Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Αναγκαία η λειτουργία του νέου σταθμού επιβατών στο λιμάνι της Πάτρας


THN ANAΓΚΗ να λειτουργήσει ο νέος σταθμός υποδοχής επιβατών και οχημάτων στο βόρειο λιμάνι της Πάτρας επισημαίνει ο ναυτικός πράκτορας κ. Γιώργος Τελώνης εκπρόσωπος της εταιρείας Blue Star Ferries στην Πάτρα.

Mιλώντας στη «Ν» ο κ. Γιώργος Τελώνης τόνισε πως ο νέος επιβατικός σταθμός, που είναι πραγματικά υπερσύγχρονος και εξοπλισμένος με τέλεια ηλεκτρονικά συστήματα, επί της ουσίας δεν λειτουργεί. Οι ναυτικές εταιρείες έχουν πάρει ένα κομμάτι στο εσωτερικό του σταθμού, το οποίο είναι πολύ καλό σε σχέση με το προηγούμενο, αλλά εκεί που μειονεκτεί είναι πως δεν λειτουργούν οι ηλεκτρονικές δίοδοι για την εξυπηρέτηση εκείνων που φθάνουν με τα αυτοκίνητά τους.

Παρά το γεγονός ότι ο σταθμός έχει ολοκληρωθεί από το καλοκαίρι του 2004, που η Πάτρα ήταν Ολυμπιακή πόλη, εν τούτοις επίσημα το έργο δεν έχει παραληφθεί και η εκκρεμότητα αυτή δημιουργεί προβλήματα εν όψει μάλιστα της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου, που είναι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος.

«Αν χαθεί η φετινή περίοδος τότε η ύπαρξη του συστήματος αυτόματης διέλευσης των οχημάτων δεν ικανοποιεί το λόγο για τον οποίο έγινε, δηλαδή να εξοικονομείται χρόνος για τους ταξιδιώτες και να αποφεύγουν την ταλαιπωρία. Το γεγονός ότι ακόμα δεν λειτουργεί το σύστημα αυτό αδικεί την εικόνα της Πάτρας γιατί έχει γίνει πολύ καλή προσπάθεια για καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών έτσι ώστε να φεύγουν με καλή εικόνα από την χώρα μας. Πρέπει άμεσα να λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά συστήματα αλλά και ο σταθμός υποδοχής με όλες τις υποδομές του το εστιατόρια, τις καφετέριες τα διάφορα καταστήματά του».

Ένα άλλο μείζον θέμα στο οποίο απαιτείται να δώσουν οι αρμόδιοι πολύ μεγάλη προσοχή είναι το νότιο λιμάνι της Πάτρας.

Στην ουσία είναι το ίδιο

«Δεν είναι νέο λιμάνι. Είναι το νότιο λιμάνι της Πάτρας τονίζει ο κ. Τελώνης και εξηγεί. «Αν ήταν νέο λιμάνι τότε αμέσως μετά την ολοκλήρωσή του όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι της Πάτρας θα μετακόμιζαν εκεί. Τώρα είναι πέραν από βέβαιο πως πολλές θα παραμείνουν σε αυτό που είμαστε και σήμερα. Αφού θα υπάρχει και το λιμάνι της Ακτής Δυμαίων αυτό που είμαστε σήμερα θα ονομαστεί βόρειο λιμάνι, το άλλο είναι νότιο. Το λιμάνι που κατασκευάζεται δεν θα χωρέσει όλα τα πλοία. Εκείνο όμως στο οποίο εφιστούμε την προσοχή όλων είναι να σχεδιαστούν πολύ καλά οι επιδομές ώστε να εξυπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο όσους συναλλάσσονται με το λιμάνι. Τα πάντα στο νότιο λιμάνι θα πρέπει να γίνουν με άξονα την ανταποδοτικότητα και με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και των παρεχομένων περιοχών. Θα πρέπει οι δικές μας υπηρεσίες να είναι καλύτερες από εκείνες που προσφέρουν οι ανταγωνιστές μας, και δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι πολύ κοντά στην περιοχή μας, στον Αστακό, αναπτύσσεται ένα νέο λιμάνι, το οποίο όταν θα αποκτήσει οδούς πρόσβασης στην Ιονία Οδό θα εξελιχθεί σε ένα δυναμικό ανταγωνιστή του Λιμανιού της Πάτρας.

Αυτό σημαίνει πως πρέπει συνέχεια να ανεβάζουμε πιο ψηλά τον πήχη της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρουμε ως Πάτρα. Και μια υπηρεσία που πρέπει με κάθε τρόπο να επιτύχουμε για τους πελάτες μας είναι ένας καλός αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την Πάτρα με την Κόρινθο και από εκεί με την «Αθήνα. Δεν είναι δυνατόν να εξακολουθήσει να εξυπηρετείται ο κόσμος με τη σημερινή εθνική οδό Πατρών Κορίνθου που μόνον εθνική δεν είναι και στην οποία όχι μόνον καθυστερείς αλλά διακινδυνεύεις και τη σωματική σου ακεραιότητα. Αν θέλουμε να είμαστε πραγματικά κέντρο συνδυασμένων μεταφορών τότε πρώτη μας προτεραιότητα πρέπει να είναι ο άξονας Κορίνθου Πάτρας - Πύργου και μετά Αντιρρίου - Αγρινίου - Ιωαννίνων. Στην εποχή που οι βιομηχανίες στην πόλη μας έχουν συρρικνωθεί πρέπει να κοιτάζουμε προς τις βιομηχανίες που είναι μετακινούμενες και πηγαινοέρχονται μεταξύ Πάτρας και Ιταλίας, αυτές οι βιομηχανίες δίνουν χρήμα, και προοπτική στην πόλη και αυτές πρέπει να εξυπηρετούμε καλύτερα» κατέληξε ο κ. Γιώργος Τελώνης.

