Jump to content
Shipfriends

Δρομολόγια Ν.Δ Κρήτης


Recommended Posts

  • 1 month later...
Just now, Nikos_Chania said:

Μία νέα εταιρεία εμφανίστηκε στη Νότια Κρήτη, εντείνοντας τον ανταγωνισμό και αυξάνοντας τα δρομολόγια.

Πρόκειται για μία εταιρεία συσταθείσα από επιχειρηματίες των Σφακίων και η οποία ξεκινά το έργο της αύριο, 07 Ιουνίου 2018, με το πλοίο "ΑΠΟΛΛΩΝ Κ."

Τα δρομολόγια του νέου πλοίου έχουν αναρτηθεί στην υπο κατασκευή ιστοσελίδα της εταιρείας.

Όπως παρατηρούμε έχει χαμηλότερες τιμές από την ΑΝΕΝΔΥΚ

dromologia.thumb.jpg.bc7aeb0424b7937a334bfa5121857f10.jpg

Link to comment
Share on other sites

Οι χαμηλότερες τιμες θεωρω ότι είναι λογικο να υπαρχουν μιας και και πρόκειται για νεα εταιρια στην περιοχη που πρεπει να προσφερει κατι καλυτερο από την ΑΝΕΝΔΥΚ ,που δραστηριοποιηται τοσα χρονια εκει.Χωρια που και το πλοιο πρεπει να είναι αρκετα πιο οικονομικο από τις παντοφλες οποτε θεωρητικα τους περνει για καλυτερες τιμες

Καποια από τα δρομολογια παντως είναι λιγο περιεργα και στην ουσια δεν μπορει καποιος να τα χρησιμοποιησει

πχ ενώ υπαρχει δρομολογιο από Αγία Ρουμέλη για Λουτρο το πλοιο προσεγγιζει πρωτα τα Σφακια που είναι μετα το Λουτρο και στη συνεχεια επιστρεφει πισω,αποτρεποντας ουσιαστικα καποιον να το χρησιμοποιησει.Παρομοια κατασταση και στο απογευματινο δρομολογιο από Λουτρο για Σφακια,το οποιο στην πραγματικοτητα δεν υφίσταται μιας και το πλοιο παει πρωτα Αγία Ρουμέλη και μετα Σφακια.

Στην περιοχη παντως βλέπουμε να δραστηριοποιούνται σιγα σιγα ολο και περισσοτερες εταιριες

 

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Ας δούμε τα δρομολόγια συγκεντρωμένα

782790462_Screenshot2018-06-0711_16_58.thumb.png.6749d59de8999b505aacfd06a2c0437d.png

Το πλοίο διανυκτερεύει στο Λουτρό. Το απόγευμα κάνει Σφακιά-Λουτρό-Αγία Ρουμέλη και δεδομένου οτι από Αγία Ρουμέλη το τελευταίο της ΑΝΕΝΔΥΚ φεύγει γύρω στις 17:30, το ΑΠΟΛΛΩΝ Κ κάνει ένα δρομολόγιο στις 19:20 απευθείας για Σφακιά και στη συνέχεια συνεχίζει για Λουτρό για Διανυκτέρευση.

Το μόνο λάθος είναι η άφιξη στην Αγιά Ρουμέλη το πρωί όπου σε έναν πίνακα αναφέρεται 10:40 και σε άλλον 10:55. Επίσης η προσέγγιση στο Λουτρό το πρωί είναι στις 10:00, αναφέροντας απλά αποβίβαση επιβατών χωρίς να αφήνει κενό εως την αναχώρηση, δίνοντας 10:00 και τον απόπλου.

