Jump to content
Shipfriends
Sign in to follow this  
polmyt

Ρόδος (IMΟ 5293963)

Recommended Posts

On 5/2/2010 at 2:01 PM, 'ΝΗΡΕΑΣ said:

και το πρώην οπλιταγωγό-αποβατικό «ΡΟΔΟΣ», ναυπήγησης του 1944, το οποίο αγόρασαν από το Π.Ν. Ο Σ.ΒΔ.Ε μετασκεύασε το ΡΟΔΟΣ σε σιδηροδρομικό πορθμείο, ώστε να μεταφέρονται και βαγόνια μεταξύ Πάτρας και Κρυονερίου. Το ΡΟΔΟΣ είχε 2 σειρές ράγες και μπορούσε να μεταφέρει 7 φορτηγά βαγόνια ή 2 ατμομηχανές ή αντίστοιχα 10 φορτηγά ή λεωφορεία και 20 ΙΧ. Σύμφωνα με τον Γ.Χ., το ΡΟΔΟΣ είναι το πρώτο και μοναδικό σιδηροδρομικό πορθμείο στην Ελλάδα. Το 1970 -όταν ο Σ.ΒΔ.Ε διέκοψε την λειτουργία του και συγχρόνως σταμάτησε και η γραμμή Πατρών-Κρυονερίου- το ΡΟΔΟΣ δρομολογήθηκε στο Ρίο-Αντίρριο μέχρι «τα τέλη της δεκαετίας του 1970 που βυθίσθηκε κοντά στο Αντίρριο.» Συνεπώς, όσοι έτυχε να θυμούνται κάποιο σιδηροδρομικό ferry boat με ράγες…αυτό ήταν το ΡΟΔΟΣ.

Στο ebay κυκλοφορει η παρακατω καρτ ποσταλ απο το λιμανι της Πατρας.Δεξια ισα που διακρινεται η πλωρη του ΡΟΔΟΣ

post-1819-0-61677500-1294743584_thumb.jp

Edited by Nick the Greek
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια ακόμη παντόφλα σε μια καρτ ποστάλ από την Πάτρα του περασμένου αιώνα. Είναι η παντόφλα Ρόδος η οποία είχε και ράγες για τη μεταφορά σιδηροδρομικών οχημάτων από την Πάτρα στο Κρυονέρι:

gallery_2126_232_143220.jpg

Edited by proud_ionian
link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε αρθρο για τα πορθμεια στην "Ελευθερια" του 1966 υπαρχει και η παρακατω φωτογραφια του ΡΟΔΟΣ

post-1819-0-22501900-1316691527_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

με τα στοιχεία που μας παρέθεσε ο καλός φίλος emmpapad, βάσει του IMO number, βρίσκουμε το πλοίο να αναφέρεται ως Total Loss από το 1999, όρος που αναφέρεται συνήθως για πλοία που έχουν βυθιστεί.

γνωρίζουμε άραγε κάτι παραπάνω ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
το ροδος δρομολογήθηκε στο Pίο-Aντίρριο μέχρι «τα τέλη της δεκαετίας του 1970 που βυθιστηκε κοντά στο αντιρριο.»

O Nηρεας μας ειχε πει οτι συμφωνα με τον γιαννη χαλατση το ροδος βυθυιστηκε κοντα στο αντιρριο.απο τη στιγμη που αυη η αναφορα αληθευει, μονο η ελληνικη γραφειοκρατεια μπορει να μας απαντησει για ποιο λογο το πλοιο διαγραφτηκε 20 χρονια αργοτερα

το σεναριο να ανεκλυστηκε και να συνεχισε για καποια χρονια ακομα μου μοιαζει πολυ τραβηγμενο και πιστευω οτι αν ειχε γινει κατι τετοιο ολο και καπου θα το ειχαμε ακουσει

Edited by polmyt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν πράγματι το ΡΟΔΟΣ βυθίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του '70 κοντά στο Αντίρριο, οπότε και δεν δύναμαι να το αμφισβητήσω. Εξ άλλου βύθιση από βύθιση ενίοτε διαφέρει, μπορεί λόγου χάριν να είχε βυθιστεί "στα ρηχά" οπότε και να ήταν εύκολη η ανέλκυση του.