Το έργο

Ο σχεδιασμός που έχει γίνει, μας είπε ο κ. Τελώνης, προβλέπει να υπάρχουν λωρίδες, όπως στα διόδια, για κάθε μία από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι και μέσω αυτών οι ταξιδιώτες που φθάνουν με τα αυτοκίνητά τους να οδηγούνται τόσο για να κάνουν το τσεκάρισμα του εισιτηρίου τους όσο και για το χώρο, στον οποίο βρίσκεται το πλοίο όπου θα επιβιβαστούν για να αναχωρήσουν από την Πάτρα.



απο τη ναυτεμπορικη

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 523
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ΠΑΤΡΑ: Στα "χέρια" του Οργανισμού Λιμένος της Πάτρας βρίσκεται από το μεσημέρι του Σαββάτου, ο νέος επιβατικός σταθμός του λιμανιού της πόλης, ο οποίος παραχωρήθηκε από την Εταιρία Τουριστικής Ανάπτυξης ΑΕ.

Οι υπογραφές "έπεσαν" το Σάββατο, μεταξύ του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠΑ, Σ. Μαμμάση και του αντιστοίχου της ΕΤΑ, Κ. Χριστοδούλου. Ο πρώτος, ιδιαίτερα ικανοποιημένος, δήλωσε πως πλέον ανοίγει ο δρόμος για την εκμετάλλευση και την απόσβεση του κτιρίου.

Σύμφωνα με τον κ. Μαμμάση, οι τρεις πρωταρχικοί στόχοι του οργανισμού, είναι η καλύτερη συντήρηση του χώρου, η ορθολογική κατανομή χώρου και η πλήρης εκμετάλλευσή του, με αντικειμενικό στόχο την απόσβεση των δαπανών για την ανέγερσή του, που έχει ανέλθει στα 5,5 εκατομμύρια ευρώ.

patras today

εγω απλα να υπενθυμισω οτι ο "νεος" τερματικος σταθμος ειναι ολυμπιακο εργο και θα χρησιμοποιηθει για τις αναγκες υποδοχης επισκεπτων για τους ολυμπιακους αγωνες Αθηνα 2004.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

συμφωνα με χθεσινο (24/09/05) δημοσιευμα της εφημεριδας Πελοποννησος (λογικα θα επαιξε και αλλου) κατα το 20μερο του νεου λιμεναρχη εγιναν 700 ελεγχοι και διαπιστωθηκαν 70 παραβασεις σε φορτηγα (δηλ τουλαχιστον €150 το κομματι) 50 παραβασεις σε ΙΧ (απο €50 και πανω) και 4 δικογραφιες για πλημμεληματα. υποσχεται δε και συνεχεια.

το πρωτο 8μηνο του 2005 εχουμε αυξηση σε διαπιστωση παραβασεων κοκ κατα 30% σε σχεση με το αντιστοιχο περσυνο (ολυμπιακο θυμιζω) 8μηνο.

σταματω εδω nick γιατι ειμαστε off topic

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Νέο Λιμάνι: Σχεδιάζονται επιμηκύνσεις, για να εναρμονιστεί το έργο με τα σύγχρονα στάνταρτ. Μεγαλώνει...

Τροποποιήσεις που θα καταστήσουν λειτουργικότερο το Νέο Λιμάνι μελετώνται ήδη , χωρίς να αποκλείονται ακόμη και οι μετατροπές στα μήκη των θέσεων , προκειμένου να « χωρέσουν » τα νέα πλοία , κάτι που επανειλημμένα έχει προτείνει η « Π » με συστηματική αρθρογραφία . Κι όλα αυτά γιατί το Λιμάνι της Ακτής Δυμαίων θα ολοκληρωθεί με επτά - οκτώ χρόνια καθυστέρηση , με κίνδυνο να μην ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις της ναυτιλίας .

Μέχρι το τέλος του 2006 θα έχουν αισίως προχωρήσει τα χερσαία έργα εξυπηρέτησης στο Νέο Λιμάνι της Πάτρας , ενώ η προοπτική ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου τοποθετείται χρονικά στα τέλη του 2008 με αρχές του 2009 . Αν και όταν ξεκίνησε , αρχές του ’97 , η προοπτική ήταν να αντικαταστήσει το υπάρχον Λιμάνι το 2001 (!)

