Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Το πιο ευκολο λιμανι απο πλευρας φωτογραφησης!Δυσκολευτηκαμε πολυ να το προσεγγισουμε αφου φαγαμε 1ωρα και ενα τεταρτο στο αυτοκινητο απο την κινηση των γυρω δρομων:eek:(απειρος κοσμος για να επισκεφτει το ενυδρειο στο λιμανι)Τελικα,αφου βρηκαμε parking,εφτασε η ωρα της απολαυσης!

Υπαρχουν μικρα πλοιαρια τα οποια σε πανε βολτα σε ολο το λιμανι(7ευρω το εισητηριο)και η μινι περιηγηση εχει διαρκεια 40λεπτα.

Εμεις πηραμε το RODI JET,το οποιο με προσαναποδα:D ανοιξε την πρυμη και μετα με μια γρηγορη μανουβρα ξεκινησε για το εσωτερικο του λιμενα.

Στα δεξια μας,στο passenger terminal,ειχαμε τα BITHIA,DOMIZIANA,LA SUPERBA,(λιγο νωριτερα ειχε φυγει το ORIENT QUEEN)ενω στα αριστερα μας υπηρχαν ιστιοφορα και πολυτελη γιωτ,οπως το HAIDA G.

Προς την εξοδο του λιμενα,στα ανατολικα,ηταν το ταχυπλοο TAURUS,ο αντικαστατης του OUZOUD,EL DJAZAIR II,το φημισμενο πλοιο της αγαπης,PACIFIC(που μετασκευαζεται εσωτερικα-εξωτερικα)και κοντα στις δεξαμενες το CORSICA VICTORIA που κανει την ετησια του.

Στα δυτικα,υπηρχε το κοντεινεραδικο ALNOOF,το τανκερ SITEAM ANJA,ενω ακομα πιο δυτικα(εμπορικο λιμανι),το παροπλισμενο-κατασχεμενο ITALRORO THREE,το roro TOR BELGA,το NAFTOCEMENT II και η θαλαμηγος GIANT I.Υπηρχαν κι αλλα πλοια οπως το F DIAMOND και το SEABOURN ODYSSEY τα οποια θα τα δειτε απ τον Νικ(κ ολα τα προαναφερθεντα φυσικα).

Εντυπωσεις:ενα πολυ ομορφο λιμανι που εχει παντρεψει το παλιο με το συγχρονο-πολυσυχναστο απο επισκεπτες αφου το ενυδρειο προσελκυει απειρο κοσμο,και οτι πρεπει για shipfriends αφου με το καραβακι τα βλεπεις και τα φωτογραφιζεις ολα!

μπορειτε να δειτε ενα μινι video πανω απο αυτο,οταν φταναμε πια στην αφετηρια(ενυδρειο).

Ελπιζω να τα ξαναπουμε συντομα απο τα Διεθνη δελτια:)

Edited by Nick the Greek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ενα ταξιδι σαν κι αυτο, ειχα την ελπιδα οτι θα περιελάμβανε κι αλλη πολλη κινηση εντος κι εκτος λιμενος τοσο στην Ιταλια, οσο και στην Κορσικη. Ειμαι χαρουμενος να σας πω λοιπον οτι υπαρχει μπολικο υλικο το οποιο και προτιθεμαι να μοιραστω μαζι σας σε μερικες συνεχειες διοτι δεν γινεται σε καμια περιπτωση να ανεβουν τοσες φωτογραφιες με τη μια. Ξεκιναμε λοιπον χρονολογικα για να δουμε τι συναντησαμε μεσα στο λιμανι προ και κατα τη διαρκεια της αναχωρησης απο τη Γενοβα.

Αμεσως μπροστα απο τον επιβατικο σταθμο, ειχα την τυχη να συναντησω το Bithia της Tirrenia το οποιο μολις ειχε εφτανε απο το ολονυχτιο ταξιδι του προερχομενο απο το Porto Torres της Σαρδηνιας(υπαρχει αναχωρηση καθε βραδυ στις 2030 απο και προς τη Γενοβα). Προσεξτε ποσο καθαρος ειναι ο ντοκος την ωρα της προσδεσης και το πως δεν υπαρχει εκει κανεις που δεν θα επρεπε να βρισκεται εκει. Επισης προσεξτε πως ο καταπελτης ειναι κλειστος και θα ανοιξει μονο οταν ειναι ολα νετα, σε αντιθεση με αυτα που γνωριζουμε στη χωρα μας. Εδω πια η εκφορτωση εχει ηδη αρχισει και απο τους δυο καταπελτες, χαρακτηριστικο ειναι το οτι δεν υπαρχουν πεζοι επιβατες, ειναι σχεδον αποκλειστικα επιβαινοντες σε ΙΧ αυτοκινητα τα οποια βγαινουν απο το γκαραζ με τους επιβαινοντες να ειναι ηδη μεσα. Εδω μια αποψη του Bithia πανω απο την πεζογεφυρα που οδηγουσε στο Moby Wonder και εδω μια αποψη του Bithia και του παρασκηνιου πανω απο το Moby Wonder. Το κτιριο με τις γυαλινες επιφανειες που διακρινεται μπροστα απο τον πυργο και πισω απο το πλοιο, ειναι ο επιβατικος σταθμος.

