Jump to content
Shipfriends
Sign in to follow this  
Nick the Greek

Δελτίο Ολλανδίας

Recommended Posts

Και επειδη ή ειμαστε international ή δεν ειμαστε(το διεθνες μου προφιλ που ελεγε και μια ψυχη:rolleyes:) μετα απο Γερμανια, Δανια, Ιταλια, Μονακο εκ των οποιων πηραμε γευση παραπανω, παμε να παρουμε μια τζουρα και απο το μεγαλυτερο ευρωπαικο λιμανι, το Rotterdam. Για οσους δεν ειχαν την τυχη να βρεθουν εκει, πρεπει να πω οτι μια επισκεψη αξιζει τον κοπο.

Το καταστημα λοιπον διαθετει απο Norfolk Line(θυγατρικη της Maersk) το Maersk Anglia που εδω αλλα και "]εδω την κανει μπουκα στο Hoek Van Holland και εδω βρισκεται στην θεση φορτωσης του. Υπαρχει ομως και πραμα απο Stena Line. Εδω εχουμε το Stena Hollandica που δουλευει αναμεσα στο Harwich και το Hoek van Holland, παραδιπλα το Stena Traveller, ενω εδω μας ερχεται το Stena Transporter.

Για να μην αφησουμε ομως παραπονεμενους και τους φαν της φορτηγου ναυτιλιας, ας ριξουμε κι εκει ενα βλεφαρο. Εδω εχουμε το πλοιο μεταφορας εμπορευματοκιβωτιων της MACS(η MACS ειναι μια εταιρεια που κανει trade απο Continent για West Africa κυριως), Golden Isle να φορτοεκφορτωνει κοντεινερ. Αλλο ενα κοντεινεραδικο που βρεθηκε στο δρομο ειναι το Vaal River που νομιζω οτι παιζει μπαλα στη South Africa. Σε αλλου ειδους tonnage εχουμε το χημικο Jo Kiri, το μεταφορας χαρτιου Wilson Express και για το τελος το καλυτερο το ρυμουλκο Multratug 6 την ωρα που ακροβατει πανω στα βαζα του ναυπηγειου.

Θα ερθουν ελπιζω κι αλλα αφιερωματακια να ειμαστε καλα, watch this space! Α, ενα μεγαλο ευχαριστω στο φιλο μου το Χρηστο το Ζαχοπουλο(παει κι αυτη η ιστορια, την ξεχασαμε ε?) ο οποιος εχει ενα βηχαλακι και δεν μπορει ακομα να καταθεσει:P(που λεει κι ο Τζιμακος ο Πανουσης) για την επιδοτηση που μου εκανε μεσω Υπουργειου Πολιτισμου στην -μη κερδοσκοπικη παντοτε- εταιρεια που συνεστησα προσφατα με σκοπο την διασωση/ανακαινιση της μπακαλοταβερνας του Παντελη του Σκουφαντερου!! Γεια σου ρε Χρησταρα, αφρος, για παρτη σου το ταξιδακι!!:D

Edited by Nick the Greek
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ως το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, το Rotterdam -όπως σημειώνει και ο Nick the Greek- αποτελεί σίγουρα προορισμό που ένας καραβολάτρης, καραβόφιλος, καραβόπληκτος, ένας shipfriend τέλος πάντων, πρέπει να επισκεφτεί. Ειδικά οι λάτρεις των bulk carrier, container και roro πλοίων. Το αεροδρόμιο της ομώνυμης πόλης δεν έχει απευθείας πτήσεις από Αθήνα και οι εποχιακές από αεροδρόμια τύπου Άκτιο είναι πανάκριβες, το Schiphol ωστόσο απέχει μόνο 24' by train από τον κεντρικό σταθμό της! Όσοι ζουν Λονδίνο ή το επισκέπτονται, μπορούν τα φτάσουν εκεί με τα πλοία της Stena, τα μεγαλύτερα ferries στον κόσμο. To rail&sail πακέτο, ειδικά στο ημερήσιο δρομολόγιο που η καμπίνα είναι στη μισή τιμή, συμφέρει πολύ (και γι' αυτούς που θέλουν να συνεχίσουν με το τραίνο για Amsterdam). Στα περίπου 40 χιλιόμετρα από την πόλη του Rotterdam μέχρι την μπούκα του λιμανιού συναντά κανείς πάμπολες εγκαταστάσεις (όπως διυλιστήρια), πληθώρα terminals και ντόκων (havens), δεκάδες μικρά έως και τα μεγαλύτερα πλοία κι ένα σκηνικό που -με την "παρέμβαση" του οδικού δικτύου- καθίσταται κατ' εμένα φουτουριστικό. Όσο απολαυστικό είναι το λιμάνι, άλλο τόσο όμορφη, σύγχρονη και μοντέρνα είναι η πόλη. 

