Jump to content
Shipfriends

Lifelines ή άγονες


Recommended Posts

 Είναι να δούμε και πως θα καλυφθούν οι άγονες γραμμές με τα πλοία που προτίθενται να παραμείνουν από τον Οκτώβρη. πχ αν έχουμε 6 δρομολόγια στη γραμμή Χίο - Μυτιλήνη, και τα 4 πρέπει να περιλαμβάνουν Σάμο και Ψαρά (3 +1), και φυσικά ποιο πλοίο μπορεί να εξυπηρετήσει όλα τα λιμάνια της άγονης της Σάμου - Ικαρίας (Εύδηλο κ Φούρνους). Το ότι υπό κανονικές (σσ capital control) συνθήκες τα lovely δρομολόγιά μας θα ήταν σιδηρόδρομος νομίζω δεν το αμφισβητεί κανείς σαν πρόθεση. 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 922
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 months later...

Καλησπέρα παιδιά! Γνωρίζει κάποιος, κάτι σχετικά με την γραμμή (Λαύριο- Λήμνος- Σαμοθράκη- Αλεξανδρούπολη), τι γινεται?? Ευχαριστώ!!

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπήρξε κανένα ενδιαφέρον από κάποια εταιρεία! Εάν και θα υπήρχε ενδιαφέρον από τη Saos Ferries αλλά με τα κριτήρια που υπήρχαν στο διαγωνισμό δεν μπορούσε να συμμετάσχει το Σαος ΙΙ

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Αφού το ζήτησε η εταιρεία, το υπουργείο προχωρά (θέμα 7 συμβάσεων ΣΑΣ) στην προκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης με το λιμένα Λαυρίου. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ένα δρομολόγιο τη βδομάδα από Λαύριο σημαίνει ότι πρέπει να ενεργοποιήσει και το Σαόνησος. Μόνο με ένα πλοίο δε βγαίνει η εξυπηρέτηση της Σαμοθράκης, και από την άλλη με ένα επιδοτούμενο δρομολόγιο δε βγαίνει το ΣΑΟΣ ΙΙ να αφήσει τη γραμμή που κάνει τώρα. Άρα αν πράγματι ενδιαφέρεται, θα αναγκαστεί να αναζητήσει και άλλες επιδοτούμενες γραμμές (Από Λαύριο)

Link to comment
Share on other sites

Απ' ότι έχω καταλάβει το Σάος ΙΙ θα συνεχίσει να κάνει κανονικά Αλεξανδρούπολη - Σαμοθράκη και θα κατεβαίνει τα καλοκαίρια και μια φορά την εβδομάδα Λαύριο. Το Σαόνησος έρχεται να "αντικαταστήσει" το Σάος ΙΙ τις 2,5 περίπου μέρες που θα του τρώει η επέκταση προς Λαύριο, αλλά και ως επιπλέον πλοίο στη γραμμή Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη στις ημέρες αιχμής του καλοκαιριού.

Link to comment
Share on other sites

Η γνωμοδότηση από το ΣΑΣ νομίζω μας έχει μπερδέψει!! Ο στόχος της Saos Ferries νομίζω πως είναι το Σαόνησος να δρομολογηθεί μόνιμα στη γραμμή Αλεξανδρούπολης Σαμοθράκης και το Σάος ΙΙ στην άγονη από το Λαύριο. Οπότε το Σαος ΙΙ δεν θα κάνει μόνο ένα δρομολόγιο από το Λαύριο αλλά τρία!! Και να υπάρχουν προεκτάσεις σίγουρα προς την Αλεξανδρούπολη που θα είναι ελεύθερες τρεις φορές το καλοκαίρι, άσχετα εάν θα τους υποχρεώνει η σύμβαση για μια φορά την εβδομάδα. Ας αναμένουμε την προκήρυξη και θα βγάλουμε τα συμπεράσματα μας.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...

Η αντικατάσταση του Νήσος Μύκονος από το Νήσος Ρόδος τον Μάΐο τι αλλαγές θα επιφέρει στα δρομολόγια της άγονης (Καβάλα-Σάμος) και Πειραιάς-Ικαρία-Φούρνοι-Σάμος, δεδομένου ότι το Νήσος Ρόδος δεν χωράει σε όλα τα λιμάνια και δεν προλαβαίνει (λόγω ταχύτητας) να κάνει όλα τα δρομολόγια του Μύκονος?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Διαβάζοντας στον πολίτη για την παρέμβαση της περιφερειάρχου Β.Αιγαίου στο ΣΑΣ, πραγματικά αναρωτιέμαι αν ζούμε στο ίδιο ακτοπλοϊκό κράτος. Kαι τα 3 μικρά νησιά έχουν από δυο δρομολόγια το μήνα για μεταφορά καυσίμων, και η Σάμος-Ικαρία-Φούρνοι συνδέονται με τα Δωδεκάνησα, και η Λήμνος γίνεται προσπάθεια (saosπροσπάθεια βέβαια), να συνδεθεί με τη Σαμοθράκη και Αλεξανδρούπολη.

