Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Παρατηρώντας τα δρομολόγια του ΤΑΞΙΑΡΧΗ για τον επόμενο μήνα βλέπω πολλά δρομολόγια απευθείας Μυτιλήνη (παράλληλα με το κλασικό δρομολόγιο των 19:00 από τα άλλα 2 πλοία), καθώς και το κορυφαίο Πειραιά - Μυτιλήνη - Λήμνο- Θεσ/νίκη. Οι επιβάτες της Χίου μάλλον βάλανε φωτιά στο πηγάδι, γι'αυτό δεν θα έχουν την τιμή να απολαμβάνουν συνέχεια τις υπηρεσίες αυτού του υπέροχου πλοίου.

Edited by proud_ionian
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πειραιάς- Χίος 18/4

Κανονική ώρα αναχώρησης 19:00

Μετά το απαγορευτικό, προβλεπόμενη ώρα αναχώρησης 21:00

Άφιξη του πλοίου στο λιμάνι στις 19:20

Αναχώρηση 22:00

Άφιξη στη Χίο 06:20

Γκαράζ γεμάτο, καμπίνες φούλ λόγω σχολικών εκδρομών, τρίτη θέση 'φούλ' αλλά όχι πρωτόκολλο.

ΥΓ. Την άλλη φορά το πρόσω λίγο πιο νωρίς καπτάνιο. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι αλλα δε λες ουτε πλοιο ουτε γιατι αργησε το προσω :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τέτειες ώρες είναι του ΜΥΤΙΛΗΝΗ.

Οι ωρες του ΘΕΟΦΙΛΟΣ θα ήταν τουλάχιστον 9 με 9.30 και εδώ έχουμε 8 ώρες και 20 λεπτά..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συγνώμη για το λάθος αλλά ήτανε πρωί βλέπετε.

Πλοίο φυσικά ΜΥΤΙΛΗΝΗ όπως είπε ο Στράτος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και αφιχθει στον Πειραια στις 8:30 με τον γραφων επιβενοντα.Περιεργως ενω ολοι τον περιμεναν να δεσει στην φυσικη του θεση αυτος στα μισα της μανουβρας την εκανε και εδεσε μπροστα απο τις δεξαμενες στριμωχνοντας για λιγο το ΑΝΝΑ MARU που εφευγε για κρουαζιερα.Το μεγαλο γελιο ηταν να βλεπεις τα Ταξι και τα υπολοιπα αυτοκινητα να τρεχουν σαν τρελλα ολα μαζι για να ερθουν να μας βρουν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χθες το βράδυ ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ αφίχθη Χίο στις 21:55 με προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης 22:00.Έδεσε κατά τις 22:10,και φύγαμε 23:10.Άφιξη στον Πειραιά 08:15 και πέρας πρόσδεσης 08:30.

Επιεικώς απαράδεκτη η εικόνα στη Χίο, αφού κάποιοι τουρίστες που περίμεναν τον ΒΙΤΣΕΝΤΖΟ, περίμεναν 30 λεπτά στην ουρά να ανέβουν στο ΘΕΟΦΙΛΟ, έβλεπαν άλλους να τους κλέβουν τη σειρά, λούστηκαν τα καυσαέρια μερικών φορτηγών, ανέβηκαν όλα τα σκαλοπάτια του πλοίου και στον έλεγχο τους είπανε ότι μαλλον ατυχήσανε και το πλοίο Βαθύ δεν πάει. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πειραιά - Μυτιλήνη ή Πειραιά - Χίο - Μυτιλήνη?

Φυσικά είναι πλοίο μάχης πάνω στο Κρημνιώτισσα.

(Όπως στην περίπτωση του ΑΓ.ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΑΙΓΙΝΑΣ, την ίδια ώρα αναχώρηση με ίδιο ναύλο)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gia Chio Mytilhnh yparxei 8ema, twra an yparxei sygkrish toy Krimiwtisa me to Sun opoios 8elei as katevei sto limanei na ta dei... To atoy einai oti apo pisw 8a yparxei NEL me tis metaforikes na steirizoyn to vapori, eidomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εκείνο που θα την πληρώσει την νύφη και καλά θα κάνει αν μπει το ΑΙΤΖΙΑΝ ΣΑΝ στην γραμμή είναι το ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ.

