Jump to content
Shipfriends

Giraglia (IMO 8013235)


Recommended Posts

Στα πλαίσια της τελευταίας επίσκεψης στην Elba, ας κάνουμε ένα αζμπέτε με το Giraglia, το μικρό, κομψό επιβατηγό-οχηματαγωγό της Moby Lines που συνδέει το Piombino με το Cavo και παίρνει το όνομά του από μια βραχονησίδα με φάρο λίγο έξω από την Elba. Όπως μπορείτε να δείτε και στα παραπάνω links η γραμμή συνδέει το Piombino με το ανατολικό και νότιο κομμάτι του νησιού, κόβοντας το χρόνο ταξιδίου προς το Portoferraio(μία ώρα) στο μισό και συμφέρει πολύ αν ο προορισμός του επιβάτη είναι μακριά από το Portoferraio. Η Moby Lines έχει 4 κυκλικά ταξίδια κάθε μέρα στη γραμμή με αναχωρήσεις από Piombino στις 0730, 1100, 1400 και 1845. Επιστροφές από Cavo στις 0930, 1300 και 1740 ενώ το πλοίο κάνει μια βραδυνή η πολύ πρωινή επιστροφή από Cavo χωρίς επιβάτες, υποθέτω μόνο με φορτηγά. Χρόνος ταξιδίου μισή ώρα όπως είπαμε με ταχύτητα περίπου στα 16 μίλια, καθόλου άσχημο θα έλεγα.

Η επιβίβαση στο Piombino γίνεται από τον πρυμνιό καταπέλτη και η άνοδος από απότομες σκάλες στο μέσο του γκαράζ. Το πλοίο εσωτερικά είναι όσο κουκλίστικο φαίνεται απέξω. Πολύ καλοδιατηρημένο, προξενεί πραγματικα ευχάριστη έκπληξη σε αυτόν που λόγω ηλικίας(χτισμένο το 1981) περιμένει να αντικρύσει ένα χρέπι:P επιπέδου Tirrenia. Τουναντίον είναι φανερό πως στο πλοίο πέφτουν χρήματα στη συντήρηση. Έχει ένα και μοναδικό σαλονάκι που όπως βλέπουμε έχει και τραπεζάκια αλλά και καθίσματα αεοροπορικού τύπου. Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη από το bar του πλοίου που έχει μεγάλη ποικιλία σε ροφήματα, αναψυκτικά και σνάκ σε αντίθεση με τα αντίστοιχα πλοία της Tirrenia στη γραμμή που για καφέ έχουν μόνο μηχάνημα και πολύ φτωχή επιλογή στα υπόλοιπα. Δύο ανοιχτά καταστρώματα, ένα στο ντέκ του εσωτερικού σαλονιού χωρίς καθίσματα που καταλήγει στο ρεμέτζο της πρύμνης το οποίο και βλέπουμε και από ψηλά (προσέξτε τον παλιό καταπέλτη για άνοδο στο ντέκ και το συνοδοιπόρο Νήσος Χίος με το κόκκινο μπουφάν) και ένα με καθίσματα στο ντέκ όπου βρίσκονται και οι τσιμινιέρες του πλοίου. Tο πλοίο στο Cavo δένει με την πλώρη και η αποβίβαση από το νέτο γκαράζ από τον πλωριό καταπέλτη. Το δρομολόγιο των 11 από Piombino είχε 15ΙΧ και περίπου 50 επιβάτες, τιμή για ένα ΙΧ και 2 άτομα one way γύρω στα 43 Euro. Αξιοσημείωτες οι κρατήσεις υπέρ τρίτων που ήταν γύρω στα 15 Euro.

