Jump to content
Shipfriends

Τεχνικές και μηχανολογικές απορίες


Recommended Posts

Θα μπορούσε κάποιος να εξηγήσει με λίγα λόγια τι ακριβώς είναι ένας κινητήρας διπλού καυσίμου;

Θυμάμαι ότι υπάρχει topic με θέματα τεχνικής φύσεως αλλά δεν το έβρισκα με τίποτα!

Link to comment
Share on other sites

Φαντάζομαι εννοείς τους κινητήρες που καίνε πετρέλαιο/lng.. Με δύο λόγια αυτοί οι κινητήρες έχουν τη δυνατότητα να κάψουν είτε το ένα καύσιμο (IFO, MGO, κοκ) είτε το άλλο (LNG) αλλά και σε αρκετές περιπτώσεις ένα μίγμα και των 2 καυσίμων ταυτόχρονα(Πετρέλαιο με μίγμα 6-10% LNG) . Οι διαφορά με έναν απλό κινητήρα είναι κυρίως στις πρόσθετες βαλβίδες καυσίμου και στο ηλεκτρονικο σύστημα διαχείρισης. 

Η υιοθέτηση τους γίνεται κυρίως για περιβαλλοντικους και οικονομικούς λόγους και συναντώνται πιο συχνά σε πλοία μεταφοράς LNG ( μιας και το κουβαλάνε ήδη..) 

Link to comment
Share on other sites

Ναι ! Τα λεγόμενα boil off gas .... Δηλαδή καθώς δε γίνεται να κρατήσεις το 100% της ποσότητας του LNG που κουβαλάς σε υγρή μορφή (γιατί μέρος του εξατμίζεται) αυτό που εξατμίζεται το καίνε οι κινητήρες - με πολύ απλά λόγια....Ψαξτε για τις λεγόμενες DFDE/TFDE μηχανές 

https://www.marineinsight.com/main-engine/operational-advantages-of-tri-fuel-diesel-electric-propulsion-tfde-over-diesel-engine-propulsion/

Edited by giorgos_249
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
On 1/24/2020 at 4:15 PM, Nick the Greek said:

Δεν ξέρω πόσοι είστε ενήμεροι για το ότι από το τέλος του 2020, τα πλοία που προσεγγίζουν ευρωπαικά λιμάνια θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με ένα ακόμη πιστοποιητικό που λέγεται IHM ή Inventory Hazardous Materials. Με απλά λόγια πρόκειται για μια καταγραφή του τι επικίνδυνα/τοξικά υλικά υπάρχουν πάνω σε ένα πλοίο, ώστε κατά το δυνατόν να αποφεύγονται φαινόμενα όπως αυτό, επεκτείνεται βέβαια και σε θέματα που αφορύν και τα διαλυτήρια. Σε επίπεδο κανονισμών, ο συγκεκριμένος τομέας καλύπτεται από την Συνθήκη του Hong Kong σε επίπεδο ΙΜΟ(που δεν έχει ακόμα ενεργοποιηθεί) και από το Ship Recycling Regulation σε επίπεδο Ευρωπαικής Ένωσης που έχει ήδη εφαρμογή. Η συμμόρφωση στην οποία αναφέρομαι εδώ, έχει σχέση με τους Ευρωπαικούς κανονισμούς. Φυσικά εμείς τους γράφουμε εκεί που δεν πιάνει μελάνι, κατά τα άλλα είναι κακοί κι ανθέλληνες οι Ευρωπαίοι και μας κυνηγάνε άδικα.

 

Στους Ευρωπαικούς κανονισμούς λοιπόν, υπάρχει μια παράγραφος που λέει το ακόλουθο:

 

 

 

Προφανώς στέκομαι στην παράγραφο 2 γ) και αναρωτιέμαι αν αυτό σημαίνει ότι τα εγχώρια ακτοπλοικά με ελληνική σημαία που κάνουν εγχώριους πλόες(πχ. Εξπρές Πήγασος, Blue Star Naxos κλπ), δεν υποχρεούνται να έχουν τέτοιο πιστοποιητικό. Κι αν αυτό επίσης σημαίνει πως πλοία όπως το Αστερίων ΙΙ και το Olympic Champion που θα πλέουν και σε Ιταλικά χωρικά ύδατα, υποχρεούνται να έχουν κάτι τέτοιο. 

