Jump to content
Shipfriends

Τώρα η τότε ? Ιδού η απορία !


Recommended Posts

Πριν απο 6 χρονια η ακτοπλοια ηταν τελειως διαφορετικη

Τουλαχιστον στο Αιγαιο.

Μπορει τα πλοια που ειχαμε να ηταν λιγο πιο βρωμικα μεσα να φωναζαμε ολοι να λεγαμε για μονοπωλεια (που να ξεραμε) να βριζαμε τους Αγαπητους που τα ειχαν κακοσυντηρητα τους βεντουρηδες αλλα ολα τα πλοια μηχανικα ηταν σε αρκετα καλη κατασταση και σιγουρα σε καλυτερη απο σημερα.

Ηρθε λοιπον ενα ωραιο πρωι ο μπαμπουλας και μας εφτιαξε τα σαλονια τα σκισμενα καθισματα μας εβαλε καινουριες μοκετες αλλα απο κατω δε γαργαλαει πια. Ολα τα βαπορια ενα μιλι κατω το λιγοτερο.

Εσεις τι προτιματε?

Να πηγαινετε κυριοι και ας κανετε 2 ωρες παραπανω η να γλιτωσετε 2 ωρες εστω και σε μια παλια καρεκλα????

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Distixos ama ftanume sto simio na thetoume tetia dilimata to 2005, tote ta pragmata ontos ine asxima.Prosopika den pistevo oti ine logiko na theli kapios na epistrepsume se palioteres epoxes opou to parexomeno service itan apo poli xamilo eos tritokosmiko.Se olous aresan ta ploia tis tote Strintzis Lines (Superferry, Superferry II, Ionian Sun) pou ixan erthi sto Aigaio. Oli itan ediposiasmeni me tin dromologisi ton Ariadne, El Greco ton Minoikon pou eferean standards Adriatikis sto Aigaio. Se olous mas aresi na iparxun stis thalasses mas ploia kosmimata (Blue Stars, Highspeeds, Aeoloi, klp).Apo eki ke istera kati egine lathos ke exoume ta asxima apotelesmata tora. Giati stin Adriatiki ipirkse afti i anthisi?Anapoli kanis tis epoxes ton 36 ke 48 oron gia Ankona me amfivolou poiotitas ploia?De nomizo.I gnomi mu lipon ine oti ferame ploia telefteas genias me high standards se olous tous tomis se ena perivalon (apo to thesmiko plaisio os tis limenikes egatastasis) entelos arnitiko ke akatalilo. De ftene oute ta ploia oute ta megala sximata gia tin simerini katastasi. Ta idia afta sximata litourgoun arista ke kerdofora sti diethni grammi tis Italias. Afta arga i grigira tha sinevenan akolouthontas tous nomous tis pagosmias oikonomias ke agoras.To thema ine oti sto esoteriko den imastan ke den imaste etoimoi na ta ekmetaleftoume pros ofelos tis aktoploias mas ke ton anthropon pou ta exun anaggi.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Μα υπαρχει μεγαλο προβλημα στο Αιγαιο.

Και γω προτιμω να παω στην Παρο με ενα λιγο πιο ανετο Μπλου Σταρ απ οτι με ενα Σουπερναιας η ενα Σαντορινη χωρις να τα υποτιμω. Αλλα να μη φτασουμε και σε σημειο απο 8 πλοια η Παροναξια να εχει 2 και ενα το βραδυ να δουλευει σαν ΡοΡο. Εκει ηθελα να καταληξω. Σαφως και ενα τετοιο πλοιο δε συγκρινετε. Αλλα ελα λιγο ας πουμε Δ. Κυκλαδες που τη ζω τη γραμμη. Τι σχεση εχει το Μηλος του 90 και ο Πηγασος του 96 με τον Αδωνη και την Αφροδιτη του σημερα? Σαφως εχω και μια επιλογη παραπανω (Χαισπιντ) αλλα αξιζει για να γλιτωσεις μια ωρα να πληρωσεις διπλασιο εισητηριο? B)

Link to comment
Share on other sites

Simfono apolita me afta pou les.Edo Syros Tinos Mykonos ke se ligo tha pigenoume kolibontas ;) .Omos ego pistevo pos gia na feri kapois ena kalo (oxi aparetita neotefkto) ploio gia na to vali px stis Dyt. Kyklades i opou allou, prepi na ine siguros oti tha exi ena elefthero plesio na litourgisi dedomenon ton neon sinthikon (px times petreleou).Apo ki ke meta tha litourgisi o antagonismos.Afto theli ke kapio xrono. To oti mas emine o Adonis sinevi giati kanane megala anoigmata i eteries enopsi apeleftherosis, danistikane megala posa gia newbuildings ke meta tous ipane apeleftherosi yok.Irthe ke to petreleo ke tous apoteliose.Vevea pistevo pos ke i efoplistes apo ti meria tus to travane ligo to skini gia na piesoun gia tin apeleftherosi is varos vevea afton pou de ftene pote, ton epivaton B)

Link to comment
Share on other sites

Δεν απαιτησα ουτε newbuilding ουτε ταχυπλοο. Ενα αξιοπρεπες βαπορι οπως εχουν τωρα το ΕΞΠΡΕΣ ΑΘΗΝΑ ζητησα. Η γραμμη δε σηκωνει νεοτευκτο σε καμια περιπτωση.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάντως ειλικρινά δεν με νοιάζει αν θα κάνω 1 ή 2 ώρες παραπανώ να πάω Ικαρία.Εκείνο που με νοιάζει είναι να εξυπηρετείται ο κόσμος σωστά.

Και παλιά στην γραμμή Σάμου Ικαρίας εξυπηρετείτο καλύτερα.

Είχε ο Α.Αγαπητός το ΓΚΟΛΝΤΕΝ ΒΕΡΓΙΝΑ στον Εύδηλο έκανε 19.2 μίλια και είχε καμπίνες να κοιμίζει τον κόσμο.Εντάξει ήταν τραγικό μέσα αλλά τουλάχιστον ο κόσμος έκανε την δουλειά του.

Μέτα ήρθαν οι άλλοι έφεραν το ΟΛΥΜΠΙΑ B) και δρόμο είχε και είχε καμπινάρες και όλα καλά μέχρι εδώ

Τώρα ο monsieur Στρίντζης αυτός ο διδάκτωρ της ακτοπλοίας λέει τέρμα το ΟΛΥΜΠΙΑ και στείλτε τον ΠΗΓΑΣΟ.

Ο ΠΗΓΑΣΟΣ δεν χωράει αποδεδειγμένα στα λιμάνια δεν έχει καμπίνες όσες απαιτεί η γραμμή με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εξυπηρετεί.

Ολο τον χειμώνα πάνω από 7 Ο ΠΗΓΑΣΟΣ πήγαινε Αγιο Κήρυκο και πάνω από 8 και ανάλογα τον καιρό πήγαινε Σάμο και τους άφηνε στον γυρισμό ενώ μια φορά παραλιγό να τους φέρει πάλι πίσω στον Πειραιά.

Δεν χωράει το βαπόρι στα λιμάνια και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τον κόσμο.

Στην Παροναξία έχουν 2 βαπόρια που κοντά στο πρωτόκολλο όταν βρίσκονται γίνεται χαμός και μόνο οι χειρολαβίδες λείπουν να πιάνεται ο κόσμος όρθιος όπως τα λεωφορεία και το ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ να σώζει την τιμή της γραμμής με τους χώρους που διαθέτει.

