Jump to content
Shipfriends

Δελτίο Ολλανδίας


Recommended Posts

Και επειδη ή ειμαστε international ή δεν ειμαστε(το διεθνες μου προφιλ που ελεγε και μια ψυχη:rolleyes:) μετα απο Γερμανια, Δανια, Ιταλια, Μονακο εκ των οποιων πηραμε γευση παραπανω, παμε να παρουμε μια τζουρα και απο το μεγαλυτερο ευρωπαικο λιμανι, το Rotterdam. Για οσους δεν ειχαν την τυχη να βρεθουν εκει, πρεπει να πω οτι μια επισκεψη αξιζει τον κοπο.

Το καταστημα λοιπον διαθετει απο Norfolk Line(θυγατρικη της Maersk) το Maersk Anglia που εδω αλλα και "]εδω την κανει μπουκα στο Hoek Van Holland και εδω βρισκεται στην θεση φορτωσης του. Υπαρχει ομως και πραμα απο Stena Line. Εδω εχουμε το Stena Hollandica που δουλευει αναμεσα στο Harwich και το Hoek van Holland, παραδιπλα το Stena Traveller, ενω εδω μας ερχεται το Stena Transporter.

Για να μην αφησουμε ομως παραπονεμενους και τους φαν της φορτηγου ναυτιλιας, ας ριξουμε κι εκει ενα βλεφαρο. Εδω εχουμε το πλοιο μεταφορας εμπορευματοκιβωτιων της MACS(η MACS ειναι μια εταιρεια που κανει trade απο Continent για West Africa κυριως), Golden Isle να φορτοεκφορτωνει κοντεινερ. Αλλο ενα κοντεινεραδικο που βρεθηκε στο δρομο ειναι το Vaal River που νομιζω οτι παιζει μπαλα στη South Africa. Σε αλλου ειδους tonnage εχουμε το χημικο Jo Kiri, το μεταφορας χαρτιου Wilson Express και για το τελος το καλυτερο το ρυμουλκο Multratug 6 την ωρα που ακροβατει πανω στα βαζα του ναυπηγειου.

Θα ερθουν ελπιζω κι αλλα αφιερωματακια να ειμαστε καλα, watch this space! Α, ενα μεγαλο ευχαριστω στο φιλο μου το Χρηστο το Ζαχοπουλο(παει κι αυτη η ιστορια, την ξεχασαμε ε?) ο οποιος εχει ενα βηχαλακι και δεν μπορει ακομα να καταθεσει:P(που λεει κι ο Τζιμακος ο Πανουσης) για την επιδοτηση που μου εκανε μεσω Υπουργειου Πολιτισμου στην -μη κερδοσκοπικη παντοτε- εταιρεια που συνεστησα προσφατα με σκοπο την διασωση/ανακαινιση της μπακαλοταβερνας του Παντελη του Σκουφαντερου!! Γεια σου ρε Χρησταρα, αφρος, για παρτη σου το ταξιδακι!!:D

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Ως το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, το Rotterdam -όπως σημειώνει και ο Nick the Greek- αποτελεί σίγουρα προορισμό που ένας καραβολάτρης, καραβόφιλος, καραβόπληκτος, ένας shipfriend τέλος πάντων, πρέπει να επισκεφτεί. Ειδικά οι λάτρεις των bulk carrier, container και roro πλοίων. Το αεροδρόμιο της ομώνυμης πόλης δεν έχει απευθείας πτήσεις από Αθήνα και οι εποχιακές από αεροδρόμια τύπου Άκτιο είναι πανάκριβες, το Schiphol ωστόσο απέχει μόνο 24' by train από τον κεντρικό σταθμό της! Όσοι ζουν Λονδίνο ή το επισκέπτονται, μπορούν τα φτάσουν εκεί με τα πλοία της Stena, τα μεγαλύτερα ferries στον κόσμο. To rail&sail πακέτο, ειδικά στο ημερήσιο δρομολόγιο που η καμπίνα είναι στη μισή τιμή, συμφέρει πολύ (και γι' αυτούς που θέλουν να συνεχίσουν με το τραίνο για Amsterdam). Στα περίπου 40 χιλιόμετρα από την πόλη του Rotterdam μέχρι την μπούκα του λιμανιού συναντά κανείς πάμπολες εγκαταστάσεις (όπως διυλιστήρια), πληθώρα terminals και ντόκων (havens), δεκάδες μικρά έως και τα μεγαλύτερα πλοία κι ένα σκηνικό που -με την "παρέμβαση" του οδικού δικτύου- καθίσταται κατ' εμένα φουτουριστικό. Όσο απολαυστικό είναι το λιμάνι, άλλο τόσο όμορφη, σύγχρονη και μοντέρνα είναι η πόλη. 

