Jump to content
Shipfriends

Διπλά Πληρώματα & τήρηση ωραρίων


Recommended Posts

να υποθεσω οτι αυτες τις μερες, της αυξημενης κινησης και των συνεχομενων και αδιακοπων δρομολογιων απο τα μονοπωλια του αιγαιου και του ιονιου, τηρουνται οι ωρες αναπαυσης των πληρωματων και γινονται με τη δεουσα επιμελεια, οι απαιτουμενοι ελεγχοι απο τις αρμοδιες υπηρεσιες.B):rolleyes:

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

και ερχεται η απαντηση απο τα πιο επισημα χειλη.;)

ρεπορταζ στη σημερινη πελοποννησο, που επικαλειται δηλωσεις του ταμία του το Σωματείου Ναυτεργατών Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων «Ο Αγιος Νικόλαος».

λεει αυτα που ολοι ξερουμε. κανω κόπυ πάστε ολη την αναρτηση. τα bold δικα μου

(για τις γραμμες τις κυλληνης λεει. υποθετω οτι στο αιγαιο δεν θα συμβαινουν αυταB))

Quote

Σε σοβαρές καταγγελίες, για παραβάσεις της σύμβασης εργασίας και των συνθηκών εργασίας των ναυτικών, προχώρησε το Σωματείο Ναυτεργατών Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων «Ο Αγιος Νικόλαος».

Το πρόβλημα των εξαντλητικών ωραρίων εργασίας στις γραμμές της Κυλλήνης, υπήρχε πάντα, όμως φαίνεται ότι έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια, λόγω της αυξανόμενης κίνησης που υπάρχει από και προς τα νησιά του Ιονίου.

Οπως εξήγησε στην «ΠτΚ» ο ταμίας του Σωματείου Θανάσης Χατζηνικολάου, τα πλοία αυτής της γραμμής, λόγω της απόστασης μεταξύ λιμένα απόπλου και λιμένα κατάπλου που είναι κάτω των 30 ναυτικά μίλια θεωρούνται Πορθμεία. Ως εκ τούτου εφαρμόζεται η Συλλογική Σύμβαση Πορθμείων, όσον αφορά την οργανική δύναμη (δηλ. ελάχιστος αριθμός μελών πληρώματος), τις αμοιβές, τις ώρες εργασίας και τις υπερωρίες.

Για να πραγματοποιηθούν όμως τα δρομολόγια, με το υπάρχων δυναμικό και αριθμό πλοίων, τα πληρώματα αναγκάζονται να εργάζονται συνεχόμενα για 18-19 ώρες καθημερινά (4:30-23:30) «χωρίς ανάσα», δηλαδή, χωρίς ρεπό και χωρίς την 10ωρη υποχρεωτική ανάπαυση εντός ενός 24ώρου που προβλέπει η νομοθεσία, για εργαζόμενους σε πλοία.

Το Σωματείο Ναυτεργατών με επιστολή του προς την «ΠτΚ» προειδοποιεί ότι, «είναι θέμα χρόνου να συμβεί κάποιο ατύχημα και ενόψει της νέας καλοκαιρινής περιόδου χτυπάμε το καμπανάκι».

Οπως τόνισε ο κ. Χατζηνικολάου, «κάθε πλοίο έχει κατώτερο πλήρωμα 15-17 άτομα και όλοι δουλεύουμε σαν σε γαλέρα. Εχουμε θίξει το θέμα πολλάκις προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και συγκεκριμένα στον υπουργό Φώτη Κουβέλη, στον Γενικό Γραμματέα Διονύση Τεμπονέρα, στη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας (ΔΝΕΡ) και στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), προτείνοντας μείωση των δρομολογίων, κάτι που δεν επιθυμούμε, ή πρόσληψη διπλού πληρώματος, όπως συμβαίνει με τους πλοιάρχους αυτών των πλοίων, λες και οι μόνοι που κουράζονται και έχουν ανάγκη ξεκούρασης είναι αυτοί. Δυστυχώς, όλοι κωφεύουν».

