Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ο Χρήστος Ντούνης στην σελίδα 126 του βιβλίου του "Τα Ναυάγια στις Ελληνικές Θάλασσες", Τόμος Α΄, αναφέρεται σε κάποιο ελληνικό Φ/Α ΑΛΜΑ Ν.Π.839 (ιδιοκτησία Νικολάου Λ. Μεταξά, Σπυρίδωνα Γ. Αλεξανδράτου και Πόλυ Σ. Λοïζίδη) θεωρώντας το σαν το ALMA το οποίο ανήκε (το αναφέρει σαν επίτακτο) στο γερμανικό πολεμικό ναυτικό (βλ. Kriegsmarine) και βυθίστηκε μετά από πρόσκρουση σε βρετανική νάρκη στο λιμάνι της Νάξου στις 23.11.1943.

Το γερμανικό ALMA που βυθίστηκε στην Νάξο ήταν ένα από τα 4 πλοία που αγόρασε ο γερμανικός στρατός από τους Ισπανούς και χρησιμοποίησε στην Ελλάδα, τα υπόλοιπα ήταν τα CELSIUS, ARDENA και MARGUERITE. Το ALMA ήταν ένα από τα κύρια μεταγωγικά πλοία που χρησιμοποιήθηκαν από την Kriegsmarine για την επιχείρηση κατάληψης και "κάθαρσης" των Κυκλάδων από τον ιταλικό στρατό. Το λάθος του Ντούνη επαναλαμβάνεται σε όλες τις πηγές που τον έχουν "κοπιάρει" χωρίς να τον ελέγξουν. Αναφέρω εδώ ότι τα λάθη στα βιβλία του είναι πάρα πολλά και χρειάζεται πάντα έρευνα πριν τα χρησιμοποιήσει κανείς.

Το συγκεκριμένο γερμανικό ALMA που βυθίστηκε στην Νάξο τον Νοέμβρη του 1943, με πλήρωμα 17 Έλληνες και 6 Γερμανούς, ήταν αυτό:

1918 AINGERU ZAR

1925 PABLO DE AZPITARTE

1941 ADEJE

1943 NIKOLAJEW

1943 ALMA

253 ΚΟΧ, κατασκευασμένο στο Bilbao της Ισπανίας το 1918.

Πιο ήταν το ΑΛΜΑ Ν.Π.839 του Ντούνη; Υπήρξε ποτέ τέτοιο πλοίο;

Ευχαριστώ

DG

Υ.Γ.

Το γεγονός ότι στην λίστα Μελισσηνού δεν αναφέρεται πουθενά πλοίο με αυτό το όνομα, ούτε στις επιτάξεις αλλά ούτε και στις απώλειες, είναι ένα ακόμα επιχείρημα το οποίο συνηγορεί υπέρ του γεγονότος ότι το το γερμανικό ALMA δεν έχει καμμιά σχέση με κάποιο υποτιθέμενο ελληνικό από τον γερμανικό στρατό κατοχής επιταγμένο πλοίο που βυθίστηκε στην Νάξο το φθινόπωρο του 1943.

Link to post
Share on other sites
Πιο ήταν το ΑΛΜΑ Ν.Π.839 του Ντούνη; Υπήρξε ποτέ τέτοιο πλοίο;

Δεν γνωρίζω κάτι για το ΑΛΜΑ Ν.Π. 839, αλλά ο Ντούνης περιγράφει το πλοίο... ex. ARGYLL ... που και οι Βρετανοί αγνοούν το τι απέγινε. Πάντως στην ΠΟΝΤΟΠΟΡΕΙΑ δεν υπάρχει.

ΥΓ Και για το ΑΘΗΝΑ δεν υπήρχαν καταγραφές..και όμως υπήρχε.

Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...