Στα αριστερα της θεση προσδεσης του Moby Wonder, βρισκονταν 2 τιτανοτεράστια:D cruise ferry της Grandi Navi Veloci(Grimaldi). Ακριβως διπλα μας το Excelsior, το οποιο μολις ειχε αφιχθη στις 8 το πρωι μετα απο 18ωρο ταξιδι απο τη Βαρκελωνη. Η GNV συνδεει το καλοκαιρι καθημερινα τη Γενοβα με τη Βαρκελωνη με το Excelsior και το Majestic. Με την αναχωρηση του Moby Wonder ειχαμε την ευκαιρια για μια καταπλωρη φωτογραφια του εν λογω πλοιου. Ενω συνηθως τετοιες φωτογραφιες ειναι εντυπωσιακες, το συγκεκριμενο πλοιο δεν εχει αυτο το "κατι". Αξιζει κανεις επισης να προσεξει την πληρως στεγασμενη πλωρη του αλλα και το ομορφο φουγαρο του. Ελλιμενιζόμενο εκ δεξιων του Excelsior, βρισκοταν το Splendid(ονομα παλιου κινηματογραφου στο Πασαλιμάνι:P) το οποιο βγαζει το ψωμι του συνδέοντας την Γενοβα με την Τύνιδα. Μαλιστα μεσα στον επιβατικο σταθμο υπηρχαν πολλοι Τυνησιοι μεταναστες που επροκειτο να ταξιδευσουν για την πατριδα τους, συνομιλοντας λες και βρισκονταν σε παζαρι της Ανατολης. Αν και ουτε το Splendid μονο του λεει και πολλα σαν πλοιο, οφειλει κανεις να ομολογησει οτι τα δυο cruise ferries της Grimaldi μαζι, ειναι αρκουντως εντυπωσιακο θεαμα.

Λιγο πριν την αναχωρηση ειχαμε και ενα γνωστο στα νερα μας πλοιο που προσεγγισε το λιμανι της Γενοβα. Ειτε το πιστευετε, ειτε οχι εκανε πλαγιοπρυμνοδέτηση με μια ταχυτατη πιρουέτα για τα δεδομενα του. Εδω και καταπλωρη φωτογραφια του The Emerald. Απο αλλες θεασεις ειχαμε το εφοδιαστικο Punta Nera που προσηλθε στο λιμανι για να δωσει καυσιμα στο Splendid, το κατασχεμενο φορτηγακι Tan Trader, το ευρισκομενο στη δεξαμενη ρυμουλκο America, οπως και τα ευρισκομενα στη ραδα φορτηγα Antonia B και Hai Wang Xing. Τελος, αξιοσημειωτη παρουσια ειναι το αποκρουστικα ομορφο Italroro Three, το οποιο το θεωρω ασχημο αλλα για καποιο λογο μου αρεσει να το χαζευω. Το πλοιο βρισκοταν κατασχεμενο σε καποιον απο τους εμπορικους ντοκους, αλλα επειδη το Porto Di Genova δεν ειναι ΟΛΠ ουτε ελληνικο Δημοσιο, φροντισαν να το μεταφερουν διπλα στον εξωτερικο κυματοθραυστη οπου δεν εμποδιζει καταλαμβανοντας πολυτιμο λιμενικο χωρο που παραγει πλουτο για τη Γενοβα και την Ιταλια, και εσοδα για το λιμανι.

Αυτα απο την αναχωρηση, επιφυλασσομεθα αυριο(πρωτα ο Θεος ο Ολυμπιακος:D) για φωτογραφιες απο την Bastia!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ες αυριον η πολυ ενδιαφερουσα επιστροφη προς τη Γενοβα.

Αυτο το "ες αυριον", τι το ηθελα? Για να γελανε οι μπουλμέδες και τα πανιόλα? Περασαν ακριβως 40 ημερες απο τοτε που το εγραψα, λογω ομως υπερβολικα αυξημενων επαγγελματικων υποχρεωσεων και επισκεψης στα αγια χωματα της Ικαριας, δεν κατεστη δυνατον να επανελθω νωριτερα. Παμε λοιπον να δουμε τι ειδαν τα ματακια του Nick the Greek κατα την επιστροφη απο την Μπαστιά στη Ζένοβα.

Πρωτη μουρη στο Καβουρι το Corse το οποιο και συναντησαμε λιγο μετα την αναχωρηση απο την Μπαστιά. Το Corse ειναι η πρωινη αναχωρηση της SNCM απο Nice για Bastia. Παλιάς κοπης και ασχημο βαπορι κατα τη γνωμη μου, ειμαι πολυ περιεργος τι ειδους συμπεριφορα εχει στη θαλασσα. Καπου εκει εντοπιζουμε και το La Suprema το οποιο πλεει παραλληλα με το Moby Wonder για τη Γενοβα εχοντας φυγει απο την Σικελια αν δεν κανω λαθος. Ωραιο στιγμιοτυπο η συναντηση εν πλω με το Splendid, τα δυο βαπορια της Grimaldi μπορουμε να δουμε εδω μαζι.

Αξιοσημειωτες συναντησεις τα δυο βαπορια της Louis, εδω το Coral εχει αναχωρησει απο τη Γενοβα και εδω το The Emerald εν πλω. Προσεξτε ποσο αργα φαινεται να κινειται το The Emerald, υποπτευομαι πως ο πρωτος του προορισμος ειναι καπου κοντα(Civitavecchia?) και το πλοιο κανει οικονομια καυσιμων πλεοντας το δυνατον πιο αργα. Ακομα ειδαμε το Altinia(το ειχαμε δει και κατα την καθοδο στην Κορσικη) που περιμενε πλοηγο εξω απο τη Γενοβα, εδω μαζι με το La Suprema. Τελος ειχαμε και ολιγη απο φορτηγο ναυτιλια, εδω το heavy lift Super Servant 4 που εχει αναχωρησει απο την Marina di Carrara με φορτιο αυτο το κυλινδρικο αντικειμενο που διακρινεται πρυμα. Και εδω το κοντεινεραδικο CMA CGM Sambhar το οποιο δειχνει εντυπωσιακο στην ηρεμη θαλασσα. Εντυπωσιακο? Ισως. Αλλα μαλλον οχι κερδοφορο. Δειτε πως ειναι σχεδον γεματο απο κουτια αλλα η γραμμη φορτωσης του ειναι πολυ πανω απο το υψος της θαλασσας. Κοιτωντας μαλιστα το πλοιο απο πρυμα, μπορει να διακρινει κανεις οτι τα τρια τελευταια bays του πλοιου, μεταφερουν αδεια κοντεινερ-ψυγεια(τα ψυγεια τα ξεχωριζει κανεις απο τις μηχανες ψυξης τους), με λιγα λογια λοιπον μαλλον μεταφερει περισσοτερα αδεια κουτια, παρα γεματα. Ετσι για να δουμε και με αλλο ματι την κριση.

