Jump to content
Shipfriends

Ιαλυσός (ΙΜΟ 6605450)


Recommended Posts

Έχω την εντύπωση ότι το αγαπημένο "Ιάλυσος", της πάλαι ποτέ ένδοξης Δωδεκανησιακής Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας (ΔΑΝΕ), δεν έχει δικό του θέμα.

Το πλοίο ήρθε στην Ελλάδα το 1982 και ταξίδεψε περίπου για 20 χρόνια στα ελληνικά νερά.

Τα πρώτα χρόνια αποτέλεσε ασυναγώνιστο δίδυμο με το αδελφάκι του, το "Κάμιρος".

Τα πλοία αυτά βοήθησαν πολύ στην ανάπτυξη των πέντε νησιών των Δωδεκανήσων που προσέγγιζαν.

Το κλασικό δρομολόγιο τους ήταν από Πειραιά για Πάτμο-Λέρο-Κάλυμνο-Κω και Ρόδο.

Περιστασιακά, το "Ιάλυσος" προσέγγιζε για κάποια εποχή, επιπλέον, στην Κάρπαθο και την Κάσο, αλλά καια τη Νίσυρο, την Τήλο και τη Σύμη.

Ακόμα ταξίδεψε στη γραμμή Ρόδου-Κω-Θεσσαλονίκης, καθώς και στη γραμμή της Κύπρου (αυτό με επιφύλαξη).

Αναχωρούσε, συνήθως, από τη Ρόδο στις 12:00 το μεσημέρι και το ταξίδι μέχρι τον Πειραιά διαρκούσε 18 ώρες.

Από τον Πειραιά αναχωρούσε, συνήθως, στις 13:00 και, κάποιες εποχές στις 14:00.

Με την έλευση του "Ρόδος", αρχικά, και του "Πάτμος" στη συνέχεια, απέκτησαν έναν δεύτερο ρόλο στην εταιρεία και σιγά-σιγά παραμελήθηκαν.

Το "Κάμιρος" διέκοψε τα δρομολόγιά του το 1994 και ένα χρόνο αργότερα πουλήθηκε και ονομάστηκε "Θεσσαλονίκη", δίχως να καταφέρει τίποτα σημαντικό, πέρα από κάποιες κρουαζιέρες από την Κύπρο για Τήνο-Πάτμο-Μυτιλήνη-Θεσσαλονίκη και κάποια δρομολόγια στην γραμμή του Μπρίντεζι.

ΤΟ "Ιάλυσσος" κρατήθηκε ακόμα για έξι χρόνια μέχρι που και αυτό πουλήθηκε και πήρε το όνομα "Queen Kalliope".

Δυστυχώς, το πλοίο δεν μπόρεσε να ταξιδέψει και πέρασε το μεγαλύτερο διάστημα παροπλισμένο στην Ελευσίνα και το Πέραμα, μέχρι που έφυγε για το τελευταίο θλιβερό ταξίδι ...

Εδώ ανέβασα και δύο φωτογραφίες από το μακρινό 1999, όταν το πλοίο ταξίδευε ακόμα στη γραμμή των Δωδεκανήσων.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Το "Κάμιρος" διέκοψε τα δρομολόγιά του το 1994 και ένα χρόνο αργότερα πουλήθηκε και ονομάστηκε "Θεσσαλονίκη", δίχως να καταφέρει τίποτα σημαντικό, πέρα από κάποιες κρουαζιέρες από την Κύπρο για Τήνο-Πάτμο-Μυτιλήνη-Θεσσαλονίκη και κάποια δρομολόγια στην γραμμή του Μπρίντεζι.

ΤΟ "Ιάλυσσος" κρατήθηκε ακόμα για έξι χρόνια μέχρι που και αυτό πουλήθηκε και πήρε το όνομα "Queen Kalliope".

Δυστυχώς, το πλοίο δεν μπόρεσε να ταξιδέψει και πέρασε το μεγαλύτερο διάστημα παροπλισμένο στην Ελευσίνα και το Πέραμα, μέχρι που έφυγε για το τελευταίο θλιβερό ταξίδι ...

To έχεις μπλέξει λίγο.

Το ΚΑΜΙΡΟΣ ήταν αυτό που πήρε και τα δύο ονόματα που ανέφερες. Αρχικά THESSALONIKI το 1997 και μετά από τρία χρόνια QUEEN CALLIOPE. Mέχρι που κατέληξε το 2002 στην Aliaga με το όνοα OPI.

