Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Θυμαμαι το 2009 που ηρθε το πρωτο Κρουζ τη βεβαιοτητα καποιων οτι το πλοιο δεν θα γεμιζε ποτε,καποιοι ακομα πιο ειρωνες μαλιστα ειχαν προτεινει να λειτουργησει ως πλωτο παρκινκ στην Πατρα.

Αντ αυτου το πρωτο τους καλοκαιρι στη γραμμη χτυπησαν πρωτοκολλο στους επιβατες(3000 θυμιζω)στα δε φορτηγα αυτο το κατεφεραν καπου στο πρωτο διμηνο και πλεον εχουν κλεισει δεκαετια συνεχους παρουσιας στη γραμμη.Το μεριδιο αγορας της Μινοαν στα φορτηγα πηγε αμεσα απο το 33% σε 57% και τη δουλεια 4 πλοιων την κανουν πλεον 2.

Τι θελω να πω?Ακομα και αν καπου φαινομενικα δεν υπαρχει τοσο αυξημενη αναγκη για κατι τετοιο φροντιζεις να δημιουργεις ζητηση(με τη σωστη τιμολογιακη πολιτικη στην προκειμενη).

Υ.Γ. Το ιδιο ακριβως συνεβη και με τη΄΄νεκρη''γραμμη του Μπριντιζι..Πως ηταν και πως ειναι σημερα.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 461
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Έτσι ακριβώς είναι και μάλιστα πολύ εύστοχο το σχόλιό σου για τη γραμμή του Brindisi. Αν άκουγε κανείς τις διαρροές των ελληνικών εταιρειών όλα αυτά τα χρόνια, θα νόμιζε πως χρήζει μέχρι και επιδότησης η γραμμή. Κι όμως, εν έτη 2020 έχουμε 3 πλοία το χειμώνα. Θα ήμουν επίσης τρομερά περίεργος να έβλεπα νούμερα για την κίνηση των Superfast του Bari τα τελευταία 3 χρόνια, τόσο συνολικά, όσο και συγκεκριμένα για Πάτρα.

Link to comment
Share on other sites

Μην ξεχνάμε όμως τη παύση δρομολογίων στη γραμμή Κόρινθος Ιταλία.Η HSW μετέφερε πολύ νταλικομάνι,το ρο ρο Φίλιππος τα 2  μεγάλα ro-pax.Τα φορτηγά πλέον πηγαίνουν Πάτρα αφού η εθνική Κόρινθος Πάτρα έχει βελτιωθεί.Παλαιότερα δούλευε η Κόρινθος αφού η εθνική είχε μαύρα χάλια.

Τα τελευταία χρόνια η άνοδος του Grimaldi στις γραμμές της Αδριατικής οφείλεται στην απουσία των ανωτέρω.Κυρίως όμως στην απουσία της HSW που είχε χρόνια παρουσία στη γραμμή και που είχε έτοιμο και στρωμένο πελατολόγιο και τα παράτησε όλα.

Σίγουρα για την εξέλιξη αυτή οι ελληνικές εταιρείες έμειναν πίσω και δεν εξελίχθηκαν,όμως πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν όλες τις παραμέτρους.

ΥΓ.Η αποχώρηση της HSW πρέπει να σχετίζεται με την άνοδο του Grimaldi αφού ο τελευταίος ως γνωστον ήταν μεγαλομέτοχος της πρώτης.

Και σκέφτομαι ακόμα.Ένα 33%της HSW καθόρισε τα πάντα στην ελληνική ακτοπλοία.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή αν δεν είχε το 33% λες πως θα είχε πρόβλημα να μπεί και να τους πάρει τα σώβρακα? Δε νομίζω. Η στρατηγική του και το όραμα για το μέλλον δε νομίζω πως ούτε καθορίστηκαν, ούτε επηρρεάστηκαν από το 33% στην HSW.

Link to comment
Share on other sites

ο Grimaldi δεν ειχε διοικητικο ρολο στη HSW

ας δουμε λιγο τη μεγαλη εικονα περα απο τον μικροκοσμο της ακτης τζελεπη.