Την επομενη φορα, φθανουμε στη Γενοβα και βλεπουμε διαφορα ενδιαφεροντα πραγματα!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μετα τη γκλαμουριά του Big Apple, και αφου κατακεραυνώσω τον Georgios Express γιατι δεν μετεφερε τα προσωπικα μου χαιρετισματα στον brother Obama(ο Obama δεν ειναι κιρίζι φυσικα, εξελεγη με το συνθημα του Αντρεα περι Αλλαγής:P), παμε πισω στην πατρίδα του pesto genovese και στο μερος που μεγαλούργησε ο Gianluca Viali!

Μπαινοντας λοιπον μεσα στο porto και αφου κροσσαρουμε το ρυμουλκο Olanda, το πρωτο πραγμα που βλεπει κανεις στα δεξια ειναι το ταχυπλοο Taurus που εχει κατα καιρους ακουστει για Ελλαδα. Νομιζω πως απο πλευρας γραμμων και ναυπηγικης φαινεται μια χαρα, εδω το βλεπουμε και απο πλωρα. Για να το εχουν αφησει ομως παροπλισμενο τοσα χρονια κι επειδη δεν τους εχω για κιρίζα, δε νομιζω να το δουμε στα μερη μας. Εκτος κι αν η ΝΕΛ παρει καμια αγονη ακομα.. Διπλα του μεσα στη δεξαμενη το εντυπωσιακο Jolly Verde το οποιο ειναι μαλιστα πολυ πιο μεγαλο σε ογκο απ' οτι δειχνει η φωτογραφια. Και ενα κοντινο στο φουγαρο της Linea Messina, μιας εταιρειας με μεγαλη ιστορια και δρομολογια σε ολη την Αφρικη αλλα και τη Μεση Ανατολη.

Λιγο παραπέρα και στα αριστερα βλεπουμε το tanker Hellespont Credo. Σε οσους το σινιαλο και το ονομα δεν λεει κατι, προκειται για την ελληνικη εταιρεια Hellespont του κυριου Παπαχρηστίδη. Στην απεναντι πλευρα, βλεπουμε εναν παλιο και ομορφο γνωριμο παρα το γεγονος οτι τωρα ειναι βαμμενος στο χρωμα του ιρανικού crude oil:mad:.. Ειναι φυσικα η παλιά Αριαδνάρα, την οποια και μπορουμε να δουμε τοσο κατάπλωρη, οσο και απο το πλαι. Το πλοιο δυστυχως παραμενει υπο κατασχεση στη Γενοβα και το μελλον ειναι αγνωστο και μαλλον ζοφερο.

Μπαινοντας παραμεσα να δουμε μια γενικη αποψη του ferry terminal με διαφορα πλοια δεμενα που φορτω-εκφορτωνουν. Πρωτ' απ' ολα βλεπουμε το Marco M το οποιο κανει δρομολογια για την Ustica Lines μεταξυ Γενοβα και Σικελιας, τη συγκεκριμενη ημερα ειχε αναχωρηση τα μεσανυχτα. Στα αξιοσημειωτα οτι η συγκεκριμενη εταιρεια εχει στο στολο της πολλα απο τα παλια mega dolphins του Λιβανού. Διπλα στο Marco M βλεπουμε το Excellent της Grimaldi λουσμενο στον απογευματινο ηλιο, εδω και μια καταπλωρη.

Κι οπως το Moby Wonder γυρναει, αποκαλυπτεται το διδυμο της Cotunav να ετοιμαζεται προς αναχωρηση. Το Carthage το ειδαμε νωριτερα και εν πλω. Εχοντας ψηφισει σαν ομορφοτερα πλοια τα διδυμακια Hellenic Spirit/Olympic Champion στη σχετικη δημοσκοπηση, δε νομιζω να αναρωτιεται κανεις γιατι μου αρεσει το συγκεκριμενο. Εδω το βλεπουμε απο τη σκοτεινη πλευρα, ενω εδω εχουμε και μια φωτογραφια λουσμενο απο τον ηλιο της Γενοβα. Κοντα του το ro-ro Salammbo 7, το οποιο ασχολειται με τη μεταφορα φορτηγων. Προσπαθω να αποφασισω αν μου αρεσει αυτο το πλοιο αλλα δεν το βλεπω τελικα. Προσεξτε εδω τις καθετες επιφανειες αλλα και την πλωρη, ειναι λες και βλέπεις ενα τοιχο. Ακομα και το φουγαρο ειναι τετραγωνισμενο!

Το Moby Wonder ενεκα και του συνωστισμου μεσα στο λιμανι ξεφορτωνει στο cruise terminal και ο φαιδρος-εγκαθετος προχωρα πεζος προς το ferry terminal. Στο δρομο βλεπει ξανα το Bithia το οποιο κανει ημερευση στη Γενοβα και φορτωνει για Σαρδηνια. Εδω οπως βλεπουμε εχει αρχισει να ετοιμαζεται για αναχωρηση, μοιραζοντας απλοχερα την καπνα του στους κατοικους της πολης. Διπλα απο το Bithia βλεπουμε και το Fantastic το οποιο μολις εχει ερθει απο δρομολογιο. Δειτε εδω οργανωμενη εκφορτωση και απο τους 3 καταπελτες που ακολουθειται απο οργανωμενη φορτωση παλι απο τους 3 καταπελτες. Η ολη διαδικασια κρατα λιγοτερο απο μια ωρα αλλα οταν υπαρχει οργανωση, ολα γινονται. Ας δουμε εδω την αναμονη του Fantastic, που περιμενει την φορτωση σε πληρη ταξη και χωρις καφριλικια. Οπως βλεπετε ο διαθεσιμος χωρος δεν ειναι σε καμια περιπτωση μεγαλυτερος του Πειραια, για να μην πω ειναι μικροτερος. Οι συγκρισεις δικες σας, να σημειωσω ακομα οτι α) δεν υπαρχει πουθενα λιμενικος παρα μονον υπαλληλοι του λιμανιου που χειριζονται την ολη επιχειρηση και β)οτι κατα την επιβιβαση των επιβατων στο Fantastic υπηρχε φωτογραφος του πλοιου που φωτογραφιζε τους επιβατες στο embarkation για να τους πουλησει αργοτερα τις φωτογραφιες φανταζομαι!

