Jump to content
Shipfriends

Lifelines ή άγονες


Recommended Posts

20 minutes ago, Strofalos said:

Όσο διαβάζω αυτά τα "Covid δρομολόγια"και μου έρχονται στο μυαλό μία-μία οι αρπαχτές αυτού του Ολύμπους, μου'ρχεται να πηδήξω από τον 5ο...

Κάτι τέτοια αστροπελέκια, κανονικά, πρέπει να τους πιστολιάσει στην ψύχρα. 

 

Μα τι λες ανθρωπέ μου?

 

Καλώς ή κακώς έκανε μια συμφωνία μαζί τους. Να δεχτώ κακώς. Και τώρα επειδή δε γουστάρει να τα πιστολιάσει? Εσένα θα ήθελες ο εργοδότης σου να κάνει κάτι τέτοιο αν εκείνος αργότερα κρίνει πως σε πληρώνει πολλά?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 922
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Έχει, νομίζω, ειπωθεί ξανά στο forum, ότι αυτά τα Covid δρομολόγια ήταν ένας εύσχημος τρόπος της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Ναυτιλίας, ώστε να δοθούν χρήματα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν την κατακόρυφη πτώση της κίνησης και τις συνακόλουθες πολύ μεγάλες οικονομικές ζημιές.

Αντίστοιχη κίνηση έγινε ουσιαστικά και με την Aegean, η οποία με τροπολογία ενισχύθηκε από τα χρήματά των φορολογουμένων με 120.000.000 ευρώ!

Το θέμα για μένα δεν είναι το γιατί δόθηκαν τα χρήματα (από τις τσέπες όλων μας). Καλώς δόθηκαν, γιατί η αλήθεια είναι ότι και το ακτοπλοϊκό σύστημα έπρεπε να μείνει ζωντανό, όπως και οι αεροπορικές συνδέσεις. Και σίγουρα, κοντά στο βασιλικό ποτίστηκαν και οι γλάστρες (αναφέρομαι εδώ και σε εταιρείες που λειτουργούν με τη λογική της αρπαχτής).

Είναι και θέμα εξωτερικής και αμυντικής πολιτικής (με την έννοια ότι πρέπει να εξασφαλίζεται η κοινωνική συνοχή και να αντιμετωπίζεται η εδαφική ασυνέχεια).

Απλώς, έχει καταντήσει λίγο βαρετό και προκλητικό, να πληρώνουμε οι φορολογούμενοι τις ζημιές των εταιρειών και, ταυτόχρονα να έχουμε να αντιμετωπίσουμε εξωφρενικά, σε ορισμένες περιπτώσεις, κόστη εισιτηρίων.

Δεν γίνεται δηλαδή, να πληρώνουμε την Aegean και εγώ να χρειάζομαι 260 ευρώ εισιτήριο για τη διαδρομή Αθήνα-Σάμος-Αθήνα (λίγο off topic που σχολιάζω το κόστος αεροπορικών εισιτηρίων, αλλά έπρεπε να το πω να ξεθυμάνω, ζητώ συγγνώμη!)

Τέλος, λίγο πολύ, όλα τα Ευρωπαϊκά κράτη ενίσχυσαν με διάφορους τρόπους τις εταιρείες τους, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Brittany Ferries που έλαβε κρατική ενίσχυση 45.000.000 ευρώ, όπως μας είχε ενημερώσει ο @Nick the Greek τον περασμένο Νοέμβριο.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, togias_k said:

Απ'όσο θυμάμαι μια αρπαχτή έκανε το Ολυμπους(διορθώστε με αν κάνω λάθος)

Νομίζω πως ήταν δυο-τρεις. Όποτε τελείωνε η επιδότηση, έδενε μέχρι την επόμενη. Νομίζω ε..!?!..μην το δένεις κόμπο. 

1 hour ago, Nick the Greek said:

Και τώρα επειδή δε γουστάρει να τα πιστολιάσει?

Μεταφορικά το λέω, όχι κυριολεκτικά. Γουστάρει-ξεγουστάρει, αφού τα συμφώνησε, να τα πληρώσει. 

