Jump to content
Shipfriends

Aegean Bunkering και τα εφοδιαστικά της


Recommended Posts

Για να δούμε συγκεντρωτικά το στόλο της Aegean!!

(για αποφυγή παρεξηγήσεων, κάποιες φώτο τις έχω ανεβάσει ο ίδιος και στο marinetraffic!)

Το Aegean Ace, ίσως ο συχνότερος επισκέπτης του Πειραιά!,

το Aegean II, το παλιότερο του στόλου,

το Aegean Orion, το νεότερο απόκτημα της εταιρείας,

το Aegean Daisy,

το Aegean Rose, αδερφάκι του Daisy αν δεν κάνω λάθος,

τα
Aegean III, Aegean XII, Aegean VIII, και Aegean Tiffany που δραστηριοποιούνται στην Πάτρα αυτό τον καιρό,

το Aegean Breeze 1,

το Aegean V και το

Alexandroupolis.

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

aegean breeze και aegean XII ειναι δυο απο τα πλοια της Aegean που εναλλασσονται στην Πατρα.

πολλες φορες θα δειτε ενα απογευμα το ιδιο πλοιο να παιρνει καυσιμα απο δυο μπαρτζες, πρωτα απο τη μια και μετα απο την αλλη. απο τη μια παιρνει Diesel για τις ηλεκτρομηχανες και απο την αλλη gas oil για τις κυριες.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Να δούμε δύο σημερινές φωτογραφίες από την βάση των εφοδιαστικών πλοίων της AEGEAN στην Ελευσίνα.

Διακρίνονται τα : ΕΤΖΙΑΝ ΕΙΣ - ΜΠΡΗΖ Ι - ΤΙΦΑΝΥ - ΟΡΑΙΟΝ - ΝΤΕΙΖΥ - ΡΟΟΥΖ και ΧΙΙ.

gallery_2102_22_358113.jpg

gallery_2102_22_103125.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nαι είναι, όπως και πολλά άλλα βέβαια! δε διευκρίνισα στο αρχικό post μου πως αναφερόμουν μόνο στα εφοδιαστικά που δουλεύουν στην ελλάδα.

Btw το συγκεκριμένο (PATMOS) δραστηριοποιείται στα Hνωμένα Aραβικά Eμιράτα. Sτο site της εταιρίας υπάρχουν αρκετές πληροφορίες για τα πλοία της σε όσα λιμάνια κάνει ανεφοδιασμούς.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Ας δούμε και μερικά στοιχεία για τα εφοδιαστικά του στόλου της Aegean και συγκεκριμένα για αυτά που δουλεύουν στη χώρα μας, μιας και δεν το έκανα όταν πρωτοάνοιξα το θέμα:

AEGEAN II (IMO: 6606222)

Κατασκευάστηκε το 1966 στη Νορβηγία («Seutelvens Verksted, Fredrikstad»). Έχει μήκος 66 μέτρα, πλάτος 9 μέτρα και βύθισμα 3,1 μέτρα. Προηγούμενα ονόματά του τα HECTOR (1966-79), PIRAEUS (1979-93) και SPYROS D (1993-01).

gallery_3072_319_452222.jpg

AEGEAN III (IMO: 8817564)

Κατασκευάστηκε το 1990 στην Αγγλία («Richards Shipbuilders, Lowestoft»). Έχει μήκος 80 μέτρα, πλάτος 14 μέτρα και βύθισμα 3,8 μέτρα (ειδικά για το βύθισμα διατηρώ μια επιφύλαξη). Προηγούμενο όνομά του το AGILITY (μέχρι και το 2007). Τον Οκτώβριο του ‘07 ύψωσε την ελληνική σημαία και πήρε το τωρινό του όνομα.

AEGEAN VIII (IMO: 8817576)

Αδερφό πλοίο του AEGEAN III, οπότε έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτό, αν και στο shipspotting αναφέρεται να έχει μήκος 75 μέτρα. Προηγούμενο όνομά του το ALACRITY (μέχρι το 2008).

gallery_3072_319_241565.jpg

AEGEAN XII (IMO: 7910826)

Κατασκευάστηκε το 1979 στην Γερμανία («Lindenau Shipyard, Kiel»). Έχει μήκος 98 μέτρα, πλάτος 13 μέτρα και βύθισμα 4,8 μέτρα. Προηγούμενα ονόματά του τα ROBERT, OMEGA, MARGHEDA και KORTSOPON. Φέρει ελληνική σημαία και το τωρινό του όνομα από τον Ιούλιο του 2008.