Το ΙΑΛΥΣΣΟΣ αρχικά μετονομάστηκε σε SALIM αλλά δεν ταξίδεψε ποτέ με αυτό το όνομα και όσο βρισκόταν ακόμα στον Νέο μόλο Δραπετσώνας μετονομάστηκε σε NOURA I. Με αυτό το όνομα έφυγε για την Ερυθρά θάλασσα όπου ταξίδεψε ελάχιστα και κατέληξε στην Alang στα τέλη του 2003.

Να σημειώσω εδώ πως τις "καλές" εποχές της ΔΑΝΕ και αυτό όπως και τα ΠΑΤΜΟΣ - ΡΟΔΟΣ είχε περάσει ένα (σημαντικά μικρότερο από τα άλλα δύο) διάστημα παροπλισμένο στην Αυλίδα. Παραθέτω μία φωτο από εκείνες τις μέρες που δεν διατίθεται δυστυχώς σε μεγαλύτερη ανάλυση διότι τότε δεν διέθετα κι εγώ μηχανή με ζουμ.

Link to comment
Share on other sites

Το πλοιο το θυμαμαι να αναχωρει απο τα διακοσαρια κανοντας το δρομολογιο του κορμου των Δωδεκανησων.

Στην πρωτη του φορεσια ειχε μια μπλε γραμμη στο υψος του ονοματος που ξεκινουσε απο την πλωρη και κατεληγε στην πρυμη χωρις σινιαλα στα πλευρα.

Καποια στιγμη,νομιζω στη δεκαετια του 90, εβαλε και τα σπονσονς.Στην πλωρη και στην πρυμη στο υψος της ισαλου διακρινονται καποια φινιστρινια τα οποια εικαζω (γιατι δεν ειχα μπει ποτε μεσα) οτι πρεπει να ειναι καμπινες.Αλλωστε τοτε αρκετα βαπορια ειχαν καμπινες στο συγκεκριμενο σημειο

Link to comment
Share on other sites

Καποια στιγμη,νομιζω στη δεκαετια του 90, εβαλε και τα σπονσονς.

Mάλλον τα είχε από πριν έρθει στην Ελλάδα και υποθέτω οτι είχαν μπει μαζί με το κουτι (τύφλα να'χει ο Τεο και το Λισσος) της πρυμης

Link to comment
Share on other sites

Εχεις απολυτο δικιο Σταθη,ειχα την εντυπωση οτι τα sponsnon μπηκαν αργοτερα.Για μενα ειναι εκπληξη που ξηλωσανε το κουτι.Δεν εχει τυχει να ξαναδω βαπορι που ειχε υπερκατασκευες την πρυμη και στην Ελλαδα να ξηλωθηκανε.Συνηθως γινοταν το αντιθετο

Link to comment
Share on other sites

παντως ηταν βασιλοβαπορο. τραινο στον καιρο:rolleyes:.

θυμαμαι ενα ταξιδι το σεπτεμβριο του 1995, με καιρο 6-7 βορειαδακι, που πηγαινε σαν καρυδοτσουφλο και κουναγε σαν παλιοβαρκα.

παρολο που ηταν βαμμενο και περιποιημενο εξω, μεσα φαινοσανται τα χρονια του. το σαλονι με τις αεροπορικες ηταν σε απογοητευτικη κατασταση, το υπολοιπο βαπορι σε ανεκτη, αλλα μακραν πισω απο πατμος ροδος.

θυμαμαι που ειχε καμπινες Β'Θεσης (τρικλινη με νιπτηρα, χωρις λουτρο και wc en suite).

Link to comment
Share on other sites

Κατ' αρχάς να ευχαριστήσουμε τον cortomaltese που μας θύμισε ένα πλοίο "χαρακτηριστική φιγούρα" του μεγάλου μας λιμανιού στις δεκαετίες των 80s και 90s.

Εν συνεχεία, να διορθώσουμε τον τίτλο του θέματος (το λάθος είναι δικό μου), μιας και το ΙΑΛΥΣΟΣ΄(τουλάχιστον στα Ελληνικά :D ) γράφεται με ένα σίγμα

Και τέλος να παραθέσω και εγώ μία φωτογραφία του πλοίου δική μου, από τον καιρό που ήταν στις μεγάλες του ακόμα δόξες. Στα διακοσάρια του Πειραιά, εν έτει 1986.

Link to comment
Share on other sites

Επίσης, νομίζω ότι ο σωστός τονισμός είναι Ιαλυσός. Πραγματικά και για μένα αυτά τα δίδυμα ήταν από τις πιό όμορφες παρουσίες της εποχής. Με μια ένσταση για τις τσιμινιέρες, αλλά από την άλλη αυτές τους έδιναν μια δικιά τους προσωπικότητα.