Κάποτε η γραμμή είχε περίπου 1000 κρεβάτια συνολικά τώρα ούτε τα 260 του ΟΛΥΜΠΙΑ δεν φτάνουν.

Η Συροτηνομυκονία δεν χρειάζεται να μιλήσουμε ,το ότι κόντεψε να μείνει χωρίς βαπόρι τον χειμώνα αναγκάζοντας τον ΑΙΟΛΟ να βγει από την ναφθαλίνη αυτό τα λέει όλα.

Η γραμμή του Ηρακλείου με τα 2 παλάτια είναι η μόνη κερδισμένη γραμμή.

Χίο Μυτιλήνη τα πλοία γερνάνε και του ΘΕΟΦΙΛΟΥ πέφτει η ταχύτητα,Δωδεκάνησσα ένα δράμα και Χανιά πάνε ακόμα με τα ΛΙΣΣΟΣ και ΛΑΤΩ.

Οπότε καλύτερα παλαιότερα κι ας ήταν αχούρια μέσα τα πλοία τουλάχιστον έβρισκες κάποιο να πας στον προορισμό σου το καλοκαίρι.

Σε λίγο δεν θα βρίσκεις ούτε το αχούρι.!!!

Link to comment
Share on other sites

Έχουν καταλήξει οι γραμμές μοιρασμένα κουκιά ρε παιδιά, τι να λέμε. Ο καθένας κοιτάει την γραμμή του και δεν ενοχλεί τον άλλο.Ας πάρουμε τη Χίο για παράδειγμα.Άνοιξε τον ανταγωνισμό το 2001 το ΦΑΙΔΡΑ. Έπεσε διαφήμιση γερή κτλ και έναν Οκτώβρη η Ελλάς αποφασίζει ότι δεν χρειάζεται το πλοίο στη γραμμή.Την άδεια ουσιαστικά κληρονομεί ο Αγούδημος με το ΜΙΛΕΝΑ και αργότερα με το ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ. Οι φορτηγατζήδες τον υποστήριζαν, είχε και ένα επιδοτούμενο μέσω Σύρου-Τήνου-Μυκόνου, κάτι έβγαζε.Μετά το καλοκαίρι του 2002 έπιασε κι αυτός τα ''express'' μέσω παροναξίας+ικαροσαμίας, οπότε πάει το παλιάμπελο.Μόνο ο Μανούσης πολεμάει σήμερα τη γραμμή με φορτηγά.

Όσο για το τότε ή τώρα, τότε πήγαινα Χίο με τη Βασιλομήτωρ ΣΑΠΦΩ, το ΜΥΤΙΛΗΝΗ, τον ΘΕΟΦΙΛΟ των 17,5 κόμβων και τον ΤΑΞΙΑΡΧΗ και σήμερα πάω με το ΜΥΤΙΛΗΝΗ, τον ΘΕΟΦΙΛΟ των 16-16,5 κόμβων, τον ΤΑΞΙΑΡΧΗ (+5 χρόνια στην πλάτη τους, από μοκέτες μέχρι λαμαρίνες).ΚΕΝΤΕΡΗΣ δεν υπάρχει.

Θα προτιμήσω το ΣΑΠΦΩ.

Link to comment
Share on other sites

Είχε ο Α.Αγαπητός το ΓΚΟΛΝΤΕΝ ΒΕΡΓΙΝΑ στον Εύδηλο έκανε 19.2 μίλια και είχε καμπίνες να κοιμίζει τον κόσμο.

Η γραμμή του Ηρακλείου με τα 2 παλάτια είναι η μόνη κερδισμένη γραμμή.

Γιά το συχωρεμένο το Βεργίνα, έχω να πω ότι ταξίδεψα τον Οκτώβριο του 1993 γιά Εύδηλο και είχα δίκλινη καμπίνα μετά τουαλέτας!

Ε, λοιπόν, σε όλο το ταξίδι κοιμήθηκα μισή ώρα από την μπόχα που έβγαινε από το μπάνιο (δεν ξέρω από που ερχόταν).

Την έβγαλα σε ένα σαλόνι, όπου κινδύνεψα να πάω από κρυοπαγήματα!

Τι λέμε τώρα? Και διηγώντας να κλαίς!

Άλλο παλιό καράβι, άλλο κακό καράβι!

Γιά το Ηράκλειο, θα συμφωνήσω και θα συμπληρώσω ότι οι Μινωικές είναι οι μόνες που δικαιολόγησαν τον τίτλο τους ως Εταιρεία Λαϊκής Βάσης.

Οι άλλες κοίταξαν να κατακτήσουν τους ωκεανούς και ξέχασαν από που ξεκίνησαν και σε ποιούς χρωστάγανε την υπαρξή τους.

Για την Συροτηνομυκονία τι να πείς?

Πριν 6-7 χρόνια έφθασε η Σύρος να έχει 6-7 καράβια την ημέρα και διαμαρτύρονταν οι ξενοδόχοι ότι δεν φθάνουν και ήρθε ο καιρός να αναπολούμε τις θρυλικές ημέρες του Παναγία και του Ναϊάς!

Για Μυτιλήνη τι να πείς? Γιά Δωδεκάνησα? Γιά Παροναξία? Γιά....

Δυστυχώς η ακτοπλοϊα μας βούλιαξε όχι στην θάλασσα όπως θα περίμενε κανείς, αλλά στην στεριά!

Η Ακτοπλοϊα μας βούλιαξε στα στενά των Εταιρειών Λαϊκής Βάσης και στο μπουγάζι της Σοφοκλέους.

.

Link to comment
Share on other sites

γιατι τετοιο πενθος αδερφια συνταξιδιωτες;

δεν ειναι παντου ετσι τα πραγματα. σε αλλες θαλασσες της Ελλαδας τα πραγματα ειναι ακριβως αντιθετα

Ξεκιναω απο το νησι μου :D . πριν εξι χρονια η συγκοινωνια με πατρα εξυπηρετειτο απο την οικογενεια στριντζη με το κεφαλονια. το ιδιο και τωρα. τοτε μαλιστα το χειμωνα ειχε διπλα δρομολογια μονο παρασκευη και κυριακη ενω τωρα εχει καθε μερα ολο το χρονο. (το καραβι παραμενει σε αριστη κατασταση και διατηρει την ταχυτητα του)

ας παω διπλα στην κεφαλονια. απο πατρα οπως και η ιθακη. απο κυληνη τοτε ηταν μονο το original επτανησος ενω τωρα περαν του νεου επτανησος που κανει 3 δρομολογια τη μερα εκτελουνται και 4-8 δρομολογια απο την κοινοπραξια ζακυνθου, η οποια υπερβαινει τα 10 με τα καυσιμα το καλοκαιρι.

παμε πιο κατω ζακυνθο. εφυγε η μαιρη μοιρα και ο αγιος σιγουρος και ηρθαν σολωμος, ionian star και καλβος. ουσιαστικη αναβαθμιση

αφηνω τελευταια την κερκυρα απο τον αγιο σπυριδωνα και ολο παντοφλες εχει 5 κλειστα πλεον και οι παντοφλες λιγοστευουν

και τελευταιο και καλλιτερο απο φετος τα υδροπλανα μας μεταμορφωνουν σε καναδεζικη υπαιθρο :D

ΣΟΒΑΡΑ ΤΩΡΑ

γενικα στον κοσμο αναπτυσσεται μια εντονη νοσταλγια για καταστασεις του παρελθοντος οταν το παρον δεν ειναι ανταξιο των προσδοκιων μας

το εχουμε ξανασυζητησει και παλιοτερα το θεμα.