 

Edited by Nick the Greek
links
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Μοτορσιπακίου το βλεφάριασμα, πρόσχωμεν. Πρόκειται για το Ολλανδέζικο Tharsis που αναχωρεί έμφορτο από το Rotterdam, λουσμένο στον πρωινό ήλιο. Είναι προφανώς καινούριο βαπόρι, χτισμένο το 2012 και ανήκει στην Banier Scheepvaart BV με διαχειριστές την Tharsis Sea River Shipping με το πολύ όμορφο web site, και ναυλωμένο στην Γερμανική RMS με έδρα το Duisburg. Ναυπηγηθέν στο ναυπηγείο Kaap με αριθμό 253 και ΙΜΟ 9649196, έχει μια κύρια μηχανή Volvo Penta των 799 ίππων και των 10 κόμβων υπηρεσιακή. Εδώ και η πρυμνιά του όψη καθώς πλέει στο Nieuwe Waterweg.

Link to comment
Share on other sites

Μεταφερόμαστε στο Ijmuiden, το επίνειο του Amsterdam δηλαδή προκειμένου να δούμε την αναχώρηση του coaster με όνομα Wilson Lahn(IMO 9198458). Χτισμένο το 2001, πρόκειται για κλασσική φιγούρα μικρού φορτηγού το οποίο μπορεί να πλεύσει και στην ανοιχτή θάλασσα, αλλά και στις ποτάμιες και παραποτάμιες οδούς της βόρειας και κεντρικής Ευρώπης. Χτισμένο το 2001 στην Τσεχία(!!) με αριθμό γιάρδας 202, μήκος 83, πλάτος 10.9 και βύθισμα 4.7 μέτρα έτσι ώστε να εκπληρώνει την αποστολή που περιγράψαμε παραπάνω. Το dwt του είναι στους 2500 τόνους και η Deutz μηχανή του των 2,039 ίππων του δίνει ταχύτητα 12 κόμβων, μη παραλείψω να αναφέρω πως είναι και παγοπόρο. Χτίστηκε σαν Moravia και από το 2004 έχει πάρει το παρόν του όνομα, πάντα στην υπηρεσία της Νορβηγικής Wilson Eurocarriers.

 

Στην πρυμνιά όψη, μπορεί κανείς να δεί καλύτερα τόσο τη γέφυρά του που ανεβαίνει και κατεβαίνει υδραυλικά ώστε να εξασφαλίζει τόσο όρατότητα, όσο και χαμηλό ύψος για να περνά κάτω από γέφυρες, αλλά και τα πλωριά και πρυμνιά ίστια που επίσης κλείνουν και ανοίγουν ώστε να μειώνουν το airdraft.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Για σήμερα έχουμε ρυμουλκό της Svitzer από το Ijmuiden, να το εν πλώ το Svitzer Muiden(IMO 9292888). Είναι χτισμένο στο τέλος του 2004 στο Baltija Shipbuilding στην Klaipeda της Λιθουανίας και έχει μία μηχανή σχεδίασης ΜΑΚ και κατασκευής Caterpillar Γερμανίας. Δεν έχει αλλάξει ποτέ του πλοιοκτησία και όνομα.

