Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ισως να κανει και λαθος αλλα εχω την εντυπωση ότι ακομα και τη μερα πρεπει το πλοιο να εχει παρει αδεια από το ναυσταθμο για να περασει από το διαυλο

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

η efsyn, εχει δημοσιευμα για τη ναυπηγοεπισκευαστικη ζωνη και τις επιδιωξεις της COSCO.

περα απο το συγκεκριμενο ιδεολογικο πρισμα με το οποιο αναλυει την πραγματικοτητα η εφημεριδα, γραφει πραγματα που εχουμε διαβασει σε πιο business friendly μεσα.

επιγραμματικα:

  • η αξια της δεξαμενης ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΙΙΙ, εχει διογκωθει τεχνηεντως, ενω για την αγορα της, χρησιμοποιηθηκαν διαθεσιμα του ΟΛΠ και δεν εγινε "νεα" επενδυση απο την COSCO
  • η ιδια η δεξαμενη δεν εχει συχρονο εξοπλισμο και παρουσιαζει αρκετα προβληματα στη λειτουργια της.
  • η COSCO θελει να χρησιμοποιησει τη ζωνη σαν δικο της ιδιοκτητο ναυπηγειο, επιδιωκοντας να πεταξει εξω τα ανεξαρτητα συνεργεια.
  • τη διετια 2016-2017 υπηρχε μεγαλη αυξηση των εργασιων (και των μεροκαματων ανα εργαζομενο), αλλα το 2018, με την εξομαλυνση της καταστασης στην Τουρκια, υπαρχει μειωση των εργασιων στη ζωνη κατα τα 2/3.
  • περαν της δεξαμενης πειραιας ΙΙΙ (με τις επιφυλαξεις που ειδαμε παραπανω), δεν εχει γινει καμία αλλη επενδυση στις υποδομες, παρα τις δεσμευσεις της COSCO.

εχουμε ξαναδει και σε αλλα εντυπα γκρινιες για τον τροπο λειτουργιας του ΟΛΠ επι COSCO. αν καποιος γνωριζει περισσοτερες λεπτομερειες, ας μας φωτισει ;) 

η efsyn εχει ξαναγραψει, για την ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΙΙΙ.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

συνεχιζεται η προσπαθεια του ΟΛΠ, λεγε με COSCO, να συμμαζεψει τα ασυμαζευτα στη ναυπηγοεπισκευαστικη ζωνη.

δινει stand by στην προσπαθεια του ΟΛΠ, να παρει αδεια ναυπηγειου, αλλα δινει προσω στο μητρωο εγκεκριμενων εργολαβων.

τα λεει αναλυτικα η ναυτεμπορικη σε χθεσινη αναρτηση.  απο οτι φαινεται δεν θα βλεπουν το περαμα με τα κυαλια, αντε και με drone, μονο οι συνασθενεις, αλλα και πολλοι αλλοι.

Quote

Η προκήρυξη

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην προκήρυξη: 
1. Η παρούσα πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος δεν συνιστά από μόνη της στάδιο διαγωνισμού ανάθεσης σύμβασης.

2. Η επιλογή του Μητρώου Εγκεκριμένων Εργολάβων θα πραγματοποιηθεί μέσω της διαδικασίας αξιολόγησης, που αναφέρεται λεπτομερώς στο άρθρο 5 του παρόντος εγγράφου.

3. Οι κατηγορίες εργασιών/υπηρεσιών είναι οι ακόλουθες:

Α. Σιδηρουργικές και σωληνουργικές εργασίες    
B. Μηχανολογικές εργασίες συστημάτων /εξοπλισμού 
Γ. Ηλεκτρολογικές εργασίες συστημάτων /εξοπλισμού
Δ. Εργασίες συστημάτων αυτοματισμού
E. Εργασίες υδροβολής /αμμοβολής/βαφής
ΣΤ. Ικριώματα 
Ζ. Εργασίες καθαρισμού δεξαμενών καυσίμων   
H. Εργασίες σε προπέλες 
Θ. Εργασίες σε λεβητοστάσια
Ι. Εργασίες σε υπερπληρωτές 
K. Υδραυλικές εργασίες   
Λ. Εργασίες θέρμανσης, αερισμού και κλιματισμού
M. Εργασίες μονώσεων 
N. Ξυλουργικές εργασίες 
Ξ. Μετασκευαστικές εργασίες
Ο. Υπηρεσίες σκαφών ρυμούλκησης/φορτηγίδων  
Π. Μίσθωση γερανών 
Ρ. Άλλα

* Οι υποψήφιοι που πληρούν τα ζητούμενα κριτήρια θα καταχωρούνται στο Μητρώο Εγκεκριμένων Εργολάβων του ΟΛΠ και εφεξής θα θεωρείται ότι έχουν τα προσόντα να παρέχουν τις εργασίες/υπηρεσίες των ανωτέρω κατηγοριών. Οι επιλέξιμοι προμηθευτές θα υπόκεινται σε περιοδική και ετήσια αξιολόγηση αναφορικά με:

 i) την ποιότητα των προϊόντων που έχουν παραδοθεί.

ii) την ποιότητα των υπηρεσιών/εργασιών μετά την πώληση.

iii) τους συμφωνηθέντες χρόνους παράδοσης.

iv) την εγκυρότητα/ισχύ των δικαιολογητικών, τα οποία υποβλήθηκαν και με τα οποία δηλώνεται ότι πληρούν τα κριτήρια.

v) την ποιότητα των εργασιών και των υπηρεσιών που παρείχαν στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

* Ο ΟΛΠ διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει από το μητρώο των προμηθευτών τους επιλέξιμους προμηθευτές που δεν συμμορφώνονται με τα κριτήρια της περιοδικής αξιολόγησης.

Μετά την παρέλευση της ανωτέρω προθεσμίας, ο ΟΛΠ θα εξακολουθεί να δέχεται αιτήσεις ένταξης στο Μητρώο Εγκεκριμένων Εργολάβων, ωστόσο α) θα αξιολογεί και επαναξιολογεί τα υφιστάμενα μέλη του Μητρώου και β) θα αξιολογεί νέες αιτήσεις τον Δεκέμβριο κάθε έτους ή οποτεδήποτε αποφασίσει η ανώτατη διοίκηση του ΟΛΠ και το Μητρώο Εγκεκριμένων Εργολάβων θα προσαρμόζεται αναλόγως.

Βασικά κριτήρια αξιολόγησης

Τα κριτήρια αξιολόγησης θα είναι τα ακόλουθα:

1) Το επιχειρηματικό/εταιρικό προφίλ του αιτούντος με απόδοση βαθμολογίας μέχρι 30.

2) Η οικονομική δυνατότητα - Σταθερότητα του αιτούντος με απόδοση βαθμολογίας μέχρι 30.

3) Ο γενικός τιμοκατάλογος των εργασιών και των υπηρεσιών με απόδοση βαθμολογίας μέχρι 20.

4) Τα πρότυπα ποιότητας/ πρότυπα ασφάλειας, υγείας και περιβάλλοντος με απόδοση βαθμολογίας μέχρι 20.

Βαθμολογία

Η ελάχιστη βαθμολογία για την εισαγωγή στο Μητρώο Εγκεκριμένων Εργολάβων δεν μπορεί να είναι μικρότερη του ογδόντα (80).

Σε περίπτωση που οι αιτούντες ξεπερνούν τη βαθμολογία των ογδόντα (80) βαθμών και είναι περισσότεροι από δέκα (10) σε κάθε κατηγορία, στο Μητρώο Εγκεκριμένων Εργολάβων θα εισαχθούν οι δέκα (10) πρώτοι που έχουν την υψηλότερη βαθμολογία.

