές των '60s.

Ευελπιστώ, όπως άλλωστε πολλές φορές έχει γίνει σε άλλα θέματα του φόρουμ, με αφορμή το άνοιγμα του παρόντος θέματος να μπορέσουμε να βρούμε περισσότερα στοιχεία για το πλοίο.

Edited by Nick the Greek
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Είμαστε στον Απρίλιο του μακρινού 1968. Και πιό συγκεκριμμένα, την ημέρα της καθέλκυσης του ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ στο ναυπηγείο Ναυτίλος του Περάματος. Στα δεξιά του πλοίου, και πιθανότατα στο διπλανό ναυπηγείο, διακρίνουμε μία παντόφλα, ή μάλλον για την ακρίβεια τον χώρο του γκαράζ της, και ένα αρκετά μεγάλο όνομα γραμμένο στην πλώρη της.

post-2102-0-45333000-1316466180_thumb.jp

Δυστυχώς η φωτογραφία προέρχεται από τον τύπο της εποχής, και λόγω του μεγάλου ράστερ και της μικρής ανάλυσης, ήταν αδύνατο στο ...γνωστό τριμελές παντοφλοσυμβούλιο του shipfriends το οποίο συνεκλήθη πριν λίγους μήνες για ακριβώς αυτόν τον λόγο :D , να αποκρυπτογραφήσει το όνομα.

Σήμερα το πρωί, ο καλός μου φίλος και άξιος καραβολάτρης Αντώνης Λαζαρής, μου έστειλε μία καταπληκτική φωτό από την καθέλκυση του ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ, αυθεντική και αγορασμένη από τον φωτογράφο που είχε καλύψει τότε το γεγονός. Στην φωτό το πλοίο γλυστράει ήδη στην θάλασσα, και δίπλα του διακρίνεται πλέον και η υπερκατασκευή της μέχρι πριν λίγα λεπτά κρυμμένης παντόφλας, η οποία δεν είναι άλλη από την ιστορική ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ, την παντόφλα που όπως και στο ποστ που άνοιξε το παρόν θέμα είχαμε επισημάνει, ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του '50, την πορθμειακή γραμμή Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας μαζί με ένα-δύο ακόμα πορθμεία.

post-2102-0-86553800-1316467012_thumb.jp

Να σημειώσουμε ότι η φωτό που παραθέτουμε, είναι η πρώτη και μοναδική του πλοίου που ανεβαίνει στο διαδίκτυο, και να ματα-επισημάνουμε (διά ευνόητους λόγους) ότι ανήκει στην προσωπική συλλογή του Αντώνη Λαζαρή :) .

Link to post
Share on other sites

Μιας και ο polmyt μου εξέφρασε -προσωπικά- την εύλογη απορία του, από που προκύπτει ότι πράγματι η παντόφλα που είδαμε στην παραπάνω φωτό είναι η ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ, να παραθέσουμε ακόμα ένα τμήμα φωτογραφίας, από την σειρά αυτών που έχουν ως κύριο θέμα την καθέλκυση του ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ, και τις οποίες αγόρασε ο καλός φίλος Αντώνης Λαζαρής "πολύ ακριβά σε καιρό κρίσης" όπως χαρακτηριστικά μου είπε.

post-2102-0-87066100-1316582997_thumb.jp

Link to post
Share on other sites

Να προσθεσω στα παραπανω ενα αποσπασμα απο την Ελευθερια του 1961 που αναφερει οτι το ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ ηταν ηδη δρομολογημενο στη γραμμη.

post-1819-0-32667400-1316692895_thumb.jp

Πιστευω παντως οτι τελικα ξεκινησε τα δρομολογια καπου στο 1960 και αυτο γιατι σε δημοσιευμα του 1959 δεν αναφερεται πουθενα το πλοιο

post-1819-0-71750200-1316693251_thumb.jp

Link to post
Share on other sites

Μήπως υπάρχει κάποιο λάθος στις ημερομηνίες ??? Στο απόσπασμα του 1961 διαβάζουμε ότι ζητήθηκε άδεια για την δρομολόγηση του ΚΕΡΚΥΡΑ (ουτέ καν "επαναδρομολόγηση"), ενώ στο απόσπασμα του 1959 αναφέρεται ότι το ΚΕΡΚΥΡΑ ήταν έκτοτε δρομολογημένο.......

Link to post
Share on other sites

Οι ημερομηνιες ειναι σιγουρα σωστες.Το αποσπασμα του 1961 ειναι εδω και του 1959 εδω. Το πιο πιθανο ειναι ο τυπος της εποχης να μην ασχολουνταν με εννοιες οπως "επαναδρομολογηση".Γραφανε παντου "δρομολογηση" και καθαριζανε

Σχετικα με το ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ το οτι δρομολογηθηκε το 60 ειναι μια απλη υποθεση απο τη μερια μου.Σαφως και μπορει να μπηκε καποια στιγμη νωριτερα και να μην αναφερθηκε

Link to post
Share on other sites

Για το ότι το ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ μπορεί και να δρομολογήθηκε το 1960, δεν έχω καμμία ένσταση. Εξ άλλου εγώ είχα αναφέρει "τέλη δεκαετίας του "50", δεν νομίζω πως είναι και καμμιά μεγάλη διαφορά, ούτε καν διαφορά.

Η ένσταση μου αφορούσε μόνο το "διφορούμενο" της δρομολόγησης του ΚΕΡΚΥΡΑ.