Για το τελος αφηνω το -κατα τη γνωμη μου- καλυτερο. Το κενο αναμεσα στο Bithia και το Fantastic μου εδωσε μια εξαιρετικη θεα στο ρεμετζο ενος αλλου παλιου μας γνωριμου, του πρωην Dame M και νυν Marrakech Express. Το πλοιο κανει ρεμετζο για να πλευρισει εκει που βρισκοταν το Carthage το οποιο εχει εν τω μεταξυ φυγει και μας χαριζει την πληρη μανουβρα του. Το πλοιο εχει αρχισει να γυριζει με την δεξια να δουλευει, ενω εδω εχουμε αρχισει να δινουμε στροφες και στην αριστερη. Η αριστερη μας ανταμοιβει με ενα τιτανοτεράστιο συννεφο καπνου που προκαλει παταγο στη Γενοβα αλλα με τα πολλα το πλοιο γυριζει για τη θεση του και εδω αρχιζει να κανει αναποδα για να χαθει απο το οπτικο μας πεδιο.

Κι αν σας αρεσε η Γενοβα, κανετε ακροαση στο παρον γιατι την επομενη φορα παμε Γαλλία μεριά! Σε αυτο το σημειο, ξεχασα να ευχαριστησω τον αγαπητο NHSOS XIOS ο οποιος παρελειψα να πω οτι κατα τη διαρκεια του πλου της επιστροφης απο την Κορσικη ηταν αγρυπνος φρουρος πανω απο το AIS και με προειδοποιουσε για οποιοδηποτε κροσσαρισμα μεσω sms. Ευγε νεε μου, εσυ θα πας μπροστα!!:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μεγαλη προοδος το AIS,ειδες Νικ:PΕλπιζω την επομενη φορα να ειμαστε μαζι κ να μας στελνουν αλλοι shipfriends sms για τα κροσαρισματα:o

Το φωτογραφικο δελτιο αψογο;).Σχετικα με το Jolly,οντως σε αυτη την φωτο δεν φαινεται ποσο μεγαλο ειναι αλλα κ επισης ο τεραστιος διαγωνιος καταπλετης που εχει πρυμα.Θα αξιζε καποια φορα να αναφερθουμε στα Jolly τα οποια ειναι 'περιεργα ναυπηγηματα' με την εννοια οτι μεταφερουν τα παντα(οχηματα-χυμα φορτιο).

To TAURUS παντως εχει αλλαξει παλι θεση αλλα οχι κατασταση...Οσο για το τιτανοτεραστιο:D συννεφο καπνου (τρελλη φωτο)απ το Dame M μαλλον τα καυσιμα που δινουν εκει πανω ειναι λιγο πειραγμενα...

Αντε περιμενουμε και τα αλλα δελτια(χοσε μαρια ντε λα πιαστα-ξερεις εσυ:))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Το πιο ευκολο λιμανι απο πλευρας φωτογραφησης!Υπαρχουν μικρα πλοιαρια τα οποια σε πανε βολτα σε ολο το λιμανι(7ευρω το εισητηριο)και η μινι περιηγηση εχει διαρκεια 40λεπτα.

Καναμε λοιπον αλλη μια βολτα με τον Nick πανω στο πλοιαριο και ηταν ιδιαιτερως απολαυστικη!Εχουμε και λεμε MELODY , EXCELLENT, MSC FANTASIA , MOBY DREA , ATHARA , MAJESTIC , SARDINIA VERA:P, MOBY TOMMY(η παλια ΑΡΙΑΔΝΑΡΑ), AUDACIA , SPLENDID , MOBY ALE και ΜΟΒΥ FANTASY. To υπολοιπο δελτιο(ειχε κ αλλο 'πραμα')το αφηνω στα χερια του Nick με τα καυστικα σχολια του:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να' μαστε πάλι εδώ μαζί από τα αγαπημένα μας Λιβόρνο και Γένοβα. Πάμε να δούμε λίγο εμπορική κίνηση από το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Ξεκινάμε από τη Γένοβα και το χτισμένο το 2005 σε ναυπηγείο του Nantong, Anne Borchard. Πλοικτήτης ο Ολλανδική Flinter Shipping με ναύλωση στην Borchard Lines για ένα πρόγραμμα που το κάνει να περιφέρεται στη Μεσόγειο μεταξύ Λεμεσσού - Νάπολι - Γένοβα - Μασσαλία - Βαρκελώνη - Αλεξάνδρεια - Χάιφα και μετά πάλι Λεμεσσό. Πάμε στο Λιβόρνο και το συμπαθητικό Libertas-H που εισέρχεται στο λιμάνι. Χτισμένο το 2007 στο ναυπηγείο Cassens του Emden στη Γερμανια, με πλοιοκτήτη την Alfred Hinsch από το Buxtehude στη νότια πλευρά του Elbe. Δεν ξέρω που είναι ναυλωμένο το πλοίο, αυτόν τον καιρό όμως κάνει ταξίδια στην Ιταλία κυρίως ανάμεσα σε Νάπολι, Λιβόρνο Τσιβιταβέκια ενώ πηγαίνει ακόμα σε Κάλιαρι, Παλέρμο και Μάλτα.

