Jump to content
Shipfriends

Βύθιση του ΦΓ/ΟΓ πλοίου Christine (πρώην Λευκάς) έξω από την παραλία Μύρτος στην Κεφαλονιά


Recommended Posts

Δεν ξέρω γιατί, αλλά μόλις το διάβασα...μάλλον για παντόφλα μου φαίνεται. Για το φορτίο δεν ξέρω, αλλά κάπου πάει ο νους μου. :rolleyes:

Hμερομηνία : 18-11-10

Βύθιση φορτηγού πλοίου στην Κεφαλονιά Σώο το πλήρωμα.

Φορτηγό οχηματαγωγό πλοίο με σημαία Τόνγκο, βρέθηκε βυθισμένο 1,5 ναυτικό μίλι, στη θαλάσσια περιοχή Κόλπου Μυρτός Κεφαλονιάς. Το 6μελές πλήρωμά του, που είναι όλοι Ουκρανοί και καλά στην υγεία τους, κατάφεραν να κολυμπήσουν και να βγουν στην παραλία του Φισκάρδου στην Κεφαλονιά.

Το ναυάγιο εντόπισε ένας ερασιτέχνης ψαράς, όταν διαπίστωσε στην επιφάνεια της θάλασσας μία σωσίβια ναυαγοσωστική λέμβο. Στην περιοχή έφθασε αμέσως σκάφος του Λιμενικού Σώματος με δύτες και βούτηξαν στην περιοχή για να διαπιστώσουν τι είχε συμβεί.

Σύμφωνα με το πλήρωμα, στο πλοίο που είχε αναχωρήσει από το Δυρράχιο Αλβανίας με προορισμό τη Βουλγαρία μεταφέροντας τρία οχήματα, παρουσιάστηκε μηχανική βλάβη και εισροή υδάτων με αποτέλεσμα να βυθιστεί. Η υπόθεση ερευνάται από το λιμενικό σώμα.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Link to comment
Share on other sites

Έπεσα τυχαία στο εξής:

Φορτηγό οχηματαγωγό πλοίο με σημαία Τόνγκο, βυθίστηκε 1,5 ναυτικό μίλι, στη θαλάσσια περιοχή Κόλπου Μυρτός Κεφαλλονιάς. Το 6μελές πλήρωμά του, όλοι Ουκρανοί κατάφεραν να κολυμπήσουν και να βγουν στην παραλία του Φισκάρδου στην Κεφαλλονιά.

Το ναυάγιο εντόπισε ερασιτέχνης ψαράς, όταν διαπίστωσε στην επιφάνεια της θάλασσας μία σωσίβια ναυαγοσωστική λέμβο. Στην περιοχή έφθασε αμέσως σκάφος του Λιμενικού Σώματος.

Σύμφωνα με το πλήρωμα, στο πλοίο που είχε αναχωρήσει από το Δυρράχιο Αλβανίας με προορισμό τη Βουλγαρία μεταφέροντας τρία οχήματα, παρουσιάστηκε μηχανική βλάβη και εισροή υδάτων με αποτέλεσμα να βυθιστεί.

Η υπόθεση ερευνάται από το λιμενικό σώμα.

Βυθίστηκε ολόκληρο πλοίο και δεν είχε πάρει κανείς είδηση...?

Και το κουφό είναι ότι από την Αλβανία πήγαν με πλοίο 3 οχήματα στην Βουλγαρία που ειναι δίπλα?! :o Κάτι ύποπτο θα έπαιζε με το βαπόρι..

Edited by polman
Link to comment
Share on other sites

Παιδια αυτο δεν ειναι παντοφλα...ειναι σαγιοναρα με σπασμενο το ενα λουρι :D Απο που πηρε αυτο το πραμα αδεια αποπλου(και τι ακριβως μετεφερε)για να κανει αυτο το ταξιδι ενας θεος το ξερει <_<

Link to comment
Share on other sites

Στο πλοίο (αν πρόκειται βέβαια εξακριβωμένα για το ίδιο), είχαμε αναφερθεί εκτενώς τον τελευταίο καιρό στο topic του, με αφορμή βέβαια την μετά από καιρό επαναδραστηριοποίηση και μίνι μετασκευή του στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας. Ας το δούμε και σε μία φωτό πριν από λίγες μόλις ημέρες, στις 6 Νοεμβρίου, όταν και είχαμε πρωτοδεί το νέο του όνομα CHRISTINE γραμμένο στην πρύμη του.

