Jump to content
Shipfriends

Ναυτικές Ασφαλίσεις


Recommended Posts

Και ας μας πει κάποιος την ιστορία του war risk στις ασφάλειες και πως δουλεύει γιατί στα ναυλοσύμφωνα περιλαμβάνονται στους ορους περί πειρατείας.

να ρωτησω αν κ νομιζω δεν ειναι στο σωστο θεμα!τα πλοια που πανε για βοηθεια κατω στην λιβυη υπογραφουν αλλη ασφαλιστικη καλυψη σε περιπτωση που γινει κατι η τα καλυπτει η ηδη υπαρχουσα που εχουν???δηλ. αν γινει καποιο ατυχημα στο λιμανι η συγκρουση με αλλο πλοιο εκει τι προβλημα θα υπαρξει η να του επιτεθουν οι στρατιωτες του κανταφι!

η περιοχη ειναι πια επισημα war zone κατι το οποιο σημαινει οτι οποια πλοια διερχονται της περιοχης αυτης ειναι υποχρεωμενα να πληρωνουν εξτρα ασφαλιστικο premium.

η "διακεκαυμενη ζωνη" για τον διαπλου της οποιας να απαιτειται απο τα πλοια επιπλεον έκτακτη ασφαλιστικη εισφορα, να αγγιζει πλεον μια ακτινα 1000 ναυτικων μιλιων απο τις ακτες της Σομαλιας.

τα ασφαλιστρα για war risk (κινδυνος εμπολεμης ζωνης), βαρυνουν παντα τον πελατη/ναυλωτη και οχι βεβαια τον πλοιοκτητη. ειναι επιπλεον καλυψη, περα απο το συνηθισμενο πακετο καλυψης που εχει ενα πλοιο.

το κονδυλι εινα χοντρο και αλλαζει αναλογα το βαπορι, το φορτιο και τις ιδιαιτερες συνθηκες τις περιοχης.

αυτο που γνωριζω σιγουρα, ειναι οτι σε τετοιες περιπτωσεις οι πλοιοκτητες εκτος απο τον (παχυλοτατο) ναυλο, εισπρατουν και προμηθεια απο την ασφαλιστικη (κυρα μου κοιτα πελατη που σου εφερα).

ΥΓ: φανταστειτε τι γινεται τωρα οταν στελνεις ferries να εκκενωσουν αμαχους απο χωρα που βρισκεται σε εμφυλιο, ή απο εταιρειες που πλοια τους διερχονται συχνα απο το κερας της αφρικης (σομαλιες κλπ). αν δεν σου κατσει καμια στραβη, τα τσεπωνεις διπλα

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Σε χοντρές γραμμές συμβαίνει το εξής: Ένα πλοίο είναι ασφαλισμένο μέσα από την ασφάλεια κυτους και μηχανής(hull and machinery) από basic war risks, μια ασφάλεια που ισχύει για τις περισσότερες περιοχές του κόσμου. Υπάρχει όμως μια λίστα από τοποθεσίες, περιοχές και χώρες όπου για να προσεγγίσει ή να διασχίσει ένα πλοίο οφείλει να πληρώσει έξτρα ασφάλιστρα ώστε να καλυφθεί από τον αυξημένο κίνδυνο. Η λίστα αυτή συντίθεται και ανανεώνεται όποτε χρειάζεται από το War Risk Committee του International Underwriting Association of London(πρώην Insitute of London Underwriters). Αυτή η επιτροπή παρακολουθεί τα διεθνώς τεκταινόμενα και επεμβαίνει ώστε να αποφασίσει αν κάποια περιοχή για κάποιο χρονικό διάστημα χρήζει επιπλέον ασφαλίστρων. Διευκρινίζοντας πως δεν ξέρω αν έχει γίνει αυτό για τη Λιβύη μετά τα τελευταία γεγονότα -αν και έχω την εντύπωση πως η Λιβύη ήταν ήδη μέσα στη λίστα ανεξαρτήτως του τι συνέβη πρόσφατα- όταν λοιπόν θέλει ένα πλοίο να προσεγγίσει μια τέτοια περιοχή για να μην χάσει την ασφαλιστική του κάλυψη, ζητάει από τους ασφαλιστές του να υπολογίσουν το έξτρα ασφαλιστικό αντίτιμο προκειμένου να προσεγγίσει χωρίς να χάσει την ασφαλιστική του κάλυψη για όλα αυτά για τα οποία είναι καλυμμένο.

Διευκρινίζω πως το πλοίο φυσικά και μπορεί να πάει όπου θέλει, αν πάει όμως σε τέτοια περιοχή χωρίς να έχει πληρώσει τα έξτρα ασφάλιστρα, τότε αν συμβεί κάτι κατά τη διάρκεια της παραμονής του σε αυτήν την περιοχή, το πλοίο δεν είναι καλυμμένο ασφαλιστικά. Στην περίπτωση των επιβατηγών που προσέγγισαν τη Λιβύη, κάτι τέτοιο πρέπει να έχει γίνει εφ' όσον η Λιβύη περιλαμβάνεται στις περιοχές του AWRP(Additional War Risk Premium). Φυσικά το ποσό σε αυτήν την περίπτωση -λογικά- θα το καλύπτει ο ναυλωτής(η Κινεζική κυβέρνηση υποθετικά) ο οποίος ζητά από το πλοίο να μπεί σε αυτήν την περιοχή. Και αν κάποιος πλοιοκτήτης, μεσίτης ασφαλειών ή ασφαλιστική εταιρεία θέλει να βγάλει κάτι παραπάνω, μπορεί να δώσει μια υψηλότατη προσφορά που λόγω της ανάγκης θα γίνει αμέσως δεκτή από το ναυλωτή μέσω κάποιας προμήθειας. Αυτό βέβαια είναι μια διεθνώς υπάρχουσα πρακτική, προφανώς και δεν υποννοώ ότι έχει γίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Οι πραγματογνώμονες της εταιρείας θα ερευνήσουν και τα αίτια της φωτιάς ή θα εκτιμήσουν μόνον το κόστος της ζημιάς και την δυνατότητα αποκατάστασης?