Πάλι πίσω στη Γένοβα για να δούμε το με ελληνικό ήχο μεν, υπό γερμανική πλοικτησία δε, Olympia. Χτισμένο στο πάλαι-ποτέ Bremer Vulkan της Βρέμης εν έτει 1985 οι πλοιοκτήτες του Danz und Tetjiens Schiffarts το βλέπουν να εκτελεί αυτόν τον καιρό δρομολόγια μεταξύ Τυνησίας και Ιταλίας και πιο συγκεκριμένα μεταξύ Rades απο τη μια πλευρά και Napoli, La Spezia και Genova από την άλλη. Εκεί παραδίπλα πετυχαίνουμε και το Vento di Aliseo, χτισμένο το 2001 στο Γερμανικο ναυπηγείο Peene Werft. Μην σας ξεγελάει όμως το ιταλικό όνομα, πλοιοκτήτης εξ' αρχής η τούρκικη Arkas Denizcilik που κατά καιρους το έχει ονομάσει Daniel A, Vento di Bora και Izmir Express. Το πλοίο δουλεύει σε μια γραμμή με απ' ευθείας σύνδεση Τουρκίας και Ιταλίας, Izmir και Ambarli στην Τουρκία, Genova, La Spezia Salerno τα λιμάνια σε Τουρκία και Ιταλία αντίστοιχα. Τελειώνουμε με τα container με το Xin Pu Dong της China Shipping. Χτισμένο στην Κίνα σε ναυπηγείο της Σαγγάης το 2003, πλέει μεταξύ Άπω Ανατολής και Μεσογείου με τη σειρά των λιμανιών να είναι Qingdao - Shanghai - Singapore - Port Klang(Malaysia) - Port Said - Genova - La Spezia - Fos - Valencia - Port Said - Jeddah και πάλι πίσω.

Και tanker έχει όμως ο κάπελας. Ξεκινάμε με το χτισμένο στην Κίνα το 2005, Diana με πλοιοκτησία από τη Σιγκαπούρη. Το πλοίο προερχόταν από Μαύρη Θάλασσα και αναχώρησε για Ρότερνταμ. Παραδίπλα το Γερμανικότατο Seamarlin. Χτισμένο στο ναυπηγείο Lindenau του Κιέλου το 2007 για την German Tanker Shipping και φυσικά με γερμανική σημαία. Προήλθε απο τον Κόλπο του Μεξικού(Charleston, Jacksonville, Texas City σα λιμάνια φόρτωσης) και εκφόρτωσε στη Βαρκελώνη και τη Γένοβα. Στο παλιό λιμάνι έχουμε το Rubino που είναι δεμένο για επισκευές. Χτισμένο στο γνωστό μας Nuovi Cantieri Apuania της Marina di Carrara το 1992, όλα του τα χρόνια με την πλοιοκτήτρια εταρεία Finbeta Spa. Επίσης το εφοδιαστικό San Francesco πλέοντας πρός το Moby Freedom.

Τελειώνουμε με 3 πλοία γενικού φορτίου. CEC Cristobal με φορτίο μεταξύ άλλων ένα μικρό επιβατηγό πλοίο. Χτισμένο το 1997 στην Κίνα, είναι επιεικώς πανάσχημο και έχοντας στο παρελθόν επισκεφθεί αδελφό του πλοίο είναι τραγικό και εσωτερικά. Πλοιοκτήτης η Δανέζικη Clipper(με καταπληκτικά γραφεία στην Κοπενχάγη), ήρθε από τη Skikda της Αλγερίας και έφυγε με προορισμό τη Δυτική Αφρική(νομίζω). Αμέσως μετά το Ολλανδικότατο Erieborg της Royal Wagenborg NV. Χτισμένη στην Ολλανδία, με Ολλανδική σημαία και Ολλανδέζικη πλοιοκτησία, προήλθε από Γένοβα και αναχώρησε για Νάπολι. Τελειώνουμε με το OXL Avenir(avenir = μέλλον -στα γαλλικά-) που φορτώνει στη Marina di Carrara. Χτισμένο στο Kyokuyo Shipyard του Shimonoseki το 2005 με πλοιοκτήτη την γερμανική ΙΜΜ. Προήλθε από το Takoradi της Γκάνα και απέπλευσε για Piombino.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εμπορική κίνηση από την τελευταία επίσκεψη στο Γένοβα. Ο όρος εμπορική βέβαια είναι εντελώς ηλίθιος, και τα ferry και τα κρουαζιερόπλοια όπως και όλα τα πλοία εμπορικές πράξεις κάνουν, απλά αλλάζει το μεταφερόμενο αντικείμενο. Αλλά τελός πάντων έτσι έχει επικρατήσει δυστυχώς.

Ξεκινάμε με το χτισμένο το 2007 στην Κίνα(Jiangdong Shipyard), Beluga Fairy. Το πλοίο ξεφορτώνει χύμα φορτίο που είχε φορτώσει στο Point Aux Trembles, κοντά στο Montreal του Καναδά. Ξεφόρτωσε κομμάτι του φορτίου του στη Γένοβα και τελείωσε την εκφόρτωση στο Fos-sur-Mer. Λίγο παραπέρα το chemical tanker, Cappadocian. Χτισμένο στο Celik Tekne Shipyard της Tuzla το 2006, ανήκει στην πασίγνωστη Γερμανική εταιρεία Bernard Schulte και φέρει τη σημαία του Γιβραλτάρ προερχόμενο από Ceuta και με προορισμό το Λιβόρνο. Και Gloria II έχω. Εδώ πλαγιοδετημένο ξεφορτώνοντας άγνωστο τι. Χτισμένο στο Scotstoun Marine της Γλασκώβης το 1979. Αυτόν τον καιρό ανήκει στην Royal Shipping and Trading(yeah, right!) με beneficial owners στην Vlora της Αλβανίας με ελληνικότατα ονόματα.

