Jump to content
Shipfriends

Ρόδος (IMΟ 5293963)


Recommended Posts

On 5/2/2010 at 2:01 PM, 'ΝΗΡΕΑΣ said:

και το πρώην οπλιταγωγό-αποβατικό «ΡΟΔΟΣ», ναυπήγησης του 1944, το οποίο αγόρασαν από το Π.Ν. Ο Σ.ΒΔ.Ε μετασκεύασε το ΡΟΔΟΣ σε σιδηροδρομικό πορθμείο, ώστε να μεταφέρονται και βαγόνια μεταξύ Πάτρας και Κρυονερίου. Το ΡΟΔΟΣ είχε 2 σειρές ράγες και μπορούσε να μεταφέρει 7 φορτηγά βαγόνια ή 2 ατμομηχανές ή αντίστοιχα 10 φορτηγά ή λεωφορεία και 20 ΙΧ. Σύμφωνα με τον Γ.Χ., το ΡΟΔΟΣ είναι το πρώτο και μοναδικό σιδηροδρομικό πορθμείο στην Ελλάδα. Το 1970 -όταν ο Σ.ΒΔ.Ε διέκοψε την λειτουργία του και συγχρόνως σταμάτησε και η γραμμή Πατρών-Κρυονερίου- το ΡΟΔΟΣ δρομολογήθηκε στο Ρίο-Αντίρριο μέχρι «τα τέλη της δεκαετίας του 1970 που βυθίσθηκε κοντά στο Αντίρριο.» Συνεπώς, όσοι έτυχε να θυμούνται κάποιο σιδηροδρομικό ferry boat με ράγες…αυτό ήταν το ΡΟΔΟΣ.

Στο ebay κυκλοφορει η παρακατω καρτ ποσταλ απο το λιμανι της Πατρας.Δεξια ισα που διακρινεται η πλωρη του ΡΟΔΟΣ

post-1819-0-61677500-1294743584_thumb.jp

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Μια ακόμη παντόφλα σε μια καρτ ποστάλ από την Πάτρα του περασμένου αιώνα. Είναι η παντόφλα Ρόδος η οποία είχε και ράγες για τη μεταφορά σιδηροδρομικών οχημάτων από την Πάτρα στο Κρυονέρι:

gallery_2126_232_143220.jpg

Edited by proud_ionian
link
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

με τα στοιχεία που μας παρέθεσε ο καλός φίλος emmpapad, βάσει του IMO number, βρίσκουμε το πλοίο να αναφέρεται ως Total Loss από το 1999, όρος που αναφέρεται συνήθως για πλοία που έχουν βυθιστεί.

γνωρίζουμε άραγε κάτι παραπάνω ???

Link to comment
Share on other sites

το ροδος δρομολογήθηκε στο Pίο-Aντίρριο μέχρι «τα τέλη της δεκαετίας του 1970 που βυθιστηκε κοντά στο αντιρριο.»

O Nηρεας μας ειχε πει οτι συμφωνα με τον γιαννη χαλατση το ροδος βυθυιστηκε κοντα στο αντιρριο.απο τη στιγμη που αυη η αναφορα αληθευει, μονο η ελληνικη γραφειοκρατεια μπορει να μας απαντησει για ποιο λογο το πλοιο διαγραφτηκε 20 χρονια αργοτερα

το σεναριο να ανεκλυστηκε και να συνεχισε για καποια χρονια ακομα μου μοιαζει πολυ τραβηγμενο και πιστευω οτι αν ειχε γινει κατι τετοιο ολο και καπου θα το ειχαμε ακουσει

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν πράγματι το ΡΟΔΟΣ βυθίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του '70 κοντά στο Αντίρριο, οπότε και δεν δύναμαι να το αμφισβητήσω. Εξ άλλου βύθιση από βύθιση ενίοτε διαφέρει, μπορεί λόγου χάριν να είχε βυθιστεί "στα ρηχά" οπότε και να ήταν εύκολη η ανέλκυση του.