Μεταξύ των δύο η διαφορά είναι χαώδεις. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΑΣ 13/6/2005

Έκτακτη δρομολόγηση Φ/Γ-Ο/Γ «ΕΤΖΙΑΝ ΣΑΝ» στη γραμμή ΠΕΙΡΑΙΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Αναβολή και επανεξέταση μετά από την ελευθεροπλοϊα του πλοίου.

Τροποποίηση δρομολογίων Φ/Γ-Ο/Γ «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ» με προέκταση σε ΚΑΒΑΛΑ

Ομόφωνα θετική.

http://egov.yen.gr/briefing/02-news/sas_120605.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Ένα επίκαιρο άρθρο του κου Πάνου Μιχ. Πίτσιου σχετικά με το τι είδους πλοίο χρειάζεται η γραμμή Πειραιά-Χίου-Μυτιλήνης.

Ο κος Πίτσιος είναι Σύμβουλος Επιχειρησιακής Έρευνας – Marketing,

Δημοτικός Σύμβουλος και Πρόεδρος της Δημοτικής Eπιχείρησης Tουριστικής Aνάπτυξης Μυτιλήνης.

Από την εφημερίδα «Εμπρός» της Λέσβου 17/6/2005

http://www.emprosnet.gr

ΒΗΜΑ ΔΙΑΛΟΓΟΥ

Tι πλοίο χρειάζεται η γραμμή

Γράφει ο ΠANOΣ MIX. ΠITΣIOΣ

17/6/2005

Στις 12 Απριλίου 2001 είχε δημοσιευθεί στην εβδομαδιαία τότε εφημερίδα «Eμπρός», άρθρο του υπογράφοντος με τίτλο «Ανάλυση αναγκών της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιά – Χίου – Μυτιλήνης. Τι πλοίο χρειάζεται η γραμμή». Έκτοτε πέρασαν 4 χρόνια και το άρθρο αυτό εξακολουθεί να είναι απόλυτα επίκαιρο, αφού τίποτα απολύτως δεν άλλαξε προς το καλύτερο, ενώ είναι πανθομολογούμενο ότι η ακτοπλοϊκή μεταχείριση των νησιών Χίου και Λέσβου μέχρι σήμερα αποτελεί έναν από τους βασικότερους ανασταλτικούς παράγοντες στην τουριστική τους ανάπτυξη.

Δεν είναι στόχος του παρόντος άρθρου να αποδοθούν ευθύνες, ούτε στους πολιτικούς του τόπου για τη διαχείριση του θέματος κατά το παρελθόν, ούτε στη NEL LINES για τις λανθασμένες επιχειρησιακές αποφάσεις της τελευταίας κυρίως δεκαετίας, που οδήγησαν την πάλαι ποτέ μονοπωλιακή εταιρεία λαϊκής βάσης στο γνωστό σημερινό ιδιοκτησιακό καθεστώς, αν και, όπως διαμορφώθηκαν τα πράγματα, μάλλον ως θετική εξέλιξη μπορεί να χαρακτηριστεί για την ίδια και για τον τόπο. Οι όποιες ευθύνες είναι βέβαιο ότι θα μας απασχολήσουν κάποια άλλη στιγμή, γιατί πρέπει κάποτε και σ’ αυτόν τον τόπο να αποδίδονται «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι».

Σήμερα, με αφορμή τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών στην ακτοπλοΐα της γραμμής Πειραιά – Χίου – Μυτιλήνης (νέος στρατηγικός επενδυτής στη ΝΕΛ και εκδήλωση ενδιαφέροντος για δρομολόγηση πλοίων από τη SAOS Ferries), κατά την ταπεινή άποψη του αρθρογράφου είναι επείγον και χρήσιμο να επαναληφθούν περιληπτικά τα κύρια σημεία όσων επισημάναμε πριν τέσσερα χρόνια, ώστε να ληφθούν υπόψη στην όποια επενδυτική προσπάθεια των νέων πλοιοκτητών. Κι’ αυτό κυρίως με γνώμονα το συμφέρον του τόπου και των επιβατών, αλλά και το συμφέρον των μετόχων. Γιατί μία λάθος επένδυση εντάσεως παγίων κεφαλαίων, δεν διορθώνεται από τη μία μέρα στην άλλη και η ζημιά θα είναι οδυνηρή για όλους, όπως άλλωστε δίδαξε και το πρόσφατο παρελθόν.