 

35 minutes ago, Z.Gk. said:

Απλώς, έχει καταντήσει λίγο βαρετό και προκλητικό, να πληρώνουμε οι φορολογούμενοι τις ζημιές των εταιρειών

Κανονικά, θα έπρεπε στα κέρδη, για κάποιο χρονικό διάστημα, να δίνουν μερίδιο στο κράτος, αφου πήραν χρήματα των φορολογουμένων στα δύσκολα. "Σε βοηθώ στα ζόρια αλλά μου τα δίνεις πίσω στις χαρές " ένα πράγμα... 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
1 hour ago, giordim said:

Το κράτος αποζημιώνει κάποια εξ αυτών ακριβώς για να μπορεί να μετακινείται έστω και ένας πολίτης, αλλιώς θα ήταν αποκλεισμένα πολλά από τα νησιά ενώ σε κάποια άλλα η συχνότητα των δρομολογίων θα ήταν τέτοια που σε κάτι έκτακτο δεν θα μπορούσε κάποιος να εξυπηρετηθεί !

Καλα, μην κοροιδευομαστε εντελώς! Το κράτος μοιράζει επιδοτήσεις πέραν των αναγκών της νησιωτικοτητας. 

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα αλλά δεν είναι της παρούσης.

Το κράτος πετάει χρήματα και την ίδια στιγμή δεν τα δίνει εκεί που πρέπει, κάνοντας διακρίσεις.

Το να ερχόταν το Σαντορίνη και να άνοιγε νέα γραμμή επιδοτούμενη στα μέτρα του θα ήταν κατακριτέο και προκλητικό.

Edited by proud_ionian
Μετακίνηση
Link to comment
Share on other sites

Εγώ μίλησα γενικότερα για την πρακτική που ισχύει και όχι ειδικότερα. Αν υπάρχουν γραμμές πραγματικά αχρειαστες και δίνονται λεφτά μόνο και μόνο προς ενίσχυση κάποιου ιδιώτη από το κράτος αυτό είναι θέμα πολιτικής και πολιτικών προσώπων. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταργηθεί συνολικά η πρακτική των γραμμών με κρατική αποζημίωση... Αλίμονο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
6 minutes ago, rhodian said:

Ένα σχόλιο για την γραμμή Νο 10 (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Η ́ (ΔΙΑΖ) ΚΑΒΑΛΑ - Η ́ (ΔΙΑΖ)
ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ - ΛΗΜΝΟΣ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ - ΧΙΟΣ -ΣΑΜΟΣ – ΛΕΡΟΣ-ΚΑΛΥΜΝΟΣ - ΚΩΣ - ΣΥΜΗ -
ΡΟΔΟΣ και επιστροφή)
 Θεωρώ απαράδεκτο να μην υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Νοτίου και Βορείου Αιγαίου κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Έχουν περάσει 10+ χρόνια από τότε που σταμάτησε ο Διαγόρας τα δρομολόγια. Τότε ήταν λόγω κρίσης, πλεόν όμως βλέπουμε ότι δημιουργούνται νέες επιδοτούμενες (τύπου Σητείας-Ρόδου😂), αλλά για αυτή τη γραμμή δεν ακούγεται τίποτα από πουθενά και το υπουργείο δεν προτίθεται να ενισχύσει την επιδότησή της. 
 Όσα πλοία πέρασαν από τη γραμμή είχαν αρκετά καλές πληρότητες από ό,τι θυμάμαι και τα γκαράζ ήταν σχεδόν γεμάτα. Επίσης, ήταν μια πολύ εύκολη και οικονομική λύση για να μεταφέρονται νησιώτες και επισκέπτες από το ένα νησί στο άλλο και μέχρι την Βόρεια Ελλάδα, κάτι που πλεόν δεν είναι καθόλου εύκολο. Μακάρι κάποια στιγμή να ξαναδούμε πλοίο στη γραμμή...

Καποιο πλοιο τυπου Olympus δεν θα ηταν καλο για την γραμμη ; 

 

Link to comment
Share on other sites

Εμένα με έκανε ολίγον και μειδιασα το no 19 (Θηρα- Κως- Κασος- Καρπαθος- Ροδος). Τι τρελό ζιγκ- ζαγκ είναι αυτό!!!!

1 hour ago, rhodian said:

Όσα πλοία πέρασαν από τη γραμμή είχαν αρκετά καλές πληρότητες από ό,τι θυμάμαι και τα γκαράζ ήταν σχεδόν γεμάτα. Επίσης, ήταν μια πολύ εύκολη και οικονομική λύση για να μεταφέρονται νησιώτες και επισκέπτες από το ένα νησί στο άλλο και μέχρι την Βόρεια Ελλάδα, κάτι που πλεόν δεν είναι καθόλου εύκολο. Μακάρι κάποια στιγμή να ξαναδούμε πλοίο στη γραμμή...