δεν μπορει να ισχυριστει κανεις οτι ηταν καλλιτερα οι δυτικες κυκλαδες με το κιμωλος και το γεωργιος μονο. εγω θυμαμαι ακομη κινητοποιησεις αρχες 10ετιας 90. ουτε ηταν καλλιτερα οταν στην παροναξια πηγαινε το αιγαιο με τσαμπια τον κοσμο.

απλα μια ελλειπης κατασταση αντικατασταθηκε απο μια αλλη εξισου προβληματικη. για μας τους shipfriends τωρα ειναι χειροτερα, γιατι τοτε τα πλοια τα χαιρομασταν ενω τωρα τα πιο πολλα νεοτευκτα (συμβατικα και μη) ειναι κουτια με πολυ λιγους ανοικτους χωρους και με ελαχιστη δυνατοτητα προσβασης στη γεφυρα και στα ρεμετζα

την οριακη κατασταση στο αιγαιο την αναφερατε παραπανω. γραμμες φιλετα με ελλειπη καλυψη, αγονες με χρυσοπληρωμενη αλλα ανεπαρκη εξυπηρετηση κοκ.

απο τον περιορισμενο αλλα κλειστο ανταγωνισμο των παραδοσιακων περασαμε σε ενα φεουδαλικου τυπου μονοπωλιο. οι τεσσερεις μεγαλυτερες εταιρειες (attica, blue star, minoan & hellenic) εχουν "συγγενη" μετοχικη συνθεση και κατα συνεπεια δεν ανταγωνιζονται ουσιαστικα. οι αλλες μεγαλες εταιρειες (δηλ ανεκ) εχουν τα του οικου τους και μενουν μονο καποιοι μικροι ανεξαρτητοι να σωσουν την τιμη των οπλων

τι φταει;

η αφρων πολιτικη εταιρειων και ΥΕΝ την περιοδο 1996-2000

μια το παρτυ του χρηματιστηριου, μια η ψευδαισθηση οτι με νεοτευκτα παντου θα λυθει το προβλημα και καπακι η ελλειψη διορατικοτητας της πολιτειας και των τραπεζων που οδηγησαν στη δημιουργια του γιγαντα με τα πηλινα ποδια (MFD)

Σημερα 6 χρονια μετα την MFD και 10 μετα την αφιξη του superfast I μπορει να πει κανεις "ολα τριγυρω αλλαξανε και ολα τα ιδια μειναν"

πολλα νεοτευκτα στα φιλετα (αλλα ακομη δεν ειναι ξεχρεωμενα)

αλλα και πολλα παλια συμβατικα που η κατασταση τους επιδεινωνεται. τα χειροτερα ειναι πισω και οποια αχτιδα φωτος μονο απο ανεξαρτητους μικρους μπορει να ερθει.

οι μεγαλοι θα ξεφορτωθουν ολα τα παλια και θα προσπαθησουν να ανακαμψουν αναγκαζοντας μας να ταξιδευουμε μονο με ταχυπλοα και νεοτευκτα συμβατικα μιας και δε θα εχουμε αλλη επιλογη

με λιγα δρομολογια υψηλες πληροτητες και χρεωση μεχρι και του αερα που αναπνεουμε

αντι να κοιταξουμε το βασικο: αξιοπρεπης, τακτικη, ασφαλης και βιωσιμη ακτοπλοϊκη συνδεση ολων των νησιων, ωστε να εξασφαλιζεται η εδαφικη συνεχεια της χωρας αλλα και να υποβοηθειται η τουριστικη αναπτυξη, την παθαμε σαν τη μανταμ σουσου που της τα εφαγε ο κατακουζηνος

Link to comment
Share on other sites

.

Να πούμε κανένα καλό και όχι μόνο τα άσχημα, γιατί συνέχεια γκρινιάζουμε σαν τους γέρους του Μάπετ σόου.

Τα τελευταία χρόνια, με την μηχανοργάνωση των εταιρειών και των πρακτορείων,΄μπήκε μιά τάξη στο σιχαμερό σύστημα κρατήσεων, της έκδοσης εισιτηρίων και των υπεράριθμων.

Δεν υπάρχουν τα γιουρούσια στους καταπέλτες, δεν βλέπουμε πλοία με 30 και 40 ακι 50% υπεράριθμους, δεν καθυστερούν οι αναχωρήσεις γιατί ο πράκτορας έβγαζε ακόμα εισιτήρια με το χέρι στον πάγκο δίπλα στον καταπέλτη.

Τώρα ξέρεις ότι αν δεν έχεις εισιτήριο, δεν θα κατέβεις στο πλοίο ελπίζοντας στο γιουρούσι.

Παλιότερα, για να βγάλεις επιστροφή, έπρεπε να πας πρώτα στον προορισμό σου και να βγάλεις από εκεί - και αν είχε!

Ξεκίναγες να πας κάπου και δεν ήξερες πότε θα γυρίσεις.

Το τελευταίο τέτοιο καθεστώς το συνάντησα πριν 1-2 χρόνια στην Τζιά με τα πλοιά του Γούτου. Για να βγάλεις επιστροφή από Τζιά-Λαύριο, έπρεπε να πας πρώτα στην Τζιά-στο εκεί αρμόδιο πρακτορείο. Δεν ξέρω αν ισχύει ακόμα αυτό το σύστημα στην Τζιά, ελπίζω να άλλαξε και αυτό.

Σίγουρα μπορεί και σήμερα να υπάρχουν μικροπροβλήματα σε αυτό το ζήτημα, αλλά το χάλι που υπήρχε πριν 5-10 χρόνια δεν υπάρχει.

Τα επισημαίνω αυτά, γιατί πιστεύω ότι αναβάθμιση της ακτοπλοϊας δεν είναι μόνο τα πλοία, αλλά και τα δρομολόγια και το σύστημα των εισιτηρίων και οι λιμενικές υποδομές.

Τουλάχιστον σε αυτό το ζήτημα πήγαμε μπροστά.

.

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα αυτά που λες ΝΗΡΕΑ έχεις δίκιο.Βέβαια είχε την πλάκα του η όλη φάση με τις σκηνές απείρου κάλους (με τις μπουνιές,τις λογομαχίες,τις επειδήξεις ανδρισμού και τις τεχνητές λιποθυμίες)αλλά οι συνθήκες ήταν τραγικές.

Εκεί που διαφωνώ ελαφρώς είναι στην έκδοση εισιτηρίων με επιστροφή.

Ναι μεν είναι βολικό για τον επιβάτη από την άλλη όμως στα νησιά τα πρακτορεία κλείνουν το ένα πίσω από το άλλο και μένουν τα κεντρικά που κι αυτά μόνο τα φορτηγά κόβουν κι ο κόσμος που ασχολιόταν με αυτά δεν έχει δουλεια πλέον.

Καλή η εξυπηρέτηση αλλά πάντα έχει και το τίμημά της. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Κοιτα φιλε .Δεν μιλαει κανεις για "καταντημα" ή οπως αλλιως θα ηθελες να το πεις..Το θεμα ειναι πως θα μπορουσαν να ταξιδευουν τα παλαιοτερα πλοια σε καποιες γραμμες και να φανουν πραγματικα χρησιμα και αν δεν ανεικαν σε μεγαλοεταιρειες να φανουν και πραγματικα κερδοφορα...