Τα κύρια σημεία ήταν τα ακόλουθα:

Α. Aλλαγή σκηνικού

Η άρση του cabotage (προνόμιο ακτοπλοΐας στους Έλληνες), καθώς και η εγκατάλειψη από το ΥΕΝ του συστήματος χορήγησης αδειών σκοπιμότητας (που είχε σαν συνέπεια την μέχρι σήμερα δημιουργία μόνιμων μονοπωλιακών καταστάσεων στην ακτοπλοΐα των εσωτερικών γραμμών), δεν σημαίνει ότι οποιαδήποτε ακτοπλοϊκή εταιρεία θα μπορεί οιανδήποτε χρονική στιγμή να εισέλθει και να αποχωρήσει από μία γραμμή (παραδείγματος χάρη να δρομολογήσει ένα πλοίο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και μετά να το αποσύρει). Πάντως το βέβαιο είναι ότι καμία γνωμοδοτική επιτροπή δεν θα αποφασίζει με κριτήρια εντοπιότητας και διαφόρων «άγνωστων» σκοπιμοτήτων. Αυτό που διαφαίνεται ότι σε γενικές γραμμές θα συμβεί (και είναι το λογικότερο) είναι ότι θα δίδονται αυτοδικαίως άδειες δρομολόγησης σε όποιους επιθυμούν, εφόσον πληρούν το βασικό κριτήριο της αδιάλειπτης δρομολόγησης, ενώ η συχνότητα θα καθορίζεται από το ΥΕΝ και θα είναι για όλους ίδια. Οι άδειες αυτές θα είναι ετήσιες (year round service), θα δίδονται τον Οκτώβριο (τέλος τουριστικής σεζόν για ευνόητους λόγους) και οι τιμές θα διαμορφώνονται ελεύθερα. Ουσιαστικά δηλαδή θα αφεθεί ελεύθερος να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός, με μοναδικό κριτή την αγορά και ευνοούμενο τον τελικό καταναλωτή, δηλαδή τον επιβάτη. Θεωρώντας ως δεδομένη την αλλαγή αυτή του σκηνικού, καθίσταται σαφές ότι ο ανταγωνισμός θα είναι οξύς και θα δημιουργηθούν νέες πρωτόγνωρες συνθήκες που μέχρι σήμερα δεν αντιμετώπιζαν οι εταιρείες, τις οποίες όμως θα πρέπει να λάβουν υπόψη, αν επιθυμούν να παραμείνουν στο χώρο της ακτοπλοΐας.

Β. Iκανοποίηση αναγκών

Για να βγουν τελικά κερδισμένοι όλοι, πρέπει απαραιτήτως να ικανοποιηθούν απόλυτα ή έστω κατά το δυνατόν καλύτερα οι ανάγκες των δύο νησιών, δηλαδή οι δυνητικοί καταναλωτές (επιβάτες, οχήματα, μεταφορικές εταιρείες, εμπορεύματα). Παραδοσιακά η γραμμή Πειραιά – Χίου – Μυτιλήνης είναι οικονομικά βιώσιμη, μόνον όταν είναι ενιαία και αδιαίρετη. Η εμπειρική ανάλυση των αναγκών των σημερινών και μελλοντικών επιβατών της συγκεκριμένης γραμμής καταλήγει αβίαστα ότι αυτές είναι κυρίως: α) η άνεση στο ταξίδι, β) το γρήγορο και ασφαλές ταξίδι, γ) το νυχτερινό ταξίδι, δ) το φθηνό ταξίδι.

Αν δεχθούμε ότι οι παραπάνω είναι οι βασικές ανάγκες, για να ικανοποιηθούν, πρέπει το ενδιαφέρον να στραφεί κυρίως στην επιλογή του πλοίου που να διαθέτει τα αντίστοιχα κατάλληλα χαρακτηριστικά (ταχύτητα, διαρρύθμιση ιδιαίτερων διαμερισμάτων – καμπινών, πολυτέλεια κοινόχρηστων χώρων, service, και λοιπά) και στη διαμόρφωση της συνακόλουθης τιμολογιακής πολιτικής (καθορισμός βέλτιστων τιμών, εκπτωτική πολιτική, δημιουργία πακέτων, προσφορές και λοιπά), της πολιτικής δικτύων διανομής (έκδοση εισιτηρίων) και της επικοινωνιακής πολιτικής (προώθηση πωλήσεων, διαφήμιση και λοιπά).