Link to comment
Share on other sites

Από τη Παρασκευή 15 Ιουνίου το Κρίστα της Gavdos Cruises θα ξεκινήσει τα καθημερινά δρομολόγια από τα Σφακιά στις 10:10 για τη Γαύδο, με επιστροφή στις 17:00 από τη Γαύδο. Το Κρίστα κάνει τη διαδρομή σε 60 λεπτά και το εισιτήριο κοστίζει 20€ το άτομο. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Από 9/02 έως 30/04 θα πραγματοποιούνται τα χειμερινά δρομολόγια της ΝΕΝ Κρήτης κάθε Σάββατο και Κυριακή με το πλοίο Τάλως από το λιμάνι της Παλαιοχώρας στις 10:00, Σούγια (10:40-10:50), Αγία Ρουμέλη (11:20-11:30), Λουτρό (12:30-12:45), Λουτρό (13:00-15:00), Αγία Ρουμέλη(15:30-16:00), Σούγια (16:30-16:40), Παλαιοχώρα (17:10)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Από 22/02 θα πραγματοποιούνται επίσης τα δρομολόγια κάθε Δευτέρα και Παρασκευή από τη ΝΕΝ Κρήτης με το πλοίο Τάλως από το λιμάνι στα Σφακιά στις 09:30, Λουτρό (09:45-09:55), Αγία Ρουμέλη (10:30-11:00), Σούγια (11:45-12:00), Αγία Ρουμέλη (12:45-13:00), Λουτρό (13:45-14:00), Αγία Ρουμέλη(15:30-16:00), Σφακιά (14:15).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Η Gaudos Cruises από τη Πέμπτη 9 Μαΐου έως το τέλος Μαΐου θα κάνει δρομολόγια κάθε Πέμπτη και Κυριακή από Σφακιά (10:15) για Γαύδο και επιστροφή από τη Γαύδο (17:00) για Σφακιά. Ενώ από τον Ιούνιο θα ξεκινήσει τα καθημερινά του δρομολόγια. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Παλαιόχωρα – Γαύδος: Προσπάθειες για να γίνουν κανονικά τα δρομολόγια – Τι συμβαίνει με την διατήρηση της «γραμμής» Ο ρόλος που διαδραματίζουν οι επερχόμενες εκλογές στην επίλυση του ζητήματος - Όσα αναφέρει η δήμαρχος Γαύδου Λίλιαν Στεφανάκη στο Flashnews.gr

Quote

Σε αγωνία για τις εξελίξεις βρίσκονται οι κάτοικοι και επιχειρηματίες της Γαύδου τις τελευταίες μέρες μετά την γνωστοποίηση της επιθυμίας της ΑΝΕΔΥΚ ότι θέλει να προχωρήσει σε αλλαγές στα δρομολόγια της γραμμής που εξυπηρετεί το νησί.

Η συγκεκριμένη γραμμή που εξυπηρετεί το δρομολόγιο Παλαιόχωρα, Σούγια, Αγία Ρουμέλη και Γαύδος όπως αναφέρει στο Flashnews.gr η δήμαρχος του νησιού Λίλιαν Στεφανάκη «είναι επιδοτούμενη κατά ένα μέρος της από το κράτος επειδή εξυπηρετεί άγονη γραμμή, για αυτό το λόγο τα εισιτήρια προβλέπεται να έχουν πολύ χαμηλή τιμή με υπουργική απόφαση.

Ωστόσο επιθυμία της εταιρίας είναι να αλλάξει το καθεστώς, να σταματήσει η επιδότηση και να μετατραπούν έτσι τα δρομολόγια σε «ελεύθερα» με την εταιρία να καθορίζει τους όρους της και τις τιμές της».

Η αλλαγή του καθεστώτος όμως όπως συνεχίζει η κ. Στεφανάκη δεν είναι εύκολη υπόθεση ειδικά αυτή την περίοδο «για να γίνει η αλλαγή στο καθεστώς καθώς υπάρχει η σύμβαση ανάμεσα στην εταιρία και το κράτος απαιτείται μια διαδικασία. Το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κυβέρνηση καθώς τη Δεύτερα θα προκηρυχθούν και πάλι εκλογές καθώς και τα αρμόδια όργανα για να μπορέσουν να προχωρήσουν σε αυτές τις αλλαγές της σύμβασης προκαλεί ακόμα μεγαλύτερες καθυστερήσεις.

Η ΑΝΕΔΥΚ λειτουργεί από την άλλη πλευρά ως εταιρία με βάση το συμφέρον της και η Γαύδος και πάλι είναι το θύμα της υπόθεσης».