Θα συμφωνήσω απόλυτα σε αυτό 

Edited by pilot
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Βλέποντας ότι πλέον επιδοτούνται αρκετά δρομολόγια στα οποία είτε τα πλοία πιάνουν πρωτόκολλο όπως το Θεσσαλονίκη-Σποράδες είτε δρομολογούνται σε γραμμές χωρίς να υπάρχει άμεση ανάγκη όπως το Άγιος Νικόλαος - Σαντορίνη ή το Θεσσαλονίκη Λήμνος Μυτιλήνη με φέρνει σε σκέψη ότι τα χρήματα αυτά θα ήταν καλύτερα να αξιοποιηθούν το χειμώνα όπου πολλά νησιά του Αιγαίου δεν εξυπηρετούνται όπως θα έπρεπε.Για παράδειγμα θα μπορούσα να δω ένα ταχύπλοο από Πειραιά για Σύρο Πάρο Νάξο Ίο Σίκινο Σαντορίνη (Θηρασιά ανταπόκριση με τη παντόφλα που υπάρχει και η Ανάφη μία φορά την εβδομάδα με αυτό και μία με το Αρτεμις) Φολέγανδρο Κίμωλο Μήλο Σίφνο Σέριφο Πειραιά 4 φορές την εβδομάδα,οι 2 φορές το δρομολόγιο που έγραψα πάνω να γινόταν ανάποδα ,ενώ ταυτόχρονα θα σταμάταγε το ένα αγονόπλοιο πχ Caldera Vista και το Αρτεμις θα έκανε ένα δρομολόγιο από Λαύριο αυτό που κάνει το caldera vista ,ένα για Δυτικές όπως κάνει τώρα, ένα για Παροναξία και Μικρές Κυκλάδες και ένα από Σύρο ως την Ανάφη.Έτσι αρκετά νησιά θα αποκτούσαν γρήγορη πρόσβαση και από Πειραιά αλλά και στα ενδοκυκλαδικά.Και μην ακούσω ότι τα ταχύπλοα δεν κάνουν πλέον χειμώνα για Αιγαίο...2 χρόνια τώρα Caldera,Naxos,Super Jet και Power Jet μια χαρά τα έχουν πάει... To ταχύπλοο που έχω στο νου είναι αυτό...42 κόμβοι (ας πούμε 38 να είμασατε μέσα 80 ΙΧ χωρητικότητα και 650 άτομα πρωτόκολλο)...

Link to comment
Share on other sites

ΔΛΔ θες να μας πεις οτι ΔΕΝ είναι άμεση ανάγκη  το ΘΕΣ/ΝΙΚΗ ΛΗΜΝΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗ  αλλά το ταχύπλοο στο ''Πειραιά για Σύρο Πάρο Νάξο Ίο Σίκινο Σαντορίνη'' ???😆😆 Τι λέτε ρε παιδιά,αλήθεια τώρα???Σοβαρευτείτε λίγο

Link to comment
Share on other sites

Καλά αν πιστεύει ο οποιοσδήποτε ότι η επιδότηση αυτή,όπως και άλλες πολλές, βγήκε γιατί το υπουργείο νοιάστηκε για τη Λήμνο και τη Μυτιλήνη μάλλον δεν έχει καταλάβει κάτι σωστά. Η επιδότηση αυτή βγήκε για να μην κάθεται το πλοίο στη Θεσ/νίκη κάθε Τρίτη . Και τη Πέμπτη κάθεται Θεσ/νίκη αλλά δε βλέπω να κάνει δρομολόγια για Λήμνο Μυτιλήνη. Γιατί; Πολύ απλά γιατί το πλήρωμα έχει συμπληρώσει το ωράριο εργασίας και δε συμφέρει την SeaJets να βάλει διπλό πλήρωμα λόγω κόστους...Λέω ότι δεν υπάρχει άμεση ανάγκη για μια τέτοια γραμμή αφού από Καβάλα άνετα πας Λήμνο και Μυτιλήνη . Το ιδανικό για τη Θεσσαλονίκη τη Λήμνο και τη Μυτιλήνη θα ήταν να συνεχίσει το Μύκονος το δρομολόγιο που έκανε το χειμώνα και πίστεψε με δε θα υπήρχε η ανάγκη για ταχύπλοο.Όσον αφορά τη γραμμή στις Κυκλάδες που ανέφερα για τον χειμώνα ,πολλά νησιά από αυτά που έχω γράψει είναι μέρος του επιδοτούμενου δρομολογίου που κάνει το Caldera Vista.Όταν χρειάζεσαι από Σίκινο και Φολέγανδρο να πας Πειραιά 10 και 11 ώρες με ένα ταχύπλοο θα το έκανες στο μισό χρόνο.Και πίστεψε με τα μικρά νησιά του Αιγαίου και προπάντων οι κάτοικοι τους έχουν πολλέςςςς ανάγκες. Αρκετός κόσμος χρειάζεται να μεταβεί σε πλησιέστερα νησιά για γιατρούς και άλλα πολλά μιας και τα νησιά αυτά οριακά έχουν τα απαραίτητα...Από το να κάνει ένα δρομολόγιο το Caldera Vista και να έχει λιγοστούς επιβάτες, γιατί να μη δώσουν και το δικαίωμα να μεταβούν γρήγορα από τα νησιά του Αιγαίου προς την Ηπειρωτική Ελλάδα. Δεν είναι καλοκαίρι που δίνουμε επιδοτήσεις για να ταξιδεύουν τουρίστες (Άγιος Νικόλαος Σαντορίνη) είναι χειμώνας και οι κάτοικοι όλων των νησιών έχουν ανάγκες να μεταβούν γρήγορα στην Ηπειρωτική Ελλάδα...