 

Αν κάποιος ξέρει μπετόν την απάντηση, διαφώτισον ημάς Δέσποτα!

Φιλε Nick για να σε διαφωτίσω οκά τα πλοία που κανουν εσωτερική ακτοπλοΐα υπάγονται στους κανονισμούς και πρεπει να έχουν πιστοποιητικά περι IHM.

Όσο αφορά την εξαίρεση 2(Γ) που αναρωτιέσαι , εκτός από το θα πρέπει να πλέουν καθόλη την διάρκεια της ζωης του στα υδατα της σημαιας κράτους μέλους , θα πρεπει να εχει κατασκευαστεί κιόλας στην ιδια χώρα . Για να δώσω ένα παράδειγμα για ένα πλοιο το οποίο μπορει να εξαιρεθεί ειναι το ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΙΑΘΟΣ η το ΑΡΤΕΜΙΣ, η το ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ,...

Για πλοία που παρότι κατα την έλευση τους στην Ελλάδα έχουν κανει major conversion works δεν ισχύει  και θα πρέπει να εφοδιαστούν . 
 

Εκείνο που δεν ξέρω είναι τι συμβαίνει όταν πλοία τα οποία εξαιρούνται από την παράγραφο 2(Γ) , έρθει η ώρα που θα πάνε για σκραπ.

17 minutes ago, Annivas said:

 

Όσο αφορά την εξαίρεση 2(Γ) που αναρωτιέσαι , εκτός από το θα πρέπει να πλέουν καθόλη την διάρκεια της ζωης του στα υδατα της σημαιας κράτους μέλους , θα πρεπει να εχει κατασκευαστεί κιόλας στην ιδια χώρα . Για να δώσω ένα παράδειγμα για ένα πλοιο το οποίο μπορει να εξαιρεθεί ειναι το ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΙΑΘΟΣ η το ΑΡΤΕΜΙΣ, η το ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ,...

Και το Blue Star Myconos σε αντίθεση βέβαια με το αδερφό του που έχει ταξιδέψει στην Ισπανία και υποχρεωτικά πρέπει να εφοδιαστεί με πιστοποιητικά  για IHM.

Παντως ακομη κι αυτά τα πλοία που εξαιρούνται , γνώμη μου είναι ότι θα πρέπει να εφοδιαστούν με τα σχετικά πιστοποιητικά , διότι σε περίπτωση ενδιαφέροντος για πώληση τους στο εξωτερικό θα είναι βασικό ζητούμενο από τους potential buyers.

 

Link to comment
Share on other sites

Στον παρακάτω σύνδεσμο είναι και η εγκύκλιος του ΥΝΑΝΠ , σύμφωνα με την οποία υιοθετείται και εφαρμόζεται στην Ελλάδα,ο  Κανονισμος (ΕΕ) 1257/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Νοεμβρίου 2013 για την ανακύκλωση πλοίων και η τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1013/2006 και της Οδηγίας 2009/16/ΕΚ

 

https://www.elinyae.gr/sites/default/files/2020-07/45983_2020.pdf

Η ΕΕ λόγω της πανδημίας η οποία δημιουργεί πολλά προβλήματα διεθνώς στην όλη διαδικασία, έχει δοθεί από τις αρχές Δεκεμβρίου μια παράταση για τον εφοδιασμό των πλοίων με IHM πιστοποιητικά αν κι εφόσον έχεις κάνει κάποιο verification με κάποιον service supplier , εάν έχεις κάποιο κοντράτο για το approval με κλάση... κάτι δηλαδή που να αποδεικνύει έμπρακτα ότι έχεις ξεκινήσει όλες τις διαδικασίες συμμόρφωσης.

Η Ελληνική Σημαία πάνω στο θέμα της παρατάσεως τηρεί σιγή ιχθύος κι επίσημα δεν έχει τοποθετηθεί.

Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστώ, κατατοπιστικότατος. Το ρεζουμέ είναι πως οι εξαιρέσεις είναι ελάχιστες κι ότι ακόμη κι αν δεν πρέπει απαραίτητα να το έχεις, πιθανόν να είναι πρός το συμφέρον σου να εφοδιαστείς με το πιστοποιητικό αυτό, έτσι κι αλλιώς.