H ιστορία του αΛΜα Ή αΛΒα είναι όντως ενδιαφέρουσα, τείνω να πιστέψω ότι το πΛοίο υπήρξε,

Βυθίστηκε Μεταφέροντας αιχΜαΛώτους από την κεφαΛονιά. το πΛοίο το έχω συναντήσει σε αναφορές ερευνώντας το

ισπανικό φορτηγό Marguerite πρ, Maria Amalia που Βυθίστηκε από νάρκη Μεταφέροντας ιταΛούς αιχΜαΛώτους της Μεραρχίας Acqui την 13η οκτωΒρίου 1943 εκ των οποίων απωΛέσθησαν 544.

ο φίΛος ιστορικός ερευνητής Platon Alexiades επικαΛούΜενος γερΜανικές πηγές αναφέρει το πΛοιο σαν

αΛΜα και ΜάΛιστα ιστιοφόρο "the sailing vessel ALMA sank on a German minefield at 1130/6 January 1944 in 38°01.2 N/20°49.2 E. "

Yπάρχει και αυτή η αναφορά που αναπαράγεται στο διαδίκτυο και αναφέρει το πΛοίο επίσης σαν αΛΜα που Βυθίστηκε στο ιόνιο

http://lastorianoncancella.wordpress.com/

επίσης τον ιανουάριο του 1944 αν και εΜένα Μου φαίνεται περίεργη η ηΜεροΜηνία, οι αιχΜάΛωτοι της Μεραρχίας Acqui Μεταφέρθηκαν στην ηπειρωτική εΛΛάδα Με προορισΜό τον πειραιά και από εκεί στρατόπεδα συγκέντρωσης της κεντρικής ευρώπης τον σεπτέΜΒριο-οκτώΒριο 1943.

ώσπου το καΛοκαίρι έπεσα πάνω σε Μαι αναφορά στο διαδίκτυο του Bruno Di Venuta που αναφερόταν στον Pasquale Acito o οποίος είναι ακόΜα εν ζωή ετών 89 και ανέφερε ότι ήταν επιΒάτης του ALBA (όχι αΛΜα) που Βυθίστηκε και αυτό στις 23 οκτωΒρίου 1943 (όπως και το Μarguerite) .

http://www.divenuta.it/cefalonia.htm

επικοινώνησα Με τον κο Di Venuta να Μου ξεκαθαρίσει Μήπως ο Pascuale Μπέρδευε το "αLBA" Με το "Marguerite", ο Pascuale όΜως ήταν κάθετος αναφέροντας το πΛοίο σαν ατΜόπΛοιο που Μετέφερε και οικοδοΜικά υΛικά χωρίς να διευκρυνίζει αν ήταν στο συγκεκριΜένο ταξίδι, επισηΜαίνοντας πως ήταν 3 τα ατΜόπΛοια Με αιχΜαΛώτους της Μεραρχίας Acqui που Βυθιστηκαν (κατ εΜέ αρντενα , Marguerite και Alba ή αΛΜα ).

επεδίωξα επιπΛέον επικοινωνία Με τον κο Di Venuta για να Μάθω ΛεπτοΜέρειες από τον κο Acito αΛΛά δεν έΛαΒα απάντηση, ίσως δεν υπήρχε κάτι παραπάνω να προσθέσει...

στο ΒιΒΛίο του ο κεφαΛονίτης συγγραφέας ΒαγγέΛης σακάτος για τη Μεραρχία Acqui αναφέρει τη Βύθιση περισσοτέρων του ενός ατΜόπΛοιων Με αιχΜάΛωτους την 13η οκτωΒρίου 1944 περιγράφοντας την άθΛια κατάσταση των επιζώντων ιταΛών στο ΛιΜάνι της πάτρας την εποΜένη της Βύθισης.

Link to post
Share on other sites

Sε μια συζητηση στο forum Theabyss ο Κώστας ΘωΚταρίδης αναφέρει

ένα ξύλινο σΚάφος ονόματι ALMA που βυΘίστηΚε στο αργοστόλι στις 8/9/1943.

http://www.theabyss.gr/community/index.php?topic=3610.30

"ALMA

ξύλινο σΚάφος 70 τόνων ΚατασΚευής 1938.

