Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Εδω θα συνηγορησω υπερ των Καλαβρεζων συναδελφων:P. Τα κεφαλαια της Μαφιας μπορει να βοηθησαν ωστε να φτιαχτει και να εξοπλιστει το λιμανι σε χρονο ρεκορ ισως, αλλα απο κει και περα το λιμανι λειτουργει και λειτουργει παρα πολυ καλα, οντας πολυ σημαντικο hub για κοντεινερ, με πολυ καλο service στις γραμμες που το προτιμουν.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Δυο πλοια μονο διακρινονται

Και τι πλοία, ακίνητα!

Δεν υπάρχει container ούτε για δείγμα, αυτό σημαίνει ότι δεν περιμένουμε κανένα containership πια; Αφού οι απεργίες του ΟΛΠ δεν έχουν λήξει, δεν θα έπρεπε να εξακολουθεί να υπάρχει καποια ισχνή έστω κίνηση;

Link to comment
Share on other sites

Είναι η φωτογραφία σίγουρα χτεσινή ? Είναι απίθανο να μην υπάρχει ουτε ένα εμπορευματοκιβώτιο, ουτε ένα αυτοκίνητο, παντελής έλλειψη τροχοφόρου ! Λες και έχει σταματήσει ο χρόνος! Πραγματικά μου κάνει μεγάλη εντύπωση!!

Link to comment
Share on other sites

Ναι η φωτογραφια ειναι απο χτες το μεσημερι.Κατα τις 14.30 περιπου.

Γενικα δεν φαινοταν οτι το συγκεκριμενο μερος λειτουργει.Ουτε καποια καποιο πλοιο εκει κοντα που να φανερωνει οτι παει κατα τον Αστακο

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
αβανταρεται το ιδιωτικο πλατυγιαλι, κλπ)
γενικως υπαρχει κινητικοτητα με το πλατυγιαλι. το λιμανι το διαχειριζονται οι πιστωτες της ΑΕΓΕΚ. προσπαθουν να ερθουν σε συνενοηση με ιδιωτες που εχουν παραλιες ιδιοκτησιες στον κολπο του πλατυγυαλιου, ωστε να μπορουν να διαπραγματευθουν απο καλυτερη θεση με πιθανο ξενο επενδυτη.

ταπεινη μου γνωμη ειναι οτι οσο δε γινεται δρομος της προκοπης, το λιμανι προκοπη δε θα δει

Link to comment
Share on other sites

Υποτίθεται ότι θα γίνει το έργο της λεγόμενης παρα-ιόνιας οδού... Ο δρόμος παλιός επαρχιακός, με τα γνωστά παράπονα κι από το δήμο Αιτωλικού για τα βαρέα οχήματα που 'βυθίζουν' τα γεφύρια.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
γενικως υπαρχει κινητικοτητα με το πλατυγιαλι.

σε σημερινη ανακοινωση της ΓΓ Ενημερωσης , αναφερεται οτι το Καταρ θα επενδυσει στο Πλατυγιαλι

Αθήνα, 7 Μαρτίου 2010

Ο Υπουργός Επικρατείας, Χάρης Παμπούκης, είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης του Κατάρ και Υπουργό Ενέργειας, Abdullah bin Hamad Al Attiyah, για την υλοποίηση σημαντικής επένδυσης στην ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Αστακού, σε συνέχεια της επίσκεψης στο Κατάρ του Έλληνα Υφυπουργού Εξωτερικών, Σπύρου Κουβέλη.

Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας, συμφωνήθηκε η αμοιβαία στήριξη των δύο Κυβερνήσεων ενόψει της έναρξης διαδικασίας αδειοδότησης του έργου, υπό την επίβλεψη της αρμοδίας Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνας Μπιρμπίλη.

Διευκρινίστηκε ακόμη, ότι θα υπάρξει σύντομα ανταλλαγή επισκέψεων σε υψηλό πολιτικό επίπεδο.

Η επένδυση αφορά στην εγκατάσταση τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς και μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο, με την παράλληλη εφαρμογή πρωτοποριακής τεχνολογίας για την συλλογή και αξιοποίηση των αερίων καύσης για την παραγωγή βιομάζας.

Όταν υλοποιηθεί η επένδυση, θα είναι ιδιαίτερα σημαντική στην κατεύθυνση της εξασφάλισης της ενεργειακής επάρκειας της χώρας μέσω της δημιουργίας ενός σημαντικού ενεργειακού κόμβου στην ελληνική επικράτεια, με την παράλληλη προώθηση νέας, «πράσινης» τεχνολογίας.

