Jump to content
Shipfriends

MCCL- Mediterranean Car Carriers Line


Recommended Posts

Η MCCL- Mediterranean Car Carriers Line S.A ιδρύθηκε το 1995. Το πρώτο της πλοίο αγόρασε ήταν το 1997 το Sea Coquette, το 2003 ακολούθησε η αγορά του Sea Witch και μετέπειτα Sea Angel (νυν Strofades IV),το 2007 ακολούθησε η αγορά του Sea Atlas (πλέον το πλοίο δεν υπάρχει, έχει κοπεί το 2009), το 2008 ακολούθησε η αγορά του Sea Anemos και το 2008 ακολούθησε η αγορά του Sea Amazon (ex Jasmine Ace). Το Sea Amazon μετά την επισκευή στη μωλο της ΔΕΗ, χθες έκανε την εμφάνιση στο λιμάνι του Πειραιά

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Γ.Καββάδας: Ο εφοπλιστής που κυριαρχεί στον τομέα της μεταφοράς δια θαλάσσης αυτοκινήτων

Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες στον τομέα της μεταφοράς δια θαλάσσης αυτοκινήτων. Σε μια εποχή οικονομικής κρίσης και κάμψης στο εμπόριο οχημάτων, εκείνος προχωράει σε επενδύσεις ενισχύοντας των στόλο με σύγχρονα πλοία που ανταποκρίνονται στις απατήσεις των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ο Γιώργος Καββάδας είναι ο πλοιοκτήτης που έχει ως οδηγό του το ρητό ότι η απάντηση στην κρίση έρχεται μέσα από την ανάπτυξη και την ποιοτική αναβάθμιση.

Η εταιρεία του η Mediterranean Car-Carriers Line (MCCL), μία από τις κορυφαίες feeder operator της Μεσογείου, προγραμματίζει συστηματικά τα βήματα γα μία συνεχή ανάπτυξη. Διαθέτει στόλο από επτά πλοία μεταφοράς οχημάτων. Πρόσφατα προσέθεσε στον στόλο της το Sea Amazon, το οποίο εγκαινίασε στο λιμάνι του Πειραιά.

Πρόκειται για ένα άλλο κόσμο της ναυτιλίας, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας παρά το γεγονός ότι είναι ο λόγος που ο καθένα από εμάς οδηγεί ένα αυτοκίνητο.

Συναντήσαμε τον Γιώργο Καββάδα στα γραφεία της εταιρείας στο λιμάνι του Πειραιά, απέναντι από το Κεντρικό Λιμεναρχείο. Τον βρήκαμε να μιλάει σε τρία τηλέφωνα ταυτοχρόνως!

« Τα πλοία ro-ro και μεταφοράς αυτοκινήτων είναι μία ναυτιλία λίγο διαφορετική από τη κλασσική ναυτιλία. Κύριο αντικείμενο είναι οι μεταφορτώσεις αυτοκινήτων. Είναι μπακάλικο» μας λέει αφοπλιστικά ο Γιώργος Καββάδας και με την εισαγωγή αυτή μας βάζει στο κλίμα του ιδιαίτερου αυτού τομέα.

« Τα πλοία που κάνουν τις μεγάλες γραμμές από Αμερική και Άπω Ανατολή, αφήνουν τα αυτοκίνητα σε συγκεκριμένα λιμάνι στη Μεσόγειο. Από εκεί αναλαμβάνουμε εμείς, με μικρότερα πλοία να τα στείλουμε στους προορισμούς».

Ο ίδιος μας αποκάλυψε ότι ο Πειραιάς τα δύο τελευταία χρόνια έχασε το 90% των μεταφορτώσεων και μαζί με αυτές έσοδα εκατομμυρίων ευρώ.

«Μέχρι πριν από 2-3 χρόνια το 90% των μεταφορτώσεων γινόταν από τον Πειραιά. Όμως η κατάσταση που ακολούθησε με τις ατελείωτες απεργίες των λιμενεργατών, είχε ως αποτέλεσμα το λιμάνι του Πειραιά να αμφισβητηθεί. Οι μεγάλες εταιρείες έψαξαν και βρήκαν εναλλακτικές λύσεις σε λιμάνια που ήταν μέχρι πρόσφατα άσχετα με το αντικείμενο, όπως το λιμάνι Gioia Tauro στην Ιταλία, της Βαλέτα στη Μάλτα που έχει εξελιχθεί σε πρώτο λιμάνι μεταφορτώσεων και ορισμένα άλλα παραδοσιακά λιμάνια, όπως της Βαρκελώνης τα ου Λιβόρνο και της Ταραγκόνα».

