Jump to content
Shipfriends

Τώρα η τότε ? Ιδού η απορία !


Recommended Posts

Εμένα προσωπικά μου έκανε εντύπωση ότι για Σαντορίνη έχει σταθερά καθημερινά 2 μόνο συμβατικά (εκτός του σολομού και bs2 ) και όλα τα υπόλοιπα ταχύπλοα . Αυτή τη παρατήρηση την έκανα γιατί πρέπει να πάω για μια δουλειά στη Σαντορίνη αυθημερόν και με το Delos πήγαινε-έλα  δε προλαβαίνω ,άρα πρέπει να πάρω κάποιο ταχύπλοο πχ wcj ή Tera jet να πληρώσω 70-80 ευρώ και αν έχω τελειώσει σε λιγότερο από τρείς ώρες να πάρω το Delos για πιο οικονομική λύση, αλλιώς να ανγκαστω να πάρω το bs2 που περνά κατά τις 12 το βράδυ..

Edited by BlueStarLeros
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, svo said:

Επίσης Θέλω να δω τι θα γίνει αμα το πετρέλαιο πάρει ξαφνικά την ανιούσα και τρέχουν όλοι μετά. Σαν καραβολάτρης μιλώ πάντα.

Του χρονου τετοια μετα ειτε ταχυπλοο ειτε συμβατικο το ιδιο καυσιμο θα καινε.

Οποτε σε συνδιασμο με τις ευκολιες που υπαρχουν πλεον σε θεματα επανδρωσης κ διαρκειας δρομολογησης καλα κανουν οι εταιρειες και στρεφονται στα ταχυπλοα.Οφελος και για τον επιβατη που φτανει πιο γρηγορα και οικονομικοτερα σε σχεση με τις τιμες που θα βλεπαμε αν δεν υπηρχαν τοσα ταχυπλοα.

Link to comment
Share on other sites

Αναλογα για ποιο πλοιο μιλαμε κ τι μηχανες εχει.Γιατι ας πουμε τα μεγαλα Μπλου Σταρ στους 25 κομβους ισως να καινε κ πιο πολυ στο πολυωρο ταξιδι τους ανα 24ωρο απο καποιο τζετ που παει με 33 κ ταξιδευει πολυ λιγοτερες ωρες τη μερα.

Και μην ξεχναμε κ ποσα παραπανω ατομα εχει σαν συνθεση το συμβατικο.

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Για μένα πάντως όλο το παιχνίδι με τα ταχύπλοα παίζεται και στα ενδοκυκλαδικά. Δεν είναι μόνο το Πειραιάς-Πάρος και το Ραφήνα-Μύκονος, αλλά είναι και το Φολέγανδρος-Σαντορίνη, Σίφνος-Πάρος κλπ που οι εταιρείες υπερτιμολογούν τα εισιτήρια για μια ώρα ταξίδι. 

Επίσης, επειδή αναφέρθηκε η Πάρος, εκτός του ότι δεν ισχύει η διαφορά της τιμής φέτος μεταξύ ταχυπλοων-συμβατικών στο Πειραιάς-Πάρος, η Πάρος είναι ιδιαίτερη περίπτωση και ίσως η μόνη που η διαφορά στο χρόνο ταχύπλοου με συμβατικού είναι μικρή. Στη Μήλο, στη Σαντορίνη, στη Μύκονο (ιδιαίτερα από Ραφήνα), στο Κουφονήσι, στην Ίο και σε άλλα νησιά μπορεί να φτάσει πολύ πιο γρήγορα κάποιος με το ταχύπλοο. 

Επίσης, γεγονός είναι ότι ενώ όλες οι εταιρείες στρέφονται στα ταχύπλοα και επεκτείνονται, η Attica αδιαφορεί και τα απαξιώνει πλήρως.

Link to comment
Share on other sites

Και δυστυχώς θα το καταλάβουν αργά.Δεν εκμεταλλεύτηκαν το ισχυροτερο brand name που υπηρξε στο αιγαιο από εταιριες ταχυπλοων!Για παράδειγμα μια φορα στα ΚΤΕΛ Σαντορίνης,εγω σαν επιβατης, ακουσα μια ηλικιωμενη κυρία να αναρωτιεται που πήγαν τα highspeed φέτος από το νησί γιατί ταξίδευε συνεχώς με αυτά.Απο αυτό καταλαβαίνουμε ότι είχαν δημιουργήσει το κοινό τους και πολλοί τα επέλεγαν ακόμη και Έλληνες για πιο γρήγορη μετακινήση από και προς Πειραιά και Ραφήνα!Μακαρι να ξαναυπαρξουν εποχες κατασκευης νεοτευκτων ταχυπλοων για την Ελλαδα και ιδίως για την Hellenic(Attica)...