οι ελληνικες εταιριες εχασαν πολυ νωρις το τραινο. η στρατηγικη τους ηταν κοντοφθαλμη, μπορω να πω απο τη στιγμη που ναυπηγουσαν νεοτευκτα την περιοδο1995-2002.

δε νομιζω οτι τους απασχολησαν ποτε παραγοντες οπως χαμηλο κοστος λειτουργιας vs μεγαλη χωρητικοτητα, ωστε να ειναι ανταγωνιστικοι.

για το σημερα τα εχουμε πει πολλες φορες.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Μην ξεχνάμε όμως τη παύση δρομολογίων στη γραμμή Κόρινθος Ιταλία.Η HSW μετέφερε πολύ νταλικομάνι

Η HSW πήγαινε Βενετία, στην άλλη άκρη της Αδριατικής από εκεί που είναι το Μπρίντεζι.

Link to comment
Share on other sites

Ο Grimaldi μπορεί να μην είχε διοικητικό ρόλο στην HSW όμως παρασκηνιακά ενδεχομένως να πίεζε ώστε να αποχωρήσει η εταιρεία από την Αδριατική.Με το 33% ήταν ο μεγαλύτερος μέτοχος.Και πιστεύω στο παρασκήνιο μπορεί να υπήρχαν άτυπες συμφωνίες μεταξύ των μετόχων του τύπου αποχώρησε εσύ από Αδριατική και συνέχισε να ασκείς έλεγχο κτλ.

Ο Grimaldi λειτουργεί με βάση ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο,ήδη από τότε είχε σχεδιάσει την δυναμική του είσοδο στην Αδριατική και την εκτόπιση των ελληνικών εταιρειών.

Όπως και ναχει η αποχώρηση της HSW από την Αδριατική ήταν ένα μεγάλο ερωτηματικό που ακόμα και σήμερα παραμένει ανεξήγητο.Όποιος γνωρίζει ας μου απαντήσει γιατί η HSW αποχώρησε από την Αδριατική όταν αυτή είχε στρωμένη πελατεία και δύο πολύ καλά και συντηρημένα πλοία(για τα θηρία Hellenic Sailor και Master αναφέρομαι).Τόσο πολύ ανάγκη είχε τα χρήματα από τη διαλυση των θηρίων όταν μετά από λίγο πετούσε λεφτα στη μετασκεύαζή του Σάμος;Δε νομίζω.

@lostromos η κίνηση της Κορίνθου για Βενετία πιστεύεις πως δε μεταφέρθηκε στη Πάτρα προς Ανκόνα και προς Βενετία;Δεν αναφέρθηκα πουθενά στο Brindisi.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

@ΝΟΜΙΚΟΣπιστευεις οτι αν δεν ειχε αποχωρησει η HSW απο την κορινθο, δεν θα ειχε καθιερωθει ο Grimaldi στην Αδριατικη;

Αν θυμαμαι καλα (sorry αλλα  βαριεμαι να ψαξω να βρω το ποστ), ειχε γραφτει τοτε οτι η πελατεια της HSW στην γραμμη της κορινθου, ηταν κυριως εισαγωγεις οικοδομικων υλικων και εξοπλισμου σπιτιων και ξενοδοχειων (απο πλακακια και ειδη υγιεινης, μεχρι επιπλα κλπ), αγορα η οποια κατερρευσε με την κριση.

Μετα την πωληση των Master & Sailor, θυμιζω ειχαν ηδη μειωθει τα δρομολογια πριν πουληθουν τα πλοια, η εταιρια προσπαθησε να κρατησει τη γραμμη με το Hellenic Voyager (νυν νησος ροδος).

Ο αυτοκινητοδρομος πατρων κοριθνθου λειτουργησε το 2017, δεν επαιξε καποιο ρολο στις αποφασεις του 2010.

Δεν ισχυριζομαι οτι η κινηση που ειχε απομεινει, δεν ευνοησε κυριως τις μινωικες στην πατρα, αλλα οτι αυτο ηταν κερασακι στην τουρτα και οχι καθοριστικος παραγοντας.