Το βέβαιο πάντως είναι, σύμφωνα με πληροφορίες από καλό φίλο, ότι βυθίστηκε ...οριστικώς και αμετακλήτως τον Σεπτέμβριο του 1998 στην Κυνόσουρα της Σαλαμίνας, όπου και ήταν για κάποια χρόνια παρατημμένο, και όπου συνεχίζει να βρίσκεται μέχρι και σήμερα, αφού δεν υπήρξε καμμία επιχείρηση ανέλκυσης του.

Έτσι εξηγείται βέβαια και η διαγραφή του από τα ελληνικά νηολόγια το 1999, όπως σε παλαιότερο ποστ μας είχε γράψει ο emmpapad.

Σημ. Να διορθώσουμε στον τίτλο του θέματος την χρονολογία ναυπήγησης, μιας και "επίσημα" κατασκευάστηκε το 1943. Το 1950 ήταν η χρονιά που ήρθε στην χώρα μας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παραθετω ενα δημοσιευμα της εφημεριδας Μακεδονια απο τον Ιουλιο του 1976.Δυστυχως δεν μας διαφωτιζει σχετικα με τη βυθιση του ΡΟΔΟΣ αλλα μας επιβεβαιωνει οτι ταξιδευε στο Ριο-Αντιριο τουλαχιστον μεχρι τα μεσα της δεκαετιας του 70.Απο οτι φαινεται μαλιστα ανηκε στον ΟΣΕ ο οποιος το ναυλωνε σε τριτους.

post-1819-0-56477000-1331129296_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Το βέβαιο πάντως είναι, σύμφωνα με πληροφορίες από καλό φίλο, ότι βυθίστηκε ...οριστικώς και αμετακλήτως τον Σεπτέμβριο του 1998 στην Κυνόσουρα της Σαλαμίνας....

Για το ακριβές της πληροφορίας, στις 18 Σεπτεμβρίου 1998.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε συνέχεια της συζήτησης για την τύχη των αποβατικών πλοίων που δόθηκαν στην Ελλάδα με το τέλος του Β'ΠΠ ιδού και μια φωτογραφία που δημοσιεύτηκε από τον χρήστη George Panther σε ομάδες του Facebook και δείχνει το LST 620 Παλαιοχώρι να μεταφέρει σιδηροδρομικές αυτοκινητάμαξες από τον Πειραιά στο λιμανάκι των Μύλων Αργολίδας που είχε σύνδεση με το υπόλοιπο δίκτυο Πελοποννήσου. Η μεταφορά μέσω θαλάσσης έγινε λόγω των καταστροφών που προξένησαν οι Γερμανοί όταν έφευγαν από την Ελλάδα:

 

Με δεδομένο ότι δεν ήταν πολλά τα πλοία που απέκτησαν τέτοια δυνατότητα, γνωστά μόνο το Παλαιοχώρι και το Ρόδος, πιθανολογείται ότι το Παλαιοχώρι ήταν το μεταγενέστερο Ρόδος. Μόνη αμφιβολία το γεγονός ότι αναφέρεται ώς χρόνος διαγραφής του Παλαιοχώρι από το Π.Ν. το 1953 ενώ το Ρόδος νηολογήθηκε και δόθηκε στους ΣΒΔΕ (Σιδηρόδρομοι Δυτικής Ελλάδας) το 1950.

post-2126-0-03996800-1358172621_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μόνη αμφιβολία το γεγονός ότι αναφέρεται ώς χρόνος διαγραφής του Παλαιοχώρι από το Π.Ν. το 1953 ενώ το Ρόδος νηολογήθηκε και δόθηκε στους ΣΒΔΕ (Σιδηρόδρομοι Δυτικής Ελλάδας) το 1950.

 

Δεν νομίζω ότι στην μεταπολεμική Ελλάδα του 1950 υπήρχε τόση "τυπικότητα" και γραφειοκρατία, ώστε να προχωρήσει άμεσα τότε το Π.Ν. σε διαγραφή του ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ (αν βέβαια είναι πράγματι το μετέπειτα ΡΟΔΟΣ). Πολύ δε περισσότερο από την στιγμή που το πλοίο δεν πουλήθηκε σε κάποιον ιδιώτη, αλλά δόθηκε (ίσως και παραχωρήθηκε ακόμα, και διεγράφει αργότερα) σε κάποιον κρατικό οργανισμό (Σιδηρόδρομοι Δυτικής Ελλάδας).

