Jump to content
Shipfriends

Τώρα η τότε ? Ιδού η απορία !


Recommended Posts

Για να σου απαντησω Ορεστη μονο σ'αυτο αλλα απο κει και περα πιστεψε με δεν θα ασχοληθω αλλο..Τα σχολια ποικιλλουν και γι αυτα οπως για καθε πλοιο...Σαφως και θα ακουσεις διαφορων ειδων αναθεματα για τα παλια γιατι ως παλια δεν μπορουν στα ματια του απλου ταξιδιωτη να εχουν αλλωθι....Αυτο αλλωστε θα ηταν φοβερο (δικη τους αποψη)...

Για μενα παλι αλλωθι δεν μπορουν να εχουν τα πλοια των εταιρειων marketing που υποσχονται πολλα και στην τελικη ακριβως τις ημερες κινησης ο κοσμος ειναι σαν "σταφιδες" πολυ χειροτερα απο οποιοδηποτε αλλο πλοιο...Επειδη αν και θα το μπορουσα πολυ ανετα δεν ειμαι εδω για να κανω επιδειξη γνωσεων ουτε και το "ξερολα" απλως σου λεω πως λογω του οτι ειμαι επιβατης απο την πρωτη στιγμη της ζωης μου και για αρκετους αλλους λογους που λογω κινδυνου φλυαριας και μονο δεν αναφερω εχω μαθει τι να περιμενω απο το καθε πλοιο και βεβαια να μην εχω την απαιτηση να παω "σαλονατος" με οικονομικη θεση μεσα στο κατακαλοκαιρο...

Και επιτελους ας παρουμε χαμπαρι πως το πλοιο ειναι ενα πολυ πιο ιδιαιτερο μεσο απο το αεροπλανο και το τραινο...Δεν εχει απολυτως καμια σχεση μαζι τους και αυτο δυστυχως το 90% των ταξιδιωτων του καλοκαιριου, που ουτε κι εγω ξερω απο που νομιζουν πως προερχονται,νομιζει πως ειναι το ιδιο...ΚΑΚΩΣ...

Δεν θελω να παμε και στις εποχες που οι επιβατες στιβαζονταν ακομα στις σωσιβιες λεμβους αυτο ειναι σιγουρο αλλα μην τα ριχνουμε και ολα στο πυρ το εξωτερο...

Και για να κλεισω με κατι σα επιλογο θα πω οτι χτες ταξιδεψα για να επιστρεψω Παρο με το ΡΟΜΙΛΝΤΑ...Μια φραση μονο μου βγηκε με οσους μιλησα στο τηλ και απορουσαν για την επιλογη μου...."Καλυτερα το 6ωρο στο κεραμιδι σαλονι στον καναπε παρεα με ενα βιβλιο παρα τις 4,5 ωρες στην πλαστικη καρεκλα ή σε πολυ αβολες πολυθρονες...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Χάρη στον Άρχοντα που έχει ακόμα τα σαλόνια του Ροδάνθη γεμάτα παλιές φωτογραφίες, ελάτε να θυμηθούμε πως ήταν ο Πειραιάς πριν από μία δεκαπενταετία (περίπου). Ποιότητα λήψης μέτρια, αλλά μετρήστε καράβια:

Ροδάνθη, Μιλένα, Νταλιάνα, Ρόδος, Αιγαίον, Νάξος, Καπετάν Αλέξανδρος, Απτερα, Κάντια ή Ρέθυμνο, Αγία Γαλήνη, Φαιστός, Ναϊάς ΙΙ, Golden Vergina, Κνωσσός, Σαπφώ, Σάμαινα, Αρκάδι, Αλέξανδρος (ro/ro), Κίμωλος και άλλα ων ουκ έστι αριθμός.

Κλάμα προαιρετικό.

post-186-12832695839_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
αντι να κοιταξουμε το βασικο: αξιοπρεπης, τακτικη, ασφαλης και βιωσιμη ακτοπλοϊκη συνδεση ολων των νησιων, ωστε να εξασφαλιζεται η εδαφικη συνεχεια της χωρας αλλα και να υποβοηθειται η τουριστικη αναπτυξη, την παθαμε σαν τη μανταμ σουσου που της τα εφαγε ο κατακουζηνος
Η μηπως δεν ειναι εξαναγκασμος το να ταξιδευεις με το Χαισπιντ 5 με τις ελαχιστες δυνατες θεσεις οικονομικης ωστε να μην εχεις αλλη επιλογη παρα να πληρωνεις διακεκριμενη η business? Μηπως το καπελο για να σου εγγυηθει η Blue Star θεση πουλμαν(το αυτονοητο δηλαδη) δεν ειναι εξαναγκασμος? Αναφερω μονο αυτα τα δυο παραδειγματα για να μην πλατιασω και να γινει κατανοητο το νοημα των λογων μου.
Κανείς δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι το "τότε" ήταν καλύτερα, αλλά ασφαλώς το "τώρα" είναι πολύ πιό εύθραυστο και ανασφαλές. Δεν κάνουν κουμάντο οι καραβοκύρηδες αλλά αποστειρωμένοι executives που μισούν ότι δεν ταιριάζει με τα perceptions τους-και ασφαλώς το μικρονήσι και το θαλασσινό ταξίδι δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτά.
...Oι kalokairinoi επιβατες ομως?Αυτοι θα υποχρεωθουν να κλεινουν θεση VIP sto HIGHSPEED 5:(

μηπως τελικα το τωρα επιστρεφει στο τοτε;

απο τη μια τα νεοτευκτα θα κανουν αγονες για να επιβιωσουν (?) και απο την αλλη με την αρση του οριου ηλικιας, αντι να υπαρξει ενας προγραμματισμος αντικαταστασης των 35χρονων με second hand 15ετιας βλεπουμε την ανασταση των ζομπι. βαπορια που ειχαν αποσυρθει ή ειχαν αφεθει στο ελεος του υψιστου ετοιμαζονται για νεες(?) καριερες αφου το κοντερ μηδενιστηκεB)

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα είναι αυτές οι εταιρίες που δρομολόγησαν νεοτευκτα βγήκαν τελικά χαμένες η κερδισμένες Ιδού η απορία

