Jump to content
Shipfriends

Τεχνικές και μηχανολογικές απορίες


Recommended Posts

Θα μπορούσε κάποιος να εξηγήσει με λίγα λόγια τι ακριβώς είναι ένας κινητήρας διπλού καυσίμου;

Θυμάμαι ότι υπάρχει topic με θέματα τεχνικής φύσεως αλλά δεν το έβρισκα με τίποτα!

Link to comment
Share on other sites

Φαντάζομαι εννοείς τους κινητήρες που καίνε πετρέλαιο/lng.. Με δύο λόγια αυτοί οι κινητήρες έχουν τη δυνατότητα να κάψουν είτε το ένα καύσιμο (IFO, MGO, κοκ) είτε το άλλο (LNG) αλλά και σε αρκετές περιπτώσεις ένα μίγμα και των 2 καυσίμων ταυτόχρονα(Πετρέλαιο με μίγμα 6-10% LNG) . Οι διαφορά με έναν απλό κινητήρα είναι κυρίως στις πρόσθετες βαλβίδες καυσίμου και στο ηλεκτρονικο σύστημα διαχείρισης. 

Η υιοθέτηση τους γίνεται κυρίως για περιβαλλοντικους και οικονομικούς λόγους και συναντώνται πιο συχνά σε πλοία μεταφοράς LNG ( μιας και το κουβαλάνε ήδη..) 

Link to comment
Share on other sites

Ναι ! Τα λεγόμενα boil off gas .... Δηλαδή καθώς δε γίνεται να κρατήσεις το 100% της ποσότητας του LNG που κουβαλάς σε υγρή μορφή (γιατί μέρος του εξατμίζεται) αυτό που εξατμίζεται το καίνε οι κινητήρες - με πολύ απλά λόγια....Ψαξτε για τις λεγόμενες DFDE/TFDE μηχανές 

https://www.marineinsight.com/main-engine/operational-advantages-of-tri-fuel-diesel-electric-propulsion-tfde-over-diesel-engine-propulsion/

Edited by giorgos_249
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
On 1/24/2020 at 4:15 PM, Nick the Greek said:

Δεν ξέρω πόσοι είστε ενήμεροι για το ότι από το τέλος του 2020, τα πλοία που προσεγγίζουν ευρωπαικά λιμάνια θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με ένα ακόμη πιστοποιητικό που λέγεται IHM ή Inventory Hazardous Materials. Με απλά λόγια πρόκειται για μια καταγραφή του τι επικίνδυνα/τοξικά υλικά υπάρχουν πάνω σε ένα πλοίο, ώστε κατά το δυνατόν να αποφεύγονται φαινόμενα όπως αυτό, επεκτείνεται βέβαια και σε θέματα που αφορύν και τα διαλυτήρια. Σε επίπεδο κανονισμών, ο συγκεκριμένος τομέας καλύπτεται από την Συνθήκη του Hong Kong σε επίπεδο ΙΜΟ(που δεν έχει ακόμα ενεργοποιηθεί) και από το Ship Recycling Regulation σε επίπεδο Ευρωπαικής Ένωσης που έχει ήδη εφαρμογή. Η συμμόρφωση στην οποία αναφέρομαι εδώ, έχει σχέση με τους Ευρωπαικούς κανονισμούς. Φυσικά εμείς τους γράφουμε εκεί που δεν πιάνει μελάνι, κατά τα άλλα είναι κακοί κι ανθέλληνες οι Ευρωπαίοι και μας κυνηγάνε άδικα.

 

Στους Ευρωπαικούς κανονισμούς λοιπόν, υπάρχει μια παράγραφος που λέει το ακόλουθο:

 

 

 

Προφανώς στέκομαι στην παράγραφο 2 γ) και αναρωτιέμαι αν αυτό σημαίνει ότι τα εγχώρια ακτοπλοικά με ελληνική σημαία που κάνουν εγχώριους πλόες(πχ. Εξπρές Πήγασος, Blue Star Naxos κλπ), δεν υποχρεούνται να έχουν τέτοιο πιστοποιητικό. Κι αν αυτό επίσης σημαίνει πως πλοία όπως το Αστερίων ΙΙ και το Olympic Champion που θα πλέουν και σε Ιταλικά χωρικά ύδατα, υποχρεούνται να έχουν κάτι τέτοιο. 

 

Αν κάποιος ξέρει μπετόν την απάντηση, διαφώτισον ημάς Δέσποτα!

Φιλε Nick για να σε διαφωτίσω οκά τα πλοία που κανουν εσωτερική ακτοπλοΐα υπάγονται στους κανονισμούς και πρεπει να έχουν πιστοποιητικά περι IHM.