Link to comment
Share on other sites

Ο σωστός τονισμός είναι, σίγουρα, "Ιαλυσός", αλλά αρκετοί ήταν αυτοί που συνήθιζαν να το αποκαλούν "Ιάλυσος".

Η λέξη είναι ομηρική.

Να θυμίσουμε εδώ ότι στην εποχή δόξας της αρχαίας Ρόδου υπήρχαν, αρχικά, οι τρεις πόλεις: η Κάμιρος, η Ιαλυσσός και η Λίνδος.

Για το λόγο αυτό η ΔΑΝΕ είχε δώσει στα τρία πρώτα πλοία της τα ονόματα "Κάμιρος", "Ιαλυσός" και "Λίνδος".

Αργότερα, ιδρύθηκε η πόλη της Ρόδου στα βόρεια του νησιού.

Η ΔΑΝΕ, ακολουθώντας τον ρου της ιστορίας, έδωσε στο τέταρτο πλοίο της το όνομα "Ρόδος".

Η αρχαία Ρόδος έφτασε σε απίστευτη ακμή και ο "Κολοσσός" της Ρόδου ήταν, μάλιστα, ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου.

Η πόλη είχε χτιστεί σύμφωνα με το ιπποδάμειο σύστημα.

Εκείνη την εποχή, η πόλη της Ρόδου είχε πέντε λιμάνια.

Η σύγκριση με τη σημερινή λιμενική υποδομή της Ρόδου είναι, τουλάχιστον, θλιβερή.

Όσο για το "Κάμιρος", φυσικά και "Queen Kaliope" μετονομάστηκε το "Θεσσαλονίκη" (το "Κάμιρος").

Αυτό που είχα γράψει δεν ήταν σωστό.

Και, το πλοίο ταξίδεψε, ως "Θεσσαλονίκη", ως κρουαζιερόπλοιο (όπως αναφέρεται παραπάνω).

Το πλοίο έκανε και ένα σύντομο ατυχές πέρασμα από την Πάτρα.

Edited by cortomaltese
Link to comment
Share on other sites

Από την εποχή που η ΔΑΝΕ μεσορρανούσε με τα τέσσερα πλοία της μέχρι τη σημερινό μονοπώλιο της Blue Star Ferries έχουν περάσει αρκετά χρόνια.

Το 1993 εισήλθε δυναμικά στις γραμμές της Δωδεκανήσου η GA Ferries του Γεράσιμου Αγούδημου και σύντομα απέκτησε ένα σημαντικό μερίδιο της πίτας.

Από το 1992 έως το 1992, είχαμε την παρουσία της Strintzis Lines με το "Ionian Sun" και το "Ionian Sea".

Όταν η ΔΑΝΕ αποχώρησε από τη γραμμή, εισήλθε η Blue Star Ferries.

Από το μονοπώλιο της ΔΑΝΕ η γραμμή πέρασε στο μονοπώλιο της Blue Star Ferries.

Η Hellenic Seaways προσπάθησε πέρισυ να σπάσει το μονοπώλιο, μάλλον ανεπιτυχώς.

Το ερώτημα, βέβαια, είναι πότε η συγκοινωνία ήταν καλύτερη.

Ο καθένας μπορεί να έχει την άποψή του.

Αλλά, για μένα την αρχοντιά και την ποιότητα των πλοίων της ΔΑΝΕ δεν την είχε κανείς άλλος.

Η αίσθηση του ταξιδιού ήταν ολότελα διαφορετική από τη σημερινή.

Προσωπικά, δεν θα ξεχάσω ποτέ ένα ταξίδι με το "Ιάλυσος" στις 21 Δεκεμβρίου του 1994.

Φύγαμε από τη Ρόδο και φθάσαμε στον Πειραιά έπειτα από 22 ώρες με γερό νοτιά.

Μετά την Πάτμο, γινόταν το έλα να δεις.

Αλλά το πλοίο ήταν πραγματικό θαλασσοβάπορο και το ταξίδι ήταν πραγματική απόλαυση.

Εδώ μια φωτογραφία από τη Ρόδο, τραβηγμένη τον Δεκέμβριο του 1994 από το "Μαρίνα"

Το "Ιάλυσσος" αραγμένο στο μέσα λιμάνι της Ρόδου με φόντο το κάστρο.