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω με όλους τους φίλους που ήδη σχολίασαν την είδηση αυτή. Το "ναυάγιο" αυτό είναι ο ορισμός του ύποπτου:

Αγοράσθηκε παντόφλα, σηκώθηκε σημαία Τογκό και το πρώτο δρομολόγιο είναι από Αλβανία στη Βουλγαρία με τρία οχήματα!!!! Το πλοίο βρήκε λέει ζόρι και βούλιαξε στο Ιόνιο χωρίς να ειδοποιήσει κανέναν, ούτε και όταν κολύμπησε το πλήρωμα και βγήκε στη στεριά, μόνο κάποιος ψαράς που είδε τη σχεδία το ανέφερε.

Ε, τι άλλο θέλετε.

Link to comment
Share on other sites

Και κάτι άλλο:

Ποιον προσπαθούν να πείσουν, ότι κολύμπησαν από τήν Αγία Κυριακή έως το Φισκάρδο (περίπου 15 χιλιόμετρα); :rolleyes:

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

Και η επισημη ανακοινωση απο το ΥΕΝ

Απογευματινές ώρες σήμερα, η Λιμενική Αρχή Κεφαλληνίας ενημερώθηκε, από ιδιώτη, για εντοπισμό σωστικού μέσου πλοίου (liferaft), στη θαλάσσια περιοχή Αγίας Κυριακής Κεφαλληνίας, το οποίο ήταν προσδεδεμένο με σχοινί σε αντικείμενο εντός του βυθού, σε βάθος 14 μέτρων περίπου και σε απόσταση 1ν.μ. από την ακτή.

Άμεσα στην περιοχή έσπευσε από ξηράς προσωπικό Λ.Σ. με υπηρεσιακό όχημα καθώς και επαγγελματίας δύτης, ο οποίος διαπίστωσε ότι πρόκειται για βυθισμένο Φ/Γ-Ο/Γ πλοίο με το όνομα «CHRISTINE», σημαίας Τόγκο, ανοικτού τύπου και μήκους περίπου 45 μέτρων.

Περί ώρα 18:15, εμφανίστηκαν στο Λ/Σ Φισκάρδου έξι (06) αλλοδαποί, οι οποίοι δήλωσαν ότι αποτελούν, αυτοί και μόνο, το πλήρωμα του «CHRISTINE», το οποίο, κατά δήλωσή τους, βυθίστηκε πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, λόγω καιρικών συνθηκών και πλευρικού ρήγματος που έφερε και το οποίο είχε αποπλεύσει από το Δυρράχιο Αλβανίας με προορισμό το Μπουργκάς της Βουλγαρίας.

Από το περιστατικό παρατηρήθηκε μικρή διαρροή πετρελαιοειδών, εργασίες για τον περιορισμό της οποίας δεν ήταν δυνατόν να διενεργηθούν λόγω σκότους.

Από τη Λιμενική Αρχή Κεφαλληνίας και κατόπιν εντολής του αρμόδιου Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών, οι έξι (06) αλλοδαποί συνελήφθησαν, ενώ λεπτομερέστερη αυτοψία στο χώρο του ναυαγίου θα διενεργηθεί εκ νέου με το πρώτο φως της ημέρας.

Τυχόν εξελίξεις θα γνωστοποιηθούν με νεότερο Δελτίο Τύπου.

Link to comment
Share on other sites

Και κάτι άλλο:

Ποιον προσπαθούν να πείσουν, ότι κολύμπησαν από τήν Αγία Κυριακή έως το Φισκάρδο (περίπου 15 χιλιόμετρα); :rolleyes:

Μπορεί να βγήκαν στην ακτή στην Αγία Κυριακή και να περπάτησαν μέχρι τό Φισκάρδο.

Το πιό ύποπτο,για μένα,είναι το φορτίο και το δρομολόγιο τού πλοίου.Προφανώς αυτά τά τρία αυτοκίνητα ήταν κλεμμένα (ή είχαν μέσα κρυμμένες ωραίες χημικές ουσίες,απ'αυτές που μάς μαθαίνανε στην φαρμακευτική χημεία...) ,οπότε δέν μπορούσαν να τα περάσουν οδικώς στην Βουλγαρία,αφού θα τους έπιαναν στά σύνορα,γι'αυτό προτίμησαν να κάνουν την βόλτα με το πλοίο....