Απόρριψη αίτησης

Ενδεικτικοί λόγοι απόρριψης μίας αίτησης:

* Εάν διαπιστωθεί ότι τα στοιχεία που παρέχει ο αιτών είναι αναληθή/ανακριβή.

*Εάν ο ΟΛΠ κρίνει ότι υφίστανται ανακολουθίες στο σύνολο των δικαιολογητικών.

* Εάν, κατόπιν αιτήματος του ΟΛΠ για επιβεβαίωση, ο αιτών δεν επιβεβαιώσει οποιοδήποτε στοιχείο περιλαμβάνεται στα δικαιολογητικά.
* Εάν δεν πληρούνται οι ελάχιστες προϋποθέσεις.

* Εάν δεν τηρούνται οι όροι της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

vaal te talk

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Τάξη και Αταξία: Τι πραγματικά συμβαίνει στη ΝΕΖ;

Quote

Σχετικά με το άρθρο της Ναυτεμπορικής την Δευτέρα 15 Ιουλίου 2019 με τίτλο «Σε τάξη επιχειρεί να βάλει ο ΟΛΠ τη ΝΕΖ» και επειδή θεωρούμε ότι πρέπει να ακούγονται όλες οι απόψεις, παραθέτουμε και κάποιες επιπλέον πληροφορίες…

Με βάση το νόμο 4404/2016 η πλέον ιδιωτική επιχείρηση ΟΛΠ Α.Ε. αποτελεί πάροδο υποδομών για τον ευρύτερο λιμένα του Πειραιά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έχει δικαίωμα να διαχειρίζεται και να κερδοφορεί από τη μίσθωση χώρων, ντόκων, υποστέγων και δεξαμενών, καθώς και από την παροχή στα πλοία των υπηρεσιών ρευματοδοσίας, υδροδοσίας, παραλαβής και διαχείρισης υγρών και στερεών καταλοίπων. Τα θέματα που σχετίζονται με αυτές τις παραπάνω υπηρεσίες και διαδικασίες και την κατάφωρη εκμετάλλευση της δεσπόζουσας θέσης της ΟΛΠ Α.Ε. αλλά και γενικά τη μονοπωλιακή εκμετάλλευση της ακτοπλοΐας, της πάσχουσας Ελληνόκτητης κρουαζιέρας καθώς και των πλοιοκτητών σκαφών μικρών αποστάσεων θα τα αναλύσουμε σε δεύτερο χρόνο.

Στο άρθρο του Κου. Τσιμπλάκη γίνεται αναφορά στην “τάξη” στην οποία ο Κινέζος επενδυτής θέλει να βάλει την Ελληνική Ναυπηγοεπισκευή, η οποία όπως αναφέρει έχει φτάσει στο ναδίρ, και στους «ξεκάθαρους κανόνες» που θέλει να θέσει. Να επισημάνουμε στον αρθρογράφο ότι το ναδίρ στο οποίο αναφέρεται, περιλαμβάνει 450 υγιείς επιχειρήσεις, ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμερες που έχουν πιστοποιηθεί από το Ελληνικό δημόσιο και όχι από κάποιον ιδιώτη – με τον οποίο να έχουν άμεση οικονομική εμπλοκή. Επίσης να επισημάνουμε ότι αυτό το ναδίρ περιλαμβάνει επενδύσεις σχεδόν 500 εκατομμυρίων ευρώ, όσα περίπου ΘΑ βάλει και ο επενδυτής! Μόνο που οι Ελληνικές μικρομεσαίες ναυπηγοεπισκευαστικες επιχειρήσεις στις οποίες αναφερόμαστε δεν ΘΑ τα επενδύσουν υπό κάποιους όρους….ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ποσό πλέον των 500 εκατομμυρίων άνευ όρων με μοναδικό ελεύθερο χώρο εδώ και πολλά χρόνια τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος. Πρόκειται για κεφάλαια που επενδύθηκαν σε μεγάλο βαθμό εντός κρίσης και δεν προέρχονται από Ευρωπαϊκή επιδότηση όπως αυτά της ΟΛΠ Α.Ε. ούτε είναι προίκα από τα ταμεία της. Οι Έλληνες εργαζόμενοί αυτών των επιχειρήσεων που θέλει η COSCO να βάλει σε τάξη, επισκευάζουν πλοία μέσα στις εγκαταστάσεις της στη Κίνα για λογαριασμό των Ελλήνων πλοιοκτητών. Μάλιστα σε τέτοια αταξία βρίσκονται, που κάποιες από αυτές αποτελούν εδώ και χρόνια τους πρωταγωνιστές στο τομέα της Ναυπηγοεπισκευής παγκοσμίως. Και το ερώτημα είναι ΕΑΝ είναι σε αυτή τη τραγική κατάσταση που ισχυρίζεται η ΟΛΠ Α.Ε. και προσπαθεί να περάσει και προς την κοινωνία, γιατί θέλει να εκμεταλλευτεί το όνομα Ελληνική ναυπηγοεπισκευή και δεν το ονομάζει Κινέζικη επισκευή πλοίων σε Ευρωπαϊκό έδαφος;

Σχετικά με το ζήτημα της άδειας Ναυπηγείου στο χώρο της ΝΕΖ Περάματος…. Η σύμβαση παραχώρησης την οποία υπέγραψε η COSCO για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ Α.Ε. Δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας Ναυπηγείου σε συγκεκριμένο χώρο και για συγκεκριμένα σκάφη. Γιατί άραγε ο Κος Τσιμπλάκης δεν ενημερώνεται για τον Ελληνικό νόμο;  Η δημιουργία ναυπηγείου δεν προσκρούει στις αντιδράσεις των επιχειρήσεων της ναυπηγοεπισεκυής αλλά Άρθρο 17 παράγραφος 2 του νόμου 3325/2005, που αφορά τις περιβλλοντικες οχλήσεις στο Άρθρο 27 του ιδίου νόμου, που προβλέπει τις εξαιρέσεις. Δεν καθυστερούν λοιπόν την επένδυση κάποιοι επιχειρηματίες με βύσμα… αλλά η ίδια ανάγκη των κατοίκων του Πειραιά για βιώσιμο περιβάλλον .

Τέλος, εάν ο Κος Τσιμπλάκης ενδιαφέρεται τόσο πολύ για την βιωσιμότητα του λιμανιού του Πειραιά ας γνωστοποιήσει στο κοινό την τιμολογιακή πολιτική της ΟΛΠ Α.Ε. για το κόστος δεξαμενισμού και παροχών αλλά και για τις επιπλέων χρεώσεων (penalty) αυτών, ώστε να διαπιστώσουμε ποιος φορέας πραγματικά καθυστερεί και αποτρέπει τα ξένα κεφάλαια της παγκόσμιας πλοιοκτησίας να προσεγγίσουν το λιμάνι του Πειραιά.

Αυτά τα ελάχιστα για αρχή και η συνέχεια αναμένεται σύντομα…

Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι ο ΟΛΠ-Cosco θέλει να πάρει άδεια ναυπηγείου  και αυτό το μητρώο που θέλει να δημιουργήσει είναι για να διαλέγει υπεργολάβους για να κάνει τις εργασίες επισκευής πλοίων!!