Edited by Champion Jet_2
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Τώρα ή τότε ? Ιδού η απορία !  Ας σκεφτούμε αυτό το ερώτημα , μέσα από κάποιες φωτογραφίες ανοιχτών καταστρωμάτων, πλοίων που που μας ταξίδευαν παλαιότερα , σε σύγκριση με αυτά που μας ταξιδεύουν σήμερα . Κυρίως αναφέρομαι στην ατμόσφαιρα που μεταφέρει στον επιβάτη το κάθε πλοίο στους ανοιχτούς χώρους . 

  • Ας ξεκινήσουμε με το Δημητρούλα που νομίζω είναι αντιπροσωπευτικό της ατμόσφαιρας που είχαν τα ανοιχτά καταστρώματα  όλων των πλοίων εκείνης της  εποχής. Δανείζομαι δύο φωτογραφίες του @polmyt  λοιπόν .  1  ,   2.

 

  • Από κοντά και με παρόμοια αισθητική , χρώματα , φώτα κλπ οι περαντζάδες του Πρέβελης . 1 , 2

 

  •  Και κάπου εκεί κοντά στο 2000 εμφανίζονται τα πρώτα δείγματα της επόμενης γενιάς πλοίων . Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα μικρά Blue Star . Παρότι νέα και μοντέρνα , η αισθητική στα καταστρώματα παραμένει όμοια με τα προυπάρχοντα πλοία. Λευκός φωτισμός , μπλε δάπεδο κλπ . Βέβαια μετά τον ερχομό των Blue Star Delos και Blue Star Patmos τα  δάπεδα στα πλοία του ομίλου βάφονται στο πιο μοντέρνο μουσταρδί χρώμα που προσωπικά απεχθάνομαι. Δύο φώτο του σήμερα από το Blue Star Naxos και το Blue Star Paros

 

  • Και πάμε στο απόλυτο μοντέρνο . Blue Star Delos - Blue Star Patmos . Εμφανώς μια νέα φιλοσοφία και προσέγγιση για ακόμα πιο μοντέρνα εξωτερικά καταστρώματα πέρα από το εσωτερικό του πλοίου . Προσωπικά δεν μου αρέσει πολύ αυτή η αισθητική διότι μου θυμίζει καφετέρια τύπου Mikel  (Αυτό δεν αλλάζει ότι είναι εξαιρετικά πλοία και τα δύο). 

 

  • Κλείνοντας , θεωρώ πως τα ανοιχτά καταστρώματα των σύγχρονων  Νήσος Χίος / Νήσος Μύκονος   έχουν τον ιδανικό χαρακτήρα για κάποιον που θέλει να ευχαριστιέται θαλασσινό ταξίδι . Ελπίζω αυτό να μην αλλάξει σύντομα με τυχόν παρεμβάσεις.

Με την ματιά ενός καραβολάτρη..😉

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Με αφορμή την ανάρτηση της διαφήμισης της hellas ferries του 2000, σα να θυμάμαι αμυδρά σε καποια εκδήλωση μετόχων τότε να υπάρχει σχέδιο με νεότευκτο με τα σινιάλα της hellas ferries. Θυμάται κανείς κάτι παραπάνω για πλάνο για νεότευκτο από την HF;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Με αφορμή την αποχώρηση του Κνωσός Παλάς 20 ακριβώς χρόνια από την δρομολόγησή του, συνειδητοποίησα πως το 2000 ήταν μια πραγματικά  μαγική χρονιά για την ελληνική ακτοπλοΐα με 10 (αν δεν ξεχνάω κάποιο) νεότευκτα πλοία: Κνωσός Παλάς, Blue Star 1 & 2, Blue Star Ithaki, Highspeed 2-3-4, Hellenic Spirit, Olympic Champion και Αίολος Κεντέρης.

Link to comment
Share on other sites

Το αιολος κεντερης και το ελλενικ σπριτ ηρθαν το 2001. Το 2000 ηρθε το αιολος κετερης 1 ως αιολος εξπρες τοτε. Οπως και να εχει ομως οντως εκεινη την εποχη ηρθαν πολλα νεοτευκτα τα οποια σιγα σιγα καβατζαρουν τα εικοσι χωρις να διαφαίνεται καποια προοπτικη ανανεωσης. 

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, mpolo said:

Το αιολος κεντερης και το ελλενικ σπριτ ηρθαν το 2001. Το 2000 ηρθε το αιολος κετερης 1 ως αιολος εξπρες τοτε. Οπως και να εχει ομως οντως εκεινη την εποχη ηρθαν πολλα νεοτευκτα τα οποια σιγα σιγα καβατζαρουν τα εικοσι χωρις να διαφαίνεται καποια προοπτικη ανανεωσης. 

