Jump to content
Shipfriends

Caledonia (IMO 7321063)


Recommended Posts

To καμαρι του πλανητη:D ταξιδευει στη μαυρη θαλασσα. (εδω σε παλιοτερες στιγμες)

1113113.jpg

το καλοκαιρι του 1989, πρεπει να εκαν εκαι ενα συντομο περασμα κυλληνη ζαντε.

ΥΓ: θυμαμαι οτι το εχουμε ξαναμελετησει εδω. οποιος βρει το ποστ, ας στειλει ενα πμ, να το μεταφερουμε εδω.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Εάν δεν απατώμαι, είχα διαβάσει σε κάποιον παλιό οδηγό των Επτανήσων ενά καταπληκτικό δρομολόγιο του, από Νυδρί για Μύτικα-Πόρο-Ζάκυνθο. Πρέπει να έκανε το δρομολόγιο μόνο μερικές εβδομάδες. Φανταστική διαδρομή!!! :)

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Caledonia (IMO 7321063)

(1973, ex- Παναγία Φανερωμένη, Poole Antelope)

 

Νομίζω ότι πρόκειται για το πρώην Ελληνικό Ε/Γ-Ο/Γ "Παναγία Φανερωμένη" που κάποτε (1990) δραστηριοποιήθηκε στην απίθανη "γραμμή" Λευκάδα-Κεφαλονιά-Ζάκυνθος.
Μάλιστα, αν πρόκειται για αυτό το πλοίο, στη συνέχεια δούλεψε για ένα φεγγάρι και Κυλλήνη-Ζάκυνθο μέχρι που πουλήθηκε στις γαλλικές υπερπόντιες κτήσεις.
Τα τελευταία χρόνια βρέθηκε στη Μαύρη θάλασσα και έπιανε στο Σότσι.
Κάπως έτσι πρέπει να μπήκε στην κουβέντα η Γεωργία.
Ανήκει τώρα σε Ουκρανική εταιρεία αλλά είναι νηολογημένο στο Βατούμι της Γεωργίας.
Μέχρι πρόσφατα έκανε Κωνσταντινούπολη-Οδησσό.

Να και μια φωτογραφία από το site της πρώην πλοιοκτήτριας

 

Βόλτα με αντροπαρέα (άσχετη με ...καραβολατρείες) χθες σε ουζερί στο Πέραμα. Κάποια στιγμή, η κουβέντα πέρασε (δεν θυμάμαι τώρα πως) σε συνθήκες που επικρατούν στα διάφορα ελληνικά λιμάνια. Καλός φίλος από τον Πόρο της Κεφαλονιάς αναφέρθηκε τότε στο παλιό λιμάνι του Πόρου, λέγοντας πόσο δύσκολο ήταν στις προσεγγίσεις των πλοίων. Και έφερε ως παράδειγμα ένα περιστατικό που θυμόταν (πιτσιρικάς τότε, κάπου στις αρχές δεκαετίας του '90 μου είπε), με ένα πλοίο "ολοκαίνουργιο" με το όνομα ΠΑΝΑΓΙΑ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗ, το οποίο στην πρώτη του μόλις προσέγγιση στον Πόρο είχε "χτυπήσει προπέλλες", είχε μείνει αμανάτι εκεί για κανένα περίπου δεκαήμερο, και κατόπιν είχε φύγει και κανείς "δεν το ξαναείδε ποτέ στην Κεφαλονιά".

 

Ομολογώ ότι δεν θυμόμουν καθόλου, ούτε το όνομα του πλοίου, ούτε τις αναφορές που υπήρχαν γι αυτό εδώ στο φόρουμ, και σήμερα το πρωί τις βρήκα με search.

 

To ΠΑΝΑΓΙΑ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗ (IMO 7321063) λοιπόν, κατασκευάστηκε το 1973 στη Γαλλία (Ateliers & Chantiers De Normandie, Le Grand-quevilly) με το όνομα POOLE ANTELOPE, ως Ro/Ro.

Διαδοχικά ονόματα : Poole Antelope, Qormi (1976), Παναγία Φανερωμένη (1989), Yeye (1991), Presidente Yeiwene (1992), Casablanca (1992), Presidente Yeiwene (1993), CALEDONIA (1997 - .........).

 

Στον Σουηδό βρίσκουμε την αναφορά ότι πουλήθηκε στην χώρα μας (Almar Shipping Co. Ltd., Grekland) το 1989 και παρέμεινε μόλις για δύο χρόνια μέχρι το 1991. Το ερώτημα είναι αν η μετασκευή του σε Ε/Γ-Ο/Γ έγινε σε κάποιο ελληνικό ναυπηγείο, μιας και αφενός στο equasis βρίσκουμε αναφορά για αλλαγή στο τοννάζ του πλοίου το 1990 (Gross tonnage : 3079 since 01/05/1990), αφετέρου με το αμέσως προηγούμενο όνομα του QORMI, το βλέπουμε ακόμα ως Ro/Ro σε φωτό από το shipspotting (όπου βέβαια μπορούμε να το δούμε και σε πολλές ακόμα φωτό με την κατοπινή και σημερινή του μορφή).   