Link to comment
Share on other sites

Συνέχεια ενημέρωσης για τον εντοπισμό βυθισμένου Φ/Γ-Ο/Γ «CHRISTINE» στην Κεφαλονιά στις 18/11/2010

Πηγη: ΥΕΝ

Σχετικά με τον εντοπισμό του βυθισμένου Φ/Γ-Ο/Γ «CHRISTINE» σημαίας Τόγκο, στην Κεφαλονιά στις 18/11/2010, χθες με το πρώτο φως της ημέρας, ναυαγοσωστικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος και ιδιωτικό σκάφος «ΚΑΤΕΡΙΝΑ» ΛΑ 1349, με επιβαίνοντες στελέχη της Λιμενικής Αρχής Κεφαλληνίας, διενήργησαν έλεγχο της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής προς εκτίμηση πρόκλησης ρύπανσης και διαπίστωσαν ένα πολύ λεπτό ιριδίζον «φιλμ», ελαφρών αυτοδιαλυόμενων πετρελαιοειδών (diesel), σε μεγάλη διασπορά, εκτάσεως περίπου 2.000 τετραγωνικών μέτρων.

Στο χώρο του συμβάντος, έχουν ποντιστεί πλωτά φράγματα και απορροφητικά υλικά για την πρόληψη πιθανής διαρροής ρυπογόνων ουσιών από το ναυάγιο.

Οι συλληφθέντες, ζήτησαν 48ωρη προθεσμία να απολογηθούν και αφού ενημερώθηκε εκ νέου ο αρμόδιος Εισαγγελέας Κεφαλληνίας, διέταξε να συνεχιστεί η προανάκριση με την προσθήκη προανακριτικού υλικού, μετά το πέρας της αυτοψίας της Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών του Λιμενικού Σώματος που βρίσκεται στην περιοχή.

Link to comment
Share on other sites

Συνέχεια ενημέρωσης για τον εντοπισμό βυθισμένου Φ/Γ-Ο/Γ «CHRISTINE» στην Κεφαλονιά την 18/11/2010

Κυριακή, 21 Νοεμβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνέχεια ενημέρωσης:

Χθες στις 12:00, οι έξι αλλοδαποί κρατούμενοι επαναπροσήχθησαν στο τριμελές Πλημμελειοδικείο Κεφαλληνίας, όπου το δικαστήριο αφού τους έκρινε ένοχους τους επέβαλε στον μεν Πλοίαρχο ποινή φυλάκισης πέντε ετών συνολικά, στους δε υπόλοιπους συνολική ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών χωρίς η άσκηση έφεσης για όλους να έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα.

Πηγή : ΥΘΥΝΑΛ

Συγγνώμη αλλά δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς γίνεται. Μέσα σε μόλις τρεις ημέρες έγινε αυτοψία στο ναυάγιο του πλοίου, βρεθήκαν τα αίτια της βύθισης, βγήκαν πορίσματα, απαγγέλθηκαν κατηγορίες, έγινε η δίκη και καταδικάστηκε όλο το πλήρωμα σε ποινής φυλάκισης ???

Ίσως ακούγομαι ως "αγαθός τω πνεύματι", αλλά ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πότε πρόλαβαν και έγιναν όλα αυτά.....

Link to comment
Share on other sites

αυτοφορο προφανως, αλλα ειλικρινα η βιασυνη προβληματιζει.

τελικα δε θα μαθουμε τπτ για το περιεχομενο των container?

η αρχικη σκεψη μου (οπως και των περισσοτερων φανταζομαι), ειναι οτι προκειται για αδεια container απλα και μονο για να δικαιολογηθει το ταξιδι.

χτες βραδυ ομως ειδα σε κεφαλονιτικο site, (kefaloniapress) προβληματισμους, μηπως τελικα ηταν η γνωστη πατεντα ξεφορτωματος τοξικων και πυρηνικων αποβλητων. λιγο τραβηγμενο το τελευταιο, αλλα καλο θα ηταν να μαθαιναμε τη βρηκαν μεσα στα "κουτια"

Link to comment
Share on other sites

Mία άλλη παράμετρο που θέλω να καταθέσω ως σκέψη προς συζήτηση, είναι ότι στο πλοίο κατόπιν της πώλησης του σε εταιρεία του εξωτερικού, έγιναν κάποιες ελασματικές εργασίες καθώς και δεξαμενισμός σε ναυπηγείο της Σαλαμίνας.