η μια μετα την αλλη οι ελληνικες εταιριες ειτε εγκατελειπαν γραμμες (πχ τζανετατος και βεντουρης το brindisi, attica τη βενετια κλπ), ισχυριζομενες οτι οι γραμμες εχουν πεθανει και βλεπουμε σημερα να κανουν παιχνιδι οι Ιταλοι και οι Τουρκοι (συγνωμη, οι δανοι), με roro κυριως, αλλα και με πιο εκμεταλλευσιμα επιβατηγα.

Η τελευταια κινηση απο ελληνικη εταιρια, να προσαρμοσει τον στολο της στις αναγκες και τις απαιτησεις της γραμμης, ηταν η δρομολογηση των superfast I & II στο Bari.

Ειπα και παραπανω, εγινε ποτε καμια μελετη βιωσιμοτητας οταν παραγγελνονταν τα πλοια την περιοδο 1995-2002; Μηπως χρειαζονταν στην αδριατικη περισσοτερο πλοια σαν το europalink και τα fast του bari και λιγοτερο σαν τα palace ή τα fast?

O Περικλης ειχε βραχυπροθεσμο οριζοντα, ενω στις πολυμετοχικες εταιριες γινοταν αλλα παρτυ.

Ας μην το βλεπουμε μονο απο την πλευρα ποιων πλοιων μας αρεσουν ή με ποια πλοια μεγαλωσαμε. 

 

ΥΓ: Οταν μεγαλωνα εγω, στην αδριατικη υπηρχαν Καραγιωργης, Ελμες, Adriatica, Φραγκουδακης, Στριντζης, DFDS και λιγο μετα οι Μινωικες με το El Greco. 

 

Link to comment
Share on other sites

Δεν ισχυρίζομαι ότι ήταν καθοριστικός παράγοντας όμως έπαιξε και αυτό το ρόλο του.Η οικοδομή τώρα πάει πολύ καλά σε όλη την Ελλάδα συνεπώς θα υπήρχε ακόμη και σήμερα μεταφορικό έργο από Κόρινθο.Το οποίο σήμερα εξυπηρετείται από Πάτρα και κυρίως από το Grimaldi.Με τη κρίση σίγουρα υπήρξε πτώση της κίνησης τα τελευταία όμως χρόνια υπάρχει αύξηση.

Σε όλα τα άλλα δηλαδή στη στασιμότητα των ελληνικών εταιρειών συμφωνώ απολύτως,όπως έγραψα και σε προηγούμενο ποστ.

Link to comment
Share on other sites

για τα master & sailor δες εδω και εδω

μιλαμε για το 2009-2010 οποτε η οικοδομη ηταν νεκρη ζωνη. απο το 2016-2017 και μετα ξαναρχισε να τσιμπαει και κυριως σε τουριστικους προορισμους.

το 2010 δεν ηξερε κανεις τι του ξημερωνει

Link to comment
Share on other sites

Ο προπομπός του μέλλοντος της Αδριατικής ήταν το Polaris . Πλοίο με μεγάλη κοιλιά και μικρό κομοδεσιο.

Την εποχή του Περικλεους και των λοιπών ναυπηγήσεων από τις λαϊκής βάσης εταιρείες επικρατούσε ο πόλεμος στη Γιουγκοσλαβία , τα σύνορα ήταν κλειστά κι ο κόσμος διερχόταν αποκλειστικά δια θαλασσης από/προς Ευρώπη - Ελλάδα . Πέραν τούτου τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν πανάκριβα . Οπότε οι τότε ανάγκες απαιτούσαν τα πλοία να έχουν μεγάλο ξενοδοχειακό .

Απο τότε ομως έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι . μπορεί να μην μας φαίνεται μακρινή αυτή η εποχή αλλά έχουν περάσει 25+ χρόνια . Ο πόλεμος στη Γιουγκοσλαβία έχει λήξει προ πολλού με τα σύνορα να ειναι ανοιχτά ,αναπτύχθηκε πολύ η σύνδεση Ιταλίας - Αλβανίας κι έτσι οι επιβάτες των ανωτέρω προορισμών δεν διέρχονται καθόλου από Ελλάδα ,ξεφύτρωσαν low cost αεροπορικές εταιρείες , οι άλλες εταιρείες για όσους έχουν την δυνατότητα να προγραμματίσουν απο νωρίς το ταξίδι διαθέτουν δελεαστικές προσφορες και ετσι οι επιβάτες εδω και πολλά χρόνια έχουν χαθεί από τα πλοία που εκτελούν τις γραμμές Ελλάδας Ιταλίας και είναι μόνον τι καλοκαίρι σε μια ολοένα και συρρικνωμένη σεζόν .

