Jump to content
Shipfriends
ΣΕΙΡΙΟΣ

Νήσος Ύδρα (Ν. Πειραιώς 7756)

Recommended Posts

Μικρή παντοφλίτσα η ΝΗΣΟΣ ΥΔΡΑ, παλαιότερα εδραστηριοποιείτο στην γραμμή Ερμιόνης - Ύδρας μεταφέροντας διάφορα φορτία από και προς το νησί.

Τα τελευταία χρόνια αποτελεί μόνιμο κάτοικο (παρατημένη ???) του Κερατσινίου, όπου μπορούμε να την βρούμε δεμένη στην ίδια θέση δίπλα στην ιχθυόσκαλα.

Οι γραμμές της σαφώς και παραπέμπουν σε παλιό αποβατηγό (LCT ... ???), αλλά παρ' όλο που έψαξα αρκετά στο διαδίκτυο, δεν μπόρεσα να βρω κάποιο άλλο στοιχείο (παλιά ονόματα, έτος κατασκευής, ΙΜΟ) πέραν του αριθμού νηολογίου, Ν.Π. 7756, ο οποίος βέβαια αναγράφεται στην πρύμη της. ΄

Εδώ, εδώ κάποιες φωτογραφίες του πλοίου από το Κερατσίνι.

Edited by Nick the Greek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και γω πιστευω οτι ειναι καποιο παλιο αποβατικο.

Νομιζω οτι ταξιδευε μεχρι το 2006 μιας και μεχρι τοτε εχω την εντυπωση οτι υπηρχαν μερες που δεν το εβλεπα στην Ιχθυοσκαλα

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το προηγούμενο όνομα του πλοίου ήταν ΤΕΚΜΑΡ ΕΛ/ΣΙ 07

νηολογίου Πειραιά 5774 και είναι κατασκευής 1974.

Στη συνέχεια χάνω τα ίχνη του και το ξαναβρίσκω

08/2001 με νέο όνομα ΝΗΣΟΣ ΥΔΡΑ και νέο αριθμό

νηολογίου Πειραιά 7756 και συνεχίζει.

Δεν διαθέτει ΙΜΟ.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

Edited by emmpapad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το προηγούμενο όνομα του πλοίου ήταν ΤΕΚΜΑΡ ΕΛ/ΣΙ 07

νηολογίου Πειραιά 5774 και είναι κατασκευής 1974.

Δεν δύναμαι και ούτε και το επιθυμώ να αμφισβητήσω τον φίλο emmpapad, αλλά μου φαίνεται εντελώς απίθανο το ΝΗΣΟΣ ΥΔΡΑ να έχει ναυπηγηθεί το 1974. Οι γραμμές του, η όλη εικόνα του (τι να πρωτοαναφέρεις ως παράδειγμα) σαφώς παραπέμπουν σε παντόφλα που κατασκευάστηκε στις αρχές των 60s ή και παλαιότερα ακόμη.

Όσον αφορά το προηγούμενο του όνομα, παραπέμπει βέβαια στο ότι ανήκε σε κάποια τεχνική εταιρία. Με μία πρόχειρη αναζήτηση στο google με το όνομα ΤΕΚΜΑΡ, προκύπτουν δύο-τρεις τεχνικές-κατασκευαστικές αλλά και μία ναυτιλιακή. Ποιό άραγε να ήταν όμως το πρώτο του όνομα ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νήσος Ύδρα (Ν.Π. 7756)

(1974, ex- Τεκμαρ ΕΛ/ΣΙ 07, Ελαφόνησος)

Το προηγούμενο όνομα του πλοίου ήταν ΤΕΚΜΑΡ ΕΛ/ΣΙ 07

νηολογίου Πειραιά 5774 και είναι κατασκευής 1974.

Στη συνέχεια χάνω τα ίχνη του και το ξαναβρίσκω

08/2001 με νέο όνομα ΝΗΣΟΣ ΥΔΡΑ και νέο αριθμό

νηολογίου Πειραιά 7756 και συνεχίζει.

Δεν διαθέτει ΙΜΟ.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

Να παραθέσουμε νεότερα στοιχεία από το παρελθόν του πλοίου, τα οποία και πάλι μας προσκομίζει ο emmpapad (ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ).

Το πλοίο κατασκευάστηκε το 1974 με πρώτο του όνομα το ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΣ και αριθμό νηολογίου Ν.Π. 5693.

Μετεγγραφή σε Α΄κλάση με Ν.Π. 5774 ως ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΣ τον 11/1992.

Μετονομασία σε ΤΕΚΜΑΡ ΕΛ/ΣΙ 07 τον 05/1998.