Η παντοφλίτσα ΛΕΥΚΑΣ εξακολουθεί να παραμένει στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας, αλλά με κάποιες σημαντικές αλλαγές. Οι πλευρικοί διάδρομοι του πλοίου, μπορούμε να δούμε σε σημερινή φωτό, ότι υψώθηκαν περισσότερο με την προσθήκη ελασμάτων (σύγκριση), καθώς επίσης και το ότι "κλείνεται" το μπροστινό μέρος του γκαράζ.

Πολύς κόσμος δούλευε σήμερα πάνω στο πλοίο, το οποίο καθώς φαίνεται, μας αφήνει και αυτό για άλλα μέρη.

Άραγε τι χρειαζόντουσαν όλα αυτά αν επρόκειτο "μόνο για ένα ταξίδι" ???

Link to comment
Share on other sites

Ο δεξαμενισμός και οι ελασματουργικές εργασίες έχω την εντύπωση ότι ήταν επιβεβλημένες για να πάρει χαρτιά το πλοίο και να ξεκινήσει δρομολόγια, και ειδικά για να ξεκινήσει εμπορικά δρομολόγια σε ανοικτές (και όχι περιορισμένες θάλασσες). Ας μην ξεχνάμε και πόσα χρόνια είχε μείνει παροπλισμένο το πλοίο στο μώλο της ΔΕΗ, οπότε δεν θα πρέπει να αποκλείουμε και το ενδεχόμενο το ατύχημα να συνέβη λόγω πραγματικού ρήγματος. Σίγουρα όλη η υπόθεση μυρίζει, αλλά αν δεν μάθουμε το περιεχόμενο των φορτηγών δεν πρόκειται να βγάλουμε άκρη.

Μια άλλη απορία που έχω είναι τι χρηματικό ποσό θα ήταν διατεθειμένος καποιος ιδιοκτήτης φορτηγού να πληρώσει για να στείλει ένα φορτηγό από την Shqiperia στη Βουλγαρία και φυσικά τι ναύλο θα ζητούσε ο διαχειριστής της παντόφλας να κάνει τη μεταφορά και να έχει ένα εύλογο κέρδος.

...για εντοπισμό σωστικού μέσου πλοίου (liferaft), στη θαλάσσια περιοχή Αγίας Κυριακής Κεφαλληνίας, το οποίο ήταν προσδεδεμένο με σχοινί σε αντικείμενο εντός του βυθού, σε βάθος 14 μέτρων περίπου και σε απόσταση 1ν.μ. από την ακτή.

Αν δεν κάνω λάθος, τα liferafts έχουν μηχανισμό που όταν βυθιστεί το πλοίο αποδεσμεύονται και βγαίνουν στην επιφάνεια. Να μην γκρινιάξουμε για το γεγονός ότι αφού είχε ξεκινήσει πρόσφατα δρομολόγια το πλοίο, είχε πρόσφατα επιθεωρηθεί (που άραγε; ) και μάλλον κατι δεν δούλεψε σωστά; (Να μου πείτε μπορεί να το έδεσε το πλήρωμα μην το χάσει σε καμμιά θαλασσοταραχή)

Link to comment
Share on other sites

Επειδή στην παραπάνω ανακοίνωση του ΛΣ δεν φαίνονται οι κατηγορίες, να προσθέσω αυτά που λέει το ΑΠΕ. Επίσης, δεν είδα πουθενά εάν και τι απεκάλυψε η αυτοψία στο πλοίο. Ενδεχομένως να υπάρξει και συνέχεια στην διερεύνηση της υπόθεσης.

Ένοχοι ο πλοίαρχος και οι ναυτικοί του βυθισμένου πλοίου «CHRISTINE»

Ένοχοι κρίθηκαν από το τριμελές Πλημμελειοδικείο Κεφαλληνίας ο πλοίαρχος και οι πέντε Ουκρανοί ναυτικοί του φορτηγού πλοίου «CHRISTINE» σημαίας Τόγκο, που βυθίστηκε την περασμένη Πέμπτη στη θαλάσσια περιοχή Μύρτος Κεφαλονιάς, λόγω εισροής υδάτων από ρήγμα. Στους κατηγορούμενους, που επαναπροσήχθησαν στον εισαγγελέα με την κατηγορία της πρόκλησης ναυαγίου με πρόθεση από κοινού και πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης, τους επιβλήθηκε, στον μεν Πλοίαρχο ποινή φυλάκισης πέντε ετών συνολικά, στους δε υπόλοιπους συνολική ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών, χωρίς η άσκηση έφεσης για όλους να έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα. Οι ναυτικοί κρατούνται προσωρινά στο Αστυνομικό τμήμα Σάμης και Ληξουρίου. Πάρης Τσιριγώτης

© 2010 ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Link to comment
Share on other sites

το πληρωμα ειναι ουκρανοι.