Τα III, VIII και ΧΙΙ και TIFFANY δραστηριοποιούνται συνήθως στην Πάτρα.

AEGEAN ACE (IMO: 9038232)

Κατασκευάστηκε το 1992 στην Ιαπωνία («Shitanoe Shipbuilding, Usuki»). Προηγούμενα ονόματά του τα SAYURI MARU (ως το 2001) και ACE HANA (2001-09). Από τον Απρίλη του 2009 φέρει ελληνική σημαία. Έχει μήκος 75 μέτρα, πλάτος 11 μέτρα και βύθισμα 4,3 μέτρα.

AEGEAN ORION (IMO: 8865640)

Το συγκεκριμένο κατασκευάστηκε το 1991 στην Τουρκία («Gamsar Shipyard, Istanbul»). Προηγούμενα ονόματά του τα OZGE AKBASOKLU (1991-92) και ORION (1992-2008). Έχει μήκος 52 μέτρα, πλάτος 7 μέτρα και βύθισμα 2,4 μέτρα.

Τα ACE και ORION δραστηριοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά στο λιμάνι του Πειραιά.

AEGEAN DAISY (IMO: 7729007)

Κατασκευάστηκε το 1978 στη Γερμανία («Husumer Dock & Reparatur, Husum»). Προηγούμενα ονόματά του τα HEVER (1978-88), KEITUM (1988-98) και ΜΟΝΕΤ (1998-2003). Ελληνική σημαία φέρει από το Δεκέμβριο του 2008. Έχει μήκος 105 μέτρα, πλάτος 16 μέτρα και βύθισμα 5,1 μέτρα. Μέχρι το 1988 ήταν φορτηγό (general cargo), έχοντας μήκος 91,5 μέτρα, οπότε και μετασκευάστηκε και επιμηκύνθηκε.

AEGEAN ROSE (IMO: 7729019)

Αδερφό πλοίο με το DAISY. Προηγούμενα ονόματά του τα EIDER, RANTUM, MATISSE και MONET (όπως και το DAISY??). Ελληνική σημαία φέρει από το Νοέμβριο του 2008.

AEGEAN BREEZE 1 (IMO: 9314466)

Κατασκευάστηκε το 2004 στην Κίνα («Leqing Orient Shipyard, Wenzhou»). Έχει μήκος 80 μέτρα, πλάτος 12 μέτρα και βύθισμα 4,3 μέτρα. Προηγούμενα ονόματά του τα HUI LONG (2004) και AEGEAN BREEZE (σκέτο, 2004-06). Ύψωσε ελληνική σημαία το Φλεβάρη του 2009.

AEGEAN TIFFANY (IMO: 9314478)

Αδερφό πλοίο του BREEZE 1. Προηγούμενο όνομά του το YOU LONG (2004).

KARPATHOS (IMO: 9382140)

Κατασκευάστηκε το 2010 στην Κίνα («Qingdao Hyundai Shipbuilding, Qingdao»). Έχει μήκος 102 μέτρα, πλάτος 18 μέτρα και βύθισμα 6,1 μέτρα. Φέρει το όνομά του από τη στιγμή που ναυπηγήθηκε, ενώ ελληνική σημαία ύψωσε το Μάιο του επόμενου έτους.

gallery_3072_319_449685.jpg

AMORGOS (IMO: 9371270)

Κατασκευάστηκε το 2007 στην Κίνα («Fujian Southeast Shipyard, Fuzhou»). Έχει μήκος 90 μέτρα, πλάτος 15 μέτρα και βύθισμα 4 μέτρα. Φέρει το τωρινό του όνομα από το 2007 που ναυπηγήθηκε, ενώ το Μάρτιο του 2011 ύψωσε ελληνική σημαία.

Αν δεν κάνω λάθος, τα ΚΑΡΠΑΘΟΣ και ΑΜΟΡΓΟΣ δε δουλεύουν ως εφοδιαστικά πλοίων αλλά μεταφέρουν καύσιμα (βενζίνες κλπ) στα νησιά του Αιγαίου για λογαριασμό της Aegean.

