Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

και το προηγουμενο σαββατο 26.12 και σημερα (αργιες και οι δυο μερες), ανθρωποι της υπηρεσιας καθαριοτητας του Δημου, ηταν επι τω εργω στο νοτιο παρκο.

ΥΓ:

On 12/19/2020 at 4:39 PM, proud_ionian said:

ομοεθνεις του Babrak Karmal,

τον τελευταιο καιρο ειναι ολο και πιο αισθητη η παρουσια των συμπαθων συμπολιτων μας απο την κεντρικη ασια.

τις ωρες των αναχωρησεων, συγκεντρωνονται στις ταρατσες και τις στεγες των κενων κτισματων του νοτιου λιμανιου (ειναι αρκετα).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 523
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

On 1/2/2021 at 7:35 PM, proud_ionian said:

και πιο αισθητη η παρουσια των συμπαθων συμπολιτων μας απο την κεντρικη ασια.

και του λιμενικου και της αστυνομιας επισης. αυτην την εβδομαδα κυνηγουσαν τους ασιατες φιλους μας μεχρι και στις στεγες των κτιριων του λιμανιου, οπου ανεβαιναν για να πηδηξουν απο την αλλη μερια της περιφραξης, στα docklands

η θεση στην πυροσβεστικη αρχιζει και παιρνει "σχημα". εχουν μπει αρκετα μπλοκια και μπαζωνεται μέσα απο τα μπλοκια

Link to comment
Share on other sites

On 12/19/2020 at 4:39 PM, proud_ionian said:

το κτιριο παραμενει κενο και ρημαγμενο, ενω τα βραδυα φιλοξενει ομοεθνεις του Babrak Karmal, οπως και το ερειπωμενο "κτιριο υπηρεσιων λιμενα" στη γουναρη (το παλιο λιμεναρχειο).

 

το the best μπηκε στο Kabul resort και μας προσφερει υπεροχες εικονες. μου αρεσει που υπαρχουν ανθρωποι που αντιτιθενται στην κατεδαφιση του.

ntqhxyimhf60086f3602c02.JPG

opbektchhf60086f6ba9a4a.JPG

On 1/15/2021 at 11:41 PM, proud_ionian said:

η θεση στην πυροσβεστικη αρχιζει και παιρνει "σχημα". εχουν μπει αρκετα μπλοκια και μπαζωνεται μέσα απο τα μπλοκια

σα να διαμορφωνονται "δοντια".

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

On 11/22/2020 at 12:22 PM, mario said:

 θα το ξαναφτιαξουν συντομα !!!

ενω τα εργα συνεχιζονται στο σημειο που κανουν check in τα φορτηγα, το πρωτο κομματι που φιαχτηκε πριν δυο μηνες, εχει γεμισει cracks που θυμιζουν ιστο αραχνης

On 1/20/2021 at 9:24 PM, proud_ionian said:

σα να διαμορφωνονται "δοντια".

ιδου

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
29 minutes ago, proud_ionian said:

αυτη η παρατεταμενη αμπωτη, συμβαινει σε ολον τον ελληνικο χωρο. εχουμε δει φωτο απο πολλα ελληνικα μερη, με τη θαλασσα τραβηγμενη.

στην πατρα ειναι εμφανεστατο στους ντοκους σε παλιο και νεο λιμανι (πρεπει να ειναι κοντα στο μισο ποδι κατω το νερο) και στις κοντινες παραλιες.

αυτη ειναι η σημερινη εικονα. η... μαυρισμενη ζωνη στα μπλοκια, ειναι το κομματι που εχει ξενερισει τις τελευταιες μερες.

δεν χρειαζεται να περιγραψω τι ομορφα που μυριζει το σημειο εκεινο. θυμιζω εκει... εκβαλει ενας απο τους πολλους αγωγους αστικων λυματων, που ριχνουν τα σκατα των πατρινων στον πατραϊκο.

για την προοδο των εργων, μπορειτε να συγκρινετε με τη φωτο στο ποστ της 23/1.

On 1/20/2021 at 9:24 PM, proud_ionian said:

το the best μπηκε στο Kabul resort και μας προσφερει υπεροχες εικονες. μου αρεσει που υπαρχουν ανθρωποι που αντιτιθενται στην κατεδαφιση του.

αυξανεται ο αριθμος αυτων που αντιτιθενται στην κατεδαφιση του πρωην "κτιριου υπηρεσιων λιμενα".