Ολα τα χρονοδιαγράμματα του παρελθόντος όμως « πνίγηκαν » στον Πατραϊκό και μόλις πρόσφατα η εποπτεύουσα αρχή ΕΥΔΕ - ΜΕΔΕ μπόρεσε να βάλει τάξη και να υπολογίσει τα περαιτέρω στάδια του πολύπαθου έργου . Με βάση το νέο σχεδιασμό θα χρειαστεί να κατασκευαστούν παράλληλα τα έργα που έχουν απομείνει στο Νέο Λιμάνι , με στόχο την αποπεράτωσή του . Ετσι , το υπόλοιπο του δευτέρου τμήματος , τα έργα επιδομής και ο κεντρικός αγωγός ομβρίων θα εξελιχθούν μέσα στο επόμενο διάστημα , ενώ σε ό , τι αφορά το πρώτο τμήμα του έργου έχει ήδη ολοκληρωθεί και αναμένεται η παράδοσή του .

Στην παρούσα φάση φαίνεται να αντιμετωπίζεται ο « κόμπος » που υπήρχε μέχρι πρότινος και αφορούσε το δεύτερο τμήμα . Οπως είναι γνωστό ο ανάδοχος του έργου , « Ευρωπαϊκή Τεχνική », κηρύχθηκε έκπτωτος , με αποτέλεσμα να μείνει ανολοκλήρωτο το 20 % του αντικειμένου . Επομένως απαιτείται προκήρυξη διαγωνισμού . « Βρισκόμαστε στη διαδικασία ένταξης σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα » εξήγησε τη διαδικασία ο Επαμεινώντας Αγγελής διευθυντής της ΕΥΔΕ - ΜΕΔΕ .

Αμέσως μετά σειρά έχουν τα έργα επιδομής για τα οποία όμως τα πράγματα είναι ευκολότερα , καθώς υπάρχουν εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις κι έχουν ήδη ανατεθεί οι οριστικές μελέτες . Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της αρμόδιας υπηρεσίας , « μέχρι το τέλος του 2006 θα πρέπει να έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο ».

Το πλέον ενδιαφέρον όμως είναι ότι η ΕΥΔΕ - ΜΕΔΕ δέχεται εισηγήσεις για τροποποιήσεις στον αρχικό σχεδιασμό , τις οποίες και μελετά . « Βρισκόμαστε σε μια συνεργασία ώστε να αλλάξουν τα μήκη των θέσεων » έχει παραδεχτεί στην « Π » ο κ . Αγγελής , δεδομένου ότι η εξέλιξη των πλοίων - όπως έγραψε η « Π »- έχει ήδη ξεπεράσει το Λιμάνι της Ακτής Δυμαίων .

πηγη: η Πελοποννησος

Link to comment
Share on other sites

ημουν νιος και γερασα και ασπρισαν τα μαλλια μου (τροπος του λεγειν :D ).

4 τιμημενες (με την καλη εννοια) θεσεις πλαγιοδετησης ειναι. απο το 89 μεχρι το 96 μελετουσαν και απο το 97 μεχρι τη δευτερα παρουσια τις κατασκευαζουν.

ο αρχικος στοχος, δηλαδη να γινει ενα τελειως νεο λιμανι νοτια του υπαρχοντος (μετα τον Αγιο Ανδρεα) που θα το αντικαταστησει παει περιπατο. Ο αρχικος σχεδιασμος ηταν οτι το τωρινο λιμανι θα αποδοθει στο Δημο να κανει μαρινες, να ενωσει την πολη με τη θαλασσα :D και αλλα πολλα φαιδρα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Aλλο ενα επεισοδιο στο ταλαιπωρο λιμανι

Με 3.500.000 ευρώ το ΥΠΕΧΩΔΕ προωθεί το τρίτο τμήμα του Λιμανιού στο Δ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, μαζί με άλλα πενήντα έργα. Ουσιαστικά πρόκειται για μια μεγάλη εκκρεμότητα που υπήρχε στον Νότιο Λιμένα, καθώς το εμπορικό τμήμα προβλεπόταν μόνο στα χαρτιά χωρίς να υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Ηδη όμως έχουν ανατεθεί οι προμελέτες κι είναι πλέον κατοχυρωμένη η χρηματοδότηση για την οριστική μελέτη. Όσο για το κατασκευαστικό σκέλος, υπάρχει εκδοχή να εξεταστεί η πιθανότητα αυτοχρηματοδότησης ή να εφαρμοστεί το σχέδιο συμπράξεων ιδιωτικού και δημοσίου τομέα . Κι αυτό γιατί σε μια παλαιότερη πρόσκληση ενδιαφέροντος που είχε δημοσιοποιηθεί, υπήρξε ανταπόκριση από ενδιαφερόμενους επενδυτές.

Παράλληλα όμως προχωρούν και οι μελέτες για τις χερσαίες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης του κοινού. Πρόκειται για τα έργα επιδομής που έχουν προχωρήσει μέχρι και στην ανάθεση της οριστικής μελέτης.

«Ορισμένα έργα προχωρούν ταυτόχρονα » αναφέρει ο Σωτήρης Μαμμάσης διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ και απ’ ό,τι φαίνεται είναι η προωθημένη τακτική που εφαρμόζεται στο πολύπαθο έργο κι επιτρέπει στην επιβλέπουσα υπηρεσία ΕΥΔΕ - ΜΕΔΕ να βλέπει με μεγαλύτερη αισιοδοξία την ολοκλήρωση του έργου, την οποία χρονικά προσανατολίζει για το 2008.