Τι θα συμβεί με τα δρομολόγια της επόμενης εβδομάδας;

Παρόλα αυτά γίνονται προσπάθείες αυτή την στιγμή ώστε να εξεβρεθεί μια λύση ώστε τουλάχιστον τα δρομολόγια της επόμενης εβδομάδας να διεξαχθούν κανονικά και να εξυπηρετηθεί ο κόσμος και η τουριστική κίνηση.

Όπως τονίζει στο Flashnews.gr η δήμαρχος του νησιού «η εταιρία προσπαθεί να βρει κάποια λύση για να μπορεί να εξυπηρετηθεί η Γαύδος. Έχει ζητηθεί τροποποίηση δρομολογίων στο Λιμεναρχείο και αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στην αναμονή για την απάντηση. Συγκεκριμένα για την Δευτέρα και την Τρίτη έχει ζητηθεί στο Λιμεναρχείο να γίνουν κανονικά τα δρομολόγια αλλά τροποποιημένα ώστε να μην είναι επιδοτούμενα. Το γεγονός αυτό θα επιτρέψει στη εταιρία να χρεώνει με την επιθυμητή για εκείνη τιμή, χωρίς κάποιο κώλυμα από το κράτος, το εισιτήριο για Αγία Ρουμέλη, Σούγια και Παλαιόχωρα».

Η τουριστική σεζόν όμως έχει ξεκινήσει και οι επιχειρηματίες και οι κάτοικοι επηρεάζονται από την όλη κατάσταση με την δήμαρχο του νησιού να αναφέρει ότι «το ζητούμενο για εμάς στην Γαύδο όμως είναι να γίνονται κανονικά τα δρομολόγια από την Παλαιόχωρα. Η τουριστική σεζόν έχει ξεκινήσει και πρέπει να γνωρίζουμε τι δρομολόγια ισχύουν. Μετά τις τελευταίες εξελίξεις υπάρχει μια αναστάτωση στο νησί και έχουν επηρεαστεί και οι επιχειρήσεις εξαιτίας αυτής της αβεβαιότητας που υπάρχει στην διεξαγωγή των δρομολογίων.

Αν ήμασταν σε άλλη χρονική στιγμή που δεν μεσολαβούσαν εκλογές ίσως το ζήτημα να είχε επιλυθεί πιο γρήγορα».

Η πρόταση του επικεφαλής της παράταξης «Γαύδος Πρώτα ο άνθρωπος και η απάντηση της δημάρχου

Μέσα στην αναστάτωση που επικρατεί στο νησί οι επιχειρηματίες και οι κάτοικοι της Γαύδου επιθυμούν να εξευρεθεί μια λύση ώστε να τελειώσει αυτό το «θρίλερ». Την δική του άποψη καθώς και μια πρόταση κατάθεσε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Γαύδος Πρώτα ο άνθρωπος» Ηλίας Κυριακόπουλος, ο οποίος μέσα στην ανακοίνωση που εξέδωσε προτείνει ως λύση την ναύλωση σκαφών με ιδίους πόρους του δήμου ώστε να διεξάγεται κανονικά το δρομολόγιο.

Ωστόσο η δήμαρχος του νησιού ξεκαθαρίζει ότι η ενέργεια αυτή δεν είναι νόμιμη και έτσι ο δήμος δεν μπορεί να την ακολουθήσει. Μάλιστα η κ. Στεφανάκη τονίζει ότι «δεν είναι μια σύννομη δαπάνη το να μισθώσει ο δήμος πλοία και δεν γίνεται να πάρουμε καμία έγκριση από την αποκεντρωμένη για μια τέτοια δαπάνη. Πέρα από αυτό ακόμα και να μπορούσε ο δήμος να κάνει αυτή την ενέργεια θα χρειαζόταν να διεξαχθεί ανοιχτός διαγωνισμός. Μια διαδικασία η οποία είναι αρκετά χρονοβόρα και απαιτεί τουλάχιστον 3 με 4 μήνες για να ολοκληρωθεί. Ωστόσο θέλω να τονίσω ότι πέρα από αρκετά χρονοβόρο δεν είναι νόμιμο να γίνει κάτι τέτοιο. Ο δήμος δεν μπορεί να δαπανά χρήματα όπως επιθυμεί. Όλα τα οικονομικά ελέγχονται από την Αποκεντρωμένη και το ελεγκτικό συνέδριο».