Link to comment
Share on other sites

Για να ρίξουμε μια ματιά σε ένα εντυπωσιακό το δέμας, 25-άχρονο ρυμουλκό που βλέπουμε δεμένο στο Ijmuiden. Πρόκειται για το Thor(IMO9056789) που από το 1993 που χτίστηκε στο ναυπηγείο Simek της Νορβηγίας(αριθμός γιάρδας 83) παίζει μπάλα στο Βόρειο Ευρώπη. Είναι πλοιοκτησίας της Φινλανδέζικης εταιρείας Alfons Hakans, στο πολύ κατατοπιστικό web site της οποίας, μπορεί να βρεί κανείς όλες τις λεπτομέρειες για το πλοίο. Χαρακτηριστικό πως έχει 2 μηχανές Winchmann Wartsila των 7,178 συνολικά ίππων που του δίνουν 14.5 κόμβους μεγίστη και 11 κόμβους υπηρεσιακή ταχύτητα. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε το μοναδικό προηγούμενο όνομα του πλοίου, το οποίο ήταν Θώραξ(Thorax). Δεν ήταν όμως ελληνικής πλοιοκτησίας, αλλά Νορβηγικής με έδρα το Haugesund.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 months later...

Στην οθόνη σας το μοτορσιπάκι Ashley(IMO 02606696) που αναχωρεί από το Rotterdam, πίσω στο Νοέμβριο του 2016. Χτισμένο το 2000 στο ναυπηγείο Ceskoslovenska Decin(NTH 514784) που προφανώς βρίσκεται στην Τσεχία, μάλιστα το πρώτο του όνομα ήταν το ελληνικότατο, Hydra, όνομα που κράτησε ως το 2007 οπότε και πήρε το τωρινό του. Ολλανδοί οι πλοιοκτήτες του(Kirk Shipping) με σημαία Ολλανδίας και νηολόγιο Enschede.

Link to comment
Share on other sites

Για σήμερα το κατάστημα σερβίρει κοντεινεράδικο που εξέρχεται από το Rotterdam πίσω στο 2017, το όνομά του Astrosprinter(IMO 9349215). Προιόν του Sainty Shipbuilding Yangzhou(04 STIG 006) το 2007 για Γερμανούς πλοιοκτήτες με αυτό το όνομα. Έγινε Transanund λίγο αργότερα και μετά πάλι Astrosprinter το 2014. Ναυλωτής του η Unifeeder.

Link to comment
Share on other sites

Κατεβαίνουμε μέχρι το νότο της Ολλανδίας, στα σύνορα με το Βέλγιο. Εκεί υπάρχει το λιμάνι του Terneuzen και εδώ βλέπουμε ένα από τα ρυμουλκά του με το όνομα Braakman (IMO 8915457). Χτίστηκε πίσω στο 1991 από το Βελγικό ναυπηγείο Rupelmonde(463) που του εγκατέστησε μια μηχανή Anglo Belgian Corp NV. Μοναδικό προηγούμενό του όνομα το Yolande Letzer, μέχρι το γύρισμα του αιώνα.

Link to comment
Share on other sites

Πάμε 2.5 χρόνια πίσω για να δούμε το 24-χρονο κοντεινεράδικο Atlantic Coast(IMO 9129469) να αναχωρεί από το Rotterdam. Κλασσικο design του Sietas(1097) με μηχανή Krupp MAK και μεγάλη καριέρα στη Βόρειο Ευρώπη. Χτισμένο σαν Arctic Fox το 1995 και μετά OOCL Nevskiy(1998), OOCL Narva(2001), Arctic Fox(2004), Electra(2007) και Atlantic Coast(2012). Να και οι πλοιοκτήτες.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ εμπνευσμένο το όνομα Advantage Arrow(ΙΜΟ 9419448), που η Τούρκικη Genen Lines έδωσε στο tanker της που βλέπουμε εδώ δεμένο στο Ρόττερνταμ. Γεννημένο το 2009 στη Samsung της Κορέας(1739) με μηχανή Doosan και προηγούμενο όνομά του το Target.

Link to comment
Share on other sites

Ένας βετεράνος των feeder γραμμών της Βορείου Ευρώπης, το Atlantic Comet(IMO 9113733) να αναχωρεί από το Rotterdam. Και αυτό προιόν Sietas(1105) με μηχανή Motoren Werke Mannheim. Χτίστηκε το 1995 σαν Janra, με το τωρινό του όνομα από το 2005.