πελοποννησος 11/11/05

δεν ξερω ποσοι πειθεστε, αλλα εχουμε δει εκατομμυρια να εξαφανιζονται και αναδοχους να να κυρησσονται εκπτωτοι ουκ ολιγες φορες εδω και 10 χρονια

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

το 9 (η κλασσικη θεση του κεφαλονια διπλα στο σταθμο του ΟΣΕ) εκατσε.

εχουν δημιουργηθει σπηλαιωσεις απο τις προπελλες των βαποριων που πλαγιοδετουν στο 7-8 και ριχνουν καταπελτη στο 9 και ειναι ολος ο ντοκος στον αερα.

δεν φτανει αυτο, εχει υποχωρησει λιγο σε ενα σημειο το (λιθοκτιστο) κρηπιδωμα.

οι δυο θεσεις (7-8 & 9) δεν χρησιμοποιουνται απο την περασμενη πεμπτη, αλλα σημερα επιβεβαιωσα οτι προκειται περι ζημιας.

Link to comment
Share on other sites

Ειναι πια φανερο οτι τα ξενα κεντρα, οι δυναμεις της ντοπιας και ξενης αντιδρασης αλλα και οι πολυεθνικες της παγκοσμιοποιησης, εχουν βαλει στο στοχαστρο το Κεφαλονια με σκοπο να το εκδιωξουν απο το Ιονιο... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

απο το σαββατο το 9 ειναι παλι σε χρηση.

ο ολπα εφερε και σκαλα επιβατων της προκοπης. πτυσομενη/ανυψουμενη και κυριως στεγασμενη να μη βρεχεται ο κοσμος.

εχουν βαλει στο στοχαστρο το Κεφαλονια με σκοπο να το εκδιωξουν απο το Ιονιο

για να μην αγχωνονται ορισμενοι :P , κατα τη 15μερη "ακινησια" του 9, το κεφαλονια εδενε κυριως στο 4 και περιστασιακα στο 3 και το 10.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

προχωραει το νεο λιμανι της πολιτιστικης πρωτευουσας:D .

αυτες οι μπαριζες ειναι εκει κατι χρονια. καθε νεος ΥΕΝ συναντα τον προεδρο του ΟΛΠΑ και δεσμευεται οτι μεχρι τις επομενες εκλογες θα εχει ολοκληρωθει.

post-13-128326957422_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

εκλογες ερχονται και ο περιφεριαρχης μοιραζει εκατομμυρια. στον τοπικο τυπο οι φιλοκυβερνητικες εφημεριδες πανηγυριζουν & η αντιπολιτευομενες αμφισβητουν. διαλεγω το κομματι απο την Ημερα που αν και αντικυβερνητικη τηρει ουδετερη σταση στις δημοτικες.

ΝΑ ΤΟ ΔΟΥΜΕ και να το πιστέψουμε!

Με σημαντικά “δώρα” κατέφθασε χθες το μεσημέρι, στα Γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας, ο γενικός γραμματέας της Περιφέρειας, Παναγιώτης Καββαδάς, στο πλαίσιο της προγραμματισμένης επίσκεψης - ξενάγησης στο χερσαίο τμήμα του λιμανιού της Πάτρας.

Λίγο μετά την περιοδεία του στους χώρους του λιμανιού, ανακοίνωσε ότι προσεχώς υπογράφεται από τον κ. Αλογοσκούφη, υπουργό Οικονομίας, μια νέα εργολαβία για την «Αποπεράτωση της Β’ Φάσης του Νέου Λιμανιού της Πάτρας», προϋπολογισμού 14 εκατομμυρίων δραχμών.

Το έργο έρχεται να επιταχύνει τις χρονοβόρες διαδικασίες μέσα από τις οποίες προχωρά η υλοποίηση του έργου, στο πλαίσιο των δύο εργολαβιών που χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα Interreg και περιλαμβάνει την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής των δύο κρηπιδωμάτων μήκους 446 μέτρων, των εργασιών αναδομής, του κυματοθραύστη μήκους 336 μέτρων και της διαμόρφωσης των χερσαίων εκτάσεων των 300 στρεμμάτων.

Το έργο χρηματοδοτείται κατά 50% από κοινοτικούς και κατά 50% από εθνικούς πόρους, ενώ αναμένεται να ξεκινήσει την 1η Νοεμβρίου, με ορίζοντα υλοποίησης την 31η Δεκέμβρη του 2008.

Σύμφωνα με τον κ. Καββαδά, η εργολαβία έχει ήδη υπογραφεί από τα συναρμόδια υπουργεία και αναμένεται η τελική έγκριση από τον κ. Αλογοσκούφη.

«Από την 3η Δεκεμβρίου του ’08 θα μπορούμε να μιλάμε πλέον για το νέο λιμάνι της Πάτρας», δήλωσε χθες, εμφανώς αισιόδοξος, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ, κ. Μαμμάσης.

Ανάπλαση παλιού λιμένα

Στη διάρκεια της επίσκεψης στο χώρο του παλιού λιμανιού, τόσο η Περιφέρεια όσο και ο ΟΛΠΑ συμφώνησαν ότι απαιτείται να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις στο χερσαίο όσο και στο θαλάσσιο τμήμα.