Τέλος, διαπιστώθηκε ότι μια τέτοια συνεργασία είναι αμοιβαία επωφελής, καθώς για την Ελλάδα προκύπτει σημαντικό οικονομικό, αναπτυξιακό και ενεργειακό όφελος, ενώ το Κατάρ, ως εξαιρετικά σημαντικός παραγωγός υγροποιημένου φυσικού αερίου παγκοσμίως, εξασφαλίζει ένα σημαντικό σημείο εισόδου σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Link to comment
Share on other sites

Η επένδυση αφορά στην εγκατάσταση τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς και μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο
Υποψιάζομαι ότι αυτή η επένδυση δεν θα χαροποιήσει ιδιαίτερα τους κατοίκους της περιοχής...εκτός και εάν δοθούν ισχυρά αντισταθμιστικά οφέλη στην περιοχή.
Link to comment
Share on other sites

παλιοτερα στις αρχες των 90s μια ελβετικη εταιρεια ηθελε να κανει πετροχημικο εργοστασιο
Υποψιάζομαι ότι αυτή η επένδυση δεν θα χαροποιήσει ιδιαίτερα τους κατοίκους της περιοχής
Νηρεα οταν γυρω στο 1990 (νομιζω επι επιτιμου) υπηρχε σοβαρο ενδεχομενο να γινει πετροχημικο εργοστασιο στην περιοχη, ειχαν ξεσηκωθει οι παντες. οι αιτωολοακαρνανες, οι κεφαλονιτες, οι θιακοι, οι λευκαδιτες και οι κεφαλονιτες και επιχειρημα ολων ηταν οι επιπτωσεις σε περιπτωση ενος μεγαλου ατυχηματος (τυπου Σεβεζο ή Μομπαλ).

σημερα βεβαια, 20 χρονια μετα, με τη χωρα σε υφεση και την ανεργια να ανεβαινει, αλλα και με το waffen πασοκ που πρωταγωνιστουσε τοτε στις αντιδρασεις ξεδοντιασμενο, δεν ξερω κατα ποσο θα ειναι αναλογου εντασεως οι αντιδρασεις.

πιστευω παντως οτι αντι να δοθει η μαχη στο να μη γινει η επενυση, πρεπει οι ενεργειες να εστιασθουν στην αποτροπη ενος ατυχηματος, αλλα και της θαλασσιας μολυνσης. αν δειτε το χαρτη, ενα νεφος αεριων ή μια πετρελαιοκηλιδα στο πλατυγυαλι, θεωρητικα μπορει να απειλησει 7 νομους (με πολυ μεγαλη ακτογραμμη) και 7 νησια (λευκαδα, μεγανησι, καλαμος, καστος. κεφαλονια, ιθακη και ζακυνθος) ολα τουριστικους προορισμους.

σε καμια περιπτωση παντως δεν πρεπει να ματαιωθει τετοια επενδυση

Link to comment
Share on other sites

Και λογικά αυτή η επένδυση δεν θα πρέπει να είναι άσχετη με την προσπάθεια των Ομίλων Βαρδινογιάννη και Μυτιληναίου να σπάσουν το μονοπώλιο της ΔΕΠΑ στην εισαγωγή αερίου.

Link to comment
Share on other sites

μια πετρελαιοκηλιδα στο πλατυγυαλι,

Πετρελαιοκηλιδα δύσκολο να γίνει αφου απο οτι φαινεται το project αφορα εγκαταστασεις φυσικου αερίου. Αρα μονο από τα διερχόμενα πλοία τα οποία όμως δεν πρέπει να είναι και πολλα΄σε αριθμο

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Υπογράφτηκε χθες το "μνημόνιο στρατηγικής συνεργασίας" με τους Άραβες για το Πλατυγιάλι. Όμως όπως αναφέρεται στο άρθρο δεν είναι σίγουρο ότι θα γίνει ο σταθμός στο Πλατυγιάλι, καθώς είναι υποψήφια και η περιοχή της Καβάλας.

Link to comment
Share on other sites

Μετά την πώληση της τελευταίας ελληνικής λιπασματοβιομηχανίας (Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων) στον Λ. Λαυρεντιάδη, άνοιξε ο ασκός του αιόλου. Η βιομηχανία διαθέτει ιδιόκτητο λιμάνι σε πολύ κοντινή απόσταση απο τον νέο εμπορικό λιμένα, επίσης υπάρχει αχρησιμοποίητη έκταση της βιομηχανίας και γενικά οι φήμες οργιάζουν οτι τελικά δεν θα γίνει ο σταθμός στο Πλατυγιάλι αλλά στην Καβάλα. Τουλαχιστόν αυτό επιθυμεί η κυβέρνηση αλλά αντιδρά η τοπική κοινωνία.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Τραβάει χρόνια αυτή η κολόνια δυστυχώς. Από τους Κινέζους πήγαμε στους Άραβες.