Ετσι καταλήγουμε πλέον ότι πλοία σαν αυτά που δρομολογεί ο Grimaldi στο νότο κι όχι μόνον η σαν τα fast του μπαρι ταιριάζουν ολοένα και περισσότερο στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Αδριατικής  Γι αυτό άλλωστε προείπα ότι αποδεικνύεται το Polaris ο προπομπός της σημερινής εποχής .

Πλέον πλοία σαν το Superfast XI η σαν τον Hellenic Spirit , ειναι πολυ κοστοβορα και too much για να κρατούν την Ελληνική σημαία , να πηγαινοέρχονται με  200 επιβάτες μέσο όρο 8 & 9 μηνες τον χρονο κι απο αυτούς οι περισσότεροι να ειναι οδηγοί οι οποίοι απολαμβάνουν εκπτώσεις οπως δωρεάν κρεβάτι και έκπτωση στα εστιατόρια .

Περαν ομως του εξορθολογισμού των πλοιων που δρομολόγησε στην Αδριατικη και την συγκράτηση των εξόδων ,ο όμιλος Grimaldi βρέθηκε σε πολυ πλεονεκτική θέση και για ένα ακόμη λόγο . 
προκειται για ένα πανίσχυρο πανευρωπαϊκά ,  brand το οποίο μέσω των θυγατρικών του δραστηριοποιείται στις μισές και παραπάνω ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Ευρώπης . Αυτό του δίνει την ευελιξία να κλείνει συμβόλαια με τις μεγάλες μεταφορικές  , των οποίων τα φορτηγά μπορούν να χρειαστούν δυο φορές πλοίο για να φτάσουν στον προορισμό τους . Όπως ακριβώς είχε πάει να κάνει ο Περικλής  με τα φαστ της Σκωτίας και της Φινλανδίας. Το αυτό συμβαίνει και για τα γκρουπ αλλα και για τους μεμονωμένους επιβάτες με αυτοκίνητα  η Campers.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
1 hour ago, Nick the Greek said:

Μιλτιάδη, θεωρείς πως και η ναυπήγηση 2 mega roros από αυτά του Jinling για την Αδριατική, μπορεί να έχει να κάνει με την απόφαση για τη σκάντζα?

Μέχρι να μας πει ο Μιλτιάδης, μήπως τα υβριδικά ρορο παραείναι μεγάλα για την Αδριατική? Προσφέρουν τεράστια χωρητικότητα, οσο 3 Κρουζ μαζί. Πιστεύω πως οποιο δρομολόγιο τους δεν θα ειναι μονο Ιταλία-Ελλάδα. Εκτος αν εγκαταλείψει τους επιβατες τον χειμώνα και πετάει καποιο πρώην Σουπερφαστ τα καλοκαίρια. 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Nikos_Chania said:

μήπως τα υβριδικά ρορο παραείναι μεγάλα για την Αδριατική? Προσφέρουν τεράστια χωρητικότητα, οσο 3 Κρουζ μαζί. 

Μπορεί να φαίνονται μεγάλα, αλλά δεν πρεπει να έχει θέμα να τα γεμίσει.Τα eco που εχει δρομολογήσει δυτική Μεσόγειο μονίμως γεμάτα τα βλέπω σε διαφορες φωτογραφίες .Και αυτα που εχει τωρα στην Αδριατική πολλές φορές φεύγουν με πατημενη μπάλα.Με κάποια οργάνωση νομίζω θα καταφέρει να τα γεμίσει (+ αν πάρει κάποια κίνηση από τη dfds)

Link to comment
Share on other sites

ελατε να δειτε τι γινεται στις φορτωσεις στην πατρa ;) 

On 12/24/2020 at 9:12 PM, MILTIADIS said:

Αν και δεν ειναι ουτε σεναριο,αλλα ουτε και επισημη πληροφορια σε οριζοντα 3-4 ετων(αφου ερθουν τα eco και τα νεα Ro/pax της Finnlines τα οποια με τη σειρα τους θα απελευθερωσουν Star class πλοια απο τη Βαλτικη για το νοτο βλ.Europalink).