 

Την ανάγκη της ενίσχυσης των δρομολογίων που συνδέουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου μεταξύ τους, όπως και αυτήν να προβλεφθούν στις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας δωρεάν δύο δρομολόγια το μήνα για μεταφορά καυσίμων στα μικρά νησιά ( Άγιος Ευστράτιος, Ψαρά, Οινούσσες), επεσήμανε στο σημερινό Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κα. Χριστιάνα Καλογήρου.

 

Παράλληλα, η κ. Καλογήρου επιχειρηματολόγησε για τη σπουδαιότητα της διαπεριφερειακής ακτοπλοϊκής επικοινωνίας, υποστηρίζοντας την αναγκαιότητα διασύνδεσης της Λήμνου με τη Σαμοθράκη και την Αλεξανδρούπολη, καθώς και της διασύνδεσης της Σάμου, των Φούρνων και της Ικαρίας με την Πάτμο, τους  Λειψούς, τη Λέρο και την Κω.

...

 

 

post-1827-0-11732300-1464420658_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
12 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Από ότι ακούγεται τα Εξπρές Πήγασος  τη Παρασκευή θα σταματήσει τα δρομολόγια για την ετήσια ακινησία του, εάν εγκριθεί η αντικατάσταση του από το Άρτεμις.

Εντελώς παράλογο να σταματήσουν το Εξπρές Πήγασος μέσα στις γιορτές που η κίνηση είναι λίγο αυξημένη απ' τους εκδρομείς των Χριστουγέννων. Ίσως βέβαια να βιάζονται προκειμένου το Εξπρές Πήγασος να αντικαταστήσει με τη σειρά του για λίγο το Νήσος Μύκονος προκειμένου να του φτιάξουν το βολβό. Όσον αφορά το Άρτεμις είναι παράλογη η απόφαση της εταιρείας να βάλει ένα πλοίο με τόσο δύσκολο γκαράζ για τα φορτηγά, χωρίς καμπίνες, χωρίς self-service, ένα τόσο μικρό πλοίο να διασχίζει δύσκολες θάλασσες και απαιτητικά περάσματα.

Edited by proud_ionian
πιπερι
Link to comment
Share on other sites

Σιγουρα στις Κυκλαδες ειναι πολλες οι φορες που στα δυσκολα περασματα τρωει "ξυλο" και αυτο και το Σπιριτ. Εχω ακουσει φοβερες ιστοριες απο τεως αξιωματικο γεφυρας, ειδικα με νοτιαδες. Ομως μετα απο σχετικα συντομο διαστημα, συνηθως, ολο και πισω απο καποιο νησι βρισκει "γαληνη"... 

Στη γραμμη του Πηγασου το "ξυλο" θα ειναι και πιο αγριο και, κυριως, πιο πολυωρο.

Παντως εχει ενδιαφερον που ενα τοσο μικρο και συμπαθητικο πλοιο αναλαμβανει μια τοσο μακρινη γραμμη και μαλιστα Χειμωνα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Με αφορμή τη συμπλήρωση τριμήνου από τη δρομολόγηση του Ιονίς, τη λήξη της σύμβασης που έχει υπογραφεί (και δεν υπάρχει δυνατότητα παράτασης), χωρίς να έχει βρεθεί ο επόμενος, μερικές σκόρπιες σκέψεις.