Ακολουθεί η ανακοίνωση που εξέδωσε ο κ. Κυριακόπουλος

Οι πρόσφατες εξελίξεις με την φημολογούμενη μηδενική στο εξής ακτοπλοϊκή διασύνδεση της Γαύδου με το λιμάνι της Παλαιόχωρας έχουν δημιουργήσει ήδη τεράστιο πρόβλημα στο νησί μας, τόσο στις επιχειρήσεις και τα καταλύματα, όσο και στον υπόλοιπο κόσμο που βλέπει την έναρξη της τουριστικής σεζόν να ξεκινά μετ’ ανυπέρβλητων εμποδίων, ενώ ταυτόχρονα η αμφιβολία για το εγγύς μέλλον ολοένα και περισσότερο αυξάνεται.

Ήδη αρκετές κρατήσεις στα καταλύματα έχουν ακυρωθεί, ενώ η επικοινωνία μεταξύ πελατών-επισκεπτών του νησιού μας με τους επιχειρηματίες της Γαύδου αφορά κατ’ αποκλειστικότητα το τι μέλλει γενέσθαι με τα δρομολόγια από και προς Παλαιόχωρα.

Ταυτόχρονα, το μοναδικό ζήτημα που απασχολεί το νησί μας είναι για το τι πρόκειται να γίνει αν και εφόσον η ακτοπλοϊκή εταιρία «ΑΝΕΝΔΥΚ Seaways» δεν επανέλθει στα καθιερωμένα και επιδοτούμενα δρομολόγια επί τρεις ημέρες τη βδομάδα «Παλαιόχωρα-Γαύδος». Επικρατεί φόβος, άγνοια, σύγχυση και εν τέλει απαισιοδοξία για τη σεζόν, κάτι που είναι καταστροφικό για τους κατοίκους της Γαύδου, αφού ο τουρισμός αποτελεί τη βασικότερη πηγή εισοδήματος για τη νήσο.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι το λιμάνι της Παλαιόχωρας αποτελεί το κομβικό σημείο φορτοεκφόρτωσης των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη Γαύδο, ενώ εξυπηρετεί και χιλιάδες επισκέπτες που επιλέγουν το νησί μας για τις διακοπές τους.

Όπως είναι κατανοητό, η αποτροπή μιας τέτοιας κατάστασης πρέπει να γίνει «χτες», προκειμένου να μη διαταραχθεί ακόμα περισσότερο η κανονικότητα και οι προσδοκίες όλων για το φετινό Καλοκαίρι.
Ως εκ τούτου και ως επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Γαύδος: Πρώτα ο Άνθρωπος», προτείνω ο Δήμος Γαύδου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και ενδεχομένως το Υπουργείο Αμύνης, να μισθώσει -ακόμα και με ιδίους πόρους- πλοίο, που θα εκτελεί το δρομολόγιο Παλαιόχωρα- Γαύδος και τούμπαλιν, απευθείας, επί τρεις ημέρες τη βδομάδα, έως ότου βρεθεί οριστική λύση και η ανάδοχος εταιρία της άγονης γραμμής επαναφέρει τα δρομολόγια στο «καλεντάρι» της και στην πράξη.

Κατά την έναρξη του έτους, στον απολογισμό του Δήμου Γαύδου, η Δήμαρχος ανέφερε πως το ταμείο του Δήμου Γαύδου έχει χρηματικό υπόλοιπο περί τις 947.000,00 ευρώ, ένα ποσό που σίγουρα επιτρέπει στο Δήμο να προβεί στην εν λόγω προτεινόμενη κίνηση προκειμένου να μη χαθεί η τουριστική σεζόν, να αποτραπεί το σοβαρό πρόβλημα που έχει προκύψει με τη διασύνδεση με το λιμάνι της Παλαιόχωρας, αλλά και να υπάρξει ΛΥΣΗ αντί προβληματισμού ή «άγνοιας» όπως δηλώθηκε από τη Δήμαρχο σε πρόσφατο ρεπορτάζ τοπικού ειδησεογραφικού σάιτ.