Εικαστική παρέμβαση με το ρυμουλκό Santelia για το οποίο δεν γνωρίζω κάτι παραπάνω, και συνεχίζουμε με το στοιχειωμένο δουλεμπορικό Sentinel που βρίσκεται κατασχεμένο στη Γένοβα από την εποχή που στην Ελλάδα πουλούσαμε Ολυμπιακό Πνεύμα και κάναμε μεγάλα έργα που ακόμα και σήμερα τα πληρωνουμε, και θα τα πληρώνουμε εις το διηνεκές. Επίσης το κατάστημα διαθέτει και τσιμεντάδικο, με το ευρηματικό όνομα Turbocem. Χτισμένο εν ετει 1992 στην Τουρκία και μετά από διάφορες αλλαγές ονομάτων και ιδιοκτησίας, από το 2005 βρίσκεται σε Ιταλική πλοιοκτησία και σημαία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είχε έρθει από τη Malaga και έφυγε για La Spezia.

Για το τέλος αφήνουμε 2 μεγάλα παιδιά. Εν πρώτοις το κοντέινερ της China Shipping, Xin Chi Wan στο μέσα λιμάνι της Γένοβα. Εννοείται κινέζικη σημαία και χτισμένο στην Κίνα στο ναυπηγείο Hudong-Zhonghua της Shanghai, εδώ το βλέπουμε και σε ένα πιο κοντινό στιγμιότυπο. Προήλθε απο Port Said και αναχώρησε για La Spezia σε ένα service του οποίου το κυκλικό ταξίδι μπορείτε να διαβάσετε και λίγο παραπάνω. Τελειώνουμε με το εντυπωσιακό και ολοκαίνουριο(2010, Samsung) aframax crude oil tanker της Τουρκικής Yasa Shipping, Yasa Scorpion. Κατά τα φαινόμενα είχε φορτώσει μαύρο χρυσό στο Tanjung Pelepas της Μαλαισίας(να υποθέσω φορτίο της Petronas) και ξεφόρτωσε στη Γένοβα προτού αναχωρήσει για το Sidi Kerir της Αιγύπτου. Ακόμα μια κοντινή φωτογραφία που δεν διεκδικεί καλλιτεχνικές δάφνες, αλλά ανεβαίνει για να σας δείξει τα 48 μέτρα πλάτους του Yasa Scorpion. Έπεται και συνέχεια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1/9/2012

Λιγα πραγματα ειχε η Γενοβα το περασμενο Σαββατο,ακυρωθηκε κι ενα δρομολογιο με τα πλοιαρια που σε κανουν βολτα στο λιμανι,οποτε η φωτογραφικη περιηγηση ειναι σχετικα φτωχη.

Για τους rorofriends(οπως ο Nick :P)ειχε καλη πραγματια οπως τα JOLLY GRIGIO και SCHACKENBORG τα οποια φορτωνουν οτι γουσταρετε(απο αυτοκινητα,φορτηγα,κοντεινερ μεχρι και σκαφη αναψυχης οπως θα ειδατε).Παραδιπλα,και παντα στο εμπορικο λιμανι,τα καινουργια Κορεατικα ρορο του Μανωλη EUROCARGO ALEXANDRIA / VENEZIA που εβαζαν στα γκαραζ τους την μανα τους και τον πατερα τους(φορτηγομανι που θα ζηλευε και το ΛΙΣΣΟΣ) :D

Μεταφερομαστε πιο ανατολικα,στην ναυπηγοεπισκευαστικη ζωνη,που τα MOBY ALE και COSTA ALLEGRA περιμενουν καρτερικα την (τουρκικη ^_^)τυχη τους ενω ο ALEXANDER ΒΟΝ ΚΑΤΙ μαλλον κανει εργασιες επισκευης/ανακατασκευης για να ειναι ετοιμος την νεα σεζον.

Για τελος εχουμε τα αγαπημενα μας ferries σε ζευγη:EXCELLENT & SNAV TOSCANA - MOBY DREA & BITHIA.

Edited by NHSOS XIOS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ανταμωμα ακροδεξιων απο ολη την Ευρωπη σημερα στη Genoa, με αντισυγκεντρωσεις να διοργανωνονται σε ολη την πολη με επικεφαλης τον δημαρχο. στην αιχμη του δορατος οι λιμενεργατες

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όσοι βρεθείτε αύριο στη Γένοβα, θα συναντήσετε τέσσαρα roro της Grimaldi Lines:

Eurocargo Malta με άφιξη 0700 από Catania

Eurocargo Livorno με άφιξη 0100 και αυτό από Catania(μιλάμε για προγραμματισμό δρομολογίων, όχι αστεία)

Eurocargo Salerno με άφιξη 1100 από Salerno

Eurocargo Alexandria με άφιξη 1530 από Palermo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/9/2009 at 4:22 AM, Nick the Greek said:

Και μια και μιλαμε για ρυμουλκα, ας δουμε τι υπαρχει στη Genova αυτην τη στιγμη. Το εντυπωσιακο Bonassola(προσεξτε την πυροσβεστικη δυνατοτητα του)

Εννέα χρόνια μετά, το Bonassola παραμένει στη Γένοβα, μάλλον σαν ρυμουλκό ασφαλείας/πυρόσβεσης στο λιμάνι, μια και ποτέ δεν το έχω δεί να συμμετέχει σε ρυμούλκηση. Το βλέπουμε εδώ στο ρεμέτζο του την περασμένη εβδομάδα. Παρεπιπτόντως είναι 43 ετών(έτος κατασκευής το 1975) και έχει ΙΜΟ 7396769. Είναι χτισμένο στο Amels Scheepswerf Welgelegen της Ολλανδίας με αριθμό γιάρδας 344. Χαρακτηριστικό το ότι έχει 2 μηχανές Caterpillar από τη μαμά του αλλά νομίζω πως πρίν καμιά 10ετία έγινε αλλαγή τους, χωρίς να ξέρω περισσότερες λεπτομέρειες. Πρώτο του όνομα το Seaway Silur το οποίο κράτησε για 2 χρόνια και μετονομάστηκε σε Princess Supplier το 1977. Στην πλοιοκτησία της Rimorchatori Riuniti Spa(Ηνωμένα Ρυμουλκά) και με το όνομα Bonassola από το 1986, πρόκειται για το όνομα ενός χωριού στο Cinque Terre, κοντά στη La Spezia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στις οθόνες σας και το καινούριο ρυμουλκό της Rimorchiatori Riuniti, με όνομα Columbia και ΙΜΟ 9780079.