Υ/Γ Μιας και καταργήθηκε το όριο ηλικίας δεν εκμεταλευόμαστε την ευκαιρία να ιδρύσουμε όλοι οι shipfriends μια εταιρία καραβολατρικής βάσης να αγοράσουμε ένα απο αυτά τα ζομπι στην αρχή(μιας και ως κοινοί θνητοί δε θα μπορούσαμε να πάμε σε κάτι καλύτερο) και μετά έχει ο θεόςB):D :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
μην ξεχναμε οτι πλεον και εμεις σαν Ελληνες γενικα εχουμε αλλαξει τον τροπο που αντιμετωπιζουμε τα πραγματα οποτε κι αυτο παιζει το δικο του ρολο.... Αλλος ελεγε οτι τα 15 λεπτα που κανει παραπανω απο τα μικρα της εταιρειας του ειναι πολλα, μια αλλη με περισσιο υφακι Μαριας Αντουανετας ελεγε:"Δεν εχει Fl...??? Μα τι πραγματα ειναι αυτα?" το οποιο συμφωνουσε με καποιον που εψαχνε (και αγανακτησε που δεν βρηκε) το γνωστο φαστ φουντ... Λογικο και επομενο ειναι λοιπον ολο αυτο που συμβαινει. Και μονοπωλειο Νο2 εχουμε (με πιο κλασατο περιτυλιγμα ομως) και τα εισιτηρια στα υψη

Εξαιρετικα ενδιαφεροντα αυτα που λες φιλε Artevelde, και καταδεικνυουν και την κοινωνιολογικη/ψυχολογικη αποψη του ζητηματος "σωστη συγκοινωνια". Θα ελεγα μαλιστα οτι αυτο πρεπει να ειναι και ενα σημειο αυτοκριτικης τοσο των εταιρειων που οφειλουν να αναγνωρισουν τις καινουριες αναγκες(ασχετα το πως αυτες δημιουργουνται και αν ειναι πραγματικες η οχι), οσο και ημων των καραβολατρων που εχοντας μεγαλωσει(καραβολατρικα) στις εποχες της καμμενης πιτσας του Ναιας ΙΙ, πρεπει να ενσωματωσουμε στον τροπο σκεψης μας προκειμενου να μορφωσουμε αποψη για ενα πλοιο η συγκοινωνια και πιο συγχρονες παραμετρους, ασχετα αν διαφωνουμε μαζι τους.

Αυτο που ειναι κατα τη γνωμη μου αξιο παρατηρησεως, ειναι οτι καποτε θα μπορουσαμε ισως να κατηγοριοποιησουμε τη συμπεριφορα/κριτηρια που περιγραφει ο Artevelde σαν αφορουσα σχεδον αποκλειστικα τους αστους τουριστες του καλοκαιριου που θα ταξιδεψουν μια φορα το κατακαλοκαιρο και δεν δυνανται να ζησουν για λιγες ωρες χωρις fredoccino macchiato με πικραμυγδαλο και τριμμενο παγο απο Evian. Εχω ομως αρχισει να εχω την εντυπωση οτι αυτος ειναι ολοενα και πιο διαδεδομενος παντου τροπος σκεψης, ανεξαρτητου κοινωνικης προελευσης.

Καλως η κακως το κριτηριο του περισσοτερου κοσμου φτανει μεχρι εκει, και οι εταιρειες το εχουν καταλαβει αυτο. Σαφως και τα Blue Starακια ειναι πιο συγχρονα, ασφαλη και αξιοπιστα πλοια απο τα αντιστοιχα της δεκαετιας του 80 και 90 που εκαναν Παροναξια, ομως κατα τη γνωμη μου το καλοκαιρι -και οχι μονον- αναλογικα ο κοσμος ταξιδευει στις ιδιες συνθηκες σαρδελοποιησης και συνωστισμου με την περασμενη δεκαετια. Υπεραριθμοι τυπικα δεν υπαρχουν, ουσιαστικα ομως ο κοσμος συνωστιζεται σε χωρους που εχουν πιστοποιηθει να μεταφερουν τους διπλασιους επιβατες απ' οτι κανονικα θα επρεπε.

Με αλλα λογια, συμφωνω απολυτα με τον Artevelde οτι τελικα αυτο που κανει τη διαφορα απο τοτε σε σχεση με τωρα(επαναλαμβανω οτι μιλω μονο για τις συνθηκες ταξιδιου κι οχι για την ποιοτητα/συντηρηση του ιδιου του πλοιου), ειναι το χρυσο περιτυλιγμα με το οποιο σερβιρονται στον επιβατη. Απο το μπαρ του Ναιας ΙΙ που σερβιριζε μονο εσπρεσσο στο μικροσκοπικο πλαστικο ποτηρακι, παμε στο xxxx cafe που σερβιρει fredoccino. Απο ονοματα σαν Παναγια Τηνου, παμε σε ονοματα σαν Blue Star Something. Απο την ταπετσαρια και το πλαστικο δαπεδο παμε στο laminate(η οπως το λενε). Κι ομως, το πηξιμο, το στριμωξιδι, ο πολεμος για μια πλαστικη καρεκλα, η αποπνικτικη ατμοσφαιρα σε συνθηκες πολυκοσμιας ειναι ιδιες.

Το ερωτημα λοιπον ειναι: Μεχρι που φθανει η πειθηνια και ασυνειδητη υποταγη μας στο συγχρονο marketing? Ποσα πραγματα(και οσον αφορα την ακτοπλοια αλλα και εξω απο αυτην) μπορουν να μας πουλησουν και να τα δεχθουμε αναντιρρητα υπο την καλυψη του ελκυστικου περιτυλιγματος? Τροφη για σκεψη.

Link to comment
Share on other sites

Με αλλα λογια, συμφωνω απολυτα με τον Artevelde οτι τελικα αυτο που κανει τη διαφορα απο τοτε σε σχεση με τωρα(επαναλαμβανω οτι μιλω μονο για τις συνθηκες ταξιδιου κι οχι για την ποιοτητα/συντηρηση του ιδιου του πλοιου), ειναι το χρυσο περιτυλιγμα με το οποιο σερβιρονται στον επιβατη.