Link to comment
Share on other sites

Γενικά  Καθημερινή και Ναυτεμπορική παίρνουν και ανεβάζουν αμάσητα και χωρίς έρευνα πολλά απο τα non-papers που παίρνουν απο απρόσωπες μεγάλες εταιρείες. Το μητρώο εταιρειών επισκευής είναι δαιδαλώδες. Δαιδαλώδης και η Ελληνική νομοθεσία και ο κάθε μπάρμπας στην κορώνη. Πάντως καλά τα λέει . Αυτο εγω που δεν μπορώνα καταλάβω ειναι γιατι να την καίει τόσο το ναυπηγείο σκαφών για το οποίο δεν παίρνει άδεια,γιατι για τι άλλο να κόπτεται?Να κατασκευάσει καράβια στην πανάκριβη Ελλάδα ?

Αν γνωρίζω καλά μια γυναίκα ήταν το κεφάλι ,αλλα δεβλέπω να φάινεται.Έχει τη βάση του στην περιοχή μας.

Link to comment
Share on other sites

Η ανακοίνωση του σωματείου των Εργοδοτών των Ναυπηγοεπισκευαστών σχετικά με το άρθρο της ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ

Quote

Με έκπληξη διαβάσαμε το άρθρο σας με τίτλο «Σε τάξη επιχειρεί να βάλει η ΟΛΠ τη ΝΕΖ» όπως αυτό δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Ναυτεμπορική την Δευτέρα, 15 Ιουλίου το οποίο μοιάζει περισσότερο με δελτίο τύπου της ΟΛΠ AE μιας και ταυτίζεται 100% με τα σχέδια της ΟΛΠ. Επειδή πιστεύουμε ως  Ένωση Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά ότι η ταύτιση αυτή είναι αποτέλεσμα ελλιπής σας ενημέρωσης και μόνο θα θέλαμε ευγενικά να σημειώσετε τα παρακάτω:

1. Λέτε στην εισαγωγή του άρθρου σας «Πρώτο βήμα η δημιουργία μητρώου». Όπως γνωρίζεται όλες οι επιχειρήσεις της ΝΕΖ υπάγονται στο μητρώο του υπουργείου βιομηχανίας και λειτουργεί κάτω από αυστηρούς κανόνες, όπως διέπονται από τον νόμο 3551 περί μητρώου Ναυπηγοεπισκευαστών . Πάντα οι κανόνες αυτοί μπορούν να εκσυγχρονιστούν αλλά σίγουρα δεν περιμένουμε η ΟΛΠ ΑΕ να φτιάξει κάτι που υπάρχει ήδη. Απλά η ΟΛΠ ΑΕ για λόγους που θα εξηγήσουμε πιο κάτω θέλει την δημιουργία δικού της. Το παράνομο μητρώο της ΟΛΠ δεν είναι μητρώο αξιολόγησης, μιας και αυτό λειτουργεί από το υπουργείο αλλά μητρώο αξιολόγησης του πλησιέστερου των επιθυμιών.

2. Επίσης στην εισαγωγή λέτε «Όσες εταιρείες ενταχθούν θα μπορούν να αναλαμβάνουν εργασίες στην περιοχή της ΝΕΖ». Όπως θα γνωρίζεται βάση νόμου η ΟΛΠ ΑΕ δεν δίνει άδειες εργασίες και ούτε μπορεί να δώσει μιας και όπως έχει υπογράψει στην «Σύμβαση Παραχώρησης», ο ΟΛΠ κάνει μόνο την  «διαχείριση των εγκαταστάσεων του». Άρα όπως αντιλαμβάνεστε η ΟΛΠ παρατυπεί.

3. Επίσης στην εισαγωγή λέτε «από την πρώτη στιγμή που πήρε τον έλεγχο  στο μεγάλο λιμάνι ξεκαθάρισε». Θα θέλαμε να σας πούμε ότι δεν ξεκαθάρισε τίποτα!!! Υπέγραψε την σύμβαση παραχώρησης, την οποία και αποδέχθηκε εις ολοκλήρου και από τότε προσπαθεί με διάφορα τεχνάσματα να την  καταστρατηγήσει. Βλέπε υποβολή Master Plan με αλλαγή χρήσης γης, δημιουργία ναυπηγείου, εγκατάσταση πλωτής δεξαμενής στην Ψυττάλεια κλπ. Να σας ενημερώσουμε ότι όλα τα παραπάνω έχουν πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης και των αρμόδιων διοικητικών οργάνων και παντού καταπίπτουν. Τυχαίο; Έτσι το «Μητρώο της ΟΛΠ ΑΕ» αποτελεί άλλο ένα τέχνασμα της ΟΛΠ ΑΕ να καταστρατηγήσει  την πολύπαθη σύμβαση παραχώρησης.

4. Επίσης στην εισαγωγή λέτε «με ξεκάθαρους κανόνες». Το θεωρούμε υπαινιγμό ότι δηλαδή μέχρι τώρα τα πράγματα γίνονταν με άλλους τρόπους και τώρα θα δημιουργηθεί η διαφάνεια. Ο ισχυρισμός μας υποστηρίζεται και από τις «δηλώσεις στελεχών του Κινέζικου Ομίλου» που φιλοξενείτε στο άρθρο σας που χαρακτηριστικά λένε «θα μπει τάξη στο χώρο».

5.  Πιο κάτω στο τέλος της 2ης παραγράφου του κυρίου άρθρου σας λέτε «Ωστόσο και αυτή η προσπάθεια…θίγονται τα συμφέροντα τους.» Θα θέλαμε να σημειώσετε ότι αρχικά θίγεται ο νόμος με τις παραβιάσεις της σύμβασης παραχώρησης. Σε συνέχεια θίγεται η διαφανής διαδικασία ανάληψης έργου και τελευταία θίγονται οι επιχειρήσεις μας οι εργαζόμενοι μας και οι συναφείς κλάδοι.

6. Ο υπότιτλος «Πρόσκληση» που χρησιμοποιείται μας βρίσκει αντίθετους μιας και είναι το πρώτο στάδιο διαγωνισμού αφού ο ενδιαφερόμενος δίνει και λίστα τιμών και η ίδια η ΟΛΠ ΑΕ το δημοσιεύει στο πεδίο των διαγωνισμών της!!!

7. Το γεγονός όπως αναφέρεται στην 3η παράγραφο «να βελτιώσει τις δυνατότητες και την αποδοτικότητα στον τομέα της επισκευής πλοίων» θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου μας λειτουργούν με τα υψηλότερα ευρωπαϊκά, άρα και παγκόσμια στάνταρ ποιότητας και η αποδοτικότητα μας είναι φημισμένη παγκόσμια, μιας και ο χρόνος παράδοσης των έργων μας είναι ένα από τα δυνατά μας «χαρτιά».

8. Πιο κάτω γράφετε «να δημιουργήσει περισσότερες ευκαιρίες εργασίας». Θα θέλαμε να επισημάνουμε και ενημερώσουμε ταυτόχρονα ότι οι κυριότερες αιτίες που η ΝΕΖ είναι σε μαρασμό είναι η έλλειψη δεξαμενών (ακόμη και αυτή που έφερε η ΟΛΠ δεν είναι η καταλληλότερη για το μέγεθος της και με πολλά τεχνικά προβλήματα), τα υπερβολικά τιμολόγια που χρεώνει η ΟΛΠ για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του που δεν έχουν αντίκρισμα στην Μεσόγειο καθώς και ένα κακό συνδικαλιστικό παρελθόν των εργαζομένων που έχει αφήσει μία κακιά φήμη να πλανιέται. Καλύτερα, θα συμβουλεύαμε την ΟΛΠ ΑΕ, να ξεκινήσει μία αναπροσαρμογή της τιμολογιακής της πολιτικής και των παρεχόμενων υπηρεσιών της και μετά να ψάξει για τα υπόλοιπα, που δεν την αφορούν άλλωστε.