ενωσεις αρχιτεκτονων, ορισμενα τοπικα μμε και η δημοτικη παραταξη ωρα πατρων (προσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ), εχουν ξεκινησει προσπαθεια να μην κατεδαφιστει το κτιριο, επικαλουμενοι την σημαντικη πολιτιστικη του αξια. (πατανε στο οτι ειχε βραβευτει το σχεδιο του, σε πανελληνιο αρχιτεκτονικο διαγωνισμο).

διοργανωθηκε προσφατα και σχετικη διαδικτυακη ημεριδα.

αυτο που αντιπροτεινουν, ειναι αντι να κατεδαφιστει, να ενισχυθει στατικα και να γινει διαγωνισμος για την εξωτερικη το εμφανιση.

θυμιζω οτι το δημοτικο συμβουλιο εχει αποφασισει την κατεδαφιση του και την αντικατασταση του απο αλλο "τοποσημο" (landmark στα ελληνικα :P ). αυτη ειναι η κυριαρχη αποψη και στη δημοτικη αρχη, αλλα και στην πολη γενικοτερα. περα απο τις ζημιες που υπεστη στους σεισμους του 1993 και του 2008, η κυριαρχη αισθηση ειναι οτι ειναι ενα ψηλο κακογουστο κτιριο που κοβει "αισθητικα" το θαλασσιο μετωπο στη μεση.

υπομονη. σε καμια 15ετια ακομη θα δουμε φως

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, proud_ionian said:

ετσι, οχι ετσι

 

On 4/4/2017 at 7:10 AM, proud_ionian said:

την πηρε ο ανεμος την κατασκευη και πλεον τα πλοια δενουν κανονικα στο 11 οταν χρειαζεται. (το ειχαμε δει και τα χριστουγεννα με τον αστεριωνα.)

καποια κακοκαιρια ηταν η αφορμη, αλλα πιστευω οτι εχει να κανει με το ολο ζητημα της χωροθετησης του υδατοδρομιου.

μεχρι το καλοκαιρι, θα εχουν ξεκινησει στην Ακτη Δυμαιων εργα κατασκευης αγωγου αστικων λυματων.

απο την παπαφλεσσα (αγιος ανδρεας), ως τον γλαυκο (ανισοπεδος κομβος νοτιου λιμανιου), θα σκαφτει δρομος και θα κατασκευαστει αγωγος που θα συλλεγει τα αστικα λυματα και θα τα πηγαινει στον βιολογικο καθαρισμο.

ακουγεται απιστευτο, οτι θα στερηθουμε τις λαχταριστες μυρωδιες και το καφε χρωμα που βγαζουν οι αγωγοι στη θαλασσα, αλλα φαινεται οτι στο εγγυς μελλον θα ειναι πραγματικοτητα.

για το 2023 το κοβω μεχρι να γινουν οι αγωγοι και να ολοκληρωθει η συνδεση, αλλα η αρχη ειναι το ημισυ του παντος :P 

ιδου και το σχετικο ρεπορταζ της πελοποννησου και του φλαμη

Link to comment
Share on other sites

παρομοιο εργο (κατασκευη αγωγων συνδεσης με τον βιολογικο καθαρισμο), μικροτερης κλιμακας, γινεται και στα Βραχναίικα.

εκει εχουν βρεθει και ορισμενοι "προθυμοι" απο τους επιχειρηματιες εστιασης, οι οποιοι εχουν ταραξει τον δημο στα εξωδικα, για τις προκαλουμενες οχλησεις (σκαψιματα στον κεντρικο παραλιακο δρομομ, κατασκευη δυο αντλιοστασιων πανω στην παραλια, στην αρχη και το τελος του παραλιακου δρομου κλπ.

οι συγκεκριμενοι επιχειρηματιες, αρκετοι απο τους οποιους συνδεονται πολιτικα με την δημοτικη αντιπολιτευση, δεν ειχαν ακουστει ολα αυτα τα χρονια που τα σκατα πεφτουν στη θαλασα και δεν ειχαν αντιδρασει οταν επι σειρα ετων οι ιδιοι και συναδελφοι τους ειχαν "σηκωσει" μονιμες αυθαιρετες κατασκευες πανω στον αιγιαλο (περγκολες, παταρια κλπ).