Πηγή: ΞΗΡΟΜΕΡΟNEWS

Η ΚΥΑ προβλέπει σύνδεση της μονάδας του Αστακού με το Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης του Αχελώου και δυναμικότητα παροχής 400 Μεγαβάτ.

Ωστόσο όταν εξαγγέλθηκε η επένδυση είχε εμφανιστεί ως «100% εξωστρεφής», δηλαδή ο προγραμματισμός αναφερόταν σε εξαγωγές προς την Ιταλία με καλώδιο που θα κατασκεύαζε ιδίοις εξόδοις η Quatar Ρetroleum. Αργότερα έγινε γνωστό ότι οι επενδυτές από το Κατάρ πίεζαν για («προσωρινή» όπως έλεγαν) διάθεση ποσοτήτων ηλεκτρισμού στην ελληνική αγορά, ενώ τώρα πλέον είναι φανερό ότι στόχος είναι η μικρή και μάλλον κορεσμένη ελληνική αγορά. Σε αυτή την αγορά όμως η μονάδα του Αστακού θα διαθέτει ισχυρό πλεονέκτημα με χαμηλή τιμή πώλησης, αφού η πρώτη ύλη για την ηλεκτροπαραγωγή, το LΡG, αφθονεί στο Κατάρ.

Το εμιράτο διαθέτει τεράστια πλεονάσματα και μπορεί να τα πωλεί στη (δική του άλλωστε) μονάδα του Αστακού σε πολύ χαμηλές τιμές και μάλιστα κάτω του κόστους (dumping) ώστε να εισέρχεται προνομιακά στην αγορά ηλεκτρισμού. Εννοείται ότι η τιμή του ρεύματος από τον Αστακό θα είναι σαφώς χαμηλότερη και από τις φθηνές τιμές πώλησης της ΔΕΗ (υδροηλεκτρικά, λιγνίτης) οπότε ο πρώτος που θα έχει πρόβλημα θα είναι η ΔΕΗ εξαιτίας και λειτουργικού κόστους, ενώ μεγάλο πρόβλημα θα έχουν και οι ιδιώτες ηλεκτροπαραγωγοί λόγω του-ουσιαστικά αθέμιτου-ανταγωνισμού.

Με την ΚΥΑ επέκτασης των χρήσεων του Αστακού προβλέπεται η δημιουργία μονάδας ηλεκτροπαραγωγής αποκλειστικά από πεπιεσμένο αέριο (LΡG, δεν έχει σχέση με το υγροποιημένο αέριο, το λεγόμενο LΝG) ισχύος μέχρι 1.100 Μεγαβάτ σε έκταση 50 στρεμμάτων, και αποθήκες αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου LΝG σε έκταση 60 στρεμμάτων.

Προβλέπονται επίσης δεξαμενές αποθήκευσης πετρελαιοειδών, αποθήκευση και Αεριοποίηση Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LΝG), ηλεκτρική διασύνδεση της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με την Ιταλία μέσω υποβρυχίου αγωγού, σύνδεση της μονάδας αποθήκευσης και αεριοποίησης LΝG με τον ελληνοϊταλικό αγωγό φυσικού αερίου και σύνδεση της μονάδας αποθήκευσης και αεριοποίησης LΝG με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) στη Μεγαλόπολη μέσω Πατρών.

Επίσης στην ΚΥΑ προβλέπονται περιβαλλοντικές ρυθμίσεις αναφορικά με την ασφάλεια των εγκαταστάσεων ηλεκτροπαραγωγής, αεριοποίησης και παραγωγής ελαίων για βιοκαύσιμα.

Link to comment
Share on other sites

νομαρχιακο συμβουλιο αιτωλοακαρνανιας και δημοτικο συμβουλιο αστακου, αλλα και γενικοτερα αυτο που ο κυρκος θα ελεγε "τοπικη κοινωνια", εχουν ενστασεις για το project της μοναδας LPG.

μαλλιστα οι κακες γλωσσες και τα τοπικα κουτσομπολια, λενε οτι οι ενστασεις του απερχομενου νομαρχη αιτωλοακαρνανιας, ειναι ο βασικος λογος που κοπηκε απο υποψηφιος περιφερειαρχης δυτικης ελλαδας

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Ζούν για πάντα στις καρδιές μας που λέει κι ο Proud Ionian..

