Jump to content
Shipfriends

Lifelines ή άγονες


Recommended Posts

Blue Star Ferries και Hellenic Seaways περιμενουν στη γωνια και εχουν δειξει ενδιαφερον προς το Υεν για να αναλαβουν τις αγονες της Νελ...

βουλωμενο γραμμα διαβαζουν στην καθημερινη. απο τον ιουλιο τα λεμε. να την ακουτε την YVET :P

 

οι αγονες απο καβαλα/θεσσαλονικη θα μπορουσαν πολυ ωραια να εξυπηρετηθουν απο προεκτασεις των δρομολογιων των πλοιων που κανουν τη γραμμη απο πειραια (πατμος, χιος, μυκονος).

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 927
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Σε συνέχεια των παραπάνω, και στο ηχητικό του δημάρχου Χίου από τη χθεσινή συνάντηση με τον υπουργό αναφέρεται ότι ο ΥΕΝ τους είπε ότι: 

Αν η εταιρεία οδηγηθεί σε πτώχευση, δεσμεύτηκε ότι θα καταργήσει όλες τις άγονες με τη μορφή που τις εκτελούσε η ΝΕΛ, και θα αναθέσει τις γραμμές σε "καλύτερα πλοία".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Αναπροσαρμογή μισθωμάτων για τις πολυετείς συμβάσεις των άγονων γραμμών από 01/11/2013, για τις γραμμές του πρώην ΥΠΑΙ. Χονδρικά έχουμε μειώσεις από 1-3%, λόγω μείωσης της τιμής του καυσίμου.

 

Αυτό πχ για τον Τεό μεταφράζεται σε πάνω από 1000 ευρώ μείωση μισθώματος για καθεμιά γραμμή που εξυπηρετεί. (Θεσ/νίκη - Βαθύ από 40.731 σε 39.472 ευρώ, Καβάλα - Βαθύ από 33.749 σε 32.705 ευρώ και Καβάλα - Αγ. Κήρυκο από 34.913 σε 33.833 ευρώ. ) Ανάλογες μειώσεις έχουμε σε 19 συνολικά γραμμές.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Φαίνεται πως έχουμε αλλαγές στις συμβάσεις μακράς διαρκείας για τις άγονες γραμμές.

 

 

Λύση στο πρόβλημα που έχει προκύψει με την αδυναμία αντικατάστασης των παλιών πλοίων με νέα, στις πολυετείς συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για τις άγονες γραμμές, δίνει το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Πρόκειται για συμβάσεις που είχαν υπογραφεί πριν από την οικονομική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα την τελευταία τετραετία και οποίες προέβλεπαν την έμμεση χρηματοδότηση από τις επιδοτήσεις του κράτους για την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, για την απόκτηση νέων πλοίων από τις εταιρείες.

Σημειώνεται ότι μακροχρόνιες συμβάσεις που υιοθετήθηκαν το 2008 και που προέβλεπαν την υποχρέωση αντικατάστασης του πλοίου με νεότερο εντός τριών ετών είχαν υπογράψει η ΝΕΛ, η ΛΑΝΕ, και ορισμένες μικρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες. Παράταση στις συμβάσεις είχε δοθεί με ρυθμίσεις των νόμων 3887 του 2010 και 4072 του 2012. 

Σύμφωνα με τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Ναυτιλίας στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Τουρισμού, δίνεται η δυνατότητα λύσεως -χωρίς να ζημιωθούν οι εταιρείες- της σύμβασης πριν από τον προκαθορισμένο χρόνο με σκοπό την αποφυγή του ενδεχόμενου ανώμαλης εξέλιξής τους και αδυναμίας εξυπηρέτησης των δρομολογιακών γραμμών.

Ως δεύτερη αιτία το υπουργείο παρουσιάζει την προσπάθεια που γίνεται για τον εξορθολογισμό του δικτύου που εξυπηρετείται με τέτοιες συμβάσεις και την αποδοτικότερη αξιοποίηση των πιστώσεων.

