Jump to content
Shipfriends

Δελτίο Βella Italia


Recommended Posts

Το αποψινό μας ταξίδι είναι στο νοτιοδυτικό άκρο της Σαρδηνίας, σε ένα λιμανάκι που λέγεται Calasetta. Από εκεί ξεκινά ένα βαποράκι εν ονόματι Arbatax (IMO 6601088) που πηγαίνει στο απέναντι νησάκι που λέγεται San Pietro, στην πρωτεύουσα/λιμάνι που λέγεται Carloforte. Το βαποράκι που το βλέπουμε εδώ, άλλοι θα το πείτε κουκλίστικο, άλλοι ασχημόπαπο, εγώ θα το έλεγα ιδιαίτερο σκαρί από το οποίο ξεχωρίζει η πλώρη, η σπαθάτη :D

 

Κατασκευή το μακρυνό 1966 στο Navalmechanica(642) στην Castellamare di Stabbia με 2 μηχανές Ansaldo Stabilimento Meccaniche που του προσδίδουν ταχύτητα 12 κόμβων με κατανάλωση 4 τόνων το 24ωρο. Στην κυριολεξία ένα κουβά πετρέλαιο δηλαδή. Χώρος για 350 επιβάτες και 20ΙΧ, μήκος 49 μέτρα. Για το 15λεπτο ταξιδάκι που κάνει, είναι μια χαρά. Οι φωτογραφίες είναι από το καλοκαίρι του 2016, πλήν όμως εκείνο ακόμη και σήμερα, στα 52 του χρόνια συνεχίζει να εξυπηρετεί τη γραμμή και την Delcomar.

Link to comment
Share on other sites

Να κι ένα βαποράκι που συνδέει το Capri με την ακτή του Amalfi, και από το Sorrento και από άλλα λιμανάκια. Είναι το Apollo I που το βλέπουμε εδώ δεμένο στο Capri, δυστυχώς δεν έχει ΙΜΟ και δεν μπόρεσα να βρώ περισσότερες πληροφορίες. Ακόμη και η Alilauro δεν το εμφανίζει στο στόλο της.

Link to comment
Share on other sites

Ιούνιος του 2018 και ο υπογράφων επιβαίνει του Moby Dada με προορισμό την Olbia. Απόπλους από την Civitavecchia και επάνω στη διαδικασία συναντάμε τα Athara και Cruise Roma που φορτώνουν δίπλα μας για Cagliari και Porto Torres - Barcelona αντίστοιχα. Ελπίζω να συμφωνήσετε μαζί μου πως η νύχτα χαρίζει πανέμορφα πλάνα από τα δύο πλοία που φέρουν τα σινιάλα των Grimaldi Lines και Tirrenia.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Την στιγμή που στην Ελλάδα εντοπίζαμε το πρώτο κρούσμα covid-19, στην γείτονα Ιταλία η κατάσταση είχε ήδη ξεφύγει. Ο νότος όμως παρέμενε ανεπηρέαστος και ενώ στο Μπέργκαμο θρηνούσαν, στο Μιλάτζο η κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα συνεχιζόταν κανονικά. Το Μιλάτζο (Milazzo) βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Σικελίας, δυτικά από την Μεσίνα και βρέχεται από την Τυρρηνική θάλασσα. Σαν λιμάνι διακινεί περισσότερο υγρά φορτία, ενώ η επιβατική κίνηση από το μικρό επιβατηγό λιμάνι περιορίζεται για τις Αιολίδες νήσους ή αλλιώς Isole Eolie. Σύμπλεγμα νησιών στα βόρεια της Σικελίας, 8 τα βασικά νησιά, και ελκύουν περί το μισό και βάλε εκατομμύριο τουρίστες ετησίως π.C. ενώ έχουν πληθυσμό περί τις 15χιλιάδες. Δύο από αυτά τα νησιά, το Stromboli και το Vulcano, είναι και ενεργά ηφαίστεια ενώ όλα σχηματίστηκαν μετά από υποβρύχιες ηφαιστειακές εκρήξεις.