Παρατηρώντας τα δρομολόγια της blue star για το καλοκαίρι στη Χίο - Μυτιλήνη, έχει ήδη προβλεφθεί στα ωράρια ο χρόνος για τις δυο προσεγγίσεις σε Ψαρά - Οινούσσες, χωρίς να έχει κατοχυρωθεί η γραμμή στην εταιρεία. Αν θυμάμαι καλά, αυτό γίνεται και για τις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων. Και ερχόμαστε στο δια ταύτα. Πες η εταιρεία είναι μεγάλη, είναι σοβαρή, και έχει και τα πλοία που μπορούν να ανταπεξέλθουν στα ωράρια, και κάνει έγκαιρα τις ανακοινώσεις (δεν μπορεί να περιμένει να δημοσιεύσει δρομολόγια για Χ-Μ όταν θα δεήσει το υπουργείο να κατοχυρώσει τις άγονες). Με τις μικρότερες εταιρείες που πχ δεν έχουν γραμμές σε συνέχεια δρομολογίου από Πειραιά ή Λαύριο και ζουν αποκλειστικά από τις άγονες τι γίνεται; Αναγκαστικά πηγαίνουν όταν θα κατοχυρωθούν οι γραμμές, και αν δεν τους κατοχυρωθούν τι το κάνουν το πλοίο αργότερα; Το ίδιο για τις τοπικές κοινωνίες, που θα ήταν εύλογο να μην έχουν ανακοινώσεις δρομολογίων με τη βδομάδα, ή ακόμα χειρότερα να μην ξέρουν το Μάρτη ποιος θα τους εξυπηρετεί το καλοκαίρι. Άρα καταλήγουμε στο αφεντικό:

Yπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και οι υπηρεσίες του. Δε στέκομαι στον υπουργό, γιατί αυτός (κακώς) είναι αυτός που φαίνεται σωτήρας ή καταστροφέας, ανάλογα με τις κινήσεις του. Έχεις ένα θεσμικό πλαίσιο που χονδρικά σου λέει, Νοέμβρη ξεκινά το ακτοπλοϊκό έτος, τέλη Γενάρη δημοσιεύονται οι δηλώσεις δρομολόγησης, από εκεί και μετά όποιες γραμμές κρίνονται ότι πρέπει να εξυπηρετηθούν βγαίνουν σε προκήρυξη για αποκλειστική εξυπηρέτηση, και αν δεν δηλώσει κανείς βγαίνουν σαν επιδοτούμενες. Για όλη αυτή τη διαδικασία, και επειδή δεν τους έφτανε ο χρόνος μέχρι τον επόμενο Οκτώβρη για να έχουν νέες συμβάσεις, έχει νομοθετηθεί η τρίμηνη παράταση (μέχρι τέλος Φλεβάρη) στις συμβάσεις του προηγούμενου έτους για να έχει βρεθεί ο επόμενος. Και ερχόμαστε πάλι στο γεγονός ότι καταλήγεις Φλεβάρη να μην ξέρεις ποιος θα έπρεπε να εξυπηρετεί τη γραμμή από τον περασμένο Νοέβρη. Απλά τραγικό.

Καταλαβαίνω ότι μιλάμε για συμβάσεις πολλών εκ. ευρώ, υπάρχουν πολλές χρονοβόρες λεπτομέρειες που πρέπει να ρυθμίζονται σε κάθε διαγωνισμό (σύσταση επιτροπής παραλαβής δικαιολογητικών, σύσταση επιτροπής αξιολόγησης πλοίων και προσφορών, ενστάσεις, εγκρίσεις ΣΑΣ κλπ)  και η γραφειοκρατία είναι εμφανές ότι προσπαθεί να καλύψει τα νώτα της με όσα έχουν γίνει στο παρελθόν, αλλά προσωπικά έχω βαρεθεί κάθε χρόνο να βλέπω την ίδια κατάσταση.

Ο υπουργός είπαμε σήμερα είναι, αύριο δεν είναι. Από τον κλαδάρχη όμως και όποιον άρχει εκεί μέσα στα αρμόδια τμήματα, δεν έχει βγεί ένας χριστιανός να πει αυτό το σύστημα δουλεύει στραβά, και εγώ προτείνω προς τα πάνω να αλλάξει; Ο ίδιος πάλι δε θα είναι του χρόνου στην υπηρεσία να ακούει τα παράπονα πχ των Κυθήρων και της Λήμνου που δε βρήκαν βαπόρι έγκαιρα; Και ο ίδιος σημαιοφόρος ή λιμενοφύλακας δε θα είναι στις ατέλειωτες επιτροπές αξιολόγησης δικαιολογητικών και να σπαταλά ατέλειωτες ώρες πάνω από χαρτιά και πιστοποιητικά;

Τι και πως πρέπει να αλλάξει; Άποψή μου πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που γίνονται οι διαγωνισμοί. Δε γνωρίζω αν νομικά στέκει, αλλά πχ θα μπορούσαν να βγάζουν γραμμές έχοντας πιστοποιήσει πλοιοκτήτες και πλοία (να αξιολογηθούν μόνο μια φορά τα χαρτιά τους πριν το διαγωνισμό) να βγαίνουν οι γραμμές σε (ηλεκτρονικό) μειοδοτικό διαγωνισμό. Δηλαδή εγώ σαν υπουργείο έχω τη γραμμή Χίο - Ψαρά και εσύ είσαι πιστοποιημένα ο πλοιοκτήτης Τάκης Τσουκαλάς με το πιστοποιημένο Σμαραγδάκι, και δηλώνεις για αναλαμβάνεις για τόσα τη γραμμή. Οκ, έλα και προχωράμε σε σύμβαση.  