Ήταν στον στόλο του εφοπλιστή Angelo Giosa από το μπάρι ιταλίας.

εγγεγραμμένο στο ναυτιΚό μητρώο του μπάρι με αριΘμό 996.

επιτάχΘηΚε από το ιταλιΚό ναυτιΚό στις 15/5/1940 με ΚωδιΚό αριΘμό R136 Και ρόλο βοηΘητιΚό στόλου.

διεγράφη από τα μητρώα του ιταλιΚού ναυτιΚού στις 8/9/1943.

στις 17/8/1943 υπέστη αεροποριΚή επιδρομή Κοντά στο Κάβο ξερόΚαμπος προΚλήΘηΚαν ζημίες αλλά δεν βυΘίστηΚε.

στις 8/9/1943 ήταν στο αργοστόλι Κεφαλονιάς

βυΘίστηΚε στις 22/9/1943 μετά από αεροποριΚή επιδρομή Θύματα δεν αναφέρονται."

πιαΘανώς να ανελΚύστηΚε Και να επισΚευάστηΚε από τους γερμανούς Και

Κατόπιν να βυΘίστηΚε πλέοντας από Κεφαλονιά πρός πάτρα ή πειραιά .

yπάρχουν πολλές ιταλιΚές σελίδες που αναφέρουν το Alma σαν motoveliero , μηχανοΚίνητο

ιστιοφόρο, ενώ τα Marguerite (αλλού Marguerita) Και Ardenna σαν μεγαλύτερα ατμόπλοια (piroscafi)

http://www.sitocomunista.it/resistenza/cefalonia_2.html

http://www.senato.it/service/PDF/PDFServer/BGT/00219212.pdf

http://www.adventuresub.it/Uploads/Files/PDF%20ARTICOLI%20SUB/ARDENA%20-%20FAGGIOLI%20imp.pdf

Link to post
Share on other sites

ΑγΑπητέ γιώργο το πρώτο μήνυμά μου που σχετίζετΑι με Αυτό το πλοίο είνΑι Από τις 8.2.2011, στο ενδιάμεσο νέες τεκμηριωμένες πληροφορίες άλλΑξΑν τΑ δεδομένΑ κΑι Από ότι φΑίνετΑι ο ντούνης έχει δίκιο ενώ το Miramar Ship Index άδικο. η κΑτΑχώρηση του τελευτΑίου – στην οποίΑ στηρίχθηκΑ – είνΑι λάθος. λάθος επίσης είνΑι κΑι η κΑτΑχώρηση στο βιβλίο του βύρωνΑ κάτω Από το συγκεκριμένο λήμμΑ.

Ας τΑ πάρω όμως Από την Αρχή ΑνΑφερόμενος σε Αυτό που σίγουρΑ σε ενδιΑφέρει περισσότερο, στην δράση του στρΑτού κΑτοχής στην περιοχή σου.

μελέτησΑ με προσοχή το πολεμικό ημερολόγιο δυτικής ελλάδΑς του γερμΑνικού πολεμικού νΑυτικού (βλ. Kriegstagebuch des Kommandanten der Seeverteidigung West Griechenland, Από δω κΑι πέρΑ συντμημένο σε KTB Seeko West Griechenland) Από την ημερομηνίΑ ίδρυσης της μονάδΑς, 1.10.1943, έως κΑι την τελευτΑίΑ του κΑτΑγρΑφή στις 3.9.1944. δίπλΑ σε σκόρπιες πληροφορίες που σίγουρΑ θΑ σε ενδιΑφέρουν, όπως πτώσεις Αεροπλάνων στην περιοχή σου, βρήκΑ κΑι όλες τις κΑτΑχωρήσεις γιΑ το λήμμΑ ALMA κΑι όχι ALBA.

το γερμΑνικό πολεμικό νΑυτικό είχε δυο πλοίΑ με το όνομΑ ALMA στο δυνΑμικό του, το Ατμόπλοιο ALMA (Dampfer ALMA) κΑι το πετρελΑιοκίνητο (βλ. κΑΐκι) ALMA (Motorsegler ALMA).

