Jump to content
Shipfriends

BNWAS


Recommended Posts

Μετα το AIS το VDR το SSAS το ECDIS το Radar αλλο ενα συστημα ερχεται να προστεθει στο κεφαλι των αξιωματικων που σε λιγο θα πρεπει να κανουν διπλοβαρδιες για να τα προλαβαινουν ολα. (δεν ειναι κακη ιδεα θα κανει καλο και στην ανεργια ;) )

Το νεο συστημα λοιπον με μια γρηγορη αναγνωση που εκανα θα απαιτει απο τον αξιωματικο ειτε μεσω ενος κουμπιου ειτε αυτοματα μεσω ενος σενσορα κινησης που θα μπαινει στη γεφυρα να δηλωνει την παρουσια του. (οτι δεν απουσιαζει απο τη γεφυρα η οτι δεν κοιμαται) Αλλιως ο μικρος αυτος ρουφιανος θα δινει σημα σε ενα δορυφορικο συστημα που υπαρχει ηδη στα πλοια (SSAS) οτι το πλοιο ειναι εν πλω και δεν υπαρχει ατομο στη γεφυρα. Επισης θα δινει σημα και το γεγονος θα καταγραφεται και στο VDR...

Να σημειωσουμε εδω οτι ανεπισημα υπαρχει σημερα στα πλοια ειτε αυτονομα ειτε ενσωματωμενο μεσα στα ρανταρ συστημα που απλα εχει ηχητικη ειδοποιηση οταν καποιος δεν αγγιξει (Dead Man Alarm το λενε)

κατι στη γεφυρα για πανω απο 10 λεπτα.. Εδω βεβαια μιλαμε για κατι υποχρεωτικο απο το 2012 και μετα... Δε ξερω παλι ποσοι θα δυσανασχετισουν οταν το διαβασουν ουτε νομιζω

οτι θα βοηθησει τοοοοοσο πολυ πια..

Περισσοτερες λεπτομεριες εδω

Edited by Neptune
Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Μιας και δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες μετά την εφαρμογή του, ας δωσουμε μερικά χαρακτηριστικά.

Το σύστημα BNWAS δίνει δυνατότητες σταδιακής αφύπνισης τρίτων αξιωματικών σε περίπτωση που ο ΑΦ δεν πατήσει το κουμπί ή που ο σένσορας δεν τον αντιληφθεί. 

Η μέγιστη διάρκεια που μπορεί να οριστεί πριν το σύστημα στείλει συναγερμό είναι τα 12 λεπτά. Μερικά δευτερόλεπτα πριν εκπνεύσει το 12λεπτο υπάρχει οπτική ειδοποίηση του ΑΦ μεσω λαμπτηρων ή του ιδιου του κουμπιου που αναβοσβήνει και τα τελευταία 10 δευτερόλεπτα υπαρχει και ηχητική ειδοποίηση στην γέφυρα.

Ανάλογα την επιλογή του συστήματος, μετά την εκπνοή του 12λεπτου ηχεί η αντίστοιχη συσκευή σε έναν αξιωματικό γέφυρας στην καμπίνα του. Αν δεν το πατησει, θα ηχησει στον επομενο κ.ο.κ με τελευταία την καμπίνα του πλοιάρχου.

Σε περίπτωση που δεν πατήσει το κουμπί και ο Πλοίαρχος, ηχούν οι συσκευές στα καπνιστήρια του πλοίου, και αν ούτε εκεί ανταποκριθεί κάποιος, θα ηχήσει ο Γενικός Συναγερμός του πλοίου. 

Αυτά διαφοροποιούνται ως προς τις επιλογές ανάλογα το σύστημα, αλλά ο βασικός κορμός είναι ο ίδιος. Για παράδειγμα μπορεί να γινει επιλογή μετα την γέφυρα να ηχήσει π.χ. κατευθειαν στον Πλοίαρχο. 

Απ όσω ξέρω από την προσωπική μου εμπειρία, δεν συνδέεται με το SSAS το εν λόγω σύστημα, εκτός κι αν υπάρχει η ελευθερία επιλογής απο τον χρήστη. Το SSAS έχει να κάνει καθαρά με τον τομέα Security.

Υπάρχει η δυνατότητα απ όσο είχα διαβάσει σε ένα περιοδικό με το σύστημα γνωστής εταιρείας οτι συνδέεται και με βασικά όργανα όπως το ECDIS ή το radar ή άλλον εξοπλισμό και όποτε υπάρχει δραστηριότητα σε αυτά το σύστημα αναγνωρίζει οτι όλα είναι καλά. Επίσης και όταν το τιμόνι είναι σε χειροκίνητη λειτουργία το σύστημα το αναγνωρίζει.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...