Το προβλημα με τα νεοτευκτα και τα ταχυπλοα ειναι πως ακριβως επειδη κοστησαν πολλα δεν μπορουν να εχουν την ιδια τιμολογιακη πολιτικη με τα "συμβατικα" και δυστυχως για τους κατοικους των νησιων ειδικα της αγονης αυτο δεν ειναι καθολου ευχαριστο γιατι για αυτους το πλοιο ειναι το λεωφορειο τους ή ο ηλεκτρικος τους...το εργαλειο τους.Αν φτασουν να το πληρωνουν χρυσο τοτε πραγματικα θα καταληξουμε στα καικια παλι...

Αο την αλλη μερια χρειαζεται καθημερινη συγκοινωνια και αυτο καμια εταιρεια με νεοτευκτα δεν μπορει να το εξασφαλισει ακριβως γιατι θα κυνηγησει τα λεγομενα και ως "φιλετα" και οχι τις αγονες...

Οσον αφορα τα ταχυπλοα λειουργουν μονο το καλοκαιρι και οταν εχει καιρο...αφαντα...Και με το εισιτηριο που εχουν αυτη τη στιγμη σε πληροφορω οτι καλυτερα να παρω αεροπλανο παρα ενα απο αυτα...Πολυ πιο φθηνα θα μου στοιχησει πιστεψε με....

Τωρα οι ξενοι τουριστες επιθυμουν μεν να ταξιδεψουν με τα καινουρια αλλα ,οταν ακουν τις τιμες, ακομα και τα δυο τρια ευρω διαφορα που κοστιζουν παραπανω απο τα αλλα τη σκεφτονται και σε αρκετες περιπτωσεις δεν τη δινουν....Χαρακτηριστικο ειναι οτι στον ταξιδιωτικο οδηγο μιας Γερμανιδας που κατα λαθος ειχε ξεχασει στο γραφειο ειδα την GA να αναφερεται ως η φθηνοτερη επιλογη για το Αιγαιο και για τη BS και τα Highspeed να λεει χαρακτηριστικα οτι "ωραιο να το βλεπεις αλλα για ακριβα γουστα..." Εγω εβγαλα συμπερασμα τωρα ο καθενας κρινει απο κει και περα...

Και το σημαντικοτερο ολων...Ποσα νεοτευκτα εχουμε αυτη τη στιγμη για να λεμε οτι μας επαρκουν και να πεταμε τα παλαιοτερα;;;Εδω ακομα και η Παρος στεναζει πραγματικα γιατι ναι μεν εχει δυο πλοια αλλα και παλι δεν επαρκουν...Οχι για την κινηση αλλα για τις πραγματικες αναγκες...

Συνδεση με Συρο το επομενο των Κυκλαδων...Ποσο συχνη ειναι τωρα πια με τα καινουρια;;;Φυσικα και οχι τοσο καλη...Ποιος το βγαζει το φιδι απο την τρυπα;; Η CLink με τις ΠΑΝΑΓΙΕΣ...

Και ολα αυτα γιατι;;Γιατι τα καινουρια εχουν εξοδα και δεν πρεπει να ειναι δρομολογημενα σε γραμες ζημιογονες και να μην γαζουν τα εξοδα...

Και επι τη ευκαιρια μιας και ανεφερες το BS2 και το ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ...Απο ποτε κοπηκε η Καλυμνος απο το δρομολογιο για Πατμο Λερο Ροδο κλπ...Μα με το BS2 που δεν μπορει να προσεγγισει...Θα μου πεις παει το ΠΑΡΟΣ και το ΝΑΞΟΣ στην Καλυμνο...Μα παει μεσω Παρου και Ναξου...Ειναι ακριβως το ιδιο με την περιπτωση της Ιου και της Παροναξιας...Χωρισαμε τις γραμμες κατα το δοκουν...Και αυτο λεγεται εξελιξη;Ανανεωση;Και γιατι τωρα εχουμε προβλημα και πριν απο χρονια δεν ειχαμε;;;Γιατι θυμαμαι χαρακτηριστικα το 97 τον ΕΡΜΗ (ΜΠΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ) να κανει καθημερινα δρομολογια στις μικρες Κυκλαδες και για ενα διαστημα αργοτερα το ΑΘΗΝΑ;;;Εβγαιναν απλως τα πλοια και το εκαναν...Τωρα τα καινουρια που να βγουν....

Φιλε μου με ολη αυτη τη φλυαρια θελω να πω ενα πραγμα....Οσο φωτεινα και να ειναι τα πυροτεχνηματα τη νυχτα απο πισω τους παντα υπαρχει ο μαυρος ουρανος...Και εμεις αυτη τη στιγμη ζουμε την εποχη των πυροτεχνηματων...Οταν καποια στιγμη θα σβησουν θα δουμε τι γινεται...

Και πιστεψε με τοτε δεν θα ειναι απλως η αγαπη για τα εν λογω πλοια οπως λες αλλα και η αναγκη να γυρισουν πισω και να εξυπηρετησουν...Μα θα ειναι αργα...Ηδη χασαμε το ΟΛΥΜΠΙΑ το ΠΟΣΕΙΔΩΝ τωρα τον ΑΔΩΝΙ...και ποσα αλλα...

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Θεωρώ ότι ο artevelde κάνει την απολύτως λογική (επομένως και ορθότερη) παρέμβαση που μπορούσε να γίνει. Βεβαίως σε κανένα δεν άρεσαν οι υπηρεσίες (όχι τα καράβια που προσέφεραν πχ οι Αγαπητοί πριν χωρίσουν, αλλά αυτό που πλήρωνε ο επιβάτης (είτε στο κατάστρωμα είτε σε καμπίνα) ήταν πράγματι φθηνό. Μετά ήλθε η καταιγίδα του χρηματιστηρίου και οι πονηροί βρήκαν και στην ακτοπλοία τους ανθρώπους που έστησαν το κόλπο. Οι τράπεζες δάνεισαν αφειδώς (αλήθεια που είναι τώρα οι διευθυντές της περιόδου 1998-2000 των ναυτιλιακών υποκαταστημάτων των τραπεζών), καράβια χτίστηκαν (ο Θεός να κάνει τα superhighspeedcatamaran καράβια), άνθρωποι πλούτισαν, διαφημιστές οργίασαν κοκ. Ενθυμείσθε ότι σχεδόν μας είχαν πείσει ότι θα πηγαίναμε μέσα στο καταχείμωνο στη Φολέγανδρο για Σαββατοκύριακο. Ακόμα και το express της Παροναξίας έφταιγε, όταν δηλαδή τα οι Εταιρείες ανταγωνιζόμενες η μία την άλλη έβαζαν αναχωρήσεις με διαφορά 5λέπτου από Πειραιά και Σαντορίνη αντιστοίχως. Όμως τότε καράβια και υπήρχαν και ταξίδευαν. Άκουγες βέβαια κραυγές για "σκυλοπνίχτες" και "αργοκίνητα" αλλά όλοι έκαναν ότι δεν καταλάβαιναν ότι ταξίδευαν σχεδόν δωρεάν-και οι Εταιρείες ζούσαν. Όσο για το πρόβλημα του υποτιθέμενου υπερδανεισμού των Εταιρειών αυτών, άραγε τώρα οι Εταιρείες δεν χρωστάνε; Το πρόβλημα των χιλιάδων φτωχών ανθρώπων που για να έλθουν στο Νοσοκομείο του Κέντρου από τη Λέρο ή τις Σπέτσες πρέπει να πληρώσουν κόκκινες και μπλέ τιμές νετότευκτου δεν αφορά πλέον κανένα; Γι' αυτό καλό είναι να έχουμε πάντα υπ΄ όψιν ότι το νοικοκύρεμα και η σφιχτή διαχείρηση δεν έβλαψε ποτέ κανέν, παρά μόνο τους αεριτζήδες. Κατά την ταπεινή μου γνώμη καλά κάνει η πχ σημερινή διοίκηση της ΑΝΕΚ και συμμαζεύει το μαγαζί όσο μπορεί. Αφού η προηγούμενη πήγε να την κάνει P&O και δεν έμεινε ευρώ στο ταμείο; Καλά τα νεότευκτα και τα ταχύπλοα αλλά οι C-Link Παναγίες, το Λισσός και το Δημητρούλα τραβάνε το κουπί, αφήνοντας λεφτά στις Εταιρείες τους και επιτρέποντας στον κόσμο να ταξιδεύει.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Διαχωρίζω το θέμα της σύνδεσης των λιγότερο εμπορικών ή των νησιών της άγονης γραμμής (όπως έγραψα και στο προηγούμενο σχόλιο μου) καθώς σε αυτό πρέπει να δώσει λύση η πολιτεία και όχι οι εταιρίες.