Το βέβαιο πάντως είναι, σύμφωνα με πληροφορίες από καλό φίλο, ότι βυθίστηκε ...οριστικώς και αμετακλήτως τον Σεπτέμβριο του 1998 στην Κυνόσουρα της Σαλαμίνας, όπου και ήταν για κάποια χρόνια παρατημμένο, και όπου συνεχίζει να βρίσκεται μέχρι και σήμερα, αφού δεν υπήρξε καμμία επιχείρηση ανέλκυσης του.

Έτσι εξηγείται βέβαια και η διαγραφή του από τα ελληνικά νηολόγια το 1999, όπως σε παλαιότερο ποστ μας είχε γράψει ο emmpapad.

Σημ. Να διορθώσουμε στον τίτλο του θέματος την χρονολογία ναυπήγησης, μιας και "επίσημα" κατασκευάστηκε το 1943. Το 1950 ήταν η χρονιά που ήρθε στην χώρα μας.

Link to comment
Share on other sites

Παραθετω ενα δημοσιευμα της εφημεριδας Μακεδονια απο τον Ιουλιο του 1976.Δυστυχως δεν μας διαφωτιζει σχετικα με τη βυθιση του ΡΟΔΟΣ αλλα μας επιβεβαιωνει οτι ταξιδευε στο Ριο-Αντιριο τουλαχιστον μεχρι τα μεσα της δεκαετιας του 70.Απο οτι φαινεται μαλιστα ανηκε στον ΟΣΕ ο οποιος το ναυλωνε σε τριτους.

post-1819-0-56477000-1331129296_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Το βέβαιο πάντως είναι, σύμφωνα με πληροφορίες από καλό φίλο, ότι βυθίστηκε ...οριστικώς και αμετακλήτως τον Σεπτέμβριο του 1998 στην Κυνόσουρα της Σαλαμίνας....

Για το ακριβές της πληροφορίας, στις 18 Σεπτεμβρίου 1998.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Σε συνέχεια της συζήτησης για την τύχη των αποβατικών πλοίων που δόθηκαν στην Ελλάδα με το τέλος του Β'ΠΠ ιδού και μια φωτογραφία που δημοσιεύτηκε από τον χρήστη George Panther σε ομάδες του Facebook και δείχνει το LST 620 Παλαιοχώρι να μεταφέρει σιδηροδρομικές αυτοκινητάμαξες από τον Πειραιά στο λιμανάκι των Μύλων Αργολίδας που είχε σύνδεση με το υπόλοιπο δίκτυο Πελοποννήσου. Η μεταφορά μέσω θαλάσσης έγινε λόγω των καταστροφών που προξένησαν οι Γερμανοί όταν έφευγαν από την Ελλάδα:

 

Με δεδομένο ότι δεν ήταν πολλά τα πλοία που απέκτησαν τέτοια δυνατότητα, γνωστά μόνο το Παλαιοχώρι και το Ρόδος, πιθανολογείται ότι το Παλαιοχώρι ήταν το μεταγενέστερο Ρόδος. Μόνη αμφιβολία το γεγονός ότι αναφέρεται ώς χρόνος διαγραφής του Παλαιοχώρι από το Π.Ν. το 1953 ενώ το Ρόδος νηολογήθηκε και δόθηκε στους ΣΒΔΕ (Σιδηρόδρομοι Δυτικής Ελλάδας) το 1950.

post-2126-0-03996800-1358172621_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Μόνη αμφιβολία το γεγονός ότι αναφέρεται ώς χρόνος διαγραφής του Παλαιοχώρι από το Π.Ν. το 1953 ενώ το Ρόδος νηολογήθηκε και δόθηκε στους ΣΒΔΕ (Σιδηρόδρομοι Δυτικής Ελλάδας) το 1950.