Οπως σημειώνει το υπουργείο Ναυτιλίας: «Η δημοσιονομική κατάσταση και η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με την απροθυμία - αδυναμία του χρηματοπιστωτικού συστήματος να επενδύσει κεφάλαια στην αγορά της ακτοπλοΐας, που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στη ρευστότητα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, περιορίζουν τις προοπτικές εκπλήρωσης της υποχρέωσης των αναδόχων για αντικατάσταση συμβατικών πλοίων τους», ενώ προσθέτει:

«Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με δυσκολίες που παρατηρούνται στην εκτέλεση κάποιων από αυτά τα δρομολόγια, οδηγεί στην ανάγκη εξεύρεσης εναλλακτικών λύσεων για τη βιώσιμη και απρόσκοπτη συνέχιση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας σε περιπτώσεις ανώμαλης εξέλιξης μιας ή περισσοτέρων συμβάσεων. Υπό το πρίσμα αυτό προτείνεται η δυνατότητα λύσης της σύμβασης που έχει επεκταθεί νωρίτερα από το χρόνο λήξης της παράτασης. Κίνητρο για την ανάδοχο ακτοπλοϊκή εταιρεία, ώστε να συναινέσει στη λύση της σύμβασης νωρίτερα και να στερηθεί μελλοντικά μισθώματα, είναι το να επέλθει η λύση αζημίως, χωρίς δηλαδή κατάπτωση υπέρ του ελληνικού Δημοσίου της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης».

Από την άλλη πλευρά το Δημόσιο θα ωφεληθεί από την απελευθέρωση πιστώσεων, προκειμένου να διατεθούν  για τη διατήρηση αλλά και τη βελτίωση  της βιωσιμότητας της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των νησιών, χωρίς αύξηση της επιβάρυνσης του προϋπολογισμού.

Εναλλακτικά δρομολόγια

Με άλλη τροπολογία ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου εισάγει τον όρο «εναλλακτικά δρομολόγια» προκειμένου να έχει τη δυνατότητα να καλύψει συγκοινωνιακές ανάγκες νησιών που εξυπηρετούνται με συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας και τα δρομολόγια δεν πραγματοποιούνται ή στην περίπτωση που δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την εξυπηρέτησή τους.

Σε αυτή τη περίπτωση ο υπουργός θα έχει τη δυνατότητα να συνάψει προσωρινή σύμβαση απευθείας ανάθεσης με πλοιοκτήτη που έχει δρομολογημένα πλοία σε εναλλακτικά δρομολόγια, αν κρίνεται απολύτως αναγκαίο για λόγους κοινωνικής, οικονομικής και εδαφικής συνοχής ή κάλυψης επειγουσών συγκοινωνιακών αλλαγών.

Σύμφωνα με το υπουργείο, «εναλλακτικό δρομολόγιο θεωρείται ένα δρομολόγιο το οποίο εξυπηρετεί έναν προορισμό ξεκινώντας από διαφορετικό λιμάνι αφετηρίας ή το οποίο προσεγγίζει τον προορισμό με διαφορετική σειρά ή σε άλλο χρόνο. Η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται επιβεβλημένη, διότι μειώνει το κίνδυνο να προκύψει πλήρης αδυναμία διατήρησης της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των νησιών».

Σημειώνεται επίσης ότι για την υπογραφή σύμβασης απευθείας ανάθεσης προβλέπεται η σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται το αργότερο μέχρι την έναρξη δρομολογίων τακτικής εξυπηρέτησης ή μέχρι τη σύναψη σύμβασης αποκλειστικής εξυπηρέτησης ή την προκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού.

Σε 60 ημέρες

Οι εταιρείες θα έχουν δικαίωμα να κάνουν χρήση των ρυθμίσεων εντός 60 ημερών από τη δημοσίευση του νόμου, ενώ σε άλλη περίπτωση θα πρέπει να προχωρήσουν στην αντικατάσταση του παλαιού πλοίου με νέο, σύμφωνα με τις προβλέψεις της σύμβασης.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - [email protected]