9. Το γεγονός που διατυμπανίζει η ΟΛΠ ΑΕ και γράφεται ότι «θα ενεργεί ως υπεύθυνος διαχείρισης έργου, σε αυστηρά συμβουλευτικό επίπεδο» ενώ θα «ορίζει και αναθέτει σε τοπικά συνεργεία» εργασίες είναι ένα ακόμη παιχνίδι λέξεων της ΟΛΠ ΑΕ για να κρύψει από τον διαγωνισμό, την ευθεία πρόθεση του να δρα ως ναυπηγείο, κάτι που απαγορεύεται από τον Ελληνικό νόμο. Όπως προαναφέραμε άλλωστε αυτό το παιχνίδι των λέξεων και αλλαγών κάνει σε όλα τα επίπεδα η ΟΛΠ ΑΕ για να καταστρατηγήσει την Σύμβαση Παραχώρησης και να δημιουργήσει νέο δε δικασμένο.

10. Τελειώνοντας με τις αντιρρήσεις / παρατηρήσεις μας σχετικά με το άρθρο σας θα θέλαμε να τονίσουμε ότι στους 18 υποτιθέμενους κλάδους του διαγωνισμού αν επιλεχθούν στην καλύτερη 10 επιχειρήσεις ανά κλάδο που αναφέρεται ως μέγιστο όριο, δηλαδή 180 επιχειρήσεις, τότε τι θα γίνουν οι υπόλοιπες; Αυτήν την στιγμή δραστηριοποιούνται περίπου 450 επιχειρήσεις, χωρίς να υπολογίζουμε τις συναφείς. Πού είναι η ανάπτυξη που πρεσβεύουν;

Θα ήταν χαρά μας να συναντηθούμε, όπου και όποτε μας υποδείξετε, για να μπορέσουμε από κοντά να σας παρουσιάσουμε την ένωση μας, να σας δείξουμε το «αποτύπωμα μας» στην τοπική κοινωνία, τις επενδύσεις μας και αναλυτικά να σας εξηγήσουμε τις θέσεις μας, τις προτάσεις μας για ανάπτυξη της ΝΕΖ αλλά και την ολισθαίνουσα πορεία της ΟΛΠ ΑΕ με το χρονικό από τον ερχομό του νέου «επενδυτή» και τις συνεχόμενες και δυναμικά διαφοροποιούμενες προσπάθειες του να παραβιάσει την Σύμβαση Παραχώρησης.

Εμείς αλλά και οι συναφείς εργοδοτικές ενώσεις, τελούμε υπό αγρύπνηση και θα βρισκόμαστε ενάντια σε οποιαδήποτε καταστρατήγηση του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού νόμου.

Ελπίζοντας ότι θα κερδίσουμε λίγο από τον χρόνο σας για μία συνάντηση και φιλοξενία των θέσεων μας στην έγκριτη εφημερίδα σας.

 

Link to comment
Share on other sites

ειναι αληθεια οτι η COSCO,, απο τη στιγμη που ανελαβε το λιμανι του Πειραια, δειχνει επεκτατικες διαθεσεις, αλλα αν διαβασει κανεις την κριτικη που ασκειται (δειτε ενδεικτικα τις δυο τελευταιες ανακοινωσεις που παρεθεσε ο @Panagia Ekatontapiliani), θα πιστεψει οτι οταν ηρθε η Cosco η ζωνη εσφυζε απο δραστηριοτητα και ο μαρασμος επηλθε λογω των πρακτικων του νεου βασικου μετοχου.

Link to comment
Share on other sites

περα απο τις καταγγελιες και τους πυρινους λογους, κανεις δεν εχει απαντησει στο βασικο ερωτημα

On 7/18/2019 at 6:22 PM, proud_ionian said:

 οταν ηρθε η Cosco η ζωνη εσφυζε απο δραστηριοτητα και ο μαρασμος επηλθε λογω των πρακτικων του νεου βασικου μετοχου.

?

Link to comment
Share on other sites

Ούτε πριν εσφυζε από ζωή η ναυπηγοεπισκευαστικη ζώνη, ούτε και τώρα με την έλευση της νέας δεξαμενης στο Πέραμα. Οι χρεώσεις του ΟΛΠ είτε για δεξαμενισμο, είτε για τη παραμονή στους ντοκους επί των ημερών της Cosco έχουν ανέβει για τους πελάτες της ζώνης, ενώ υπάρχουν πλέον χρεώσεις και στις εταιρείες της ναυπηγοεπισκευαστικης ζώνης για την είσοδο των επαγγελματικών τους οχημάτων!!! 

Link to comment
Share on other sites

Πέρυσι το καλοκαίρι είχε απορριφτεί το αίτημα του ΟΛΠ για άδεια ναυπηγείου στο Πέραμα

Quote

H επιτροπή ενδικοφανών προσφυγών του υπουργείου Οικονομίας αποφάσισε το απόγευμα της Παρασκευής με ψήφους 9-1 (μειοψήφησε ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ) να απορρίψει το αίτημα της διοίκησης του ΟΛΠ για αδειοδότηση εγκατάστασης ναυπηγείων στο Πέραμα, που είχε υποβληθεί στις 17 Ιουλίου, ύστερα από απόρριψή του από την Περιφέρεια Αττικής. Η διοίκηση του ΟΛΠ αναμένεται τώρα να στραφεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης η Cosco θα επενδύσει 55 εκατομμύρια ευρώ σε δεξαμενές στον Πειραιά, για να ενισχύσει την ναυπηγοεπισκευή. Στη σύμβαση προβλέπεται ότι «ο ΟΛΠ θα υπέχει με δικό του κίνδυνο και έξοδα υποχρέωση για παροχή υπηρεσιών που απαιτούνται για την παροχή, παράδοση και εκμίσθωση πρόσθετων υποδομών και ναυπηγοεπισκευαστικών δυνατοτήτων (συμπεριλαμβανομένων πλωτών δεξαμενών για την τροφοδοσία σκαφών μεγέθους Post Panamax ή μεγαλύτερων) με σκοπό την παροχή υπηρεσιών σε σκάφη χωρητικότητας που επί του παρόντος δεν εξυπηρετείται για επισκευαστικούς σκοπούς στον Λιμένα του Πειραιά, σε περιοχές που επί του παρόντος δεν φιλοξενούν ναυπηγοεπικευαστικές δραστηριότητες…».

Με απλά λόγια, η διοίκηση του ΟΛΠ έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει παρόμοια υποδομή με δεξαμενές που δεν υπάρχουν στον Πειραιά (π.χ. τη δεξαμενή των 300.000 τόνων), αλλά σε κάθε περίπτωση εκτός Περάματος.