Πολύ σωστό αυτό που γράφετε, καμιά προοπτική ανανέωσης.

Θεωρούμε τα εικοσαετίας καινούργια.

Δεν υπάρχει κάποια κίνηση για αγορά πλοίων 10-15 ετών, δε μιλώ για ναυπηγήσεις...

Παρά μόνο, δε θα τις πω νεκραναστασεις, αλλά παλινορθωσεις (όχι βέβαια των παλαιών καθεστώτων όπως λέει και η ιστορία μας) πλοίων που πλέον μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες οχηματαγωγών κατ αποκλειστικότητα.

Έστω κι αν γίνεται προσπάθεια να βαφτιστεί το κρέας ψάρι.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
1 hour ago, George...f said:

Νομίζω έφτασε η στιγμή που το ιστορικό σινιάλο του πρίγκιπα με τα κρίνα θα εκλείψει πια από την Πάτρα. 

κουραγιο B)

εχουν χαθει και αλλα σινιαλα απο την Αδριατικη, εξ ισου σημαντικα. ΕΛΜΕΣ, Adriatica, Καραγεώργης και, last but not least το Σ της Strintzis Lines, που το βλεπαμε και το καμαρωναμε.σε Ιονιο, Αδριατικη και Αιγαιο. 

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Nikos_Chania said:

Οπότε το μόνο που θα θυμίζει μινωικές είναι τα ονόματα.

Μην το παιρνετε κατακαρδα :P Και στα Cruise ετσι κι αλλιως το μονο που θυμιζε Μινωικες ηταν το χρωμα κατα τα αλλα δεν τις θυμιζε ουτε το σερβις,ουτε τα πλοια,ουτε καν το ονομα αυτων.

Ισα ισα που τωρα δεν θα χρεωνεται η Μινοαν τις οποιες παραφωνιες :D 

Απο την αλλη δεν ξερουμε καν τι χρονικο οριζοντα εχουν αυτες οι αλλαγες.Προφανως και ΚΑΝΕΙΣ δεν θα αλλαζε σινιαλα για ενα χρονο.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Neptune said:

Καλα με 3δις τζιρο δεν ηταν θεμα ενα βαψιματακι. Τα Cruise που εφυγαν ομως γιατι αλλαξαν; 🙄

Το έφερε έτσι για να αρχίσουν να το συνηθίζουν...σε λίγα χρόνια και στην Κρήτη με το καλό

Link to comment
Share on other sites

Δεν προκύπτει από πουθενά αυτό. Και τις άλλες εταιρείες που αγόρασε ο όμιλος(Finnlines, ACL) τις κράτησε σαν ξεχωριστές εταιρικές ταυτότητες. Αν ξεκινήσει κάτι τέτοιο από τις Μινωικές θα είμαστε εδώ να το σχολιάσουμε αλλά τέτοιο παρελθόν στον όμιλο δεν υπάρχει.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
12 hours ago, Neptune said:

Μην ξεχναμε οτι τοτε μας πεταξαν το τυρακι (αρση καμποταζ) και οτι θα τρεξουν  η Stena και η Finnlines ποια θα πρωτοκανει αγονη ανατολικων κυκλαδων, ο Παναγοπουλος θα εβαζε Σουπερφαστ στην Κρητη κτλ και δεν ειδαμε τη φακα. Καπως επρεπε να οχυρωθουν οι εταιριες. (Με την Hellas Ferries στην Αναφη για μια εφημεριδα ειχε υποσχεθει ο αλλος)  Μεχρι ενα σημειο καλα εκαναν. Λεμε μεχρι ενα σημειο. Απλα οπως σε καθε περιπτωση που τις αποφασεις τις παιρνει ο πονηρος Ελληνας ισχυει το «ειπαμε της γριας να χ€σ$...» 

Με πιανετε φανταζομαι.

 

8 hours ago, MILTIADIS said:

 

Συγγνωμη για την αποτομη προσγειωση :P αλλα αν ειχαμε πορευτει με τετοιο σκεπτικο σημερα τα νεοτερα πλοια μας θα ηταν ηλικιας 25 χρονων..Και βεβαια θα μας ειχανε ΘΕΡΙΣΕΙ-και οχι απλα λιανισει οπως τωρα-οχι μια αλλα 2-3 μεγαλες εταιρειες απο τας Ευρωπας που θα στελνανε τα δικα τους ταχυτατα κ συγχρονα εργαλεια να παιζουν μπαλα εδω κι εμεις θα μεναμε με τα Volans Και τους λεβιεδες στο χερι. :D 

Οι Ιαπωνεζομετασκευες των Κρητικων εταιρειων ηταν κατα βαση φαγωμα χρηματων στο Περαμα.Βλεπε Ελυρος που στοιχισε συνολικα 60 μυρια οταν ενα νεοτευκτο το χτιζεις χωρις πολλα πολλα με 70.Και φυσικα αυτο ηταν το πιο χτυπητο παραδειγμα μιας και το φαγοποτι ειχε ξεκινησει απο τη δεκαετια του 80.Γι αυτο και η ΑΝΕΚ πηρε την πορεια που πηρε χωρις νεοτευκτα μονο απο κατι μετασκευες που κοστισαν απο τοσο αλλο τοσο.