Link to comment
Share on other sites

Χρόνια τα γράφουμε, αλλά ποιος ακούει. :D

Είσαι αυτός ο  γ.γ. που κάθε μέρα η ΝΕΛ σου φέρνει να υπογράψεις τα αιτήματα για τροποποιήσεις δρομολογίων και σκάντζες βαποριών. Το έκανες μια φορά, ήταν Απρίλης, το έκανες δεύτερη το Μάη, και τώρα βρίσκεσαι στην ν-οστή υπογραφή και το καλοκαίρι ουσιαστικά δεν έχει μπεί. Υπολογίζεις ότι θα την βγάλεις έτσι μέχρι το Σεπτέμβρη;

 

Δεδομένου ότι εσύ κρατάς το καρπούζι και το μαχαίρι, γιατί δεν κάθεσαι να τους πεις. Ρε παιδιά, δεν γίνεται έτσι δουλειά, 1 βαπόρι δυο γραμμές και 1 βαπόρι με 4 βλάβες σε 40 μέρες. Για να τα έχουμε όλοι καλά, φέρτε αντικαταστάτη, αλλιώς γιατί δεν αφήνετε με καποιο τρόπο μια γραμμή, ώστε να εξυπηρετείται ο κόσμος; Φεύγεις σαν εταιρεία είτε στα χαρτιά με εκχώρηση της γραμμής σε άλλον για 3 μήνες ή με οριστική παραίτηση, αλλά χωρίς να εκπέσει η εγγυητική που καίγεσαι.

Βαπόρια αντικαταστάτες αν σφυρίξεις όλο και καποιος θα φανερωθεί. Από τη μια το Ιεράπετρα, από την άλλη ο Αρτέμης, το Επτάνησος ή δεν ξέρω ποιο άλλο, καποιος θα έρθει. Ουδεις αναντικατάστατος.

Αν η εταιρεία ευγενικά αρνηθεί,τους υπενθυμίζεις ότι μπορείς σαν κράτος να υποδέχεσαι όλο το καλοκαίρι το κάθε Θεόφιλος σε κάθε λιμάνι με ένα θερμόμετρο στο χέρι και έναν έκτακτο -τυπικό :D  - έλεγχο στο μηχανοστάσιο. Στη μια βδομάδα θα έχει αναγκαστεί να τα παρατήσει.

 

Αλλά τι καθόμαστε και συζητάμε, η εταιρεία δηλώνει ότι αδυνατεί να αντικαταστήσει το πλοίο της, όπως έχει υποχρέωση να κάνει, και  εσύ υπογράφεις την παράταση μέχρι το 2016. 

 

 

Φαίνεται πως έχουμε αλλαγές στις συμβάσεις μακράς διαρκείας για τις άγονες γραμμές.

 

Οι εταιρείες θα έχουν δικαίωμα να κάνουν χρήση των ρυθμίσεων εντός 60 ημερών από τη δημοσίευση του νόμου, ενώ σε άλλη περίπτωση θα πρέπει να προχωρήσουν στην αντικατάσταση του παλαιού πλοίου με νέο, σύμφωνα με τις προβλέψεις της σύμβασης.

 

Μέχρι 60 μέρες από πχ αύριο, μας πάει μέχρι 20 του Σεπτέβρη, μια χαρά δηλαδή για να γίνει ό,τι είναι να γίνει. Από 1η Σεπτέβρη λοιπόν όλοι στον Πειραιά με κράνος.

 

Αυτό το εναλλακτικά δρομολόγια μου ακούγεται κάπως φοβήσιμο. Ανοίγει πόρτες για πλήρη κατάργηση γραμμών. Δηλαδή αν δεν έχουν βαπόρι για Λήμνο, μπορεί να τους πουν από το υπουργείο, κοιτάξτε, δεν βρίσκεται κανείς να αναλάβει, και γι'αυτό τραβάμε την προέκταση από Μυτιλήνη 2 φορές την εβδομάδα. Αλλά έτσι δεν πρόκειται να βρεθεί κανείς πλοιοκτήτης να ξαναπάει από Λαύριο.

 

Φυσικά δεν χωρά σχολιασμός στο γεγονός ότι είχαν στα σκαριά τη ρύθμιση και πριν από 10 μέρες υπέγραψαν παρατάσεις σε 2 γραμμές.

Edited by enas chiotis
Link to comment
Share on other sites

Αυτό το εναλλακτικά δρομολόγια μου ακούγεται κάπως φοβήσιμο. Ανοίγει πόρτες για πλήρη κατάργηση γραμμών.