Γ. Tο κατάλληλο πλοίο: Xαρακτηριστικά

Το κατάλληλο πλοίο και οι συνακόλουθες υπηρεσίες που θα ικανοποιούν αυτές τις βασικές ανάγκες πρέπει να διέπονται από την ακόλουθη φιλοσοφία και να έχουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

• Πλοίο συμβατικό νεότευκτο, με καμπίνες και γκαράζ, μήκους περίπου 130 – 150 μέτρα, υπηρεσιακής ταχύτητας 24 – 26 μιλίων την ώρα (δηλαδή τύπος πλοίου: high speed ferry boat), που να διαθέτει πολυτελείς κοινόχρηστους χώρους με ανέσεις προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις κρουαζιέρας. Οι καμπίνες θα πρέπει κατά κύριο λόγο να είναι δίκλινες, με δυνατότητα να χρησιμοποιούνται αρχικά ως μονόκλινες. Επιπλέον ανάλυση για τα χαρακτηριστικά – ανέσεις δεν είναι του παρόντος, αλλά εν πολλοίς εννοούνται.

• Το δρομολόγια κατά τη μη τουριστική περίοδο (low season) πρέπει να είναι νυχτερινά. Με την υψηλή ταχύτητα που θα αναπτύσσει το συμβατικό πλοίο (service speed 23 – 25 κόμβοι), η αναχώρηση τοποθετείται κατά προσέγγιση γύρω στις 10 μ.μ. και η άφιξη γύρω στις 7 π.μ. (Μυτιλήνη – Πειραιάς και αντίστροφα). Μόνο με αυτό το νυχτερινό δρομολόγιο ουσιαστικά μηδενίζεται ο χρόνος ταξιδιού για τον επιβάτη, δεδομένου ότι σχεδόν όλο το ταξίδι είναι χρόνος ύπνου, που σημαίνει «χαμένες εργατοώρες ή ώρες ανάπαυσης – ψυχαγωγίας σχεδόν μηδενικές». Εάν αντιθέτως το ταξίδι κανονικής περιόδου είναι ημερήσιο, όσο γρήγορο και αν είναι το πλοίο (παραδείγματος χάρη «Aίολος Kεντέρης»), δεν θα είναι ανταγωνιστικό, δεδομένης της ύπαρξης του αεροπλάνου.

• Κατά τις τουριστικές περιόδους – περιόδους αιχμής (high season), που το ημερήσιο δρομολόγιο είναι επιβεβλημένο, μόνο ένα πλοίο με τα προαναφερόμενα χαρακτηριστικά θα είναι ανταγωνιστικό του αεροπλάνου, αφού κατά τη διάρκεια του οκτάωρου – εννιάωρου ταξιδιού θα προσφέρονται οι ανέσεις κρουαζιέρας. Επιπλέον στις πλείστες περιπτώσεις δεν θα απαιτείται καμπίνα, με συνέπεια η πλειονότητα των επιβατών να ταξιδεύει στην τρίτη θέση, δηλαδή με πολύ χαμηλό εισιτήριο, πράγμα που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα έναντι του αεροπλάνου.