 

Δεν νομίζω ότι στην μεταπολεμική Ελλάδα του 1950 υπήρχε τόση "τυπικότητα" και γραφειοκρατία, ώστε να προχωρήσει άμεσα τότε το Π.Ν. σε διαγραφή του ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ (αν βέβαια είναι πράγματι το μετέπειτα ΡΟΔΟΣ). Πολύ δε περισσότερο από την στιγμή που το πλοίο δεν πουλήθηκε σε κάποιον ιδιώτη, αλλά δόθηκε (ίσως και παραχωρήθηκε ακόμα, και διεγράφει αργότερα) σε κάποιον κρατικό οργανισμό (Σιδηρόδρομοι Δυτικής Ελλάδας).

 

Σημ. Στην πολύ ενδιαφέρουσα - ιστορική φωτογραφία από την Αργολίδα, στην πλώρη του πλοίου νομίζω ότι διακρίνω να αναγράφεται A/B 620 και όχι LCT 620.

 

Να παρατηρήσουμε εδώ ότι όταν τα πλοία ήρθαν στην χώρα μας, η πρώτη τους αρίθμηση έγινε με τον ίδιο αριθμό που είχαν και στην Βρετανία, αλλά με τα γράμματα Α/Β στην θέση των γραμμάτων LCT. Για παράδειγμα, LCT 1227 - ΣΕΡΙΦΟΣ (L 246) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1227.

 

Link to comment
Share on other sites

Στη σελίδα 165 του βιβλίου "Οι σιδηρόδρομοι της Κεντρικής Ελλάδας" εκδόσεις Μουσείο Φωτογραφίας "Χρήστος Καλεμκερής" Δήμου Καλαμαριάς υπάρχει το παρακάτω σχέδιο που αποδίδεται στο Ρόδος. Αν μπορούσαμε να βρούμε και ένα από LCT Mk4 ίσως θα μπορούσαμε να καταλήξουμε για τη προέλευση του Ρόδος και πιαθανά της τύχης του Παλαιοχώρι:

 

 

 

 



Ένα ακόμη σχέδιο, αυτό του λιμένα Πατρών από το οποίο αναχωρούσε το "Ρόδος". Από την εφημερίδα Νεολόγος Πατρών, 4 Αυγούστου 1954:

 

 

post-2126-0-47876700-1358192305_thumb.jp

post-2126-0-50725700-1358193430_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Aν και αγαπητέ μου Γεώργιε, προσωπικά δεν έχω καμμία απολύτως αμφιβολία ότι το ΡΟΔΟΣ ήταν τύπου LCT Mk4, όπως βέβαια αποδεδειγμένα και το ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ, παραθέτω την φωτό από ένα ωραιότατο μοντέλο του LCT 789 (HMS LCT 789 (LCT 789) - Class : LCT Mk 4 - Built by : Motherwell Bridge (Meadowside, Scotland, U.K. - Ordered : Jul 1942), την οποία βέβαια μπορείς να συγκρίνεις με την ωραιοτάτη φωτό του ΡΟΔΟΣ την οποία μας είχες παραθέσει προ καιρού, αλλά και με φωτό των επίσης LCT Mk4 (τουλάχιστον κατά την δική μου άποψη) ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ, ΕΥΒΟΙΚΟΣ, ΕΥΓΕΝΙΑ Π (με φωτό από τα θέματα τους).

 

post-2102-0-28665900-1358195619_thumb.jp 

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Μια εξαιρετικη φωτο του ΡΟΔΟΣ απο πλωρα εχει ανεβει στο facebook στο group ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ Κ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ Κ ΦΥΣΗ απο τον κ.Γιωργο Ηλιοπουλο που μας δινει και μια ιδεα για το πως ηταν το γκαραζ της.Φαινονται ξεκαθαρα οι ραγες στον καταπελτη της παντοφλας καθως και στο γκαραζ που απο οτι φαινεται υπηρχαν δυο γραμμες φορτωσης για τα βαγονια

 

post-1819-0-99678600-1413229289_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Ένας ακόμα από τους χρήστες του διαδικτύου που με ξένα κόλλυβα φτιάχνουν "φωτογραφικές συλλογές". Κάπου κάπου αναφέρει και τον αρχικό αναρτήσαντα, ποτέ τις πηγές.