Η σημαντικότερη και πιο άμεση ανάγκη -όπως συμφωνήθηκε- είναι η εργολαβία για την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης, η οποία έχει σήμερα βάθος μόλις 6,5 μέτρων αντί για τα 9 μέτρα βάθος που θα έπρεπε να υπάρχουν για να εξυπηρετούνται σωστά τα πλοία.

Σύμφωνα με τον κ. Μαμμάση, το σημερινό βάθος δημιουργεί πολλούς κινδύνους, ιδιαίτερα για τις μηχανές των πλοίων, που κινδυνεύουν να καταστραφούν από την εισροή χωμάτων, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που τα επιβατηγά πλοία ακούμπησαν το βυθό.

«Είναι αδιανόητο από το 1980 να μην έχει γίνει καμία εργασία καθαρισμού και εκβάθυνσης του λιμένα», σχολίασε ο κ. Καββαδάς, τονίζοντας ότι το απαραίτητο κονδύλι της τάξης των 600.000 ευρώ θα είναι άμεσα στη διάθεση του ΟΛΠΑ, για να εγκριθεί το Τεχνικό Δελτίο του έργου και να ξεκινήσει η εργολαβία.

Συνολικά, ο ΟΛΠΑ, για το παλιό λιμάνι, έχει προχωρήσει στη σύνταξη μελετών ανάπλασης, προϋπολογισμού 4 εκατομμυρίων ευρώ, μέσα από το Γ’ και το Δ’ Κ.Π.Σ.

Ο κ. Μαμμάσης ενημέρωσε χθες, επίσης, τον Γ.Γ. της Περιφέρειας ότι ο ΟΛΠΑ προχωρά στην πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου μέσω του ΥΠΕΧΩΔΕ, για την αξιοποίηση της μαρίνας και των εγκαταστάσεων του πρώην εργοστασίου της Π-Π, που πέρασε πρόσφατα στην ιδιοκτησία του Οργανισμού.

οσον αφορα το "νεο" λιμανι (δεν ειναι νεο μετα απο 10 χρονια κατασκευης) αν δε δω το πρωτο ferry να δενει στο linkspan και τον κοσμο να βγαινει απο τη φυσουνα δεν πιστευω τπτ.

για το παρον λιμανι τωρα, εδω και καιρο φωναζουν εταιρειες, πρακτορες & πλοιαρχοι για εκβαθυνσεις και αλλες παρεμβασεις. στη νοτια λεκανη (θεσεις 1-6) οντως το βαθος εχει μειωθει και οταν μανουβραρουν τα ferries σηκωνεται λασπη και βουρκος. αυτος ειναι και ενας απο τους λογους που αποφευγουν τη νοτια τα μεγαλα ferries του λιμανιου.

για να πουμε και του στραβου το δικιο δυο εργα που χρονιζαν οπως η μικρη περιμετρικη της πατρας (οχι η μεγαλη που ειναι τμημα της ΠΑΘΕ) και η καλυψη του χειμαρου διακονιαρη για να κατασκευαστει εξοδος προς τη μεγαλη περιμετρικη ξεκολλησαν επι του παροντος περιφερειαρχη. στο λιμανι ομως (υπαρχον & υπο κατασκευη) δεν εχει γινει τπτ επι νεας διακυβερνησης παρα μονο οι καμερες λογω ολυμπιακων.

Link to comment
Share on other sites

ηρθε και ο αντιλογος, δια στοματος Ι Δημαρα, του τελευταιου προεδρου του Λιμενικου Ταμειου, που ειναι ανεξαρτητος υποψηφιος δημαρχος.

Με αφορμή την τελευταία εξαγγελία του Γ.Γ. της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, Παναγιώτη Καββαδά, περί επανέναρξης κατασκευής του νέου λιμανιού της Πάτρας την 1η Νοεμβρίου 2006, χρηματοδότησης με 14 εκ. ευρώ, και ολοκλήρωσης το Δεκέμβριο του 2008, από το γραφείο της Δημοτικής Κίνησης "Τώρα, για την Πάτρα" με επικεφαλής τον υποψήφιο Δήμαρχο Γιάννη Δημαρά εκδόθηκε η εξής ανακοίνωση:

«Η εξαγγελία περί επανέναρξης κατασκευής του νέου λιμανιού, είναι γεγονός θετικό, ως προς την εξασφάλιση της χρηματοδότησης. Το έργο όμως, αφορά μόνο τις εργασίες, που άφησε ανεκτέλεστες η έκπτωτη εταιρεία, πριν δύο χρόνια, ενώ δεν έχει ακόμα προκηρυχθεί η κατασκευή του. Είναι έργο ευρωπαϊκών προδιαγραφών και επιβάλλεται μια σειρά διαδικασιών, που καθιστούν την έναρξη των εργασιών την 1η Νοεμβρίου, τελείως εξωπραγματική.

Η πραγματικότητα είναι ότι το έργο συνεχίζει να κατασκευάζεται με τους ίδιους απαράδεκτα αργούς ρυθμούς. Δεν έχει ακόμα προκηρυχθεί η κατασκευή των, απαραίτητων για τη λειτουργία του νέου λιμανιού, έργων υποδομής, προϋπολογισμού 40-45 εκ. ευρώ.

