Jump to content
Shipfriends

Άγιος Διονύσιος (ΙΜΟ 5004831)


Recommended Posts

kostasdm said:
Όσο για το ιστορικό "ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ" της οικογένειας Κάρδαρη φυσικά και είχε δουλέψει κατ' αρχήν στο Ρίο-Αντίρριο και μετά στον Αργοσαρωνικό μετά την αποχώρηση από τη Ζάκυνθο..........Όσο για το παλιό "ΖΑΚΥΝΘΟΣ" της οικογένειας Τυρογαλά, μετά τη Ζάκυνθο πήγε στην Κέρκυρα και στα τελειώματα διατηρώντας το όνομα "ΦΑΙΑΞ" αποτέλεσε πλωτή πλατφόρμα για μηχανήματα αμμπβολής.

Φωτο των δυο πλοιων θα βρειτε στο σχετικο threat με παντοφλες,δλδ εδω και εδω.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Από τις παλιές carte-postale που αγοράζαμε στα περίπτερα του Πειραιά.

Το 'Άγιος Διονύσιος" στο λιμάνι του Πειραιά δίπλα στο "Άλκυών" (πρώην "Μιμίκα Λ") του Γεράσιμου Βεντούρη.

post-360-128326967538_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Πρόσφατα έφτασαν στα χέρια μου δύο καρτ ποστάλ από το Ιόνιο με την παντόφλα "Αγ. Διονύσιος". Στη μια φαίνεται μόνο η πλώρη ενώ στη δεύτερη ολόκληρο το πλοίο:

gallery_2126_702_147096.jpg

gallery_2126_702_154855.jpg

Link to comment
Share on other sites

Και μια άλλη carte-postale του παλιού Πειραιά.

Δίπλα στο "Αλκυών" η παντόφλα "Άγιος Διονύσιος".

Να πρόκειται άραγε για το ίδιο πλοίο που μας είχε δείξει παλαιότερα στην καρτ ποσταλ από τον Παιραιά ο cortomaltese ??? Aπίθανο μου φαίνεται αλλά με τις μετασκευασθείσες παντόφλες που έχουμε δει, ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος. Παραθέτω μία μεγέθυνση του πλοίου από την καρτ ποστάλ στον παλιό Πειραιά.

post-2102-0-64450600-1301251401_thumb.jp

Όσο για την πρώτη (τουλάχιστον) από τις δύο καρτ ποσταλ που μας παρέθεσε ο φίλος gtogias, τι να πει κανείς, πραγματικά απίστευτη. :)

Link to comment
Share on other sites

Ναι, είναι το ίδιο ακριβώς πλοίο μετά από ευρεία μετασκευή.

Και μια μικρή διόρθωση.

Το "ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ" ανήκε στην οικογένεια Κάρδαρη, συγκεκριμένα στον πατέρα και το θείο του σημερινού Διευθύνοντα Συμβούλου της ΑΝΜΕΖ και Ναυπηγού του Νίκου του Κάρδαρη.

Το "ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ" αναγκάστηκε να φύγει από τη Ζάκυνθο το 1972 ή 1973 καθώς επιβλήθηκε να μείνουν στη γραμμή μόνο πλοία "κλειστού τύπου".

Ήρθε λοιπόν το "ΑΙΓΕΥΣ", μετέπειτα "ΖΕΦΥΡΟΣ" και κατόπιν ξαναγύρισε το "ΜΑΡΘΑ" που μετασκευάστηκε με την προσθήκη νέων καταπελτών.

Το μεν "ΖΑΚΥΝΘΟΣ" της οικογένειας Τυρογαλά πήγε στην Κέρκυρα και έγινε "ΦΑΙΑΞ" το δε "ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ" πήγε στο Ρίο - Αντίρριο και μετά "σκεπάστηκε" και δούλεψε στον Αργοσαρωνικό σαν "κλειστό" ????.

Βάζω ερωτηματικά γιατί δεν είμαι σίγουρος αν (παρά τη μετασκευή) θεωρήθηκε τελικά κλειστό από την Επιθεώρηση.

Πάντως στη φωτογραφία είναι ο ίδιος ο "ΑΓΙΟΣ" της Ζακύνθου....