• Με αυτόν τον τύπο πλοίου δημιουργούνται νέες ευκαιρίες ταξιδιού. Μέχρι τώρα δεν έγινε αναφορά σε μία μεγάλη ανάγκη που υπάρχει ιδιαίτερα στο καταναλωτικό κοινό των απομακρυσμένων νησιών. Την ανάγκη να ταξιδέψουν και να ξεφύγουν από τα στενά όρια αυτών σε οιανδήποτε χρονική περίοδο. Σήμερα υπάρχει η πεποίθηση ότι η ζήτηση είναι δεδομένη και σταθερή. Με τις ισχύουσες συνθήκες αυτό πιθανόν να εμπεριέχει κάποια αλήθεια. Με την δρομολόγηση όμως του πλοίου αυτού, αυτόματα δημιουργούνται νέες συνθήκες ταξιδιού που θα οδηγήσουν σε αύξηση της ζήτησης (demand creation). Η δημιουργία νέας ζήτησης θα είναι αμφίδρομη και όλο το χρόνο. Το επιχείρημα αυτό ενισχύεται από το γεγονός ότι μόνο με αυτό το πλοίο θα μπορεί να ασκηθεί ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική. Ο βασικότερος λόγος που το κοινό δεν ταξιδεύει τόσο συχνά, όσο θα ήθελε, είναι τα υψηλά ναύλα. Είναι εύλογο ότι τόσο οι κάτοικοι των δύο νησιών, όσο και οι κάτοικοι της Αθήνας (κυρίως οι έχοντες καταγωγή ή έμμεση σχέση με Χίο – Λέσβο) θα πυκνώσουν τις επισκέψεις τους σε περιόδους εκτός αιχμής (και προς τις δύο πλευρές), όταν το ταξίδι περιέχει τα παραπάνω χαρακτηριστικά (νυχτερινό, μονόκλινες και λοιπά) και ταυτόχρονα ασκηθεί η κατάλληλη τιμολογιακή πολιτική (με την δημιουργία ειδικών ελκυστικών πακέτων σε συγκεκριμένα target groups, εκπτώσεις τριημέρων, εκδρομές weekends και λοιπά).

Φυσικά μία πλήρης ανάλυση απαιτεί να καταγραφούν και να μελετηθούν πολλά ακόμη στοιχεία που δεν είναι της παρούσας αρθρογραφίας. Επί παραδείγματι, δεν γίνεται καμία αναφορά σε σημαντικά κεφάλαια, όπως «οχήματα», «μεταφορά εμπορευμάτων», «κρουαζιέρα», «επιβάτης Χίου», «λιμάνι Λαυρίου», «συμβολή στην τουριστική ανάπτυξη» και λοιπά. Πλην όμως, όλα αυτά σαφώς δεν επηρεάζουν την ανάλυση προς διαφορετική κατεύθυνση, αλλά αντιθέτως συνηγορούν στην λογική που αναπτύχθηκε. Από όλα τα παραπάνω μπορεί να υποστηριχθεί με ασφάλεια ότι όποια εταιρεία δρομολογήσει πρώτη δύο πλοία με τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά και ακολουθήσει τη φιλοσοφία που περιγράφηκε θα έχει σε πολύ μεγάλο βαθμό ικανοποιήσει τις μεταφορικές ανάγκες των νησιών, θέτοντας τις βάσεις, για να κερδίσει το παιχνίδι του ανταγωνισμού. Όποια δεν το πράξει μοιραία θα τεθεί στο περιθώριο.

(Οι παραπάνω σκέψεις – προτάσεις αποτελούν πεποίθηση του αρθρογράφου, που βασίζεται στην μακρόχρονη ενασχόληση με το θέμα και στην εμπειρία του γύρω από τα ναυτιλιακά. Οι σκέψεις αυτές επιδέχονται αντίλογο ή και πρόσθετες βελτιώσεις, με μοναδικό ζητούμενο και γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιών).

O Πάνος Μιχ. Πίτσιος (M.A. Διεθνής Επιχειρηματικότητα), είναι Σύμβουλος Επιχειρησιακής Έρευνας – Marketing, Δημοτικός Σύμβουλος και Πρόεδρος της Δημοτικής Eπιχείρησης Tουριστικής Aνάπτυξης Μυτιλήνης.

http://www.emprosnet.gr/emprosnet/opinions/article.asp?cid=78&uid=2005061717667

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kάνοντας πράξη το ενδιαφέρον της για τη γραμμή Πειραιά – Xίου - Mυτιλήνης η εταιρεία SAOS δρομολογεί αρχής γενομένης από αύριο το E/Γ – O/Γ ΣAMOΘPAKH.