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Nick the Greek said:

Μιλτιάδη, θεωρείς πως και η ναυπήγηση 2 mega roros από αυτά του Jinling για την Αδριατική, μπορεί να έχει να κάνει με την απόφαση για τη σκάντζα?

Σιγουρα εχει να κανει.Μπορει απλα η ευθραυστη κατασταση στη Moby/Tirrenia να επιταχυνε τις εξελιξεις.

Τα ferries ομως @Nikos_Chania παντα θα χρειαζονται γιατι παρα πολλα φορτηγα πανε Ευρωπη με τους οδηγους τους και οχι ασυνοδευτα οποτε ακομα και αν θεωρητικα υποθεσουμε οτι ερχεται η μερα οπου μηδενιζεται η επιβατικη κινηση στην Αδριατικη παλι θα υπαρχει αναγκη για καθημερινη παρουσια ro/pax για αυτους..Συνεπως ειναι πολυ ακραιο να γινει αυτο που γραφεις στο τελος απο τον οποιονδηποτε πλοιοκτητη.

2 hours ago, Nikos_Chania said:

. Εκτος αν εγκαταλείψει τους επιβατες τον χειμώνα και πετάει καποιο πρώην Σουπερφαστ τα καλοκαίρια. 

 

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Δεν εννοουσα σαφέστατα την πληρη εγκαταλειψη της γραμμης απο ροπαχ. Το εγραψα και σε αλλο τοπικ πωε διακινουνται πολλα φορτηγά με οδηγους, κατι που δεν μπορει να εξυπηρετησει κανενα eco. 

Για αυτο και κοιτάζω επιφυλακτικα το πως θα γεμιζε ενα τετοιο πλοιο αποκλειστικα στο Ελλαδα-Ιταλια. 

Link to comment
Share on other sites

Η κουβέντα μας υποτίθεται οτι κινείται γύρω από την γραμμή της Ancona, και τις ανακατατάξεις του στόλου. Νομίζω από εκεί ξεκίνησε η ανακίνηση του τι θα προσφέρουν τα θηριώδη υβρικά του μανώλη.

Το οτι υπάρχει αρκετό μεταφορικό έργο, δεν το αμφισβητώ σε καμία περίπτωση και ελπίζω να μην έχω δώσει τέτοια εντύπωση. Τα όποια σχολιά μου έχουν να κάνουν ξεκάθαρα με το οτι τα υβριδικά προσφέρουν τεράστια χωρητικότητα, αλλά όχι επιβάτες (οδηγούς). Συνεπώς η γραμμή απαιτεί και τους δύο τύπους πλοίων σε κάθε περίπτωση.

Τα eurocargo οντως σταδιακά θα περάσουν σε δεύτερη μοίρα, καθώς τα υβριδικά αυξάνουν κατακόρυφα την χωρητικότητα που προσφέρεται. Αλλά θα ήθελα να δουμε κάποια μέρα σε αριθμούς πόσα γραμμικά διακινούνται, πόσα από αυτά σε ασυνόδευτα, για να αποκτήσουμε καλύτερη οπτική.

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή τη δρομολόγηση των 3 πλοίων του Grimaldi στην Ανκώνα σκέφτομαι πως θα μπορούσε να αντιδράσει η κοινοπραξία.Η κοινοπραξία έχει και αυτή 3 πλοία στη γραμμή οπότε πιστεύω πως θα μπορούσε το ένα από αυτά να εκτελεί το Πάτρα Ανκώνα απευθείας.Σίγουρα η κοινοπραξία πρέπει να αναθεωρήσει πολλά πράγματα.Η στασιμότητα όλα αυτά τα χρόνια λειτουργεί εις βάρος της.