Εκτός από τις συνθήκες ασφαλείας, που σωστά εξαιρείς, επέτρεψε μου να εντοπίζω και μερικές ακόμα διαφορές που κατά τη γνώμη μου δεν έχουν σχέση με το περιτύλιγμα αλλά με την ουσία.

Θεωρώ πολύ σημαντικό όταν μπορώ να φτάσω στη Σαντορίνη σε 4 ώρες αντί για 14. Κι επειδή για ένα τόσο μεγάλης διάρκειας ταξίδι, εγώ ο “καλομαθημένος” θα αναγκαζόμουνα να κλείσω καμπίνα, είμαι πολύ ικανοποιημένος που όχι μόνο θα το κάνω στο 1/3 του χρόνου αλλά και στο ίδιο κόστος ή και φθηνότερα , αφού μια καμπίνα πρώτης θέσης κοστίζει από 50€ (τετράκλινη στη GA) έως 100€ (δίκλινη στη Blue).

Δεν μπορείς να πουλάς το πιο ανταγωνιστικό σου προϊόν, που είναι ο τουρισμός, με πλοία 40 χρονών. Όσο καλά και να είναι, όσο ασφαλή και να μπορούν να γίνουν, ο τουρίστας που θα επισκεφτεί τα νησιά σου, θέλει και ένα αναβαθμισμένο ξενοδοχειακό περιβάλλον και να φτάσει στη Ρόδο σε λιγότερη ώρα από όσο έκανε το Ανκόνα-Πάτρα…

Και ακόμα και αν δεχτούμε ότι ο συνωστισμός είναι ο ίδιος, τουλάχιστον θα συνωστίζεται με “αξιοπρέπεια”… :(

Link to comment
Share on other sites

Και μία οπτική γωνία που πιστεύω πως “παντρεύει” τις διαφορετικές απόψεις σχετικά με το θέμα: Αυτό που μου αρέσει σήμερα είναι η δυνατότητα της επιλογής. Στην Παροναξία για παράδειγμα, μια και με αφορμή αυτή τη γραμμή ξεκίνησε η συζήτηση, μπορώ να επιλέξω συμβατικό πλοίο “κάποιας” ηλικίας (και ταχύτητας), συμβατικό πενταετίας ή ταχύπλοο. Να ταξιδέψω με 15 έως 40 μίλια ταχύτητα και να πληρώσω από 10 έως 100 ευρώ, ανάλογα με τις προτιμήσεις και τις ανάγκες μου.

Αντίθετα στην Παροναξία του 99 υπήρχε μόνο μία επιλογή: συμβατικά πλοία περίπου 25 ετών με περίπου ίδιες ταχύτητες και όμοιες τιμές.

Link to comment
Share on other sites

Δεν θα έλεγα ότι τα πράγματα είναι τόσο ρόδινα.Στη παλιά παροναξία μπορεί να είχες ως επι το πλείστον πλοία μεγάλης ηλικίας άλλα είχες εναλακτική λύση τώρα αν δεν βρείς εισητήριο με τη blue star τις ημέρες αιχμής με ποιό συμβατικό θα ταξιδέψεις τη στιγμή που η hellenic έδιωξε όλα τα παλιά συμβατικά απο τις Κυκλάδες σου μένει μόνο ο Αγούδημος με τον οποίο θα πας στη Σαντορίνη μέσω Κυθνου Σερίφου Σικίνου και Φολέγανδρου και θα κάνεις το λιγότερο 14 ώρες.Καλά τα ταχύπλοα και ο εκσυγχρονισμός άλλα δεν είναι και ότι καλύτερο να αναγκάζεσαι να ταξιδέψεις με αυτά γιατί μόνο αυτά σου προσφέρουν

Link to comment
Share on other sites

[quote name=Orestis;47385 Και ακόμα και αν δεχτούμε ότι ο συνωστισμός είναι ο ίδιος' date=' τουλάχιστον θα συνωστίζεται με “αξιοπρέπεια”… :([/quote]

Εγω αυτο το "συνωστισμος με αξιοπρεπεια" οπως λες δεν το καταλαβα και ουτε προκειται ποτε να το καταλαβω...Και για αυτο αναφερομαι σε συγγεκριμενες εταιρειες οι οποιες ερχομενες στην ακτοπλοια πριν απο 6-7 χρονια υποσχονταν μεσα στην μεγαλοστομια τους οτι θα αλλαξουν τα δεδομενα... Και τελικα καταληξαμε στα ιδια παλι...

Το ερωτημα λοιπον ειναι: Μεχρι που φθανει η πειθηνια και ασυνειδητη υποταγη μας στο συγχρονο marketing? Ποσα πραγματα(και οσον αφορα την ακτοπλοια αλλα και εξω απο αυτην) μπορουν να μας πουλησουν και να τα δεχθουμε αναντιρρητα υπο την καλυψη του ελκυστικου περιτυλιγματος? Τροφη για σκεψη.

Αυτο εννοω κι εγω οταν λεω οτι δεν ειναι τελικα επιλεκτικοτητα αυτο που εχουμε πλεον αλλα του Κουτρουλη ο γαμος...Και κανοντας και μια μινι ερευνα σε καποιους φιλους σημερα που αντιστοιχουν κι αυτοι στη μεριδα του Μαρκετοβαρεμενου (οπως λεω εγω) κοσμου και ρωτωντας τους την γελοια ερωτηση Αν τα πλοια του Αγουδημου π.χ. ανηκαν σε μεγαλο ονομα του συγχρονου καλλιτεχνικου στερεωματος, θα τα επελεγαν για να ταξιδεψουν? πηρα την αποστομοτικη απαντηση του ΝΑΙ που μου εδωσαν οι τρεις απο τους πεντε που ρωτησα... Οι αλλοι δυο εβαλαν ενα μπορει μπροστα...Και μαλιστα προχωρωντας λιγο παραπανω με την περιεργεια μου και στο λογο που θα το εκαναν εφοσον τα ιδια πλοια θα ηταν με την ιδια ηλικια και τις ιδιες προδιαγραφες...δεν πηρα απαντηση απο τους 4 αλλα απο τον ενα πηρα παλι αποστομοτικη απαντηση.."Ε αλλιως να ταξιδευεις με Αγουδημο και αλλιως με ...(το ονομα του καλλιτεχνη αποφευγεται μια και δεν αφορα το ποιος ειναι στην προκειμενη περιπτωση)Ε αν ειχε αυτος καραβι θα ηταν τρεντυ...Αντε μετα να μην μεινεις καγκελο...

