Jump to content
Shipfriends

Δελτίο Ολλανδίας


Recommended Posts

Ένας Τούρκος όχι στο Παρίσι όπως έλεγε κι ο Λαυρέντης, αλλά στην Ολλανδία. Είναι ο Emiralp (IMO 9827724) που βλεφαριάζουμε να προχωρά πρός το Rotterdam. Το Ceksan Tersanesi(70) είναι το ναυπηγείο του, ΜΑΝ η μηχανή του και Acechem ο ναυλωτής του. Ναυπήγηση του 2018.

Link to comment
Share on other sites

Ήρθε η ώρα του LPG, και αυτόν τον τύπο πλοίου θα αντιπροσωπεύσει απόψε το Epic Kosan (IMO 9726815). Το πλοίο είναι του 2015 από το Sasaki Shipbuilding(688) στο φοβερό μέρος που λέγεται Osakikamijima! Μηχανή MAN B&W και μοναδικό προηγούμενο όνομα το Kahyasi. Οι πλοιοκτήτης του είναι η BW Epic Kosan.

Link to comment
Share on other sites

Πάμε σε ρυμουλκό απόψε, βλέπουμε λοιπόν το Fairplay III (ΙΜΟ 9365116) που επιστρέφει στο ρεμέτζο του από κάποια ρυμoύλκηση. Είναι 15ετίας το πλοίο, κατασκευασμένο το 2007 στα Astilleros Armon(649) της Ισπανίας. Δύο οι μηχανές, από την ABC. Αυτές το σπρώχνουν πρός το ενδότερα του Rotterdam.

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα το κατάστημα έχει κοντεινεράδικο και πιο συγκεκριμένα το Freyja W (IMO 9754422) που εδώ βλέπουμε να προσεγγίζει το Rotterdam. Περίεργη περίπτωση υπό την έννοια πως είναι ναυλωμένο στην Ολλανδέζικη Cargo W αλλά πλοιοκτήτης είναι κάποιο επενδυτικό όχημα από την Ιαπωνία που δεν έχω ξανακούσει. Τέλος πάντων το πλοίο είναι του 2018 από το Taizhou Sandu Ship Engineering Co(SF 140202) με μηχανή MAN B&W και χωρητικότητα μόλις 813 TEU. Να και η πρυμνιά άποψη, αξιοσημείωτο το γεγονός πως το πλοίο χαρακτηρίζεται σαν πλοίο γενικού φορτίου και όχι κοντεινεράδικο. Αλλά τέλος πάντων όσο έψαξα μόνο κοντέινερ έχω δεί να μεταφέρει, οπότε το βάζουμε σε αυτήν την κατηγορία.

Link to comment
Share on other sites

Επιστροφή σε ρυμουλκό με το Fairplay Tamadaba (IMO 9817250) να παρελαύνει στις οθόνες μας. Κατασκευή 2018 στην Τουρκία, στο Eregli Gemi Insa(53) με δύο μηχανές Caterpillar. Παρά τα μόλις 4 έτη της ηλικίας του, είναι ήδη στο τρίτο του όνομα με τα προηγούμενα να είναι Med XXII και Claus.

Link to comment
Share on other sites

Άλλο ένα μέλος του στόλου της Fairplay Towage, αυτήν τη φορά μιλάμε για το Fairplay-25 (IMO 9210995). Ισπανικιάς κατασκευής 2000 από το ναυπηγείο Zamakona(482). Οι δύο μηχανές του είναι Deutz και δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα.

Link to comment
Share on other sites

Κατά 99% το συγκεκριμένο Ρ/Κ Fairplay-25  συμμετείχε στην μετακίνηση κάποιου ή κάποιων πυλώνων της γέφυρας στο Ρίο όταν εργαζόμουν εκεί ! Χρυσές ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΕΣ εποχές 2000-2004 ! 

Edited by gioannis
Link to comment
Share on other sites

On 7/24/2022 at 10:24 PM, Nick the Greek said:

Σήμερα το κατάστημα έχει κοντεινεράδικο και πιο συγκεκριμένα το Freyja W (IMO 9754422) που εδώ βλέπουμε να προσεγγίζει το Rotterdam. Περίεργη περίπτωση υπό την έννοια πως είναι ναυλωμένο στην Ολλανδέζικη Cargo W αλλά πλοιοκτήτης είναι κάποιο επενδυτικό όχημα από την Ιαπωνία που δεν έχω ξανακούσει. Τέλος πάντων το πλοίο είναι του 2018 από το Taizhou Sanfu Ship Engineering Co(SF 140202) με μηχανή MAN B&W και χωρητικότητα μόλις 813 TEU. Να και η πρυμνιά άποψη, αξιοσημείωτο το γεγονός πως το πλοίο χαρακτηρίζεται σαν πλοίο γενικού φορτίου και όχι κοντεινεράδικο. Αλλά τέλος πάντων όσο έψαξα μόνο κοντέινερ έχω δεί να μεταφέρει, οπότε το βάζουμε σε αυτήν την κατηγορία.