Η διοίκηση του ΟΛΠ από την πλευρά της, επικαλούμενη άδειες που είχαν δοθεί το προηγούμενο διάστημα σε τέσσερα ναυπηγεία (τρία στη Σαλαμίνα και ένα στο Πέραμα), κατ’ εξαίρεση της νομοθεσίας που απαγορεύει εγκατάσταση βιομηχανικών δραστηριοτήτων βαριάς όχλησης στην Αττική –τέτοια είναι η ναυπηγοεπισκευή– ζήτησε από την Περιφέρεια Αττικής να πάρει άδεια λειτουργίας εγκατάστασης βαριάς περιβαλλοντικής όχλησης. Θεωρεί ότι για να δουλέψει η 80άρα δεξαμενή η άδεια είναι απαραίτητη προϋπόθεση. Η διοίκηση του ΟΛΠ μάλιστα επαναλαμβάνει σε όλους τους τόνους ότι οι περίπου 450 ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις θα έχουν πρόσβαση στην εγκατάσταση για την οποία ζητεί την αδειοδότηση, όπως εξάλλου δεσμεύεται από τη σύμβαση παραχώρησης. Ο ΟΛΠ που θα έχει την αστική και ποινική ευθύνη των επισκευών ζητεί από τις εταιρείες που θα χρησιμοποιούν την εγκατάσταση να πιστοποιηθούν από διεθνή οργανισμό αλλά και να έχουν ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα για τα πλοία της Cosco που επισκευάζουν.

Οι επαγγελματικές ενώσεις των ναυπηγοεπισκευαστών και των μηχανουργών ανησυχούν ότι με τις διαδικασίες αυτές θα αποκλεισθούν τα περισσότερα μέλη τους από τις διαδικασίες ναυπηγοεπισκευής στη δεξαμενή της Cosco, με εξαίρεση 4-5 επιχειρήσεις που διατηρούν προνομιακές σχέσεις με τη νέα διοίκηση του ΟΛΠ.

Να σημειωθεί ότι στη συνεδρίαση της επιτροπής ενδικοφανών προσφυγών, ο εκπρόσωπος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, μέλος της διοίκησης του οποίου είναι ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, ψήφισε εναντίον του αιτήματος του ΟΛΠ. Το θέμα συζητήθηκε πριν από περίπου έναν μήνα στο πλαίσιο του Δ.Σ. του επιμελητηρίου και σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», εκεί φάνηκε ότι μια μικρή ομάδα ναυπηγοεπισκευαστών στήριζε το αίτημα της διοίκησης του ΟΛΠ αλλά η μεγάλη πλειοψηφία, όπως εκφράζεται από τα επαγγελματικά σωματεία του κλάδου, ήταν αντίθετη. «Όταν συζητούσαμε το θέμα πριν συναφθεί η σύμβαση με την Cosco, μας έπεισε ο Στέργιος Πιτσιόρλας ότι τα συμφέροντά μας και συνεπώς το δικαίωμά μας για πρόσβαση στη ζώνη θα διασφαλιζόταν απόλυτα, καθώς ο ΟΛΠ θα ήταν πάροχος υποδομών τις οποίες θα μπορούσαμε να χρησιμοποιούμε όπως μέχρι τώρα», είπε στην «Κ» ο κ. Βασίλης Κανακάκης, πρόεδρος του μεγαλύτερου φορέα του κλάδου της ΣΕΝΑΒΙ. «Δεν θα έπρεπε καν να μπούμε ξανά σε αυτή τη συζήτηση που είχε ολοκληρωθεί πριν από το 2017». Ο κ. Κανακάκης θεωρεί ότι το κράτος είναι ανακόλουθο σε σχέση με τις δεσμεύσεις που ανέλαβε και σε αυτή του την τοποθέτηση έχει βρει την κατανόηση του υπουργού Νησιωτικής Πολιτικής Π. Κουρουμπλή, που εισηγείται στην κυβέρνηση ότι «οι μικροί δεν θα πρέπει να εξαφανισθούν». Συνολικά, ο κ. Κανακάκης υπολογίζει ότι στη ζώνη δραστηριοποιούνται σήμερα 450 επιχειρήσεις ναυπηγοεπισκευής και 110 δορυφορικές με πάνω από 5.000 εργαζομένους, δέχεται ωστόσο ότι θα πρέπει να γίνουν αλλαγές, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν χαθεί πελάτες που προτιμούν άλλους προορισμούς για να επισκευάσουν τα πλοία τους.

 

Link to comment
Share on other sites

Διαφωνίες Cosco - εταιρειών ναυπηγοεπισκευής για τη ΝΕΖ με θέμα τις άδειες, υποδομές για mega yachts και προκήρυξη ΟΛΠ για μητρώο

Quote

Δεν βρίσκουν κοινή γραμμή πλεύσης για την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιά (Cosco) και οι επιχειρήσεις της ναυπηγοεπισκευής. 

Η πρώτη κόντρα αφορούσε την άδεια ναυπηγείου που θέλει να βγάλει ο ΟΛΠ ΟΛΠ για τη ΝΕΖ. Κίνηση που έχει απορριφθεί τόσο σε επίπεδο Περιφέρειας όσο και σε επίπεδο υπουργείου Ανάπτυξης, αλλά βρίσκεται σε διαδικασία εξέτασης από το ΣτΕ. Η δεύτερη αφορούσε τις υποδομές για mega yachts που θέλει να δημιουργήσει ο ΟΛΠ, σύμφωνα με το master plan που είχε καταθέσει στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων. Αίτημα το οποίο και αυτό δεν έχει γίνει αποδεκτό, αφού συνδυάζεται με την άδεια ναυπηγείου που έχει αιτηθεί ο ΟΛΠ. 

Η τρίτη κατά σειρά αφορμή δόθηκε με την προκήρυξη του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, για τη δημιουργία μητρώου ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων.  

Στην προκήρυξη, θέμα για την οποία δημοσίευσε η «Ν», αναφερόταν μεταξύ άλλων ότι ο ΟΛΠ «θα ενεργεί ως υπεύθυνος διαχείρισης έργου, σε αυστηρά συμβουλευτικό επίπεδο, προκειμένου να παρέχει στους πελάτες υπηρεσίες “μιας στάσης” υψηλής ποιότητας και επαγγελματικού επιπέδου στον τομέα της διοίκησης έργων επισκευής πλοίων».

Ο ΟΛΠ, ως υπεύθυνος διαχείρισης έργου, για λογαριασμό των πελατών του, «θα χρησιμοποιήσει την επαγγελματική εμπειρία, τη γνώση, τις ικανότητες και τη δυνατότητα που διαθέτει, προκειμένου να επιλέξει, να ορίσει και να αναθέσει σε τοπικά συνεργεία, εταιρείες και προμηθευτές επισκευής πλοίων την εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών και υπηρεσιών προς τους πελάτες».

Όπως εξηγεί, αυτό θα γίνει μέσω της δημιουργίας ενός Μητρώου Εγκεκριμένων Εργολάβων, μέσω μίας δίκαιης και διαφανούς διαδικασίας αξιολόγησης και επιλογής για την παροχή εργασιών και υπηρεσιών αναφορικά με την επισκευή πλοίων στους πελάτες του ΟΛΠ.

Μάλιστα όπως επεσήμαναν στη «Ν» κύκλοι της διοίκησης του ΟΛΠ, το μητρώο αυτό θα αφορά τις επιχειρήσεις που θα συνεργάζονται με την Cosco, ενώ οι υπόλοιποι θα μπορούν να λειτουργούν όπως λειτουργούν και σήμερα. 