Επιπλέον, επειδή η θέση της Γαύδου είναι γεωστρατηγικής σημασίας, είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι τόσο τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Αμύνης και εν γένει η Κυβέρνηση, όσο και όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα, θα σταθούν στο πλευρό μας ως αρωγοί στην προτεινόμενη λύση που θα εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα του νησιού.

Τέλος, οφείλω να ξεκαθαρίσω πως είναι απαραίτητο να υπάρξει μια πρότερη συνεννόηση με τη διοίκηση της «ΑΝΕΝΔΥΚ Seaways», μια εταιρία που επί χρόνια στήριξε το ακριτικό νησί μας και ταύτισε το όνομα της και την πορεία της με τη Γαύδο. Με αγαστή συνεργασία, καλή προαίρεση και σαφείς δεσμεύσεις, τόσο η εταιρία, όσο και ο Δήμος, οφείλουν να ξεπεράσουν το υποφαινόμενο εμπόδιο θέτοντας ως πρωταρχικό τους μέλημα την εξυπηρέτηση των Ανθρώπων, τη βιωσιμότητα του νησιού και φυσικά τη διασφάλιση με κάθε τρόπο της ζωής στο νοτιότερο ακριτικό νησί της Ελλάδας, τόσο για τους κατοίκους, όσο και τους επισκέπτες που επιθυμούν να μας τιμήσουν με την παρουσία τους για ακόμη μια φορά!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Πρόσκληση ενδιαφερόμενων πλοιοκτητών/πλοιοκτητριών εταιρειών για δρομολόγηση πλοίου/πλοίων προς εξυπηρέτηση των γραμμών α) ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑ - ΓΑΥΔΟΣ και επιστροφή και β) ΑΓΙΑ ΡΟΥΜΕΛΗ - ΓΑΥΔΟΣ και επιστροφή.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Κινδυνεύει να μείνει χωρίς ακτοπλοϊκά δρομολόγια η Γαύδος

Quote

Με ενημέρωσή του, ο Δήμος Γαύδου αναφέρεται στην πιθανότητα να μείνει το νησί χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Κρήτη, καθώς λήγουν οι συμβάσεις και για το δρομολόγιο από Παλαιόχωρα και από Σφακιά, ενώ το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών δεν έχει συγκροτηθεί ακόμη για να πάρει αποφάσεις.

Μάλιστα, ο Δήμος Γαύδου έχει αποστείλει σχετική επιστολή στον Πρωθυπουργό και στον αρμόδιο Υπουργό, εν όψει και της πρώτης συνεδρίασης του ΣΑΣ την ερχόμενη Δευτέρα.

Αναλυτικά.

Όσον αφορά στις δύο συμβάσεις άγονης γραμμής, σας ενημερώνουμε για τα εξής:

1) Η σύμβαση που αφορά την Παλαιόχωρα λήγει 19/10 και δεν μπορεί να παραταθεί λόγω του τρόπου σύναψής της.

2) Η σύμβαση που αφορά στα Σφακιά λήγει 31/10 και θα μπορούσε να παραταθεί.

3) Το “Σαμαριά” που καλύπτει και τις δυο γραμμές θα πρέπει να περάσει επιθεώρηση καθώς λήγουν τα πιστοποιητικά του και είναι υποχρεωμένο να ζητήσει “Ακινησία” στις αρχές του Νοέμβρη για να μεταβεί στο Πέραμα.

Ως Δήμος Γαύδου, έχοντας τα παραπάνω δεδομένα επισκεφθήκαμε την 15/9 τη Δ/νση Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και ζητήσαμε στη νέα προκήρυξη να υπάρχει δυνατότητα να συμμετέχει το “Δασκαλογιάννης” ως φορτηγό συνεκτιμώντας τις δυνατότητες και τις ανάγκες του νησιού.

