Jump to content
Shipfriends

Κάντια (IMO 7053240)


Recommended Posts

Ψαχνω ψαχνω αλλα δε βρισκω θεμα για το μπαουλακι της ΑΝΕΚ.
Και για αρχη μια φωτογραφια απο τις τελευταιες του προσαραγμενο στα γνωστα παραλια της Ινδιας :rolleyes:

(απο το googleearth)
 

post-1826-0-58374800-1298207292_thumb.jp

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Από τις χαρακτηριστικές πλώρες-έμβλημα που μεσουρανούσαν στο λιμάνι την δεκαετία 80 και οχι μονο.

Επιβίβαση με σκαλα από τα πλάγια οπως και το Κνωσσος των Μινωικων.

Απο τα αγαπημενα μου σκαρια, ήταν η πρωτη μακετα Ε/Γ Ο/Γ που ειδα στον Πειραιά.

Link to comment
Share on other sites

O Georgios Express γνωστός για την αγάπη του στην Εταιρεία που ίδρυσε ο εκατοντούτις ήδη Μηροπολίτης Κισσάμου & Σελίνου και μετέπειτα Γερμανίας Ειρηναίος, έχει φροντίσει προ δεκαοκταμήνου για κάτι ενδιαφέρον.

Edited by georgios express
Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν οι παλαιότεροι θαμώνες στου Τζελέπη και στα Λεμονάδικα το θυμούνται και μπορούν να το επιβεβαιώσουν, αλλά έχω την εντύπωση πως το Κάντια(και το Ρέθυμνον φυσικά) είχαν τουλάχιστον μέχρι κάποια χρονική στιγμή στην εσωτερική πλευρά του καταπέλτη έναν άλλο "καταπέλτη" που μπορούσε και έκλεινε εσωτερικά πάνω στον εξωτερικό καταπέλτη και στην ουσία σφράγιζε το γκαράζ. Επίσης θυμάμαι όπως έβλεπε κάποιος το γκαράζ, στο κέντρο και προς τα δεξιά ήταν η σταθερή ράμπα για το πάνω γκαράζ ενώ στο κέντρο και προς τα αριστερά υπήρχε υπόγειο για τα ΙΧ. Τέλος τα νύχια του καταπέλτη ήταν σταθερά αλλά και πάλι έχω την αίσθηση πως παλιότερα τα ανεβοκατέβαζαν οι ναύτες με τα χέρια.

Link to comment
Share on other sites

Και αυτο ηταν ενα απο τα βασικα του μειονεκτηματα το 2000 οταν και εκανε τη γραμμη της Παροναξιας.

Embarkation για κλαματα..

Παντως ηταν απο τις πλεον αναγνωρισιμες πλωρες οπως αναφερθηκε ποιο πανω.

Δε ξερω αν υπηρχε καποια λεπτομερια που να το ξεχωριζει απο το αδερφο του οπως υπαρχει ας πουμε στα Κρητη Ι και ΙΙ ???

Link to comment
Share on other sites

Ειδικά χαρακτηριστική σκηνή ήταν όταν είχε ανασηκωμένο το visor στο λιμάνι και να τρέχουν νερά από τα οκια του πλοίου. Από όσο θυμάμαι εξωτερικά δεν είχα εντοπίσει κάποια διαφορά.

Link to comment
Share on other sites

Τα περισ΄σοτερα χρόνια στην Ελλάδα πλοίαρχος του ήταν ο καπτα Γιώργος Μπυράκης. Όταν πήγε στην ΔΑΝΕ ναυλωμένο για δωδεκάνησα με παροναξία μέσα πλοίαρχος στην αρχή ήταν ο Χάρη Τσουκαλάς αλλά μετά ήταν ο Βασίλης Πασχάλης. Για ένα φεγγάρι όταν φαλήρισε η MOIRAS FERRIES κι έδεσε οριστικά το ΘΗΣΕΥΣ πήγε στην άγονη Πελοπονήσου Κρήτης με πλοίαρχο τον Αντώνη Μαρινάκη σημερινό αρχιπλοίαρχο της Hellenic Seaways.

Kι αυτό και το αδερφό του όταν ήρθαν Ελλάδα ήταν επανάσταση. Την εποχή που μεσουρανούσαν τα μετασκευασμένα φορτηγοποστάλια ήρθαν αυτά τα δύο νεότευκτα (μόλις 2-3 ετών) και καθαρόαιμα ΕΓ/ΟΓ και τάραξαν τα νερά , προσφέροντας ανέσεις κι υπηρεσίες πολύ υψηλότερου επιπέδου από τις συνηθισμένες.

Τελευταία όμως τα βαποράκια είχαν φαιθεί στην μοίρα τους. Θα έπρεπε να είχε προ πολλού φτιαχτεί το embarkation θα έπρεπε να είχαν γίνει οι καμπίνες όλες με τουαλέτα και θα έπρεπε το εσψτερικό τους να είχε ανανεωθεί. Αντ αυτού δεν έγιναν πολλά πράγματα , μοιραία περιθωριθοποιήθηκαν στο στόλο της εταιρείας τους κι έτσι ήρθε το τέλος.