Link to post
Share on other sites

Στο delcampe κυκλοφορουσε η παρακατω καρτ ποσταλ.

Το πλοιο που φαινεται μπροστα μπροστα αν δεν κανω λαθος πρεπει να ειναι το ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ.Τωρα χρονολογιες κλπ μην ρωτατε

post-1819-0-91510500-1316778005_thumb.jp

Link to post
Share on other sites

Όπως δείχνουν τα πράγματα φίλτατε και ομοιοπαθούντα polmyt, το παρόν θέμα ενδιαφέρει μόνο εμάς τους δύο :wacko: , μιας και συνεχίζουμε την κουβέντα μόνοι μας (μήπως να συνεχίζαμε με Π.Μ ??? :P )

Πάρα πολύ όμορφη η καρτ ποστάλ που ανακάλυψες. Δεν υπάρχει βέβαια καμμία αμφιβολία ότι η παντόφλα σε πρώτο πλάνο είναι η ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ. Απο εκεί και πέρα, αν προσπαθήσουμε να αποκρυπτογραφήσουμε την χρονολογία, πρέπει να βρισκόμαστε κάπου στα τέλη του '60 (1968 - 1970). Διακρίνεται και η παντόφλα ΑΝΤΩΝΙΟΣ Π (πρώην ΣΟΛΩΝΑΚΙ ΙΙ) που ανέβηκε στην Κέρκυρα το 1968, και ανάμεσα τους πρυμοδετημένο το (παλιό) ΚΕΡΚΥΡΑ.

Link to post
Share on other sites

Παιδιά, δεν ενδιαφέρει μόνο εσάς τους δύο. Να είσαστε σίγουροι για αυτό. Απλώς, εφόσον δεν έχουμε να προσθέσουμε τίποτα το νέο, τι να πούμε ...; ;)

Link to post
Share on other sites

Συμφωνώ με την άποψη του(?)της(?) Αriadne περί ενδιαφέροντος του θέματος, και για να επιβεβαιώσω τον ΣΕΙΡΙΟ για την χρονολογία (τέλη 10ετίας 1960-αρχές 1970), επισημαίνωντας την παρουσία του σταθμευμένου ( και αρκετά μεταχειρισμένου) van, πιθανόν μάρκας Fiat, μοντέλο της περιόδου εκείνης.

Και όχι Π.Μ, για οποιοδήποτε θέμα, ότι θυμόμαστε και βρίσκουμε θα το κοινοποιούμε !

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

λογικά λοιπόν φίλε emmpapad, το "ηγουμενίτσα", αν κρίνουμε από το έτος κατασκευής του (1942), θα πρέπει να ήταν πρώην αποβατικό πλοίο του β' παγκοσμίου πολέμου, όπως εξάλλου τα "ρόδος", "ευβοικός", "ευγενία π" κ.α., που ήρθαν στην χώρα μας στα μέσα με τέλη της δεκαετίας του '40 και μετασκευάστηκαν.

έτσι, ίσως εξηγείται και το "κάπως ιδιόμορφο" της υπερκατασκευής του πλοίου, που έχουμε δει σε φωτό σε προηγούμενο ποστ.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Πιστευω παντως οτι τελικα ξεκινησε τα δρομολογια καπου στο 1960 και αυτο γιατι σε δημοσιευμα του 1959 δεν αναφερεται πουθενα το πλοιο...

Kαι έχεις φυσικά δίκιο αγαπητέ polmyt, μιας και όπως αργότερα μας ενημέρωσε ο καλός φίλος emmpapad,

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ ΝΗΟΛΟΓIOY ΠΕΙΡΑΙA 1559

ΑΠΟ 12/1959

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ 1942 ;

το πλοίο ενεγράφει στα ελληνικά νηολόγια τον Δεκέμβριο του 1959. Αυτό που δεν γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, είναι το ότι πιθανότατα (για να μην πω σίγουρα), πρόκειται για άλλη μία παντόφλα "μας" που πουλήθηκε στο εξωτερικό. Το ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ διεγράφει οριστικά από τα ελληνικά νηολόγια τον Μάρτιο του 1981, όταν και ύψωσε Παναμαική σημαία.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Να προσθέσω ότι το πορθμείο δρομολογήθηκε στη γραμμή Ηγουμενίτσας-Κέρκυρας το 1960 διπλώνοντας το Κέρκυρα όπως γράφει και το δημοσίευμα στην εφημερίδα Συγκοινωνιακή στις 24 Οκτωβρίου 1960:

 

 

 

 

post-2126-0-59374500-1363192032_thumb.jp

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Όχι η καλύτερη φωτογραφία του πορθμείου Ηγουμενίτσα, αλλά, κατά την κρίση μου, σίγουρα ενδιαφέρουσα. Από καρτ ποστάλ της ομώνυμης πόλης.

post-2126-0-06782000-1372966646_thumb.jp

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Αλλη μια φωτογραφια του πλοιου,που αγορασα τις προαλλες.Δυστυχως δεν φαινεται ολοκληρη η παντοφλα ,αλλα ειναι απο τις πιο καλες φωτο που εχω βρει

 

gallery_1819_97_475379.jpg

 

Για να μην υπαρχουν παρεξηγησεις να πω οτι η φωτο εχει υποστει μια μικρη επεξεργασια

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...
  • Nick the Greek changed the title to Ηγουμενίτσα (Ν. Πειραιώς 1559)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...