 

Νομίζω πως η συγκεκριμένη εταιρεία εκ προθέσεως κλασάρει τα πλοία της σα γενικού φορτίου, δε θυμάμαι σε ποιόν τομέα, αλλά κάτι αποφεύγουν έχω την αίσθηση. Το ίδιο συμβαίνει και με το Frigg W (IMO 9754410) που βλέπουμε στην είσοδο του μεγάλου Ολλανδικού λιμανιού. Και αυτό από το Taizhou Sanfu(SF 140201), αδελφό του Freyja W, βλέπουμε και την πρυμνιά του όψη.

Link to comment
Share on other sites

Σουηδέζικο tanker στο Rotterdam, είναι το Fure West (IMO 9301873) που φεύγει πρός την ανοιχτή θάλασσα. Είναι του 2006 από το Shanghai Edward Shipbuilding(135) με μηχανή MaK και ice class. Το dwt του είναι πάνω από 17 χιλιάδες τόνους και δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα. Σημαία Σουηδίας και πλοιοκτησία της Furetank.

Link to comment
Share on other sites

Συνεχίζουμε με άλλο ένα τάνκερ των 26 χιλιάδων τόνων dwt που πλησιάζει το Rotterdam, είναι το Ginga Cougar (IMO 9321861), πλοιοκτησίας Mitsui. Κατασκευή 2005, εννοείται στην Ιαπωνία, από το Shin Kurushima(5317) στο Akitsu. Φυσικά και η μηχανή του ιαπωνική, από την Mitsubishi. Δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα ως τώρα.

Link to comment
Share on other sites

Να κι ένα MR2 που λέγεται Hafnia Alabaster (IMO 9727572), δεμένο στο λιμάνι του Rotterdam. Ναυπήγηση 2015 στη Hyundai Mipo(2545) του Ulsan με μηχανή MAN B&W. Ήταν παραγγελία της Navig8 μια και ως νωρίτερα φέτος ονομαζόταν Navig8 Alabaster.

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα πάμε σε μικρό φορτηγό των 3 χιλιάδων τόνων, που βλέποντάς το με τον εκσκαφέα στο ντέκ, θυμίζει πολύ ελληνική σκηνή. Είναι όμως το σημαίας Νήσων Φερόε, Hav Skandic (IMO 8719114). Ναυπήγηση 1993 στα Brodogradiliste 'Sava' - Macvanska(301) στη Mitrovica με μηχανή Normo. Πρώτο όνομα που κράτησε 20 χρόνια ήταν το Sava Ocean ενώ το 2013 έγινε Sunna και τέλος από το 2017 πήρε το σημερινό του όνομα. 

Link to comment
Share on other sites

Το έχουμε ήδη στην gallerie με ένα από τα προηγούμενά του ονόματα, το Emily Borchard. Από τότε όμως έχει αλλάξει και έχει γίνει Helmut (IMO 9354466). Με αυτό το όνομα το βλέπουμε κι εμείς να αποπλέει από το Rotterdam, την περασμένη άνοιξη. Είναι βαπόρι του 2006, προφανώς από το JJ Sietas(1259) με μηχανή MaK και χωρητικότητα 868 TEU. Άλλο προηγούμενό του όνομα το Livland, πλοιοκτήτες οι Γερμανοί Jens & Waller.

Link to comment
Share on other sites

Ένα newcastlemax που τόσο αγαπά η Oldendorff, πλοιοκτήτρια εταιρεία του, έχουμε απόψε δεμένο στο EECV terminal του Rotterdam. Είναι το 208 χιλιάδων τόνων dwt, Hille Oldendorff (IMO 9731573), κατασκευής 2015 στο Taizhou CATIC Shipbuilding Heavy Industry(TC 0407) με μια μηχανή MNN B&W τύπου 6G70ME-C9 και μήκος 300 μέτρα. Ο συγκεκριμένος τύπος πλοίων δημιουργήθηκε για να μεγιστοποιεί την χωρητικότητα στο λιμάνι του Newcastle της Αυστραλίας και για ένα σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα θεωρήθηκε hot επένδυση, πλήν όμως μετά το αρχικό momentum το ενδιαφέρον για τέτοιες ναυπηγήσεις ατόνησε γιατί δεν είναι και τόσα πολλά τα λιμάνια που μπορούν να τα δεχτούν, ειδικά στην Ευρώπη που υπάρχει υπό-επένδυση σε terminals για σιδηρομετάλλευμα και κάρβουνο. Ο συγκεκριμένος πλοιοκτήτης επένδυσε σοβαρά σε αυτά, με την βιομηχανία να εκφράζει τελικά αμφιβολίες για το αν και κατά πόσον τους βγήκε η επένδυση.