Αφού κάναμε τον πρόλογο, πάμε στο δια ταύτα. Το Isola di Vulcano, ταχύπλοο Ε/Γ-Ο/Γ (70.95 x 12.5), συνέδεε τότε το Μιλάτζο με το Λίπαρι, για το οποίο το βλέπουμε να αναχωρεί. Το Filippo Lippi (71.15 x 14) συνδέει το Μιλάτζο με το Vulcano, το Lipari και δύο λιμάνι της νήσου Salina (ηφαίστειο επίσης), την Αγία Μαρίνα (Santa Marina) και την Rinella. Κάτι σαν το Διαφάνι με τα Πηγάδια φανταστείτε. Το βλέπουμε να καταπλέει το βράδυ στο Μιλάτζο.

Σταθερή και μόνιμη παρουσία απ ότι παρατηρώ έχει η Liberty Lines, με τα υδροπτέρυγα ταχύπλοα, που είχε επιχειρήσει και σύνδεση της Κέρκυρας με την νότια Ιταλία προ ετών. Λόγω της μεγάλης κινητικότητας, στο Μιλάτζο πετύχαμε μόνο το Tiziano (31.2 x 6.78) , κι αυτό επειδή ήταν ανενεργό εκείνη την περίοδο.

Κλείνουμε με το Laurana, γνωστό πλοίο με 2 αδερφά πλοία, που επέστρεφε από δρομολόγιο για το Lipari λίγο μετά το Filippo Lippi.

 

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα μεταφερόμαστε στο μικρό λιμανάκι της Terracina, που βρίσκεται ανάμεσα στην Civitavecchia και τη Napoli. Εκεί έχει αφετηρία η γραμμή που συνδέει την ηπειρωτική Ιταλία με τα νησάκια Ponza και Ventotene με δύο μικρά επιβατηγά-οχηματαγωγά που ανήκουν στη Laziomar. Εμείς θα γνωρίσουμε το μεγαλύτερο εξ' αυτών, πρόκειται για το 48-χρονο Carloforte (IMO 7315272) που βλέπουμε δεμένο στο λιμάνι. Είναι ένα μικρό φέρρυ που προδίδει την ηλικία του όταν το βλέπεις, μόλις 47.5 μέτρα μήκος και 11.6 πλάτος με χωρητικότητα μόλις 350 επιβατών. Προιόν 1973 από το Jonker & Stans(328) της Ολλανδίας με 2 μηχανές Mirrlees Blackstone των 1,249 ίππων για υπηρεσιακή ταχύτητα 13 κόμβων. Τα πρώτα 2 χρόνια της ζωής του είχε το όνομα Fleur des Iles για δρομολόγια από τη Γαλλία στα Channel Islands, το 1975 έγινε Rospiggen για δρομολόγια από το Grisslehamn της Σουηδίας για τα νησιά Aland, αυτό όμως κράτησε μόλις για λίγους μήνες και εν τέλη αγοράστηκε το 1976 από τους Ιταλούς για δρομολόγια πρός το Carloforte. Εδώ και καμιά εικοσαετία είναι στη γραμμή που είπαμε παραπάνω, τα τελευταία λίγα χρόνια με τα σινιάλα της Laziomar στο φουγάρο του και πάντα κρατώντας το πρώτο του ιταλικό όνομα, Carloforte.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Τη Ζωζώ Σαπουντζάκη της Ελλάδας την ξέρουμε, πάμε να γνωρίσουμε και τη Ζωζώ της Ιταλίας. Ιδού, η 67άχρονη Maria Maddalena στην Terracina. Ναυπήγηση 1955, έτος που στην Ελλάδα πεθαίνει ο Στρατάρχης Παπάγος και πρωθυπουργός γίνεται για πρώτη φορά ο Κώτσος ο Καραμανλής ο οριτζινάλε, έτσι για να πάρουμε μια γεύση του πόσα χρόνια πρίν έχει ναυπηγηθεί. Ναυπηγείο ήταν το HC Christensens Staalskibsvaerft af 1949 στο Marstal της Νορβηγίας με αριθμό γιάρδας 61 και 2 μηχανές Baudoin. Προφανώς ήταν πορθμείο για κάποια γραμμή στη Νορβηγία και ονομαζόταν Aeroskobing μέχρι το 1984, οπότε και σε ηλικία 29 ετών ήρθε στην Ιταλία. Έχει πια περάσει περισσότερα χρόνια εκεί απ' ότι στη μαμά Νορβηγία και κατά καιρούς έχει φάει διάφορες παρεμβάσεις και μετασκευές. Το βλέπουμε εδώ και από πρύμα. Εξακολουθεί να συνδέει την Terracina της ηπειρωτικής Ιταλίας με το νησάκι της Ponza, πιθανολογώ πως ίσως πια να δουλεύει σαν roro.  

