Jump to content
Shipfriends

Αιολίς (IMO 5349657)


Recommended Posts

Πάμε λίγα χρόνια πίσω τότε που μεταξύ άλλων στη γραμμή υπήρχαν δύο καθαρόαιμα ferry, το Άδωνις του ΕΟΤ και το Αιολίς του Ευθυμιάδη. Πρώην τραινάδικο του 1948 αποτέλεσε μεγάλο άλμα για τη γραμμή. Λίγα χρόνια μετά θα κυριαρχούσε η ΝΕΛ και ο Ευθυμιάδης θα έστελνε το πλοίο στα Δωδεκάνησα μέχρι την πώληση του στον Σολομωνίδη:

gallery_2126_36_250256.jpg

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Για το πλοιο το μοναδικο που εχω ακουσει ειναι οτι ηταν απο τα πλεον κακοταξιδα απο αυτα που ανεβαιναν στο Β.Αιγαιο.

Αν δεν κανω λαθος σε καποιο τευχος του "Εφοπλιστη" ειχε αναφερθει πως ηταν το πρωτο κλασικο φερρυ (οχι μετασκευασμενο τανκερ) με καταπελτη στην πρυμη κλπ ,το οποιο μπηκε στο Αιγαιο

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ήταν το πρώτο καθαρόαιμο ΕΓ/ΟΓ στην γραμμή το οποίο αν κ ήταν μετασκευή από τραινάδικο,έπαιρνε φορτηγά. Αντίθετα ο ΑΔΩΝΙΣ έπαιρνε μόνο λίγα ΙΧ στο γκαράζ κ όταν γέμιζε έβαζαν με τις μπίγες στην πλώρη. Στενοκεφαλιά του Δημοσίου που το παράγγειλε έτσι.

Αν κ δεν ήταν καλοτάξιδο ωστόσο ήταν πολύ άνετο γιά τον κόσμο κ με απλή διαρρύθμιση. Προσωπικά έχω τις καλύτερες αναμνήσεις από πολλά ταξίδια με αυτό Πειραιά-Χίο.Το ντεκ της γέφυρας κ το άλλο το τεράστιο (τηρουμένων των αναλογιών) με τους πολλούς πάγκους ανάμεσα βάρκες κ τσιμινιέρες, νομίζω ότι ήταν από τα πιό καραβολατρικά. Φαίνονται μάλιστα σε κάποιες ταινίες της εποχής.

Ενώ ήλθε από Ιαπωνία με ανοικτή πρύμη, από εκεί έμπαιναν τα τραίνα, από τον Ευθυμιάδη αυτή κλείστηκε κ του έβαλαν καταπέλτες στις πάντες προς τα πρύμα επειδή η πρακτική τότε ήταν να πλαγιοδετούν. Προσωπικά η μετασκευή του ΑΙΟΛΙΣ (με το ΛΗΔΡΑ δίπλα) ήταν η πρώτη εικόνα που είχα,παιδί ακόμα από το Πέραμα. Δυστυχώς δεν φωτογράφιζα τότε...

Ο καταπέλτης κατάπρυμα ανοίχθηκε όταν το βαπόρι πουλήθηκε στον Σολωμονίδη.

Link to comment
Share on other sites

Ούτε εγώ φωτογράφιζα τότε,αλλά με το ΑΙΟΛΙΣ (όπως και με το ΑΔΩΝΙΣ) είχα κάνει κάποια ταξίδια στην Χίο-μάς έπαιρνε μαζί με τον αδελφό μου ο πατέρας μας όταν πήγαινε εκεί γιά επαγγελματικούς λόγους.Δέν θυμάμαι και πολλά πράγματα από το πλοίο αυτό,πέρα απ'την μεγάλη τραπεζαρία του όπου τρώγαμε το βράδυ.Επίσης μού έχει μείνει έντονα στο μυαλό η ανάμνηση από μιά φορά που ήμασταν στην πόλη σε έναν δρόμο που έβγαζε πρός το λιμάνι και εκείνη την ώρα έμπαινε το πλοίο-μού φάνηκε τεράστιο,ακόμα και απ'την απόσταση αυτή.

Γιά την πλεύση του δέν μπορώ να εκφέρω γνώμη,καθώς τα όποια ταξίδια μ'αυτό τα έκανα καλοκαιριάτικα-τον χειμώνα είχαμε σχολείο γάρ-και το καλοκαίρι ώς γνωστόν,όλα τα πλοία καλοτάξιδα είναι :))))

Link to comment
Share on other sites

To Αιολίς πρωταγωνιστεί στην ταινία/κλασσικό remake Ρωμαίου/Ιουλιέττας με happy end "Διακοπές στην Κύπρο μας" (alias "Ο Κυρ-Γιώργης και οι τρέλλες του"). Δείτε το από 11.06 έως 13.26 και θυμηθείτε οι παλαιότεροι (φαντασθείτε οι νεώτεροι) πως είναι να έχει ανοιχτά και πετσωμένα με ξύλο καταστρώμτα το καράβι. Προσοχή, το βαπόρι που φαίνεται να αποβιβάζει τον κόσμο (13.46-13.49) με λάντζες στο παλιό λιμάνι της Λεμεσσού, δεν είναι το "Αιολίς", αλλά άλλο του Κ. Ευθυμιάδη.