Τέσσερα χρόνια μετά τη λήξη των συμβατικών προθεσμιών, στις ισάριθμες συμβάσεις, για την κατασκευή των επιμέρους έργων, που είχε υπογράψει ο Γιάννης Δημαράς, ως πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, δεν διαφαίνεται ακόμα, η ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας του. Κάθε άλλο, επομένως, παρά από θριαμβολογία, πρέπει να βλέπουμε από πλευράς της Περιφέρειας.

Εμείς θεωρούμε, ότι το νέο λιμάνι της Πάτρας, είναι το πρώτο αναπτυξιακό έργο της περιοχής και γιʼ αυτό εκφράζουμε τον προβληματισμό μας, ότι τόσο ο κ. Φούρας, όσο και ο κ. Φλωράτος, εξαγγέλλουν αναπτυξιακά έργα, με δαιδαλώδεις άξονες και βαρύγδουπες υποσχέσεις, χωρίς να αγγίζουν επί της ουσίας το λιμάνι, προφανώς γιατί αναλογίζονται τις ευθύνες τους, όταν ο τότε υπουργός, το 1998, το εμφάνιζε ότι θα είναι έτοιμο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες και είχαν συμφωνήσει και οι δύο με τη σιωπή τους.

Θεωρούμε, ότι η πίεση που πρέπει να ασκήσει η νέα Δημοτική Αρχή, πρέπει να είναι πολύ μεγάλη, ενώ ένα τελευταίο που πρέπει να επισημάνουμε είναι, πως είναι τουλάχιστον απαράδεκτο το πρώτο αναπτυξιακό έργο της Πάτρας, να διοικείται και να συντονίζεται από υπηρεσία που έχει έδρα την Πρέβεζα».

απο το qo west

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

στο περιθωριο των νομαρχιακων και δημοτικων εκλογων βρισκεται το βαλτωμενο νεο λιμανι της πατρας.

απο τους υποψηφιους νομαρχες μονο ο νυν (και αει:P απο οτι φαινεται) ειπε μια ευχη οτι πρεπει να τελειωσει.

στις δημοτικες εγιναν καποιες παραπλευρες αναφορες.

ο πρασινος ανταρτης και πρωην προεδρος του λιμενικου ταμειου

(1994-2001) Δημαρας αναφερθηκε στα εργα καλωπισμου που εκανε στο λιμανι (θεατρακι, φαρος κλπ) σαν δειγμα γραφης για το τι θα κανει αν εκλεγει.

ο (επικρατεστερος να εκλεγει) φουρας υποσχεται δημοψηφισμα για τη σχεση της πολης με το λιμανι και ζητα να ανοιχτει στο λαο το λιμανι απο την οδο παπαφλεσσα μεχρι την οδο καρολου και να πεσει η περιφραξη. με αλλα λογια απο τη νοτια μεχρι και το 10 ραμπα θα τα δωσουμε στους πολιτες:P (μη γελατε).

ο γαλαζιος υποψηφιος φλωρατος εχει αναφερθει μια δυο φορες σε επιπεδο ευχολογιου.

αντι να πουν οτι η πολη ζει απο το λιμανι και θα κλεισουν σπιτια ετσι και πανε τα ferries αλλου, αντι να πιεσουν να ολοληρωθει το υπο κατασκευη λιμανι υποσχονται μαρινες και περατζαδες.

υπαρχει προβλεψη στην αρχικη μελετη περαν των 3 πρωτων ντοκων και για αλλους επιβατηγους ντοκους (θεσεις πλαγιοδετησης φυσουνες terminals κλπ) καθως και για 2 ντοκους για εμπορικη χρηση. ειναι ντροπη φορτια απο και προς τη ΒΙΠΕ και αλλες παραγωγικες μοναδες της περιοχης να μην ερχοται εδω επειδη υπαρχουν ελαχιστες θεσεις και να πηγαινουν κυλληνη, κατακωλο, αιγιο. χωρια το αλλο.

τα product tankers που ερχονται δεν φορτωνουν μεχρι "μπαλα" γιατι θα κολλησουν στη λασπη.

Link to comment
Share on other sites

επανερχομαι στις λαμπρες προτασεις των επιδοξων δημαρχων. τα παραπανω που ανεφερα προκυπτουν, απο τα σποτακια, τις συνεντευξεις και 2 debate που χαζεψα για λιγο, ενα σε ανοιχτο χωρο και ενα σε τοπικο καναλι.

σημερα ομως ειχα την τιμη;) να διαβασω το προγραμμα των 3 επικρατεστερων.

ο δημαρας και στο προγραμμα επικαλειται το λιμανι σαν τεκμηριο ικανοτητας. ο φλωρατος κανει μια απλη αναφορα σε διαμετακομιστικο κεντρο που θα προωθηθει.

προφανως αναφερεται στην παλια χαρτοποιια λαδοπουλου που εχει αγοραστει απο τον ΟΛΠΑ , βρισκεται κοντα στο σημειο που θα φτιαχτει το... deepwater port:p και εκει ο ΟΛΠΑ θελει να κανει το... Ικονιο της πατρας.

το μεγαλο περιβολι ομως εινα το φουροπρογραμμα. ενω στο προφορικο ζητα τα 3/4 της λιμενικης ζωνης και υποσχεται δημοψηφισμα για τη σχεση λιμανιου και πολης, στο προγραμμα αυτο δεν υπαρχει.