 

Το πλοίο ως CALEDONIA πρέπει να ταξιδεύει ακόμα (???) στην Μαύρη Θάλασσα (Ουκρανία), μιας και σε όλες τις βάσεις δεδομένων αναφέρεται ως ενεργό. Στο σύστημα του AIS όμως, έχει δώσει τελευταίο σήμα τον Ιούλιο 2010

   

Link to comment
Share on other sites

  Είχα την τιμή να το συναντήσω σε διαφορετικές χρονικές στιγμές στον Πειραιά και να το φωτογραφίσω πρωί ( στην αρχή της καριέρας του) και αργά το  απόγευμα στου Ξαβέρη, σε κάποια ετήσια ακινησία ( η λίγο πρίν πωληθεί). Θυμάμαι ακόμη ότι το είχα συναντήσει και στο ΝΜΔ πρίν φύγει για  μέρη εξωτικά με το αλλόκοτο όνομα  ΥΕΥΕ να κοσμεί εκείνη την παράξενη κατασκευή - μπάρα στην πρύμνη του. Επειδή έχω  και φωτογραφία  απο φίλο εξαιρετικό ( και καραβολάτρη φυσικά) δηλώνω μετά βεβαιότητος  ότι το πλοίο ήρθε ως ρο/ρο στην Ελλάδα με το όνομα  Qormi απο την Μάλτα, όπου εκτελούσε δρομολόγια για λογαριασμό της Sea Malta. Η μετασκευή του εγινε στην Ελλάδα.

post-1854-0-87179300-1357987935_thumb.jp

post-1854-0-77930800-1357987950_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Εάν δεν απατώμαι, είχα διαβάσει σε κάποιον παλιό οδηγό των Επτανήσων ενά καταπληκτικό δρομολόγιο του, από Νυδρί για Μύτικα-Πόρο-Ζάκυνθο. Πρέπει να έκανε το δρομολόγιο μόνο μερικές εβδομάδες. Φανταστική διαδρομή!!! smile.gif

 

Μπορώ να επιβεβαιώσω την ύπαρξη αυτού του δρομολογίου. Κατέπλεε στο Μύτικα (το θυμάμαι μόνο βράδυ) και κατέβαζε καταπέλτη σε ράμπα που είχε κατασκευαστεί ειδικά γι' αυτό απέναντι από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Φάνταζε τεράστιο σε σχέση με τις παντόφλες της Λευκάδας που ερχόντουσαν κάθε τόσο στο Μύτικα για να μεταφέρουν εκσκαφείς και λοιπά μέσα για χωματουργικές εργασίες στον Κάλαμο, σε ναυλωμένους πλους από ιδιώτες που έχτιζαν σπίτι στον επίγειο παράδεισο του νησιού (το οποίο συνδέεται με την Ακαρνανία μόνο με μικρό επιβατηγό).

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 2 years later...

Για την εταιρια του δεν εχω να πω κατι,δεν εχω την παραμικρη ιδεα.

Απο εκει και περα εξαιρετικες οι φωτο απο ενα πλοιο που ταξιδεψε λιγο στα νερα μας

Αρκετα ιδιαιτερη η μετασκευη του με την "αεροτομη" πρυμα ,η οποια αφαιρεθηκε αργοτερα στην Ουκρανια

Να πουμε επισης οτι ειναι αρκετα πιθανο το βαπορι να μην υπαρχει πια ή να ειναι καπου παρατημενο ,μιας και εχει πολλα χρονια να δωσει σημα στο AIS

Link to comment
Share on other sites

Ένα ανοικτό ρο-ρό ήταν,κάτι σαν αυτοκινούμενη μπάριζα το οποίο έφαγε στο Πέραμα αυτή την περίεργη μετασκευή
Στα 2 χρόνια που έμεινε στα νερά μας,δούλεψε Ιόνιο από Λευκάδα,νομίζω Βασιλική κ κατηφόριζε μέχρι Ζάκυνθο

Link to comment
Share on other sites

Και Κυλλήνη-Ζάκυνθο ναυλωμένο από την ΑΝΕΖ για 1 χρόνο (1990-91) μετά το ναυάγιο του Ζάκυνθος του παλιού. 

Σύμφωνα με φωτογραφίες που είδα στο AIS,το πλοίο υπήρχε τουλάχιστον έως το 2019 παροπλισμένο στο Ilyichevsk της Ουκρανίας. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...