Τίμια όμως βαποράκια τα οποία προσέφεραν τα μέγιστα στην ανάπτυξη κι ισχυροποίηση της ΑΝΕΚ στον ακτοπλοικό χώρο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

επειδη ειχα ταξιδεψει και με αυτα τα πλοια της εποχης, θυμαμαι στο καντια υπηρχε δεξια εξωτερικη ραμπα που ανεβαιναν τα ιχ στο πανω γκαραζ και μαλιστα ηταν πολυ αποτομη. απο την δεκαετια του 90 που ηρθαν καζαντζακης και κινγκ μινως και ειχαν την ραμπα για το πανω γκαραζ εσωτερικα στην μεση, εκανε κατι αναλογο και η ανεκ κανοντας κατα καποιον τροπο μια μικρομετασκευη. ακομα θυμαμαι το κνωσος ειχε την ραμπα εξωτερικα και στην μεση αλλα ειχε κατευθυνση ή αριστερα ή δεξια.επισης και σε αυτο η ραμπα ηταν αποτομη. στο φαιστος αντιθετα η ραμπα ηταν αριστερα και δεν ηταν καθολου αποτομη.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Θυμάται κανείς πότε σταμάτησε να παίζει ως 'βασικό' στις γραμμές της Κρήτης?Οριστικά πρέπει να έδεσε λίγο καιρό μετά το ναυάγιο του ΣΑΜΙΝΑ. Το θυμάμαι λίγες μέρες μετά την τραγωδία να γυρίζει από τα νησιά με τρελές πληρότητες γιατί είχαν δέσει όλα τα υπόλοιπα για ελέγχους και μάζευε κόσμο από 10-12 Κυκλαδόνησα στη σειρά!! Έχω ένα κενό για το τί έκανε μεταξυ 96(περίπου) και 99..

Link to comment
Share on other sites

Απο τα αγαπημενα μου πλοια.. :D

 

Σιγουρα και μετα το 96 το θυμαμαι στο Ηρακλειο απ οπου εφυγε περι το 1998(με επιφυλαξη).Μαλιστα το θυμαμαι δεκαπενταυγουστο να κανει διπλα δρομολογια τις ιδιες μερες με το Λισσος στα Χανια λογω αυξημενης κινησης!Πηγε το 99 στη ΔΑΝΕ και εκανε και τα δρομολογια της αγονης Κισαμου-Κυθηρων-Πελοπονησου-Πειραια πριν την ιδυση της ΑΝΕΝ.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστω ΜΙΛΤΙΑΔΗ..Το θυμαμαι γυρω στο 99-2000 να κανει Ιο Θηρα και λιγο Δωδεκανησα στα τελευταία του. Κύθηρα θυμάστε πότε περίπου?Λογικα πρεπει να πηγαινε μονο μια φορα την εβδομαδα.

Link to comment
Share on other sites

Στη Δανε ηταν ναυλωμενο μονο για ενα χρονο(1999-ανοιξη 2000),αμεσως μετα δρομολογηθηκε με τα χρωματα της Ανεκ στις Κυκλαδες συνεπως Κυθηρα πρεπει να εκανε αμεσως μετα που εφυγε απο το Ηρακλειο.

Link to comment
Share on other sites

Είχα επιστρέψει με το αδελφό του (ΡΕΘΥΜΝΟΝ) απ'την Κρήτη το καλοκαίρι τού 1995,άν θυμάμαι καλά.Δυστυχώς τότε δέν είχα ψηφιακή φωτογραφική μηχανή και επειδή είχε τελειώσει το φίλμ στην αναλογική μου,δέν είχα βγάλει φωτογραφίες τού πλοίου.Θυμάμαι όμως ότι ήταν αρκετά άνετο εσωτερικά,γιά αρκετές ώρες κατά το ταξίδι είχα καθήσει στίς αεροπορικές θέσεις (πρός το μέσον τού βαποριού πρέπει να ήταν).

 

Εχω την εντύπωση πως δέν ήταν και απ'τα πιό γρήγορα βαπόρια τής ακτοπλοϊας,όμως ήταν σίγουρα σταθερά στο ταξίδεμά τους.

 

Αν δέν είχαν "περιθωριοποιηθεί" απ'την ΑΝΕΚ,ίσως να ταξίδευαν ακόμη και σήμερα....

 

Νομίζω πως κάπου έχω μιά φωτογραφία (βγαλμένη το 1994 πάνω στο ΣΑΠΦΩ) με τα δύο "ζευγάρια" (ΚΑΝΤΙΑ-ΡΕΘΥΜΝΟΝ και ΚΝΩΣΟΣ-ΦΑΙΣΤΟΣ) στον Πειραιά-θα ερευνήσω στά αρχεία μου και άν την βρώ θα την ανεβάσω εδώ.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Θυμάται κανείς αν τα Κάντια/Ρέθυμνον έβαζαν φορτηγά στο επάνω γκαράζ? Ακόμη κι αν έβαζαν, δε νομίζω πως έβαζαν νταλίκες, ίσως μονά φορτηγά. Προσωπικά δεν θυμάμαι κάτι τέτοιο αλλά δεν βάζω και το χέρι μου στο Φώς των Σπόρ (το Ευαγγέλιο δηλαδή:D).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 6/12/2019 at 8:42 PM, Nick the Greek said:

Θυμάται κανείς αν τα Κάντια/Ρέθυμνον έβαζαν φορτηγά στο επάνω γκαράζ? Ακόμη κι αν έβαζαν, δε νομίζω πως έβαζαν νταλίκες, ίσως μονά φορτηγά. Προσωπικά δεν θυμάμαι κάτι τέτοιο αλλά δεν βάζω και το χέρι μου στο Φώς των Σπόρ (το Ευαγγέλιο δηλαδή:D).

