Jump to content
Shipfriends

Ikarian Seaways (Ικαριακή Ακτοπλοΐα ΝΕ)


Recommended Posts

Οι εξομολογήσεις του Γ. Σπανού στο ΣΚΑΙ και η κριτική του "Ρίζοσπαστη"...

«Οι Λυριτζοοικονόμοι του Αλαφούζου έβγαλαν χτες στην εκπομπή τους στον ΣΚΑΪ τον εφοπλιστή Σπανό, της εταιρείας «Καλλίστη». Πρόκειται για την εταιρεία με ιταλική σημαία που δραστηριοποιήθηκε για ένα διάστημα στη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία. Οταν, όμως, το δρομολόγιο έγινε ασύμφορο για τα κέρδη της, εγκατέλειψε το νησί! Ο Σπανός, παίρνοντας την «πάσα» από τα παπαγαλάκια του Αλαφούζου, υπονόησε ότι οι δουλειές πήγαιναν μια χαρά, μέχρι την ώρα που στο πλοίο άρχισαν να παρεμβαίνουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ.

Είπε, ακόμα, ότι ο ίδιος και η εταιρεία του από «πατριωτικό» καθήκον και με ίδια κεφάλαια επένδυσαν στην ελληνική ακτοπλοΐα. Ισχυρίστηκε ότι τα ταξικά σωματεία υποχρέωσαν το πλήρωμα σε κινητοποιήσεις παρά τη θέλησή του και υπονόησε βρώμικα ότι οι αγώνες που έγιναν στο πλοίο υποκρύπτουν τη συνδιαλλαγή της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ με άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες, που ήθελαν την «Καλλίστη» εκτός παιχνιδιού. Εν κατακλείδι, ισχυρίστηκε ότι ο ίδιος ήταν ιδανικός εργοδότης, ότι κανένας από τους ναυτεργάτες των πλοίων του δεν ήθελε να κινητοποιηθεί και ότι η παρέμβαση των ταξικών δυνάμεων ήταν αυτή που τον υποχρέωσε τελικά να μεταφέρει τα πλοία του στην Ιταλία.

Τα κοράκια της τηλεόρασης του Αλαφούζου, όπως ήταν αναμενόμενο, υιοθέτησαν πλήρως τις ψευτιές του στην αντιΚΚΕ προπαγάνδα τους. Τι δεν είπε όμως ο Σπανός, ούτε βεβαίως οι δαιμόνιοι αντιΚΚΕ ρεπόρτερ Λυριτζοοικονόμοι και ποια είναι η πραγματικότητα για τα καράβια και τις επιχειρήσεις του; Ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα:

Το Γενάρη, τον Απρίλη, το Μάη και τον Ιούνη του 2009, οι ναυτεργάτες του «Σαρδηνία Βέρα», στη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία, έκαναν επίσχεση εργασίας για να διεκδικήσουν δεδουλευμένα που παράνομα παρακρατούσε ο Σπανός. Ιδια ήταν η κατάσταση και στο άλλο πλοίο του Σπανού, το «Κόρσικα Εξπρές ΙΙΙ», το οποίο παρέμενε ακινητοποιημένο στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και οι ναυτεργάτες του έκαναν δημόσια έκκληση για φαγητό, αφού ο εφοπλιστής τους είχε εγκαταλείψει στην τύχη τους.

Το Δεκέμβρη του 2008, σε αίτημα των ναυτεργατών του «Σαρδηνία Βέρα» να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους, ο πλοιοκτήτης έδωσε τραπεζική επιταγή, η οποία όμως ήταν ακάλυπτη!

Τον Οκτώβρη του 2008, ο Σπανός απέλυσε ναυτεργάτη εν πλω!

Ο Σπανός χρωστούσε τα κερατιάτικά του και στο ΝΑΤ. Μάλιστα, οι οφειλές του είχαν φτάσει σε τέτοιο σημείο, ώστε τον Απρίλη του 2009 η διοίκηση του ΝΑΤ αναγκάστηκε να εκδώσει απαγόρευση ελευθεροπλοΐας στο πλοίο «Σαρδηνία Βέρα». Από τα επίσημα στοιχεία του ΝΑΤ, για το «Σαρδηνία» ο εφοπλιστής όφειλε μέχρι εκείνη τη στιγμή 250.000 ευρώ εισφορές στο ΝΑΤ και άλλα 14.266,11 ευρώ στο Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ), χρήματα που έχει εισπράξει από τα εισιτήρια και τα έχει παρακρατήσει.