προφανως και κατι τετοιο ειναι στα σκαρια. ποσες φορες εδω μεσα δεν εχουμε συζητησει οτι αν κρεμασει τα παπουτσια η νελ, μια λυση θα ηταν να προεκτεινουν τα δρομολογια τους η hsw & η blue star απο μυτιληνη για λημνο καβαλα, απο μια φορα την εβδομαδα η καθε μια?

κατι τετοιο μπορει να δουμε και στις κυκλαδες, a la παλαια. (πχ το πρωινο blue star αναφη)κλπ

Link to comment
Share on other sites

Η επιμαχη ρυθμιση για τις μακροχρονιες συμβασεις και τη μη αντικατασταση των πλοιων αποσυρθηκε σημερα μετα απο τη συζητηση στο θερινο τμημα της βουλης μετα απο αντιδρασεις βουλευτων της αντιπολιτευσης.Παντως περασε μια αλλη ρυθμιση συμφωνα με την οποια το υπουργειο μπορει να προχωρα σε απευθειας αναθεσεις-εξπρες για γραμμες που δεν εξυπηρετουνται επαρκως παρακαμπτωντας ετσι χρονοβορες διαδικασιες που απαιτουνταν μεχρι σημερα.

Link to comment
Share on other sites


Η ρυθμιση που δεν περασε ηταν αυτη που εδινε την δυνατοτητα στην εκαστοτε εταιρεια να μεινει στη γραμμη και να μην αντικαταστησει το πλοιο της.Αυτο που περασε δινει τη δυνατοτητα στην εταιρεια εφοσον δεν μπορει να φερει νεοτευκτο πλοιο να αποχωρησει απο τη γραμμη χωρις να χασει τη εγγυητικη.

 

μαλλον κατι δεν καταλαβα καλα.

το ζουμι (φευγω χωρις να καταπεσει η εγγυητικη) περασε. το μελανι της σουπιας (και καλα μενω χωρις αντικατασταση) αποσυρθηκε.

σωστα;

Link to comment
Share on other sites

Το πιο σπουδαιο που μαθαινουμε(η' καλυτερα επιβεβαιωνουμε)ειναι οτι εχουν ξεκινησει διαδικασιες εκπτωσης της ΝΕΛ απο καποιες γραμμες.

 

ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου):Θα σας πω δε ότι έχουμε προχωρήσει για πρώτη φορά από το 2009 στην άσκηση όλων των δικαιωμάτων μας για να εκπέσουν εταιρείες από αυτές τις συμβάσεις. Το 2009 ήταν η τελευταία φορά που εξέπεσε εταιρεία και η εταιρεία ήταν τότε του κ. Μανούση που εξυπηρετούσε το Βόρειο Αιγαίο. Αντικαταστάθηκε από την εταιρεία ΝΕΛ, η οποία σήμερα μετά βίας εξυπηρετεί τις υποχρεώσεις τις οποίες έχει αναλάβει. Και για εκεί που δεν τις εξυπηρετεί, έχουμε προχωρήσει και είναι στη διαδικασία της έκπτωσης μέσα από την κλήση σε απολογία, την επιβολή προστίμων, κ.ο.κ., ό, τι δηλαδή προβλέπει ο νόμος.

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή πιστεύεις δεν έχει πάρει ευκαιρίες?? Αρκετά πια.... Κρίμα για τους εργαζόμενους, κρίμα όμως κ για τους επιβάτες... Το αν ο κύριος Αβραντίνης κ οποιοσδήποτε άλλος καρεκλάτος στην εταιρεία αυτή δεν του καίγεται καρφί με το να κοροϊδεύει τους πάντες, ε με συγχωρείτε κλείστε τη ρημάδα την εταιρεία... Δε με απασχολεί καθόλου πως λέγεται η κάθε εταιρεία, με νοιάζει όμως ότι μας θεωρούν καθυστερημενους! Κ δράκο είχε το παραμύθι κ όλα....το παραμύθι έλειπε....