 

Και μια ερώτηση γενικότερου ενδιαφέροντος: το ύψος της αποζημίωσης εξαρτάται μόνο από το ύψος της ζημιάς ή λαμβάνονται υπ' όψη και τα αίτια και το κατα πόσον υπήρξαν λάθη  ή παραλείψεις σε ζητήματα ασφάλειας εργασιών?

όταν λες της εταιρείας, ποια εταιρεία αναφέρεσαι ;

Οι πραγματογνώμονες της HSW θα έχουν δύο δουλειές, πρώτον αυτό που λες για το κόστος/δυνατότητα, σε διαπραγμάτευση με την ασφάλεια του πλοίου, και δεύτερον την αμυντική γραμμή της εταιρείας στην δικαστική διερεύνηση για να αποφύγουν τυχόν απόδοση ποινικών ευθυνών στην εταιρεία.

Το ύψος της αποζημείωσης είναι ίσο με το κόστος της επισκευής ασχέτως αν υπήρχαν λάθη και σφάλματα. Αν το κόστος είναι μεγαλύτερο από την ασφαλισθήσα αξία του πλοίου, τότε θεωρείτε τεκμαρτή ολική απώλεια (constructive total loss) και αποζημειώνουν την αξία του πλοίου μείον την αξία του κουφαριού (scrap price, που ως αλουμινένιο είναι σεβαστό ποσό)

Η ασφάλεια δεν πληρώνει εφόσον πιστεύει ότι μπορεί να αποδείξει ότι η εταιρεία επίτηδες δεν εφάρμοσε τα κατάλληλα μέτρα ασφάλειας και πυροπροστασίας, ώστε να προκληθεί ατύχημα και να πληρωθεί τα ασφάλιστρα, ή ότι διάλεξε επίτηδες συνεργεία τα οποία δεν είχαν σχέση με επισκευές πλοίων ή με γνωστό ιστορικό ατυχημάτων. Κοινώς ότι η εταιρεία με τις πράξεις της εν γνώση της συνέβαλε στο ατύχημα.

Υπόψιν ότι άλλη η ασφάλεια που αποζημιώνει το σκάφος, άλλη τον χαμό του συνανθρώπου μας και τις ζημιές στο περιβάλλον, και άλλη που πληρώνει τον χαμένο ναύλο, άλλη την υπεραξία του πλοίου, κλπ. 

Link to comment
Share on other sites

Υπόψιν ότι άλλη η ασφάλεια που αποζημιώνει το σκάφος, άλλη τον χαμό του συνανθρώπου μας και τις ζημιές στο περιβάλλον, και άλλη που πληρώνει τον χαμένο ναύλο, άλλη την υπεραξία του πλοίου, κλπ. 

Υπάρχει ειδική ασφάλεια για την υπεραξία? 

Δεν ξέρω για τα Ε/Γ τι συνηθίζεται αλλά εγώ θα έλεγα ότι οι βασικές ασφάλειες είναι 2.

Hull and Machinery για το πλοίο (συμπεριλαμβανομένης της "υπεραξίας" εφόσον συνήθως η ασφαλιζόμενη αξία είναι ανώτερη της πραγματικής) και P+I (Protection and Indemnity) το οποιο καλύπτει την κατά τρόπο τινά "αστική ευθύνη" δηλαδή ζημιές στο φορτίο, λιμάνια, άλλα ναυπηγήματα, ρυπάνσεις, παραβάσεις κλπ.  αλλά και περιορισμένη απώλεια ναύλου -εφόσον έχει συμφωνηθεί- με το ανάλογο τίμημα.

Υπάρχουν ακόμη προσαυξήσεις (επασφάλιστρα) για ειδικές περιστάσεις (π.χ. ανασφαλείς περιοχές κλπ).

Edited by pathfinder
Link to comment
Share on other sites

Σωστά το λες για το Η&Μ
Το P&I ασφαλίζει αστική ευθύνη και μόνο, δηλαδή αποζημίωση σε επιβάτες, πλήρωμα, περιβάλλον (μόλυνση, wreck removal) και τα έξοδα διάσωσης. Για τον ναύλο μόνο να αποζημίωση για την καθυστέρηση παράδοσης, όχι για την αξία
To ΙV (Increase Value) είναι ξεχωριστή ασφάλεια για την υπεραξία και κολλάει στο H&M.
Τα φορτηγά έχουν ξεχωριστή ασφάλεια για την αξία του φορτίου
Και για την απώλεια ναύλου υπάρχει και πάλι ξεχωριστή ασφάλεια 
Οι ανασφαλείς περιοχές είναι τα λεγόμενα war risk, που εκτός από τους πολεμικούς κινδύνους, περιλαμβάνουν και τρομοκρατική ενέργεια, πειρατεία, εξέγερση και διάφορες άλλες κακόβουλες πράξεις (πχ να σου βάλουν μια νάρκη στο πλοίο, το είχα δει στην Αδριατική)

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...