Jump to content
Shipfriends

Anemos (IMO 6606026)


Recommended Posts

'Οπως είδαμε νωρίτερα η μετάβαση στην Elba έγινε με το Giraglia, η επιστροφή με ένα ακόμα πιθανό χρέπι:D, το Moby Baby. Και πάλι λάθος όμως, ομολογώ πως η Moby Lines μας εξέπληξε πολύ ευχάριστα. Θα περίμενε κανείς -και δικαίως ίσως- να δεί ένα παραμελημένο πλοίο που ίσα-ίσα να πηγαίνει όπως συμβαίνει με αντίστοιχα πλοία στην Ελλάδα, σας αφήνω να συμπληρώσετε το πρώτο όνομα που σας έρχεται στο μυαλό:rolleyes:. Αντίθετα βρήκαμε ένα πλοίο που μπορεί μεν σε ορισμένα σημεία να φαίνεται η ηλικία του -45 Μαίων φέτος- αλλά σε γενικές γραμμές είναι σε πάρα πολύ καλή κατάσταση και δίνει ακόμα και στον πιο υποψιασμένο ταξιδιώτη το αίσθημα της ασφάλειας και την εντύπωση πως οι πλοιοκτήτες του το προσέχουν σε μεγάλο βαθμό. Αξιοσημείωτο το γεγονός ότι το πανιόλο του γκαράζ έχει επένδυση με κάποιου είδους δάπεδο, δεν βλέπεις δηλαδή τη λαμαρίνα που συναντάμε σε άλλα ferries.

Το πλοίο στο Portoferraio δένει με την πλώρη και κάνοντας δεξιά στροφή βάζει πλώρη για Piombino. Γκαράζ εντελώς γεμάτο με ΙΧ και φορτηγά, επιβάτες περίπου 200, ίσως και παραπάνω σε μια αναχώρηση στις 1440 της Παρασκευής με κόστος για ένα ΙΧ και 2 ενήλικες, 52 Euro. Η επιβίβαση γίνεται από το μέσον του πλοίου με εξωτερικές σκάλες για τους πεζούς επιβάτες και με σκάλες στο μέσον του γκαράζ για τους οδηγούς και επιβάτες των ΙΧ. Η είσοδος και των δύο οδηγεί στο χώρο της reception που επί της ουσίας χωρίζει το κομοδέσιο στα δύο. Πλώρα υπάρχει ένα μεγάλο σαλόνι με άνετα καθίσματα αεροπορικού τύπου -pullman seats που λένε και στην Άνω Μερά Μυκόνου:P- ενώ πρύμα υπάρχει χώρος με τραπεζάκια αλλά και παιδότοπος για τα τσογλ... έεεε τα παιδιά που κατά τα άλλα είναι ευτυχία:D. 'Ενα και μοναδικό μπάρ κατάπρυμα στο οποίο κατά τα ιταλικά πρότυπα πρώτα πλερώνεις και μετά παίρνεις στα χέρια σου το είδος που επιθυμείς. Ακόμα πιο πίσω από το μπάρ ένας μικρός χώρος με τραπεζάκια και μπλιμπλίνκια. Νομίζω πως ο χώρος που ήταν παλιά η πρώτη θέση στο παραπάνω ντέκ, είναι πια κλειστός

Στο εξωτερικό βγαίνουμε στο ρεμέτζο της πρύμνης και ανεβαίνουμε ένα ντέκ πάνω σε έναν πλευρικό αλουέ που οδηγεί από τα πρύμα πρός τα πλώρα στο παλαιού -δυστυχώς- τύπου μπαλκονάκι με θέα στην πλώρη του Moby Baby. Μπορεί κανείς να ανέβει μέχρι τη βαρδιόλα και να βγάλει μια φωτό τα χειριστήρια, πέραν τούτου όμως ουδέν. Μια ματιά στο general arrangement plan του πλοίου, κατασκευάστηκε το μακρυνό 1966(τη χρονιά που γεννήθηκε η Νατάσσα Καραμανλή δηλαδή) στο ναυπηγείο Oresundsvarvet στη Landskrona της Σουηδίας. Προηγούμενα ονόματα Svea Drott και Earl Godwin με τα χρώματα της Αγγλικής Sealink, στη Moby Lineas εδώ και 22 χρόνια. Κομψά φουγάρα με αρκετό θόρυβο, ας δούμε το πλοίο και εν πλώ τόσο από πλώρα, όσο και από πρύμα πάνω από το Giraglia. Χρόνος ταξιδίου 1 ακριβώς ώρα με ταχύτητα γύρω στα 15 μίλια. Γενικές εντυπώσεις πολύ καλές, ειδικά για όσους έχουν ταξιδέψει με ελληνικά πλοία στην δεκαετία του 80 και του 90, είναι μέρα με τη νύχτα σε επίπεδο προσοχής στη λεπτομέρεια και σε επίπεδο ασφάλειας.

_________________________________________________________________-

(1966, ex-Svea Drott, Earl Godwin, Moby Baby)

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι είναι εμφανές ότι το πλοίο θα πρέπει να βγήκε από ετησία πολύ πρόσφατα. Ομολογώ όμως ότι δεν έχω ξαναδεί τέτοια ποιότητα βαφής και φινιρίσματος. Εάν δε αναλογισθείς τα χρόνια του, είναι εξωπραγματικό για τα Ελληνικά δεδομένα. Και λογικά σε κάποια στιγμή της ζωής του θα πρέπει να έχει γίνει αφαίρεση των παλαιών χρωμάτων, καθώς είναι αδύνατον να υπάρχουν τόσο λείες επιφάνειες σε πλοίο 45 ετών. Βλέποντας δε την φωτογραφία από το ρεμέτζο της πρύμνης, θυμήθηκα το ρεμέτζο της Νταλιάνας, πριν 3-4 χρόνια...και μελαγχόλησα για την ακτοπλοϊα μας.