Για μένα εξέλιξη είναι να ταξιδεύω με ανθρώπινες συνθήκες και να φτάνω στον προορισμό μου γρήγορα και με ασφάλεια. Και αυτό μου το διασφαλίζουν τα νεότευκτα πλοία και τα ταχύπλοα. Δεν δέχομαι σε καμία περίπτωση πως νησιά όπως η Πάρος, με περισσότερες από 10 προσεγγίσεις πλοίων καθημερινά όλο το καλοκαίρι, βρίσκεται σε χειρότερη θέση από το παρελθόν.

Αν τα πράγματα ήταν όπως τα περιγράφετε, θα έπρεπε πρώτα να γεμίζουν τα «φτηνά» όπως λέτε πλοία και μετά τα νεότευκτα… Αφού o Spyros έχει εμπειρία από πλοία και πρακτορεία, θα ξέρει πολύ καλά πως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Επίσης θα έχει ακούσει τα σχόλια των επιβατών που καταφτάνουν στο νησί του με πλοία όπως η Ρομίλντα ή ο Απόλλων…

Σχετικά με την οικονομική κατάσταση της C-Link και της Ga Ferries που ο georgios express αναφέρει πως βγάζουν χρήματα, μπορεί να μου θυμίσει κάποια κερδοφόρο χρήση τους? Γιατί εγώ δεν ξέρω καμία… Ποιες εταιρίες επιζούσαν στο παρελθόν, αυτές που δεν έκαναν επισκευές, που δεν πλήρωναν τα λιμενικά ταμεία και το ΝΑΤ, αυτές που άφηναν απλήρωτα τα πληρώματα τους ή αυτές που είχαν πλοία που τα χαρακτηρίζετε ως σκυλοπνίχτες?

Οι τιμές των εισιτηρίων των νεότευκτων πλοίων είναι 20% ακριβότερες από αυτές των παλιών πλοίων Για την Πάρο πχ πληρώνεις 23,90€ με Blue Star Paros για να φτάσεις σε 4,5 ώρες ή 20,00 € με το Ρομίλντα για να φτάσεις σε 6,5 ώρες, ο καθένας διαλέγει και παίρνει.

Αυτό που δεν καταλαβαίνω από αυτά που γράφετε, είναι σε τι ακριβώς διαφωνείτε με όσα συμβαίνουν στην ελληνική ακτοπλοΐα. Θα προτιμούσατε να μην είχαν έρθει στην Ελλάδα πλοία όπως τα Blue Star, τα Highspeed, οι Αίολοι και τα Palace? Άλλωστε παλιά πλοία υπάρχουν πολλά και εδώ και στο εξωτερικό, όποιος πιστεύει πως μπορεί να τα δρομολογήσει και να είναι κερδοφόρα δεν έχει παρά να το κάνει.

Link to comment
Share on other sites

Σχετικά με την οικονομική κατάσταση C-LINK και GA FERRIES είσαι πολύ σίγουρος πως οι αρχικές τους χρήσεις δεν υπήρξαν κερδοφόρες?Δηλαδή οι Παναγίες τόσα χρόνια με τις επιδοτήσεις έμπαιναν μέσα και ο καπταΜάκης τον έχεις για τόσο κορόιδο τόσα χρόνια να αγόράζει και να πουλάει βαπόρια και συνεχώς να είναι σε τόσες γραμμές?Και βέβαια κανείς δεν λέει ότι είναι κακό που είρθαν καινούρια και καλά πλοία αλλά αναρωτήθηκες ποτέ τι έγινε στις γραμμές που μπήκαν?Ενα πλοίο μπήκε στα Δωδεκάνησα και έκλεισε η ΔΑΝΕ και ο Αγούδημος σκέφτετε σοβαρά να την εγκαταλείψει.Δύο πλοία μπήκαν στην Παροναξία και εξαφανίστηκαν όλοι οι άλλοι.Ενα πλοίο μπήκε στα Χανιά και συνταράχτηκε ολόκληρη ΑΝΕΚ. Θέλω να πω με αυτό πως μήπως τελικά οδηγούμαστε σε μιά εποχή που θα ταξιδεύουν μόνο "καλά" πλοία αλλά που θα έχουν τόσο αραιά δρομολόγια κατά το δοκούν των επαγγελματικών συμφερόντων των μεγάλων εταιρειών?Κι αν φτάσουμε στο σημείο να υπάρχει μόνο ένα δρομολόγιο για την Πάρο για παράδειγμα θα είναι για το καλό του νησιού αυτό?Γιατί νομίζω πως το σκεπτικ'ο αυτών των εταιρειών είναι να έχουν όσο το δυνατό μεγάλυτερες πληρώτητες με λιγότερα δρομολόγια.Οπότε μήπως φτάσουμε στο σημείο για παράδειγμα να θέλεις να ταξιδέψεις για Πάρο και να μη βρίσκεις θέση στα νεότευκτα αν δεν έχεις κλείσει ένα μήνα νωρίτερα το εισιτήριο σου? Πόσο καλό μπορεί να κάνει αυτό στον τουρισμό του κάθε νησιού? Η δική μου άποψη είναι όλα με μέτρο γιατί ο πολύς εκμοντερνισμός ίσως μας οδηγήσει να κάνουμε διακοπές σε μέρη που θα μας επιβάλουν οι εταιρείες γιατί εκεί θα πηγαίνουν τα βαπόρια τους και όχι εκεί που θέλουμε εμείς.Και τότε πόση Μύκονο θα αντέχει ο οργανισμός σου?

Link to comment
Share on other sites

Και επι τη ευκαιρια μιας και ανεφερες το BS2 και το ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ...Απο ποτε κοπηκε η Καλυμνος απο το δρομολογιο για Πατμο Λερο Ροδο κλπ...Μα με το BS2 που δεν μπορει να προσεγγισει...