Και μία οπτική γωνία που πιστεύω πως “παντρεύει” τις διαφορετικές απόψεις σχετικά με το θέμα: Αυτό που μου αρέσει σήμερα είναι η δυνατότητα της επιλογής. Στην Παροναξία για παράδειγμα, μια και με αφορμή αυτή τη γραμμή ξεκίνησε η συζήτηση, μπορώ να επιλέξω συμβατικό πλοίο “κάποιας” ηλικίας (και ταχύτητας), συμβατικό πενταετίας ή ταχύπλοο. Να ταξιδέψω με 15 έως 40 μίλια ταχύτητα και να πληρώσω από 10 έως 100 ευρώ, ανάλογα με τις προτιμήσεις και τις ανάγκες μου.

Αντίθετα στην Παροναξία του 99 υπήρχε μόνο μία επιλογή: συμβατικά πλοία περίπου 25 ετών με περίπου ίδιες ταχύτητες και όμοιες τιμές.

Αυτο ειναι κατι πολυ καλο που συμβαινει και συμφωνω μαζι σου.Μονο που ο τροπος με τον οποιο εγινε η μεταβαση απο την Παροναξια του 99 στην Παροναξια του 2000 μεχρι σημερα ηταν πολυ αποτομος και απο την μια στιγμη στην αλλη και δημιουργησε ολα τα προβληματα που αναφερθηκαν στην Παροναξια... Διοτι καλα ειναι να εχεις επιλογες σαν ενας τουριστας που θες να πας διακοπες...Οταν ομως καταγεσαι απο ενα νησι και το επισκεπτεσαι συχνα και το Χειμωνα? Που ειναι τοτε οι επιλογες οταν αυτη τη στιγμη και τα μεχρι προσφατως γρηγοροτερα πλοια κανουν παραπανω πλεον ωρα να φτασουν? Σαββατο παρα Σαββατο που κανουν σκατζα δρομολογια και το τελευταιο πλοιο απο Παρο για Πειραια ειναι στις 10,45 το πρωι (ναι και ομως ετσι ειναι) που ειναι οι επιλογες?

Αυτο ειναι το προβλημα που δημιουργηθηκε απο το αποτομο και για αυτο μιλησα στο post μου στην Παροναξια για υπομονη κανα δυο χρονια και μετα χρειαζονται να ερθουν πλοια οχι νεοτευκτα αλλα σαφως πιο συγχρονα απο τα υπολοιπα συμβατικα...Και να συμπληρωσω επι τη ευκαιρεια...ΟΧΙ ταχυπλοα...Φτανουν και περισσευουν κιολας...

Link to comment
Share on other sites

Διοτι καλα ειναι να εχεις επιλογες σαν ενας τουριστας που θες να πας διακοπες...Οταν ομως καταγεσαι απο ενα νησι και το επισκεπτεσαι συχνα και το Χειμωνα? Που ειναι τοτε οι επιλογες οταν αυτη τη στιγμη και τα μεχρι προσφατως γρηγοροτερα πλοια κανουν παραπανω πλεον ωρα να φτασουν?

Σε αυτό έχεις δίκιο, κάποιους μήνες το χειμώνα τα πράγματα μπορεί να μην είναι πολύ βολικά τα δρομολόγια, απλά επειδή μίλησες για συνωστισμό στα Blue θεώρησα πως αναφέρεσαι στο καλοκαίρι.

Ξεχνάμε κάτι όμως μερικές φορές: Πως οι νησιώτες, εκτός από μόνιμοι κάτοικοι που έχουν ανάγκη συγκοινωνίας όλο το χρόνο, είναι και μόνιμοι υπάλληλοι και μόνιμοι επιχειρηματίες και μόνιμοι μεροκαματιαρήδες στο νησί τους. Και το πώς θα περάσουν τον χειμώνα τους, εξαρτάται πολύ από το πόσο καλά θα δουλέψουν το καλοκαίρι. Έτσι λοιπόν υποθέτω πως πολλοί από αυτούς μπορεί να προτιμούν τη σημερινή κατάσταση γιατί φέρνει χρήματα στον τόπο τους, κι ας ταλαιπωρούνται λίγο περισσότερο κάποια περίοδο μέσα στο χειμώνα.

Εγω αυτο το "συνωστισμος με αξιοπρεπεια" οπως λες δεν το καταλαβα και ουτε προκειται ποτε να το καταλαβω...

Σημαίνει πως αν πρόκειται αναγκαστικά να συνωστιστώ, προτιμώ να γίνει για λίγες ώρες σε έναν καθαρά και καινούριο πλοίο, παρά πολλές ώρες σε ένα βρώμικο και παλιό πλοίο (όχι πως παλιό σημαίνει απαραίτητα βρώμικο, αλλά πολλές φορές συμβαίνει παρά τις προσπάθειες των πληρωμάτων).

εγω αυτο που εχω πει και σε καποιες συζητησεις μου εινια λιγο υπομονη ακομα, κανα δυο χρονια δηλαδη, και μετα θελει πλοια οχι πλεον ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΙΑ αλλα μικρης μεν ηλικιας που θα μπορεσουν να ανταγωνιστουν και τα Μπλου αλλα και που θα ειναι οικονομικα και συμφεροντα για την Χ Ψ εταιρεια τους...

Σωστό σαν σκέψη, αλλά για τι μεγέθους επένδυση μιλάμε; Πόσο θα κοστίζει σε 2-3 χρόνια ένα πλοίο ικανό να συναγωνιστεί τα Blue, που θα είναι τότε μόλις 8 χρονών. Και γιατί θεωρείς πως η Blue δεν θα προχωρήσει και αυτή σε ανανέωση του στόλου της: πχ ένα από τα κορεάτικα στη Ραφήνα (προς αντικατάσταση του Super Ferry) και ένα νέο στην Παροναξία ώστε να κρατάει πάντα κλειδωμένη τη γραμμή. Άσε που για τα επόμενα 3 χρόνια έχει και το πλεονέκτημα της επιδότησης.