 

Χτισμένο πρίν ένα χρόνο ακριβώς, στην θυγατρική του κατά τα άλλα Ολλανδέζικου Ναυπηγείου Damen, στη Sharjah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων με αριθμό γιάρδας 513410. Μία κυρίως μηχανή Caterpillar των 2,855 ίππων.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λίγο Genova by day γι απόψε. Εν αρχή ην η αμφιλεγόμενη κατάπλωρη όψη του Βοναπάρτη, πολύ ιδιαίτερο πλοίο όπως και να το κάνει κανείς.

 

Συνεχίζουμε με Βοναπάρτη και Bithia στο ίδιο πλάνο, το μέγεθος των παλατιών το ξέρετε, οπότε μπορείτε να καταλάβετε πόσο ψηλά είναι χτισμένος ο Βοναπάρτης-Rhapsody.

 

Για το τέλος τα αδέλφια Majestic και Fantastic. Το Fantastic είχε καταπλεύσει από την Τύνιδα το περασμένο βράδυ, ενώ το Majestic αναποδίζει για τη θέση του προερχόμενο από Tanger Med και Barcelona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν ξέρω αν είναι το κατάλληλο thread,αλλα φόβοι για δεκάδες νεκρούς απο πτώση γέφυρας στη Γένοβα.Η συγκεκριμένη λένε ειναι αυτή που πάει προς τα σύνορα με Γαλλία οποτε πιστεύω θα είχε πολλούς ταξιδιώτες?

Edited by Petros P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας το αφήσουμε εδώ πρός το παρόν. Κωλλύομαι να βάλω screen shot από το Google Maps αλλά μια γεύση μπορούμε να πάρουμε από αυτή την φωτογραφία που ανέβασε η Ναυτεμπορική:

katarreusi-odogefuras-moranti-genoba-ita

 

Νομίζω έχω καταλάβει που είναι το σημείο, κατά πάσα πιθανότητα λοιπόν πρόκειται για το εξής: Αν οδηγεί κανείς από τη Genova, το Livorno ή το Milano πρός Imperia/Ventimiglia/σύνορα με Γαλλία, οδηγεί στο ρεύμα που κινείται πρός τα αριστερά όπως βλέπουμε τη φωτογραφία. Το ρεύμα που κινείται πρός τα δεξιά όπως βλέπουμε τη φωτογραφία, κατευθύνεται πρός τη σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Α7(στα 400 μέτρα από το σημείο της κατάρρευσης) που με τη σειρά του χωρίζεται και πάει πρός Μιλάνο και Λιβόρνο αντίστοιχα. Στο βάθος της φωτογραφίας, μπορείτε να δείτε σταματημένα αυτοκίνητα που κατευθύνονταν τόσο πρός τη γέφυρα, όσο και στην έξοδο Genova Ovest(Δυτική Γένοβα) που βρίσκεται αμέσως μετά το τέλος της γέφυρας στα 500 μέτρα. Αυτή είναι και η είσοδος στην πόλη που καλύπτει το λιμάνι, τη Μαρίνα και φυσικά το επιβατικό λιμάνι με τα πλοία που φεύγουν πρός Σικελία, Σαρδηνία και Κορσική. Οπότε μιλάμε για έναν πολυσύχναστο οδικό κόμβο με δεκάδες τροχοφόρα επάνω στη γέφυρα ανά πάσα στιγμή. Αν βρεθεί κανείς εκεί δε ΠΣΚ του καλοκαιριού, έχει καλές πιθανότητες να μαρτυρήσει από το μποτιλιάρισμα. Με ελληνικά μέτρα, είναι κάτι ανάλογο σα να καταρρεύσει ο κόμβος του Φαλήρου στην παραλιακή. Δεν ξέρω αν φαίνεται στις φωτογραφίες αλλά μιλάμε για μια τεράστια κρεμαστή γέφυρα.

 

Τα ιταλικά μέσα μιλούν για τη νεροποντή σαν βασικό παράγοντα της κατάρρευσης αρχικά. Μηχανικός δεν είμαι, πλήν όμως δε νομίζω πως οι γέφυρες πέφτουν με τις βροχές. Έχοντας ταξιδέψει σχεδόν παντού στην Ιταλία, η εντύπωσή μου είναι πως οι υποδομές τους γενικά υποφέρουν από υπό-συντήρηση σαν αποτέλεσμα της έλλειψης κονδυλίων(σας θυμίζει καμιά γνωστή σας χώρα αυτό?) και βάζω στοίχημα πως κάπου εκεί είναι τα αίτια της τραγωδίας. Θυμίζω δε πως πρίν 3-4 χρόνια είχε συμβεί κάτι παρόμοιο στη Σικελία, είχε κοπεί στα 2 το νησί για πολύ καιρό. Τα τελευταία 20 χρόνια έχω οδηγήσει δεκάδες φορές πάνω από αυτή τη γέφυρα και δε σας κρύβω πως το βλέπω και με πιάνει σύγκρυο. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έχει απόλυτο δίκιο ο @Nick the Greek σε όσα αναφέρει. Πρακτικά οποισδήποτε κινούνταν είτε από την Ιταλική Ριβιέρα προς Μιλάνο ή προς Λιβόρνο, περνούσε αναγκαστικά από αυτή την γέφυρα. Και αντίστοιχα, το ίδιο ισχύει για την κίνηση προς δυτικά. Μιλάμε για κεντρικότατο κομμάτι υποδομής, και αυτό, σε συνδυασμό με το χαώδες της οργάνωσης του οδικού δικτύου σε αυτό το κομμάτι λόγω της τοπογραφίας, είχε ως αποτέλεσμα την κυκλοφοριακή συμφόρηση επικών συχνά διαστάσεων. 