Ο ερχομός του Αριάδνη είναι ένα μεγάλο χαρτί για την Άττικα. Είτε να ρίξει στην αρένα της Αδριατικής το ίδιο το Αριάδνη είτε να αποδεσμεύσει κάποιο από τα Blue Star 1 ή Blue Star 2.Τα τελευταία δε νομίζω να υστερούν από τα νεοεισερχόμενα του ανταγωνισμού.

Link to comment
Share on other sites

Ποια Αριάδνη;

Είμαστε σοβαροί;

Τί να κάνει;

Η γραμμή της Ανκόνας έτσι όπως πάει θέλει τα δύο ιμιτασιον σουπερφαστ, μαζί με το ορίτζιναλ επί ετήσιας βάσης και Μπάρι, Βενετία να εξυπηρετούνται από Σάμος, Αστεριών και Ρόδος.

Να πέσουν τα λειτουργικά κόστη και να παραμείνει σταθερή η χωρητικότητα, μην πούμε πως θα μεγαλώσει κιόλας.

Η Αριάδνη δε μπορεί να προσφέρει κάτι καινοτόμο στις συγκεκριμένες γραμμές.

Τα υπόλοιπα να θωρακίσουν το Αιγαίο.

Έχουν τις δυνατότητες.

Αρκεί να υπάρχει κάποιος να τις εκμεταλλευτεί.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Κι εγώ το πιστεύω πως αργά ή γρήγορα είτε το ΧΙ είτε τα φόσεν της ΑΝΕΚ (εάν εξαγοραστεί εν τέλει) θα βρεθούν στο Αιγαίο για να θωρακίσει γραμμές η Αττικα. Πχ εάν φέρει τα φόσεν και τα ρίξει Δωδεκάνησα και μεταφέρει τα 1&2 σε Χίο-Μυτιλήνη δεν υπάρχει περίπτωση η Μινόαν να κουνηθεί πέρα από την Κρήτη για πάρα πολλά χρόνια. Για Αδριατική δεν ξέρω τι θα μπορούσε να κάνει για να σώσει ότι σώζεται αλλά το Αιγαίο πιστεύω πως θα το ενισχύσει κάποια στιγμή. 

Link to comment
Share on other sites

Τα Superfast 1&2 δεν έχουν την ταχύτητα που απαιτεί η γραμμή της Αγκώνα.

Στην παρούσα φάση μην ξεχνάμε οτι τα 3 πλοία της Αγκώνας κάνουν και Βενετία, οπότε σε περίπτωση που ασχοληθούν καθημερινά με την Αγκώνα πρέπει να βρεθεί άλλο ένα πλοίο για να καλύψει με τον Αστερίωνα την Βενετία. 

Το καλύτερο που θα μπορούσα να σκεφτώ είναι 2 πλοία να γυρίσουν και αυτά απευθείας Πάτρα-Αγκώνα σε καθημερινή βάση, και το τρίτο να κάνει Ηγουμενίτσα-Αγκώνα, Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκώνα και Ηγουμενίτσα-Βενετία (δηλαδή μπαλαντέρ για την Ηγουμενίτσα κυρίως)

Link to comment
Share on other sites

Ως καραβολατρης, τουρίστας και κουτσομπόλης ας γράψω και εγώ με τη δική μου οπτική :

Τα τελευταία 5 χρόνια έχω ταξιδέψει από Ανκονα αρκετές φορές, χειμώνα και καλοκαίρι. Ας κρατήσουμε ένα σοβαρό κρατούμενο εδώ, και αυτό είναι το λιμάνι της όμορφης αυτής μικρής ιταλικής πόλης. 

Αυτό δεν είναι λιμάνι για τα Cruise. 

Όπως πιστεύω και το παλιό της Πάτρας να μην αρκούσε για τα Cruise. 