Link to comment
Share on other sites

Μα αυτο λεω! Οτι η συγκεκριμενη εταιρεια εχει ξεσκισει καθε πιθανοτητα ευκαιριας! Κ ρωταω (ρητορικα φυσικα) αν ηταν μια αλλη εταιρεια αν ειχε τοσες ευκαιριες οσες αυτη!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

οι αγονες απο καβαλα/θεσσαλονικη θα μπορουσαν πολυ ωραια να εξυπηρετηθουν απο προεκτασεις των δρομολογιων των πλοιων που κανουν τη γραμμη απο πειραια (πατμος, χιος, μυκονος).

Χωρίς τα ημερήσια Πέμπτης και Παρασκευής δεν προλαβαίνει το πλοίο να κάνει και τη Λήμνο?

καλα και ενα πλοιο να μεινει, μπορει το σκ αντι να μενει μυτιληνη να συνεχιζει μεχρι καβαλα και να επιστρεφει κυριακη βραδυ για να παει πειραια. ομοιως και μια φορα μεσοβδομαδα μπορει να πεταγεται μεχρι λημνο

απο οσα ακουμε αυτες τις μερες φαινεται οτι ειναι ειλημμενη αποφαση να συνδυαστουν οι (ελευθερης δρομολογησης) γραμμες κορμου με (επιτουμενες) προεκτασεις σε προορισμους, ως τωρα ξεχωριστων, αγονων γραμμων.

ακομη και με ενα πλοιο πειραια χιο μυτιληνη, μπορει αυτο τις τριτες να πηγαινει λημνο και τα σκ μεχρι καβαλα. ομοιως και οποιο κανει το χειμωνα ικαρο σαμια (μυκονος λογικα αν βγει η μπριζα της νελ) προλαβαινει μια φορα την εβδομαδα να πηγαινει μεχρι καβαλα. ετσι και αλλιως τρια δρομολογια τη βδομαδα εχει απο πειραια η γραμμη στο καταχειμωνο

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Όταν λεμε διεθνής σημαίνει οτι μπορεί να μπει και ο Μανώλης η ο οποιοσδήποτε ξένος με μη Ελληνική εταιρεία;

Ελάτε τώρα με τον κύριο Μανώλη. Σιγά μην ασχοληθεί με τη Λήμνο. Μέχρι το πολύ την Κρήτη ξέρει το δρόμο ο άθρωπος. 

Πάντως έχουμε ξανακάνει δημόσιο διεθνή διαγωνισμό στο ΥΕΝ,και αν θυμάμαι είχαμε τρελλή συμμετοχή από ξένες εταιρείες.

Και μειοδότη με ξένη σημαία ξαναείχαμε.

 

 

Η NEL LINES ανακοινώνει στο επενδυτικό κοινό ότι η θυγατρική της εταιρεία, ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ Ν.Ε. με τα πλοία της Ε/Γ – Ο/Γ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ και Ε/Γ – Ο/Γ ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ ανακηρύχθηκε μειοδότης στον ανοικτό δημόσιο διεθνή διαγωνισμό του Υπουργείου Αιγαίου που διενεργήθηκε την 16η Μαρτίου 2007 για την εξυπηρέτηση δρομολογίων άγονων γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των Κυκλάδων.

Ο παραπάνω διαγωνισμός αναφέρεται στη περίοδο από 01/05/2007 έως 31/10/2008 και τα προβλεπόμενα έσοδα από επιδοτήσεις με βάση τα προγραμματισμένα δρομολόγια προσδοκάται να ανέλθουν σε 4 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2007 και 5 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2008.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω.Αυτος δεν εχει ουτε πλοια καταλληλα,ουτε ενδιαφερον σχετικο.Εγω δεν νομιζω οτι θα βρεθει ξενος που θα θελει να μπλεχτει με την ελληνικη παρανοια.Μεχρι τοτε θα εχουν γινει παζαρια και ανακαταταξεις και θα ενδιαφερθει καποια απο τις 2 υπαρχουσες εταιρειες του Β.Αιγαιου.