Προς το παρόν το πλοίο, το οποίο είναι αδελφό πλοίο του «B. Kορνάρος», και μπορεί να μεταφέρει 1200 επιβάτες, θα εκτελεί δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως από Xίο για Πειραιά και το αντίστροφο. Eιδικότερα από Xίο αναχωρεί στις 2 π.μ. της Tετάρτης με προορισμό τον Πειραιά (άφιξη στις 11 π.μ. της Tετάρτης). Aπό εκεί φεύγει την ίδια μέρα στις 8.30 το βράδυ με άφιξη στη Xίο στις 5.30 τα ξημερώματα της Πέμπτης. Στο λιμάνι μας παραμένει μέχρι τις 8 το πρωί και εν συνεχεία αποπλέει για Πειραιά (άφιξη στις 5μ.μ.). Tέλος από Πειραιά έχει δρομολόγιο την Πέμπτη στις 8.30 μ.μ. για να φτάσει στη Xίο πάλι ξημερώματα στις 5.30 π.μ. την Παρασκευή.

απο ΑΙΠΕ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εμενα τα δρομολογια μου φαινονται πολυ άβολα.Το μονο απο τα δρομολογια που βολευει καπως ειναι αυτο της Πεμπτης απο Πειραια αλλα και παλι δεν ικανοποιηται το αιτημα των Χιωτων που θελουν να φτανουν μια λογικη ωρα στο νησι τους.Πιστευω οτι θα μπορουσαν να προσαρμοσουν τα δρομολογια ετσι ωστε να ειναι λογικα απο την στιγμη ειδικα που δεν πανε Μυτιληνη ακομα

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να δούμε αν θα στηρίξουν το βαπόρι οι Χιώτες, ή θα θελήσουν να μείνουν στη ΝΕΛ!! Εντάξει το βαπόρι και το καλύτερο στη γραμμή αλλά μπορούν να αλλάξουν και λίγο τις ώρες για να βολέψουν πιο καλά τους ταξιδιώτες!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν θέλει να παραμένει στο λιμάνι της Χίου 2 και 3 ώρες όπως διάβασα παραπάνω, τότε δύσκολα μπορεί να βρει όποιες ώρες θέλει, αφού θα μλοκαρει όλη την κίνηση. Εδώ τώρα που όλα τα πλοία κάνουν stop&go στη Χίο, πάλι δημιουργείται πρόβλημα αν κάποιο αργήσει λίγο να φύγει.

Όσο η Χίος παραμένει με λιμάνι που χωράει ενάμισι πλοίο, πολύ δύσκολα θα αποκτήσει ικανοποιητική συγκοινωνία.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΑΙΠΕ: Τα καλά του ανταγωνισμού, 20% έκπτωση στους ναύλους των ΙΧ ανακοίνωσε η ΣΑΟΣ για το πλοίο ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ, στη γραμμή Πειραιά - Χίου - Μυτιλήνης και αντίστροφα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κριμα που δεν ξεκινησε χθες η αναβαθμιση της γραμμης. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τελικά έχει ακόμα κάποιες εργασίες να γίνουν, αλλά το γεγονός ότι ήρθε στο μεγάλο λιμάνι σημαίνει ότι κοντεύει και η δρομολόγηση του.

Πάντως ακόμα πρόβλημα στην γραμμή δεν υπάρχει.

Ουτε ο Κεντέρης ,ούτε και ο Ταξιάρχης γεμίζουν από επιβάτες και οχήματα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και μια παρατήρηση.

Με την δρομολόγηση πλοίου της ΣΑΟΣ, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή από Πειραιά είναι 3 (ΝΕΛ, GA, SAOS), οπότε η γραμμή θα πληροί τα προσόντα για απελευθέρωση του ναυλολογίου, όποτε βέβαια το αποφασίσει ο ΥΕΝ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Με την δρομολόγηση πλοίου της ΣΑΟΣ, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή από Πειραιά είναι 3 (ΝΕΛ, GA, SAOS), οπότε η γραμμή θα πληροί τα προσόντα για απελευθέρωση του ναυλολογίου, όποτε βέβαια το αποφασίσει ο ΥΕΝ.
Ο Νομάρχης Χίου ακούγοντας την φωνή λαού, με επιστολή του στον Πρωθυπουργό, ζητάει την απελευθέρωση της γραμμής!

Η επιστολή δόθηκε στην δημοσιότητα σήμερα, 13/7/05.

Σημειώνω ότι σήμερα ξεκίνησε δρομολόγια το Σαμοθράκη (συμπληρώνοντας την τριάδα) και ότι

η επιστολή απευθύνεται στον Πρωθυπουργό και όχι στον Υπ.ΕΝ!