Όσο αφορά την εξαίρεση 2(Γ) που αναρωτιέσαι , εκτός από το θα πρέπει να πλέουν καθόλη την διάρκεια της ζωης του στα υδατα της σημαιας κράτους μέλους , θα πρεπει να εχει κατασκευαστεί κιόλας στην ιδια χώρα . Για να δώσω ένα παράδειγμα για ένα πλοιο το οποίο μπορει να εξαιρεθεί ειναι το ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΙΑΘΟΣ η το ΑΡΤΕΜΙΣ, η το ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ,...

Για πλοία που παρότι κατα την έλευση τους στην Ελλάδα έχουν κανει major conversion works δεν ισχύει  και θα πρέπει να εφοδιαστούν . 
 

Εκείνο που δεν ξέρω είναι τι συμβαίνει όταν πλοία τα οποία εξαιρούνται από την παράγραφο 2(Γ) , έρθει η ώρα που θα πάνε για σκραπ.

17 minutes ago, Annivas said:

 

Όσο αφορά την εξαίρεση 2(Γ) που αναρωτιέσαι , εκτός από το θα πρέπει να πλέουν καθόλη την διάρκεια της ζωης του στα υδατα της σημαιας κράτους μέλους , θα πρεπει να εχει κατασκευαστεί κιόλας στην ιδια χώρα . Για να δώσω ένα παράδειγμα για ένα πλοιο το οποίο μπορει να εξαιρεθεί ειναι το ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΙΑΘΟΣ η το ΑΡΤΕΜΙΣ, η το ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ,...

Και το Blue Star Myconos σε αντίθεση βέβαια με το αδερφό του που έχει ταξιδέψει στην Ισπανία και υποχρεωτικά πρέπει να εφοδιαστεί με πιστοποιητικά  για IHM.

Παντως ακομη κι αυτά τα πλοία που εξαιρούνται , γνώμη μου είναι ότι θα πρέπει να εφοδιαστούν με τα σχετικά πιστοποιητικά , διότι σε περίπτωση ενδιαφέροντος για πώληση τους στο εξωτερικό θα είναι βασικό ζητούμενο από τους potential buyers.

 

Link to comment
Share on other sites

Στον παρακάτω σύνδεσμο είναι και η εγκύκλιος του ΥΝΑΝΠ , σύμφωνα με την οποία υιοθετείται και εφαρμόζεται στην Ελλάδα,ο  Κανονισμος (ΕΕ) 1257/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Νοεμβρίου 2013 για την ανακύκλωση πλοίων και η τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1013/2006 και της Οδηγίας 2009/16/ΕΚ

 

https://www.elinyae.gr/sites/default/files/2020-07/45983_2020.pdf

Η ΕΕ λόγω της πανδημίας η οποία δημιουργεί πολλά προβλήματα διεθνώς στην όλη διαδικασία, έχει δοθεί από τις αρχές Δεκεμβρίου μια παράταση για τον εφοδιασμό των πλοίων με IHM πιστοποιητικά αν κι εφόσον έχεις κάνει κάποιο verification με κάποιον service supplier , εάν έχεις κάποιο κοντράτο για το approval με κλάση... κάτι δηλαδή που να αποδεικνύει έμπρακτα ότι έχεις ξεκινήσει όλες τις διαδικασίες συμμόρφωσης.

Η Ελληνική Σημαία πάνω στο θέμα της παρατάσεως τηρεί σιγή ιχθύος κι επίσημα δεν έχει τοποθετηθεί.

Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστώ, κατατοπιστικότατος. Το ρεζουμέ είναι πως οι εξαιρέσεις είναι ελάχιστες κι ότι ακόμη κι αν δεν πρέπει απαραίτητα να το έχεις, πιθανόν να είναι πρός το συμφέρον σου να εφοδιαστείς με το πιστοποιητικό αυτό, έτσι κι αλλιώς.

Link to comment
Share on other sites

Aυτό ακριβώς . Ουσιαστική εξαίρεση αποτελούν τα κυβερνητικά πλοία και τα μικρά τουριστικά πλοιάρια. 

Όλα τα άλλα , ακόμη και να εμπίπτουν στην κατηγορία 2(γ) των εξαιρέσεων, μελλοντικά είτε σε περίπτωση πώλησης στο εξωτερικό, είτε σε περίπτωση ναύλωσης στο εξωτερικό ή πιθανότατα για να καταλήξει στις αφιλόξενες παραλίες των διαλυτηρίων θα πρέπει να έχουν εφοδιαστεί με πιστοποιητικά IHM.