Οι αριθμοί είναι συγκλονιστικοί και όταν κανείς σκεφτεί πόσα έχασε ο Πειραιάς σε μία δύσκολη οικονομική περίοδο, προβληματίζεται:

«Γενικά τα νούμερα είναι τεράστια. Έχουν χαθεί 100 χιλ. αυτοκίνητα τον χρόνο από τις μεταφορτώσεις και ο αριθμός μεγαλώνει καθημερινά.

Βέβαια γίνονται προσπάθειες αυτές τη στιγμή να συμμαζευτεί το λιμάνι αλλά η ζημιά έχει γίνει πιστεύω. Σκεφτείτε ότι για κάθε αυτοκίνητο το λιμάνι του Πειραιά παίρνει 12 ευρώ για την εκφόρτωση και άλλα 12 για την επαναφόρτωση σε μικρότερα πλοία που θα κάνουν τη μεταφορά –διανομή στους τελικούς προορισμούς» επισημαίνει ο Γ.Καββάδας και προσθέτει:

«Αν σκεφτεί κανείς ότι οι μεγάλες γραμμές, δηλαδή οι ναυτιλιακοί όμιλοι που φέρνουν στην Ευρώπη τα αυτοκίνητα μαζικά για να διανεμηθούν από μικρότερα πλοία, κάνουν προγραμματισμό 10ετάις τότε καταλαβαίνετε ότι ο Πειραιάς έχει μείνει πίσω.

Ο Έλληνας πλοιοκτήτης επισημαίνει ότι ακόμα και εάν βρεθεί λύση η αιτία θα είναι οι πράκτορες των γραμμών: « Ούτε ο ΟΛΠ ούτε όλοι οι γύρω από αυτόν αντίστοιχοι Οργανισμοί. Οι επαφές με τις ναυτιλιακές εταιρείες Liners που φέρνουν τη δουλειά στον Πειραιά, γίνονται μόνο με πρωτοβουλία των ναυτιλιακών πρακτόρων».

Όσο αφορά στην εικόνα του τομέα μεταφοράς αυτοκινήτων δια θαλάσσης του αυτοκινήτου δεν είναι καθόλου ευχάριστη:

«Η δουλειά του αυτοκινήτου έχει πέσει παγκοσμίως λόγω της κρίσης. Είχε τρομακτική κάμψη. Στη συνέχεια άρχισε να βελτιώνεται σε ό,τι αφορά τον όγκο των διακινουμένων αυτοκινήτων, όμως στον δικό μας τομέα η κατάσταση δεν είναι καθόλου ευχάριστη. Και αυτό γιατί έχουν έπεσαν ήδη στο νερό αρκετά από το newbuldings πλοία μεταφοράς οχημάτων με αποτέλεσμα να υπάρχει πλεόνασμα χωρητικότητας».

Το επενδυτικό σχέδιο της MCCL βασίζεται στη λογική «ή προσαρμόζεσαι ή χάνεσαι»:

«Το επενδυτικό μας πρόγραμμα προχωράει με βάση την προβλεπόμενη κατάσταση για τα επόμενα 2-3 χρόνια που θέλει τα πλοία ro-ro- αυτοκινητάδικα να είναι πολλαπλών χρήσεων. Δηλαδή να μπορούν να φορτώσουν φορτία διαφορετικών τύπων όπως αυτοκίνητα, φορτηγά, βαριά αυτοκινούμενα μηχανήματα τρέιλερς και mafis δηλαδή πλατοφόρμες στις οποίες στοιβάζονται τα κοντέινερς. Τέτοιο πλοίο το «Sea Amazon» που εγκαινιάσαμε πρόσφατα και ένα αδελφό πλοίο το οποίο θα παραληφθεί την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου» επισημαίνει ο Γ.Καββάδας:

«Όσο αφορά στα μακροπρόθεσμα σχέδιά μας είναι πάντοτε με βάση τις απαιτήσεις των πελατών μας που στην παρούσα κατάστασης είναι η αύξηση της χωρητικότητας σε τέτοια πλοία.»

Το κεφάλαιο ανταγωνισμός στον συγκεκριμένο τομέα είναι μία σκληρή ιστορία

«Ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός και κατά περιπτώσεις «κάτω από τη ζώνη». Όμως η προσπάθεια της εταιρείας να διατηρεί σε απίστευτα ψηλά επίπεδα τα στάνταρ της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων και των υψηλών προδιαγραφών των πλοίων μας, επιτρέπουν να έχουμε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των διακινουμένων μεταφορτώσεων που φθάνει σε ορισμένες περιπτώσεις φθάνει το 90% για Μεσόγειο και Μαύρη Θάλασσα» τονίζει η Γ.Καββάδας:

«Για τον λόγο αυτό έχουμε ιδιόκτητα γραφεία σε λιμάνια της Λιβύης, Τρίπολη, και Μισουράτα, το Κόπερ της Σλοβενίας κλπ.