 

Link to comment
Share on other sites

παλιοτερα υπηρχε μια (θεσμοθετημενη) ταση για πιο μακροχρονιες συμβασεις, σε νεωτερα πλοια, αλλα σταματησε λογω κρισης.

στην εποχη των ηλεκτρονικων πλειστηριασμων, των ηλεκτρονικων φορολογικων δηλωσεων καθε ειδους και των ηλεκτρονικων κατασχεσεων, ειναι γραφικο να πηγαινοερχονται ακομη τα πανοδετα.

Link to comment
Share on other sites

On 1/23/2018 at 2:39 PM, enas chiotis said:

Τι και πως πρέπει να αλλάξει; Άποψή μου πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που γίνονται οι διαγωνισμοί. Δε γνωρίζω αν νομικά στέκει, αλλά πχ θα μπορούσαν να βγάζουν γραμμές έχοντας πιστοποιήσει πλοιοκτήτες και πλοία (να αξιολογηθούν μόνο μια φορά τα χαρτιά τους πριν το διαγωνισμό) να βγαίνουν οι γραμμές σε (ηλεκτρονικό) μειοδοτικό διαγωνισμό. Δηλαδή εγώ σαν υπουργείο έχω τη γραμμή Χίο - Ψαρά και εσύ είσαι πιστοποιημένα ο πλοιοκτήτης Τάκης Τσουκαλάς με το πιστοποιημένο Σμαραγδάκι, και δηλώνεις για αναλαμβάνεις για τόσα τη γραμμή. Οκ, έλα και προχωράμε σε σύμβαση. 

 

Εσύ καλά τα λές. Δεν υπάρχει λόγος να γίνεται η ίδια διαδικασία κάθε χρόνο με τους γνωστούς συμμετέχοντες ειδικά. Εγώ θα στο πάω κι ακόμα πιο πέρα, στον τομέα της διαμόρφωσης των δρομολογίων. Αν γινόταν μια επένδυση σε ένα λογισμικό που θα έβγαζε δρομολόγια(κάτι παρόμοιο σαν αυτό που χρησιμοποιείται για παράδειγμα στο ΝΒΑ για να φτιάχνεται το αγωνιστικό πρόγραμμα της σεζόν), θα μπορούσε πανεύκολα να δημιουργηθεί κι ένα πρόγραμμα δρομολογίων(ειδικά για τις άγονες) που θα εξυπηρετούσε πραγματικά τα νησιά και θα ελαχιστοποιούσε και τα κλασσικά φαινόμενα των 5 πλοίων μέσα σε 45 λεπτά στο ίδιο νησί. Οι βελτιώσεις και τα οφέλη θα ήταν προφανή, ας μην πλατιάζω.

 

Μόνο που το ΥΕΝ δε λειτουργεί με αυτή τη λογική. Αν είσαι υπηρεσιακός ή κομματικός παράγοντας, νταραβεριτζής ή τέλος πάντων παντός είδους εμπλεκόμενος στη διαδικασία, ποιό είναι το προσωπικό σου όφελος αν υπάρχει μια μονότονη, ξεκάθαρη κι αδιάβλητη διαδικασία? Κανένα. Γιατί τότε οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό δε σε χρειάζονται, άρα δε γίνεται επιτόπιο νταραβέρι, που λέει κι η Αννίτα. Από την άλλη, είσαι εταιρεία που έχει πιάσει τα πόστα και γνωρίζεις πως να κινηθείς. Δεν έχεις κανένα συμφέρον ν' αλλάξεις το Status quo και να κινδυνεύσεις να χάσεις τον Χ διαγωνισμό από κάποιον άλλον.

 

Με λίγα λόγια δεν είναι θέμα νομικού πλαισίου, ή τεχνολογίας, αλλά πολιτικής βούλησης που είναι απούσα. Πως άλλωστε θα μπορούσε να βγάλει κι ο παίζων τον ρόλο του ΥΕΝ στην εκάστοτε κυβέρνηση, ανακοινώσεις σαν κι αυτήν? Με μια σύμβαση/νομικό πλαίσιο που θα καλύπτει αυτά τα κενά, πως θα παρουσιαστούμε σαν σωτήρες στα κορόιδα τους ψηφοφόρους?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...