 

Edited by Nick the Greek
links

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μοτορσιπακίου το βλεφάριασμα, πρόσχωμεν. Πρόκειται για το Ολλανδέζικο Tharsis που αναχωρεί έμφορτο από το Rotterdam, λουσμένο στον πρωινό ήλιο. Είναι προφανώς καινούριο βαπόρι, χτισμένο το 2012 και ανήκει στην Banier Scheepvaart BV με διαχειριστές την Tharsis Sea River Shipping με το πολύ όμορφο web site, και ναυλωμένο στην Γερμανική RMS με έδρα το Duisburg. Ναυπηγηθέν στο ναυπηγείο Kaap με αριθμό 253 και ΙΜΟ 9649196, έχει μια κύρια μηχανή Volvo Penta των 799 ίππων και των 10 κόμβων υπηρεσιακή. Εδώ και η πρυμνιά του όψη καθώς πλέει στο Nieuwe Waterweg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μεταφερόμαστε στο Ijmuiden, το επίνειο του Amsterdam δηλαδή προκειμένου να δούμε την αναχώρηση του coaster με όνομα Wilson Lahn(IMO 9198458). Χτισμένο το 2001, πρόκειται για κλασσική φιγούρα μικρού φορτηγού το οποίο μπορεί να πλεύσει και στην ανοιχτή θάλασσα, αλλά και στις ποτάμιες και παραποτάμιες οδούς της βόρειας και κεντρικής Ευρώπης. Χτισμένο το 2001 στην Τσεχία(!!) με αριθμό γιάρδας 202, μήκος 83, πλάτος 10.9 και βύθισμα 4.7 μέτρα έτσι ώστε να εκπληρώνει την αποστολή που περιγράψαμε παραπάνω. Το dwt του είναι στους 2500 τόνους και η Deutz μηχανή του των 2,039 ίππων του δίνει ταχύτητα 12 κόμβων, μη παραλείψω να αναφέρω πως είναι και παγοπόρο. Χτίστηκε σαν Moravia και από το 2004 έχει πάρει το παρόν του όνομα, πάντα στην υπηρεσία της Νορβηγικής Wilson Eurocarriers.

 