Εκείνο πάντως που αναρωτιέμαι είναι για τα πλοία που είναι κατασχεμένα και θα πάνε κάποια στιγμή σύντομα για σκραπ. Πλοία δηλαδή τύπου ΘΕΟΦΙΛΟΣ, ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α, ΜΥΤΙΛΗΝΗ κλπ πως θα βρεθεί η φόρμουλα για να πάνε στο τόπο του μαρτυρίου χωρίς πιστοποιητικά ΙΗΜ. Εκτός αν υποχρεώσουν τον end byuer να βγάλει .

Πάντως η διαδικασία με τα ΙΗΜ δεν είναι απλή υπόθεση. Πέραν της μελέτης και των πιστοποιητικών για τα ΙΗΜ, θα πρέπει να τηρείται inventory list για κάθε πλοίο η οποία θα επικαιροποιείται ανάλογα με τις προμήθειες υλικών ανταλλακτικών που ενδέχεται να περιέχουν Hazardous materials , οι προμήθειες υλικών - ανταλλακτικών- χρωμάτων θα πρέπει να συνοδεύονται από φορμα Material Data Sheet ...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 3/31/2017 at 8:59 AM, Panagia Ekatontapiliani said:

Το Cruise Olbia είχε μπει στη δεξαμενή μαζί με ένα άλλο πλοίο. Μου φαίνεται μικρό διάστημα η διάρκεια του δεξαμενισμού του για 4 ημέρες για να αποκαταστήσει ένα πιθανό προβλήματα σε αξονικό σύστημα!! Και σκέπτομαι μήπως χρειαστεί να ξανά ανέβει για να αποκαταστήσει το πρόβλημα που το ταλαιπωρούσε σχεδόν 1 μήνα.

Cruise Olbia.jpg

Άσχετο, αλλά το πλοίο πίσω από το olbia μπήκε στη δεξαμενή έμφορτο? Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο.... 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
8 minutes ago, sarantatrio said:

,να βλέπαμε κάνα visor εν λειτουργία στο ελλάντα του 182..εε 2021. 

Με αφορμή αυτό,πως και δεν υπήρξε ποτέ η πρόβλεψη για τα  πλοία της Κρήτης (ειδικά τη περίοδο των νεοτευκτων) να έχουν τη δυνατότητα φόρτωσης και πλωρα?Είναι από τις γραμμές της Ελλάδας που ειναι καθαρά για τέτοιου είδους πλοια.Απο την άλλη ο μεγάλος χρόνος παραμονής στα λιμάνια μπορεί να μην απαιτούσε τέτοια ταχύτητα φόρτωσης εκφόρτωσης, αλλά θα διευκόλυνε πολύ τους οδηγούς. Απορία που έχω χρόνια..

Link to comment
Share on other sites

Μόνιμη απορία μου και μένα πολλά χρόνια. Μάλλον δεν υπάρχει η νοοτροπία για κάτι τέτοιο... Συν το μειονέκτημα ότι κάπως πρέπει να βγει ο κόσμος, που με την πλωρια πόρτα δεν το έχεις.

Link to comment
Share on other sites

Εκτος από όλα αυτά, είναι και πιο δύσκολο να δεσει με την πλωρη το πλοιο θέλει ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια.Αν κάτσει η στραβή στην πλώρη (βολβός κλπ) θα είναι πολύ μεγαλύτερη η ζημιά από ότι ένα ακουμπημα της πρύμης.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Καλησπέρα παιδιά. Έχω ένα σκάφος με καμπίνα και μου αρέσει να πηγαίνω συχνά εκδρομές με φίλους. Την τελευταία εβδομάδα παρατήρησα μια έντονη μυρωδιά και τελικά βρήκα μούχλα σε κάποια σημεία του σκάφους. Χρησιμοποίησα κάποια καθαριστικά αλλά δεν έφυγε. Ένας φίλος από το εξωτερικό με το ίδιο πρόβλημα μου πρότεινε να χρησιμοποιήσω γεννήτρια όζοντος. Μου είπε ότι είναι αρκετά γνωστό εκεί και το χρησιμοποιούν πολύ. Βρήκα και στην Ελλάδα μετά από ψάξιμο και λέω να το πάρω. Τι γνώμη έχετε;

Link to comment
Share on other sites

Μου ακούγεται καπως σαν το εξυπνο λάστιχο.. Αρχικα πρεπει να βρεις τι το δημιουργεί.. Μηπως μπαινει νερο στη καμπίνα απο κάπου (κανα φινιστρινι, πορτα, τρυπα?).. Πρωτα λυσε το πρόβλημα.. Η μουχλα θελει χλωρίνη (καθαρή, συμπυκνωμένη.. οχι καθαριστικό με χλωρίνη η χλωρίνη σε διάλυμα 1% κλπ) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...