Οι αντιδράσεις 
Ωστόσο, η προκήρυξη, ειδικά μετά τη δημοσίευσή της από τη «Ν», προκάλεσε κύμα αντιδράσεων από φορείς που εκπροσωπούν επιχειρήσεις του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου. Για παράδειγμα η Ένωση Μηχανουργών Πειραιά σε επιστολή της προς τη «Ν», μεταξύ άλλων επισημαίνει:  

  • «Βάσει νόμου η ΟΛΠ ΑΕ δεν δίνει άδειες εργασίες και ούτε μπορεί να δώσει μιας και όπως έχει υπογράψει στη “Σύμβαση Παραχώρησης”, ο ΟΛΠ κάνει μόνο τη “διαχείριση των εγκαταστάσεών του”. Άρα όπως αντιλαμβάνεστε η ΟΛΠ παρατυπεί».
  • «Οι κυριότερες αιτίες που η ΝΕΖ είναι σε μαρασμό είναι η έλλειψη δεξαμενών (ακόμη και αυτή που έφερε η ΟΛΠ δεν είναι η καταλληλότερη για το μέγεθός της και με πολλά τεχνικά προβλήματα), τα υπερβολικά τιμολόγια που χρεώνει η ΟΛΠ για τις παρεχόμενες υπηρεσίες που δεν έχουν αντίκρισμα στη Μεσόγειο καθώς και ένα κακό συνδικαλιστικό παρελθόν των εργαζομένων που έχει αφήσει μία κακιά φήμη να πλανιέται.   
  • Θέλαμε να τονίσουμε ότι στους 18 υποτιθέμενους κλάδους του διαγωνισμού αν επιλεχθούν στην καλύτερη 10 επιχειρήσεις ανά κλάδο που αναφέρεται ως μέγιστο όριο, δηλαδή 180 επιχειρήσεις, τότε τι θα γίνουν οι υπόλοιπες; Αυτήν την στιγμή δραστηριοποιούνται περίπου 450 επιχειρήσεις, χωρίς να υπολογίζουμε τις συναφείς».  

Το ψήφισμα 
Νωρίτερα, στις αρχές Ιουλίου επίσης, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας, ο Σύνδεσμος Ναυπηγείων Περάματος, αλλά και η Ένωση Μηχανουργών Πειραιά υιοθέτησαν ψήφισμα στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρουν: 

  • Η μόνη προϋπόθεση πρόσβασης των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων στη ΝΕΖ, οφείλει να είναι η θεσμοθετημένη από την πολιτεία εγγραφή στο μητρώο ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων (όχι αυτό που θέλει να δημιουργήσει ο ΟΛΠ). 
  • Να απαγορεύσει τις καταχρηστικές χρεώσεις εισόδου για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα των ναυπηγοεπισκευατικών επιχειρήσεων στους χώρους των ναυπηγοεπισκαστικών επιχειρήσεων Πειραιά. Τα τέλη αυτά, σύμφωνα με τον κανονισμό του ΟΛΠ, δεν έχουν εφαρμογή στις επιχειρήσεις αυτές. 

Τέλος το ψήφισμα χαρακτηρίζει την προσπάθεια του ΟΛΠ, ως «παραμητρώο ευνοούμενων επιχειρήσεων».

Πού οφείλεται η κόντρα
Η «Ν» προκειμένου να καταγράψει τις βαθύτερες αιτίες της διαμάχης που έχει ξεσπάσει μεταξύ ΟΛΠ (Cosco) και ναυπηγοεπισκευαστικών και συναφών επιχειρήσεων, ήρθε σε επικοινωνία με ανθρώπους που έχουν πολυετή εμπειρία. Από τα λεγόμενά τους, το ζήτημα μπορεί να εξηγηθεί με όρους οικονομίας. 

Από τη μια οι ναυπηγοεπισκευαστικές και συναφείς επιχειρήσεις θέλουν να διατηρήσουν το χώρο της ΝΕΖ ανοικτό για όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου, αφού στα ναυπηγεία τον πρώτο και τελευταίο λόγο έχουν οι διοικήσεις των επιχειρήσεων.  

Από την άλλη ο ΟΛΠ, ο οποίος κάνει επενδύσεις ύψους τουλάχιστον 55 εκατ. ευρώ στη ΝΕΖ, επιθυμεί οι επενδύσεις αυτές να είναι βιώσιμες, και αναζητά τρόπους να μπει πιο ενεργά στο “παιχνίδι” αυτό ώστε να εξασφαλίσει ότι σε βάθος χρόνου ότι δεν θα είναι ζημιογόνα η συγκεκριμένη επένδυση.   

Οι ίδιοι άνθρωποι επεσήμαναν στη «Ν» ότι το λιμάνι με την Cosco στο πηδάλιο κάνει τα πρώτα του βήματα (αν αναλογιστεί κανείς ότι θα έχουν τη διαχείριση του λιμανιού για τα επόμενα 40 χρόνια), και ότι με τον καιρό αναμένεται να βρεθούν οι απαραίτητες ισορροπίες. 

 

Link to comment
Share on other sites

Μετά τους ΣΕΝΑΒΙ-ΕΜΒΠ, και η ΕΕΝΜΑ καταγγέλλει το εγχείρημα του ΟΛΠ για μητρώο εταιρειών στη ΝΕΖ

Quote

Την αντίθεσή της σε πρακτικές ή διαδικασίες που θα αντιστρατεύονται το δικαίωμα και το συγκριτικό πλεονέκτημα του πλοιοκτήτη ή διαχειριστή, να επιλέγει όποιο συνεργείο ή εταιρεία επιθυμεί, προκειμένου να εκτελέσει εργασίες στο πλοίο στη ναυπηγοεπισκευαστική βάση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, καθώς και σε τυχόν πρόσθετες επιβαρύνσεις ή ειδικές από τον ΟΛΠ χρεώσεις, εκφράζει η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ).

Πρόκειται για τη δεύτερη σε σειρά αντίδραση φορέα της ναυτιλιακής και παραναυτιλιακής κοινότητας του Πειραιά, για την πρόθεση του ΟΛΠ να δημιουργήσει το δικό του μητρώο εταιρειών με τις οποίες θα συνεργάζεται για να παρέχει, σε πελάτες του, εργασίες ναυπηγοεπισκευής εντός της ΝΕΖ.

Η προκήρυξη που δημοσίευσε ο ΟΛΠ, αρχικά προκάλεσε κοινή αντίδραση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Nαυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) και της Ένωσης Μηχανουργών Βιοτεχνών Πειραιά (ΕΜΒΠ), που με έγγραφά τους προς τη «Ν», είχαν τονίσει, μεταξύ άλλων:

  • «Βάσει νόμου η ΟΛΠ ΑΕ δεν δίνει άδειες εργασίας και ούτε μπορεί να δώσει, μια και όπως έχει υπογράψει στη Σύμβαση Παραχώρησης, ο ΟΛΠ κάνει μόνο τη "διαχείριση των εγκαταστάσεών του".
  • Η μόνη προϋπόθεση πρόσβασης των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων στη ΝΕΖ, οφείλει να είναι η θεσμοθετημένη από την πολιτεία εγγραφή στο μητρώο ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων (όχι αυτό που θέλει να δημιουργήσει ο ΟΛΠ)».

Η ΕΕΝΜΑ
Λίγες μέρες μετά, θέση σχετική με την πρόθεση του ΟΛΠ να δημιουργήσει μητρώο, έλαβε και η ΕΕΝΜΑ. Σε επιστολή της προς τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ capt. Fu, επισημαίνει τα εξής:

  • Η shortsea ναυτιλία, καθώς και η ακτοπλοΐα είναι στη χώρα μας οι βασικοί αιμοδότες του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου.
  • Η ΕΕΝΜΑ καθιστά σαφές ότι, ενώ δεν είναι αντίθετη με τον ισχυρισμό του ΟΛΠ ΑΕ να νοικοκυρέψει τα θέματα των ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών στην περιοχή δικαιοδοσίας του, ωστόσο θα διαφωνήσει με πρακτικές ή διαδικασίες, που θα αντιστρατεύονται το δικαίωμα και συγκριτικό πλεονέκτημα του Πλοιοκτήτη ή Διαχειριστή, να επιλέγει ελεύθερα το όποιο συνεργείο ή εταιρεία για να εκτελέσει τις σχετικές εργασίες.