Όμως, λόγω αλλαγών στην ιεραρχία και στα στελέχη του αρμόδιου υπουργείου, έκτοτε δεν έχει συγκροτηθεί Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για να δώσει την απαραίτητη έγκριση των δρομολογίων.

Για το ενδεχόμενο και τις συνέπειες να βρεθεί το νησί χωρίς σύνδεση ενημερώσαμε με επιστολή τον Πρωθυπουργό και τον αρμόδιο Υπουργό.

Σήμερα, ενημερωθήκαμε ότι το ΣΑΣ θα συνεδριάσει την ερχόμενη Δευτέρα 23/10 και για ό,τιδήποτε νεώτερο θα σας ενημερώσουμε.

Από το Δήμο Γαύδου

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Από τον Ιούνιο είχε επισημανθεί το πρόβλημα από την ΑΝΕΝΔΥΚ. Αγωνία στη Γαύδο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση

Quote

Το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Γαύδου εδώ και αρκετό καιρό είχε επισημανθεί από την ΑΝΕΝΔΥΚ και κατοίκους του νησιού προς τους αρμόδιους φορείς, ακόμη και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό.

Σε επιστολή της η εταιρία από τον περασμένο Ιούνιο ζητά άμεση έκδοση γνωμοδότησης για το πλοίο “Δασκαλογιάννης”, που βγήκε, σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός πλόων για μία μόλις μοίρα, ενώ πλοία στην υπόλοιπη Ελλάδα πήραν σχετική άδεια αξιοπλοΐας.

Και μάλιστα, όταν το συγκεκριμένο πλοίο έχει βραβευτεί για το αξιόπλοό του και πληροί όλες τις σχετικές προδιαγραφές ασφαλείας που τίθενται από διεθνείς οργανισμούς.

Ερώτημα; Τόσα χρόνια δηλαδή το “Δασκαλογιάννης” ήταν αξιόπλοο και ξαφνικά φέτος δεν μπορεί να καλύψει το δρομολόγιο;

Ωστόσο, φτάνουμε στο “αμήν” για να δούμε εάν θα βρεθεί τελικά λύση.

Σε ανακοίνωσή του, ο Δήμος Γαύδου αναφέρει τα εξής:

Σε συνέχεια των ανακοινώσεων σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού σας ενημερώνουμε για τα εξής:

1) Η απόφαση του ΣΑΣ, αφορά στην προκήρυξη της άγονης γραμμής από την Παλαιόχωρα με τροποποιημένους όρους και την έγκριση των όρων δημοπράτησης. Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία ανάθεσης, απαιτούνται προθεσμίες και -στην καλύτερη περίπτωση- θα έχουμε τακτικά δρομολόγια από Παλαιόχωρα τέλος Νοεμβρίου-αρχές Δεκεμβρίου ενώ τα δρομολόγια της Παλαιόχωρας έχουν ήδη σταματήσει από 19/10.

2) Άλλη απόφαση του ΣΑΣ, αφορά στην παράταση της άγονης γραμμής από την Σφακιά και απαιτείται ειδική έκτακτη συνεδρίαση του ΣΑΣ που θα εγκρίνει τη δρομολόγηση του ΔΑΣΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ.

3) Oι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Ναυτιλίας που είναι επιφορτισμένοι με την αρμοδιότητα των άγονων γραμμών, αντιμετωπίζουν με ευαισθησία αλλά και επαγγελματισμό τα θέματα όλων των μικρών νησιών -και του δικού μας-εξαντλώντας τις δυνατότητες της νομοθεσίας.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η σύνδεση της Γαύδου για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα είναι στον αέρα.