Link to comment
Share on other sites

Aυτό ακριβώς . Ουσιαστική εξαίρεση αποτελούν τα κυβερνητικά πλοία και τα μικρά τουριστικά πλοιάρια. 

Όλα τα άλλα , ακόμη και να εμπίπτουν στην κατηγορία 2(γ) των εξαιρέσεων, μελλοντικά είτε σε περίπτωση πώλησης στο εξωτερικό, είτε σε περίπτωση ναύλωσης στο εξωτερικό ή πιθανότατα για να καταλήξει στις αφιλόξενες παραλίες των διαλυτηρίων θα πρέπει να έχουν εφοδιαστεί με πιστοποιητικά IHM.

Εκείνο πάντως που αναρωτιέμαι είναι για τα πλοία που είναι κατασχεμένα και θα πάνε κάποια στιγμή σύντομα για σκραπ. Πλοία δηλαδή τύπου ΘΕΟΦΙΛΟΣ, ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α, ΜΥΤΙΛΗΝΗ κλπ πως θα βρεθεί η φόρμουλα για να πάνε στο τόπο του μαρτυρίου χωρίς πιστοποιητικά ΙΗΜ. Εκτός αν υποχρεώσουν τον end byuer να βγάλει .

Πάντως η διαδικασία με τα ΙΗΜ δεν είναι απλή υπόθεση. Πέραν της μελέτης και των πιστοποιητικών για τα ΙΗΜ, θα πρέπει να τηρείται inventory list για κάθε πλοίο η οποία θα επικαιροποιείται ανάλογα με τις προμήθειες υλικών ανταλλακτικών που ενδέχεται να περιέχουν Hazardous materials , οι προμήθειες υλικών - ανταλλακτικών- χρωμάτων θα πρέπει να συνοδεύονται από φορμα Material Data Sheet ...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 3/31/2017 at 8:59 AM, Panagia Ekatontapiliani said:

Το Cruise Olbia είχε μπει στη δεξαμενή μαζί με ένα άλλο πλοίο. Μου φαίνεται μικρό διάστημα η διάρκεια του δεξαμενισμού του για 4 ημέρες για να αποκαταστήσει ένα πιθανό προβλήματα σε αξονικό σύστημα!! Και σκέπτομαι μήπως χρειαστεί να ξανά ανέβει για να αποκαταστήσει το πρόβλημα που το ταλαιπωρούσε σχεδόν 1 μήνα.

Cruise Olbia.jpg

Άσχετο, αλλά το πλοίο πίσω από το olbia μπήκε στη δεξαμενή έμφορτο? Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο.... 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
8 minutes ago, sarantatrio said:

,να βλέπαμε κάνα visor εν λειτουργία στο ελλάντα του 182..εε 2021. 

Με αφορμή αυτό,πως και δεν υπήρξε ποτέ η πρόβλεψη για τα  πλοία της Κρήτης (ειδικά τη περίοδο των νεοτευκτων) να έχουν τη δυνατότητα φόρτωσης και πλωρα?Είναι από τις γραμμές της Ελλάδας που ειναι καθαρά για τέτοιου είδους πλοια.Απο την άλλη ο μεγάλος χρόνος παραμονής στα λιμάνια μπορεί να μην απαιτούσε τέτοια ταχύτητα φόρτωσης εκφόρτωσης, αλλά θα διευκόλυνε πολύ τους οδηγούς. Απορία που έχω χρόνια..

Link to comment
Share on other sites

Μόνιμη απορία μου και μένα πολλά χρόνια. Μάλλον δεν υπάρχει η νοοτροπία για κάτι τέτοιο... Συν το μειονέκτημα ότι κάπως πρέπει να βγει ο κόσμος, που με την πλωρια πόρτα δεν το έχεις.