Link to comment
Share on other sites

Ολλανδία μεν, ελληνικό πλοίο δε. Είναι το 107 χιλιάδων τόνων dwt, Ionic Aspis (IMO 9523287) που βλέπουμε δεμένο στο Europoort. Το βαπόρι είναι του 11 και είναι χτισμενο στο Tsuneishi(1481) με μηχανή MAN B&W. Το τωρινό όνομά του το πήρε το 2018 ενώ μέχρι τότε λεγόταν Diamond Destiny. Πολύ όμορφος ο χρωματισμός της Ionic, εταιρείας συμφερόντων Σαρακάκη.

Link to comment
Share on other sites

Ηλιόλουστο πρωινό στο Rotterdam και το MR2 με όνομα Isla de Bioko (IMO 9767235) λάμπει στον ανοιξιάτικο ήλιο. Πλοιοκτησίας Mitsui OSK και ναυπήγηση του 2016 στο Minaminippon Shipbuilding(749), στην Oita της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου. Η μηχανή του είναι MAN B&W και το όνομα του πλοίου παραπέμπει σε ένα νησάκι στη Δυτική Αφρική, κοντά στην Ισημερινη Γουινέα.

Link to comment
Share on other sites

JJ Sietas και ξερό ψωμί. Άλλο ένα πλοίο του διάσημου ναυπηγείου στο Shipfriends, αυτήν τη φορά πρόκειται για το κοντεινεράδικο JSP Slidur (IMO 9354416) που το βλέπουμε να αναχωρεί από το Rotterdam. Ναυπήγηση 2007 με αριθμό γιάρδας 1240, μία μηχανή MaK και χωρητικότητα 868 TEU. Καθελκύστηκε σαν Conelbe και από κεί και πέρα έγινε WEC Velazquez(2008), JSP Slidur(2016), Judith Borchard(2019), JSP Slidur(2020) και στο ενδιάμεσο από τις φωτογραφίες που τραβήχτηκαν τον Απρίλιο του 2020, το πλοίο μετονομάστηκε σε WEC Jan Steen. Τελικός πλοιοκτήτης είναι η Ολλανδική Holland Maas. 

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα περνάμε σε Ιαπωνέζικο ναυπηγείο και πιο συγκεκριμένα στο Tsuneishi(1450), που το 2011 παρέδωσε το kamsarmax Key Hunter (IMO 9461312) το οποίο και βλέπουμε στις οθόνες μας να ξεφορτώνει στο Rotterdam. Είναι προφανές από τα σινιάλα πως πλοιοκτήτρια εταιρεία είναι η NYK. Η κύρια μηχανή είναι  MAN B&W και δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα. Ποτέ να μην αλλάξει λέω εγώ, ένα εμπνευσμένο όνομα σαν Κυνηγός Κλειδιών ή Κυνηγός Κλειδί δεν πρέπει να αλλάζεται :D.

Link to comment
Share on other sites

Και ένα μικρό τζενεραλάδικο ονόματι Kirsi (IMO 9490179) να μπαίνει στο Rotterdam την περασμένη άνοιξη. Κατασκευή 2012 στο ναυπηγείο Ananda Shipyard & Slipways(226/42) το οποίο βρίσκεται στη Sonargaon του Bangladesh. To dwt είναι λίγο πάνω από 5 χιλιάδες και η μηχανή είναι Wartsila. Πλοιοκτήτες οι Γερμανοί HS Schiffahrts και προηγούμενα ονόματα τα Anshu(2012) και Alexander(2019), το τωρινό του όνομα το πήρε νωρίτερα φέτος.

Link to comment
Share on other sites

Σαν anchor handler κατατάσσεται το Kolga (IMO 9646326) το οποίο και βλέπουμε στο Rotterdam. Ολλανδοί πλοιοκτήτες και κατασκευή 2013 στα Astilleros Armon(86) του Vigo. Βασικό του χαρακτηριστικό οι 4 κύριες μηχανές MaK.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ένα από τα πάμπολλα MR2 που πιάνουν Rotterdam, είναι το ελληνικής πλοιοκτησίας Leon Zeus (IMO 9396385) και ανήκει στη Leon Shipping and Trading του Πάνου Ευθυμιάδη. Το Santierul Naval Constanta της Ρουμανίας(578) ήταν ο τόπος ναυπήγησής του και η μηχανή του είναι MAN B&W. To 2008 που ναυπηγήθηκε ονομαζόταν Norient Star, το 2017 έγινε Leon Dias και το 2019 έγινε Leon Zeus.

Link to comment
Share on other sites

Μικρό φορτηγό των 3,200 τόνων dwt είναι το Merel V (ΙΜΟ 9279056) που βλέπουμε στις οθόνες μας απόψε και που φέρεται να ανήκει στην Ολλανδική Wagenborg. Κατασκευή 2005 στο ναυπηγείο Leda, στην Korcula της Κροατίας και μία μηχανή Caterpillar. Δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...