Όσον αφορά την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη συγκρότηση μητρώου εταιρειών που εξέδωσε η ΟΛΠ ΑΕ (21-6-19) περαιτέρω αναφέρει:

  • Ο ΟΛΠ ΑΕ έλαβε υπόψη του τις σχετικές διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/352, που αφορούν λιμενικές υπηρεσίες και εφαρμόζει αυτές στις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες που δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτές.
  • Όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο πρέπει να είναι εγγεγραμμένες στο Ειδικό Μητρώο Επιχειρήσεων και να πληρούν τις απαιτήσεις/κριτήρια του Ν. 3551/07.
  • Επομένως, η δημιουργία Μητρώου εγκεκριμένων από τον ΟΛΠ Εργολάβων και μάλιστα στον αρκετά μικρό αριθμό των δέκα, αναμφίβολα θα δημιουργήσει έντονες αντιδράσεις από τις λοιπές αντίστοιχες εταιρείες.
  • Η ελεύθερη και ανεμπόδιστη πρόσβαση στους χώρους δικαιοδοσίας του λιμένα Πειραιά και στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη διασφαλίζεται σαφώς για όλους τους παρόχους από τη σύμβαση παραχώρησης του Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ ΑΕ (Ν. 4404/16). Πρέπει λοιπόν να συνεχιστεί να εφαρμόζεται κανονικά, όπως και το συγκριτικό πλεονέκτημα του πλοιοκτήτη να επιλέγει το συνεργείο της επιθυμίας του, χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις ή ειδικές από τον ΟΛΠ χρεώσεις.
  • Τα ανωτέρω δεδομένα, πρέπει να είναι σεβαστά από τον ΟΛΠ ΑΕ και δεν θα πρέπει, σε καμία περίπτωση, να γίνει η όποια καταστρατήγηση ή παραβίασή τους.

Ο ΟΛΠ
Σημειώνεται ότι στην προκήρυξή του ο ΟΛΠ μεταξύ άλλων αναφέρει:

«Ο ΟΛΠ, ως υπεύθυνος διαχείρισης έργου, για λογαριασμό των πελατών του θα χρησιμοποιήσει την επαγγελματική εμπειρία, τη γνώση, τις ικανότητες και τη δυνατότητα που διαθέτει, προκειμένου να επιλέξει, να ορίσει και να αναθέσει σε τοπικά συνεργεία, εταιρείες και προμηθευτές επισκευής πλοίων την εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών και υπηρεσιών προς τους πελάτες». Όπως εξηγεί, αυτό θα γίνει μέσω της δημιουργίας ενός Μητρώου Εγκεκριμένων Εργολάβων, μέσω μίας δίκαιης και διαφανούς διαδικασίας αξιολόγησης και επιλογής για την παροχή εργασιών και υπηρεσιών αναφορικά με την επισκευή πλοίων στους πελάτες του ΟΛΠ.

Ωστόσο, αυτό ακριβώς είναι το σημείο όπου αντιδρούν και οι φορείς της ναυπηγοεπισκευής, οι οποίοι θεωρούν ότι βάσει του νόμου της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ στην Cosco, το ίδιο το λιμάνι δεν μπορεί να δίνει άδειες εργασίας, παρά μόνο να κάνει τη διαχείριση του χώρου.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας και αποκλεισμό του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων πραγματοποιούν τα μέλη της Ένωσης Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά αυτή την ώρα στη ΔΕΗ στο Κερατσίνι.

-Με κύριο αίτημα μας καμία απαλλοτρίωση Ναυπηγοεπισκευαστικού χώρου

-Μη μετατροπή νέου μώλου Δραπετσώνας και μώλου Δραπετσώνας

ΟΛΟΙ στην ΔΕΗ έξω από την Πύλη με τα επαγγελματικά φορτηγά μας, προκειμένου να συμμετέχουμε στον αποκλεισμό του ΣΕΜΠΟ (ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ), από τις 13:μμ έως 15:00μμ».

Επίσης, όπως αναφέρεται, πρόκειται να ακολουθήσει η 24ωρη απεργία τις Τετάρτης 2/10, καθώς και η μεγάλη απεργία και κινητοποίηση της Παρασκευής 4/10 που είναι κατά πάσα πιθανότητα η ημερομηνία έγκρισης/απόρριψης του master plan.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

που ακριβως αποβλεπει η cosco?

μηπως περιοριζοντας τους χωρους των "ελευθερων" ντοκων επισκευης, μαζι με την υιοθετηση του δικου της μητρωου συνεργζομενων συνεργειων, στοχος ειναι απλα να επιβαλει το δικο της ναυπηγειο δια της πλαγιας.

γενικως παντως στην ολη ιστοριας της εντασης μεταξυ της Cosco και επιχειρηματικων συμφεροντων του Πειραια, η κυβερνηση (νυν και πρωην) κατηγορουνται οτι λιγο ως πολυ κανουν τον Ποντιο Πιλατο.

Quote

Υπενθυμίζεται πως για να προχωρήσει η έγκριση του Master  Plan, πριν προστεθούν οι δύο νέες επενδύσεις στον μόλο της ΔEH και στον μόλο της Δραπετσώνας, οι Κινέζοι είχαν αναγκαστεί να πάρουν πίσω το σχέδιο για το εμπορικό κέντρο (θα λειτουργήσει πριν τον έλεγχο διαβατηρίων στο λιμάνι κρουαζιέρας).

Η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας φαίνεται πως είναι «και με τον χωροφύλακα και με τον αστυφύλακα». Από τη μία, επιδιώκει να τελειώσει το σίριαλ με το Master Plan γιατί οι Κινέζοι αντιδρούν. Από την άλλη, προσπαθεί να βρει συμβιβαστική λύση και με τους ισχυρούς παράγοντες του Πειραιά και της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης που δεν βλέπουν με καλό μάτι τις «επεκτατικές κινήσεις» των Κινέζων.

euro2day.gr

εκτος απο τη ΣΕΕΝ, εχουν κινητοποιηθει και οι Δημαρχοι της περιοχης (και δικαστικα).

Link to comment
Share on other sites

Παίζει και αυτό. Αλλά όπως και να το κάνεις, και αυτό να μην παίζει, προτιμάς σαν Cosco τα έσοδα από το να έχει κοντέινερ ή αυτοκίνητα ή οτιδήποτε άλλο ο συγκεκριμένος ντόκος, παρά τη φόρτωση 3 ρορό που στην τελική είναι πρόβλημα του ΥΕΝ και μεταφέρθηκαν εκεί αναγκαστικά γιατί έχουμε πολύ σοβαρά safety standards στο κεντρικό λιμάνι και δε γίνεται να φορτώνουν και τα εύφλεκτα μαζί με τους επιβάτες παραδίπλα.

Link to comment
Share on other sites

Τελικά δε θα αλλάξει τιποτα στο ΝΜΔ

Quote

Στην απόσυρση του σχεδίου για την περαιτέρω επέκταση του car terminal σε περιοχή που δραστηριοποιούνται οι ναυπηγοεπισκευαστές στον Νέο Μώλο Δραπετσώνας προχώρησε η διοίκηση του ΟΛΠ, κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων στο υπ. Ναυτιλίας.