Link to comment
Share on other sites

Εκτος από όλα αυτά, είναι και πιο δύσκολο να δεσει με την πλωρη το πλοιο θέλει ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια.Αν κάτσει η στραβή στην πλώρη (βολβός κλπ) θα είναι πολύ μεγαλύτερη η ζημιά από ότι ένα ακουμπημα της πρύμης.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Καλησπέρα παιδιά. Έχω ένα σκάφος με καμπίνα και μου αρέσει να πηγαίνω συχνά εκδρομές με φίλους. Την τελευταία εβδομάδα παρατήρησα μια έντονη μυρωδιά και τελικά βρήκα μούχλα σε κάποια σημεία του σκάφους. Χρησιμοποίησα κάποια καθαριστικά αλλά δεν έφυγε. Ένας φίλος από το εξωτερικό με το ίδιο πρόβλημα μου πρότεινε να χρησιμοποιήσω γεννήτρια όζοντος. Μου είπε ότι είναι αρκετά γνωστό εκεί και το χρησιμοποιούν πολύ. Βρήκα και στην Ελλάδα μετά από ψάξιμο και λέω να το πάρω. Τι γνώμη έχετε;

Link to comment
Share on other sites

Μου ακούγεται καπως σαν το εξυπνο λάστιχο.. Αρχικα πρεπει να βρεις τι το δημιουργεί.. Μηπως μπαινει νερο στη καμπίνα απο κάπου (κανα φινιστρινι, πορτα, τρυπα?).. Πρωτα λυσε το πρόβλημα.. Η μουχλα θελει χλωρίνη (καθαρή, συμπυκνωμένη.. οχι καθαριστικό με χλωρίνη η χλωρίνη σε διάλυμα 1% κλπ) 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
1 hour ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Μετά το Copenhagen, θα τοποθετηθεί και στο Berlin σύστημα της Norsepower με το ροτορα στο κατάστρωμα..

 

Άκουγα την περασμένη εβδομάδα για το συγκεκριμένο σύστημα πως δίνει θεωρητικά μια οικονομία περί του 10%. Πλήν όμως υποτίθεται πως και αυτή η οικονομία έρχεται μόνο σε συγκεκριμένες συνθήκες και γωνίες που απορροφά το σύστημα τον άνεμο. Με λίγα λόγια δίνει μεν πράγματα αλλά δεν έχει την απαιτούμενη ευρύτητα εφαρμογής ώστε να θεωρηθεί μια πιο ευρέως χρησιμοποιήσιμη λύση. Δεν ξέρω αν έχει κανείς περισσότερη γνώση επί του θέματος.

 

Link to comment
Share on other sites

Άρα για να δουλέψει πρέπει να ακουλουθείς συγκεκριμένες πορείες ανάλογα με τον άνεμο.Και λόγω αυτού αυξάνεται και ο χρόνος ταξιδιού.

Link to comment
Share on other sites

Δε νομιζω οτι ειναι ακριβως ετσι. Μην σας κανω τον προφεσορα, ουτε που ξερω πως δουλευει, αλλα ετσι δε μου φαινεται λογικο. Αλλα αν κανεις οικονομια 10% και κανεις και ενα deviation 10% για να δουλεψει τοτε ποιο το νοημα.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 5 months later...
22 hours ago, proud_ionian said:

Τι εχουμε δει αληθεια απο καινοτομια οσον αφορα την προωση και την αναγκη των πλοιων για ηλεκτρικη ενεργεια; Σκορπια φωτοβολταικα πανελ σε 2-3 της blue star, ενα πυροτεχνημα της Levante για το Φιορο και τα οικολογικα υφαλοχρωματα. Κοινως καραγκιοζηλικια.

 

13 hours ago, Annivas said:

Τα Σκορπια φωτοβολταικα πανελ σε 2-3 της blue star, ενα πυροτεχνημα της Levante για το Φιορο και τα οικολογικα υφαλοχρωματα είναι ελάχιστα και μικρά βήματα στα πλαίσια των δυνατοτήτων του καθενός. Τώρα χαρακτηρισμοί όπως καραγκιοζιλίκια όχι μόνο δεν χωράνε στην συζήτηση αλλά δεν νομίζω ότι εξυπηρετούν και σε κάτι πέρα από τον μηδενισμό και την απαξίωση των πάντων όλων.

 

Φωτοβολταικά panels, υφαλοχρώματα, κάτι fins, κάτι mewis ducts και άλλα που κυκλοφορούν, στην εποχή μας εμπίπτουν κάτω από την ομπρέλα των ESD. Αυτό σημαίνει Energy Saving Devices, ελληνιστί μηχανισμοί εξοικονόμησης ενέργειας. Μπορώ να καταλάβω γιατί τα θεωρεί ασήμαντα ο Proud, κι εγώ έτσι τα θεωρούσα κάποτε και μέχρι να τα δώ στην πράξη. Δεν είναι όμως καθόλου ασήμαντα και θα προσπαθήσω να το καταδείξω με ένα παράδειγμα. 