Εδώ τώρα δεν φταίει το καινούριο BS2 ούτε που είναι 172 μέτρα ούτε που το λιμάνι της Καλύμνου είναι μια τρύπα και παραδωμένο στους ανέμους και φυσικά το θέμα πάει αλλού. Γιατί και το ΑΝΘΗ ΜΑΡΙΝΑ δεν προσεγγίζει Κάλυμνο για τους ίδιους λόγους αλλά και μην ξεχνάς ότι ακόμα και ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ (της αείμνηστης εταιρίας της Δωδεκανήσου) όταν πρωτοξεκίνησε δύο φορές την εβδομάδα έκανε το εξπρές Κω - Ρόδο αλλά και στο τρίτο δρομολόγιο την Κάλυμνο την έβλεπε από μακριά και μόνο. Και αυτό κατά τη γνώμη μου είναι ακόμα χειρότερο γιατί είναι προφανές ότι το πλοίο έμπαινε στο λιμάνι της Καλύμνου αφού αργότερα αναγκαστικά την προσέγγιζε.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Αρχική δημοσίευση από Lefteris68

Και βέβαια κανείς δεν λέει ότι είναι κακό που είρθαν καινούρια και καλά πλοία αλλά αναρωτήθηκες ποτέ τι έγινε στις γραμμές που μπήκαν?

Ας εξετάσουμε λοιπόν τι έγινε στις γραμμές που μπήκαν τα νεότευκτα πλοία:

Γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο / Δρομολόγηση Κνωσός & Φαιστός Palace

Με την είσοδο των 2 Palace, οι συνθήκες ταξιδιού βελτιώθηκαν, οι ώρες μειώθηκαν και τα δρομολόγια αυξήθηκαν αφού τις ημέρες αυξημένης κίνησης εκτελούνται επιπλέον δρομολόγια από τα ίδια πλοία.

Δωδεκάνησα / Δρομολόγηση: Blue Star 2

Η είσοδος του Blue Star 2 βελτίωσε ριζικά την ποιότητα του ταξιδιού και μείωσε κατά πολύ τη διάρκεια του. Το γεγονός πως έκλεισε η ΔΑΝΕ δεν οφείλεται μόνο στην είσοδο του νέου πλοίου, ενώ το μόνο από τα τρία αξιόλογα πλοία της ΔΑΝΕ (Διαγόρας) μπορεί σύντομα να επαναδρομολογηθεί.

Παροναξία/Δρομολόγηση Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Highspeed 4, Highspeed 5

Την καλοκαιρινή περίοδο, η Πάρος είχε περισσότερες από 10 καθημερινές προσεγγίσεις από Πειραιά και επιπλέον 3-4 από Ραφήνα και Λαύριο. Σύνολο 13-14 προσεγγίσεις ανά ημέρα!! Ποια χρονιά στο παρελθόν υπήρχαν τόσα δρομολόγια? Ο χρόνος ταξιδιού έφτασε ακόμα και κάτω από τις 3 ώρες με το Highspeed 5. Το μεγαλύτερο διάστημα του χειμώνα έχει 2-3 προσεγγίσεις ημερησίως με Blue Star και Ga Ferries.

Χανιά / Δρομολόγηση Blue Star 1 (2003) 1 ή Highspeed 5 (2005)

Με τις μεσημεριανές αναχωρήσεις και την μείωση των ωρών ταξιδιού τα Χανιά μετατράπηκαν σε ”προορισμό Σαββατοκύριακου”. Η συνολική κίνηση της γραμμής αυξήθηκε περισσότερο από 30%.

Δυτικές Κυκλάδες / Δρομολόγηση Highspeed - Speedrunner

Εδώ τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα, τα πλοία τη χειμερινή περίοδο μειώθηκαν. Η γραμμή δε σηκώνει νεότευκτο πλοίο. Το καλοκαίρι βέβαια με Highspeed, Speedrunner και Super jet η Μήλος είδε μεγάλες δόξες!!!

Χίος – Μυτιλήνη / Δρομολόγηση Νήσος Μύκονος

Στην περίπτωση αυτή (αν και είναι νωρίς ακόμα για να έχουμε οριστικά συμπεράσματα) είχαμε:

1. Αύξηση των δρομολογίων (όχι μόνο λόγω των δρομολογίων του Μύκονος αλλά και λόγω των 2 παραπάνω δρομολογίων την εβδομάδα που εκτελεί πλέον η ΝΕΛ).

2. Μείωση της διάρκειας του ταξιδιού και βελτίωση των συνθηκών.

3. Σημαντική μείωση των τιμών λόγω της έκπτωσης του 50% που προσφέρει η ΝΕΛ!!!

Αρχική δημοσίευση από artvelde

Το προβλημα με τα νεοτευκτα και τα ταχυπλοα ειναι πως ακριβως επειδη κοστησαν πολλα δεν μπορουν να εχουν την ιδια τιμολογιακη πολιτικη με τα "συμβατικα" και δυστυχως για τους κατοικους των νησιων ειδικα της αγονης αυτο δεν ειναι καθολου ευχαριστο γιατι για αυτους το πλοιο ειναι το λεωφορειο τους ή ο ηλεκτρικος τους...το εργαλειο τους.Αν φτασουν να το πληρωνουν χρυσο τοτε πραγματικα θα καταληξουμε στα καικια παλι...

Τα νεότευκτα πλοία (έως 10 ετών) έχουν βέβαια ακριβότερο εισιτήριο κατά 20% σε σχέση με τα παλαιότερα. Έτσι για παράδειγμα όταν καταργήσει η ΝΕΛ την έκπτωση του 50% που εφαρμόζει τη χειμερινή περίοδο, το εισιτήριο στην οικονομική θέση με τον Ταξιάρχη θα κάνει 27,5€ και θα κάνεις ταξίδι 13 ωρών και με το Νήσος Μύκονος 32,7€ για ταξίδι 8,5 ωρών. Καταλαβαίνω πως όλοι θα θέλαμε φθηνά εισιτήρια, αλλά το κόστος του φαγητού ή του ποτού που θα καταναλώσεις μέσα στο πλοίο τις 4,5 παραπάνω ώρες ταξιδιού, υπερβαίνουν τη διαφορά του ναύλου (δεν το συζητάω αν χρειαστείς καμπίνα, που ανθρώπινο είναι με 13 ώρες ταξίδι).

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο / Δρομολόγηση Κνωσός & Φαιστός Palace

Μόνο στα ημερήσια δρομολόγια και κατά περίπου μια ώρα στα βράδυνα, που για μένα δεν έχει διάφορα!! Γιατί οι ποιο πολλοί επιβάτες κοιμούνται το βράδυ στο βαπόρι!!

Δωδεκάνησα / Δρομολόγηση: Blue Star 2

Και εγω το Blue Star προτιμούσα να ταξιδέψω όταν ημουν φανταρος στη Ροδο, γιατί τα πλοία του Αγουδημου πιάνουν πολλά νησιά, όποτε χάνεις πολλές ώρες!! Άμα το Δημητρουλα πήγαινε τα μιλιά που μπορεί (21) και είχε μόνο τα βασικά λιμάνια των Δωδεκανήσων θα έκανε 15 ώρες τη Ρόδο, σε αντίθεση με 12 το Blue Star 2.