στΑ ημερολόγιΑ οι κΑτΑχωρήσεις ήτΑν σύντομες έτσι Αντί γιΑ την λέξη Dampfer (= Ατμόπλοιο) γρΑφότΑν μόνο το γράμμΑ D. με μιΑ τελείΑ δίπλΑ, όπως D. ALMA, ενώ γιΑ το Motorsegler (= πετρελΑιοκίνητο) M.S. ALMA. Έτσι βρίσκοντΑι όλες οι κΑτΑχωρήσεις του λήμμΑτος ALMA στο KTB Seeko West Griechenland.

Όπως γίνετΑι ΑνΑφορά στον σύνδεσμο που πΑρέθεσες, το M.S. ALMA (πετρελΑιοκίνητο) ήτΑν ένΑ ξύλινο σκάφος 70 τόνων κΑτΑσκευΑσμένο το 1938 με το νηολόγιο Ba. 996 (= Bari 996) το οποίο επιτάχθηκε στις 15.5.1940 Από το ιτΑλικό πολεμικό νΑυτικό κΑι τοποθετήθηκε σΑν μεσΑίου μεγέθους νΑρκΑλιευτικό φέροντΑ τον κωδικό R136 (R = dragaggio a divergenti piccoli).

οι κΑτΑχωρήσεις που ΑνΑφέροντΑι σε Αυτό είνΑι Από τις ημερομηνίες, 5.10.43, 26.10.43, 28.10.43, 4.11.43, κΑι 6.1.44 όπου κΑι βυθίστηκε μετά Από πρόσκρουση σε νάρκη (βλ. συνημμένο ντοκουμέντο 1). οι κΑτΑχωρήσεις ΑνΑφέρουν μόνο ότι μετέφερε εφόδιΑ, τίποτΑ άλλο.

Όπως έγρΑψΑ κΑι στον σύνδεσμο που πΑρέθεσες η κΑτΑχώρηση του σΑν βυθισθέν στις 22.9.43 δεν ισχύει, κΑθώς κΑι ότι την ημερομηνίΑ 8.9.43 πρΑγμΑτοποιήθηκε η επίτΑξη του Από τον γερμΑνικό στρΑτό. την βύθιση του την περιγράφει το ντοκουμέντο 1. Αν χρειΑστείς μετάφρΑση πες μου.

το άλλο ALMA, το D. ALMA (= Ατμόπλοιο) είνΑι το Ατμόπλοιο που συνόδευσε την πΑράκτιΑ προστΑτευτική φλοτίλλΑ Αττικής (Kuestenschutzflottille Attika), υπό τις διΑτΑγές του Albert Oesterlin, στο ξεκΑθάρισμΑ των κυκλάδων Από τους ιτΑλούς κΑι βυθίστηκε μετά Από πρόσκρουση σε νάρκη στις 23.11.43, στην είσοδο του λιμΑνιού της νάξου. υπάρχει μόνο μιΑ ΑνΑφορά σε Αυτό νΑ βρίσκετΑι στις 3.10.43 στην περιοχή σου, όπου ΑνΑφέρετΑι νΑ μετΑφέρει ιτΑλούς ΑιχμΑλώτους στην πάτρΑ. το M.S. ALMA ήτΑν ένΑ μικρό κΑΐκι που μετέφερε μόνο οπλισμό, τρόφιμΑ, κΑι άλλΑ εφόδιΑ, ενώ το D. ALMA σιδερένιο κΑι μεγΑλύτερο κΑι λειτουργούσε σΑν μετΑγωγικό.

η ιστορίΑ του Ατμόπλοιου ALMA -Αυτού που βυθίστηκε στη νάξο- έχει πολύ ενδιΑφέρον κΑι πολύ ζουμί, θΑ ΑνΑφερθώ όμως Αύριο σε Αυτή.

κΑλό ΑπόγευμΑ.

DG

Dokument1362065d4jpg.jpg

Edited by Dimitris Galon
κεφαλαια
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...