 

Έστω πως έχουμε ένα φέρρυ που καταναλώνει 3 τόνους καύσιμο την ώρα μαζί με τις ηλεκτρομηχανές. Το φέρρυ αυτό έχει διαθέσιμο χώρο στο εξωτερικό ντέκ για να εγκαταστήσει έναν αριθμό ηλιακών panels(βάλτε στη θέση των panels όποιο μηχανισμό θέλετε) που κοστίζουν 30 χιλιάδες δολλάρια μαζί με την εγκατάσταση. Αν αυτά τώρα του μειώνουν την κατανάλωση κατά 0.1 τόνο την ώρα και αυτό το πλοίο δουλεύει 16 ώρες το 24ωρο(πχ. Blue Star Delos), κάντε τον μαθηματικό υπολογισμό: 0.1 x 16 ώρες = 1.6 τόνους όφελος κάθε μέρα. Αν το πλοίο αυτό μέσα σε 1 χρόνο έχει 300 πλεύσιμες ημέρες, μιλάμε για εξοικονόμηση 480 τόνων καυσίμου το χρόνο. Αν θεωρήσουμε μια μέση τιμή καυσίμου στα 700 δολλάρια/τόνο, μέσα σε μία χρονιά εξοικονομούνται 336 χιλιάδες δολλάρια(ακούγομαι λίγο Βέγγος στο "Θα σε κάνω Βασίλισσα":D). Σε ετήσια βάση φυσικά αφαιρείς τη συντήρησή τους και την ετήσια απόσβεση της επένδυσης αλλά είναι προφανές πως το πρόσημο είναι ξεκάθαρα θετικό. Για να μην μπώ σε μελλοντολογία και βάλω στην εξίσωση πόσους τόνους CO2 θα γλιτώνει η εταιρεία από το EU ETS. O Grimaldi είναι πρωτοπόρος σε κάτι τέτοια, νομίζω γίνεται εύκολα κατανοητό το γιατί.

 

Υπάρχει φυσικά και το επίπεδο του περιβάλλοντος και όχι μόνο τα οικονομικά των εταιρειών αλλά αυτά όπως έχουν διαμοφωθεί οι κανονισμοί είναι αλληλένδετα. Το ρεζουμέ είναι πως εμείς μπορεί να τα βλέπουμε όλα αυτά ως ασπιρίνες -ίσως και στη μεγάλη εικόνα να είναι- αλλά έχουν κάτι να προσφέρουν. Πολλά μαζί από αυτά συνδυαζόμενα, προσφέρουν ακόμη περισσότερα.

Link to comment
Share on other sites

Επίσης να προσθέσουμε ότι οι περισσότεροι από αυτούς τους μηχανισμούς, μπορούν να παρέχουν και την ενέργεια που χρειάζεται ένα φέρρυ και κατά την παραμονή του στο λιμάνι, τις υπόλοιπες 8 ώρες του παραδείγματος σου Nick. Ακόμα μικρότερη συνεισφορά αλλα αθροιστικά μέσα στο χρόνο είναι κάτι. Και ενδεχομένως να μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν εχει καθόλου εκπομπές κατα της παραμονή στο λιμάνι και δεν επιβαρύνει την ατμόσφαιρα για τους κατοίκους, ωραίο εμπορικό κομμάτι για διαφήμιση.

 

On 12/8/2022 at 10:37 AM, Annivas said:

Το LNG είναι η επόμενη ημέρα στα καύσιμα?? Αν ναι σε ευχαριστώ για την πληροφορία , γιατί είχα μείνει πίσω και νόμιζα ότι ήταν μια εξεταζόμενη επιλογή ανάμεσα σε πολλές άλλες όπως υδρογόνο ,μεθάνιο, αμμωνία... κ.ο.κ. 