Συνεπώς, για όποιον δεν καταλαβαίνει ή θέλει μόνο να δημιουργήσει εντυπώσεις, η ΕΚΚΛΗΣΗ στην πολιτική ηγεσία για ΕΚΤΑΚΤΗ παρέμβαση είναι η μόνη δυνατότητα που μας απομένει ώστε να αποφύγουμε τον κίνδυνο να μείνουμε χωρίς φάρμακα, χωρίς συντάξεις, χωρίς προμήθειες, χωρίς καύσιμα και όσα σημαίνει ο αποκλεισμός για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Ο Δήμος Γαύδου και οι Φορείς (Επιμελητήριο κ.λπ) απευθυνθήκαμε ξανά με επιστολή στην πολιτική ηγεσία επισημαίνοντας ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Γαύδου με τον Εθνικό Κορμό είναι Εθνική Υπόθεση.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ

Η Βουλευτής Χανίων κ. Σέβη Βολουδάκη κατέθεσε Αναφορά απευθυνόμενη στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κύριο Χρήστο Στυλιανίδη, σχετικά με επιστολή της εταιρείας “ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΝΔ ΚΡΗΤΗΣ”, σύμφωνα με την οποία η εταιρεία ζητά άμεση έκδοση γνωμοδότησης σχετικά με την αποδοχή εφαρμογής ισοδυνάμως εναλλακτικών κριτηρίων άθικτης ευστάθειας για το πλοίο Ε/Γ-Ο/Γ “Δασκαλόγιαννης”, αλλά και λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων και ενεργειών, δεδομένου ότι η δρομολογιακή γραμμή της Γαύδου υποστηρίζεται αποκλειστικά και μόνο από το έτερο πλοίο της εν λόγω εταιρείας.

Η Βουλευτής τόνισε ότι είναι αναγκαία η ύπαρξη και λειτουργία και των δύο πλοίων στη συγκεκριμένη δρομολογιακή γραμμή και για την καλύτερη εξυπηρέτηση των τουριστών, αλλά και για την εξυπηρέτηση των αναγκών της Γαύδου, η οποία κινδυνεύει να τεθεί άνευ κάλυψης και προστασίας.

“Ξεμένει” από καράβια η Γαύδος – Τελευταίο δρομολόγιο από Σφακιά το Σάββατο (28/10)

Quote

Η Γαύδος κινδυνεύει να μείνει αποκλεισμένη για τουλάχιστον έναν μήνα και μάλιστα σε περίοδο που ενδέχεται να χαλάσουν οι καιρικές συνθήκες.

Δεν είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος, είναι πλήρως ξεκάθαρος και πραγματικός. Η Γαύδος ξεμένει από αύριο Σάββατο (28/10) από καράβια που θα μεταφέρουν επιβάτες (και όχι μόνο) από τα Σφακιά και την Παλαιόχωρα στο “ακριτικό νησί”.

Ήδη η σύνδεση του νησιού με την Παλαιόχωρα έχει διακοπεί από τις 19 Οκτωβρίου, ενώ η σύμβαση που αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα Σφακιά λήγει 31 Οκτωβρίου αλλά το τελευταίο δρομολόγιο είναι αύριο.

Όπως τόνισε στο Flashnews.gr η δήμαρχος Γαύδου Λίλιαν Στεφανάκη είναι ενήμερος για το μεγάλο πρόβλημα που δημιουργήθηκε και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που, παρεπιπτόντως θα βρίσκεται αύριο στα Χανιά για να παραστεί στην παρέλαση στα Χανιά, λόγω της Εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου. Ενδεχομένως και αυτές τις μέρες που θα βρίσκεται ο πρωθυπουργός στα Χανιά να υπάρξει επαφή μαζί του, ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες.

Και αν για το δρομολόγιο “Παλαιόχωρα-Γαύδος” υπάρχει μια σχετικά χρονοβόρος διαδικασία για να προκηρυχθεί η γραμμή (με απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), να γίνει διαγωνισμός και να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ανάθεσης, το συγκεκριμένο δρομολόγιο που έχει σταματήσει (όπως προείπαμε από τις 19 Οκτωβρίου) δεν θα πρέπει να υπολογίζεται πριν τις αρχές Δεκεμβρίου.