Προσωπικά, κάθε φορά που πέρασα αυτό το κομμάτι αυτοκινητοδρόμου, μου έκανε εντύπωση η παλαιότητα και η κάκκιστη κατάσταση στην οποία βρισκόταν οι υποδομές. Επίσης, ισχύει ότι πραγματοποιούνταν έργα συντήρησης αυτής της γέφυρας, τουλάχιστον τον χειμώνα που πέρασε.

Όσον αφορά στο ενδεχόμενο η κατάρρευση να οφείλεται σε κεραυνό, όπως αναφέρεται σε κάποιες πηγές, από χτύπημα κεραυνού και μόνο δεν καταρρέουν γέφυρες, θα υπάρχει και στατικός λόγος πίσω από το δυστύχημα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πέρα από την ανθρώπινη τραγωδία της υπόθεσης(τι μαύρη μοίρα να οδηγείς και ξαφνικά να χάσεις το έδαφος κάτω από τα πόδια σου, στην κυριολεξία), μιλώντας πρίν λίγο με ένα φίλο που μένει στη Γένοβα, μου έλεγε κι αυτό: Για την κυκλοφορία στην ευρύτερη περιοχή(που βορείως της Γένοβα είναι εντελώς ορεινή και με ανύπαρκτο οδικό δίκτυο), η κατάρρευση της γέφυρας ισοδυναμεί με κόλαση. Κι αυτό γιατί όλοι όσοι κινούνται Ανατολή - Δύση όπως περιέγραψε κι ο @Agrino παραπάνω, θα πρέπει να περνάνε μέσα από το κέντρο της πόλης, ελλείψει εναλλακτικής διαδρομής. Καταλαβαίνετε για τι μαρτύριο μιλάμε. Και σκεφτείτε πως μέχρι να διερευνήσει η Ιταλική δικαιοσύνη τα αίτια του ατυχήματος, μέχρι να κατεδαφισθεί το υπόλοιπο κομμάτι που έμεινε όρθιο(από κάτω υπάρχει κατοικημένη περιοχή) και να ξαναχτιστεί η γέφυρα(θεωρώ δεδομένο πως θα την χτίσουν από την αρχή), με ρυθμούς Ιταλικού δημοσίου... Αντίο Ζωή, με Μάρθα Βούρτση κι Ελένη Χατζηαργύρη. Θα περάσει καμιά 20ετία.

 

Στοιχηματίζω επίσης πως θα υπάρξουν επιπτώσεις και στις γραμμές των φέρρυ. Ένα λιμάνι χωρίς πρόσβαση ή με πολύ περιορισμένη πρόσβαση που σίγουρα θα υποφέρει κι από κυκλοφοριακό κομφούζιο, δε νομίζω να είναι ελκυστικό και στα φέρρυ. Μπορώ να φανταστώ τo Vado Ligure και τη La Spezia με αυξημένη κίνηση τα επόμενα χρόνια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

υπαρχει ηδη δημοσια αντιπαραθεση και... blame game, που λεμε και στα χωρια μας, της εταιριας των ωτοστραντε, της περιφερειακης αυτοδιοικησης και της ιταλικης κυβερνησης, για το ποιος ευθυνεται, ποιος ηταν υπευθυνος για τη συντηρηση κλπ. (it's all greek to me).

ο πρωθυπουργος και οι επικεφαλης των κομματων του κυβερνητικου συνασπισμου, λενε οτι θα επανεξετασθουν οι κανονες της ιδιωτικοποιησης των ωτοστραντε και οτι η ανακατασκευη της γεφυρας, δεν θα περιμενει τους ρυθμους της ιταλικης δικαιοσυνης.

ξεφυγαμε λιγο off topic, αλλα καλλιστα θα μπορουσαν να συμβαινουν εδω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έτυχε να συναντηθώ για επαγγελματικούς λόγους με μόνιμο κάτοικο της Genova την περασμένη εβδομάδα. Η πόλη είναι ακόμα σε κατάσταση πένθους, μέχρι την περασμένη εβδομάδα μου είπε πως δεν έχουν ανοίξει καν τα σχολεία. Η αντιπαράθεση των ανευθυνό-υπεύθυνων στην ημερήσια διάταξη, νομίζω αυτά είναι πράγματα με τα οποίο όλοι μας μπορούμε να ταυτιστούμε. Και επιβεβαίωσε και αυτό που πιθανολογούσα παραπάνω για κυκλοφοριακή ασφυξία, χαοτική η κατάσταση στην πόλη. Χαρακτηριστικά μου ανέφερε πως φάλαγγες με φορτηγά διασχίζουν την πόλη, το αντίστοιχο του να διασχίζουν για παράδειγμα την Ακτή Μιαούλη. Ζήτω που καήκανε.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Nikos_Chania said:

Τους πήρε και τους σήκωσε στη Νάπολη σήμερα.

Και όχι μόνο στη Νάπολη, όλη η Δυτική Μεσόγειος πλήττεται από παρόμοια φαινόμενα. Το Excellent, προερχόμενο από Βαρκελώνη ούτε που τολμά να πλησιάσει στη Γένοβα το λιμάνι της οποίας πρέπει να έχει κλείσει, αν κρίνω από το πόσα πλοία κόβουν βόλτες στ' ανοιχτά.

 

Αυτήν τη στιγμή στην περιοχή πνέουν άνεμοι γύρω στους 55 κόμβους και κύμα στα 5+ μέτρα.

Genova.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μέσα στο Σαββατοκύριακο αναμένεται να προσεγγίσουν 7 διαφορετικά πλοία της MSC Cruises στο λιμάνι της Γένοβας. Στις 3/11/18 θα προσεγγίσουν το MSC Meraviglia, το MSC Magnifica και το MSC Opera, ενώ στις 4/11/18 θα προσεγγίσουν το MSC Fantasia, το MSC Seaview, το MSC Preziosa και το MSC Sinfonia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×