Edited by Champion Jet_2
Link to comment
Share on other sites

Αν επιδοτούνταν και το καλοκαίρι το ΜΥΚΟΝΟΣ -όχι ότι το ΔΙΑΓΟΡΑΣ είναι κακό για τη γραμμή-, να'σαι σίγουρος ότι δε θα διακόπτονταν η σύνδεση της Θεσσαλονίκης. Η σύμβαση το λέει ξεκάθαρα ότι επιδοτείται από Σεπτέμβριο μέχρι και αρχές Ιουνίου. Για τρεις μήνες, πάπαλα η επιδότηση. Από Καβάλα δε πας καθόλου άνετα Λήμνο και Μυτιλήνη και για οποιοδήποτε άλλο προορισμό! Ειδικά αν μένεις Δυτική Μακεδονία και δεν έχεις δικό σου όχημα;;;... χαιρετίσματα! Ακόμα και δικό σου όχημα να έχεις, βάλε καύσιμα+διόδια+στάση/εις για κάνα καφέ ή φαγητό, το κόστος πηγαίνει στο Θεό, που σημαίνει...άντε γειά! Η Καβάλα έχει τεράστια κίνηση το καλοκαίρι επειδή δεν έχει πλοίο η Συμπρωτεύουσα. Αν υπήρχε πλοίο, τους επιβάτες η Καβάλα θα τους έβλεπε με το τηλεσκόπιο. Επίσης, ναι μεν είναι περίπου διπλάσια απόσταση το Λήμνος-Θεσσαλονίκη από το Λήμνος - Καβάλα αλλά γεωγραφικά η θέση του λιμένα Θεσσαλονίκης εξυπηρετεί περισσότερο. Όλοι ξέρουμε ότι και άλλες γραμμές που επιδοτούνται από Πειραιά αν δε πέσει το παραδάκι της επιδότησης, ακόμα και πρωτόκολλο να έχει το πλοίο, κάβους δε λύνει!

Link to comment
Share on other sites

Η επιδότηση (χρήμα των φορολογουμένων), πρέπει να είναι για εκεί που δεν συμφέρει να δρομολογήσει πλοιοκτήτης καράβι, γιατί αν το κάνει θα μπεί μέσα με τα τσαρούχια. Αυτό αναγνωρίζει η αναθέτουσα αρχή και τον βοηθάει να το δρμολογήσει με ένα λογικό κέρδος. Παρομοίως, θα πρέπει να επιδοτείται το πλοίο από το νησί, μέχρι τον πλησιέστερο ηπειρωτικό προορισμό. Και εν προκειμένω για Σάμο-Χίο-Μυτιλήνη-Λήμνο είναι η Καβάλα και για Σποράδες ο Βόλος. Τώρα αν θέλει ο Ηλιόπουλος και ο κάθε Ηλιόπουλος (βλέπε υγιής επιχειρηματίας), την πελατεία της Θεσσαλονικης, ας βάλει πλοίο από εκεί. Και αν είναι και δύο ή περισσότεροι οι ενδιαφερόμενοι (όπως στο Ηράκλειο- Σαντορίνη), ακόμα καλύτερα για να υπάρχει και ανταγωνισμός!