Παλιότερα η εταιρία είχε και τα εξής πλοία στο στόλο της, τα οποία πλέον έχουν πάει για σκραπ:

AEGEAN I (IMO: 6622226)

Κατασκευάστηκε το 1967 στην Ολλανδία («Nieuwe Noord Nederlandse Scheepswerven, Groningen»). Προηγούμενα ονόματά του τα AUTHORITY (1967), SOSCO I (1985), GEORGIOS S (1987) και GEORGIOS (1989). Το 1993 πήρε το τελικό του όνομα ενώ ελληνική σημαία φέρει από το 1989. Πήγε για σκραπ στο Aliaga το Νοέμβριο του 2009.

gallery_3072_319_630700.jpg

AEGEAN II (IMO: 7020358)

Καμία σχέση με το AEGEAN II που είδαμε πιο πάνω και δραστηριοποιείται ακόμα. Κατασκευάστηκε το 1970 στην Ισπανία («Astilleros Reunidos Del Nervion, Bilbao»). Προηγούμενα ονόματά του τα METANOL (1970), THITA STAINLESS (1976) και MEDOIL II (1995-97). Πήγε για σκραπ το Μάρτιο του 2001. Φωτο του στο shipspotting από τον Aleksi Lindstrom.

AEGEAN IV (IMO: 7046481)

Το συγκεκριμένο κατασκευάστηκε στην Ιαπωνια («Is Shipyard, Imabari») το 1970. Προηγούμενα ονόματά του τα DAIEI MARU No3, MARWAH 1, ENALIOS ELIKI και MEDOIL I. Το τελικό του όνομα το είχε από το 1997. Πήγε για σκραπ το Νοέμβριο του 2009.

AEGEAN V (IMO: 5006308)

Κατασκευάστηκε το 1958 στην Ολλανδία ("Arnhemsche Scheepsbouw, Arnhem"). Προηγούμενα ονόματά του τα AIRISMAA (1958-77), MARK VII (1977-84) και NELLI (1984-94). Σύμφωνα με το equasis έφερε την ελληνική σημαία από το 1958 που ναυπηγήθηκε. Το 1993 πήρε το τελευταίο του όνομα ενώ το 2002 πήγε για σκραπ. Φώτο του στο shipspotting από τον Aleksi Lindstrom.

AEGEAN V (IMO: 7002083)

Συνώνυμο με το αμέσως προηγούμενο. Κατασκευάστηκε το 1970 στη Σουηδία ("Gotaverken Solvesborg, Solvesborg"). Προηγούμενα ονόματά του τα: CONTANK LUBECK, HECHT V, MAYONAMI και GATTEVILLE. Έφερε ελληνική σημαία καθώς και το τελευταίο του όνομα από το 2002. Πήγε για σκραπ φέτος τον Απρίλιο.

AEGEAN VI (IMO: 7015303)

Κατασκευάστηκε το 1970 στη Γερμανία («Kroger Werft, Rendsburg). Είχε μήκος 93 μέτρα, πλάτος 13 μέτρα και βύθισμα 5,5 μέτρα. Προηγούμενο όνομά του το OTTO (ως το 1997). Από το Δεκέμβριο του 97 έφερε ελληνική σημαία και το τελευταίο του όνομα. Πήγε για σκραπ το Νοέμβριο του 2009.

Έχω την εντύπωση πως τα AEGEAN Ι, IV και VI πήγαν για σκραπ στην Τουρκία (Aliaga) το Νοέμβρη του 2009 ταυτοχρονα. Τα I και IV πήγαν μάλιστα και με το ίδιο ρυμουλκό (ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ), όπως φαίνεται και σε φωτο στο marinetraffic.

ALEXANDROUPOLIS (IMO: 7021534)

Πληροφορίες για το πλοίο, στο δικό του θέμα. Πήγε για σκραπ φέτος τον Απρίλιο.

MEDOIL I (IMO: 7102766)

Κάποιες πληροφορίες καθώς και φωτο είδαμε γι αυτό μερικά μηνύματα παραπάνω. Να προσθέσω ότι το συγκεκριμένο κατασκευάστηκε το 1971 στην Αγγλία ("Babcock Marine Applodeore"). Προηγούμενα ονόματά του τα ESSO INVERNESS (1971-94), PETRO INVERNESS (1994-95) και APRICITY (1995-97). Έφερε ελληνική σημαία από τον Οκτώβριο του 2003. Πήγε για σκραπ τον Ιούνιο του 2011.

MEDOIL II (IMO: 7043312)

Κατασκευάστηκε το 1971 στην Αγγλία ("Babcock Marine Appledore, Appledore"). Προηγούμενα ονόματά του τα ESSO PENZANCE (ως το 1994), PETRO PENZANCE (ως το 1995) και ASSURITY (ως το 1997). Πήγε για σκραπ τον Απρίλιο του 2008. Δε μπόρεσα να βρω κάποια φωτο ως MEDOIL I.