μπορει η ειδηση των εργων συνδεσης της αποχετευσης των πολυπληθεστερων συνοικιων και ενος δημοφιλους παραθαλασσιου προαστειου με τον βιολογικο καθαρισμο να μη συνδεεται αμεσα με το λιμανι (μονο οι δυσκολιες προσβασης για οσο κρατουν τα εργα στην ακτη δυμαιων), αλλα οσοι εχετε εικονα απο την πατρα καταλαβαινετε τη διαφορα που θα κανει.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 12/27/2020 at 12:26 PM, proud_ionian said:

αλλα εχουμε μελλον. οι τσαμαδουρες παραμενουν στον ντοκο.

oι τσαμαδουρες ειναι πανω στη δραγα. χτες εκαναν ηλεκτροκολλησεις και συνδεανε καδενες κλπ. φανταζομαι το μπλουμ ειναι θεμα χρονου

Link to comment
Share on other sites

τελικα το μπλουμ εγινε χτες λιγο μετα το ποστ. :D 

εδω βλεπουμε να ποντιζεται η πρωτη τσαμαδουρα. πιστευω οτι λιγο μετα θα ποντιστηκε και η δευτερη

 

 

Link to comment
Share on other sites

πλεον εχουν ποντιστει και οι δυο. η δευτερη εχει πεσει νοτιοτερα (αριστεροτερα στη φωτο).

On 3/6/2021 at 8:55 PM, proud_ionian said:

αυξανεται ο αριθμος αυτων που αντιτιθενται στην κατεδαφιση του πρωην "κτιριου υπηρεσιων λιμενα".

ενωσεις αρχιτεκτονων, ορισμενα τοπικα μμε και η δημοτικη παραταξη ωρα πατρων (προσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ), εχουν ξεκινησει προσπαθεια να μην κατεδαφιστει το κτιριο, επικαλουμενοι την σημαντικη πολιτιστικη του αξια. (πατανε στο οτι ειχε βραβευτει το σχεδιο του, σε πανελληνιο αρχιτεκτονικο διαγωνισμο).

διοργανωθηκε προσφατα και σχετικη διαδικτυακη ημεριδα.

αυτο που αντιπροτεινουν, ειναι αντι να κατεδαφιστει, να ενισχυθει στατικα και να γινει διαγωνισμος για την εξωτερικη το εμφανιση.

θυμιζω οτι το δημοτικο συμβουλιο εχει αποφασισει την κατεδαφιση του και την αντικατασταση του απο αλλο "τοποσημο" (landmark στα ελληνικα :P ). αυτη ειναι η κυριαρχη αποψη και στη δημοτικη αρχη, αλλα και στην πολη γενικοτερα. περα απο τις ζημιες που υπεστη στους σεισμους του 1993 και του 2008, η κυριαρχη αισθηση ειναι οτι ειναι ενα ψηλο κακογουστο κτιριο που κοβει "αισθητικα" το θαλασσιο μετωπο στη μεση.

η χτεσινη πελοποννησος, δημοσιευει την αποψη του Παναγιωτη Μπούσμπουρα, για την τυχη του παλιου Λιμεναρχειου. Πολιτικος Μηχανικος ΕΜΠ, τ.προισταμενος τεχνικων υπηρεσιων λιμενα, εργαστηκε  στο λιμανι (λιμενιο ταμειο, ΟΛΠΑ) για πανω απο 30 χρονια ως το 2000 και εζησε το κτιριο απο την αποχη που αποφασισθηκε η ανεγερση του. Ειναι υπερ της κατεδαφισης του και κατα τη γνωμη μου, ειναι η πιο τεκμηριωμενη δημοσια τοποθετηση, απο ολες οσες εχουν ακουστει/γραφτει. Παραθετω ολο το κειμενο και πιστευω οτι αξιζει τον κοπο να το διαβασει κανεις, ειδικα αν εχει ιδεα απο πατρα.

Quote

Ολοι γνωρίζουμε το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου στην Πλατεία Γεωργίου δίπλα στο Δημοτικό Θέατρο. Είναι πολυώροφο κτήριο, το ισόγειο και ο 1ος στην οικοδομική γραμμή, οι υπόλοιποι όροφοι σε εσοχή. Λίγοι όμως νομίζω πως θυμούνται ότι αρχικά η πρόσοψη των δύο πρώτων ορόφων ήταν όμοια με αυτή των ορόφων σε εσοχή. Κάποια χρονιά ο Δήμος, στο πλαίσιο της αποκριάτικης διακόσμησης της πόλης, κάλυψε στους δύο ορόφους με «ψευδοπρόσοψη» όμοια με τη σημερινή. Η εντύπωση ήταν ικανοποιητική και ο Δήμος αποφάσισε να τη «μονιμοποιήσει».