Ας ειμαστε ρεαλιστες λοιπον γιατι στην ακτοπλοια εγιναν επενδυσεις την εποχη εκεινη που ηταν μονο προς οφελος του επιβατη.Τωρα γιατι ο καθενας θα πρεπει ντε κ καλα να αισθανεται αξιος της μοιρας του ειναι μια καλη ερωτηση για οσους μοιρολατρικα επιμενουν να αισθανονται ετσι.

 

4 hours ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Δεν υποστηρίζω ότι δεν έπρεπε να ναυπηγηθούν νεότευκτα.Όμως έπρεπε να ακολουθηθεί μία μέση λύση με νεότευκτα και τέτοιου είδους πλοία.Τα 10 και 12 νεότευκτα για μένα είναι υπερβολη και αυτό φάνηκε στη συνέχεια με ποιο τρανταχτό παράδειγμα την πώληση των Μινωικών γραμμών στο σωτήρα.

Τώρα για τις εταιρείες τις ευρωπαικές που δήθεν θα ερχόντουσαν στο Αιγαίο πιστεύω ότι δύσκολα θα το έκαναν.Και ακόμα πιο δύσκολα το εγχείρημα τους θα πετύχαινε όταν την εποχή αυτη υπήρχαν οι εταιρείες λαικής βάσης.

Δε νομίζω να μας χάλαγε αν ερχόντουσαν 2-3 τέτοια πλοία στο Αιγαίο.Και για Χίο Μυτιλήνη έκαναν και για Κασοκαρπαθία και για Κυκλάδες και για Δωδεκάνησα.Τέλος να προσθέσω πως κυκλοφορούσαν και κυκλοφορούν ακόμα πλοία υποδεεστερα από το Volans.

Οι επενδύσεις που έγιναν ήταν βραχυπρόθεσμα προς όφελος του επιβάτη,μακροπρόθεσμα όμως δεν ήταν επειδή δημιουργήθηκαν παντού μονοπωλιακές καταστάσεις.

Τώρα για την αναφορά σου στο τέλος,δε θα σχολιάσω κάτι...

συμφωνω στα περι μεσης λυσης. ουτε παντου νεοτευκτα, ουτε παντου μετασκευες. πολλες γραμμες σηκωναν νεοτευκτα, αλλες παλι οχι. εκει ενα πλοιο δεκαπενταετιας με ηπια μετασκευη, χωρις μεγαλο κοστος ηταν η λυση. δεν υπαρχει οπαδικου τυπου απαντηση.

υπηρξαν μετασκευες που αγγιξαν το κοστος νεοτευκτου (οχι μονο ο ελυρος, αλλα και το αριαδνη και αλλα) και χορτασαν κοσμο, αλλα ηλθαν και second hand τα οποια με ηπιες παρεμβασεις εμειναν χρονια, ειδικα στις μικρομεσαιες κατηγοριες (horizon, θεολογος, αικατερινη π, superferry II, kefalonia, ionian star/mare, κα)

στις γραμμες της αδριατικης, της κρητης και τις βασικες κυκλαδων δωδεκανησου, καλως ηλθαν νεοτευκτα. εκεινο που θα μας απασχολει για χρονια :P ειναι το ποσα επρεπε να ελθουν, αλλα και αν ολα οσα ηλθαν ειχαν τις σωστες προδιαγραφες μεγεθους, χωρητικοτητας, κοστους κατασκευης και λειτουργιας.

το εχουμε συζητησει πολλες φορες και σε πολλα topic.

για μενα το μεγαλυτερο λαθος ειναι οτι χαθηκε τοτε η ευκαιρια να ναυπηγηθουν καποια απο αυτα, ειδικα τα μικροτερα, στην Ελλαδα και να αποκτηθει τεχνογνωσια.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Αν όντως αυτά τα πλοία, που μεσουράνησαν στην Αδριατική προ του ερχομού του Περικλέους, ερχόντουσαν να εξυπηρετήσουν στην ακτοπλοΐα, τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά σήμερα...

(Ερωτόκριτος, Φαίδρα, Δαίδαλος, Ελ Γκρέκο) 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...