Link to comment
Share on other sites

Το πλοιαριο ειναι οντως καλοδιατηρημενο μεσα εξω ;) Μου εκανε εντυπωση στα εξωτερικα καταστρωματα που δεν υπαρχει ιχνος σκουριας ουτε βαθουλωματα(απο σταση θαλασσινου νερου)στην επιφανεια τους.Επισης τα σωστικα του ειχαν αναλογη εμφανιση(σε αψογη κατασταση ενω εσωτερικα ειναι λιτα μεν διακοσμημενο αλλα αξιοπρεπες και καθαρο.Ωραιος ο ηχος των μηχανων

Τα ιδια ισχυουν και γιαυτο το ομορφο καραβακι.Σιγουρα πρεπει να ειχε επιστρεψει προσφατα απο ετησια καθως εκτος του οτι ελαμπε(οπως φαινεται και στις φωτο)μυριζε παντου μπογια ενω οι ανεμοσκαλες(μονο στην Ιταλια εχω δει να τις χρησιμοποιουν,σκαλες απο χοντρο σχοινι και ταβλες ξυλων)στις 2 πλευρες του πλοιου ηταν ολοκαινουργιες.Εσωτερικα εχει κανει πολυ καλη δουλεια η Moby και μπορω να σας πω οτι δεν φαινεται καθολου οτι προκειται για πλοιο 40+ χρονων - ισως ,μονο σε καποια παραθυρα που εχουν διαβρωθει γυρω γυρω απο την σκουρια αλλα και παλι η συνολικη εικονα ειναι αψογη.

Τελος στο γκαραζ μου εκαναν εντυπωση τα παταρια που υπηρχαν,τα οποια ειναι σπαστα σαν καταπελτες,δηλαδη το μισο κομματι ακουμπαει στα πλευρα του πλοιου και το αλλο μισο στο ταβανι.Εντυπωσιακο επισης το γεγονος οτι καθως το πλοιο μανουβραρε στο Piombino δεν αισθανθηκαμε ιχνος vibration :o ενω σε αλλα πλοια χτυπας κανονικα φραπεδακι :D

Link to comment
Share on other sites

Να το πω έτσι: Αν μου έκλειναν τα μάτια και με έβαζαν στο εσωτερικό ζητώντας μου να μαντέψω την ηλικία του πλοίου χωρίς να ξέρω ποιό είναι, δεν υπήρχε μια περίπτωση στο εκατομμύριο να απαντήσω πως πρόκειται για πλοίο 45 ετων. Ήταν σε τόσο καλή κατάσταση. Σίγουρα ήταν φρέσκο από ετήσια αλλά δεν σου έδινε την εντύπωση πως επρόκειτο για πασαλείματα, βλέποντας και το Giraglia η γενική εντύπωση είναι πως η εταιρεία κάνει καλή δουλειά σε αυτόν τον τομέα. Σε αυτής της ηλικίας τα πλοία είναι εύκολο αν είναι λίγο πλημελλής η συντήρηση το πλοίο να σου ξεφύγει και να πάρει τον κατήφορο. Δεν φαίνεται όμως να τους έχει ξεφύγει ποτέ το πλοίο. Δεν σου κρύβω πως τα κριτήρια επιλογής για επιστροφή με το συγκεκριμένο πλοίο ήταν περισσότερο για να "δούμε τι θα δούμε", περιμέναμε κάτι εντελώς διαφορετικό προς το χειρότερο. Και όπως είπες κι εσύ η σύγκριση με ελληνικά πλοία μικρότερης ηλικίας που ταξιδεύουν μετα φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης, είναι θλιβερή.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 5 months later...

Δεν είναι κάτι περίεργο, αυτό συμβαίνει κάθε χρόνο με κάποια από τα μικρότερά τους πλοία. Σε περασμένα έτη, Moby Ale, Moby Fantasy, Moby Baby, έχουν βγάλει ολόκληρους χειμώνες στη Γένοβα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Θα μπορούσε, αλλά θα μου έκανε κι εντύπωση σε στύλ ότι το πλοίο είναι γενικά σε καλή κατάσταση και με αναμμένες μηχανές. Θεωρώ πως μπορεί να πλεύσει μόνο του. Έχε υπ' όψιν σου πως δίπλα του υπάρχει σίγουρα 1 παρατημένο μοτορσιπάκι, όπως και ένα επιβατηγό τύπου Αλκυονίς. Θα μπορούσε να είναι κι αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Εφτασε σημερα το πρωι και ειναι στη ραδα.Διπλα του εκτος από το SEA DREAM που το εφερε είναι, και το ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΧVII

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Γιατί καλέ, η ηλικία δεν είναι το παν. Θα είναι και κομψοτέχνημα χωρίς τα χαζά σινιάλα. Σε παραπάνω ποσταρίσματα του 2011 το εσωτερικό του φαίνεται άψογο πάντως.

Link to comment
Share on other sites

Ναι, παιδιά, πολύ όμορφο είναι, κι εμένα μ' αρέσει...  Θυμίζει την παλιά ακτοπλοΐα.  Μακάρι να κάνει καμιά σκάντζα σε κάποιο δικό μας το χειμώνα, να το φχαριστηθούμε... :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...