 Οι αρχιτέκτονες ξεσηκώθηκαν όπως και σήμερα για το Κτήριο Υπηρεσιών Λιμένα. Οργάνωσαν εκδήλωση κατά την οποία, μεταξύ άλλων, προβλήθηκε το επιχείρημα ότι η αρχική πρόσοψη αποτελούσε πνευματική ιδιοκτησία του μελετητή και ουδείς είχε το δικαίωμα να την τροποποιήσει χωρίς την άδειά του. Κατά τη συζήτηση κάποιος παρατήρησε ότι και η εσωτερική διαρρύθμιση ενός διαμερίσματος αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία και θα πρέπει ο ιδιοκτήτης να ζητήσει έγκριση του μελετητή για να την τροποποιήσει ! Κάποιες φορές, μία κατ' αρχήν σωστή άποψη με την γενίκευσή της οδηγεί σε ακραία συμπεράσματα. Τελικά η νέα πρόσοψη ολοκληρώθηκε και όλοι σήμερα θαυμάζουμε το ωραίο κτιριακό τρίπτυχο στην πλατεία.

 Θυμήθηκα την ιστορία με αφορμή το θόρυβο που ξεσηκώθηκε όταν έγινε γνωστή η πρόθεση του Δήμου να κατεδαφίσει το Κτήριο ΥΛ. «Γνωρίζω» το κτήριο από τη γέννησή του.

Tη 10ετία του '60 προτείναμε ως Λιμενικό Ταμείο (νυν ΟΛΠΑ) στο υπουργείο Οικονομικών την κατεδάφιση του παλαιού τελωνείου και την ανέγερση στη θέση του νέου κτηρίου στέγασης όλων των Υπηρεσιών του λιμανιού, (ευτυχώς τότε δεν υπήρξαν αντιδράσεις για την κατεδάφιση).

Μετά την έγκριση του Υπουργείου, συνέταξα το κτιριολογικό πρόγραμμα και τη διακήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού και ως Λιμ. Ταμείο προκηρύξαμε και ολοκληρώσαμε το διαγωνισμό. Τη συνέχιση των διαδικασιών μέχρι την ολοκλήρωσή του έργου, το υπουργείο Οικονομικών ως φορέας, ανέθεσε στις τοπικές Υπηρεσίες του υπουργείου Δημοσίων Εργων. Η μελέτη προέβλεπε 3οροφο κτήριο και συντάχθηκε σύμφωνα με τον τότε ισχύοντα Αντισεισμικό Κανονισμό, δηλαδή με προδιαγραφές που υστερούν σημαντικά έναντι αυτών του Α.Κ. 1985 που ισχύει σήμερα.

Κατά τη διάρκεια της κατασκευής, ενώ είχε σχεδόν ολοκληρωθεί ο σκελετός οπλισμένου σκυροδέματος, προστέθηκε μετά από αίτηση του Τελωνείου τρίτος όροφος (4οροφο) χωρίς ενίσχυση του σκελετού, γεγονός που κατά τεκμήριο μείωσε τη στατική- αντισεισμική του επάρκεια. Αργότερα προστέθηκε στο δώμα του 4οροφου παρατηρητήριο για το Λιμεναρχείο.

 Η κοινή γνώμη της πόλης ασχολήθηκε για πρώτη φορά (και νομίζω για τελευταία μέχρι σήμερα) με το κτήριο, όταν στη μεγάλη επιγραφή που αναρτήσαμε στη πρόσοψη μετά την εγκατάστασή μας, γράψαμε ΚΤΗΡΙΟ αντί ΚΤΙΡΙΟ. Ολα τα χρόνια που εργαζόμουν εκεί δεν είδα πούλμαν με τουρίστες να θαυμάζουν το κτήριο, ούτε φοιτητές της αρχιτεκτονικής με τον καθηγητή τους να περιηγούνται ένα κτήριο που στέγαζε πολλές Υπηρεσίες με διαφορετικές και πολλές φορές αντικρουόμενες λειτουργίες, να αναλύει τη λειτουργία του αλλά και να τους επισημαίνει τα λάθη στη βασική σχεδίαση όπως: την χωροθέτηση του κλιμακοστασίου και των ανελκυστήρων στην προνομιούχο δυτική πλευρά με θέα προς τη θάλασσα και αντίστοιχες αίθουσες γραφείων στην ανατολική πλευρά να «βλέπουν» τις απέναντί πολυκατοικίες. Ή το δισεπίλυτο δομικό πρόβλημα που έχει δημιουργήσει η αρχιτεκτονική μελέτη και είχε συνέπεια τις ζημιές στο νότιο τμήμα, (το κτήριο χωρίζεται με αρμό λόγω μεγάλου μήκους), από το σεισμό του 2008. Δεν γνωρίζω αν ένα τόσο «σπουδαίο κτήριο» αποτέλεσε τουλάχιστον αντικείμενο διάλεξης σε αμφιθέατρο Αρχιτεκτονικής Σχολής. Ούτε έχω δει στον τοπικό τύπο άρθρο συμπολίτη αρχιτέκτονα να το εκθειάζει ή φωτογραφία του στο διαδίκτυο.