Link to comment
Share on other sites

Ούτε εγώ φωτογράφιζα τότε,αλλά με το ΑΙΟΛΙΣ (όπως και με το ΑΔΩΝΙΣ) είχα κάνει κάποια ταξίδια στην Χίο-μάς έπαιρνε μαζί με τον αδελφό μου ο πατέρας μας όταν πήγαινε εκεί γιά επαγγελματικούς λόγους.Δέν θυμάμαι και πολλά πράγματα από το πλοίο αυτό,πέρα απ'την μεγάλη τραπεζαρία του όπου τρώγαμε το βράδυ.Επίσης μού έχει μείνει έντονα στο μυαλό η ανάμνηση από μιά φορά που ήμασταν στην πόλη σε έναν δρόμο που έβγαζε πρός το λιμάνι και εκείνη την ώρα έμπαινε το πλοίο-μού φάνηκε τεράστιο,ακόμα και απ'την απόσταση αυτή.

Γιά την πλεύση του δέν μπορώ να εκφέρω γνώμη,καθώς τα όποια ταξίδια μ'αυτό τα έκανα καλοκαιριάτικα-τον χειμώνα είχαμε σχολείο γάρ-και το καλοκαίρι ώς γνωστόν,όλα τα πλοία καλοτάξιδα είναι :))))

Σε δρομολόγιο Χίο-Μυτιλήνη-Πειραιά (υπήρχε τέτοιο παλιότερα) με γεμάτο 8άρι,έβλεπα από τα παράθυρα του σαλονιού της δευτέρας το κύμα να ανεβαίνει στην περαντζάδα. Από τις λίγες φορές που με πείραξε η θάλασσα κ ένας καμαρώτος μου έδωσε να πιπιλάω στο στόμα μιά ψιλοκομένη φέτα λεμόνι! Όντως δεν έκανα εμετό.

Ήταν φορές από Πειραιά που με καιρό δεν έμπαινε Χίο κ συνέχιζε Μυτιλήνη επειδή,έλεγαν,στο λιμάνι εύρισκε κάτω.

Πραγματικά ήταν μεγάλο με τα δεδομένα της εποχής όπως τεράστιος μας φαινόταν πολύ αργότερα ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ.

To Αιολίς πρωταγωνιστεί στην ταινία/κλασσικό remake Ρωμαίου/Ιουλιέττας με happy end "Διακοπές στην Κύπρο μας" (alias "Ο Κυρ-Γιώργης και οι τρέλλες του"). Δείτε το από 11.06 έως 13.26 και θυμηθείτε οι παλαιότεροι (φαντασθείτε οι νεώτεροι) πως είναι να έχει ανοιχτά και πετσωμένα με ξύλο καταστρώμτα το καράβι. Προσοχή, το βαπόρι που φαίνεται να αποβιβάζει τον κόσμο (13.46-13.49) με λάντζες στο παλιό λιμάνι της Λεμεσσού, δεν είναι το "Αιολίς", αλλά άλλο του Κ. Ευθυμιάδη.

Δεν είναι αυτό αλλά το ΛΙΝΔΟΣ με το χαρακτηριστικό γιά γαλλικά της εποχής του φουγάρο τύπου Strombos.Aληθινός βάπορας ήταν από τα αγαπημένα μου τότε. Μερικοί θα θυμούνται τον πολύ ιδιαίτερο τρόπο

που έβαζε τα ΙΧ στο γκαραζάκι που του είχαν ανοίξει πλώρα.

Το άλλο που αναφέρεις είναι το ΚΝΩΣΣΟΣ,είχε μαζέψει ο Ευθυμιάδης εκείνα τα χρόνια όλο τον αποικιακό στόλο της Γαλλίας. Όπως φαίνεται στην ταινία στην Λεμεσό ξεφόρτωναν στη ράδα διότι υπήρχε τότε το παλιό λιμάνι που ήταν μικρό.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ήταν από τα πρώτα επιβατηγά που ήρθαν στην Ελλάδα και στην Ιαπωνία είχε παροπλιστεί ήδη από τα 16 του χρόνια λόγω του ότι η πρόωση του γινόταν με τουρμπίνες κάτι το οποίο δεν ταίριαζε με τους κανόνες της Ιαπωνίας. Επίσης ήταν πολυτάραχη η ζωή του πλοίου στα τελευταία του χρόνια. Το πλοίο μετά τον Σολομωνιδη πουλήθηκε στην Οργάνωση για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης και μετά από σαμποτάζ των Ισραηλινών βούλιαξε στη Λεμεσό της Κύπρου. Το ανέλκυσαν το πήγανε για επισκευές στη Κροατία και αφού το φτιάξανε σε ένα δρομολόγιο μεταφοράς Γιουγκοσλαβων στρατιωτών στο Μαυροβούνιο στο πλοίο έγινε έκρηξη στις μηχανές και βούλιαξε ανοιχτά του νησιού Vis. Όλα αυτά Σύμφωνα με το βιβλίο Japanese Ferries. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
7 minutes ago, polmyt said:

....Λιμανι...δυστυχως αγνωστα

Θα μπορούσε να είναι και η Ρόδος (αυτό που φαίνεται αχνά στο βάθος θυμίζει την Μαρμαρίδα) αλλά δεν μπορώ να καταλάβω που είχε σταθεί (για τα τότε δεδομένα του λιμανιού της Ρόδου) ο φωτογράφος.

Edited by georgios express
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ωραίο μπιζουδάκι, Πετράν! Για όσους αναρωτιούνται, να πούμε πως ο οπερατέρ είναι επάνω σε κάποιο Κρητικό μετασκευασμένο γκαζάδικο που ετοιμάζεται να αναχωρήσει για την Κρήτη, του οποίου η πλώρη κοιτάει την Ακτή Κονδύλη. Το Αιολίς είναι στη θέση που πέφτει σήμερα το Blue Star Delos με την πλώρη πρός τα μέσα και αναχωρεί βάζοντας την πρύμη πρός τον Άγιο Διονύση. Το ρυμουλκό που βοηθά την κίνηση, πρέπει να είναι το ρυμουλκό πλοιοκτησίας Ευθυμιάδη που βοηθούσε τα δικά του πλοία στο λιμάνι, το Ρ/Κ Μινώταυρος.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Screenshot_20220114-141531_Chrome.jpg

Δυστιχως δεν γνωριζω πιο λιμανι και χρονολογια αλλα αν παρατηρησετε μπροστα απο το πλοιο υπαρχει ενα υμηβυθισμενο ριμουλκο

Πηγη:truck net UK

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
1 hour ago, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

TAISETSU MARU

Mitsubishi Zosen,Kobe 1948   5847 grt   113.2x15.9 m   1124 pass  43 wagons
2 steam turbines Mitsubishi 4500 shp  17.0 kts
Στην γραμμή Αομόρι-Χακοντάτε μέχρι το 1966

Άφησα να παρουσιάσω ξεχωριστά το αγαπημένο μετέπειτα ΑΙΟΛΙΣ των παιδικών μου χρόνων

Πώληση στον Κων/νο Ευθυμιάδη, μετονομάστηκε ΑΙΟΛΙΣ 1966
Μετασκευή Πέραμα η οποία περατώθηκε το 1969 : 6151 grt  loa 118.7 m   2 Stork diesel engines 4028 kw 15.5 kts   630 pass  150 cars
Αναχρονισμός με τα σημερινά δεδομένα αλλά έτσι ήταν τότε,το άνοιγμα πλευρικών καταπελτών με κατάργηση της πρυμναίας πρόσβασης Επίσης ξηλώθηκαν οι κλειστές βαρδιόλες οι οποίες στην Ιαπωνία συνηθίζονταν από τα 1920ς αφού κάνει  εκεί πολύ κρύο τον χειμώνα
Γραμμές Πειραιά-Χίο- Μυτιλήνη κ σε σκάντζες Χανιά Από το 1973 Πειραιά-Κω-Ρόδο
Κατάσχεση κ πώληση στον Σολωμονίδη 1977 μετονομασία SOL PHRYNE,άνοιγμα πρυμναίου καταπέλτη,Πειραιά-Ρόδο-Λεμεσό  Σημαία Κύπρου
Πώληση σε ελεγχόμενη εταιρεία από την PLO  2/1988 ,ημιβυθίστηκε από δολιοφθορά μέσα στο λιμάνι της Λεμεσού
Ανελκύστηκε 3/1988 κ έφυγε με σημαία Ονδούρας γιά την Γιουγκοσλαβία
Βυθίστηκε ύστερα από έκρηξη το 1991 ενώ μετέφερε άνδρες κ εφόδια του Γιουγκοσλαβικού Στρατού. Πηγή  No1φωτό  photoship Νο2 πηγή faktaomfartyg Πέραμα στη μετασκευή,πίσω από το ομόσταυλο ΛΗΔΡΑ Ι  στο βάθος το ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΣ του Χανδρή Νο3,4 πηγή Peter Fitzpatrick.

1046735189_TaisetsuMaru-01.thumb.jpg.018d6feaae5fe0d8c7c2e21974eb9ba5.jpg



 

 

 

LEDRA I a.jpg

AEOLIS fp.jpg

SOL PHRYNE fp.jpg

 

Ας το έχουμε και εδώ 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...