Κάτι τελευταίο: Τις χαμηλές τιμές στα παλαιότερα συμβατικά πλοία, πάλι στα νεότευκτα τις χρωστάμε. Γιατί όπου τα παλαιά συμβατικά έμειναν μόνα τους, οι τιμές απογειώθηκαν και εξισώθηκαν με αυτές των νεότευκτων (πχ Χανιά) ενώ αντίθετα, όπου υπήρξε ανταγωνισμός (Παροναξία, Δωδεκάνησα, Χίος-Μυτιλήνη) εκεί διαφοροποιήθηκαν οι τιμές τους προς όφελος των επιβατών.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ένα ενδιαφέρον άρθρο για την Ακτοπλοία καθώς και ενδιαφέρουσες απόψεις 11 ολόκληρα χρόνια πίσω (Σεπτέμβρης 1996) από το Βήμα.

http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=12392&m=D17&aa=1

Και το ερώτημα είναι αν και πόσο άλλαξαν τα πράγματα στο Αιγαίο μέσα σε αυτά τα 11 χρόνια ?

Link to comment
Share on other sites

Χάρη στον Άρχοντα που έχει ακόμα τα σαλόνια του Ροδάνθη γεμάτα παλιές φωτογραφίες, ελάτε να θυμηθούμε πως ήταν ο Πειραιάς πριν από μία δεκαπενταετία (περίπου). Ποιότητα λήψης μέτρια, αλλά μετρήστε καράβια:

Ροδάνθη, Μιλένα, Νταλιάνα, Ρόδος, Αιγαίον, Νάξος, Καπετάν Αλέξανδρος, Απτερα, Κάντια ή Ρέθυμνο, Αγία Γαλήνη, Φαιστός, Ναϊάς ΙΙ, Golden Vergina, Κνωσσός, Σαπφώ, Σάμαινα, Αρκάδι, Αλέξανδρος (ro/ro), Κίμωλος και άλλα ων ουκ έστι αριθμός.

Κλάμα προαιρετικό.

[ATTACH]1488[/ATTACH]

Αυτή η φωτογραφία του λιμανιού του Πειραιά υπάρχει μόλις ανεβείς τη σκάλα από τα αεροπορικά καθίσματα για τη γέφυρα στο Ρομιλντα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Συνοψιζοντας επιμενω οτι αν ενα 35αρι βαπορι ειναι καλοσυντηρημενο δεν εχει να ζηλεψει τιποτα απο καποιο νεο,αλλα προς θεου δεν λεω να γεμισουμε 35αρια.
Φίλε nionio καλό θα είναι η μεγάλη αγάπη που έχουμε στα καράβια, και μάλιστα στα πιο παλιά καράβια τα οποία μας ''μεγάλωσαν'' και μας ταξίδεψαν,

να μη μας παρασύρει σε (τουλάχιστον) άτοπες συγκρίσεις.

επειδη με αφορμη καποια γεγονοτα (ελευση sardinia vera & roslagen, εναρμονιση Ζακυνθος Ι) εχει αναζωπυρωθει η κουβεντα παλια/νεα πλοια, τοτε η τωρα κλπ, να θυμηθουμε μερικα πραγματα.

ολα τα αγαπημενα πλοια των 70s και σημερινα 35χρονα, οταν ηρθαν στην ελλαδα ηταν κατω των 20 ετων (ισχυε και οριο εισοδου τοτε). ο απολλωνας, το επτανησος, το δηλος, η πηνελοπηα, το superferryII, το κεφαλονια, το μυτιληνη, ο θεοφιλος, τα καζαντζακης κινγκ μινως και τοσα αλλα ειχαν ηλικια 15-20 ετων και τα περισσοτερα ανακατασκευαστηκαν πριν δρομολογηθουν. περαν του νομοθετικου οριου δεν υπηρχε περιπτωση να πανηγυρισει κανεις την αγορα πλοιου 35 ετων. υπηρχε περιπτωση το 1980 να δρομολογηθει στις κυκλαδες πλοιο του 1948; οχι.

ασφαλως και δεν βγαινουν παντου τα νεοτευκτα, αλλα θα προτιμουσα να μας ερχονταν πλοια 15-20 ετων και οχι 35. αναφερω ενδεικτικα: διονυσιος σολωμος, ionian star, αικατερινη π, αγια θεοδωρα που ηρθαν στη 10ετια.

σιγουρα δεν ηταν καλα τοτε (με τους υπεραριθμους, τη βρωμα και τις ξερες πιτσες στα μπαρ), αλλα και σημερα που, πλην ελαχιστων εξαιρεσεων νεων πλοιων, κατεβαινει το ΚΑΠΗ της ευρωπαϊκης ακτοπλοϊας και κανουμε παρατασεις σε πλοια που ηδη εχουν κουραστει, δεν ειναι και οτι καλυτερο.

τι θα πει καλοσυντηρημενα 35 χρονα; οτι εχουν γυαλισμενες κουπαστες. σωστος ελεγχος κατω απο την ισαλο γινεται; προσωπικα δεν ενθουσιαζομαι με αυτη την κοροιδια. πανηγυριζουμε που εταιρειες που υποσχονται ταχυπλοα τα αντικαθιστουν με υπερηλικα (και υπερμετασκευασμενα) συμβατικα, που εταιρειες αντικαθιστουν πλοια τους με αλλα γηραιοτερα και που παρατεινεται η ζωη καποιων πλοιων που οι ιδιοι οι πλοιοκτητες τους τα εχουν "ξεγραψει" και ξοδευουν μονο τα απαραιτητα.

προσωπικα μπορει να ταξιδεψω με τα περισσοτερα απο αυτα απο περιεργεια, αλλα δεν προκειται να τα προτεινω σε κανεναν ταξιδιωτη, οπως και δεν το εχω κανει ως τωρα.