ΤΑ ΤΟΠΟΣΗΜΑ ΔΕΝ ΚΑΘΙΕΡΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΝΑΓΓΕΛΙΕΣ

 Οταν, με την ευκαιρία του διαγωνισμού για το θαλάσσιο μέτωπο, έγινε γνωστή η πρόθεση του Δήμου να κατεδαφίσει το κτήριο, μερικοί συμπολίτες, κυρίως αρχιτέκτονες, ξεσηκώθηκαν. Οργανώθηκε και διαδικτυακή συζήτηση κατά την οποία, όπως διάβασα στο ρεπορτάζ της «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ», διατυπώθηκαν και περίεργες απόψεις, όπως ότι το Δημοτικό Συμβούλιο δεν πρέπει να έχει άποψη επί του θέματος διότι αποτελείται από μη ειδικούς! Κάποιος πρότεινε να ορισθεί το συγκεκριμένο κτήριο «τοπόσημο» της πόλης. Τα τοπόσημα δεν καθιερώνονται με καλές προθέσεις ή αναγγελίες. Είναι ανθρώπινα ή φυσικά δημιουργήματα και αναδεικνύονται ως τοπόσημα με την πάροδο του χρόνου, όταν αξιολογούνται από τον κόσμο και εγγράφονται στη συλλογική μνήμη όχι μόνο των κατοίκων της πόλης αλλά και των τουριστών, των θεατών κινηματογραφικών ταινιών, των επισκεπτών του διαδικτύου. Οπως συνέβη με την «μικρή γοργόνα» της Κοπεγχάγης, τον πύργο του Eiffel, τους κάκτους της Arizona.

 Η συνέλευση της Σχολής Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ, του οποίου έχω το προνόμιο να είμαι απόφοιτος, υποστήριξε, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ότι πρέπει να διατηρηθεί το κτήριο επειδή ο μελετητής έχει διατελέσει λέκτορας της Σχολής (!) και διότι αποτελεί «…ιδιαίτερα αξιόλογο δείγμα του μοντέρνου μπρουταλισμού…» (brutal=κτηνώδης, brutalism= βαρβαρότητα). Επειδή πάρα πολλοί --και εγώ μέχρι πρόσφατα— δεν γνωρίζουν τον όρο, διευκρινίζω ότι πρόκειται για αρχιτεκτονικό ρυθμό, θα έλεγα της «φτώχιας», που αναπτύχθηκε στην Αγγλία μετά τον τελευταίο πόλεμο, ώστε να διευκολυνθεί οικονομικά η αποκατάσταση των εκτεταμένων καταστροφών από τους Γερμανικούς βομβαρδισμούς. Και η Πάτρα καλείται από κάποιους να δαπανήσει δεκάδες εκατομμύρια —που δεν διαθέτει-- για να αποκαταστήσει και να συντηρεί το «δείγμα»! Που βέβαια δεν είναι επαρκές για να ανακηρυχθεί η Πάτρα μητρόπολη του «μπρουταλισμού», δίδυμη με τη μητρόπολη του «μπαουχάους» Βαϊμάρη. Αλλοι πρότειναν να χαρακτηρισθεί διατηρητέο. Παραβλέπουν ότι στη χώρα υπάρχουν εκατοντάδες διατηρητέα τα οποία είναι πλέον ετοιμόρροπα και προωθείται νομοθετική ρύθμιση για να διευκολυνθεί η κατεδάφισή τους.

Η ΚΑΡΑΜΕΛΑ

 Για τη χρήση του κτηρίου μετά την αποκατάστασή του υπάρχει η καραμέλα «πολιτιστικές και μορφωτικές δραστηριότητες». Υπενθυμίζω ότι στο χώρο του Λαδόπουλου υπάρχει θέατρο που χτίστηκε για τις εκδηλώσεις της «πολιτιστικής πρωτεύουσας» και το έχουμε ξεχάσει. Πώς θα «γεμίσουν» τα 11000 τ.μέτρα του κτιρίου; Οι εγκαταστάσεις Λαδόπουλου διαμορφώνονται για τη στέγαση των Υπηρεσιών της Περιφέρειας. Οι Δημοτικές Υπηρεσίες σύντομα θα στεγασθούν στο Αρσάκειο. Το Λιμεναρχείο και ο ΟΛΠΑ στεγάστηκαν στο ν. λιμάνι, όπου από τις τρείς αίθουσες επιβατών οι δύο παραμένουν κενές. Σε λίγα χρόνια, με τη μεταστέγαση των Αστυνομικών Υπηρεσιών, θα προκύψει και άλλο «κουφάρι» στο κέντρο της πόλης.