συμφωνα με το kefalonia press, η πετρελαιοκηλιδα εχει φτασει το ενα μιλι, ενω υπαρχει εντονος προβληματισμος για το τι μετεφερε το πλοιο στις νταλικες που βρεθηκαν αδειες.

Πάνω στο πλοίο βρίσκονται τρεις νταλίκες, άδειες. Οι δυο είναι ακόμα πάνω στο κατάστρωμα η τρίτη έχει μπαντάρει έξω από το πλοίο.

Πολλά ερωτηματικά υπάρχουν για τις άδειες νταλίκες που βγήκαν βόλτα στη Μεσόγειο! Τι ήθελαν άδειες νταλίκες πάνω στο πλοίο. Ηταν μόνο αυτές οι τρεις ή κάπου ξεφόρτωσαν κάποιες άλλες;Υπήρχε φορτίο στις νταλίκες; Παραδόθηκεκάπου και συνέχισαν άδειες το ταξίδι; Πόσες νταλίκες είχε αρχικά το καράβι; Που επιβιβάστηκαν οι άλλες. Ευσταθούν οι φόβοι και οι φήμες για μεταφορά πυρηνικών αποβλήτων; σε αυτή την περίπτωση πόσο μολυσμένο είναι το φορτίο και τι σημαίνει αυτό για το θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής και την υγεία των πολιτών;

στη μεση αυτου του ορμου βουλιαξε. περισσοτερες φωτο στο παραπανω link.

navagio_large.jpg

Link to comment
Share on other sites

Δε νομίζω ότι στέκει σοβαρά η υπόθεση για τοξικά απόβλητα. Απ' όσα ακούστηκαν από την αντίστοιχη υπόθεση της ιταλικής μαφίας, τα απόβλητα, μέσα σε σιδερένια βαρέλια, φορτώνονταν σε μότορσιπ "μιας χρήσεως" που τα βούλιαζαν σε βαθιά νερά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν βρίσκω κανένα στοιχείο που να με υποψιάζει για τοξικά απόβλητα, πολύ δε περισσότερο για πυρηνικά απόβλητα.

Link to comment
Share on other sites

Στην Κεφαλονιά συγκροτήθηκε μια τριμελής επιτροπή αποτελούμενη από πέντε άτομα.

Η επιτροπή αυτή θα είναι αρμόδια για την γνωμοδότηση για τα θέματα ανέλκυσης, απομάκρυνσης ή εξουδετέρωσης ναυαγίων πλοίων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ. 7 του Ν.2881/2001(ΦΕΚ 16Α΄/06-02-2001), σε περίπτωση που αυτά (ναυάγια) ή το πλοίο βρίσκεται στα χωρικά ύδατα, αλλά έξω από την θαλάσσια ζώνη ευθύνης του Λιμενικού Ταμείου Κεφαλληνίας.

Επομένως υπάρχει θέμα ανέλκυσης του ναυαγίου.

Link to comment
Share on other sites

Και η επιτροπή έπιασε κατευθείαν δουλειά. Τώρα που θα βρουν την εταιρεία στα Μαρσαλλονήσια δεν το γνωρίζω.

Α Π Ο Φ Α Σ Η

Ο Λιμενάρχης Κεφαλληνίας έχοντας υπόψη:

...γ) Το από 30/11/2010 Πρακτικό της Γνωμοδοτικής Επιτροπής, η οποία συγκροτήθηκε σύμφωνα με

τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ. 7 του Ν.2881/2001(ΦΕΚ 16Α΄/06-02-2001), προκειμένου

γνωμοδοτήσει σχετικά με το θέμα «Ανέλκυση-απομάκρυνση ή εξουδετέρωση του ναυαγίου, μετά

την από 18/11/2010 βύθιση του Φ/Γ-Ο/Γ «CHRISTINE» Σημαίας Τόγκο, στην θαλάσσια περιοχή

Όρμου Αγίας Κυριακής Δήμου Αργοστολίου Νομού Κεφαλληνίας και συνεπεία αυτής την

πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης».