Να σε φωτίσω όσο μπορώ, θυμάμαι κάπου στα μέσα της δεκαετίας του '90 (δεν θυμάμαι ακριβώς χρόνο) να είμαστε παραδίπλα και να βλέπουμε απέξω από το Κάντια πολλά φορτηγά και νταλίκες για μέσα και όταν ρώτησα αν είναι όλα αυτά για Κρήτη και αν χωράνε να μου απαντάνε να μην αγχώνομαι καθώς βάζει και πάνω.

Τώρα τι να σου πω..έτσι μου είπαν και έτσι σου λέω, πως βάζει και πάνω... 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Βιντεάκι εποχής από το sun deck ενός εκ των Κάντια και Ρέθυμνον, ας το βαφτίσουμε Κάντια. Προσέξτε τους επιβάτες που παίζουν μπάλα:D. Είναι αναχώρηση από το Ηράκλειο και περιλαμβάνει πλάνα και από το Μίνως των Μινωικών που πρέπει να αναχωρούσε κανένα μισάωρο πρίν το πλοίο της ΑΝΕΚ.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Φαίνεται να το πετύχατε ότι είναι το Κάντια. Στα σχόλια του βίντεο γράφουν ότι μάλλον είναι το Κάντια λόγω ότι δεν είχε υπόστεγο στο πάνω κατάστρωμα ενώ το Ρέθυμνο είχε. Μπορεί κάποιος να το επιβεβαιώσει αυτό;

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
14 hours ago, polmyt said:

Ετσι κι αλλιως κανεις απο τους προκατοχους του ,με εξαιρεση ΚΟΡΝΑΡΟ και ΠΗΓΑΣΟ ετσι κι αλλιως δεν εμειναν και τρομερα μεγαλο χρονικο διαστημα, δεν ηταν καλυτερος σε κανενα τομεα

Με όλο το σεβασμό, θα ήθελα να αναφέρω ότι το ΚΑΝΤΙΑ ήταν ένα πολύ καλό πλοίο στη γραμμή, για όποιον γνωρίζει, 1997-1999, με στιβαρό ταξίδεμα, εξαιρετικά περιποιητικό πλήρωμα, και πολύ καλούς πλοιάρχους, πχ Αντώνη Μαρινάκη, Γιώργο Κουράκη (πριν μεταδρομολογηθεί το πλοίο στην Παροναξία).

Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

Για την εποχή του ήταν πολύ μπροστά.Η ΑΝΕΚ έφερε αυτό και το αδελφό του νεότευκτα και τα είχε στο στόλο της κοντά 30 χρόνια.Τεράστια χωρητικότητα ιδανικό μέγεθος για τη τότε κίνηση ενώ από δρόμο τους 18,5 κόμβους πρέπει να τους είχαν.

Link to comment
Share on other sites

Ενταξει,τεραστια χωρητικοτητα δεν ειχαν ουτε για τοτε.Απο τα 80s και μετα ηταν απο τα πιο μικρα που επιαναν Κρητη.

Με σωστες κινησεις θα μπορουσαν να ειχαν μεινει κ αλλα χρονια κοντα μας σε διαφορες γραμμες του Αιγαιου αλλα τοτε που επρεπε δεν ασχοληθηκε κανεις.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστούμε τον @margaritis24 που μοιράστηκε αυτό το αρχείο μαζί μας. Νομίζω ότι βλέποντάς το εσωτερικά δεν μου φαίνεται καθόλου άσχημο, όσο δείχνει εξωτερικά. Highlight ο ηλικιωμένος Κρητίκαρος στο τέλος που κοιτάζει το Κάντια... λες και βλέπει το Symphony of the Seas.:lol:

Ερωτήσεις:

1. Ο ιερεύς που εμφανίζεται σε ορισμένα πλάνα είναι ο Ειρηναίος;

2. Το πλοίο (ή το αδερφό του) έχει πάει ποτέ Ρέθυμνο; Ο πατέρας μου μου είχε πει ότι όταν έφυγε το Αρκάδι ήρθε ένα άλλο παμπάλαιο πλοίο. Του είπα "το Άπτερα" και μου είπε πως άνοιγε η πλώρη μπροστά. Και έχω δει φωτογραφίες με τα πλοία αυτά να έχουν την πλώρη ανοιχτή. Κι από όσο ξέρω το Άπτερα δεν είχε τέτοια πλώρη. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...