 Και βεβαίως δεν έχει ακουστεί μια λέξη από όσους υποστηρίζουν την αποκατάσταση του κτηρίου, για τις δεκάδες εκατομμύρια που θα χρειασθούν,.

 

Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ

 Το σημαντικότερο πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπισθεί άμεσα είναι ο κίνδυνος να επαναληφθεί το τραγικό συμβάν του Αύγουστου 2017, όταν ξαφνικά κατέρρευσε μεγάλο υπόστεγο στο λιμάνι και ανασύρθηκαν από τα χαλάσματα ένας μετανάστης νεκρός και ένας με σοβαρά τραύματα. Ηταν φραγμένο και υπήρχε προειδοποιητική πινακίδα αλλά οι ανθρώπινες ανάγκες δεν γνωρίζουν φράχτες.

Σήμερα έχουμε ένα 4οροφο κτήριο ύψους πλέον των είκοσι μέτρων με τις υπερκατασκευές στο δώμα, σημαντικά μειωμένης αντισεισμικής αντοχής, δίπλα σε οδό στην οποία κυκλοφορούν αυτοκίνητα και πεζοί και σε απόσταση είκοσι μέτρων περίπου από τη σιδ, γραμμή του προαστιακού. Περιβάλλεται και αυτό από φράχτη αλλά οι τρύπες στο φράχτη δείχνουν ότι «κατοικείται».

 Εχοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, πρότεινα να κατεδαφιστούν οι τρεις όροφοι. Το δώμα του ισογείου μαζί με αυτό της τελωνιακής αποθήκης να διαμορφωθούν σε υπερυψωμένη πλατεία έξη στρεμμάτων σε στάθμη +5μ. περίπου. (Το Μητροπολιτικό Μουσείο της Ν. Υόρκης παραχωρεί κάθε καλοκαίρι το δώμα του κτηρίου του σε διακεκριμένο καλλιτέχνη για να το διαμορφώσει κατά την κρίση του). Για τους νοσταλγούς και όσους θεωρούν το υπάρχον κτήριο σημαντικό, μπορεί να κατασκευασθεί μακέτα στην πλατεία που θα διαμορφωθεί.

 Αν το κτήριο παραμείνει στη σημερινή κατάσταση, κάποια ημέρα θα επέμβει ως «από μηχανής θεός» ο Εγκέλαδος. Ας ελπίσουμε να μην υπάρξουν θύματα.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ως αρχιτέκτονας το μόνο επιχείρημα που αφορά στην ανάγκη να κατεδαφιστεί το κτήριο και θεωρώ ότι έχει βάση, όχι με βάση την πραγματικότητα και την νοοτροπία της μπανανίας που λέγεται Ελλάδα, αλλά τις ώριμες πρακτικές παραγωγής και δημιουργίας δημοσίου και ιδιωτικού, χτισμένου και διαμορφωμένου χώρου που μπορεί να βρει κανείς σε ανεπτυγμένα κράτη, είναι το υψηλό κόστος αποκατάστασης και επαναλειτουργίας του κτηρίου με οποιαδήποτε χρήση.

 

Όλα τα υπόλοιπα είναι απόρροιες των, κατ εμού, στρεβλών και αυτοκαταστροφικών νεοελληνικών ιδεοληψιών και απόψεων που έχει εδώ και δεκαετίες μεγάλη μερίδα του πληθυσμού για το τι είναι από τοπόσημο, αρχιτεκτονική και μπρουταλισμός, μέχρι οικονομία, πολιτική και ανάπτυξη και προοπτική γενικότερα. 

 

Το πρόβλημα με αυτό το κτήριο είναι ότι είχε την ατυχία από την μία να ασχοληθεί κάποιος να του προσδώσει μια ξεκάθαρη αρχιτεκτονική έκφραση (δεν θα μπω στην διαδικασία να κρίνω αν ήταν σωστή ή όμορφη ή όχι), αλλά από την άλλη την κατάρα να αναλάβει όλα τα υπόλοιπα στάδια της μελέτης, κατασκευής και συντήρησής του ένας ή περισσότεροι κρατικοί οργανισμοί χωρίς πρόγραμμα, συντονισμό, ικανότητα και αίσθηση ευθύνης απέναντι στα χρήματα των φορολογούμενων με τα οποία έγινε και αυτό το κτήριο.