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε

1. Προσκαλούμε την εταιρεία «POTENZA MARINE CO», ως νομίμως εκπροσωπούμενη, με έδρα

«TRUST COMPANY COMPLEX-AJERTAKE ROAD, AJERTAKE ISLAND, MAJURO - MARSHALL

ISLANDS», όπως εντός χρονικού διαστήματος είκοσι(20) ημερών από την επίδοση της

παρούσας, ανελκύσει-απομακρύνει το υπό την πλοιοκτησία της ναυάγιο του GENERAL

CARGO/RO-RO «CHRISTINE» ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΓΚΟ, PORT/Νο of Reg.: LOME/TG-00153L, CALL

SIGN: 5VAT2, ΙΜΟ: 8745022, από τη θαλάσσια περιοχή Όρμου Αγίας Κυριακής, Δήμου

Αργοστολίου, Νομού Κεφαλληνίας, για την εξάλειψη του πρόδηλου ή επικείμενου κινδύνου

πρόκλησης, περαιτέρω της ήδη προκληθείσας, θαλάσσιας ρύπανσης και επιβάρυνσης του

θαλάσσιου περιβάλλοντος καθώς και για την αποτροπή κινδύνου για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας,

στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή.

2. Πριν την ανέλκυση του ναυαγίου να κατατεθεί στην Υπηρεσία μας προς έγκριση, πλήρες σχέδιο

εργασιών με ειδική αναφορά στα μέτρα προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος, που θα ληφθούν

προληπτικά.

3. Να κοινοποιηθεί, για άμεση ενέργεια από τον κύριο του ναυαγίου, με επίδοση Δικαστικού

Επιμελητή στον Υπουργό Εξωτερικών, σύμφωνα με το άρθρο 2, παρ. 3, εδαφ. 1 & 2, του

Ν.2881/2001 (ΦΕΚ 16Α΄/06-02-2001).-

Ο Λιμενάρχης α.α.

Πλωτάρχης ΛΣ(Τ) ΜΑΧΑΙΡΑΣ Αντώνιος

ΑΠΟΔΕΚΤΗΣ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ:

Εταιρεία «POTENZA MARINE CO», Ως νομίμως εκπροσωπούμενη

με έδρα «TRUST COMPANY COMPLEX-AJERTAKE ROAD, AJERTAKE ISLAND,

MAJURO - MARSHALL ISLANDS»

Mε επίδοση μέσω Υπουργείου Εξωτερικών

Edited by enas chiotis
Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Ένα άρθρο από το Kefaloniapress για το ναυάγιο του οχηματαγωγού πλοίου «Christine» στην Κεφαλονιά 

Quote

Στις 18 Νοεμβρίου 2010 ένας ερασιτέχνης ψαράς διαπίστωσε στην επιφάνεια της θάλασσας στον κόλπο της Αγ. Κυριακής (βορειοδυτική Κεφαλονιά κοντά στην παραλία Μύρτος) μία σωσίβια πνευστή σχεδία (liferaft) και ειδοποίησε το Λιμενικό Σώμα. Στο σημείο κατέφθασε πλωτό και δύτες που επιβεβαίωσαν την ύπαρξη πλοίου στον βυθό.

Στην επιφάνεια της θάλασσας παρατηρήθηκε ρύπανση από πετρελαιοειδή με μήκος κηλίδας ένα ναυτικό μίλι περίπου (=1,852 χλμ.) η οποία προσέγγιζε την παραλία της Αγίας Κυριακής. Κατόπιν αυτοψίας διαπιστώθηκε ότι το καύσιμο προερχόταν από τον εξαερισμό της δεξαμενής του πλοίου και όχι από ρήγμα. Τις πρώτες κιόλας μέρες τοποθετήθηκαν περιμετρικά του σημείου του ναυαγίου, πλωτά φράγματα και απορροφητικά υλικά για την πρόληψη πιθανής διαρροής ρυπογόνων ουσιών με μέριμνα του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, τα οποία στην συνέχεια απομακρύνθηκαν όταν δεν ήταν πλέον απαραίτητα.

Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το ανοικτού τύπου φορτηγό/οχηματαγωγό πλοίο «Christine» με σημαία Τόνγκο (Lome) μήκους 45 μ. περίπου, είχε ξεκινήσει το ταξίδι του από το Δυρράχιο Αλβανίας με προορισμό το Μπουργκάς της Βουλγαρίας. Το εξαμελές πλήρωμα του είχε εγκαταλείψει το σκάφος και έφθασαν στην ακτή στην περιοχή του οικισμού Φισκάρδο Κεφαλονιάς. Σύμφωνα με τις δικές τους μαρτυρίες στο πλοίο παρουσιάστηκε μηχανική βλάβη και εισρροή υδάτων λόγω καιρικών συνθηκών και πλευρικού ρήγματος, με αποτέλεσμα να βυθιστεί. Όμως το γεγονός ότι δεν εξέπεμψαν σήμα κινδύνου, το πλοίο βρέθηκε πολύ μακριά από τον πιθανό προορισμό του, πάνω στο πλοίο βρίσκονταν τρεία άδεια φορτηγά οχήματα, καθώς και ότι δεν βρέθηκε ρήγμα κατά την αυτοψία των δυτών, γεννά ερωτηματικά και εντείνουν τις υποψίες ότι πρόκειται για υπόθεση λαθρεμπορίου με την βύθιση να αποτελεί προσπάθεια κάλυψης της πώλησης του παράνομου φορτίου πριν την παράδοση του.

Το πλοίο συνδέεται με τα νησιά του Ιονίου καθώς ναυπηγήθηκε στην Λευκάδα το 1978 και μετονομάστηκε «Φανερωμένη» το 1983. Είναι το πρώτο πλοίο που εξυπηρέτησε την σύνδεση Νυδρί-Μεγανήσι το 1992 ως «Λευκάς». Το 1994 εξυπηρέτησε την γραμμή Πάρος-Αντίπαρος, το 2005 την γραμμή Κίμωλος-Μήλος και αργότερα το 2009 χρησιμοποιήθηκε ως αντι-ρυπαντικό στον Πειραιά με το όνομα «Έκο Προτέκτορ».

Το ναυάγιο σήμερα βρίσκεται σε μέγιστο βάθος -24μ. (στην πρύμνη), το ανώτερο σημείο της υπερκατασκευής βρίσκεται στα -17μ. ενώ η κορυφή του ιστού είναι σε βάθος μόλις -13μ. Δύο φορτηγά βρίσκονται στο κατάστρωμα εντός του πλοίου και άλλο ένα σε μικρή απόσταση κοντά και εκτός του πλοίου. Στην περιοχή δεν επικρατούν ισχυρά ρεύματα, η θερμοκρασία είναι ευχάριστη και η ορατότητα συνήθως καλή. Λόγω των παραπάνω αλλά και του περιορισμένου μέγιστου βάθους μπορούν να το επισκεφτούν πιστοποιημένοι αυτοδύτες πρώτου επιπέδου (Δύτης Ανοικτής Θάλασσας με μέγιστο βάθος κατάδυσης τα 18μ.) και άνω, ακόμη και χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία.

Παρ’ όλα αυτά θα πρέπει να δοθεί προσοχή στην αγκυροβολία του σκάφους και ιδανικά το σκάφος να παραμένει επανδρωμένο κατά την διάρκεια της κατάδυσης και με τα απαιτούμενα από την νομοθεσία μέσα (καταδυτική σημαία, μέσα παροχής βοήθειας και διάσωσης κλπ.), ώστε να ελέγχει την θαλάσσια κυκλοφορία και να επισημαίνει στα παραπλέοντα σκάφη την παρουσία δυτών υποβρυχίως. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι όταν ένα σκάφος υποστηρίζει δραστηριότητες δυτών πρέπει το πλήρωμα να γνωρίζει καλά τόσο το καταδυτικό σημείο όσο και τις διαδικασίες που ακολουθούν οι αυτοδύτες καθώς αυτοί παραμένουν αθέατοι κατά την διάρκεια της κατάδυσης, μέχρι να επιστρέψουν στην επιφάνεια.

Τηλέμαχος Μπεριάτος

Αυτοδύτης 3 αστέρων CMAS, PSS Technical Diver

 

1.-Η-πλώρη-του-ναυαγίου-με-εμφανές-το-όνομα-του-πλοίου.jpg

4.-Τα-δύο-φορτηγά-στο-κατάστρωμα-του-πλοίου.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...