Link to comment
Share on other sites

Ποιόν χειμώνα παιδία; πλέον υπάρχει η άμεση ανάγκη για επιδότηση οχηματαγωγού ταχύπλοου για την Φολέγανδρο (και για την Σίκινο φυσικά) το καλοκαίρι, αν το έχετε ξεχάσει φέτος η Φολέγανδρος δεν είχε απευθείας δρομολόγιο για Πειραιά με ταχύπλοο και με το Σολωμός να κάνει 10 ώρες για Φολέγανδρο ήταν η χειρότερη χρονιά των τελευταίων 20 χρόνων σε θέμα ακτοπλοϊκών δρομολογίων. 

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Orestis said:

Οι επιδοτήσεις δίνονται.

 

23 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Κανείς δεν θέλει να κάνει τη γραμμή χωρίς επιδότηση.

Η Ελλάδα είναι μια επιδοτούμενη οικονομία στο σύνολο της. Πάντα ήταν και την τελευταία τριετία το έχουμε τερματίσει.

Στην ακτοπλοΐα νομίζω ότι δύσκολα θα βρούμε προορισμό χωρίς μια έστω επιδοτούμενη προσέγγιση. Συγκρίνετε με πριν 25 χρόνια, επί αδειών σκοπιμότητας και θα φρίξετε.

Γενικότερα στην οικονομία σε λίγο θα επιδοτούνται από τις βιομηχανίες τροφίμων μέχρι και οι λαχειοπώλες και οι καλντεριμιτζούδες.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
10 hours ago, proud_ionian said:

Βρισκουν και τα κανουν.

 

9 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Δεν βρίσκουν και τα κάνουν!! Από τη στιγμή που στην σύμβαση δεν υπάρχει πλοίο αντικατάστασης, δεν έχουν υποχρέωση της αντικατάστασης του πλοίου στη διάρκεια της ακινησίας του.

 

9 hours ago, Nick the Greek said:

Αυτό λέμε πολυχρονεμένε μου, ότι το ΥΕΝ είναι τόσο της πλάκας που αναθέτει μια γραμμή ζωής σε μια εταιρεία σαν τη Seajets, με τον τεράστιο στόλο που έχει, χωρίς να την υποχρεώνει να αντικαθιστά το πλοίο της κατά τη διάρκεια της ακινησίας του. 

Ειναι κατι που το εχουμε συζητησει απειρες φορες ολα αυτα τα χρονια, ειτε μεσα στο φορουμ, ειτε δια ζωσης οσοι γνωριζονται προσωπικα.

Δεν ειναι δυνατον σε γραμμες ζωης που εξασφαλιζουν την εδαφικη συνεχεια της χωρας, αλλα και την επιβιωση και την παραμονη ακομη, των μονιμων κατοικων, να ισχυει η δυνατοτητα διμηνης ακινησιας χωρις αντικατασταση.

Ειτε η εταιρια εχει και αλλα πλοια, ειτε οχι, θα πρεπει να προβλεπεται με ξεκαθαρο τροπο η αντικατασταση.

Προφανως, αμα δεν το προβλεπει η συμβαση και ισχυει οτι προβλεπει γενικως η νομοθεσια, θα το δεσει και δεν θα δωσει αναφορα σε κανεναν. Τις συμβασεις ομως δεν τις εφερε ο Μωυσης απο το Σινα, ωστε να μην μπορει να διαμορφωθει αναλογως το κειμενο τους ;).

Ανεξαρτητως του κομματος ή των κομματων που ειναι στην Κυβερνηση, παντοτε το ΥΕΝ, πολιτικη ηγεσια και οι apparatchnik του Υπουργείου, εξυπηρετουσαν τα συμφεροντα των εταιριων. Οχι απαραιτητα ολων, αλλα σιγουρα των αγαπημενων

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Αυτό ακριβώς, πρέπει να βρεθεί μια σοβαρή εταιρία να αναλάβει την γραμμή που θα εξυπηρετεί όπως της αρμόζει τους νησιώτες και τους τουρίστες(καλοκαίρι)και να βάλει ενα πλοιο σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά της  προκήρυξης,τα μεγαλύτερο φάουλ ομως είναι του υπουργείου που επιτρέπει την δρομολόγηση στην κάθε Seajets.

Edited by cyclades_shipping
Link to comment
Share on other sites

Το Σαονησος δεν νομίζω ότι έχει ξεμπερδέψει με τα χαρτιά του. Το Παναγία Σκιαδενη θα ταίριαζε στη γραμμή αλλά δεν πιστεύω ότι θέλουν να φύγουν από τα νερά της Δωδεκανήσου. Ένα πλοίο που θα μπορούσε να κάνει τη γραμμή είναι το Πανόραμα, αλλά σε ιδιοκτησία άλλης εταιρείας😉

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...