Οι υπάλληλοι της εταιρείας παραμένουν ακόμα και σήμερα απλήρωτοι για μεγάλο μέρος των δεδουλευμένων και των αποζημιώσεών τους, αφού ο εφοπλιστής εγκατέλειψε τη δραστηριότητά του στην Ελλάδα χωρίς να τους καταβάλει τα οφειλόμενα.

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα κατορθώματα του «πατριώτη» εφοπλιστή Σπανού, που ήθελε ναυτεργάτες απλήρωτους και αναλώσιμους για να κονομάει. Και γίνεται διπλά προκλητικός, όταν λέει πως για την καλή του την καρδιά επένδυσε στην Ελλάδα και πως τον έδιωξε η δράση των ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και όχι η ανάγκη να κονομήσει περισσότερα, όπως προκύπτει από τα παραπάνω παραδείγματα. Αυτό είναι το εφοπλιστικό κεφάλαιο στην ακτοπλοΐα: Κατακρεουργεί δικαιώματα και συκοφαντεί όποιον υπερασπίζεται ακόμα και το στοιχειώδες κεκτημένο να καταβάλλονται οι μισθοί των ναυτεργατών. Σ' αυτά τα παράσιτα δίνουν καθημερινά μικρόφωνο «δημοσιογράφοι» τύπου Λυριτζή και Οικονόμου, που έχουν αναλάβει έμμισθη εργολαβία να συκοφαντούν το κίνημα. Ο λαός όμως, μέρα με τη μέρα, τους παίρνει ολοένα και περισσότερο χαμπάρι. Και θα είναι αυτός, που, τελικά, θα βάλει τα πράγματα στη θέση τους.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Μάλιστα. Εγώ παρατηρώ το άλλο.Ότι ο κ. Γιώργος Σπανός μέσα από τις πολλές ανακοινώσεις που έχουν δημοσιευθεί στα ικαριακά μπλογκ αλλά κι αντιμετώπισή του από το ριζοσπάστη φαίνεται ότι έχει ανοιχτά μέτωπα με τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και Στέφενσων, από τα πιο δυναμικά του χώρου ενώ τώρα έρχεται σε αντιπαράθεση με τοπικούς κομματικούς φορείς της Ικαρίας. Σε πολλά από αυτά που λέει στην ανακοίνωση που μας παρέπεμψε ο ΝΗΡΕΑΣ για την ανάπτυξη του τόπου μας συμφωνώ αλλά για έναν επιχειρηματία ο οποίος ΄προσπαθεί να κάνει ένα νέο ξεκίνημα έπειτα από μια αποτυχημένη προσπάθεια δεν είναι κι η καλύτερη ιδέα.

Δεν είναι κι ότι καλύτερο να ξαναρχίζεις μέτωπο με τα πιο δυναμικά και δραστήρια σωματεία για υποθέσεις που ανήκουν στο παρελθόν,άσχετα με το ποιός έχει δίκιο, όπως και δεν είναι το φρονιμότερο να τα βάζεις με μια κομματική απόχρωση που καλώς ή κακώς την ασπάζεται η πλειοψηφία του νησιού.

Είναι πιστεύω ένα μεγάλο ρίσκο.

όσο για την δρομολόγηση του ro/ro συνεχίζω να πιστεύω ότι και για τις υπόλοιπες γραμμές του Αιγαίου. Θα πρέπει να μπει ένα φρένο στην ανεξέλεγκτη εισροή του στην ακτοπλοία και στην δρμολόγησή τους. Καλώς ή κακώς ο ρόλος τους είναι να μεταφέρουν καύσιμα κι οχληρά φορτία κι επικουρικά να βοηθούν στο φουλ της σεζόν τα ακτοπλοικά . Σε ετήσια βάση και σε μια γραμμή όπως η Ικαρία Σάμος με συγκεκριμένο μεταφορικό έργο τον χειμώνα μόνο ζημιά μπορεί να κάνει. Εχει που έχει πολύ χαμηλότερο κόστος λειτουργίας αν πάρει και τα φορτηγά που είναι οι αιμοδότες του ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ τότε ποιός ο λόγος να παραμείνει το τελευταίο στην γραμμή?Να μεταφέρει 100και 200 επιβάτες? εφοπλιστική εταιρεία είναι δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα να κάνει χορηγίες.

Για την δρομολόγηση ενός συμβατικού πιστεύω ότι η βιωσιμότητά του πέραν από Ιούλιο κι Άυγουστο είναι αμφίβολη έστω κι αν δεν είναι ένα πολυδάπανο πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...