Σε ό,τι αφορά τη Μαύρη Θάλασσα προωθούμε αυτοκίνητα στη Ρωσία μέσω του λιμανιού του Kavkas, στην Ουκρανία μέσω του λιμανιού της Οδησσού και στην Γεωργία και Αρμενία μέσω του λιμανιού Poti» και καταλήγει:

« Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από τέσσερα πλοία ιδιόκτητα χωρητικότητας από 350-1.000 αυτοκίνητα. Είναι το ιδανικό μέγεθος για τις μεταφορτώσεις. Άλλα τρία χρονοναυλωμένα εκτός Ευρώπης σύνολο επτά πλοία. Σκοπός είναι να ανεβάσουμε όσο γίνεται τη χωρητικότητα της εταιρείας όπως το Seα Amazon χωρίς να παραβλέπουμε τα pure car carriers, τα οποία παίρνουν μόνο ι.χ. αυτοκίνητα. Η επιτυχημένη συνεργασία μας στον τομέα των μεταφορτώσεων με όλες τις μεγάλες Γραμμές, μας έχει δημιουργήσει την υποχρέωση να μεγαλώσουμε κι άλλο με συνεχείς επενδύσεις σε πλοία υψηλών προδιαγραφών.».

Το Sea Amazon είναι πλοίο κατασκευασμένο στην Ιαπωνία. Είναι ro-ro πολλαπλών χρήσεων, με πέντε καταστρώματα που διαθέτουν ύψος που φθάνει τα 4,70 μέτρα. Είναι εφοδιασμένο με κύρια μηχανή Hitachi B&W που μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 20 κόμβων.

Για την προσωπική του πορεία στον χώρο ο Γ.Καββάδας ήταν ολιγόλογος αλλά περιεκτικός. Θυμάται:

«Από τότε που με θυμάμαι ήθελα να ασχοληθώ με τη θάλασσα παρά το ότι η οικογένεια μου δεν είχε καμία σχέση με το αντικείμενο. Αφού με απέτρεψαν οι γονείς μου να γίνω καπετάνιος, βρήκα άλλον τρόπο και ασχολήθηκα με τη θάλασσα. Ξεκίνησα σε ναυλομεσιτικό γραφείο, αμισθί, για ένα χρόνο προκειμένου να μάθω τη δουλειά. Από τον Ιανουάριο του 1980 μέχρι τον Φεβρουάριο του 1981. Μετά δούλεψα σε ναυτικό πρακτορείο έως το 1996 και από το 1996 ξεκίνησα την MCCL. Από τα 1988 ασχολούμαι αποκλειστικά με το αυτοκίνητο.»

Πηγη: MARINEWS

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 4 months later...
  • 5 months later...
  • 4 weeks later...

Το Σαββατο ηταν στο Πειραια ενα Ro-Ro Carrier με το ονομα City of Misurata, που ειχε ερθει για λογαριασμο της MCCL και αναρωτιεμαι μηπως ειναι τελικα αυτο το πλοιο, που ακουγεται οτι εχει αγορασει

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Το Ro-Ro carrier Franconia είναι νέος ένοικος στο Ν.Μ. Δραπετσώνας

 

Να πούμε ότι το FRANCONIA (IMO:8415794) μετονομάστηκε πλέον σε SEA PATRIS. Η αλλαγή του ονόματος μήπως έχει να κάνει με την αγορά του πλοίου από την MCCL (αν δεν κάνω λάθος η εταιρία μέχρι τώρα απλά το διαχειριζόταν)?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Το SEA PATRIS (πρώην FRANCONIA) βρίσκεται στο Πέραμα για επισκευές και ήδη φαίνεται να είναι βαμμένο στα χρώματα της εταιρίας (κόκκινο + μπεζ). Πιθανόν κάποια στιγμή θα αλλάξει χρώματα και το SEA HELLINIS, το οποίο btw ήταν σήμερα το πρωί στο Κερατσίνι.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Το Sea Coquette είναι δεμένο από το Μάιο στο μωλο της ΔΕΗ. Πριν δυο εβδομάδες που το είχα δει εκεί μου φαίνεται ότι ήταν σβησμένα τα σινιάλα της MCCL από τις μπάντες του πλοίου. Και τώρα βλέπω να έχει αλλάξει το όνομα του σε ASTRA με σημαία Palau

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...