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Άγιος Διονύσιος (ΙΜΟ 5004831)

(1943, ex- LCT-828, Norris Castle, Νηρηίς, scrapped as Γαλήνη Σ)

Να αναφέρουμε τα στοιχεία του πλοίου, τα οποία μας έδωσε ο καλός φίλος emmpapad (ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ).

ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ - Ν.Π. 2043 - Του 1943 - ΙΜΟ 5004831

Εγγραφή ως ΝΗΡΗΙΣ με Π.Ν.Ε. Λονδίνου τον 05/1962

Μετεγγραφή ως ΝΗΡΗΙΣ στον Πειραιά με α/α 2043 τον 07/1962

Μετονομασία σε ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ επίσης τον 07/1962

Διαγραφή τον 10/1998 λόγω διάλυσης που έγινε στο Πέραμα το 1996.

Με το ΙΜΟ 5004831 οδηγούμαστε στο όνομα του πλοίου, ΝΟRRIS CASTLE, πριν τον ερχομό του στα μέρη μας, και με αυτό το όνομα, με μία απλή αναζήτηση στο Google (εικόνες), βρίσκουμε αρκετές φωτογραφίες του καθώς και το ιστορικό του.

Το πλοίο ναυπηγήθκε το 1943 στην Σκωτία ως αποβατικό με το "όνομα" LCT-828. Το 1947 αγοράστηκε από την Southampton, Isle of Wight & South of England Royal Mail Steam Packet Co. Ltd. και μετονομάστηκε σε NORRIS CASTLE, όνομα βεβαίως που είχε μέχρι το 1962.

Να πούμε τέλος (με πάσαν επιφύλαξιν) ότι πιθανότατα το τελευταίο του όνομα, αυτό δηλαδή με το οποίο πήγε για διάλυση, ήταν το ΓΑΛΗΝΗ Σ.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Στα πλήρη στοιχεία του πλοίου που έχουμε αναφέρει σε παλαιότερα ποστ, να προσθέσουμε ότι το ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ήταν επίσης αποβατικό τύπου LCT Mk4. Μόνο βέβαια, που δεν ανήκε ποτέ στο Π.Ν. της χώρας, αφού όπως έχουμε πει ήρθε στην Ελλάδα το 1962.

Link to comment
Share on other sites

Άγιος Διονύσιος (ΙΜΟ 5004831)

(1943, ex- LCT-828, Norris Castle, Νηρηίς, scrapped as Γαλήνη Σ)

Να πούμε τέλος (με πάσαν επιφύλαξιν) ότι πιθανότατα το τελευταίο του όνομα, αυτό δηλαδή με το οποίο πήγε για διάλυση, ήταν το ΓΑΛΗΝΗ Σ.

 

Διαλύθηκε με το όνομα Άγιος Διονύσιος. Δεν μετονομάστηκε ποτέ Γαλήνη  Σ.

Link to comment
Share on other sites

Nα σε ευχαριστήσουμε για την πληροφορία. Υποθέτω πως όταν λες "Δεν μετονομάστηκε ποτέ Γαλήνη  Σ"  εννοείς ότι δεν ανεγράφη ποτέ αυτό το όνομα πάνω στο πλοίο. Στα στοιχεία που έχουμε παραθέσει λίγο πιό πάνω, και τα οποία προέρχονται από τα ελληνικά νηολόγια, πράγματι δεν υπάρχει καμμία αναφορά του ονόματος ΓΑΛΗΝΗ Σ.

 

Εγγραφή ως ΝΗΡΗΙΣ με Π.Ν.Ε. Λονδίνου τον 05/1962
Μετεγγραφή ως ΝΗΡΗΙΣ στον Πειραιά με α/α 2043 τον 07/1962
Μετονομασία σε ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ επίσης τον 07/1962
Διαγραφή τον 10/1998 λόγω διάλυσης που έγινε στο Πέραμα το 1996.

 

Και για αυτόν ακριβώς τον λόγο, είχα αναφέρει το όνομα ΓΑΛΗΝΗ Σ "με πάσαν επιφύλαξιν". Ωστόσο, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι σε όλες τις βάσεις δεδομένων (miramarshipindex.org, equasis.org, grosstonnage.com, marinetraffic.com, maritime-connector.com, κλπ. κλπ. κλπ) το πλοίο ανευρίσκεται και αναφέρεται με τελευταίο του όνομα το GALINI S. Για να μην κουράζω παραθέτοντας τα στοιχεία του από όλα τα προαναφερόμενα sites, εδώ η "καρτέλλα" του στο marinetraffic, και πιό κάτω τα στοιχεία του από το equasis.