Στην πρυμνιά όψη, μπορεί κανείς να δεί καλύτερα τόσο τη γέφυρά του που ανεβαίνει και κατεβαίνει υδραυλικά ώστε να εξασφαλίζει τόσο όρατότητα, όσο και χαμηλό ύψος για να περνά κάτω από γέφυρες, αλλά και τα πλωριά και πρυμνιά ίστια που επίσης κλείνουν και ανοίγουν ώστε να μειώνουν το airdraft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για σήμερα έχουμε ρυμουλκό της Svitzer από το Ijmuiden, να το εν πλώ το Svitzer Muiden(IMO 9292888). Είναι χτισμένο στο τέλος του 2004 στο Baltija Shipbuilding στην Klaipeda της Λιθουανίας και έχει μία μηχανή σχεδίασης ΜΑΚ και κατασκευής Caterpillar Γερμανίας. Δεν έχει αλλάξει ποτέ του πλοιοκτησία και όνομα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να ρίξουμε μια ματιά σε ένα εντυπωσιακό το δέμας, 25-άχρονο ρυμουλκό που βλέπουμε δεμένο στο Ijmuiden. Πρόκειται για το Thor(IMO9056789) που από το 1993 που χτίστηκε στο ναυπηγείο Simek της Νορβηγίας(αριθμός γιάρδας 83) παίζει μπάλα στο Βόρειο Ευρώπη. Είναι πλοιοκτησίας της Φινλανδέζικης εταιρείας Alfons Hakans, στο πολύ κατατοπιστικό web site της οποίας, μπορεί να βρεί κανείς όλες τις λεπτομέρειες για το πλοίο. Χαρακτηριστικό πως έχει 2 μηχανές Winchmann Wartsila των 7,178 συνολικά ίππων που του δίνουν 14.5 κόμβους μεγίστη και 11 κόμβους υπηρεσιακή ταχύτητα. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε το μοναδικό προηγούμενο όνομα του πλοίου, το οποίο ήταν Θώραξ(Thorax). Δεν ήταν όμως ελληνικής πλοιοκτησίας, αλλά Νορβηγικής με έδρα το Haugesund.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το Stena Transporter πήγε τη Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου στο ναυπηγείο Damen Verolme στο Ρότερνταμ για εργασίες συντήρησης και δεξαμενισμού του. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στην οθόνη σας το μοτορσιπάκι Ashley(IMO 02606696) που αναχωρεί από το Rotterdam, πίσω στο Νοέμβριο του 2016. Χτισμένο το 2000 στο ναυπηγείο Ceskoslovenska Decin(NTH 514784) που προφανώς βρίσκεται στην Τσεχία, μάλιστα το πρώτο του όνομα ήταν το ελληνικότατο, Hydra, όνομα που κράτησε ως το 2007 οπότε και πήρε το τωρινό του. Ολλανδοί οι πλοιοκτήτες του(Kirk Shipping) με σημαία Ολλανδίας και νηολόγιο Enschede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για σήμερα το κατάστημα σερβίρει κοντεινεράδικο που εξέρχεται από το Rotterdam πίσω στο 2017, το όνομά του Astrosprinter(IMO 9349215). Προιόν του Sainty Shipbuilding Yangzhou(04 STIG 006) το 2007 για Γερμανούς πλοιοκτήτες με αυτό το όνομα. Έγινε Transanund λίγο αργότερα και μετά πάλι Astrosprinter το 2014. Ναυλωτής του η Unifeeder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κατεβαίνουμε μέχρι το νότο της Ολλανδίας, στα σύνορα με το Βέλγιο. Εκεί υπάρχει το λιμάνι του Terneuzen και εδώ βλέπουμε ένα από τα ρυμουλκά του με το όνομα Braakman (IMO 8915457). Χτίστηκε πίσω στο 1991 από το Βελγικό ναυπηγείο Rupelmonde(463) που του εγκατέστησε μια μηχανή Anglo Belgian Corp NV. Μοναδικό προηγούμενό του όνομα το Yolande Letzer, μέχρι το γύρισμα του αιώνα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάμε 2.5 χρόνια πίσω για να δούμε το 24-χρονο κοντεινεράδικο Atlantic Coast(IMO 9129469) να αναχωρεί από το Rotterdam. Κλασσικο design του Sietas(1097) με μηχανή Krupp MAK και μεγάλη καριέρα στη Βόρειο Ευρώπη. Χτισμένο σαν Arctic Fox το 1995 και μετά OOCL Nevskiy(1998), OOCL Narva(2001), Arctic Fox(2004), Electra(2007) και Atlantic Coast(2012). Να και οι πλοιοκτήτες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ εμπνευσμένο το όνομα Advantage Arrow(ΙΜΟ 9419448), που η Τούρκικη Genen Lines έδωσε στο tanker της που βλέπουμε εδώ δεμένο στο Ρόττερνταμ. Γεννημένο το 2009 στη Samsung της Κορέας(1739) με μηχανή Doosan και προηγούμενο όνομά του το Target.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ένας βετεράνος των feeder γραμμών της Βορείου Ευρώπης, το Atlantic Comet(IMO 9113733) να αναχωρεί από το Rotterdam. Και αυτό προιόν Sietas(1105) με μηχανή Motoren Werke Mannheim. Χτίστηκε το 1995 σαν Janra, με το τωρινό του όνομα από το 2005.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η ιαπωνική Nisshin είναι η πλοιοκτήτρια του MR2 με όνομα Bristol Trader που βλέπουμε εδώ να αναχωρεί από το Rotterdam. Ολοκαίνουριο τότε(το πλοίο του 2016 και η φωτογραφία του 2017). Χτίστηκε στα πολύ γνωστά ναυπηγεία Shin Kurushima(5861) και έχει μηχανή Mitsui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για σήμερα έχουμε το καμάρι της Golden Union, το cape size(179,166dwt) Cape Alexandros να παραπλέει το Maasvlakte ερχόμενο από Βραζιλία με σιδηρομετάλλευμα. Με ΙΜΟ 9489302 είναι χτισμένο το 2010 στη Sungdong της Κορέας(1075) με μηχανή Hyundai που σε άφορτη κατάσταση του προσδίδει 14.5 κόμβους με κατανάλωση 67 τόνους την ημέρα, αριθμοί που δεν υπάρχουν πια σήμερα μια και το πλοίο συνήθως πλέει σε πολύ πιο οικονομικά rpm.