Τέλος, για ένα διάστημα δούλεψαν για την Aegean (για τον εφοδιασμό των νησιών με καύσιμα) και τα MAISTROS (ΙΜΟ: 9393943) και OSTRIA (ΙΜΟ: 9393955), τα οποία αργότερα πουλήθηκαν και μετονομάστηκαν σε EKO 1 και ΕΚΟ 2 αντίστοιχα.

Οι πληροφορίες ήταν από το equasis και το shipspotting. Αν κάποιος έχει επιπλέον πληροφορίες ή μου έχει διαφύγει κάτι πχ κάποιο παλιότερο πλοίο, ας με συμπληρώσει!

Edited by TankerShip
Link to comment
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρουσα η αναλυτική παρουσίαση του στόλου της AEGEAN από τον φίλο TankerShip.

Να προσθέσω μόνο ότι εκτός από το συγχωρεμένο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΙΣ, στο φόρουμ έχουν δικά τους topic και τα ΚΑΡΠΑΘΟΣ, ΑΜΟΡΓΟΣ (με Ελληνική γραφή μιας και φέρουν την γαλανόλευκη). :)

Link to comment
Share on other sites

Για να μην ανοίγουμε καινούργιο θέμα, ας παραθέσουμε στο παρόν στοιχεία για άλλα δύο εφοδιαστικά τάνκερ της AEGEAN.

To IOS Ι (IMO 9460837) που μέχρι πρόσφατα δούλευε σε λιμάνια του εξωτερικού. Toν τελευταίο καιρό βρισκόταν για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα στον μώλο Δραπετσώνας,

gallery_2102_502_61287.jpg

ενώ πλέον βρίσκεται στην ράδα της Ελευσίνας. Kατασκευάστηκε το 2010 στην Κίνα (Fujian Southeast Shipyard, Fuzhou) ως IOS και υπό Λιβεριανή σημαία. Αρχές του περασμένου μήνα μετονομάστηκε σε IOS I υπό νέα σημαία Μάλτας. Ανήκει βέβαια στην Aegean Bunkering Services.

Το NAXOS (IMO 9371335) το οποίο επίσης απασχολείται σε λιμάνια του εξωτερικού και επίσης βρισκόταν τον περασμένο μήνα στον μώλο Δραπετσώνας,

gallery_2102_502_122629.jpg

όπου παρέμεινε για λίγες ημέρες, και πλέον το βρίσκουμε στους χάρτες του AIS στο Las Palmas των Καναρίων νήσων. Kατασκευάστηκε το 2009 στην Κίνα και στο ίδιο ναυπηγείο (Fujian Southeast Shipyard, Fuzhou) με τα IOS I και AMΟΡΓΟΣ (IMO 9371270), ενώ φέρει από κατασκευής του σημαία Λιβερίας. Ανήκει επίσης στην Aegean Bunkering Services.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 years later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Νομίζω εδώ μπορείς να δείς λίγα περισσότερα πράγματα σχετικά με την ερώτησή σου. Σε χοντρές γραμμές αν έχω καταλάβει καλά, αυτό που έχει μετονομαστεί σε Minerva Bunkering είναι το κομμάτι της εταιρείας που αγοράστηκε από την Mercuria. Η μετονομασία ήταν επιβεβλημένη από τη στιγμή που δεν ήθελαν οι καινούριοι ιδιοκτήτες να έχουν την παραμικρή σχέση ή συνειρμό που να τους συνδέει με το αμφιλεγόμενο(για να το πω κομψά) παρελθόν της εταιρείας επί Μελισσανίδη. Επειδή όμως όπως λέει και η παροιμία, η επί χρήμασι εκδιδόμενη γυνή δεν σταματά ποτέ να κάνει την σεξουαλική πράξη:D, το Θηρίο της Ζούγκλας έχει κρατήσει κάποιους μεμονωμένους σταθμούς ανεφοδιασμού οι οποίοι δεν ήταν κομμάτι του deal. Σίγουρα είναι ο Πειραιάς ανάμεσα σε αυτούς -τους συνειρμούς τους αφήνω σε σας- οπότε η Aegean υπάρχει ακόμη σαν όνομα νομίζω, δεν είμαι σίγουρος όμως πως αποκαλείται η νομική οντότητα. Τέλος υπάρχει και η Aegean Shipping, η πλοιοκτήτρια εταιρεία που διαχειρίζεται ένα στόλο από tankers και bulkcarriers και τελεί υπό την εποπτεία του Τιγρακίου.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...