Εδώ λοιπόν στέκεται για μένα μια σοφή κίνηση του Ιταλού(που δε νομίζω να είναι αυτό το κριτήριο του, απλά ίσως βολέψει επαγγ. οδηγούς και τουρίστες) καθώς ειδικά στο up του καλοκαιριού ένα Bonaria ή ένα Olbia κάθεται καλύτερα στις δυνατότητες του λιμανιού της Ανκονα. Τα Cruise έφταναν πρώτα (σπάνια) , ξεφόρτωναν, ενώ δίπλα τα δεύτερα κοινοπραξίας σχεδόν γέμιζαν για αναχώρηση. Πραγματική ταλαιπωρία επιβατών, προσωπικού καραβιού και λιμανιού τα Cruise. Οι χερσαίες επιφάνειες αυτού του λιμανιού δε ταιριάξαν καθόλου στα νέα δεδομένα του Grimaldi. Πιεσμένα ωράρια επίσης. 

Δε γνωρίζω τα νέα λιμάνια των Cruise, πιστεύω να είναι πιο κοντά στις δυνατότητες τους και να μη ταλαιπωρούν τους επιβάτες. Αν και κατάλαβα πως θα έχουν αρκετές ώρες ξεκούραση εκεί. 

 

Σαν καράβια τώρα, αυτά που έρχονται είναι πράγματι "αναβάθμιση". Δε νομίζω και εγώ το Olbia να χάλασε τόσο πολύ (μέσα πάντα) εκεί στα ξένα. Τα 20χρονα fossen στο μόνο που ιστερουσαν σε σχέση με τα απερχόμενοα Cruise ήταν το vibration, σε σκαρί αλλά και κρεβάτια (χρίζουν άμεσης αλλαγής). Το ΧΙ είναι κατηγορία από μόνο του. 

Καλοκαίρι τα πλοία της κοινοπραξίας ήταν γεμάτα, καταπέλτη. Άρα έσοδα καλά. Χειμώνα κανένας δε γέμιζε αλλά και προσωπικό "αρκετά" μειωμένο. Ωράρια πάντα είχαν καλύτερα, αλλά ο Ιταλός είχε άλλες πρωτεραιότητες. Εδώ είναι τώρα άλλο ένα κεφάλαιο που μένει να δούμε αν θα καλυτερεύσει η Μίνοαν (ε, Grimaldi). Κάτι με τρώει πως δεν είναι αυτός ο σκοπός των αλλαγών. Θα δείξει. 

 

Στα δρομολόγια τώρα, σαν απλός επιβάτης, έχω να παραθέσω τα εξής

Αν και τις περισσότερες φορές προορισμός μου είναι η Πάτρα, με τα νέα οδικά δίκτυα (Ιόνια και Ε65) πιστεύω πως το νέο λιμάνι της Πάτρας θα παραμεριστεί. Παραμένω στο καράβι και δε κατεβαίνω Ηγουμενίτσα ωσάν καραβολάτρης. Ενώ ακόμα και επιβάτες για Αθήνα αποβιβαζονται και το πλακώνουν για μια ώρα αρχίτερα. Σίγουρα όμως κάτι που δεν ισχύει για τα φορτηγά - ασυνόδευτα. Οπότε μου φαίνεται κάπως σοφή η κίνηση να κόψει προσεγγίσεις στη Πάτρα και να τελειώνουν στην Ηγουμενίτσα. Το Πάτρα - Ανκόνα εξπρές χειμώνα -καλοκαίρι μου φαντάζει ουτοπικό. Μόνο στα πλαίσια της καλοκαιρινής κοινοπραξίας(διπλή αναχώρηση) όπου το ένα γεμίζει Πάτρα, το άλλο Ηγουμενίτσα ή το άκομψο του Ιταλού που Πέμπτη-Παρασκευή δεν κατεβαίνει Πάτρα (που να προλάβει, 8ωρες καθυστερήσεις της είχε για αστείο. Απόρροια του λιμανιού της Ανκόνα και της χωρητικότητας των Cruise) . Εκτός αν ο Ιταλός έχει δει ότι γεμίζει ένα μικρό από Πάτρα (Zeus πχ) και ένα άλλο μικρό από Ηγουμενίτσα (Ausonia  πχ) 

Που φτάσαμε να είναι αυτά μικρά..... 