Αξιότιμε κε Πρωθυπουργέ,

Γνωρίζοντας την ευαισθησία σας σε θέματα που άπτονται της καθημερινότητας του απλού πολίτη, οι ακρίτες κάτοικοι των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου απευθύνονται σ’ εσάς για την επίλυση του πιο ζωτικού προβλήματος που αντιμετωπίζουν, του προβλήματος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Για μας, τους νησιώτες ολόκληρου του Αιγαίου, η αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με σύγχρονα και ασφαλή πλοία, με εισιτήρια που δεν θα εξοντώνουν οικονομικά τους χρήστες αυτών των υπηρεσιών, με σταθερά δρομολόγια όλο το χρόνο, με τακτικές συνδέσεις τόσο με τον κορμό της ηπειρωτικής Ελλάδας, όσο και ενδοπεριφερειακά, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να συνεχίσουμε να ζούμε και να δημιουργούμε στον τόπο μας, για να αναπτυχθεί ο τουρισμός και οι ευαίσθητες τοπικές μας οικονομίες.

Ενώ λοιπόν είχαμε εναποθέσει τις ελπίδες μας στην απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, σε μια εποχή που υπάρχουν πλέον οι προϋποθέσεις για τη βελτίωση των συνδέσεων των νησιών, με πλοία νέας τεχνολογίας και με τις εξελίξεις που έχουν σημειωθεί στις μεταφορές διεθνώς, η προβληματική πραγματικότητα που εξακολουθούμε να βιώνουμε, δυστυχώς τις διαψεύδει με το χειρότερο τρόπο.

Παλαιά και αργά πλοία, χαμηλό επίπεδο υπηρεσιών, υψηλοί ναύλοι που επιβαρύνουν με τρόπο δυσβάσταχτο τους κατοίκους των νησιών μας, αλλά και αποτρέπουν τους επισκέπτες να τα επιλέξουν για τις διακοπές τους, σε τιμές που έχουν φθάσει το ύψος αεροπορικού εισιτηρίου, για να ταξιδέψει κανείς αξιοπρεπώς με καμπίνα, εφόσον ο χρόνος ταξιδιού (οκτώ-δώδεκα ώρες) με συμβατικό πλοίο για τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου την καθιστά όχι περιττή πολυτέλεια αλλά απαραίτητη ανάγκη.

Κύριε πρωθυπουργέ, αυτό που ζητάμε, είναι να λειτουργήσει και στην περίπτωση των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου ο υγιής ανταγωνισμός των ακτοπλοϊκών εταιριών προς όφελος του επιβατικού κοινού και των τοπικών κοινωνιών των νησιών. Αυτό που ζητάμε είναι να σταματήσει το μονοπώλιο των ναυτιλιακών εταιριών που επί χρόνια λυμαίνονται τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον επιβάτη.

Δικαιούμαστε κι εμείς τις υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, τα σύγχρονα πλοία και τις καλύτερες τιμές που απολαμβάνουν άλλα νησιά του Αιγαίου. Δικαιούμαστε σύγχρονες λιμενικές υποδομές, που να μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της σύγχρονης ακτοπλοΐας. Σημειώστε, ότι αυτή τη στιγμή, ο κεντρικός λιμένας της Χίου δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα δύο μεγάλα επιβατηγά πλοία, ούτε διαθέτει τις απαιτούμενες χερσαίες εγκαταστάσεις. Η Ν.Α. Χίου έχει εκπονήσει μελέτη για τη δημιουργία νέου κεντρικού λιμένα, με σύγχρονες θαλάσσιες και χερσαίες εγκαταστάσεις, προσβλέποντας στη χρηματοδότηση ενός έργου πνοής για τη Χίο.

Σας παρακαλούμε να επιληφθείτε του προβλήματός μας, εξετάζοντας μέτρα πολιτικής που θα ενθαρρύνουν την ανάπτυξη στην πράξη μιας ελεύθερης ακτοπλοϊκής αγοράς, με τη δραστηριοποίηση εταιριών με σύγχρονους και ασφαλείς στόλους, και με διαφορετική νοοτροπία, ως προς το πώς αντιλαμβάνονται τον πολίτη.

Με τιμή,

Ο ΝΟΜΑΡΧΗΣ ΧΙΟΥ

ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥΔΗΣ

http://www.chios.gr/na/13705akto.asp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...