Για την ιστορία, η  φωτό του Ρόδος είναι τραβηγμένη στην Πάτρα το 1963 από τον Βρετανό David Dixon.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Φωτογραφια του ΡΟΔΟΣ που απεκτησα προσφατα.

Δυστυχως στη φωτογραφια δεν αναγραφονταν λεπτομεριες για τοποθεσια και χρονολογια αλλα αν κρινω από τα λεωφορεια πρεπει να είναι προς το τελος του 50-αρχες 60

large.Rodos_a.jpg.801d6bffec53deba55469b

Να αναφερω επίσης ότι η φωτογραφια εχει υποστεί μια επεξεργασια για την απομακρυνση προσωπου που υπηρχε μπροστα στο πλοιο ,αλλα παρολαυτα δεν αλλαζει σε κατι την γενικοτερη εικονα και μορφη του πλοιου

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Good evening,

 

 my name is Helmut Reichelt.I  travel each year to  Greece .My favourite island is Amorgos. very intressting for me is the history of  greek Railway-Comp. My question : Is there anywere  a picture of this ship with railway wagons on this ship? I made this  picture  in the summer 1982 or 1983 at Nafpaktos. 

With best remarks

helmut

1682559275_Bild(361).thumb.jpg.e9e5ce17347d906de2353372f9441e29.jpgT

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Καταπλωρη φωτογραφια της παντοφλας τραβηγμενη ,συμφωνα με τον φωτογραφο, το 1974

Διακρινεται η αλλαγη στη γεφυρα ,κατι που φαινεται και στη φωτογραφια που εβαλε πιο πανω ο φιλος @Helmut Reichelt.

Στο γκαραζ του μπορουμε να δουμε τις ραγες για τα βαγονια,ενω καποια στιγμη η παντοφλα αλλαξε καταπελτη μιας και δεν υπαρχουν πλεον οι ραγες

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Και παλι βρισκομαστε στο 1974 για να δουμε την παντοφλα απο μια καλυτερη γωνια

Μπορουμε να παρατηρησουμε  τα ομοιωματικα στο ονομα που ειναι γραμμενο στην πλωρη πραγμα που για μενα δειχνει προσοχη στο να φαινεται οσο πιο ομορφο γινεται το ονομα.

Στον καθρεφτη δεσποζει ακομα το πουλι της 21ης Απριλιου,αρα λογικα ,αν κρινουμε και απο την αναλαφρη εμφανιση των επιβατων ,μιλαμε για καλοκαιρι αλλα πριν τον Ιουλιο.Για να πω την αληθεια εχοντας δει πολλες φωτο με βαπορια απο εκεινη την εποχη, ειναι η πρωτη φορα που βλεπουμε το πουλι σε τοσο εμφανη θεση στο πλοιο ποσο μαλλον οταν μιλαμε για μια εποχη λιγο πριν την πτωση

Σε καθε περιπτωση ειναι απο τις καλυτερες φωτο της συγκεκριμενης παντοφλας που μας μεταφερει και στο κλιμα της εποχης

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Το πλοιο απ'οσο ξερω εκανε μιαμιση ωρα απο την Πατρα στο Κρυονερι , στην γραμμη εξηπηρετουσανε επισης και το "Παλαιοχωρι" το οποιο συνδεε κυριως τον Πειραια με το Ναυπλιο και τους Μυλου μεταφεροντας συρμους λογο των καταστροφων στην γεφυρα του Ισθμου , αλλα και το πλοιο "Καλυδων" το οποιο δεν εχω βρει καμια φωτο , οποτε αν εχει καποιος ας μας δειξει και εμας πως ητανε το πλοιο

Επισης και ενα πλοιο με το ονομα "Ναυσικα"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

 

On 4/23/2023 at 7:22 PM, ΣΕΙΡΙΟΣ said:

Το πλοίο στην φώτο είναι το ΡΟΔΟΣ. Είναι χαρακτηριστική η διαμόρφωση της πρυμνης του. 

Μιας και η παντοφλα τελικα ειναι το ΡΟΔΟΣ και οχι το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ ας το αναφερουμε και στο θεμα του

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...