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς ...απλα μ Ρθε ο Μανος ο Ναπολιτανος στο μυαλό ως μόνο παράδειγμα ... Βέβαια εμενα δε θα μ έκανε έκπληξη αν καμία αλλη εταιρεία ενδιαφερόταν ... Αλλα αλλη εποχή το 2007 και αλλη τωρα

Link to comment
Share on other sites

Μάλλον τυπική η διαδικασία, λογικά σύντομα θα αλλάξουν τα χαρακτηριστικά και οι συνδυασμοί νησιών των επιδοτούμενων γραμμών. Πιο λογικό να γίνει μια η γραμμή από Λαύριο ως βόρεια Ελλάδα με όλους τους νυν προορισμούς μαζί και ως αντίβαρο στους Λημνιούς να δοθεί "καλύτερο" και πιο γρήγορο πλοίο μέσω της προέκτασης της γραμμής Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη, αν βέβαια παραμείνει αυτή ως έχει.

Link to comment
Share on other sites

Αν παρει τα πλοια που παζαρευει, μια χαρα πλοια θα αποκτησει κ ο mr.G για τετοιες γραμμες! Πολυ μελλοντικα σχεδια ομως οχι για τωρα ;)

Μεχρι τοτε... Διαγωνισμους... Κατω απο το τραπεζι... Εχει απ ολα ο μπαξες!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Φωνές για σκάνδαλο θα ακούσουμε όπως και να έχει, είτε λόγω της αυξημένης επιδότησης είτε λόγω των λιγότερων δρομολογίων. Όλα βέβαια θα κριθούν εκ του αποτελέσματος.

Θα έχουν ποιοτικότερες επιλογές οι κάτοικοι, επαγγελματίες και επισκέπτες των νησιών ή χειρότερες από αυτές ως σήμερα? Σίγουρα όμως θα έχουν ακριβότερες και μάλλον λιγότερες.

 

 

Βγήκε λοιπόν και η πρόσκληση για απευθείας ανάθεση, για την οποία έχω μια παρατήρηση, φυσικά για την τιμή του μισθώματος.

 
ΚΑΒΑΛΑ - ΛΗΜΝΟΣ – ΜΥΤΙΛΗΝΗ –ΧΙΟΣ - ΒΑΘΥ ΣΑΜΟΥ και επιστροφή. 
∆ύο (2) δροµολόγια την εβδοµάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δροµολογιακής περιόδου Ήµερες εξυπηρέτησης µετά από σύµφωνη γνώµη Υπ. Ναυτιλίας και Αιγαίου/∆ΜΦ 
 
Α. ΑΝΩΤΑΤΟ ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΟ ΜΙΣΘΩΜΑ ΑΝΑ ∆ΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΛΟΙΟΥ (€) 
Β. ΥΨΟΣ ΕΓΓΥΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ (€)
 
Α. ΚΑΤ. 1: 93.825,00 € /ΚΑΤ. 2: 86.875,00 € /ΚΑΤ. 3 : 69.500,00 € 
Β. ΚΑΤ. 1: 223.802,75 € / ΚΑΤ. 2: 207.224,77 € /ΚΑΤ. 3: 165.779,82 € 
 

Το Μυτιλήνη την τελευταία περίοδο που πληρώθηκε στη συγκεκριμένη γραμμή (Αυγουστο 2014), είχε λάβει 32.706ευρώ.

 

Το ΣΑΣ στην απόφασή του μιλά για 130 ευρώ το ναυτικό μίλι, δηλαδή αν θεωρήσουμε τη γραμμή 267 νμ (που τη βγάζει τόσο το υπουργείο), θα έπρεπε το τίμημα για την τρίτη κατηγορία να είναι 34.710 για την τρίτη κατηγορία. Αντίθετα βλέπουμε ότι έχουν υπολογίσει το διπλάσιο (κυκλικό δρομολόγιο), δηλαδή 69.500 ευρώ.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση θεωρώ ότι έχουν κάνει λάθος στο υπουργείο, οπότε ή τόσα χρόνια πλήρωναν στη ΝΕΛ τα μισά λεφτά απ'ότι έπρεπε να λαμβάνει, ή τώρα έχουν υπολογίσει και την επιστροφή στο μίσθωμα.

 

Κλείνοντας, επισυνάπτω και τις τιμές που είχαν πέσει στο τραπέζι πριν από 5 χρόνια, όταν είχε αναλάβει τη γραμμή ο Τεό.