Στη συνέχεια επανύψωση της Ελληνικής σημαίας τον 08/2001 ως ΝΗΣΟΣ ΥΔΡΑ με Ν.Π. 7756.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Το πλοίο κατασκευάστηκε το 1974 με πρώτο του όνομα το ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΣ και αριθμό νηολογίου Ν.Π. 5693.

Και ως ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΣ ήταν βέβαια το πρώτο πορθμείο που άνοιξε την γραμμή Πούντας Πελοποννήσου - Ελαφονήσου. Μικρή παντοφλίτσα πάντα οπωσδήποτε, μιας και δεν του έγινε ποτέ κάποια μετασκευή, σε μία γραμμή που εκείνα τα χρόνια δεν είχε μεγάλες απαιτήσεις σε μεταφορές οχημάτων, μιας και ήταν υποτυπώδες το οδικό δίκτυο του νησιού. Όπως μου είπε ο κάπτεν Δημήτρης Κωνσταντινάκος του σημερινού και νεότερου ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΣ, χώραγε γύρω στα 10 με 15 οχήματα, μετέφερε κυρίως φορτηγά με υλικά οικοδομών, και δεν ήταν λίγες φορές που ταξίδευε με ανοικτό τον καταπέλτη σε περιπτώσεις που η ανάγκη επιβίβασης οχημάτων ήταν ...αυξημμένη.

Να πούμε ακόμα ότι πολλές φορές έκανε και δρομολόγια από την Νεάπολη για τα Κύθηρα, καθώς και ότι έφυγε οριστικά από τις γραμμές της νότιας Πελοποννήσου, πιθανότατα γύρω στο 1997.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε συνέχεια του αμέσως προηγούμενου ποστ.

Ξέχασα να αναφέρω στα όσα ενδιαφέροντα μου είπε ο καπτα Δημήτρης Κωνσταντινάκος για το παλιό ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΣ (σημερινό ΝΗΣΟΣ ΥΔΡΑ), ότι όταν το πλοίο σταμάτησε πλέον να δουλεύει και στην Ύδρα, και πριν παροπλιστεί οριστικά, εχρησιμοποιείτο (πιθανότατα από ιδιωτική εταιρεία) για καταδύσεις. Διακρίνονται μάλιστα και τα αναγκαία μηχανήματα - κομπρεσέρ αέρα που βρίσκονται μέχρι και σήμερα ακόμα στο γκαράζ του.

Τέλος, ο παροπλισμός του πλοίου δίπλα στην ιχθυόσκαλα στο Κερατσίνι, εξηγείται από το ότι εκεί ήταν η "βάση" της παντοφλίτσας το διάστημα που εχρησιμοποιείτο για καταδύσεις.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. ενέκρινε ανοικτούς πλειοδοτικούς διαγωνισμούς για τα πλοία:

1. Φ/Γ- Ο/Γ «Νήσος Ύδρα» (Κερατσίνι)

 

Ετοιμο λοιπον να μας αποχαιρετισει και το ΝΗΣΟΣ ΥΔΡΑ.Λογικη δυστυχως η εξελιξη μιας και η συγκεκριμενη παντοφλιτσα ειναι παροπλισμενη στο συγκεκριμενο σημειο πανω απο 6 χρονια χωρις να εχει ενδιαφερθει κανενας.Κριμα παντως γιατι με το μεγεθος που εχει θα μπορουσε να βρει δουλεια σε τιποτα ιχθυοκαλλιεργιες

Edited by polmyt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το Νησος Υδρα ειναι τραβηγμενο εξω στις εγκαταστασεις του ναυπηγειου του Σαββα (εαν και πλεον δεν υπαρχουν οι πινακιδες του ναυπηγειου). Φαινεται εφτασε η ωρα για την κοπη του πλοιου!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μετα απο σχεδον 2,5 μηνες το πλοιο παραμενει οπως ηταν τραβηγμενο εξω στις εγκαταστασεις του ναυπηγειου του Σαββα χωρις καμια αλλαγη

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 28/4/2012 at 6:15 PM, ΣΕΙΡΙΟΣ said:

Και ως ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΣ ήταν βέβαια το πρώτο πορθμείο που άνοιξε την γραμμή Πούντας Πελοποννήσου - Ελαφονήσου. Μικρή παντοφλίτσα πάντα οπωσδήποτε, μιας και δεν του έγινε ποτέ κάποια μετασκευή, σε μία γραμμή που εκείνα τα χρόνια δεν είχε μεγάλες απαιτήσεις σε μεταφορές οχημάτων, μιας και ήταν υποτυπώδες το οδικό δίκτυο του νησιού. Όπως μου είπε ο κάπτεν Δημήτρης Κωνσταντινάκος του σημερινού και νεότερου ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΣ, χώραγε γύρω στα 10 με 15 οχήματα, μετέφερε κυρίως φορτηγά με υλικά οικοδομών, και δεν ήταν λίγες φορές που ταξίδευε με ανοικτό τον καταπέλτη σε περιπτώσεις που η ανάγκη επιβίβασης οχημάτων ήταν ...αυξημμένη.