Για το δρομολόγιο “Σφακιά-Γαύδος” έχει υπάρξει παράταση μέχρι τον Φεβρουάριο, αλλά όπως σημειώνει η δήμαρχος Γαύδου, “το πρόβλημα είναι ότι το πλοίο Σαμαριά που κάνει το δρομολόγιο και είναι το μόνο που μπορεί να το κάνει θα πρέπει να φύγει από την 1η Νοεμβρίου για τα Ναυπηγεία στο Πέραμα για να περάσει από επιθεώρηση”.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Δόθηκε λύση για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από και προς την Γαύδο εγραφαν στις 2/11/23

Quote

Ευτυχώς οι «πιέσεις» του Δήμου Γαύδου με την συνεργασία και άλλων φορέων , όπως το Επιμελητήριο Χανίων, έφεραν αποτελέσματα για να αποφευχθεί ο αποκλεισμός της Γαύδου από την υπόλοιπη Κρήτη.

Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με απόφαση που έλαβε την Πέμπτη 2/11, γνωμοδότησε ομόφωνα θετικά στην εκτέλεση δρομολογίων από το ΕΓ/ΟΓ Δασκαλογιάννης «στις τοπικές γραμμές Ν.Δ. Κρήτης και από 1/11/2023 και τροποποίηση της έναρξης ακινησίας την 1/1/2024 αντί την 1/11/2023»

Επιπλέον στην ίδια συνεδρίαση το ΣΑΣ αποφάσισε ομόφωνα θετικά «στην έκδοση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με σκοπό την εξυπηρέτηση της γραμμής “Χώρα Σφακίων – Γαύδος και επιστροφή με τρία δρομολόγια την εβδομάδα …….για το χρονικό διάστημα διακοπής εκτέλεσης των δρομολογίων του Ε/Γ-Ο/Γ Σαμαριά (ήτοι μέχρι 30/12/2023) με τα ακόλουθα ελάχιστα απαιτούμενα χαρακτηριστικά: Φ/Γ-Ο/Γ πλοίο που να δύναται να εκτελεί τα παραπάνω δρομολόγια με επιφάνεια φόρτωσης Ι.Χ. οχημάτων 150 τ.μ.»

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά ανταποκρίνονται στο  Ε/Γ-Ο/Γ Δασκαλογιάννης και σύμφωνα με πληροφορίες, άμεσα – πιθανόν και την Παρασκευή – εκπρόσωπος της ναυτιλιακής ΑΝΕΝΔΥΚ θα υπογράψει την σχετική σύμβαση στο Υπ. Ναυτιλίας προκειμένου από την επόμενη εβδομάδα να ξεκινήσουν τα τρία δρομολόγια από και προς την Χώρα Σφακίων και την Γαύδο με το «Δασκαλογιάννης».

Αλλά μετά απο 12 ημέρες φαίνεται ότι δεν βρέθηκε ακόμα λύση και είναι σε απόγνωση πολίτες που παραμένουν αποκλεισμένοι στη Γαύδο

Quote

Χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση εξακολουθεί να βρίσκεται η Γαύδος καθηλώνοντας στο νησί πολίτες και επισκέπτες που δεν μπορούν να φύγουν καθώς δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση.

Παρά την απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών να εγκρίνει το αίτημα για την εκτέλεση δρομολογίων από το ΕΓ/ΟΓ Δασκαλογιάννης στη γραμμή Σφακιά – Αγία Ρουμέλη – Γαύδος, το ακριτικό νησί παραμένει αποκλεισμένο και χωρίς ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.

Η σχετική σύμβαση με το υπουργείο Ναυτιλίας που αναμενόταν να υπογραφεί άμεσα ώστε να αρχίσει η εκτέλεση τριών δρομολογίων εβδομαδιαίως, τελικά ίσως υπογραφεί σύμφωνα με πηγές, εντός αυτής της εβδομάδας.

Σε κάθε περίπτωση πολίτες που δεν μπορούν να φύγουν από το νησί βρίσκονται σε πλήρη απόγνωση.

Το μόνο δρομολόγιο που εκτελέστηκε ήταν αυτό της προηγούμενης Τετάρτης προκειμένου να γίνει ανεφοδιασμός του νησιού με προμήθειες, οι οποίες και πάλι, όπως καταγγέλλεται στο Flashnews.gr δεν επαρκούν για μια εβδομάδα και χρειάζεται να γίνουν άμεσα οι ενέργειες για να αποκατασταθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση με το νησί.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...