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Piombino, καλοκαίρι του 2017. Happy Days για τη Moby και τον Vincenzo Onorato, ο μοναδικός ίσως που μπορεί να προβλέψει τι θα επακολουθήσει, είναι ο λογιστής του:D. Εμείς πάντως ας δούμε δύο ευτυχισμένα Moby-στιγμιότυπα. Για αρχή το Moby Kiss που κάνει δεξιά στροφή για να πρυμνοδετήσει ενώ το Moby Aki περιμένει να κάνει ανάποδα το Moby Kiss για να αναχωρήσει για την Olbia. Στη συνέχεια έχουμε τα Moby Kiss και Moby Baby Two να έχουν ανοίξει τα visors τους και χάφτουν επιβάτες και αυτοκίνητα, αυτά βέβαια στο Portoferraio.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 7 months later...

Μεταφερόμαστε στην Marina di Carrara για να δούμε έναν συχνό της επισκέπτη. Είναι το 4,400 τόνων DWT, Ugur Dadayli με ΙΜΟ 9554145 που βλέπουμε να περιμένει αρόδου την σειρά του για φόρτωση. Εννοείται Τουρκικής κατασκευής από το Kocatepe Gemi Cekek ve Insaat Sanayi με αριθμό γιάρδας μόλις 2. Η κύρια μηχανή του είναι MaK και δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα. Πλοιοκτήτης του η Dadaylilar Shipping με έδρα την Κωνσταντινούπολη. Κάτι άλλο αξιοσημείωτο και ασυνήθιστο και για το μέγεθός του αλλά και για τουρκική πλοιοκτησία, είναι πως φέρει σημαία Marshall Islands.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Δεν ήξερα σε ποιο άλλο τοπικ να το ανεβάσω αλλά φεύγοντας από Όλμπια με το αεροπλάνο πέτυχα τον κόλπο λουσμένο στα υπέροχα χρώματα του ηλιοβασιλέματος και το splendid (μαλλον) να αναχωρεί για την ηπειρωτική Ιταλία.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Απόψε φιλοξενούμε στο Shipfriends ένα ρυμουλκό με έδρα τη La Spezia της Ιταλίας. Citta Della Spezia (IMO 9817456) είναι το όνομά του και ανήκει στην εταιρεία Rimorchiatori Riuniti Spezzini, εταιρεία που δεν έχουμε ξανασυναντήσει νομίζω. Του 2019 είναι το σκάφος και έχει ναυπηγηθεί στο Vietnam, στο ναυπηγείο Song Thu(513419) στην πόλη Da Nang. Οι δύο μηχανές του είναι Caterpillar, σημαία Ιταλίας, νηολόγιο Napoli και προφανώς κλάση Rina. 

Link to comment
Share on other sites

Στο Palau της Σαρδηνίας μεταφερόμαστε σήμερα, μικρό λιμάνι που εκτός από πορθμεία για τη Maddalena, έχουμε και πολλά μικρά επιβατηγά πλοιάρια τα οποία είτε λειτουργούν σαν εκδρομικά, είτε μεταφέρουν και αυτά κόσμο απέναντι. Θα δούμε εν συντομία μερικά από αυτά, ξεκινώντας από το Delfino Verde V, αγνώστων λοιπών στοιχείων.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...