Link to comment
Share on other sites

Φιλε Proud απλα μια επισημανση στην οποια μαλλον θα συμφωνησεις.Το να φερνουμε βαπορια-βαποραρους 10-15 ετων οπως Αριαδνη-Ελυρος ειναι οτι καλυτερο.Δεν μιλαω για την εμφανιση,αλλα οτι αυτα τα βαπορια και ταχυτητα εχουν και εχουν φαει τον καιρο με το κουταλι εκει που ταξιδευαν και σαφως ειναι ανωτερα απο πολλα παλια.Τωρα οσον αφορα το νεο Επτανησος και το Ionian Star ,νομιζω οτι δεν ειναι οτι καλυτερο.Γιατι πρωτον ειναι ΚΑΚΟΤΑΞΙΔΟ πραγμα που παραδεχονται και μελη του πληρωματος και γιατι δευτερον δεν εχει αναβαθμισει τη γραμμη με την ταχυτητα του μιας και οι χρονοι του ειναι ιδιοι με του παλιου Επτανησος,Δηλος,Ionian Sun.Πολυ απλα για να βγαζει ιδια ταχυτητα με 5000 ιππους λιγοτερους απο παλιο Επτανησος-Δηλος και εχοντας μεγαλυτερο ογκο,εχουν γινει αλλου θυσιες,τις οποιες εχουμε δει σε φωτογραφιες...Θεωρω λοιπον μεγαλυτερη κοροιδια να μου φερουν ενα βαπορι 15 ετων και να ειναι κακοταξιδο,ιδιο σε ταχυτητα με τα παλια και με λιγοτερες θεσεις επιβατων,απο το να μου φερουν ενα 35αρι βαπορι που ομως ειναι βαποραρος,βεβαια δεν παυει να ειναι μικροτερη μεν,αλλα κοροιδια και αυτο.:D

Link to comment
Share on other sites

Επειδή μπλέξαμε λίγο τα μπούτια μας ας τα πάρουμε ένα ένα τα θέματα:

Με τον proud θα συμφωνήσω στην έμφαση περί ελεγχου. Για τα δεδομένα της Ελλάδας, για την ροη που πήραν οι ακτοπλοϊκές επενδύσεις μετά από εφαρμογές 35ετιων και 30ετιων και την μετέπειτα άρση τους (και δεν αναφέρομαι ΜΟΝΟ στο χρηματιστήριο αλλα σε αυτές τις μικρές που του κόπηκαν τα πόδια) είμαι υπέρ των παλιών πλοίων και ας είναι 35. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχει συνηθίσει το μάτι μας σε καλοσυντηρημένα καραβια στο Ελλαδιστάν. Δεν σημαίνει όμως ότι δεν υπάρχουν.

Υπάρχουν παντόφλες του 60, ferries της ίδιας δεκαετίας που πλέουν σε Αμερική και Σκωτία.

Απλά εκεί τα στάνταρ ελεγχου είναι διαφορετικά και επιβάλλονται.

Δεν είναι μονο οι παχυμετρήσεις κάτω από την ίσαλο όπως επισημαίνει ο proud που αγνοοόυνται ή καλύπτοναι στην Ελλάδα, αλλα είναι άξονες, προπέλες, μηχανές, emergency και αρκετοί σωλήνες που πάνε παρέα.

Μια γρηγορη επισήμανση σε Roslagen, Επτάνησος,Ζάκυνθος και Ionian Star αν και δεν είναι ο χώρος εδώ:

Η μεταγραφή του Roslagen πιστεύω ότι είναι η λιγότερη αφορμή για δικαιους προβληματισμούς άρσης της 35ετίας. Γιατί δεν είναι καράβι που έρχεται από πρώην υποπτους νηογνώμονες ούτε από εταιρείες που είχαν λόγο ή κουλτούρα να κρύψουν ότι κρύβεται. Δεν μου δίνει εναύσματα να το αμφισβητήσω θεωρητικά (αν και κανεις μας δεν έχει δει το πλοίο και την κατάσταση του).

Υπάρχουν παλιά καλοσυντηρημένα καραβια και στην Ελλαδα και το μέγιστο αυτών θεωρώ τον Πρωτέα, τουλάχιστον όσο ήταν στην Ζάκυνθο και το βλέπαμε.

Οποτε το τότε με το τώρα δεν διαφέρει.

Όσο για Επτάνησος και Ionian Star, και σε αυτά που αναφέρει ο Captain Νιόνιος, θα πω ότι το θέμα ταχύτητας και ομορφιάς δεν κάνει ένα καράβι κακοτάξιδο. Αν δε αναφέρει ως προς το ταξίδεμα του σε καιρό δεν τα βάζω στην ίδια μοίρα γιατί απλά οι μετασκευές στις πλώρες τους είναι διαφορετικές.

Το αν έχουν 5000 ίππους πάνω η κάτω τι έχει να κάνει με το αν είναι καλοτάξιδο? Μήπως έχει να κάνει με θέμα ταχύτητας των πλοίων και εξυπηρέτησης γραμμών? γιατί αν είναι 35 45 ή 15 χρονων τα φτηνότερα ταχύτερα πλοία ανήκουν σε μη ρεαλιστικές αναζητήσεις που έχουμε συζητήσει αλλου πολλάκις.

Δεν καταλαβαίνω τις θυσίες στις οποιες αναφέρεσαι πάντως.

Για το Ζάκυνθος ίσως συμφωνήσω από την άποψη που όταν ένα καράβι ξέρεις ότι σε 2-3 χρονια πρέπει να το ξεφορτωθείς και ξαφνικά σου επιτρέπεται να συνεχίσεις να το κυκλοφορείς όσο νάναϊ δεν το πρόσεξες να είναι στην εντέλεια.

Αυτή είναι αποτέλεσμα του να βάζουμε τα όρια εξ αρχής. Και αν η άρση μας κάνει να αναρωτιόμαστε τώρα η τότε τότε θα πω ότι καλύτερα τώρα, γιατί τουλάχιστον θα περάσουμε μια γενιά που τα ξαφνικά προς πώληση παραμένουν αλλα δεν θα μας έρθουν καινούργια "μισοκαραβα" που θα προγραμματιστεί η απόσυρση τους (οποτε και η μη διατήρηση τους) κοντά στην ημερομηνία λήξης τους.

Τώρα, με σωστό έλεγχο όπως λέει και ο proud όχι μονο θεωρητικά και οι λαμαρίνες θα αλλάζουν αλλα και οι καρέκλες και οι μοκέτες!