ετσι ακριβως ειναι. ;)

συμφωνα με τα breaking news της ελευθεροτυπιας, το fast track του αστακου εκατσε στα αβαθη.

ΥΓ: και η καθημερινη το εχει.

Edited by proud_ionian
ΥΓ
Link to comment
Share on other sites

για να θυμουνται οι παλιοτεροι και να μαθαινουν οι νεοτεροι

Του Κωνσταντινου ZουλαΠλατυγιάλι. Ετσι αποκαλούν οι ντόπιοι το λιμάνι «φάντασμα» που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στον πανέμορφο κόλπο του Αστακού. Για να καταλάβει κανείς το μέγεθός του αρκούν δύο αριθμοί. Η θαλάσσια διάμετρός του ξεπερνάει τα 650 μέτρα, ενώ οι χερσαίες εγκαταστάσεις του απλώνονται σε 2.000 στρέμματα. Δεν διανοείστε το δέος που κυριεύει όποιον το επισκέπτεται. Φανταστείτε τον εαυτό σας να μπαίνει στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά λίγο νωρίτερα να έχει πέσει μια τεράστια βόμβα, που θα έχει εξαφανίσει με μιας και τα πλοία και τις παρακείμενες πολυκατοικίες. Σεληνιακό τοπίο δίπλα στη θάλασσα...

Το διαχρονικό και διακομματικό αυτό σκάνδαλο ξεκίνησε το 1984. Προκειμένου να απορροφηθούν τα πρώτα κονδύλια της ΕΟΚ, εφευρέθηκε η ιδέα κατασκευής ενός μεγάλου λιμανιού - διαλυτηρίου πλοίων, λόγω της κρίσης που υπήρχε στη ναυτιλία. Οι επιτελείς της ΕΤΒΑ που ανέλαβαν την... απορρόφηση, προτίμησαν το Πλατυγιάλι. Εναν απάνεμο και εξαιρετικής ομορφιάς όρμο, δίπλα στις εκβολές του Αχελώου και περίκλειστο από τα νησιά Εχινάδες.

Η «σκαπάνη» της ΕΤΒΑ, όμως, επιβεβαίωσε πολύ γρήγορα ότι δεν ήταν η πρώτη που εντόπισε τα φυσικά πλεονεκτήματα της περιοχής. Οι εκσκαφείς εντόπισαν μια βυθισμένη πόλη 3.000 ετών! Η ευαισθησία της Μελίνας Μερκούρη εκάμφθη εν ριπή οφθαλμού και με τη λογική «μπρος τα κοινοτικά κονδύλια τι ’ναι τα (αρχαία) κάλλη», τα ευρήματα μπαζώθηκαν. Ακόμη πιο «ελληνική» έμελλε η συνέχεια. Οταν ολοκληρώθηκε το λιμάνι, η κρίση στη ναυτιλία είχε ξεπεραστεί. Επομένως, ήταν άχρηστη μια μονάδα διάλυσης πλοίων και η ΕΤΒΑ (που είχε ήδη «πάρει» 6,5 δισ. δρχ.) άρχισε να αναζητεί νέες χρήσεις ή, για να ακριβολογούμε, να απαλλαγεί από το Πλατυγιάλι.

Από εκεί και μετά, αρχίζει μια σειρά ιστοριών που «μυρίζουν» καραμπινάτα σκάνδαλα. Η πρώτη απόπειρα πώλησης έγινε το 1988. Οι κάτοικοι ακόμη θυμούνται τις εξαγγελίες του ΠΑΣΟΚ ότι μια ελβετική εταιρεία ονόματι CBI θα δημιουργούσε χιλιάδες θέσεις εργασίας. Θυμούνται όμως και πόσο γρήγορα αποκαλύφθηκε ότι επρόκειτο για την απειλή δημιουργίας μια τεράστιας μονάδας καύσης των χημικών και τοξικών αποβλήτων της Ε.Ε. Μιλάμε όχι για την καταστροφή του Αστακού και της αντικρινής Ιθάκης, αλλά ολόκληρου του Ιονίου.

Η δεύτερη απόπειρα ξεπουλήματος έγινε το 1992. Η εβραϊκή εταιρεία LIPSA, με τις ευλογίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη, υπόσχεται πάλι λαγούς και πετραχήλια για την ανάπτυξη της περιοχής. Η «διευκρίνιση», όμως, ότι η επένδυση αφορούσε την παραγωγή βενζίνης με δεξαμενές βουτανίου και προπανίου ευλόγως ξαναξεσήκωσε τους κατοίκους.