Γενικά σε εξαιρετική κατάσταση για τα χρόνια του και με καλό δρόμο όπως είδαμε, νομίζω για ορισμένες άγονες στην Ελλάδα όπως ενδοκυκλαδικά θα ήταν μια εξαιρετική περίπτωση.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Το πλοιαριο ειναι οντως καλοδιατηρημενο μεσα εξω ;) Μου εκανε εντυπωση στα εξωτερικα καταστρωματα που δεν υπαρχει ιχνος σκουριας ουτε βαθουλωματα(απο σταση θαλασσινου νερου)στην επιφανεια τους.Επισης τα σωστικα του ειχαν αναλογη εμφανιση(σε αψογη κατασταση ενω εσωτερικα ειναι λιτα μεν διακοσμημενο αλλα αξιοπρεπες και καθαρο.Ωραιος ο ηχος των μηχανων με ενα ευχαριστο μπου μπου μπου να σε συνοδευει στο ταξιδι.

(προσέξτε τον παλιό καταπέλτη για άνοδο στο ντέκ και το συνοδοιπόρο Νήσος Χίος με το κόκκινο μπουφάν)

Διαμαρτυρομαι :D,ο τυπος στην φωτο δεν εχει καμια σχεση με μενα.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Σαν Giraglia, νομίζω αρχίζουμε να μη την παλεύουμε γενικά. Απρίλιος του 2016 βρικσόμαστε στα βράχια. Και σύμφωνα με αυτό εδώ, στις 25 Απριλίου στο Bonifaccio είχαμε περίπου μια απ' τα ίδια, ενώ στις 2 Μαίου αναγκάστηκε να γυρίσει πίσω στο λιμάνι με μηχανικό πρόβλημα. Εν τω μεταξύ πάντως, έχει επανέλθει στα δρομολόγια.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...

ευρωπαιοι συνασθενεις, λενε οτι πριν λιγες μερες επαθε black out και για κανα τεταρτο ηταν στο ελεος του θεου.

δεν ειναι η πρωτη φορα που το παθαινει.

εγινε θεμα και απο τοπικους βουλευτες

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Τα θέματα για το πλοίο συνεχίζονται, χτές κατά τον απόπλου του από την Santa Teresa di Gallura γδάρθηκε σε βράχο που του προξένησε ρήγμα μήκους 8 μέτρων και πλάτος 40 εκατοστών. That was close. Το πλοίο πρός το παρόν παραμένει δεμένο στην Αγία Τερέζα και η σύνδεση με την Κορσική έχει διακοπεί για άγνωστο χρονικό διάστημα.

Link to comment
Share on other sites

Οι Ιταλοί λένε πως στο πλοίο έχει σπεύσει πλήθος κόσμου προκειμένου να μπαλωθεί το ρήγμα και να πάει το πλοίο σε ναυπηγείο, μάλιστα από χτές βρίσκονται και 2 ρυμουλκά της Moby δίπλα του, σημάδι πως η μεταφορά του σε ναυπηγείο πλησιάζει. Εν τω μεταξύ η Moby τρέχει επίσης να ολοκληρώσει την ετήσια του αδελφού Bastia που βρίσκεται στο Livorno, έτσι ώστε να ξαναρχίσουν τα δρομολόγια της γραμμής που πρός το παρόν παραμένει χωρίς πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 5 months later...
  • 1 year later...

To πολύπαθο Giraglia είναι εδώ και 2 εβδομάδες στο Livorno για ακινησία. Σκεφτόμουν πως για πολλά πλοία εδώ στην Ελλάδα χρησιμοποιούμε το χαρακτηρισμό "εργάτης", που υποδηλώνει πάνω-κάτω αυτό που έχω στο μυαλό μου για το Giraglia. Μόνο που το Giraglia, αν δεί κανείς τι θάλασσες βγάζει αυτό το στενό του Bonifaccio, νομίζω στα χρόνια που δουλεύει εκεί έχει φάει τη θάλασσα που άλλα τρώνε σε μια ζωή ολόκληρη. Εμείς όμως σήμερα το βλέπουμε σε ήρεμη θάλασσα κατά την διάρκεια μιας άφιξής του το 2017 στην Αγία Τερέζα της Γκαλούρας. Φοράει τα σινιάλα που πρέπει να έχει ακόμη και σήμερα, θεωρώ πως είναι τα ομορφότερα σινιάλα που είχε ποτέ, κουκλίστικο. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...