 

Γιατί ο μόνος χαρακτηρισμός που αρμόζει στην διαδικασία μελέτης που περιγράφει ο κ. Μπούσμπουρας είναι τραγική, συνταγή για μελλοντική καταστροφή. Επίσης, αμέτρητα άλλα δημόσια και μη κτίσματα στην χώρα έχουν κατασκευαστεί πριν τον ΓΟΚ του 1985, αλλά ούτε πέταξαν πανωσηκωματα τύπου οικογενειακη μονοκατοικία με αναπάντεχη ανάγκη για προίκα έξτρα όροφο, ούτε αχρηστεύτηκαν από σεισμούς που έγιναν και γίνονται συνέχεια στην Ελλάδα. 

 

Τέλος, το γεγονός ότι ο κ. Μπούσμπουρας αγνοούσε μέχρι πρόσφατα το τι είναι και τι σημαίνει μπρουταλισμός (που ανάθεμα αν είναι αυτό που περιέγραψε στο άρθρο) δεν τον τιμά ως απόφοιτο της σχολής Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ, καθώς γνωρίζω ότι στο πρόγραμμα της σχολής αυτής περιλαμβάνονται μαθήματα αρχιτεκτονικής και ιστορίας αυτής. Δεν εκπλήσσομαι, βέβαια, αφού τοποθέτησεις του είδους είναι σε απόλυτη σύμπνοια με την καθεστωτική εδω και δεκαετίες νοοτροπία παραγωγής και κατασκευής δημόσιου χώρου από το δημόσιο και θεωρεί τον αρχιτέκτονα ως αμπαζούρ-διακοσμητή. Με τις πλάτες φυσικά όλων των συνδικαλιστικών τεχνικών φορέων, συμπεριλαμβανομένου του αρχιτεκτονικού, από ΤΕΕ μέχρι ΣΑΔΑΣ. 

 

Εν κατακλείδι, εδώ που έφτασε το έρμο το κτήριο καλά θα κάνουν να το γκρεμίσουν. Αλλά καλό θα ήταν να μην είχε φτάσει εξ αρχής σε αυτή την κατάσταση το κτήριο, και γι αυτό έχουν ευθύνες συγκεκριμένα άτομα και οργανισμοί. 

Link to comment
Share on other sites

On 3/23/2021 at 9:53 PM, proud_ionian said:
Quote

 

Το Λιμεναρχείο και ο ΟΛΠΑ στεγάστηκαν στο ν. λιμάνι, όπου από τις τρείς αίθουσες επιβατών οι δύο παραμένουν κενές.

 

οπως εχει αναφερθει πολλες φορες, στο νοτιο λιμανι υπαρχουν τρια κτιρια αφιξοαναχωρησεων (οχι αιθουσες), απο τα οποια χρησιμοποιειται μονο το κεντρικο, οπου ειναι και τα "check in" των εταιριων, η καντινα/καφετερια κλπ. τα αλλα δυο δεν ειναι απαραιτητα. χτιστηκαν, γιατι το νοτιο λιμανι σχεδιαστηκε με βαση τα δεδομενα του 1990:rolleyes:

σε ενα απο τα δυο κενα κτιρια, η περιφερεια δυτικης ελλαδας, οπως δηλωσε στα τοπικα ΜΜΕ ο χωρικος* αντιπεριφερειαρχης αχαιας χ.μπονανος, θελει να στησει το mega-εμβολιαστικο κεντρο. γινονται ηδη οι απαραιτητες ενεργειες. προτιμουν το σημειο, λογω της ευκολης προσβασης και της δυνατοτητας σταθμευσης.

απο τον χωρο, οχι απο το χωριο:P. ετσι λενε στα ΠΑΣΟΚικα αυτοδιοικητικα τους νομαρχες.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
9 minutes ago, Petros P said:

Γενικά στον Πειραιά υπάρχει θέμα με τους  αθίγγανους , και υπάρχει ολοκληρο γκέτο μέσα στο σταθμο του Αγιου Διονυσίου,αλλα και σε αλλα σημεία οπως κοντά στο Ζάννειο και εκει που κανονικα γινοταν το παζάρι.

Συμφωνα με πληροφορίες θα γινει και χειρότερο το θέμα μεσα στις επομενες εβδομαδες γιατι ληγουν και κάποια συμβολαια ενοικίων απο προσφυγες απο ΜΚΟ τοσο στον Πειραιά οσο και αλλου. :( :(

και στην πατρα τα ιδια χαλια ειναι.