Να πούμε ακόμα ότι πολλές φορές έκανε και δρομολόγια από την Νεάπολη για τα Κύθηρα, καθώς και ότι έφυγε οριστικά από τις γραμμές της νότιας Πελοποννήσου, πιθανότατα γύρω στο 1997.

Σαν Ελαφόνησος έκανε συνήθως δρομολόγιο στις 14:30 από τη Νεάπολη και επιστροφή στις 17:00 από τα Κύθηρα. Πολλές φορές έκανε έκτακτα δρομολόγια για τα φορτηγά που χρησιμοποιόντουσαν στις οικοδομές του νησιού εκείνη τη περίοδο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να πουμε οτι δεν εχει αλλαξει κατι με την κατασταση της παντοφλας ,η οποια εξακολουθεί να βρίσκεται εκτος νερου στο ναυπηγειο Σαββα,εχοντας συμπληρωσει σχεδόν 2.5 χρονια εκει

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η παντοφλα εχει μετφερθει από το σημειο που βρισκοταν σε ένα χωραφι ακριβως από πανω που ανηκει στις εγκαταστασεις του ναυπηγειου Σαββα.

Τωρα για ποιο λογο και ποτε εγινε αυτή η μεταφορα είναι ένα καλο ερωτημα

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το Νήσος Ύδρα ήταν χαρακτηρισμένο από τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιώς (ΟΛΠ) ως επικίνδυνο και επιβλαβές, εκποιήθηκε το 2014 με σκοπό την απομάκρυνση από τον χώρο της ιχθυόσκαλας του Κερατσινίου. Αγοράστηκε από την «Χρήστος Ναυτική Εταιρεία» του Ομίλου Σπανόπουλου με το ποσό των 5.750€. Την Μεγάλη Πέμπτη 9/4/2015 προσάραξε στην Βλύχα. Έγιναν μερικές εργασίες αφαίρεσης εξοπλισμού και έκτοτε εγκαταλείφθηκε σε ημιδιαλυμένη μορφή πάνω στην ΧΖΛ αφού η εταιρεία που εκτελούσε εργασίες αποβλήθηκε από το χώρο λόγων μη καταβολής των οικονομικών υποχρεώσεών της προς τον Οργανισμό Λιμένα Ελευσίνας (ΟΛΕ). Το πλοίο χαρακτηρίστηκε– ύστερα από εισήγηση της Λιμενικής Αρχής – εκ νέου ως επικίνδυνο και επιβλαβές κι από τον ΟΛΕ τον περασμένο Ιανουάριο.

Στις 23 Σεπτεμβρίου 2017, δύο τεράστιοι γερανοί και επικαθήμενα φορτηγά εγκαταστάθηκαν στην Χερσαία Ζώνη Λιμένα (ΧΖΛ) στην Βλύχα, όπου κατά το παρελθόν λειτούργησε το τριτοκοσμικό διαλυτήριο της «Αφοί Σάββα». Σκοπός της επιχείρησης δεν ήταν η απομάκρυνση με πλωτά μέσα του χαρακτηρισμένου ως επικίνδυνου κι επιβλαβούς πλοίου «ΝΗΣΟΣ ΥΔΡΑ», ιδιοκτησίας του Ομίλου Σπανόπουλου, και η οδήγησή του προς νόμιμη περαιτέρω διάλυση σε αδειοδοτημένη εγκατάσταση, αλλά η μετεγκατάστασή του στην ενδοχώρα της Βλύχας, σε μη αδειοδοτημένο χώρο για την υποδοχή πλοίων – αποβλήτων. Αλλά δεν πραγματοποιήθηκε εκείνη την ημέρα καθώς κανένα νομιμοποιητικό έγγραφο δεν προσκομίστηκε, το Λιμεναρχείο διέταξε την παύση οποιαδήποτε εργασίας ενώ λίγο μετά τις 3 το μεσημέρι όλα τα μηχανήματα εγκατέλειψαν τον χώρο.

Τελικά η μεταφορά του Νήσος Ύδρα στο οικόπεδο πραγματοποιήθηκε το Σάββατο (21/10/17).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια φωτογραφία από τη μεταφορά του Νήσος Ύδρα από το ναυπηγείο του Σάββα στο οικόπεδο δίπλα από το ναυπηγείο. Η φωτογραφία είναι από τη σελίδα του Δημήτρη Καπλαντζη στο Facebook. 

FB_IMG_1531420947422.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×