 

Οι παρατηρητικοί θα δείτε στην πρυμνιά του όψη τις απότομες σκάλες που οδηγούν στο forecastle και το ρεμέτζο της πλώρης, παρατηρείστε πόσο πιο ψηλά από την κουβέρτα είναι το κομμάτι αυτό. Αυτό στην ορολογία λέγεται raised forecastle και προφανώς είναι μια ναυπηγική παρέμβαση που γίνεται για την μεγιστοποίηση φορτίου στο νο. 1 αμπάρι. Υπάρχει σε όλα τα μεγέθη πλοίων, απλά στα capes φαίνεται πιο έντονα. 

 

Εκ της παραδόσεώς του το πλοίο, πάντα με τα σινιάλα της Golden Union του Βενιάμη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεύτερο σερί cape στο συγκεκριμένο δελτίο, μιλάμε για το Berge Kinabalu (IMO 9271391) που βλέπουμε δεμένο στο Rotterdam κατά τη διάρκεια εκφόρτωσης. Είναι γεροντάρα 17 ετών του Namura Shipbuilding(229) και ανήκει στη Bergesen. Είναι ένα design 177,000dwt με μηχανή Kawasaki. Μοναδικό του προηγούμενο όνομα το Cape Glory, ως το 2013. Και για όσους αναρωτιούνται τι διάολο είναι το Kinabalu, είναι ένα βουνό στη Μαλαισία.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μέσα στη Νοεμβριανή μιζέρια του Ολλανδέζικου καιρού, ξεπροβάλλει το χημικό τάνκερ Bro Nissum (IMO 9340623) για να εισέλθει στο Rotterdam. Χτίστηκε το 2008 στο Κινέζικο Jiangnan(H2342) με μηχανή Wartsila και προηγούμενο όνομα το Nissum Maersk. Όνομα μπορεί να άλλαξε, η Maersk εξακολουθεί να το ελέγχει.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χριστόφορο με λένε(ΙΜΟ 9359260), κι όλα τα παιδάκια κλαίνε. Το κοντεινεράδικο Christopher βλέπουμε λοιπόν εδώ στο Terneuzen της Ολλανδίας, χτισμένο το 2008 σε ένα γνωστό design του Peene-Werft(548). Πλοιοκτήτης του ο Ροδόλφος ο Σχέπερς χωρίς να έχει ποτέ αλλάξει όνομα. Μηχανή ΜΑΝ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...