Το πλοίο, δυστυχώς, δεν φαίνεται ολόκληρο, αλλά παρόλα αυτά αξίζει να το δούμε καθώς το λούζει ο πρωϊνός ήλιος της Ρόδου, του νησιού του Ήλιου.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Ας δουμε το πλοιο μαλλον στην πρωτη του χρονια στην Ελλαδα το 1982

Για την χρονια κρατηστε μια πισινη,μιας και εχω την εντυπωση οτι οι φωτο ειναι μεταγενεστερη αλλα αυτο λενε οι σημειωσεις.Οπως και να χει παντως ειανι 80s

 

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, proud_ionian said:

βλεπω γεωργιος εξπρες πισω του ή εχω ιδεα. '83 δεν ηρθε αυτο;

Το 83 ηρθε το Γεωργιος...Επισης στου Τζελεπη ο Γεωργιος εδενε πολυυ αργοτερα..Εν τω μεταξυ σπονσορς ειχε το Ιαλυσσος οταν ηρθε ή μπηκαν μετα?

Link to comment
Share on other sites

Τα sponsons τα είχε πριν έρθει εδώ, γιατί επί πλοιοκτησίας Stena Lines του είχε προστεθεί μεγάλη υπερκατασκευή πρύμα  η οποία αφού ήρθε εδώ αφαιρέθηκε (αλλά όχι και τα sponsons)

Edited by Argonautis
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Ας το δουμε στη Ροδο, με τα τελευταια του χρωματα, και το Dane Sea Lines στο πλαι.

Παρατηρουμε πως ενω το πλοιο ειναι προσεγμενο, κατω απο τα οκια τα τρεξιματα κανουν παρτυ.

Η χρονολογια ειναι αγνωστη αλλα πιθανολογω ειμαστε καπου στα μεσα της δεκαετιας του 90

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Όταν ήλθε το 1982, ήταν ένα έξοχο καράβι που ταίριαζε στις απαιτήσεις της εποχής του (υπολογίστε 40 χρόνια πριν, μην το παραβλέπουμε). Πρωτότυπες γραμμές, άλλου τύπου τσιμινιέρες, πολύ ξύλο στην συνολική κατασκευή του, περίεργα χειριστήρια στις βαρδιόλες που δεν έμοιαζαν με ότι γνωρίζαμε, σαλόνια ονοματοδοτημένα από τοποθεσίες της Ρόδου (κυρίως), πχ σαλόνι "Λίνδος", καμπίνες μόνο με νιπτήρα, κλπ.

Σιγά-σιγά παρήκμασε, μαζί με την ΔΑΝΕ. Όταν αποκτήθηκαν τα "Πάτμος"/"Ρόδος" περιορίσθηκε σε δεύτερο ρόλο, ενώ απέναντι μόλις είχαν αφιχθεί "Ροδάνθη" και "Μιλένα"/"Νταλιάνα" . Τα τρεξίματα @polmyt ήταν αναμενόμενα, όπως και τα τρύπια και γαριασμένα τραπεζομάντηλα στα εστιατόρια a la carte και η αίσθηση του χαμένου. Μετά τα μέσα της δεκαετίας του '90 μου θύμιζε το απόφθεγμα "Sic transit gloria mundi", αλλά ορισμένοι παλαβοί επέμειναν να ταξιδεύουν με αυτό ή το "Κάμιρος" μέχρι το τέλος. Μετά ήλθαν τα Blue Star 1/2....

Link to comment
Share on other sites

Είχα κάνει μαζί του ένα ταξίδι από τη Λέρο για τον Πειραιά το καλοκαίρι του 1993. Όσο καραβολάτρης και να είσαι, 14 ώρες χωρίς καμπίνα ήταν βαρύ κι ασήκωτο. Παραδόξως όμως από αυτό το πλοίο δε μου έχει μείνει το ταξίδι, ούτε και το πλοίο το ίδιο, αλλά μια επίσκεψή μου αποχαιρετώντας ένα ταξιδιώτη μία χρονιά πιο πρίν. Και μου έχει μείνει γιατί είχα σοκαριστεί από τις σωσίβιες λέμβους. Αν προσέξετε στις φωτογραφίες, στο ντέκ της κόντρα γέφυρας και πλώρα από τα φουγάρα υπάρχει ένα εξωτερικό κατάστρωμα από το οποίο βλέπει κανείς αφ' υψηλού τις σωσίβιες λέμβους. Και θυμάμαι πως αυτές ήταν ακάλυπτες, το θαλασσινό/βρόχινο νερό είχε σαπίσει τα ξύλα από μέσα, λίμναζαν τα νερά, αγρασάριστα συρματόσχοινα, γενικά μια εικόνα οικτρή. Δε χρειαζόταν να είσαι επαγγελματίας της θάλασσας για να δείς με μια ματιά πως κάτι ήταν πολύ στραβό. Επιθεώρηση και Ελληνικός Νηογνώμονας στα καλύτερά τους :rolleyes:. Πάλι καλά που δεν χρειάστηκαν ποτέ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...