 

IMO number : 5004831

Name of ship :         GALINI S       (before 2009)

Call Sign :      UNKNOWN

Gross tonnage :       880     (before 1980)

Type of ship : Passenger/Ro-Ro Cargo Ship          (before 1980)

Year of build :          1942

Flag :  Not Known     (since 01/03/1999)

Status of ship :        No Longer updated by (LRF) IHSF   (since 11/05/2010)

Last update :  24/03/2011

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Και μια διαφήμιση από το 1962. Για την ιστορία, σύμφωνα με τη διαφήμιση ο αρχικός ιδιοκτήτης λεγόταν Διονύσιος Φιλιππόπουλος.

 

 

Άγιος Διονύσιος.jpg

Link to comment
Share on other sites

Εντυπωση προκαλει και το γεγονος ότι ειχε ξεχωριστη Α' θεση και τουριστικη,καθως και ξεχωριστούς χωρους για τους καπνιζοντες

Δεν νομιζω ότι οι παντοφλες ειχαν τέτοιες ανεσεις εκεινη την εποχη.Εδω δεν εχουν τωρα

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...
  • 3 months later...
  • 2 years later...
On 3/28/2011 at 8:25 AM, kostasdm said:

Το "ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ" αναγκάστηκε να φύγει από τη Ζάκυνθο το 1972 ή 1973 καθώς επιβλήθηκε να μείνουν στη γραμμή μόνο πλοία "κλειστού τύπου".

Ήρθε λοιπόν το "ΑΙΓΕΥΣ", μετέπειτα "ΖΕΦΥΡΟΣ" και κατόπιν ξαναγύρισε το "ΜΑΡΘΑ" που μετασκευάστηκε με την προσθήκη νέων καταπελτών.

Το μεν "ΖΑΚΥΝΘΟΣ" της οικογένειας Τυρογαλά πήγε στην Κέρκυρα και έγινε "ΦΑΙΑΞ" το δε "ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ" πήγε στο Ρίο - Αντίρριο και μετά "σκεπάστηκε" και δούλεψε στον Αργοσαρωνικό σαν "κλειστό" ????

Βάζω ερωτηματικά γιατί δεν είμαι σίγουρος αν (παρά τη μετασκευή) θεωρήθηκε τελικά κλειστό από την Επιθεώρηση.

Το πλοίο μετασκευαστηκε σε κλειστό, ή πιό σωστά κλείστηκε το γκαράζ του, το 1968 (όπως μπορούμε να διαβάσουμε στην παρατιθεμενη ειδησουλα από τα Ν. Χ. τεύχος 1ου 1969), την ίδια χρονιά δηλαδή που κατασκευαστηκε και το "κλειστό" ΜΆΡΘΑ (σύμπτωση ???) και στο ίδιο ναυπηγείο, στου Κορωναίου στο Πέραμα. 

Άρα όταν επιβλήθηκε η απαγόρευση των ανοικτού τύπου στην Ζάκυνθο, νομίζω το 1971, θεωρήθηκε ότι δεν τηρούσε τις απαιτούμενες προδιαγραφές, και αναγκαστικά σταμάτησε από την γραμμή. Κάτι παρόμοιο δηλαδή με το ΜΆΡΘΑ, με την διαφορά ότι το δεύτερο μπόρεσε να συνεχίσει στην Ζάκυνθο μετά την διαμόρφωση της πλώρης του (clam cell). 

Κατά συνέπεια, και στον Αργοσαρωνικό δούλεψε ως ανοικτού τύπου (αν και κλειστό) μέχρι το 1976 οπότε μετά από σοβαρή μηχανική βλάβη παροπλιστηκε οριστικά επί εικοσαετία στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, και κατόπιν διαλύθηκε στο Πέραμα. 

Μία κάπως παράξενη αναφορά για το πλοίο (ή ίσως πάλι..... οχι και τόσο παράξενη 😏) βρίσκουμε στα Ν. Χ. τεύχος Ιανουαρίου 1980, όπου στην ανασκόπηση του 1979, αναφερεται ως "βυθισθεν". 

Naftika Xronika_01-1969.jpg

Naftika Xronika_01-1980.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...