Το LNG θεωρείται ένα μεταβατικό καύσιμο λόγω τού ότι η καύση του δημιουργεί λιγότερο CO2 και περιέχει (σχεδόν) μηδενικά επίπεδα θείου. Δεν είναι πράσσινο καύσιμο. Το σκεπτικό ήταν να χρησιμοποιηθεί αυτό μέχρι να οριμάσουν άλλες τεχνολογίες όπως π.χ. μπαταρίες, αμμωνία κτλ. 

Κατα την άποψη μου υπάρχουν και άλλα προβλήματα, όπως ας πούμε το νομικό πλαίσιο που διέπει το λιμάνι και τις εγκαταστάσεις του. Αν ένας επιχειρηματίας επενδύσει σε ένα ηλεκτρικό φερρυ, ποιός χρεώνεται για τον φορτιστή (και είναι μεγάλο το μέγεθος τόσο το φυσικό όσο και το οικονομικό, δεν είναι μια αμελητέα ποσότητα) που πρέπει να εγκατασταθεί στο λιμάνι; Ο πλοιοκτήτης ή ο Οργανισμός του εκάστοτε λιμένα; Είτε πληρώσει ο ένς ή ο άλλος βέβαια δημιουργούνται αρκετά πρακτικά προβλήματα, τα οποία αν υπάρχει οργάνωση και θέληση λύνονται, υπάρχει όμως;

Link to comment
Share on other sites

Οι παροχές είναι ευθύνη του εκάστοτε λιμένα γιατί η εγκατάσταση καλωδίων και συστημάτων παροχής γίνεται επί του χώρου που εκμεταλλεύεται ο εκάστοτε Οργανισμός και φυσικά του ανήκει. 

Πριν λίγους μήνες ξεκίνησε δειλά δειλά μια αρχική μελέτη με την συμμετοχή επιστημόνων από το Πολυτεχνείο για την ηλεκτροδότηση των πλοίων στο κεντρικό λιμένα.  Έστω και καθυστερημένα είναι προς την σωστή κατεύθυνση αυτή η εξέλιξη γιατί ο κεντρικός λιμένας βρίσκεται εντός του αστικού ιστού. 

Το ίδιο συμβαίνει και με την ναυπηγοεπισκευή η οποία βρίσκεται εντός και πλησίον αστικού ιστού χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη όμως πότε θα είναι δυνατή η ηλεκτροδότηση των πλοίων. Το παράλογο της όλης υπόθεσης είναι ότι εκεί είναι μια πολύ πιο εύκολη διαδικασία καθώς υπήρχαν οι υποδομές για την ηλεκτροδότηση αλλά ποτέ δεν αποκαταστάθηκαν οι κλοπές καλωδίων που έγιναν και ο υφιστάμενος εξοπλισμός.

10 hours ago, Nick the Greek said:

 Αν δούμε τις τελευταίες δεκαετίες, ποιοί θεωρήθηκαν οραματιστές? Ο Λιβανός, ο Παναγόπουλος, ο Σφηνιάς, ίσως και λίγο ο Στρίντζης. Η κοινή συνισταμένη όλων αυτών είναι πως είτε είχαν πολλά δικά τους χρήματα, είτε είχαν εύκολη πρόσβαση σε χρηματοδότηση.

Μην ξεχνάς τον καπτα Μάκη ο οποίος μας βλέπει από εκεί ψηλά και θα μας αφορίσει 😅.

Από τα μέσα των 80s και έπειτα  εκμεταλλεύτηκε την εποχή ΠΑΣΟΚ 😄 και τις προσβάσεις του στον ίδιο τον Ανδρέα καταφέρνοντας έτσι να ενταχθούν το ΜΙΛΕΝΑ & το ΝΤΑΛΙΑΝΑ στον αναπτυξιακό νόμο 1262/82 και να επιδοτηθούν σχεδόν εξ'ολοκλήρου. 

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Annivas said:

Έστω και καθυστερημένα είναι προς την σωστή κατεύθυνση αυτή η εξέλιξη γιατί ο κεντρικός λιμένας βρίσκεται εντός του αστικού ιστού. 

Μην ξεχνάμε βέβαια πως αυτό είναι ευρωπαϊκή οδηγία, ότι μεχρι το 2030 όσα πλοία ελλιμενίζονται στα λιμάνια της δεν θα πρέπει να εκπέμπουν ρύπους.

Για τις ναυπηγοεπισκευαστικές δεν γνωρίζω τι λέει η νομοθεσία.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...