για το παρον λιμανι αναφερεται οτι θα ζητηθει να αποδοθει στο δημο μερος του... waterfront απο οδο κολοκοτρωνη ως 3 ναυαρχων. δηλαδη απο θεσεις 1-8. ουτε δημοψηφισματα ουτε τπτ.

ζητα επισης μερος της παραλιακης ζωνης βορεια της βορειας και νοτια της νοτιας που ανηκουν στον ΟΛΠΑ.

ολα αυτα βεβαια ανηκουν στο χωρο του φανταστικου. Ο ΟΛΠΑ ειναι τριτος στη σειρα (μετα απο ΟΛΠ & ΟΛΘ) για ιδιωτικοποιηση και οι εκτος λιμενος παραλιακες εκτασεις που του ανηκουν αποτελουν προικα.

το κορυφαιο του Φουρα ειναι οτι θελει το λιμανι εδρα της Εθνικης Μεσογειακης Πολιτικης:D

γιατι τοσο λιμανι ο επικρατεστερος να εκλεγει, μα γιατι εχει ανταρτη που το ατου του ειναι το εργο του στο λιμανι.

τελειωνω τις προεκλογικες αναφορες στο λιμανι και ειμαι σιγουρος πως ολα αυτα θα ξεχαστουν στις 23 του μηνος.

Link to comment
Share on other sites

Εδώ, σήμερα στην Πρωτεύουσα (για να μαθαίνετε κι εσείς οι επαρχιώτες!) έγινε συνάντηση στου Μαξίμου, μεταξύ ΚΚ και ΜΚ:

[...]Για την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (για να μπορούν να δένουν τα νέα πλοία των νέων Δημοτικών Ναυτιλιακών εταιρειών;) ), του Πειραιά, ενός νέου λιμένος στην Κρήτη (λέγε με Τυμπάκι του Νομού Ηρακλείου :D ), των λιμένων της Κέρκυρας (άγνωστο το γιατί μας μάρανε η Κέρκυρα :confused: ) και της Πάτρας και άλλων λιμένων εθνικής σημασίας...

Προφανώς έπεσε πανικός στην Κυβέρνηση από τις προτάσεις Φούρα:D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

πολλη γκρινια υπαρχει στο Patrasso τις τελευαιες μερες με αφορμη το σχεδιο ασφαλειας του λιμενος. Το ΥΕΝ κανει διαγωνισμο για το σχεδιο ασφαλειας 12 λιμενων (αναμεσα τους και η πατρα) και για να γινουν τα λιμανια ISPS compliant.

Δε μπαινω σε λεπτομερεις για το τι ζητα το ΥΕΝ και πως γιατι αφορα αλλο τοπικ. Στην Πατρα υπαρχει πολλη γκρινια γιατι αν εφαρμοστει το σχεδιο ως εχει τοτε το λιμανι θα κλεισει απο τη μαρινα ως τον αγιο ανδρεα (απο το θεατρακι ως τον φαρο), για καθε μη εχοντα εργασια. θα μπαινουν μονο οι εργαζομενοι του ΟΛΠΑ, οι ανθυγιεινοι, τα πληρωματα και οι ταξιδευοντες αφου εχουν ξανει check in.

Aυτο σημαινει οτι θα κοπει η παραδοσιακη βολτα στο Μωλο της αγιου νικολαου (παραδοση ετων για τους πατρινιους), αλλα και οτι διαφοροι ψαραδες και proud ionians που τριγυρνουν ανεμελοι ψαρευοντας, χαζευοντας και φωτογραφιζοντας θα παρουν....

Ο προεδρος του ΟΛΠΑ και πολλακις αποτυχων υποψηφιος βουλευτης της ΝΔ, υποσχεται οτι δεν θα κλεισει η αγιου νικολαου. αυτο θα ειναι ο τετραγωνισμος του κυκλου. δε νοειται εφαρμογη του ISPS με το λιμανι ανοιχτο.

Δεν παραθετω κομματια απο τοπικα media, γιατι ειναι κουραστικα. ενα αποσπασμα μονο απο την πελοποννησο ετσι για να γελασετε.

Οι περιορισμοί αυτοί είναι δυνατό ακόμα και να απαγορεύουν την είσοδο στον Μόλο χωρίς « διαπίστευση », την κυκλοφορία οχημάτων για παράκαμψη των παραλιακών οδών της πόλης , ακόμα και την αξιοποίηση τμημάτων του Λιμανιού για στάθμευση . Όπως είχε γράψει η « Π » προ τριετίας , γενικά η διεθνής ρότα τείνει να μετατρέψει τους Λιμένες σε « φρούρια », κατ αντιστοιχία προς τα αεροδρόμια . Για πόλεις όπως η Πάτρα , με την ιδιαιτερότητα η λιμενική ζώνη να αποτελεί φυσική και παραδοσιακή προέκταση της πόλης , το πράγμα γεννά σοβαρό ζήτημα ...