 

 

Να και η πλήρης σύμβαση ανάθεσης. 93.825 ευρώ για κάθε δρομολόγιο, με το Νήσος Μύκονος που θεωρείται κατηγορίας 1.

 

Στα ευχάριστα ότι ενεφανίσθη και o πρόεδρος της εταιρείας για τις υπογραφές.

 

 

Από την αρχή να ξεκαθαρίσω ότι αν από τα 104.000 ευρώ του θεόφιλος με τα 3 δρομολόγια φεύγουμε στα 187.650 του Μύκονος για τα δυο δρομολόγια, φαίνεται εξωπραγματική η διαφορά, αλλά μην ξεχνάμε ότι από πλοίο τρίτης κατηγορίας ανεβαίνουμε σε πρώτης. Να μου πείτε εξωπραγματική είναι και η διαφορά στην ποιότητα των πλοίων, και θα δούμε στην πράξη πως και αν θα δουλέψει το νέο σύστημα.

Προσπαθώντας να διαπιστώσω αν είναι ακριβό το αρχικό μίσθωμα των 130 ευρώ για πλοίο 3ης κατηγορίας (οι άλλες κατηγορίες ανεβαίνουν 25% και 35%), έψαξα λίγο στη διαύγεια για να δω τι ισχύει/ίσχυε σε άλλες γραμμές.

 

Μυτιλήνη/ Καβάλα-Λήμνο - Μυτιλήνη - Χίο - Βαθύ : 61ευρώ/μίλι.

Blue star paros/ Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Ηρακλειά - Σχοινούσα - Κουφονήσια - Κατάπολα : 214 ευρώ/μίλι.

Διαγόρας/ Πειραιάς - Αστυπάλαια - Κάλυμνος - Κως - Νίσυρος - Τήλος - Ρόδος: 81ευρώ/μίλι.

Διαγόρας / Πειραιάς - Πάτμος - Λειψοί - Λέρος - Κάλυμνος - Κώς - Σύμη - Ρόδος  : 131 ευρώ/μίλι

Διαγόρας/ Ρόδος - Καστελόριζο : 131 ευρώ/μίλι.

Ταξιάρχης / Λαύριο - Αγ. Ευστράτιος - Λήμνος: 125 ευρώ/μίλι

Π. Θαλασσινή / Λαύριο - Ψαρά - Μεστά : 91 ευρώ/μίλι

Μυτιλήνη (2012) / Πειραιάς - Σύρος - Αγ. Κήρυκος - Φούρνοι - Καρλόβασι - Βαθύ : 65.48 ευρώ/ μίλι

Πρέβελης / Πειραιάς - Θήρα - Ανάφη : 153.96 ευρώ/μίλι

Αγ. Γεώργιος / Πειραιάς - Μήλος - Φολέγανδρος - Σίκινος - Ίος - Θήρα : 133.6 ευρώ/ μίλι

Βlue Star Paros / Πειραιάς - Νάξος - Δονούσα:  55.6 ευρώ/μίλι

 

Concluding, η τιμή των 175.7 ευρώ/μίλι του Μύκονος μπορεί να φαίνεται ακριβή, αλλά η βάση που ξεκινά (130 ευρώ./μίλι για πλοίο κατηγορίας 3) ισχύει και εφαρμόζεται και σε άλλες γραμμές. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί υπάρχουν/υπήρχαν τιμές στα 50-60 ευρώ και αν πράγματι οι εταιρείες που είχαν αυτές τις συμβάσεις ήταν όντως ριγμένες. Σε καμμία περίπτωση βέβαια δεν υπήρχε η δικαιολογία επειδή δεν πληρώνομαι αρκετά να μην κάνω δρομολόγια, αφού είχε υπογραφεί σύμβαση την οποία έπρεπε να τηρείται (και από τις 2 πλευρές ).

Link to comment
Share on other sites

παντως με το τίμημα αυτό και τελείως "μπακάλικα" αν βγάλεις τα καύσιμα ειναι 100.000 την βδομαδούλα (μείον λιμάνια, φόρους κλπ.) ΣΥΝ όμως τα εισιτήρια των 2 κυκλικών και δεν μου ακούγεται καθόοοολου άσχημα.

Edited by pathfinder
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...