 

Σημ. Στην πολύ ενδιαφέρουσα - ιστορική φωτογραφία από την Αργολίδα, στην πλώρη του πλοίου νομίζω ότι διακρίνω να αναγράφεται A/B 620 και όχι LCT 620.

 

Να παρατηρήσουμε εδώ ότι όταν τα πλοία ήρθαν στην χώρα μας, η πρώτη τους αρίθμηση έγινε με τον ίδιο αριθμό που είχαν και στην Βρετανία, αλλά με τα γράμματα Α/Β στην θέση των γραμμάτων LCT. Για παράδειγμα, LCT 1227 - ΣΕΡΙΦΟΣ (L 246) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1227.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στη σελίδα 165 του βιβλίου "Οι σιδηρόδρομοι της Κεντρικής Ελλάδας" εκδόσεις Μουσείο Φωτογραφίας "Χρήστος Καλεμκερής" Δήμου Καλαμαριάς υπάρχει το παρακάτω σχέδιο που αποδίδεται στο Ρόδος. Αν μπορούσαμε να βρούμε και ένα από LCT Mk4 ίσως θα μπορούσαμε να καταλήξουμε για τη προέλευση του Ρόδος και πιαθανά της τύχης του Παλαιοχώρι:

 

 

 

 



Ένα ακόμη σχέδιο, αυτό του λιμένα Πατρών από το οποίο αναχωρούσε το "Ρόδος". Από την εφημερίδα Νεολόγος Πατρών, 4 Αυγούστου 1954:

 

 

post-2126-0-47876700-1358192305_thumb.jp

post-2126-0-50725700-1358193430_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aν και αγαπητέ μου Γεώργιε, προσωπικά δεν έχω καμμία απολύτως αμφιβολία ότι το ΡΟΔΟΣ ήταν τύπου LCT Mk4, όπως βέβαια αποδεδειγμένα και το ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ, παραθέτω την φωτό από ένα ωραιότατο μοντέλο του LCT 789 (HMS LCT 789 (LCT 789) - Class : LCT Mk 4 - Built by : Motherwell Bridge (Meadowside, Scotland, U.K. - Ordered : Jul 1942), την οποία βέβαια μπορείς να συγκρίνεις με την ωραιοτάτη φωτό του ΡΟΔΟΣ την οποία μας είχες παραθέσει προ καιρού, αλλά και με φωτό των επίσης LCT Mk4 (τουλάχιστον κατά την δική μου άποψη) ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ, ΕΥΒΟΙΚΟΣ, ΕΥΓΕΝΙΑ Π (με φωτό από τα θέματα τους).

 

post-2102-0-28665900-1358195619_thumb.jp 

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια εξαιρετικη φωτο του ΡΟΔΟΣ απο πλωρα εχει ανεβει στο facebook στο group ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ Κ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ Κ ΦΥΣΗ απο τον κ.Γιωργο Ηλιοπουλο που μας δινει και μια ιδεα για το πως ηταν το γκαραζ της.Φαινονται ξεκαθαρα οι ραγες στον καταπελτη της παντοφλας καθως και στο γκαραζ που απο οτι φαινεται υπηρχαν δυο γραμμες φορτωσης για τα βαγονια

 

post-1819-0-99678600-1413229289_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ένας ακόμα από τους χρήστες του διαδικτύου που με ξένα κόλλυβα φτιάχνουν "φωτογραφικές συλλογές". Κάπου κάπου αναφέρει και τον αρχικό αναρτήσαντα, ποτέ τις πηγές.

Για την ιστορία, η  φωτό του Ρόδος είναι τραβηγμένη στην Πάτρα το 1963 από τον Βρετανό David Dixon.

Edited by proud_ionian
quote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φωτογραφια του ΡΟΔΟΣ που απεκτησα προσφατα.

Δυστυχως στη φωτογραφια δεν αναγραφονταν λεπτομεριες για τοποθεσια και χρονολογια αλλα αν κρινω από τα λεωφορεια πρεπει να είναι προς το τελος του 50-αρχες 60

large.Rodos_a.jpg.801d6bffec53deba55469b

Να αναφερω επίσης ότι η φωτογραφια εχει υποστεί μια επεξεργασια για την απομακρυνση προσωπου που υπηρχε μπροστα στο πλοιο ,αλλα παρολαυτα δεν αλλαζει σε κατι την γενικοτερη εικονα και μορφη του πλοιου

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...