Link to comment
Share on other sites

Η ιαπωνική Nisshin είναι η πλοιοκτήτρια του MR2 με όνομα Bristol Trader που βλέπουμε εδώ να αναχωρεί από το Rotterdam. Ολοκαίνουριο τότε(το πλοίο του 2016 και η φωτογραφία του 2017). Χτίστηκε στα πολύ γνωστά ναυπηγεία Shin Kurushima(5861) και έχει μηχανή Mitsui.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Για σήμερα έχουμε το καμάρι της Golden Union, το cape size(179,166dwt) Cape Alexandros να παραπλέει το Maasvlakte ερχόμενο από Βραζιλία με σιδηρομετάλλευμα. Με ΙΜΟ 9489302 είναι χτισμένο το 2010 στη Sungdong της Κορέας(1075) με μηχανή Hyundai που σε άφορτη κατάσταση του προσδίδει 14.5 κόμβους με κατανάλωση 67 τόνους την ημέρα, αριθμοί που δεν υπάρχουν πια σήμερα μια και το πλοίο συνήθως πλέει σε πολύ πιο οικονομικά rpm.

 

Οι παρατηρητικοί θα δείτε στην πρυμνιά του όψη τις απότομες σκάλες που οδηγούν στο forecastle και το ρεμέτζο της πλώρης, παρατηρείστε πόσο πιο ψηλά από την κουβέρτα είναι το κομμάτι αυτό. Αυτό στην ορολογία λέγεται raised forecastle και προφανώς είναι μια ναυπηγική παρέμβαση που γίνεται για την μεγιστοποίηση φορτίου στο νο. 1 αμπάρι. Υπάρχει σε όλα τα μεγέθη πλοίων, απλά στα capes φαίνεται πιο έντονα. 

 

Εκ της παραδόσεώς του το πλοίο, πάντα με τα σινιάλα της Golden Union του Βενιάμη.

Link to comment
Share on other sites

Δεύτερο σερί cape στο συγκεκριμένο δελτίο, μιλάμε για το Berge Kinabalu (IMO 9271391) που βλέπουμε δεμένο στο Rotterdam κατά τη διάρκεια εκφόρτωσης. Είναι γεροντάρα 17 ετών του Namura Shipbuilding(229) και ανήκει στη Bergesen. Είναι ένα design 177,000dwt με μηχανή Kawasaki. Μοναδικό του προηγούμενο όνομα το Cape Glory, ως το 2013. Και για όσους αναρωτιούνται τι διάολο είναι το Kinabalu, είναι ένα βουνό στη Μαλαισία.

Link to comment
Share on other sites

Μέσα στη Νοεμβριανή μιζέρια του Ολλανδέζικου καιρού, ξεπροβάλλει το χημικό τάνκερ Bro Nissum (IMO 9340623) για να εισέλθει στο Rotterdam. Χτίστηκε το 2008 στο Κινέζικο Jiangnan(H2342) με μηχανή Wartsila και προηγούμενο όνομα το Nissum Maersk. Όνομα μπορεί να άλλαξε, η Maersk εξακολουθεί να το ελέγχει.