Τέσσερα χρόνια αργότερα (επί Σημίτη) αποφασίζεται η επέκταση - χρηματοδότηση του έργου με 44 δισ. δρχ. και με το επιχείρημα ότι το λιμάνι θα γίνει εμπορικός και διαμετακομιστικός κόμβος, η Ε.Ε. δέχεται να το ξαναχρηματοδοτήσει. Η ΕΤΒΑ τα «βρίσκει» με μια εταιρεία ονόματι «Αστακός Τέρμιναλ», η οποία αναλαμβάνει τις εργασίες με την υποχρέωση να προσελκύσει επενδυτές. Το 2006 οι υποδομές ολοκληρώνονται, αλλά όχι και η «επενδυτική» υποχρέωση της «Αστακός Τέρμιναλ». Το 2007 προσπαθεί και εκείνη να απαλλαγεί από το λιμάνι, βολιδοσκοπώντας την ιταλική εταιρεία Edison προκειμένου να κατασκευαστεί μονάδα παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος με πρώτη ύλη τον λιθάνθρακα!

Ηταν τότε που ο κ. Γ. Παπανδρέου προειδοποίησε τον Κ. Καραμανλή ότι θα ακυρώσει το εγκληματικό για το περιβάλλον σχέδιό του, υπενθυμίζοντάς του ότι από το 1997 υπάρχει υπουργική απόφαση που δεσμεύει την πολιτεία να δημιουργηθεί στο Πλατυγιάλι είτε εμπορικό λιμάνι είτε μονάδα χαμηλής επικινδυνότητας. Είναι ακριβώς αυτή η απόφαση που καταργήθηκε προ μηνός από το ΠΑΣΟΚ, για να ανοίξει ο δρόμος στο επίσης επικίνδυνο για το περιβάλλον (και ευτυχώς ακυρωθέν) πρότζεκτ του Κατάρ.

Ας σημειωθεί, τέλος, ότι τα τελευταία 25 χρόνια, καμία κυβέρνηση από όσες εκμεταλλεύθηκαν (ή προσπάθησαν) το λιμάνι «φάντασμα» δεν θεώρησε σκόπιμο να βελτιώσει τον καρόδρομο που οδηγεί στον Αστακό. Δεν έχει καν προβλεφθεί η σύνδεσή του με την Ιονία Οδό! Μιλάμε για τουλάχιστον 15 χλμ. μονής λωρίδας ανά κατεύθυνση, με αδιάψευστους μάρτυρες τα κατσίκια και τα γουρούνια ελευθέρας βοσκής που καθημερινά τις διασχίζουν...

να προσθεσω οτι στην κατασκευη του λιμανιου ειχε πρωτοστατησει ο βουλευτης αιτωλοακαρνανιας του ΠΑΣΟΚ (και πρωην της Ενωσης Κεντρου) Γακιας Παπαδημητριου (αν θυμαμαι καλα το επωνυμο), που πιστευε οτι ετσι θα γινει η αιτωλοακαρνανια εναλλακτικη πυλη εισοδου στην Ελλαδα εναντι της ηγουμενιτσας και της Πατρας.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ας δουμε πως ειναι σημερα το λιμανι του Αστακου.

Τεραστιος χωρος τουλαχιστον οπως φαινεται απο το αεροπλανο αλλα απο εκμεταλευση μαλλον μηδαμινη.Δυο πλοια μονο διακρινονται

To 2008 ηταν ετσι :blink: Περισσοτερες φωτογραφιες εδω.Κριμα B)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

μπορει η (πιθανολογουμενη) επενδυση του καταρ στον αστακο να ναυαγησε πριν ενα χρονο, αλλα το εμιρατο μπαινει στον αστακο απο το παραθυρο.

η Alpha Bank (αν δεν κανω λαθος μαζι με την Εμπορικη και την Πειραιως) εχει (ως δανειστρια της μακαριστης ΑΕΓΕΚ) τη διαχειριση του λιμανιου του πλατυγιαλιου

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

την ειδηση οτι η Philip Morris θα κανει πανευρωπαϊκο κεντρο αποθηκευσης και διανομης καπνων στις εγκαταστασεις του παπαστρατου στο αγρινιο, θα την εχετε ακουσει. σημερα ακουγα σε ραδιοφωνικη εκπομπη, οτι θα χρησιμοποιηθει το λιμανι του πλατυγιαλιου

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...