Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Electronic Chart Display Information System

Με αφορμη ενα δημοσιευμα που ανεφερε οτι η Costamare μειωσε κατα 20% τις καταλανωσεις της φετος σε καυσιμα με τη χρηση ηλεκτρονικων χαρτων ανοιγω αυτο το thread.

Το ecdis απο μονο του ειναι ενα καλο βοηθημα. Μεχρι εκει ομως.

Αν ομως συνδεθει με Radar, Gyro, GPS, AIS τοτε ο καθενας απο μας μπορει να παει ενα πλοιο με ασφαλεια απο δω στην αλλη ακρη του κοσμου λαμβανοντας ολα τα απαραιτητα μετρα απο ενα υπολογιστη μονο..

Ακομα δεν ειναι υποχρεωτικο στα πλοια αν και θα γινει μολις φτιαχτουν ηλεκτρονικοι χαρτες για ολη τη γη..

Χρησιμοποιει πολλα ειδη χαρτων. Η φτηνοτερη λυση ειναι οι κλασικοι χαρτες σε σκαναρισμενη μορφη. Αντι δηλαδη να εχουμε ενα χαρτη στο chart table τον εχουμε μεσα σε ενα υπολογιστη..

Οι δυνατοτητες με ενα τετοιο μηχανημα ειναι απειρες. Μπορεις να σχεδιασεις την πορεια σου και να τυπωσεις ολα τα στοιχεια σε χαρτι. Βλεπεις το στοχο και μπορεις ανα πασα στιγμη να ξερεις προς τα που θα κινηθει.

Με τη χρηση ecdis εχουν μειωθει οι προσαραξεις και τα ατυχηματα κατα 44% καθολου ασχημα δηλαδη. Και ακομα χρησιμοποιειτε μονο απο το 10-20% του παγκοσμιου στολου.

Στην ελληνικη ακτοπλοια χρησιμοποιειται μονο στα HIGHSPEED, στα PALACE στα 2 μεγαλα BLUE STAR και στα νεοτευκτα της ΑΝΕΚ..

Link to comment
Share on other sites

Ενα βημα πιο κοντα δηλαδη στο ονειρο ολων των εφοπλιστων του κοσμου, δηλαδη πλοια χωρις πληρωμα. Να δω αμα γινει κι αυτο, τι θα ζηταει η ΕΕΕ για να γινει πιο ανταγωνιστικη η ελληνικη σημαια...

Link to comment
Share on other sites

Αυτο που λες ειναι πολυυυυυυυ μακρια ακομα. Θεωρω λιγο δυσκολο να μεινει ενα μηχανημα μονο του να πηγαινει το πλοιο οσο εξελιγμενο και αν ειναι αυτο...

Link to comment
Share on other sites

εδω τα κλειστα μηχανοστασια δεν επιασαν...λετε να δουμε κλειστη γεφυρα? με τιποτα.

κανα demo να παιξουμε στα pc μας υπαρχει?

Link to comment
Share on other sites

κανα demo να παιξουμε στα pc μας υπαρχει?

Ελα ντε ψαχνω και γω μετα μανιας... :D

Εχω και φορητο GPS οποτε θα κανω ελεγχο ανα πασα στιγμη

Link to comment
Share on other sites

παντως οτι και να γινει,η ανθρωπινη παρουσια στη γεφυρα ειναι επιβεβλημενη.

απο την εμπειρια μου,σε ενα πλοιο που δουλευα,το εξελιγμενο συστημα ecdis δουλευε παρα πολυ καλα και πραγματι σε πηγαινε μονο του εκει που του ελεγες.

ο ανθρωπινος παραγοντας διακρινεται στο ακολουθο παραδειγμα:

εν πλω στον ειρινικο απο αμερικη για ταιβαιν και με ταχυτητα 25 knots,ο λαμακας ο ουκρανος 3d mate,παει και βαζει στο ecdis ενα waypoint το οποιο ειχε συντεταγμενες αναποδα απο την πορεια μας.

ολα οκ γι'αυτον,δινει στο συστημα εντολη να ταξιδεψει το βαπορι.ελα που ομως μετα απο λιγο το βαπορι αρχισε να γυριζει σιγα σιγα με κατευθυνη αμερικη!!!το τι ακουσε απο τον captain αυτο ειναι το λιγοτερο!

γι'αυτο οταν πλεαμε κοντα σε ακτες.με αποφαση του captain δουλευαμε το συστημα μονο ως χαρτη και οχι ως συστημα πορειας του πλοιου.

Link to comment
Share on other sites

Μα ουτως η αλλως δεν πιστευω να υπαρχει κανεις που να πιστευει οτι θα αντικατασταθει πληρως ο ανθρωπινος παραγοντας. Και τα κλειστα μηχανοστασια που ειπωθηκε παραπανω ειναι απλα κλειστα μηχανοστασια. Οχι μη επανδρωμενα.

Οπως και να χει ειναι ενα πολυ βοηθητικο συστημα. Αλλα σε καμια περιπτωση οπως και με αλλα μηχανηματα δε μπορει να αντικαταστησει μια βαρδια και τον ανθρωπινο νου

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...