Link to comment
Share on other sites

Χριστόφορο με λένε(ΙΜΟ 9359260), κι όλα τα παιδάκια κλαίνε. Το κοντεινεράδικο Christopher βλέπουμε λοιπόν εδώ στο Terneuzen της Ολλανδίας, χτισμένο το 2008 σε ένα γνωστό design του Peene-Werft(548). Πλοιοκτήτης του ο Ροδόλφος ο Σχέπερς χωρίς να έχει ποτέ αλλάξει όνομα. Μηχανή ΜΑΝ.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Πάμε 3 χρόνια πίσω για να δούμε την Καρολίνα την Εσμπέργκερ, σε μια ηλιόλουστη μέρα:P κατά την είσοδό της στο Rotterdam. Χτισμένο το 2009 για την μεγάλη εταιρεία Essberger προφανώς, προιόν του Eregli Gemi Insa(07, με μηχανή Caterpillar.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Μια σύνηθης εικόνα για το Rotterdam, ένα ακόμη κοντεινεράδικο-νταμάρι, πρόκειται για το CMA CGM Strauss (IMO 9280641) των 5,782 TEU. Έτος κατασκευής το 2004 στη Samsung Geoje(1462) με μηχανή Doosan των 25 κόμβων υπηρεσιακή με κατανάλωση 200 τόνους το 24ωρο. Παλιά στο Τέξας βέβαια αυτά. Το πλοίο νωρίτερα φέτος περαίωσε την πολυετή του ναύλωση στην CMA CGM, μετονομάστηκε σε σκέτο Strauss και είναι τώρα στον έλεγχο της Maersk με πλοιοκτησία της ελληνικής Technomar(Γιουρούκος).

 

Πάντως εγώ όποτε ακούω τη λέξη Strauss, θυμάμαι τη Ρένα Βλαχοπούλου στο Βίβα Ρένα. Είναι μια σκηνή που πλένει σε μια σκάφη και ο Νίκος Ρίζος(μπουζουξής, αδελφός της στην ταινία) της λέει "Μια μέρα εγώ θα γίνω ο Στράους της Ελλάδος". Και η Ρένα ανασηκώνει ένα τρύπιο σώβρακο μέσα από τη σκάφη και του λέει "Κοιτάξτε εδώ το σώβρακο του Στράους της Ελλάδος" :D:D

Link to comment
Share on other sites

Ένα μικρό επιβατηγό του λιμανιού του Rotterdam που συνδέει το Hoek van Holland στη βόρειο όχθη, με τη χερσόνησο του Maasvlakte και τα αναρίθμητα terminals που βρίσκονται εκεί. Είναι το De Nieuwe Prins (ο καινούριος πρίγκηπας?) που είναι χτισμένο το 2008, αγνώστων λοιπών στοιχείων.

Link to comment
Share on other sites

Τρία χρόνια πρίν, η Carten η Maria (IMO8405878) την κάνει μπούκα στο Rotterdam. Ετών 34, χτισμένη το 1985 δηλαδή και κατηγοριοποιείται σαν πλοίο μεταφοράς παλλετών, όπως υποδεικνύει και το πλαινό άνοιγμα. Νορβηγέζικο προιόν του Feab-Marsdtrandverken(168) με μηχανή Wartsila και μοναδικό προηγούμενο όνομα το Lyshav.

Link to comment
Share on other sites

Τούρκος ο πλοιοκτήτης όπως επίσης και το ιδίας ιδιοκτησίας ναυπηγείο(αριθμός γιάρδας 06) που έχτισε το χημικό τάνκερ Duzgit Dignity(ΙΜΟ 9581019) που εδώ βλέπουμε στο Rotterdam. Το μοναδικό μη Τούρκικο επάνω του είναι η Caterpillar μηχανή του, κατασκευής 2014. 

Link to comment
Share on other sites

(Και) του ρυμουλκού το κάγκελο γίνεται στο Rotterdam, ας δούμε ακόμη ένα με το όνομα Fairplay-21 (IMO 9148752). Είναι του 1997 στο Santo Domingo Construcciones(612), ένα ναυπηγείο που δεν έχω ξανακούσει, ούτε κατάφερα να βρώ. Δύο μηχανές Mannheim, ανήκει στην Fairplay Towage

Link to comment
Share on other sites

Πάμε να δούμε 2 αδελφά ρυμουλκά που ανήκουν στο Port of Rotterdam, εν δράσει στο λιμάνι τους.

 

Εδώ έχουμε το RPA 14(ΙΜΟ 8306412) εν πλώ, είναι του 1985 από το ναυπηγείο Gorter Machinefabriek με 2 μηχανές Caterpillar και προηγούμενο όνομα Havendienst 19.

 

Και εδώ έχουμε το RPA 15(IMO 8224339), επίσης του 1985 με προηγούμενο όνομα Havendienst 18. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...