Link to comment
Share on other sites

Όσο για Επτάνησος και Ionian Star, και σε αυτά που αναφέρει ο Captain Νιόνιος, θα πω ότι το θέμα ταχύτητας και ομορφιάς δεν κάνει ένα καράβι κακοτάξιδο. Αν δε αναφέρει ως προς το ταξίδεμα του σε καιρό δεν τα βάζω στην ίδια μοίρα γιατί απλά οι μετασκευές στις πλώρες τους είναι διαφορετικές.

Το αν έχουν 5000 ίππους πάνω η κάτω τι έχει να κάνει με το αν είναι καλοτάξιδο? Μήπως έχει να κάνει με θέμα ταχύτητας των πλοίων και εξυπηρέτησης γραμμών? γιατί αν είναι 35 45 ή 15 χρονων τα φτηνότερα ταχύτερα πλοία ανήκουν σε μη ρεαλιστικές αναζητήσεις που έχουμε συζητήσει αλλου πολλάκις.

Δεν καταλαβαίνω τις θυσίες στις οποιες αναφέρεσαι πάντως.

Φιλε Angele,ισως δεν το διατυπωσα καλα παραπανω.Σαφως και δεν εννοω οτι ενα βαπορι ασχημο και με 5000 ιππους λιγοτερους ειναι κακοταξιδο.Απλα λεω οτι σε αυτο το βαπορι εχουν γινει θυσιες στη γαστρα του για να πηγαινει γρηγορα παρα 5000 λιγοτερους ιππους σε σχεση με τους παλιους βαποραρους της γραμμης.Η γατσρα εχει μια μορφη καταμαραν απο κατω και απο οτι λεει το πληρωμα το βαπορι δεν ειναι αυτο που θα επρεπε.Επισης εχει και μεγαλο προβλημα με την πλωρη.Οπως λες αυτη ειναι διαφορετικη στο Ionian Star αλλα το μεγαλυτερο προβλημα ειναι η γαστρα...Τελος για αποφυγη παρεξηγησεων και επειδη δεν ειμαι ναυπηγος,δεν γενικευω οτι καθε βαπορι που εχει τετοια γαστρα ειναι και κακοταξιδο,αλλα το συγκεκριμενο με βαση τα λεγομενα του πληρωματος του υποφερει.:)

Να και δυο φωτογραφιες απο το site του Αποστολου.

http://apostolossphotos.fotopic.net/p38898837.html

http://apostolossphotos.fotopic.net/p38898818.html

Link to comment
Share on other sites

Για μένα ως ναυπηγό πιστεύω ότι κάθε γάστρα που δίνει με λιγότερους ίππους, μεγαλύτερο μεταφορικό έργο εφόσον είναι σύμφωνα με τους κανονισμούς είναι βελτίωση.

Αυτό "και απο οτι λεει το πληρωμα το βαπορι δεν ειναι αυτο που θα επρεπε" δεν το καταλαβαίνω καθόλου. Δηλαδή τι λέει? Και τι μπορεί να ξέρει?

Και ο Διονύσιος Σολωμός είναι με παρόμοια γάστρα και τα απόκρυφα ενός καραβιού δεν το κάνουν κακοτάξιδο!

Όσο για την πλώρη, δεν μπορώ να πω ότι είναι κακό καράβι ένα που σχεδιάστηκε για άλλες θάλασσες και λιμάνια. Κακή προσαρμογή ίσως. Ίσως για την αποφυγή του slamming το Ionian Star άλλαξε πλώρη.

Και όλα αυτά δεν έχουν να κάνουν καμια σχέση με το ερώτημα του τώρα η τότε.

Link to comment
Share on other sites

Μην το πας αλλου.Εγω το τωρα η τοτε το εχω αναλυσει παραπανω.Αυτα στα εγραψα για να καταλαβεις τι εννοουσα συγκεκριμενα για το νεο Επτανησος,μην μου λες οτι δεν εχει να κανει με το τωρα η το τοτε,γιατι το μηνυμα ηταν εστιασμενο στην απορια σου.Οσον αφορα το δεν ειναι αυτο που θα επρεπε,εννοουν στο καιρο.Κουναει περισσοτερο και ατσαλα.Με τοσα βαπορια εχουν ταξιδεψει,μπορει να μην ξερουν ναυπηγικη αλλα δεν μπορουν να κρινουν πως πηγαινε το ενα η το αλλο βαπορι στον καιρο;Τοσο ασχετοι ειναι;Επιτυχια θα ηταν να πηγαινει ιδια ταχυτητα με λιγοτερους ιππους χωρις θυσιες στη συμπεριφορα του.Αν θυσιαζεις κατι για να παρεις κατι αλλο τοτε αυτο δεν λεγεται επιτυχια,αλλα συμβιβασμος.:)

Link to comment
Share on other sites

Η εστίαση ορθή απλά δεν είδα σχολιασμό στα υπόλοιπα και δεν είμαι σίγουρος αν συμφώνησες ή διαφώνησες.

Όσο για την συμπεριφορά του πλοίου πες μου λοιπόν πάνω στο θέμα αν τελικά η εφαρμογή της 35αιτίας και η κατάργηση της μετέπειτα, η ηλικία των πλοίων που έχουμε, μας έρχονται και θα μας έρχονται στην Ελλάδα έχουν να κάνουν με τους συμβιβασμούς που αποκαλείς?

Γιατί το Ionian Star το θεωρώ πιο καλοτάξιδο από τον Πρωτέα για παράδειγμα σε καιρούς και θάλασσες.

Και τελικά τι είναι θυσία? Το να πηγαίνεις Αργοστόλι με παλιά "βαθιά" καραβια, με ιδιου βυθίσματος "αυτοκινηταδικα" η καθόλου?

όσο για τα περί ναυπηγικών γνώσεων αλλα και εμπειρίες θαλασσών θα μου επιτρέψεις να πω ότι έχω ακούσει πολλά έκτροπα και μου αρέσει να μην παρασύρομαι. Γιατί αν θεωρείς μια κακοτάξιδο το Επτάνησος λόγω καταμαράν (?!) τότε τι έχεις να πεις για το Ανδρέας Κάλβος? Επειδή το θέμα του επτάνησος είναι η πλώρη και όχι το καταμαράν για αυτό σου εφιστώ την προσοχή ώστε να μην λες απλά κακοτάξιδο επειδή έτσι λένε και έχει τάδε γάστρα. Η πλώρη του είναι το θέμα και το ίδιο θα ήταν αν το καράβι ήταν του 2000 ή του1970.