Ο διευθύνων σύμβουλος του Ο . Λ . ΠΑ . Α . Ε ., Σωτήρης Μαμμάσης , λειτουργεί με στόχο την αποτροπή ενός δυσμενούς σεναρίου για το λιμάνι της Πάτρας . Ωστόσο , οι διεθνείς υποχρεώσεις , δηλαδή ο Διεθνής Κώδικας για την Ασφάλεια Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων από Έκνομες Ενέργειες ( ISPS Code ), σε συνδυασμό με τον Κανονισμό ( ΕK ) 725 / 2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Eνωσης , δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αμφισβήτησης , για όποιο λιμάνι θέλει να πιστοποιηθεί ως διεθνές και να λειτουργήσει .

Link to comment
Share on other sites

1871438232_pic.jpg

ειχα υποσχεθει στον εαυτο μου οτι δεν θα ξανασχοληθω με τη σχεση λιμανιου και τοπικων πολιτικων ανδρων, αλλα η επικαιροτητα δε με αφηνει.

μετα την εκλογη του ο ανδρεας φουρας εχει προβει σε μια σειρα πρωτοβουλιων σε διαφορα θεματα, βασικος στοχος των οποιων ειναι να αναδειχθει σε ισχυρο ανδρα της περιοχης υπερσκελιζοντας τον (πρασινο) Νομαρχη τον (γαλαζιο) ΓΓ Δυτικης Ελλαδας (αλλαξε και ηρθε ο πρωην πορου Σπυριδωνος) και τον περιφερειακο γραμματεα του κινηματος.

με αφορμη λοιπον το σχεδιο ασφαλειας του λιμανιου και την εναρμονιση με τον ISPS, ο Αndreas Furas Chavez διαδιδει οτι δεν επιθυμει εμπορικο/επιβατηγο λιμανι για να εξυπηρετουνται 100 επιχειρηματιες, αλλα λιμανι αναψυχης οπου μεγαλα κρουαζιεροπλοια να ερχονται και να αφηνουν καθε μερα 2-5 χιλ επισκεπτες. Θα προτεινει μαλλιστα τη διαπλατυνση της διωρυγας της κορινθου γιατι αυτος (η στενη διωρυγα) εινα ο λογος που δεν πιανουν μεγαλα κρουαζιεροπλοια εδω.

αν εχετε διαθεση για γελιο και κλαμα δειτε δυο παρεμφερη δημοσιευματα της Ημερας

Δειτε και αυτο. προφανως ο Δημαρχος to be προτιμα λιμανι για βολτες παρα λιμανι οικονομικο πνευμονα.

Link to comment
Share on other sites

Εγω λεω αγλαε μου Proud, να προτεινει και στα διεθνη ναυτιλιακα και ναυπηγικα fora, μια καινουρια κατηγορια κρουαζιεροπλοιων που θα εχουν χαρακτηριστικα ικανα ωστε να περνανε ισα-ισα απο το Καναλι της Κορινθου ερχομενα απο τις Κυκλαδες και να επισκεπτονται την Πατρα, τα λεγομενα Patramax η Furamax.

Link to comment
Share on other sites

η πατρα εχει παρει φωτια με τις "δηλωσεις" φουρα. οι δικοι του κανουν μισο βημα πισω για να διασκεδασουν τις εντυπωσεις.

Παλιοτερα ηταν κεντρο μεσογειακης πολιτικης (βλ παραπανω) τωρα λιμανι αναψυχης

αν βαζω δημοσιευματα της ημερας, ειναι γιατι ειναι φιλοπασοκικη εφημεριδα, η οποια κρατησε αποστασεις απο τον φουρα στις εκλογες και ελεγχεται απο μια απο τις πιο γνωστες επιχειρηματικες οικογενειες στον τομεα των μεταφορων.

ΥΓ1 μη λες τετοια Nick γιατι με τη φορα που εχει παρει ο Hugo Furaz ειναι ικανος να απαιτησει την κατασκευη τετοιοων κρουαζιεροπλοιων.

ΥΓ2 διαβαστε το λινκ παραπανω εχει ενδιαφερον.

Link to comment
Share on other sites

μετα το αγριο κραξιμο απο ολους και το δουλεμα απο αρκετους, ο Ανδρεας Φουρας (δεχεται το λαο για τη γιορτη του, αυριο στις 20.30 στην Αιθουσα Αιγλη της VesoMare;) ), εκανε δηλωση. Αποδιδει ολο το ντορο σε παρερμηνεια των "off the record" δηλωσεων του. Εκεινο που δηλωσε ηταν (συμφωνα με τη σημερινη version), οτι δεν τιθεται θεμα αλλαγης χρησης του λιμανιου και οτι απλα μολις ολοκληρωθει το νεο πρεπει να δοθει στην πολη τμημα του παλιου. Προσθετει οτι τα περι ισθμου ηταν απλα διαπιστωση οτι λογω στενης διωρυγας δεν εχουμε κρουαζιεροπλοια.

το καλυτερο σας το φιλαω για το τελος. στη στηλη Σ.Χολιαστης η πελοποννησος προτεινει:

(αντι να φαρδυνει η γεφυρα),μπορουμε να ζητησουμε να φαρδυνουν τα κρουαζιεροπλοια

ο Nick the Greek δικαιωνεται

μια καινουρια κατηγορια κρουαζιεροπλοιων που θα εχουν χαρακτηριστικα ικανα ωστε να περνανε ισα-ισα απο το Καναλι της Κορινθου ερχομενα απο τις Κυκλαδες και να επισκεπτονται την Πατρα, τα λεγομενα Patramax η Furamax.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...