 

 

Δηλαδή το δικό μου line up(3 καράβια) Θα ηταν: 

Ανκόνα-Ηγουμενίτσα-Πάτρα  Olbia

Πάτρα - Ανκονα  Zeus

Ηγουμενίτσα - Ανκόνα  Bonaria

Στα 4 (που δε νομίζω)μοιράζονται οι προσεγγίσεις στα ελληνικά λιμάνια. Αλλά τέτοια πράγματα σε περίοδο πανδημίας? 🤔

 

Ο Αστερίων τώρα τους καλοκαιρινούς μηνες είναι γεμάτος. Απλά όπως έμαθα κάπου ξέμειναν στο ξενοδοχειακό (λεφτά ή κέφι, ποιος ξέρει). Πιστεύω πως και ένα μη Visentini για 4 μήνες το καλοκαίρι θα του έφερνε πολύ κίνηση του Ιταλού (εκτός πανδημίας). 

 

Με βάση τα παραπάνω τώρα, όπως τα βλέπω εγώ, καθώς τα κέρδη μπορεί να λένε άλλα: Μία αποχώρηση της ΑΝΕΚ από την Αδριατική θα ήταν αυτοκτονία. Ξέρω όλοι λέτε για τη σάρωση του Ιταλού, αλλά εγώ βλέπω και γεμάτα καράβια. Και τολμώ να πω και εγώ πως (εκτός πανδημίας) χωρά και η Αριάδνη στη Βενετία. Ένα μέχρι Ηγουμενίτσα και το άλλο Πάτρα απευθείας. Τα Superfast 1&2 θα γεράσουν εκεί που είναι και η γνωστή 3αδα στην Ανκόνα θα φέρνει σε δύσκολη θέση συνέχεια τον Ιταλό στην Αδριατική. 

Εξάλλου στο Αιγαίο παίζει μπάλα μόνη της και ας έχει το Σάμος για Χίο - Μυτιλήνη. Δεν απαξιώνω τα όμορφα αυτά νησιά, αλλά το μονοπώλιο που δημιουργήθηκε κακώς στο Αιγαίο. 

Ή μήπως είναι και αυτό μέρος ενός σκοτεινού deal? Ο ένας το Αιγαίο ο άλλος την Αδριατική? Ή μήπως, όπως είπατε κάποιοι, πάει να τελειώσει τον Onorato? Ή μήπως έχει τόσα πλοία ο Ιταλός που απλά κάνει επίδειξη δύναμης? 🤔(μα το πρώην Κνωσός στο Brindisi??) 

 

Σαν πιο επικρατεστερο σενάριο(Grimaldi) για μένα είναι το εξής: Κάνα 2 χρόνια βάζω τα καράβια για να μη κάθονται εκεί και μετά σαρώνω τα φορτία με τα Eco Patrasso, Eco Venezia, Eco Corfu και Eco Trieste και για τους καραβολάτρες το Cruise Smeralda σε Βενετία - Ραβένα - Ανκόνα - Μπάρι - Δυρράχιο - Κέρκυρα - Ηγουμενίτσα. 

 

Όπως και να'χει είχα κλείσει εισητηρια με τη κοινοπραξία (αν και εφόσον και πως ταξιδέψουμε το καλοκαίρι) και τα ακύρωσα. Η ιδέα να ταξιδέψω με κάτι διαφορετικό μου αρέσει και μου ανεβάζει τη καραβολατρική επιθυμία. Ας είναι και το Corfu 🤭

 

 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, nomman said:

με τα νέα οδικά δίκτυα (Ιόνια και Ε65) πιστεύω πως το νέο λιμάνι της Πάτρας θα παραμεριστεί.

Ίσα ίσα που με τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Πατρών και με τη νέα σιδηροτροχιά Αθήνα-Πάτρα το νέο λιμάνι της Πάτρας παίζει να γίνει "η Ραφήνα της Ανατολής" για την Αθήνα.

Επίσης, η Αριάδνη δε νομίζω να προτιμηθεί, αντί των Σάμος/Ρόδος, για να μετακομίσει κάποιο πλοίο και να διπλώσει τον Αστερίωνα στη Βενετία. Λίγο η ταχύτητα, λίγο οι αεροπορικές, λίγο η μαϊτζεβελιά του, νομίζω πως η θέση του θα είναι κάπου στο Αιγαίο στις σκέψεις για κάποια μετακόμιση στην Αδριατική. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...