Οπότε τώρα ή τοτε?

Link to comment
Share on other sites

Οσον αφορα για τον Καλβο δεν εχω ακουσει κατι,αλλα σε πιστευω και μπορει να ειναι οντως χειροτερος.Τωρα η τοτε λοιπον...Τωρα αν αυτο ειναι Αριαδνη,Ελυρος,Νησος Χιος,Νησος Μυκονος και οτι αλλο τετοιου ειδους αγορασουν η φτιαξουν (δεν το βλεπω ομως γιατι εχει κοστος).Τοτε δηλαδη Επτανησος,Απολλωνας,Αριαδνη (η παλια),Κνωσσος,Σαπφω κτλ. αν το τωρα ειναι το νεο Επτανησος,ο Καλβος,το Ionian Star και ολα αυτα τα βαπορια που δεν προσφερουν τιποτα περισσοτερο ειτε αυτο ειναι ταχυτητα,ταξιδεμα,μανουβρα σε σχεση με τα παλια.ΥΓ:Ο Πρωτεας εχω ακουσει οτι ειναι εξαιρετικα καλοταξιδος,δεν ξερω αν ειναι καλυτερος απο το Ionian Star αλλα μην ξεχνας οτι ειναι σημαντικα μικροτερος.

Link to comment
Share on other sites

τι θα πει καλοσυντηρημενα 35 χρονα; οτι εχουν γυαλισμενες κουπαστες. σωστος ελεγχος κατω απο την ισαλο γινεται; προσωπικα δεν ενθουσιαζομαι με αυτη την κοροιδια. πανηγυριζουμε που εταιρειες που υποσχονται ταχυπλοα τα αντικαθιστουν με υπερηλικα (και υπερμετασκευασμενα) συμβατικα, που εταιρειες αντικαθιστουν πλοια τους με αλλα γηραιοτερα και που παρατεινεται η ζωη καποιων πλοιων που οι ιδιοι οι πλοιοκτητες τους τα εχουν "ξεγραψει" και ξοδευουν μονο τα απαραιτητα.

Εγω θα συμφωνησω απολυτα με τα παραπανω. Τελικα καταληγουμε στο κομματι του ελεγχου, αν ο ελεγχος ειναι σωστος και αξιοπιστος, τοτε ετσι ειναι και τα πλοια. Μπορουμε να ειμαστε σιγουροι γι' αυτο στην Ελλαδα? Θυμηθειτε τι ειχε γινει μολις πριν ενα χρονο.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

δεν ξερω αν ηταν ασφαλεστερα και λιγοτερο επικινδυνα, ισως οχι, σιγουρα παντως ηταν πιο ανεμελα τοτε και στο ιονιο και στο αιγαιο.

sleeping bags καταπλωρα, ηλιοθεραπεια (δεν υπηρχε και θεμα οζοντος τοτε) και ο λοστρομος απλα προσπαθουσε να κινηθει αναμεσα στους επιβατες.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

αλλο ενα παλιο thread που σηκωνει δημοσκοπηση. ο γκρινιαρης:P Neptune το ανοιξε οταν οι δυτικες εμειναν μονο με τον αη γιωργη.

τοτε αναρωτιομασταν αν ηταν καλα μεχρι τη 10ετια του 90 μετα παλια πλοια τα ανοικτα καταστρωματα και τα φτηνα εισητηρια ή μετα το 2000 με τα πολλα νεοτευκτα και τα λιγα δρομολογια.

να ομως που με τις συγχωνευσεις και τις πωλησεις/μεταδρομολογησεις νεοτευκτων ερχεται το... τωρα τωρα. μενουμε με τα πριν απο το 2000 πλοια και ταχυτητες με τις σημερινες τιμες και τα διπλα χρονια.

οπως ειχα πει και σε προηγουμενα ποστ, προτιμω την περιοδο 95-08. υπηρξε αναβαθμιση, οχι με τη μορφη που θα θελαμε, αλλα υπηρξε.

Link to comment
Share on other sites

Για εμένα το δίλημα ήταν μεγάλο. Τα τελευταία χρόνια έγινε πρόοδος κυρίως με την ταχύτητα η οποία έφερε πιο κοντά τα νησιά στην Αθήνα,ήρθαν νεότευκτα πλοία κι αναβαθμίστηκαν οι εντός κι εκτός πλοίου υπηρεσίες προς τον επιβάτη.

Όμως χάθηκε το θαλασσινό ταξίδι έτσι όπως το πρωτογνώρισα στον βωμό της τυποποίησης, η μεταφορά του επιβάτη προσαρμόστηκε στις απαιτήσεις των κυριών με τα σηθρου κι αρώματα που αν δεν έχει παράθυρο η θέση τους κυρήτουν πόλεμο,μίκρυνε ο στόλος για χάρη των καινούριων,οπότε γι αυτούς τους λόγους ψηφισα το ΤΟΤΕ , εκείνη την εποχή που πρωτοέζησα τα βαπόρια και τα αγάπησα.B)

Link to comment
Share on other sites

Η καρδιά λέει "τότε" και η λογική λέει "τώρα", αλλά όπως και να το κάνουμε σε αυτά τα πράγματα δεν χωράει λογική.;) Δε λέω ότι είναι άσχημο και το "τώρα", αλλά συνολικά είχε το κατιίς του παραπάνω το "τότε". Και βεβαίως δεν ξεχνάμε τα γιουρούσια, τους υπεράριθμους, τα ωράρια στο περίπου κλπ. Πολύ φοβούμαι όμως ότι το "τώρα-τώρα" θα είναι χειρότερο από το "τότε".

Το ιδανικό? Θα ήθελα τότε και τώρα μια πχ. Blue Star με Απόλλωνες, Γεώργιους, Σουπεφεράκλες...δεκαπενταετίας.;)

Ζητάω πολλά?:D

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...