Παροναξία/Δρομολόγηση Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Highspeed 4, Highspeed 5

Η Πάρος φέτος είχε 10 καθημερινές προσεγγίσεις ενώ το 2002 για παράδειγμα είχε από 14 έως 16 με πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας σε επιβάτες και γκαράζ!! Το πρόβλημα είναι το χειμώνα που έχει δυο δρομολόγια, ένα πρωί και ένα απόγευμα!! Και κυρίως για τη Σαντορίνη είναι το πρόβλημα που κάποιες μέρες έχει μόνο ένα δρομολόγιο!!

Χανιά / Δρομολόγηση Blue Star 1 (2003) 1 ή Highspeed 5 (2005)

Σε αυτή τη περίπτωση έχεις δίκαιο, αλλά μη ξεχνάμε ότι δεν είχαμε προηγουμένως κάποιο μεσημεριανό δρομολόγιο για να κερδίσεις ένα βράδυ στις διακοπές σου!!

Δυτικές Κυκλάδες / Δρομολόγηση Highspeed - Speedrunner

Η Μήλος χρωστάει πολλά στη ΛΑΝΕ με την απευθείας σύνδεση!! Οι μισοί επιβάτες σε κάθε δρομολόγιο της ΛΑΝΕ είναι για Μήλο!!

Δεν είμαι πολέμιος των νέων πλοίων!! Αλλά του άτυπου μονοπωλίου που υπάρχει μιας και οι υπάρχουσες εταιρείες έχουν σχέση μεταξύ τους, μιας όλες έχουν μετοχές των άλλων!! Και οποίος προσπαθεί να μπει μπροστά τους προσπαθούν να τον ποδοπατήσουν με τις άκρες τους!!

Link to comment
Share on other sites

Γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο / Δρομολόγηση Κνωσός & Φαιστός Palace

Μόνο στα ημερήσια δρομολόγια και κατά περίπου μια ώρα στα βράδυνα, που για μένα δεν έχει διάφορα!! Γιατί οι ποιο πολλοί επιβάτες κοιμούνται το βράδυ στο βαπόρι!!

Υπάρχει κάποιος από εδώ μέσα που αν είχε αυτά τα δύο πλοία θα τα έβαζε να σκοτώνονται στα βραδινά με 29 κόμβους και να έφταναν Ηράκλειο 3 τα ξημερώματα αφήνοντας τους επιβάτες να κοιμούνται στις καμπίνες; Για την ιστορία οι προκάτοχοι αναχωρούσαν 19:15 με άφιξη 05:30 (διάρκεια 10:15) ενώ τα σημερινά ειδικά το καλοκαίρι εγώ έφυγα 22:10 από Ηράκλειο και η αποβίβαση άρχισε στις 04:40 (διάρκεια 6:30 από ντόκο σε ντόκο) στο λιμάνι. 4 ώρες παρά κάτι δηλαδή η διαφορά και 3 παρά κάτι τον χειμώνα! Επίσης το ζήτημα δεν είναι μόνο αν μειώθηκε ο χρόνος ταξιδιού (που μειώθηκε) αλλά και το ότι αναβαθμίστηκαν οι υπηρεσίες και οι εσωτερικοί χώροι και αυξήθηκε η χωρητικότητα σε γκαράζ κυρίως. Το μόνο που μειώθηκε είναι ο απίστευτος αριθμός κρεββατιών που είχαν τα ΜΙΝΩΣ / ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ δηλαδή 1008.

Link to comment
Share on other sites

Για μενα το θεμα δεν ειναι σε τελικη αναλυση ο Απολλωνας η το Ιθακη. Μπορουμε να βρουμε πλεονεκτηματα και μειονεκτηματα εκατερωθεν. Αυτο που κατα τη γνωμη μου σε σχεση με το παρελθον ειναι ασχημο και αποβαινει νομοτελειακα εις βαρος του επιβατη και του νησιωτη, ειναι η σχεδον μονοπωλιακη κατασταση στο Αιγαιο και το στοιχειο του εξαναγκασμου που υπαρχει.

Η μηπως δεν ειναι εξαναγκασμος το να ταξιδευεις με το Χαισπιντ 5 με τις ελαχιστες δυνατες θεσεις οικονομικης ωστε να μην εχεις αλλη επιλογη παρα να πληρωνεις διακεκριμενη η business? Μηπως το καπελο για να σου εγγυηθει η Blue Star θεση πουλμαν(το αυτονοητο δηλαδη) δεν ειναι εξαναγκασμος? Αναφερω μονο αυτα τα δυο παραδειγματα για να μην πλατιασω και να γινει κατανοητο το νοημα των λογων μου.

Δε νομιζω πως σε κανεναν απο εδω το προβλημα ειναι εν τελη το σουλουπι του πλοιου, αυτα αλλωστε ερχονται και παρερχονται οσο κι αν δεν το θελουμε. Το προβλημα ειναι πως οι διαμαρτυριες ανα την νησιωτικη επικρατεια

ειναι περισσοτερες απο ποτε τα τελευταια 3 χρονια ενω και το κοστος εχει εκτοξευθει με βασικη αιτια οχι το πετρελαιο αλλα τη μονοπωλιακη κατασταση. Ο Henry Ford ελεγε οταν ξεκινησε τη μαζικη παραγωγη αυτοκινητων πως "Οι πελατες μπορουν να διαλεξουν οποιο αυτοκινητο θελουν απο τη στιγμη που ειναι σε χρωμα μαυρο". Ο καθενας μπορει να παραφρασει το παραπανω σε σχεση με τη σημερινη κατασταση.

Link to comment
Share on other sites

Εδώ ξαναγυρίζουμε στο θεμελιώδες και αρχικό ερώτημα. Άξιζε η τεράστια επένδυση των Μινωϊκών για να βγεί ο επιβάτης στο Ηράκλειο στις 04.40 το πρωί; Τα Palaces της Fincantieri βέβαια είναι υπέροχα (καμμία σχέση με Κορέα...), αλλά μήπως τα Κρήτη Ι, ΙΙ με τους τεράστιους χώρους, το απίστευτο γκαράζ, την καλή ταχύτητα (21.00-05.30 το χειμώνα) είναι πιό συμφέροντα, έστω και αν είναι ασχημόπαπα; Το BS2 χτίστηκε για να κερδίζουν οι αδειούχοι στρατιώτες 5 ώρες περισσότερης άδειας; Τα φορτηγά, όπου και να ταξιδέψουν βιάζονται πάρα πολύ να φθάσουν ή μήπως το φρεσκοβαμμένο γκαράζ τους πάει καλύτερα;

Η αγορά μας είναι μικρή (σκάρτες 40 ημέρες το καλοκαίρι) και επενδύσεις τέτοιου ύψους δεν μπορεί να δικαιολογηθούν με μόνα επιχειρήματα τις μοκέττες και τα on board Flocafe. Τα ανοίγματα έγιναν με τελείως άλλο σκεπτικό, αλλά έλα που και το Χρηματιστήριο τσάκισε πριν προλάβει να ολοκληρωθεί το Σχέδιο και ένας ανόητος κατάφερε να ξυρίσει τις Πόρτες...

Κανείς δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι το "τότε" ήταν καλύτερα, αλλά ασφαλώς το "τώρα" είναι πολύ πιό εύθραυστο και ανασφαλές. Δεν κάνουν κουμάντο οι καραβοκύρηδες αλλά αποστειρωμένοι executives που μισούν ότι δεν ταιριάζει με τα perceptions τους-και ασφαλώς το μικρονήσι και το θαλασσινό ταξίδι δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτά.