στο παλιο λιμεναρχειο ειναι αλλοδαποι (τα εχουμε αναφερει πολλες φορες) και στο παλιο λιμενικο τμημα στην αγιου νικολαου (στο 4 διπλα στο γκρεμισμενο στεγαστρο), μενουν αθιγγανοι, οι οποιοι τρεχουν απο την γουναρη ως την αγιου νικολαου με καγκουροαυτοκινητα.

Link to comment
Share on other sites

Και οι λιμενικοί και στις 2 περιπτώσεις λιμανιών, μένουν απαθείς και βγάζουν την αυστηρότητα τους, είτε σε επαγγελματίες οδηγους(φορτηγά, ταξι) είτε σε περαστικούς που κάνουν την βόλτα τους.. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Just now, proud_ionian said:

κομβικος ο ρολος της πατρας,

υδροπλανα, μαρινα, κρουαζιερα: το απολυτο φετιχ, οσων θελουν να πλασαρουν οτι ειναι ψαγμενοι για το μελλον της πολης και εχουν λυσεις.

κατι σαν το "νεο" λιμανι του αιγιου που θα εφερνε τα ferries για ιταλια

Link to comment
Share on other sites

Στην Πάτρα πρέπει να ξεκινήσουν πρώτα από τα βασικά: να μη βρωμάει και ζέχνει όλο το παραλιακό μέτωπο και να μην είναι το νερό καφέ. Όταν λύσουν αυτό, μπορούν να κοιτάξουν και τα υπόλοιπα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

το αφγανικο στοιχειο αυξανεται σταθερα γυρω απο το νεο λιμανι. στο παλιο κτιριο του ΟΛΠΑ (στο παλιο λιμανι), στο παλιο εργοστασιο του λαδοπουλου (απεναντι απο το νοτιο λιμανι) και σε διαφορα σημεια γυρω απο τις οδικες προσβασεις προς το λιμανι. 

ειναι πανω απο χρονος που το εχουμε αναφερει εδω, οτι η κατασταση χειροτερευει. το ανακαλυπτουν πλεον και ορισμενα τοπικα ΜΜΕ

YΓ: για μενα η κατασταση θυμιζει αρκετα την εικονα 12-13 χρονια πριν. απλα τωρα αριθμητικα οι αλλοδαποι ειναι λιγοτεροι και το λιμανι ειναι εκτος κεντρου και οι πατρινοι κοιμουνται τον υπνο του δικαιου

Edited by proud_ionian
υγ
Link to comment
Share on other sites

On 9/3/2020 at 11:47 AM, Petros P said:

Αρχίσαν τις meenarιές οι συμπολίτες του φίλτατου @proud_ionian . Φοβούνται μη γινει νέο Ionian Queen 🥳

τους 11 μηνες που το τ.Oceana ειναι δεμενο στην Πατρα, πολλοι ειναι αυτοι που εχουν αναρωτηθει, ιδιωτικα και δημοσια, γιατι εχει δεσει εδω το πλοιο. οι μνημες απο το mediterranean sky και το ionian queen (ειδικα αυτο) ειναι νωπες και κανεις δεν θελει αλλο ενα πλοιο ξεχασμενο στο λιμανι. οι περισσοτεροι στην ΠΑΤΡΑ νομιζουν οτι ειναι κατασχεμενο.

σημερα ο Δημος, με φρασεολογια ΚΚΕ, ζητησε απο τον ΟΛΠΑ την απομακρυνση του πλοιου, γιατι κοβει τη συνεχεια της πολης με τη θαλασσα. ο ΟΛΠΑ απαντησε οτι η θεση που ειναι δεμενο, συμφωνα με το master plan του λιμανιου, ειναι θεση προδεσης κρουαζιεροπλοιων. Λεει και καποιες μελουρες, οτι ο ΟΛΠΑ στηριζει την κρουαζιερα στις δυσκολες ωρες που περναει κλπ.

η κοινη λογικη λεει οτι αλλο θεση προσδεσης για κρουαζιεροπλοια που ειναι στην ενεργο δραση και αλλο θεση πολυμηνου παροπλισμου. στο σημειο που εχει δεσει το oceana ειναι ο παλιος σταθμος υποδοχης (νυν κτελ αιτωλοακαρνανιας) και στο δευτερο οροφο η πολυ δημοφιλης καφετερια/bar/εστιατοριο DECK, που τα τελευταια καλοκαιρια μαζευε πολυ κοσμο. τωρα που εληξε το lock down ο κοσμος κατεβαινει προς το DECK και αντι για θαλασσα βλεπει το oceana μεσα στα μουτρα του.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...