Όπως, ωστόσο, διευκρινίστηκε, σχετικά με την επέκταση των container με την κατασκευή νέου προβλήτα, η πρόταση του ΟΛΠ παραμένει και θα εξεταστεί στη συνεδρίαση, καθώς ο ΟΛΠ επικεντρώνεται στη μεγάλη εικόνα που είναι η ανάδειξη του λιμανιού του Πειραιά σε ένα από τα μεγαλύτερα εμπορευματικά terminal της Ευρώπης.

 

Ειδικότερα, με τις επεκτάσεις που προτείνει για το ΣΕΜΠΟ, η ετήσια δυνατότητα διακίνησης conteiner στο μεγάλο λιμάνι της χώρας θα αυξηθεί από τα 7,2 εκατ. TEUS που είναι σήμερα, στα 10 εκατ. TEUS ετησίως.

Νωρίτερα, οι δήμαρχοι της περιοχής σε τοποθετήσεις τους, εξέφρασαν τις αντιρρήσεις του στο προτεινόμενο master plan.

 

O δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης τόνισε ότι «η κυβέρνηση και η ΕΣΑΛ όφειλε να έχει απορρίψει επι της αρχής το προτεινόμενο σχέδιο, που στην ουσία καταργεί το 50% της χερσαίαςναυπηγοεπισκευαστικής βάσης. Ο δήμος Περάματος δεν θα συμμετέχει σε καμία παρανομία, αποχωρούμε και δηλώνουμε ότι θα κινηθούμε δικαστικά. Η Cosco όλα αυτά τα χρόνια απαξιώνει εντελώς τις πόλεις και μας έχει γυρίσει την πλάτη. Γιατί δεν ανέβηκαν τα πρακτικά της ΕΣΑΛ στη ‘Διαύγεια’, όπως γινόταν στις προηγούμενες συνεδριάσεις; Εμείς από που θα ενημερωθούμε;» διερωτήθηκε ο δήμαρχος Περάματος.

 

«Αντιμετωπιζόμαστε με ένα τρόπο που θέλω να πιστεύω ότι δεν σας χαρακτηρίζει πολιτικά. Για εσάς είναι σαν να μην υπάρχουμε» δήλωσε από την πλευρά του ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος και πρόσθεσε ότι «θέλετε δεν θέλετε αυτό θα το ανατρέψουμε. Ας καταλάβετε ότι απέναντί σας δεν πρέπει να έχετε τις τοπικές κοινωνίες. Με καλέσατε σήμερα εδώ να κάνω τι; Διαβούλευση. Τη διαβούλευση την κάνει η εταιρεία και όχι η ΕΣΑΛ. Το σχέδιο αυτό έχει ένα και μοναδικό κριτήριο: το πως η εταιρεία θα αυξήσει τα κέρδη της. Δεν υπάρχουν γι’ αυτή οι τοπικές κοινωνίες και οι ανάγκες τους. Εσείς καλείστε σήμερα να πάρετε μία πολιτική απόφαση. Πώς μπορείτε να έχετε εμπιστοσύνη σε μία εταιρεία κολοσσό, η οποία μεταξύ Ιουνίου και Ιουλίου αλλάζει το Master Plan; Δεν μπορείτε κύριοι να πάρετε καμία απόφαση για το μέλλον τριών πόλεων. Γι’ αυτό αποχωρούμε» υπογράμμισε ο δήμαρχος Κερατσινίου.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας ΣΕΝΑΒΙ, Βασίλης Κανακάκης, είπε ότι «όλα αυτά που λέτε σήμερα εδώ, τα απαγορεύει η σύμβαση παραχώρησης. H επιμονή σας είναι οπωσδήποτε να μας καταστρέψετε. Τι θα κάνουν οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι στη ζώνη που θα πάνε; Για όλους αυτούς τους λόγους δεν κάνατε διαβούλευση. Αν νομίζετε ότι το cd που μας δώσατε πρόκειται για διαβούλευση, γελιέστε».

Ο πρόεδρος της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους», Νίκος Μπελαβίλας, ενημέρωσε τα μέλη της ΕΣΑΛ για τα καινούργια στοιχεία, που σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχουν στο νέο σχέδιο του Master Plan και αφορούν το duty free. Tόνισε ότι «τα μέλη της ΕΣΑΛ εγκρίνουν μελέτες με σχισμένες σελίδες» και ζήτησε την ακύρωση του έργου στoν νότια προβλήτα.

Έξω από το υπουργείο την ώρα που συνεδρίαζε η ΕΣΑΛ, δεκάδες εργαζόμενοι και επιχειρηματίες της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Περάματος πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας.

mononews.gr

 

 

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει ότι η Πλωτή Δεξαμενή “ΠΕΙΡΑΙΑΣ Ι” παραδόθηκε προς χρήση και επαναλειτουργεί ύστερα από τις προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης. Η “ΠΕΙΡΑΙΑΣ Ι” έχει μήκος 202 μ., εσωτ. πλάτος 31 μ., ανυψωτική ικανότητα 15.000 τόνων και μπορεί να υποδεχθεί πλοία με μεταφορική ικανότητα 40.000 τόνων.

Κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2019 η ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στο λιμάνι του Πειραιά, παρά την προσωρινή διακοπή λειτουργίας της δεξαμενής “ΠΕΙΡΑΙΑΣ Ι”, εμφανίζει άνοδο και τα δεξαμενιζόμενα πλοία έχουν αυξηθεί κατά + 11 %, ενώ και τα επισκευαζόμενα πλοία στη ΝΕΖ έχουν αυξηθεί κατά 7,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018.

Η Διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. έχει ως βασική προτεραιότητα την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής και την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Βάση Περάματος, που θα συμβάλλουν και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
20 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Τοποθετήθηκε η προέκταση της τσιμινιέρας του Superfast XI προς τα πλωρα. 

 

 

Εγώ στο συγκεκριμένο βίντεο πάντως δεν παρατηρώ το φουγάρο. Παρατηρώ τις ελλείψεις στο safety. Κανείς σε όλη τη διαδικασία δεν φορά κράνος, πουθενά. Οι μοναδικοί άνθρωποι που φορούν κράνος είναι στο τέλος του βίντεο κατά την τοποθέτηση επί του πλοίου. Και κρίνοντας από τις φόρμες τους, είμαι σίγουρος πως είναι πληρώματα της Superfast κι όχι εξωτερικοί συνεργάτες. Και φυσικά βλέπει κανείς πως το φουγάρο κατά την μετακίνηση περνά πάνω από παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Και κάτι μου λέει πως αν κάναμε ζούμ θα βλέπαμε και τσιγάρα στα χείλη.

 

Θα μου πεί κανείς, "Ρε Νίκ, αν σου πέσει αυτό το πράμα στο κεφάλι, θα σε σώσει το κράνος?" Προφανώς και όχι. Βλέπει όμως κανείς τη μεγαλύτερη εικόνα μιας από τις σοβαρότερες ελληνικές παθογένειες. Και σε επίπεδο κοινωνίας, και σε επίπεδο ναυτιλίας. Όσοι προσπαθούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους σε αυτό το κομμάτι, είναι περίεργοι, υπερβολικοί και αντιμετωπίζονται με χλεύη. Προφανώς επειδή είμαστε πιστοί χριστιανοί, μας προστατεύει ο Θεός.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...