Ο κ. Χατζηνικολάου που και ο ίδιος προσωπικά έχει κάνει καταγγελία στη δικαιοσύνη, τόνισε ότι για το πρόβλημα έχει ενημερωθεί και η Εισαγγελία Αμαλιάδος σχετικά, «καθόσον δεν γνωρίζουμε πότε θα συμβεί ατύχημα από υπερβολική κόπωση των πληρωμάτων. Ηδη το θέμα βρίσκεται σε δικαστική διερεύνηση, μετά από καταγγελίες για καταπάτηση του ωραρίου εργασίας, που έκαναν τέσσερις εργαζόμενοι ναυτικοί σε πλοία της γραμμής Κυλλήνη-Ζάκυνθος-Κεφαλλονιά από το καλοκαίρι του 2018.

Η τελευταία απάντηση από την 3η Περιφερειακή Διοίκηση Λιμενικού Σώματος (ΠΕΔΙΛΣ) σε καταγγελίες μας», πρόσθεσε ο κ. Χατζηνικολάου, είναι ότι όλα είναι σωστά και σε τηλ. επικοινωνία μαζί τους μας είπαν «αφού τα δρομολόγια τα έχει εγκρίνει το ΣΑΣ», χωρίς να εξετάζουν αν είναι μέσα σε νόμιμα πλαίσια.

 

Link to post
Share on other sites

Αν δεν ήταν και οι συνδικαλιστές κομματικοποιημένοι, ίσως να συνόδευαν τις καταγγελίες τους και με κάμποσες μυνητήριες αναφορές περί παράβασης καθήκοντος πρός το ΣΑΣ, το ΛΣ και όλους τέλος πάντων αυτούς τους κρατικούς υπαλλήλους που παριστάνουν τις Αρχές και υποτίθεται πως φροντίζουν για την ασφαλή μετακίνηση επιβατών και αγαθών.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

αλλη μια σαιζον μεγαλων και συνεχων καθυστερησεων φτανει στο τελος της.

δεν ειναι τυχαιο οτι αυτη η κατακορυφη αυξηση των καθυστερησεων στις μερες αιχμης, συμπτιπτει χρονικα με τη διαμορφωση ολιγοπωλιου στο αιγαιο και το ιονιο.

οι καθυστερησεις οφειλονται οτι τα δρομολογια εχουν υπολογιστει στις περισσοτερες περιπτωσεις με ταχυτητες trials και με μη ρεαλιστικους χρονους παραμονης στα λιμανια, ωστε στα χαρτια να φαινεται οτι τηρουνται οι ωρες αναπαυσης.

περα απο τον εξευτελισμο των επιβατων, υπαρχει και μεγαλη εξαντληση των πληρωματων.

εκτος απο τις εταιριες που τα προτεινουν, φταινε και αυτοι, οι προηγουμενοι βασικα, που τα υπεγραψαν.

αν δε ληφθουν μετρα, ωστε να περιοριστει αυτο το προβλημα, το "Ματι" της Ν.Δ. θα ερθει απο τη θαλασαα

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Η ΠΕΝΕΝ έχει βγάλει ανακοίνωση σχετικά με τη μη τήρηση των ωραρίων των πληρωμάτων του Super Jet και Sifnos Jet στις 08/07/20

Quote

Με βάση τα δρομολόγια των πλοίων «SUPER JET» και «SIFNOS JET» της ναυτιλιακής εταιρεία «SEAJETS Ν.Ε», τα ωράρια εργασίας προσθέτοντας τον χρόνο προετοιμασίας και αποκατάστασης του κάθε πλοίου, ξεπερνούν τις 15 ώρες ημερησίως !!!

Η ναυτιλιακή εταιρεία δεν έχει ναυτολογήσει διπλά πληρώματα ως όφειλε με βάση τα ωράρια εργασίας, αντίθετα και με την ανοχή της λιμενικής αρχής της Νάξου, υπάρχει εφεδρικό πλήρωμα που χρησιμοποιείται και στα 2 πλοία, με αποτέλεσμα να γίνονται καθημερινά προσλήψεις – απολύσεις ναυτεργατών.