Και βέβαια το "τότε" ευτελίστηκε και συκοφαντήθηκε γιατί τα θεσμικά όργανα ελέγχου (όχι η εκάστοτε πολιτική ηγεσία), δεν έκαναν το αυτονόητο: Θέσπιση κανόνων, ελέγχους, κυρώσεις κλπ. Έρμαια της περιβόητης πολιτικής βούλησης επέλεξαν ηθελημένα ή όχι να εξυπηρετούν ανομίες. Μόνο που το τελευταίο γύρισε μπούμερανγκ αλλά αντί να την πληρώσουν αυτοί που πρέπει, την πληρώνουν οι φτωχοσυνταξιούχοι του ΝΑΤ από την Αμοργό που ταξιδεύουν μόνο με μπλέ και εμείς που τρώμε τις ώρες μας στο openseas για να βρούμε ένα καράβι με κουπαστές και κουβέρτα να ταξιδέψουμε-κι' ας είναι και του καπτά-Μάκη.

Link to comment
Share on other sites

Ας εξετάσουμε λοιπόν τι έγινε στις γραμμές που μπήκαν τα νεότευκτα πλοία:

Παροναξία/Δρομολόγηση Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Highspeed 4, Highspeed 5

Την καλοκαιρινή περίοδο, η Πάρος είχε περισσότερες από 10 καθημερινές προσεγγίσεις από Πειραιά και επιπλέον 3-4 από Ραφήνα και Λαύριο. Σύνολο 13-14 προσεγγίσεις ανά ημέρα!! Ποια χρονιά στο παρελθόν υπήρχαν τόσα δρομολόγια? Ο χρόνος ταξιδιού έφτασε ακόμα και κάτω από τις 3 ώρες με το Highspeed 5. Το μεγαλύτερο διάστημα του χειμώνα έχει 2-3 προσεγγίσεις ημερησίως με Blue Star και Ga Ferries.

Παροναξία/Δρομολόγηση Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Highspeed 4, Highspeed 5

Η Πάρος φέτος είχε 10 καθημερινές προσεγγίσεις ενώ το 2002 για παράδειγμα είχε από 14 έως 16 με πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας σε επιβάτες και γκαράζ!! Το πρόβλημα είναι το χειμώνα που έχει δυο δρομολόγια, ένα πρωί και ένα απόγευμα!! Και κυρίως για τη Σαντορίνη είναι το πρόβλημα που κάποιες μέρες έχει μόνο ένα δρομολόγιο!!

Πναγια εχεις το απολυτο δικιο....Οριστε μια λιστα λοιπον αυτοσχεδια με τα πλοια της Παροναξιας το 2000 και τωρα:

2000

Απολλων,Σαντορινη,Αρης,Παναγια Εκατοντ.,Ποσειδων,Σαμινα,Highspeed2 και4

Ρομιλντα,Δημητρουλα,Αθηνα (για Μυκονο Πειραια)Flyingcat4 ΓΙΑ Πειραια και ΙΘΑΚΗ,Seajet για Ραφηνα.Χωρια το ΔΑΙΔΑΛΟΣ για Θεσ/νικη και μερικες φορες το ΑΔΩΝΙΣ σε καποια εκτακτα ή το ΟΛΥΜΠΙΑ που καμια φορα περναγε κι αυτο..

2005

Παρος,Ναξος,Ιθακη,Highspeed5 και 3,το 2 για Ραφηνα και Seajet,Speedrunner,Panagia Parou,Flyingcat4 για Ηρακλειο και Δαιδαλος

Να μη το παω λιγο ποιο πισω με το Αριαδνη για παραδειγμα....

Τα συμπερασματα δικα σας....

Υ.Γ.Φιλε μου Ορεστη το να εχω πλοια μικρης χωρητικοτητας και να εινα γεματα δεν μου λεει ειλικρινα τιποτα...Οταν το ΑΠΟΛΛΩΝ φετος εφευγε καθε βραδυ γεματο και επαιρνε 2000 ατομα τι να το κανω το 1300 του ΠΑΡΟΣ?

Ή τα 900 του 5 (λεμε τωρα)....ΔΕΝ ΣΥΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ οπως ουτε και τα δρομολογια τους...Οταν εγω ειχα αναγκη ενα Σαββατο να φυγω και αλλαζανε δρομολογια τα μλπου με αποτελεσμα να μην μπορω να ταξιδεψω απογευμα αφου δενν ειχε δρομολογιο πως περιμενεις να πω "εξελιξη" και "ανανεωση"...Και αν θες να σου απαντησω ευθεως..Ναι θα προτιμουσα να μην ειχαν βγει τα ΠΑΡΟΣ και ΝΑΞΟΣ θα προτιμουσα να ειχαν ερθει πλοια λιγο παλαιοτερα αλλα με καλες χωριτικοτητες και δρομολογια που θα ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑΝ..

Link to comment
Share on other sites

Συγνώμη αλλά μου φαίνεται πως δεν μετράς καλά….

1. Από το 2005 ξέχασες να αναφέρεις: το Σαντορίνη, το Απόλλων, το Ρομίλντα, και το Δημητρούλα, καθώς και το γεγονός πως το Παναγία Πάρου εκτελούσε καθημερινά διπλό δρομολόγιο (πρωί από Πειραιά, απόγευμα από Λαύριο). Υπήρχαν ημέρες με 16 προσεγγίσεις στο λιμάνι της Πάρου. Από την άλλη το 2000 πρέπει να αναφέρεις πως τα Highspeed ήρθαν στα τέλη Ιουλίου, αρχές Αυγούστου οπότε είναι λογικό οι εταιρίες να μην είχαν προσαρμόσει ανάλογα τα δρομολόγια τους με τα νέα δεδομένα. Άρα η σωστή σύγκριση είναι με το 1999 που υπήρχαν 10 πλοία και όχι όλα με καθημερινή προσέγγιση στο νησί.

2. Από το 2006 όλα τα πλοία που θα εναρμονιστούν με τις συνθήκες της Στοκχόλμης (άρα όλα τα πλοία που θα εκτελούν δρομολόγια) και είχαν πρωτόκολλο 1.900-2.000 άτομα, θα το μειώσουν κατά περίπου 500. Άρα ξέχνα τις αναχωρήσεις με τα 2000 άτομα.

3. Τέλος δεν μου απάντησες τίποτα σχετικά με τα σχόλια των επιβατών που έφταναν στην Πάρο και είχαν ταξιδέψει με τα πλοία που αναφέρεις, ειδικά όταν αυτά είχαν πιάσει το πρωτόκολλο των 2.000 ατόμων.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Ορεστη το πρωτοκολλο στην Ελλαδα ειναι πολυ πονεμενη ιστορια. Τα μονα πλοια με σωστο πρωτοκολλο κατα τη γνωμη μου ειναι ολα οσα εχουν αριθμημενες θεσεις, κατα τα αλλα γινεται το χαος απο τη στιγμη που προσμετρουνται και οι θεσεις των Goodys για παραδειγμα. Και στα παλαιοτερα πλοια αλλα και στα καινουρια(και αναφερομαι στα τρια αδελφακια της Μπλου Σταρ), το πρωτοκολλο ειναι για γελια και για κλαματα. Ειδικα τα τρια αδελφακια δεν επρεπε να ειχαν πρωτοκολλο ουτε για τους μισους απ' οσους εχουν λαμβανομενων υπ' οψιν των ανυπαρκτων καταστρωματων αλλα και του αθλιου εξαερισμου.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...