Τα εξαντλητικά δρομολόγια που εφαρμόζει η εταιρεία παραβιάζουν την Διεθνή Σύμβαση Εργασίας 180/1996 και το Π.Δ 152/2003, που καθορίζουν τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών, προκαλώντας σοβαρούς κινδύνους στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Σε άλλο έγγραφο επισυνάπτονται τα δρομολόγια των πλοίων όπως έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της εταιρείας.

Απαιτούμε την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με βάση την καταγγελία και την έγγραφη ενημέρωση μας.

Και στις 03/08/20

Quote

Επανερχόμαστε με νέα καταγγελία για τα δρομολόγια των πλοίων «SUPER JET» και «SIFNOS JET» της ναυτιλιακής εταιρεία «SEAJETS Ν.Ε», με τα ωράρια εργασίας προσθέτοντας τον χρόνο προετοιμασίας και αποκατάστασης του κάθε πλοίου, ξεπερνούν τις 15 ώρες ημερησίως !!!

Η ναυτιλιακή εταιρεία αντί να μεριμνήσει και να ναυτολογήσει διπλά πληρώματα με βάση τα ωράρια εργασίας, διατηρεί το εφεδρικό 3ο πλήρωμα που εναλλάσσεται στα 2 πλοία, η αλλαγή βάρδιας γίνεται στη Μύκονο, μεταφέροντας το εφεδρικό πλήρωμα από τη Νάξο, με αποτέλεσμα την μείωση των ωρών ανάπαυσης κατά 2 ώρες.

Οι προκλητικές και παράνομες μεθοδεύσεις της εταιρείας υπονομεύουν την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Επαναλαμβάνουμε ότι επιβάλλεται η άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με βάση την καταγγελία και την έγγραφη ενημέρωση μας.

 

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to post
Share on other sites

Εγώ αισθάνομαι άτυχος που δεν έχω τέτοιους συνδικαλιστές στο δικό μου χώρο εργασίας, με τόση ενέργεια στην προάσπιση των συμφερόντων των μελών τους:rolleyes:. ΑΝ είναι αληθείς οι καταγγελίες, τότε ο ρόλος τους ποιός είναι? Να εκδίδουν ανακοινώσεις διαπιστώνοντας τις παραβάσεις? Δεν ειναι εκεί για να διαπιστώνουν αλλά για να δρούν. Γιατί δεν κάνουν κάτι? Το τι θα κάνουν είναι δική τους δουλειά να το βρούν. Αλλά συνδικαλισμός-διαπίστωση, είναι απλά ανέκδοτο.

Link to post
Share on other sites

Μα Ο συνδικαλιαμος βοηθαει το συστημα να επιβραβευει ολο αυτο που γινεται!βλεποντας τα δρομολογια το ξερει απο την αρχη πως δεν βγαινουν πριν ξεκινησει το βαπορι τη γραμμη!τι κανει;τιποτα,βγαινει το βαππρι κ τωρα που κλεινει η σεζον πεταμε μια ανακοινωση για να λεμε οτι το ειπαμε!κ αυτοι οταν δουλευαν τα ιδια εκαναν εβαζαν τα εχτρα παντελονα απο τις υπερωριες

Link to post
Share on other sites

Σε ένα κράτος που οι ελεγκτικοί μηχανισμοί χρειάζονται την ''βοήθεια'' των συνδικαλιστών για να λειτουργήσουν, συγγνώμη για την έκφραση αλλα, κλάφτα Χαρίλαε.

Τα κατα τόπους λιμεναρχεία που κάθε καλοκαίρι παίζεται το ίδιο έργο με πλοία του ίδιου εφοπλιστή δεν ξέρουν τίποτα?

Έρχονται ας πούμε άτομα - ένα ολόκληρο πλήρωμα- και την μια μέρα απολύονται την άλλη ναυτολογούνται στα ίδια καράβια, και δεν έχει υποψιαστεί κανείς τίποτα έτσι?

Γιατί είμαι απόλυτα σίγουρος ότι όταν θα συμβεί κάτι που όλοι απευχόμαστε οι ίδιοι κύριοι θα είναι ξαφνιασμένοι και ανήξεροι...

Αυτά και το σταματάω εδώ...

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...